abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105725158
Hey, ik heb een kloon aangemaakt aangezien sommige fok!kers mij kennen en ik nog niet wil dat mensen dit weten.

Ik ben 20 jaar en heb nog maar een poosje een vriendin (zij is net 19). Ik ben blij met haar al twijfelde ik nog over van alles binnen onze relatie en ik twijfelde ook aan mezelf. Ik wil namelijk vrij zijn, met meerdere meiden bezig zijn en vooral veel uitgaan, reizen, veel met vrienden zijn en ondertussen studeren. Gewoon een leuke tijd hebben zoals ik altijd al had. Mijn vriendin is juist niet zo en staat redelijk serieus in het leven. Binnen onze relatie ben ik ook al een paar keer vreemdgegaan wat de nodige drama met zich meebracht. Kortom: ik ben niet geschikt voor een relatie, ben een klootzak en kan beter vrijgezel zijn op dit moment, dat is beter voor mij maar ook voor haar.

Nu zijn we d'r deze week achtergekomen dat zij ongepland zwanger is van mij. Ik twijfel sowieso niet. Ik wil absoluut geen kinderen, bij het idee alleen al word ik kotsmisselijk en krijg ik paniekaanvallen. Van mij mag het dus weggehaald worden. Nu dacht ik dat het voor mijn vriendin ook zo'n makkelijke beslissing was, zij zit namelijk in het tweede jaar van haar wo-studie, haar carrière in de modellen wereld gaat steeds beter (waar ze altijd al mee bezig was), altijd druk én zij geniet ook gewoon van het leven.

Helaas twijfelt zij wel. Ik kan niet begrijpen waarom ze twijfelt en ik kan alleen maar benadrukken hoe onnozel en onverstandig ik het vind. Ze weet dat ze op die manier alles kapot maakt (althans zo zie ik het) voor haar en voor mij. Haar studie gaat stuklopen, haar carrière wat juist haar grote droom was kan ze wel vergeten op dit moment en onze vrije tijd wordt veel minder. Ik probeer haar dat duidelijk te maken maar het voelt voor mij alsof ze de beslissing al heeft genomen, zonder mij.

We hebben het onze ouders nog niet verteld (terwijl ik mijn ouders altijd alles vertel), dit gaan we morgenavond doen. Ik ben bang voor de reacties van mijn ouders aangezien ik weet dat ik ze hiermee teleurstel, al weet ik ook dat ze er voor mij zullen zijn. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik word gek/raak in paniek als ik eraan denk dat mijn vriendin in staat is om het serieus te houden. Ik wil nog teveel dingen doen en ben met teveel dingen bezig in mijn leven. Ik ben niet van plan om dat door een kind waar ik niet op zit te wachten in de soep te laten lopen. Ik wil gewoon leven en genieten, maar ik wil mijn vriendin ook zeker niet in de steek laten, al maakt zij die domme beslissing.

Ook heb ik het kind niks te bieden. Ik heb niks met kinderen en al helemaal niet met baby's. Ik ben niet in staat om voor een kind te zorgen. Financieel komt het wel goed aangezien ik weet dat ik op mijn ouders kan rekenen en zij op die van haar, maar verder? Nee.

Ten eerste moest ik het verhaal gewoon kwijt, verder tips/ervaringen?
pi_105725213
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Daniel1976 op 18-12-2011 15:08:17 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105725329
tsja, als ik het zo lees, begin maar alimentatie te sparen...kutsituatie verder
pi_105725411
quote:
maar het voelt voor mij alsof ze de beslissing al heeft genomen, zonder mij.
Overigens ben je niet verplicht om dat kind te erkennen als zijnde van jou.

Als je dat niet doet dan hoef je ook geen alimentatie te betalen.

Wel is je relatie dan ws naar de klote.

Vrolijk kerstfeest!

~:)
vosss is de naam,
pi_105725427
Ik hoop dat je begrijpt dat de beslissing voor haar veel moeilijker is omdat er een kindje in haar groeit?

Probeer er veel met haar over te praten. Niet verwijtend en ik-ik-ik. Ze heeft het waarschijnlijk al moeilijk zat..
  zondag 18 december 2011 @ 15:06:06 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105725439
Het is haar buik en ik vind het van kracht getuigen als ze het kind houdt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 18 december 2011 @ 15:06:07 #7
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_105725440
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:00 schreef -Nouvelles het volgende:
...
knip blaateblaat-OP
...
Onnozel? Dom?

Als ik je vader was, dan zou ik je allereerst eens even wat respect voor nota bene je vriendin bijbrengen, alvorens op de rest ueberhaupt te reageren. Man, hoe kun je zo over de je vriendin schrijven? Wees boos op jezelf, dat je geen kapotje hebt gebruikt, als dit is hoe je denkt.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_105725486
Heb je nou helemaal geen inlevingsvermogen of zie ik dat verkeerd?
Ik ben terug.
  zondag 18 december 2011 @ 15:07:19 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105725499
quote:
6s.gif Op zondag 18 december 2011 15:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Wel is je relatie dan ws naar de klote.

Vrolijk kerstfeest!

~:)
Dit is onzin, als voor de rechter aannemelijk is dat hij de vader is dan is hij alimentatieplichtig. Bestaat daar twijfel over dan kan een DNA test afgedwongen worden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105725604
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit is onzin, als voor de rechter aannemelijk is dat hij de vader is dan is hij alimentatieplichtig. Bestaat daar twijfel over dan kan een DNA test afgedwongen worden.
Dat is niet aannemelijk te maken lijkt me. En een DNA test kan je gewoon weigeren.
vosss is de naam,
pi_105725824
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:05 schreef Lauren. het volgende:
Ik hoop dat je begrijpt dat de beslissing voor haar veel moeilijker is omdat er een kindje in haar groeit?

Probeer er veel met haar over te praten. Niet verwijtend en ik-ik-ik. Ze heeft het waarschijnlijk al moeilijk zat..
Dat begrijp ik wel maar ik kan er gewoon totaal niet bij nu, daarom lijkt het dat ik me niet kan inleven. Ik bekijk het gewoon met mijn volle verstand, zij ziet het allemaal rooskleurig nu ofzo. Als we allebei nou tien jaar ouder waren en alles voor elkaar hadden, was 't een ander verhaal.
  zondag 18 december 2011 @ 15:14:50 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105725917
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 15:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet aannemelijk te maken lijkt me. En een DNA test kan je gewoon weigeren.
Klopt, een DNA test kan je weigeren maar dan zegt de rechter dat je de vader bent, als er al niet een dwangsom wordt opgelegd :). En aannemelijk maken dat het kind van de vader is als zij een relatie met hem heeft, is ook geen probleem.
Een gedicht over Maanvis
pi_105725920
Je vriendin moet een beslissing maken waar ze zelf achterstaat en niet om jou een plezier te doen.
signatuurloos
pi_105725995
Feli *O*
  zondag 18 december 2011 @ 15:16:41 #15
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105726052
Hoeveel weken ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_105726068
Jij denkt alleen maar aam jezelf door wordt niks
Ik ben terug.
pi_105726075
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:
Het is haar buik en ik vind het van kracht getuigen als ze het kind houdt.
Het is inderdaad haar buik maar door de mogelijke beslissing die ZIJ maakt, ben ik ook de dupe. Ik zal haar namelijk niet in de steek laten.
  zondag 18 december 2011 @ 15:18:39 #18
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105726188
Tja, kutsituatie. Maar het is haar beslissing, en je zult je erbij neer moeten leggen.. Het is zwaar, maar best te doen ondanks dat jullie jong zijn.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  zondag 18 december 2011 @ 15:18:49 #19
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105726192
Ongeacht of je ook echt bereid bent om 'r te dumpen, kun je d'r altijd duidelijk maken dat ze jou kwijt is als ze het kind wil houden. Alimentatie moet je trouwens gewoon niet betalen. Zolang de overheid zelf geen geld misloopt zullen ze weinig doen om betaling af te dwingen. :)
  Vis een optie? zondag 18 december 2011 @ 15:19:30 #20
70532 loveli
N
pi_105726227
Oi, worden vrouwen zwanger van sex? Had je dat eerder geweten..
crap in = crap out
  zondag 18 december 2011 @ 15:19:43 #21
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105726240
quote:
Ongeacht of je ook echt bereid bent om 'r te dumpen, kun je d'r altijd duidelijk maken dat ze jou kwijt is als ze het kind wil houden.
Ja, emotionele chantage, dat is een goed idee 8)7
  zondag 18 december 2011 @ 15:20:56 #22
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105726319
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:19 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Ja, emotionele chantage, dat is een goed idee 8)7
Als het maar werkt :)
  zondag 18 december 2011 @ 15:20:56 #23
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105726320
Dus ze is model en studeert WO en zij slikt geen pil en jij geen cd... en jij bent ook al paar keer vreemd gegegaan :')
  zondag 18 december 2011 @ 15:21:11 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105726337
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:16 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Het is inderdaad haar buik maar door de mogelijke beslissing die ZIJ maakt, ben ik ook de dupe. Ik zal haar namelijk niet in de steek laten.
Mooizo, dat vind ik van kracht getuigen!
Een gedicht over Maanvis
pi_105726389
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mooizo, dat vind ik van kracht getuigen!
net of die dat meent hij neukt nu al de hele tijd buiten de deur :')
Ik ben terug.
  zondag 18 december 2011 @ 15:23:37 #26
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_105726467
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:13 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]
Ik bekijk het gewoon met mijn volle verstand, zij ziet het allemaal rooskleurig nu ofzo. Als we allebei nou tien jaar ouder waren en alles voor elkaar hadden, was 't een ander verhaal.
Nee, jij hebt niks met kinderen en bent te egoïstisch om je leven op te geven en alle dingen die je nog wilt doen die er dan niet meer van zullen komen. Jij ziet volgens mij alleen maar negatieve dingen en alles wat je op moet geven. Je vriendin blijkbaar niet.

Al beslist ze om het te houden dan ben jij niet de dupe van haar beslissing, je was er zelf bij toen jullie het deden mag ik hopen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 18 december 2011 @ 15:24:19 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105726500
Het is wat...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 18 december 2011 @ 15:24:26 #28
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105726506
Je moet haar haar beslissing laten maken, klaar.

Het is haar lijf, en dit is en zal altijd haar eerste zwangerschap en kindje blijven, hoe weinig het voor jou nog maar een 'kindje' is. Gebruik geen emotionele chantage of dergelijke om haar zover te krijgen tot abortus, dan word de psychische schade alleen maar groter.
  zondag 18 december 2011 @ 15:24:28 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_105726512
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:19 schreef loveli het volgende:
Oi, worden vrouwen zwanger van sex? Had je dat eerder geweten..
De omstandigheden van deze situatie zijn nochtans niet geheel duidelijk. Als je samen hebt afgesproken geen kinderen te hebben - en ook de nodige maatregelen in acht hebt genomen om dat te voorkomen - dan lijkt het me ergens wel onredelijk van één van de twee om bij een ongeplande zwangerschap opeens van standpunt te veranderen en alsnog van de ander te verwachten de perfecte ouder te worden.
pi_105726528
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:20 schreef jcdragon het volgende:
Dus ze is model en studeert WO en zij slikt geen pil en jij geen cd... en jij bent ook al paar keer vreemd gegegaan :')
Misschien lopen er al een aantal kleine -Nouvelles rond zonder dat hij dat weet.
signatuurloos
  zondag 18 december 2011 @ 15:26:25 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105726605
Als Doutzen het kan!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 18 december 2011 @ 15:26:45 #32
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105726624
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:23 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Nee, jij hebt niks met kinderen en bent te egoïstisch om je leven op te geven en alle dingen die je nog wilt doen die er dan niet meer van zullen komen.
Te egoïstisch om je leven op te geven, wtf :')
pi_105726632
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:16 schreef jcdragon het volgende:
Hoeveel weken ?
5, het kan dus weggehaald worden.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:20 schreef jcdragon het volgende:
Ik gebruik inderdaad geen condoom bij haar omdat ik wist dat ze de pil slikte en we allebei geen rare ziektes hadden oid. Verder heb ik dat nooit bij scharrels gedaan.
  zondag 18 december 2011 @ 15:27:10 #34
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_105726654
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 15:24 schreef Reya het volgende:

[..]

De omstandigheden van deze situatie zijn nochtans niet geheel duidelijk. Als je samen hebt afgesproken geen kinderen te hebben - en ook de nodige maatregelen in acht hebt genomen om dat te voorkomen - dan lijkt het me ergens wel onredelijk van één van de twee om bij een ongeplande zwangerschap opeens van standpunt te veranderen en alsnog van de ander te verwachten de perfecte ouder te worden.
Ja en als ik een inbreker betrap zeg ik tegen iedereen dat ik hem de tering in trap. Totdat het werkelijkheid is geworden en dan verstijf ik van angst.

Zoiets heb je bij deze dingen ook altijd :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 18 december 2011 @ 15:27:50 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105726679
ik vind het wel vreemd dat je je zonder condoom laat neuken als je vriend erom bekend staat dat ie her en der wel eens rondneukt, da's een broeinest voor Soa's.
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † zondag 18 december 2011 @ 15:27:58 #36
137949 Disana
pi_105726685
Waarom is TS egoïstisch als hij een andere toekomst voor ogen heeft? Ik kan me levendig voorstellen dat je op je twintigste nog wel wat andere dingen wilt doen dan een kind opvoeden.

Verder vind ik dat hij er alles aan mag doen om zijn vriendin ervan te overtuigen het kind niet te laten komen. Hij heeft net zoveel recht op zijn wensen als zij op die van haar - die kennelijk veranderd zijn op het moment dat ze zwanger werd.
pi_105726778
quote:
Hey, ik heb een kloon aangemaakt aangezien sommige fok!kers mij kennen en ik nog niet wil dat mensen dit weten.

Ik ben 20 jaar en heb nog maar een poosje een vriendin (zij is net 19). Ik ben blij met haar al twijfelde ik nog over van alles binnen onze relatie en ik twijfelde ook aan mezelf. Ik wil namelijk vrij zijn, met meerdere meiden bezig zijn en vooral veel uitgaan, reizen, veel met vrienden zijn en ondertussen studeren. Gewoon een leuke tijd hebben zoals ik altijd al had. Mijn vriendin is juist niet zo en staat redelijk serieus in het leven. Binnen onze relatie ben ik ook al een paar keer vreemdgegaan wat de nodige drama met zich meebracht. Kortom: ik ben niet geschikt voor een relatie, ben een klootzak en kan beter vrijgezel zijn op dit moment, dat is beter voor mij maar ook voor haar.

Nu zijn we d'r deze week achtergekomen dat zij ongepland zwanger is van mij. Ik twijfel sowieso niet. Ik wil absoluut geen kinderen, bij het idee alleen al word ik kotsmisselijk en krijg ik paniekaanvallen. Van mij mag het dus weggehaald worden. Nu dacht ik dat het voor mijn vriendin ook zo'n makkelijke beslissing was, zij zit namelijk in het tweede jaar van haar wo-studie, haar carrière in de modellen wereld gaat steeds beter (waar ze altijd al mee bezig was), altijd druk én zij geniet ook gewoon van het leven.

Helaas twijfelt zij wel. Ik kan niet begrijpen waarom ze twijfelt en ik kan alleen maar benadrukken hoe onnozel en onverstandig ik het vind. Ze weet dat ze op die manier alles kapot maakt (althans zo zie ik het) voor haar en voor mij. Haar studie gaat stuklopen, haar carrière wat juist haar grote droom was kan ze wel vergeten op dit moment en onze vrije tijd wordt veel minder. Ik probeer haar dat duidelijk te maken maar het voelt voor mij alsof ze de beslissing al heeft genomen, zonder mij.

We hebben het onze ouders nog niet verteld (terwijl ik mijn ouders altijd alles vertel), dit gaan we morgenavond doen. Ik ben bang voor de reacties van mijn ouders aangezien ik weet dat ik ze hiermee teleurstel, al weet ik ook dat ze er voor mij zullen zijn. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik word gek/raak in paniek als ik eraan denk dat mijn vriendin in staat is om het serieus te houden. Ik wil nog teveel dingen doen en ben met teveel dingen bezig in mijn leven. Ik ben niet van plan om dat door een kind waar ik niet op zit te wachten in de soep te laten lopen. Ik wil gewoon leven en genieten, maar ik wil mijn vriendin ook zeker niet in de steek laten, al maakt zij die domme beslissing.

Ook heb ik het kind niks te bieden. Ik heb niks met kinderen en al helemaal niet met baby's. Ik ben niet in staat om voor een kind te zorgen. Financieel komt het wel goed aangezien ik weet dat ik op mijn ouders kan rekenen en zij op die van haar, maar verder? Nee.

Ten eerste moest ik het verhaal gewoon kwijt, verder tips/ervaringen?
Da's wel een hele lange post om het volgende te zeggen: "ik ben van plan haar ermee te laten zitten". Je bent alleen bezig het voor jezelf goed te praten ("ik kan beter vrijgezel zijn" "ik twijfelde toch al"). Dan zeg je voor de vorm nog iets van "ik wil haar niet in de steek laten" en "het is ook niet goed voor haar carrière" maar "het is toch haar beslissing zonder mij".

Wees dan een vent en zeg waar het op staat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105726800
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:18 schreef rosepetals het volgende:
Tja, kutsituatie. Maar het is haar beslissing, en je zult je erbij neer moeten leggen..
Ik vind dat altijd nogal wat. Waarom zou de vrouw in kwestie hier als enige iets over te vertellen hebben? Je hebt een relatie samen en dan beslis je samen over zoiets en dat dat kind dan in de buik van de vrouw groeit doet daar totaal niets aan af.

Ik wordt kotsmisselijk van al die mensen die zeggen dat het haar keus is.

Dat is het simpelweg niet. Het is een keus die je samen maakt.

Stelletje flikkers. Kweek eens wat ruggengraat }:|
vosss is de naam,
  zondag 18 december 2011 @ 15:30:46 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105726824
Hoax, TS kan niet zwanger zijn.

Slotje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105726846
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:23 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Nee, jij hebt niks met kinderen en bent te egoïstisch om je leven op te geven en alle dingen die je nog wilt doen die er dan niet meer van zullen komen. Jij ziet volgens mij alleen maar negatieve dingen en alles wat je op moet geven. Je vriendin blijkbaar niet.

Al beslist ze om het te houden dan ben jij niet de dupe van haar beslissing, je was er zelf bij toen jullie het deden mag ik hopen.
Ik heb inderdaad niks met kinderen. Ik vind het juist egoïstisch van mezelf om een kind te krijgen die ik niet wil en waar ik geen binding mee ga krijgen omdat ik er niet voor opensta. Ik heb de positieve kanten proberen op te zoeken maar die zijn er niet op dit moment, inderdaad.

Ik ben wel degelijk de dupe van haar beslissing.
  Vis een optie? zondag 18 december 2011 @ 15:32:14 #41
70532 loveli
N
pi_105726901
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:31 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ben wel degelijk de dupe van haar beslissing. mijn eigen daden.
:*
crap in = crap out
  zondag 18 december 2011 @ 15:32:27 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105726913
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:31 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad niks met kinderen. Ik vind het juist egoïstisch van mezelf om een kind te krijgen die ik niet wil en waar ik geen binding mee ga krijgen omdat ik er niet voor opensta. Ik heb de positieve kanten proberen op te zoeken maar die zijn er niet op dit moment, inderdaad.

Ik ben wel degelijk de dupe van haar beslissing.
Als het kind er eenmaal is ga je er vanzelf wel van houden :).
Een gedicht over Maanvis
pi_105726942
quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2011 15:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd nogal wat. Waarom zou de vrouw in kwestie hier als enige iets over te vertellen hebben? Je hebt een relatie samen en dan beslis je samen over zoiets en dat dat kind dan in de buik van de vrouw groeit doet daar totaal niets aan af.

Ik wordt kotsmisselijk van al die mensen die zeggen dat het haar keus is.

Dat is het simpelweg niet. Het is een keus die je samen maakt.

Stelletje flikkers. Kweek eens wat ruggengraat }:|
Dat is wel makkelijk gezegd, maar hoe zie je dat voor je? Je kunt elkaar in zo'n situatie immers niet echt tegemoet komen, of je houdt het wel, of je houdt het niet. Een middenweg is er niet echt. En uiteindelijk zal het inderdaad toch haar keus zijn ja, het weghalen is voor haar immers wel ingrijpender dan voor hem.
  zondag 18 december 2011 @ 15:33:21 #44
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105726963
TS, als het regent en je moet naar buiten neem je dan ook pilletje?
pi_105726978
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:27 schreef Maanvis het volgende:
ik vind het wel vreemd dat je je zonder condoom laat neuken als je vriend erom bekend staat dat ie her en der wel eens rondneukt, da's een broeinest voor Soa's.
Ik heb geen soa's, ik heb me laten testen voordat we het überhaupt zonder condoom gingen doen.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als het kind er eenmaal is ga je er vanzelf wel van houden :).
Dat denk ik niet.
pi_105727027
Ze heeft een relatie met een vreemdganger én neukt zonder een condoom. :').

Sterkte hè.
  zondag 18 december 2011 @ 15:35:20 #47
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105727049
Dan moet je zeggen, nadat ze rustig haar beslissing heeft kunnen maken, jij er niet kan zijn voor haar en de baby.

Als je trouwens niet van die baby kan gaan houden is er veel meer mis met je en mag je wel even langs de psycholoog.
  zondag 18 december 2011 @ 15:35:32 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105727060
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:33 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik heb geen soa's, ik heb me laten testen voordat we het überhaupt zonder condoom gingen doen.
En daarna kan je weer vreemd gaan en dan neuk je haar weer. Dus van haar vind ik het onverstandig :).
quote:
Dat denk ik niet.
We zullen zien. In de praktijk komt dat vaak voor :).
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 15:36:31 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105727093
Mij te veel POL users hier :W

Pm maar wat bewijs TS dan kan die weer open
  zondag 18 december 2011 @ 16:00:04 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105728134
Na overleg weer open
  zondag 18 december 2011 @ 16:01:29 #51
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105728196
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:00 schreef Re het volgende:
Na overleg weer open
Heeft TS bewijs naar je gestuurd ?
pi_105728263
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:01 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Heeft TS bewijs naar je gestuurd ?
Foto van de zwangerschapstest :')
  zondag 18 december 2011 @ 16:03:50 #53
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105728283
TS, het is tijd om volwassen te worden. Met grote verwachtingen komen grote verantwoordelijkheden.
Sterkte.
  zondag 18 december 2011 @ 16:05:11 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105728334
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:03 schreef jcdragon het volgende:
TS, het is tijd om volwassen te worden. Met grote verwachtingen komen grote verantwoordelijkheden.
Sterkte.
Is dit een soort overkoepelend advies, of bedoel je dat het krijgen van het kind wat jou betreft vasstaat en daaruit de volwassen verantwoordelijkheid voortvloeit.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105728362
Vreemdgaan en dan je vriendin zonder condoom neuken, soa's verspreiden zich ook door zoenen en fellatio ....
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 18 december 2011 @ 16:06:38 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105728388
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is dit een soort overkoepelend advies, of bedoel je dat het krijgen van het kind wat jou betreft vasstaat en daaruit de volwassen verantwoordelijkheid voortvloeit.
Ik vind eigenlijk dat als je oud genoeg bent om te neuken dat je ook oud genoeg bent om een kind op te voeden. :)
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 16:07:31 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105728434
De enige soa die zijn vriendin nu heeft groeit nu in haar buik :P
  zondag 18 december 2011 @ 16:07:37 #58
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105728442
Een kind maak je met zijn tweeën en moet je ook opvoeden met zijn tweeën. Als je een kind ''neemt'' dan ben je ook met zijn tweeën voor. Als moeder zoek je de problemen op als je in je eentje besluit er mee door te gaan.

Hoewel het voor jou ''makkelijker'' is, ben ik van mening dat jij het wel bij het juiste eind hebt. Niemand (ook dat kind niet) heeft er wat aan om op dit moment op de wereld gezet te worden. Ik zou dan ook alles op alles zetten om je vriendin te overtuigen dat het beter is om het weg te laten halen, hoewel ik weet dat dit een vrije grote impact kan hebben op haar. Liever dat dan een kind.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 18 december 2011 @ 16:08:17 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105728469
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:07 schreef Re het volgende:
De enige soa die zijn vriendin nu heeft groeit nu in haar buik :P
dus je hebt naast de zwangerschapstest ook nog de soa-test gezien :D
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 16:08:29 #60
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_105728476
Kut voor je TS.

Maarja, het is haar lijf he.

Denk de volgende keer na voordat je hem erin steekt zonder rubbertje...
  zondag 18 december 2011 @ 16:08:52 #61
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105728495
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat als je oud genoeg bent om te neuken dat je ook oud genoeg bent om een kind op te voeden. :)
Ach kom nou. Het is 2011, die dingen staan nu wel los van elkaar.

TS heeft gelijk dat het nu krijgen van een kind zoveel praktische problemen geeft, zowel voor de ouders zelf, hun ouders en omgeving, hun toekomstplannen en ook meer praktische, maar net zo belangrijke zaken als financiën en studie dat het een recept voor ellende is.
Bis bis bis
  zondag 18 december 2011 @ 16:10:42 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105728580
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Rond je 11de 12de dus?
pi_105728598
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 16:10 schreef Re het volgende:

[..]

Rond je 11de 12de dus?
Maanvis is een trolluser
  zondag 18 december 2011 @ 16:12:47 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105728668
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:11 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Maanvis is een trolluser
Joh :D
pi_105728683
quote:
6s.gif Op zondag 18 december 2011 16:12 schreef Re het volgende:

[..]

Joh :D
Je voedt daar wel even een troll he
  zondag 18 december 2011 @ 16:13:33 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105728697
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 16:10 schreef Re het volgende:

[..]

Rond je 11de 12de dus?
rond je 18e bedoelde ik :)
Maargoed, Maria kreeg Jezus ook al op haar 12e. Hij kwam niet slecht terecht!
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 16:14:31 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105728738
quote:
8s.gif Op zondag 18 december 2011 16:13 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Je voedt daar wel even een troll he
We gaan off topic maar ik weet wel hoe ik met hem moet omgaan
pi_105728749
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

rond je 18e bedoelde ik :)
Maargoed, Maria kreeg Jezus ook al op haar 12e. Hij kwam niet slecht terecht!
Nee inderdaad, hij werd alleen maar aan een kruis genageld en gemarteld tot zijn dood.

Ik vergeet even het feit dat hij ging hallucineren dat hij de zoon was God.
pi_105728770
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 16:14 schreef Re het volgende:

[..]

We gaan off topic maar ik weet wel hoe ik met hem moet omgaan
Ok heb al niets gezegd :P
  zondag 18 december 2011 @ 16:15:24 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105728788
wie zich brandt moet op de blaren zitten.
TS, als jouw vriendin het kindje wilt houden (wat ik uiteraard goed kan begrijpen) moet je stoppen met zeuren en jezelf opstellen als een verantwoordelijke vent, je nam ook de verantwoordelijkheid om zonder condoom te neuken.
Als zij een kind kiest boven haar "carrière" heb je dat maar te accepteren, loze dreigementen gooien als je carrière als model verdwijnt, je school kun je niet afmaken, heb je maar voor je te houden.Het is haar keuze en jij hebt het maar te accepteren, groot gelijk heeft ze als het kindje wil laten komen en dat getuigt in mijn ogen ook een grote verantwoordelijkheid die zij wel kan en wil nemen.
Dat je eigen leven een plotselinge wenteling krijgt en je niet meer kunt doen wat je wilt heb je maar te accepteren. Het einde van je losbollige leven en tijd om voor je toekomstige gezin te kiezen. Succes en veel plezier ermee.
pi_105728816
Als je de afspraak hebt om geen kinderen te willen en 1 van de twee komt daar op terug, dan vind ik het niet meer dan normaal dat de ander daar niet voor hoeft op te draaien.

Bovendien vraag ik me af hoe je ondanks pil toch zwanger raakt. Weet je zeker dat ze het niet expres heeft gedaan, of er heel onzorgvuldig mee is omgesprongen?
pi_105728841
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:15 schreef betyar het volgende:
wie zich brandt moet op de blaren zitten.
TS, als jouw vriendin het kindje wilt houden (wat ik uiteraard goed kan begrijpen) moet je stoppen met zeuren en jezelf opstellen als een verantwoordelijke vent, je nam ook de verantwoordelijkheid om zonder condoom te neuken.
Als zij een kind kiest boven haar "carrière" heb je dat maar te accepteren, loze dreigementen gooien als je carrière als model verdwijnt, je school kun je niet afmaken, heb je maar voor je te houden.Het is haar keuze en jij hebt het maar te accepteren, groot gelijk heeft ze als het kindje wil laten komen en dat getuigt in mijn ogen ook een grote verantwoordelijkheid die zij wel kan en wil nemen.
Dat je eigen leven een plotselinge wenteling krijgt en je niet meer kunt doen wat je wilt heb je maar te accepteren. Het einde van je losbollige leven en tijd om voor je toekomstige gezin te kiezen. Succes en veel plezier ermee.
Maar dat soort gezinnen vallen met grote ruzie uit elkaar, als die vent geen gezin wil moet je dat zijn vrouw en toekomstige kinderen niet aandoen.
pi_105728850
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:13 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel maar ik kan er gewoon totaal niet bij nu, daarom lijkt het dat ik me niet kan inleven. Ik bekijk het gewoon met mijn volle verstand, zij ziet het allemaal rooskleurig nu ofzo. Als we allebei nou tien jaar ouder waren en alles voor elkaar hadden, was 't een ander verhaal.
niet rooskleuriger, dat heet moedergevoel en is bij 99% van de vrouwen sterker dan wat dan ook.

Wijze les voor de volgende keer, gewoon een condoom +pil, zo moeilijk is het niet om een zwangerschap te voorkomen
pi_105728875
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:35 schreef rosepetals het volgende:
Dan moet je zeggen, nadat ze rustig haar beslissing heeft kunnen maken, jij er niet kan zijn voor haar en de baby.

Als je trouwens niet van die baby kan gaan houden is er veel meer mis met je en mag je wel even langs de psycholoog.
Ik ben d'r sowieso wel voor haar, welke beslissing zij ook neemt. Ik sta d'r dan alleen niet achter. Ik probeer het wel uit haar hoofd te praten trouwens en ik denk dat mijn en haar ouders dat ook wel gaan doen. Het heeft niet zozeer met egoïsme te maken van mijn kant maar het is onverstandig.

Ik sta niet open voor een kind en ik denk nu inderdaad dat ik d'r niet van kan houden, maar misschien heb ik het mis en is het inderdaad zo dat je sowieso wel van je eigen kind gaat houden.
pi_105728889
quote:
Haar studie gaat stuklopen, haar carrière wat juist haar grote droom was kan ze wel vergeten op dit moment en onze vrije tijd wordt veel minder.
Als die so called modellencarrière echt wat is, dan loopt haar studie sowieso stuk en zie je haar ook nog eens nooit meer :')

TS heeft een "model" als vriendin :') Misschien kan ze lekker positiekleding gaan modellen, is ook een markt voor :P
pi_105729096
Grow up! Je weet toch wel dat van neuken kindjes kunnen komen? Als je daar niet aan toe was, had je zelf ook je maatregelen moeten treffen en de anticonceptie niet alleen aan haar over moeten laten. Je bent er zelf gewoon bij, hoor.

En ja, de keuze voor abortus ligt bij de vrouw, omdat het HAAR lijf is. Je kunt iemand niet dwingen tot het ondergaan van een medische handeling. Ook misschien al bedacht dat bij bevruchting allerlei hormonen vrijkomen die het voor een vrouw nog moeilijker maken om een abortus te ondergaan?

Maar gezien je reacties vraag ik me af of je uberhaupt wel volwassen genoeg bent voor een relatie, laat staan een kind.

Merry Christmas! :)
  zondag 18 december 2011 @ 16:21:38 #77
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105729100
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:17 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik ben d'r sowieso wel voor haar, welke beslissing zij ook neemt. Ik sta d'r dan alleen niet achter. Ik probeer het wel uit haar hoofd te praten trouwens en ik denk dat mijn en haar ouders dat ook wel gaan doen. Het heeft niet zozeer met egoïsme te maken van mijn kant maar het is onverstandig.

Ik sta niet open voor een kind en ik denk nu inderdaad dat ik d'r niet van kan houden, maar misschien heb ik het mis en is het inderdaad zo dat je sowieso wel van je eigen kind gaat houden.
Uit het hoofd praten vind ik al niet verstandig, want tussen uit het hoofd praten of de negatieve aspecten goed uitleggen zit een verschil. Dat laatste is wel ok.
Je kan niet bewust hechtingsproblematiek creëren, dat kan je alleen op onbewust vlak voelen, waarschijnlijk ga je er wel van houden, en als je dat niet doet, dan heeft dat niks met het kind of de situatie te maken.
pi_105729108
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:17 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Als die so called modellencarrière echt wat is, dan loopt haar studie sowieso stuk en zie je haar ook nog eens nooit meer :')

TS heeft een "model" als vriendin :') Misschien kan ze lekker positiekleding gaan modellen, is ook een markt voor :P
Het wordt echt wat, inderdaad. Of werd, als ze deze beslissing maakt. Haar studie loopt ook goed. Je hebt wel meer beginnende of zelfs succesvolle modellen die simpelweg hbo/wo studeren. Kan allemaal en 't is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder.
  zondag 18 december 2011 @ 16:21:48 #79
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105729114
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:16 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Maar dat soort gezinnen vallen met grote ruzie uit elkaar, als die vent geen gezin wil moet je dat zijn vrouw en toekomstige kinderen niet aandoen.
Zal wel mee vallen, tenzij TS een grotere klootzak is dan hij zich hier voordoet.
pi_105729167
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_105729251
Wat een fucking doos :') Echt steeds weer: Een vreemdganger terugnemen. Dan dumpen, dan weer terugnemen. Nu is het blijkbaar weer eventjes aan of zo? En nu dit :')

Ik ben benieuwd wat haar pa ervan vindt, of hoe die zal reageren ;) Die zag jou sowieso al niet zitten, zei je - en nu heb je z'n meisje ook nog eens zwanger gemaakt _O-
  zondag 18 december 2011 @ 16:24:19 #82
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105729257
quote:
Ik moest lachen c_/
pi_105729332
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:21 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Het wordt echt wat, inderdaad. Of werd, als ze deze beslissing maakt. Haar studie loopt ook goed. Je hebt wel meer beginnende of zelfs succesvolle modellen die simpelweg hbo/wo studeren. Kan allemaal en 't is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder.
Inderdaad, ken ook een dame die model is (en ze moet vaak weg etc) en een WO studie erbij doet.
pi_105729478
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik moest lachen c_/
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_105729809
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:21 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Uit het hoofd praten vind ik al niet verstandig, want tussen uit het hoofd praten of de negatieve aspecten goed uitleggen zit een verschil. Dat laatste is wel ok.
Je kan niet bewust hechtingsproblematiek creëren, dat kan je alleen op onbewust vlak voelen, waarschijnlijk ga je er wel van houden, en als je dat niet doet, dan heeft dat niks met het kind of de situatie te maken.
De negatieve kanten heb ik allang en vaak uitgelegd aan haar maar die ziet en weet ze zelf ook, ze voelt gewoon dat ze het moet houden, zoiets, al weet ze dat het onverstandig is. Ze twijfelt wel en toch heb ik het gevoel dat ze de keuze allang heeft gemaakt. Ik kan d'r niet bij. Ik voel alleen maar paniek en misselijkheid als ik eraan denk dat ze het alleen al serieus overweegt om het te houden.
  zondag 18 december 2011 @ 16:41:30 #86
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105730098
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:35 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

De negatieve kanten heb ik allang en vaak uitgelegd aan haar maar die ziet en weet ze zelf ook, ze voelt gewoon dat ze het moet houden, zoiets, al weet ze dat het onverstandig is. Ze twijfelt wel en toch heb ik het gevoel dat ze de keuze allang heeft gemaakt. Ik kan d'r niet bij. Ik voel alleen maar paniek en misselijkheid als ik eraan denk dat ze het alleen al serieus overweegt om het te houden.
Weet je zelf wel wat je allemaal zegt? Je hebt helemaal niet tot haar door te dringen, je hebt het te accepteren.
  zondag 18 december 2011 @ 16:41:33 #87
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105730102
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:35 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ja begrijp ik, en het klinkt alsof ze inderdaad de beslissing al heeft genomen, het moedergevoel is heel sterk en zal alleen maar sterker worden.. Het is kut voor jou, want je hebt er niks over in te brengen. Je zult het moeten accepteren..
pi_105730103
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:16 schreef conleche het volgende:
Als je de afspraak hebt om geen kinderen te willen en 1 van de twee komt daar op terug, dan vind ik het niet meer dan normaal dat de ander daar niet voor hoeft op te draaien.

Bovendien vraag ik me af hoe je ondanks pil toch zwanger raakt. Weet je zeker dat ze het niet expres heeft gedaan, of er heel onzorgvuldig mee is omgesprongen?
Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai. Ik ga haar sowieso niet in de steek laten en als ze dan toch echt die beslissing maakt, het kind ook niet. Al vind ik het wel verschrikkelijk.

Dat heb ik me ook afgevraagd en ik weet 100% zeker dat ze het niet expres heeft gedaan. Ik weet wel dat ze onzorgvuldig met de pil is geweest (vergeten/onregelmatig).
  zondag 18 december 2011 @ 16:43:34 #89
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105730182
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai. Ik ga haar sowieso niet in de steek laten en als ze dan toch echt die beslissing maakt, het kind ook niet. Al vind ik het wel verschrikkelijk.

Dat heb ik me ook afgevraagd en ik weet 100% zeker dat ze het niet expres heeft gedaan. Ik weet wel dat ze onzorgvuldig met de pil is geweest (vergeten/onregelmatig).
En dan toch nog geen condoom gebruiken..... Waarom eigenlijk niet?
pi_105730199
Als je weet dat ze onzorgvuldig met de pil is, waarom gebruik je dan geen condoom, eigen domme schuld dus.
Sorry, heb geen medelijden met je, succes met je verdere leven :W
pi_105730331
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef betyar het volgende:

[..]

Weet je zelf wel wat je allemaal zegt? Je hebt helemaal niet tot haar door te dringen, je hebt het te accepteren.
Ik weet heel goed wat ik zeg, ik vind wel dat ik ook wat te zeggen heb aangezien ik er ook een aandeel in heb gehad.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:43 schreef betyar het volgende:

[..]

En dan toch nog geen condoom gebruiken..... Waarom eigenlijk niet?
Omdat er ten eerste altijd nog een morning after pill is en je op dat moment gewoon verder wil gaan en niet denkt aan de consequenties. Althans, ik niet. Op het moment zelf.
  zondag 18 december 2011 @ 16:47:43 #92
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105730346
Wow, wat?!
Je vriendin heeft steun nodig. Een abortus laten plegen is iets wat je voor de rest van je leven mee zult bijven dragen. Vele vrouwen ervaren dit als traumatisch en hebben er hun hele latere leven problemen mee. Het is echt niet zomaar een kwestie van "ff abortus plegen, want het is toch onnozel om nu een kind te nemen?" Wat de fuck.
Het is iets wat je als man van 20 misschien onmogelijk kunt begrijpen, dat snap ik, maar ga in godsnaam haar niet pushen of haar verwijten maken. Zij gaat nu door een ontzettend moeilijke tijd. Het was voor haar waarschijnlijk al een enorme klap dat het voor jou een no-brainer was. Zij heeft nu steun nodig ongeacht de beslissing die zij maakt, geef haar die dan ook ondanks dat geen inlevingsvermogen hebt en het moeiijk voor jou is. Geloof me, zij heeft het nog 10 keer zo zwaar.
Jullie zijn beiden even verantwoordelijk voor deze kutsituatie.
Ik vind trouwens dat je ook behoorlijk respectloos over je vriendin praat.
Heaven is a place on earth with you
  zondag 18 december 2011 @ 16:51:00 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105730470
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat ik zeg, ik vind wel dat ik ook wat te zeggen heb aangezien ik er ook een aandeel in heb gehad.

[..]

Omdat er ten eerste altijd nog een morning after pill is en je op dat moment gewoon verder wil gaan en niet denkt aan de consequenties. Althans, ik niet. Op het moment zelf.
het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.

Ik neuk toch en jij neemt maar een morning-after-pil? Lekker makkelijk, je bent in mijn ogen een egoïstisch mannetje, dat nog geen greintje respect heeft voor vrouwen.
  zondag 18 december 2011 @ 16:51:42 #94
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105730503
quote:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai.
Toch zou het niet normaal moeten zijn. Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat de vrouw moet kunnen kiezen of ze het wil houden. Als man zou je dan echter afstand moeten kunnen doen van het vaderschap en alle bijkomende verantwoordelijkheden. Echt belachelijk dat je je leven weggooit door één foutje.
  zondag 18 december 2011 @ 16:53:24 #95
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105730594
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Toch zou het niet normaal moeten zijn. Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat de vrouw moet kunnen kiezen of ze het wil houden. Als man zou je dan echter afstand moeten kunnen doen van het vaderschap en alle bijkomende verantwoordelijkheden. Echt belachelijk dat je je leven weggooit door één foutje.
That's life. Deal with it.
pi_105730716
quote:

[..]

Jij haalt het einde van de zwangerschap waarschijnlijk niet eens, met je paniekaanvallen, misselijkheid en vreemdgaan..
pi_105730798
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:21 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Uit het hoofd praten is juist wel verstandig. Denk ook een keer aan het kind ipv hoe moeilijk het voor haar is omdat: vrouwenhormonen blablablabla
BlaBlaBla
  zondag 18 december 2011 @ 16:58:36 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105730843
Ik had de eerste alinea's van de OP nog niet gelezen, als ik dat zo zie zou dit een goede wake-up call moeten zijn voor je.

Of wellicht dat wat meer verantwoordelijkheid je net dat duwtje richting volwassenheid geeft. Los daarvan blijf ik bij mijn eerdere bijdragen :P
Bis bis bis
pi_105730852
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef Sinosappel het volgende:
Wow, wat?!
Je vriendin heeft steun nodig. Een abortus laten plegen is iets wat je voor de rest van je leven mee zult bijven dragen. Vele vrouwen ervaren dit als traumatisch en hebben er hun hele latere leven problemen mee. Het is echt niet zomaar een kwestie van "ff abortus plegen, want het is toch onnozel om nu een kind te nemen?" Wat de fuck.
Het is iets wat je als man van 20 misschien onmogelijk kunt begrijpen, dat snap ik, maar ga in godsnaam haar niet pushen of haar verwijten maken. Zij gaat nu door een ontzettend moeilijke tijd. Het was voor haar waarschijnlijk al een enorme klap dat het voor jou een no-brainer was. Zij heeft nu steun nodig ongeacht de beslissing die zij maakt, geef haar die dan ook ondanks dat geen inlevingsvermogen hebt en het moeiijk voor jou is. Geloof me, zij heeft het nog 10 keer zo zwaar.
Jullie zijn beiden even verantwoordelijk voor deze kutsituatie.
Ik vind trouwens dat je ook behoorlijk respectloos over je vriendin praat.
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.

Ik praat niet respectloos over haar. Ik houd zeker van haar en zal haar nooit in de steek laten.
  zondag 18 december 2011 @ 17:01:14 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105730975
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.

Ik praat niet respectloos over haar. Ik houd zeker van haar en zal haar nooit in de steek laten.
De hoogste tijd om volwassen te worden. Succes ermee, het is niet zo moeilijk hoor.
pi_105731012
quote:

[..]

Je zou haar juist wel in de steek moeten laten, want hoe jij je leven beschrijft, ben je niet klaar voor een relatie. Laat staan voor een kind.

En dat is geen verwijt, want als je er wel klaar voor zou zijn (en dan met name voor dat kind) op jouw leeftijd, dan zou ik dat veel raarder vinden.
  zondag 18 december 2011 @ 17:02:06 #102
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105731013
quote:

[..]

Dat je het kind op dit moment niets te bieden hebt: goed punt
Al dat gejank over dat je graag leuke dingen doet: daar had je over na moeten denken toen je haar neukte zonder condoom.
Oplossing: Geen leuke dingen meer doen en ga eens werken voor je kind, zodat je het iets te bieden hebt. (ondanks dat ik niemand een man als jij als vader toewens)
Trouwens, zoas anderen al aankaartten redt jij het eind van de zwangerschap waarschijnlijk niet, misschien alleen maar beter ook als je alleen de alimentatie betaalt.
  zondag 18 december 2011 @ 17:02:51 #103
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105731035
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Uit het hoofd praten is juist wel verstandig. Denk ook een keer aan het kind ipv hoe moeilijk het voor haar is omdat: vrouwenhormonen blablablabla
Voor het kind is het het belangrijkste dat er van je gehouden word, en dat komt vast wel goed. Ze zal wel gesteund worden door omgeving. Het is zwaar, maar daar hoeft het kindje helemaal niet onder te lijden.
pi_105731062
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:

[..]

het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.

Ik neuk toch en jij neemt maar een morning-after-pil? Lekker makkelijk, je bent in mijn ogen een egoïstisch mannetje, dat nog geen greintje respect heeft voor vrouwen.
Dat heb ik ook wel gezegd, maar ik blijf erbij dat het een hele hele hele onverstandige keuze is mocht ze het doen en dat ze niet alleen haar eigen leven overhoop gooit, maar de mijn net zo goed. Ik behandel mijn vriendin niet respectloos, het enige wat ik heb gedaan (waar ik spijt van heb) is vreemdgaan.

Zij was er zelf ook bij. Heeft niet veel met egoïsme te maken, dat gebeurt nou eenmaal zo. En dan kan zij inderdaad de morning after pill slikken, ik kan niet zwanger raken namelijk. :)
  zondag 18 december 2011 @ 17:05:26 #105
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105731146
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat deze man zegt.
pi_105731190
Vuistslagabortus :')

Nee.. moeilijk.. Het is trouwens wel onzin dat je vriendin de beslissing in haar eentje neemt. Het is een kind van jullie beiden.
  zondag 18 december 2011 @ 17:06:59 #107
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105731219
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:03 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel gezegd, maar ik blijf erbij dat het een hele hele hele onverstandige keuze is mocht ze het doen en dat ze niet alleen haar eigen leven overhoop gooit, maar de mijn net zo goed. Ik behandel mijn vriendin niet respectloos, het enige wat ik heb gedaan (waar ik spijt van heb) is vreemdgaan.

Zij was er zelf ook bij. Heeft niet veel met egoïsme te maken, dat gebeurt nou eenmaal zo. En dan kan zij inderdaad de morning after pill slikken, ik kan niet zwanger raken namelijk. :)
Onverstandig omdat het jouw levenswijze zal gaan belemmeren.

Zij kan de morning afterpil slikken maar het lijkt me logischer als jij gewoon een condoom om had gedaan. Je verschuift de schuld, misselijk figuur dat je bent.
  zondag 18 december 2011 @ 17:08:49 #108
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105731304
quote:
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden?
Zo werkt dat dus niet. Het is voor haar geen rationele beslissing. Als ze wel de beslissing zou nemen om voor een abortus te gaan gaat die zelfs lijnrecht tegen al haar emoties in. Een hoop vrouwen nemen op hun 20e dus wel die beslissing, ondanks hun emoties, maar een hoop dus ook niet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_105731337
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Zij kan de morning afterpil slikken maar het lijkt me logischer als jij gewoon een condoom om had gedaan. Je verschuift de schuld, misselijk figuur dat je bent.
Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?
pi_105731393
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Dat je het kind op dit moment niets te bieden hebt: goed punt
Al dat gejank over dat je graag leuke dingen doet: daar had je over na moeten denken toen je haar neukte zonder condoom.
Oplossing: Geen leuke dingen meer doen en ga eens werken voor je kind, zodat je het iets te bieden hebt. (ondanks dat ik niemand een man als jij als vader toewens)
Trouwens, zoas anderen al aankaartten redt jij het eind van de zwangerschap waarschijnlijk niet, misschien alleen maar beter ook als je alleen de alimentatie betaalt.
Ik vind het gewoon zonde van mijn leven en dat meen ik oprecht. Een kind zit heel veel tijd in. Ik zou pas een kind willen hebben als ik mijn leven zelf op orde heb, en dat heb ik gewoon niet.

Ik ga niet fulltime werken maar studeren. Financieel maakt dat niet uit, mijn ouders ondersteunen dat sowieso allemaal en haar ouders ook wel deels denk ik.
  zondag 18 december 2011 @ 17:11:08 #111
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105731402
quote:
6s.gif Op zondag 18 december 2011 15:05 schreef vosss het volgende:

[..]

De vrouw kan toch een DNA test afdwingen?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_105731446
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Als ik op die momenten een condoom bij me had gehad, had ik die heus wel omgedaan. Ik vind het trouwens vreemd om één iemand de schuld te geven, we hebben allebei schuld.
  zondag 18 december 2011 @ 17:12:30 #113
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105731453
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?
Dat zeg ik ook niet, ooit gehoord van "voorkomen is beter dan genezen"?
pi_105731470
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon zonde van mijn leven en dat meen ik oprecht. Een kind zit heel veel tijd in. Ik zou pas een kind willen hebben als ik mijn leven zelf op orde heb, en dat heb ik gewoon niet.

Ik ga niet fulltime werken maar studeren. Financieel maakt dat niet uit, mijn ouders ondersteunen dat sowieso allemaal en haar ouders ook wel deels denk ik.
Je hebt nog 8 maanden om volwassen te worden, succes!

(fijn toch, dat de natuur ons mannen wat voorbereidingstijd geeft ^O^ )
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 18 december 2011 @ 17:13:08 #115
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105731476
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef dralion13 het volgende:
Tja, ik vind ook dat een vrouw de verantwoordelijkheid heeft om als ze aan de pil is en het misgaat, dit ook gewoon te melden. Als je in een relatie zit en je dus op alleen de pil overgaat na verloop van tijd, dan moet je als vrouw het wel ff melden als er iets misgegaan is, je 'em vergeten bent ofzo. Lekker makkelijk te claimen dat de kerel het met condoom moet doen als 'ie niet weet dat 't veilig is.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef Frag_adder het volgende:
De vrouw kan toch een DNA test afdwingen?
Yup. In nederland ben je verplicht om alimentatie te betalen ongeacht of je het kind erkent. Erkenning is ook weinig meer dan een formaliteit, het geeft je geen enkel recht als vader en ook geen niet minder plichten als je het niet doet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_105731502
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Voor het kind is het het belangrijkste dat er van je gehouden word, en dat komt vast wel goed. Ze zal wel gesteund worden door omgeving. Het is zwaar, maar daar hoeft het kindje helemaal niet onder te lijden.
lol het is juist belangrijk dat dat kind gaat opgroeien in een stabiele omgeving. En dit gaat alles behalve stabiel worden.
BlaBlaBla
pi_105731510
Heb je trouwens al nagedacht hoe je dit topic later aan je kleine gaat uitleggen?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 18 december 2011 @ 17:14:28 #118
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105731519
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:12 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Als ik op die momenten een condoom bij me had gehad, had ik die heus wel omgedaan. Ik vind het trouwens vreemd om één iemand de schuld te geven, we hebben allebei schuld.
Beide schuld en beide heb je het te accepteren, maar de vrouw is ten alle tijden in het voordeel in haar beslissing want jij kan en mag niet verwachten dat jouw vriendin maar even dat ding uit haar baarmoeder laat trekken.
  zondag 18 december 2011 @ 17:14:53 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105731530
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:13 schreef Soldier2000 het volgende:
lol het is juist belangrijk dat dat kind gaat opgroeien in een stabiele omgeving. En dit gaat alles behalve stabiel worden.
Dat weet je niet. Er gaat een grote knop om als je kind geboren wordt.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:14 schreef betyar het volgende:
Beide schuld en beide heb je het te accepteren, maar de vrouw is ten alle tijden in het voordeel in haar beslissing want jij kan en mag niet verwachten dat jouw vriendin maar even dat ding uit haar baarmoeder laat trekken.
Hij verwacht dat ook niet? Hij zegt dat het rationeel de 'beste' keuze zou zijn voor hun beiden, maar hij snap ook best dat dat zo niet werkt zo te lezen.
pi_105731536
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef conleche het volgende:

[..]

Je zou haar juist wel in de steek moeten laten, want hoe jij je leven beschrijft, ben je niet klaar voor een relatie. Laat staan voor een kind.

En dat is geen verwijt, want als je er wel klaar voor zou zijn (en dan met name voor dat kind) op jouw leeftijd, dan zou ik dat veel raarder vinden.
Ik laat haar sowieso niet in de steek, dat vind ik eigenlijk weer erg en dat kan ik ook niet eens trouwens. Ik ben inderdaad niet klaar voor een serieuze relatie, dat weet ik wel van mezelf. Maar toch vind ik mijn vriendin te leuk om kwijt te raken.
  zondag 18 december 2011 @ 17:16:03 #121
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105731566
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:13 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Liefde is belangrijker, en deze situatie kan gewoon stabiel worden.
  zondag 18 december 2011 @ 17:16:08 #122
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105731568
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Nogmaals: al dat gejank over dat je het jammer vindt dat je leven verandert met dat kind, daar had je aan moeten denken voordat je haar neukte zonder condoom.
Zie je dan niet in dat je ongelooflijk egoistisch bezig bent? Je pusht je vriendin om iets te doen waar zij het ontzettend zwaar mee heeft. Hoe moeilijk zij het op dit moment heeft weegt echt niet op tegen "maar ik wil 3 x in de week uit en met vrouwen bezig zijn en ik ben niet vaak thuis waaawaaawaaa"
  zondag 18 december 2011 @ 17:17:34 #123
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105731622
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:16 schreef Sinosappel het volgende:
Nogmaals: al dat gejank over dat je het jammer vindt dat je leven verandert met dat kind, daar had je aan moeten denken voordat je haar neukte zonder condoom.
Zie je dan niet in dat je ongelooflijk egoistisch bezig bent? Je pusht je vriendin om iets te doen waar zij het ontzettend zwaar mee heeft. Hoe moeilijk zij het op dit moment heeft weegt echt niet op tegen "maar ik wil 3 x in de week uit en met vrouwen bezig zijn en ik ben niet vaak thuis waaawaaawaaa"
Zeik niet zo zeg. Het is logisch dat hij op dit moment ff flink zit te balen. Al dat gejank van vrouwen "ja dan had je je pik er niet in moeten steken". Zij was er ook bij hoor :')
  zondag 18 december 2011 @ 17:18:12 #124
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105731651
quote:
Dit dus.
pi_105731666
Met dit soort gejank heb ik echt geen medelijden..
  zondag 18 december 2011 @ 17:19:07 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105731684
Wat een klote situatie.

TS, hoe meer jij benadrukt dat ze het moet laten weghalen, hoe meer zij zich zal verzetten (ze krijgt het gevoel dat ze overal alleen voor moet vechten). Hoe meer zij zich gedwongen ziet om te vechten, hoe moeilijker het wordt om deze beslissing te nemen. Ze krijgt van jou niet eens de kans om er rustig over na te denken. Er rustig over na kunnen denken wil ook zeggen dat ze de kans krijgt om na te denken over de negatieve gevolgen voor zichzelf, in plaats van steeds het gevoel te hebben dat ze moet opkomen voor zichzelf en jullie kindje. Ik denk dat je beter af bent door te zeggen dat je haar hoe dan ook (financieel) zult steunen.

Trouwens, hulde dat je haar wel wil blijven steunen. Maar of ze het nu weg laat halen of niet, deze relatie is gedoemd te mislukken omdat jij gewoon niet klaar bent voor een relatie.
Resistance is futile.
pi_105731686
quote:

[..]

Ik push mijn vriendin ten eerste niet. Ik heb alleen maar aangegeven dat het een hele onverstandige keuze is voor ons allebei. En ja, ik word er gewoon misselijk van als ik eraan denk, daar ben ik eerlijk in. Ik vermoed trouwens ook dat haar ouders hetzelfde gaan zeggen en mijn ouders sowieso. Ik begrijp sowieso wel dat mijn vriendin het moeilijk heeft. Ik vind het alleen zo onverstandig en dat weet ze zelf ook wel. Haar gevoel zegt alleen iets anders. We zijn jong, ik wil nog van alles doen, zij ook en we hebben nog alle tijd. Stel dat we over tien jaar nog steeds bij elkaar zijn, is het dan de tijd om inderdaad aan kinderen te beginnen. Nu gewoon niet.
pi_105731690
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:18 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Met dit soort gejank heb ik echt geen medelijden..
Inderdaad.
  zondag 18 december 2011 @ 17:20:09 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105731716
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:14 schreef Catbert het volgende:
[..]

Hij verwacht dat ook niet? Hij zegt dat het rationeel de 'beste' keuze zou zijn voor hun beiden, maar hij snap ook best dat dat zo niet werkt zo te lezen.
Blijkbaar wel, om maar te blijven aandringen over wat de beste keuze zou zijn, de beste keuze voor hem ja, omdat hij niet van zijn levenswijze af wil stappen.
  zondag 18 december 2011 @ 17:20:33 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105731729
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Zeik niet zo zeg. Het is logisch dat hij op dit moment ff flink zit te balen. Al dat gejank van vrouwen "ja dan had je je pik er niet in moeten steken". Zij was er ook bij hoor :')
Logisch dat hij baalt, jazeker. Maar in vergelijking met haar is hij héél wat beter af en dan komt het inderdaad egoïstisch over om te janken over een situatie waar hij zelf ook 50% bij betrokken is.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 17:21:08 #131
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105731750
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dit is geen mannen vs. vrouwen kwestie. Tuurlijk was zij er ook bij. Ze zijn beiden even verantwoordelijk. Daar gaat het hier niet over. Waar het wel over gaat: TS snapt niet hoe zwaar zij het er mee heeft en is ontzettend ongevoelig en egoistisch bezig, en heeft het zelf niet eens door, daarom probeert iedereen het hem uit te leggen hier.

Tuurlijk baalt hij zelf, hij heeft alle recht om zich kut te voelen. Hij heeft echter niet alle recht om zijn vriendin zo te behandelen.
  zondag 18 december 2011 @ 17:22:43 #132
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105731807
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 17:19 schreef Seven. het volgende:
Wat een klote situatie.

TS, hoe meer jij benadrukt dat ze het moet laten weghalen, hoe meer zij zich zal verzetten (ze krijgt het gevoel dat ze overal alleen voor moet vechten). Hoe meer zij zich gedwongen ziet om te vechten, hoe moeilijker het wordt om deze beslissing te nemen. Ze krijgt van jou niet eens de kans om er rustig over na te denken. Er rustig over na kunnen denken wil ook zeggen dat ze de kans krijgt om na te denken over de negatieve gevolgen voor zichzelf, in plaats van steeds het gevoel te hebben dat ze moet opkomen voor zichzelf en jullie kindje. Ik denk dat je beter af bent door te zeggen dat je haar hoe dan ook (financieel) zult steunen.

Trouwens, hulde dat je haar wel wil blijven steunen. Maar of ze het nu weg laat halen of niet, deze relatie is gedoemd te mislukken omdat jij gewoon niet klaar bent voor een relatie.
Staat niet klaar zijn voor een relatie gelijk aan niet klaar zijn voor kinderen? TS en zijn vriendin zijn 20 en 19, dat is een leeftijd om juist veel te leren met berekking tot relaties, rekening houden met elkaar etc. naast je studie, maar imo niet de ideale leeftijd om te settelen tegenwoordig.

Al snap ik de reactie van TS, vind ik het jammer dat hij niet eerst haar kant van het verhaal heeft aan gehoord voor er keihard op te klappen dat hij vind dat het weg gehaald moet worden. Hoe dan ook, ik ben bang dat dit voor zo veel frictie gaat zorgen dat het niet meer goed komt...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zondag 18 december 2011 @ 17:24:00 #133
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105731850
TS heb je al een naam bedacht?
  zondag 18 december 2011 @ 17:25:42 #134
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105731902
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:19 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik push mijn vriendin ten eerste niet. Ik heb alleen maar aangegeven dat het een hele onverstandige keuze is voor ons allebei. En ja, ik word er gewoon misselijk van als ik eraan denk, daar ben ik eerlijk in. Ik vermoed trouwens ook dat haar ouders hetzelfde gaan zeggen en mijn ouders sowieso. Ik begrijp sowieso wel dat mijn vriendin het moeilijk heeft. Ik vind het alleen zo onverstandig en dat weet ze zelf ook wel. Haar gevoel zegt alleen iets anders. We zijn jong, ik wil nog van alles doen, zij ook en we hebben nog alle tijd. Stel dat we over tien jaar nog steeds bij elkaar zijn, is het dan de tijd om inderdaad aan kinderen te beginnen. Nu gewoon niet.
Ja tuurlijk, dat snap ik. Ik zou het ook enorm klote vinden.
Ik ben blij dat je inziet dat zij het zwaar heeft. Gelukkig. Zie je ook in dat ze op dit moment iemand nodig heeft die zegt: "Luister ik vind het ontzettend kut en ik wil op dit moment geen kind, maar ik begrijp dat het moeilijk is voor jou omdat het niet iets is wat je zomaar doet, abortie plegen. Dus ik steun je hoe dan ook."
Ipv iemand die jankt over dat zn leven nu naar de klote is. Want denk niet dat zij dat niet zo ervaart. Zij baalt daar natuurlijk ook ontzettend van.
  zondag 18 december 2011 @ 17:26:23 #135
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105731922
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 17:24 schreef betyar het volgende:
TS heb je al een naam bedacht?
_O- _O- _O-
  zondag 18 december 2011 @ 17:27:04 #136
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105731948
Voor een meisje is Julia erg mooi O+
  zondag 18 december 2011 @ 17:27:15 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105731952
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:22 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Staat niet klaar zijn voor een relatie gelijk aan niet klaar zijn voor kinderen? TS en zijn vriendin zijn 20 en 19, dat is een leeftijd om juist veel te leren met berekking tot relaties, rekening houden met elkaar etc. naast je studie, maar imo niet de ideale leeftijd om te settelen tegenwoordig.

Al snap ik de reactie van TS, vind ik het jammer dat hij niet eerst haar kant van het verhaal heeft aan gehoord voor er keihard op te klappen dat hij vind dat het weg gehaald moet worden. Hoe dan ook, ik ben bang dat dit voor zo veel frictie gaat zorgen dat het niet meer goed komt...
Nee hoor, dat staat niet aan elkaar gelijk. Maar afgaande op TS zijn OP: als je nog perse 3 keer per week op stap wil, vreemd gaat etc etc etc, dan kom ik ook tot de conclusie dat je zelfs voor een relatie niet klaar bent. En als je niet klaar bent voor een relatie, dan is het ook niet reëel om te verwachten dat je dit soort situaties kunt handelen.
Resistance is futile.
pi_105731955
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 17:19 schreef Seven. het volgende:
Wat een klote situatie.

Het probleem is dat ik het gevoel krijg dat ze de keuze allang heeft gemaakt, zonder mij. Ze twijfelt, maar ik heb het vervelende gevoel dat ze er eigenlijk al zeker van is.

Ik vind dat zij helemaal niet logisch nadenkt en dat ze onze levens zo kapot maakt. Ik zal sowieso bij haar blijven, ongeacht de keuze. Ik weet van mezelf dat ik niet klaar ben voor een relatie maar ik vind haar te leuk om haar te laten vallen en ik zou het niet eens kunnen, nu al helemaal niet.

Al ben ik niet trouw geweest, ik houd wel van haar. Komt vast raar over, maar is wel zo.
  zondag 18 december 2011 @ 17:28:13 #139
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105731990
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:27 schreef rosepetals het volgende:
Voor een meisje is Julia erg mooi O+
Alleen jammer van dat verschrikkelijke lied "zelfs je naam is mooi" :r :r :r
Dat zou voor mij reden genoeg zijn om je kind niet Julia te noemen...Horrible
pi_105732019
Doordat jij steeds de negatieve dingen tegen haar blijft herhalen push je haar wel degelijk.
Jullie zijn allebei fout, maar dat jij zo egoïstisch bent met zeggen: "Ik kan niet zwanger worden."
Ze kan zwanger worden door jouw zaad, dommerd.

Misschien is het handig om eerst allebei samen met een goede vriend er over te praten, die je goed vertrouwt en ook weet dat die geen partij kiest. Neem die vriend ook mee naar die gesprekken met de ouders.

Misschien zou zij naar een psycholoog of een huisarts kunnen en ook met school kunnen overleggen hoe of wat, als ze wel het kindje houdt. Ook moet ze weten wat het met haar geestelijk doet als ze het kindje weg haalt.

Oh en hou alsjeblieft eens op met dat "onze levens kapot maakt :') " EIGEN SCHULD.
Hai :D
  zondag 18 december 2011 @ 17:29:40 #141
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732034
Als je je adres even stuurt zal ik een zak kleertjes en luiers opsturen die we nog over hebben.
pi_105732041
quote:

[..]

Wat een onzin zeg, zij was er ook bij plus 'jullie' denken alleen maar aan haar. Hoe zwaar en moeilijk ze het wel niet heeft. Wtf zeg, ze studeert nog, ze ambieert een carriere, ze is jong, ze moet steunen op haar ouders etc. met andere woorden de enige goede keuze is gewoon een abortus. Niet alleen voor het kind, maar ook voor haar zodat ze zichzelf ook in andere richting kan ontwikkelen dan in een 'tienermoeder'. Daarbij heeft ze nog een heel leven de kans om kinderen te krijgen --> in een situatie met een betrouwbare man, eigen huis, financiële zekerheid etc. waardoor het kind waarschijnlijk veel gelukkiger gaat worden.
BlaBlaBla
  zondag 18 december 2011 @ 17:30:06 #143
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105732044
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:28 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Alleen jammer van dat verschrikkelijke lied "zelfs je naam is mooi" :r :r :r
Dat zou voor mij reden genoeg zijn om je kind niet Julia te noemen...Horrible
Ah, dat lied ken ik niet. Maar herken wel het gevoel.
Emma vind ik ook O+ Ohh en en, als het een jongetje word; Julian. O+
  zondag 18 december 2011 @ 17:30:28 #144
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105732053
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:27 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik het gevoel krijg dat ze de keuze allang heeft gemaakt, zonder mij. Ze twijfelt, maar ik heb het vervelende gevoel dat ze er eigenlijk al zeker van is.

Ik vind dat zij helemaal niet logisch nadenkt en dat ze onze levens zo kapot maakt. Ik zal sowieso bij haar blijven, ongeacht de keuze. Ik weet van mezelf dat ik niet klaar ben voor een relatie maar ik vind haar te leuk om haar te laten vallen en ik zou het niet eens kunnen, nu al helemaal niet.

Al ben ik niet trouw geweest, ik houd wel van haar. Komt vast raar over, maar is wel zo.
Jij moet gewoon lekker doen wat je altijd gedaan hebt, vervolgens daarom gedumpt worden, zodat je vriendin de alimentatie kan innen, een nieuwe vriend kan nemen en het kind opgroeit met een goede, stabiele vaderfiguur die niet vreemdgaat.
Beste situatie voor jullie alle 3
  zondag 18 december 2011 @ 17:31:32 #145
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105732085
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, zij was er ook bij plus 'jullie' denken alleen maar aan haar. Hoe zwaar en moeilijk ze het wel niet heeft. Wtf zeg, ze studeert nog, ze ambieert een carriere, ze is jong, ze moet steunen op haar ouders etc. met andere woorden de enige goede keuze is gewoon een abortus. Niet alleen voor het kind, maar ook voor haar zodat ze zichzelf ook in andere richting kan ontwikkelen dan in een 'tienermoeder'. Daarbij heeft ze nog een heel leven de kans om kinderen te krijgen --> in een situatie met een betrouwbare man, eigen huis, financiële zekerheid etc. waardoor het kind waarschijnlijk veel gelukkiger gaat worden.
Iemand heeft de rest van het topic niet gelezen :')
pi_105732089
De fuck man, iedereen die het opneemt voor die vriendin en zegt dat het haar keuze is waar de TS zich bij neer moet leggen.

Het is heel onverantwoordelijk om dat kind te houden, gezien de situatie waar ze zich in bevinden. Het is juist egoïstisch van haar om dat kind te houden en het leven van de TS te verpesten.

:r
  zondag 18 december 2011 @ 17:32:59 #147
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732120
quote:

[..]

Tienermoeder, ze is 19 jaar, volwassen noemen we dat hier.
pi_105732125
quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2011 17:31 schreef CaptainCookie het volgende:
De fuck man, iedereen die het opneemt voor die vriendin en zegt dat het haar keuze is waar de TS zich bij neer moet leggen.

Het is heel onverantwoordelijk om dat kind te houden, gezien de situatie waar ze zich in bevinden. Het is juist egoïstisch van haar om dat kind te houden en het leven van de TS te verpesten.

Deels mee eens aangezien TS blijkbaar ook niet werkt(?) :') en die vriendin ook niet.. en ze op het geld moeten teren van de ouders.. Beter gaan ze allebei werk zoeken..
Hai :D
  zondag 18 december 2011 @ 17:33:05 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105732127
quote:

[..]

Al ben ik niet trouw geweest, ik houd wel van haar.
OK. Ik was ooit ook zeker dat ik het door wilde zetten, maar uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan omdat ik alle ruimte kreeg om voor mezelf te beslissen of ik het wilde. Ik kwam op eigen kracht tot de conclusie dat ik het mezelf en mijn ouders niet aan wilde doen. Verder denk ik dat je, juist door in een relatie te blijven met haar, je eigen kaarten niet gunstig deelt... misschien heel naar om te zeggen, maar zij moet ook geconfronteerd worden met de wetenschap dat jij er hoogstwaarschijnlijk niet altijd bij zult zijn (reëel gezien is de kans dat jullie de rest van jullie leven saampjes gelukkig zijn gewoon niet zo groot, de kans is groter dat jullie de zwangerschap niet eens samen overleven....). Zolang zij er blind vertrouwen in heeft dat jullie dit samen gaan doen, is de kans dat ze doorzet aanzienlijk groter. En hoe hard het ook is, in de toekomst zal het waarschijnlijk niet zo gaan lopen, zelfs al is de wil er van beide kanten wel.

Misschien kun je haar in contact brengen met iemand die abortus heeft laten plegen en met iemand die het op jonge leeftijd heeft doorgezet? Dan kan ze tot een beter overwogen beslissing komen.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 17:33:26 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105732135
quote:

zijn leven wordt niet verpest, het wordt alleen anders. Hij kan 3 keer per week uit en reist veel, dan heeft ie ook genoeg geld om een kind op te voeden als ie dat limiteert tot 1 keer per week uit en niet zo vaak op reis :).
Een gedicht over Maanvis
pi_105732192
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef PixieDot het volgende:

[..]

Deels mee eens aangezien TS blijkbaar ook niet werkt(?) :') en die vriendin ook niet.. en ze op het geld moeten teren van de ouders.. Beter gaan ze allebei werk zoeken..
Het is hoogst onverantwoordelijk om in deze situatie het kind te houden. Echt, denk eens na, dat kind komt ongepland terecht bij twee mensen die er geen tijd voor hebben en het zelf niet kunnen onderhouden.
pi_105732217
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Tienermoeder, ze is 19 jaar, volwassen noemen we dat hier.
Is negentien volwassen? Dan ben je nog wel een tiener.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef PixieDot het volgende:

[..]

Ik heb wel 'n bijbaan en zij ook. Ik hoef inderdaad zelf niet veel te financieren aangezien mijn ouders alles vaak voor mij betalen en dat zal in dit geval ook zo zijn. Ik weet dat ik daarop kan rekenen.
  zondag 18 december 2011 @ 17:35:45 #153
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732232
quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2011 17:34 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Het is hoogst onverantwoordelijk om in deze situatie het kind te houden. Echt, denk eens na, dat kind komt ongepland terecht bij twee mensen die er geen tijd voor hebben en het zelf niet kunnen onderhouden.
Tijd voor vrij maken en een baan zoeken!!!Problemen opgelost.
pi_105732234
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zijn leven wordt niet verpest, het wordt alleen anders. Hij kan 3 keer per week uit en reist veel, dan heeft ie ook genoeg geld om een kind op te voeden als ie dat limiteert tot 1 keer per week uit en niet zo vaak op reis :).
Hij is 20, dan hoor je dat nog te doen en niet opgezadeld te zitten met een kind. Al helemaal niet als je er niet zelf achter staat.
pi_105732259
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Tijd voor vrij maken en een baan zoeken!!!Problemen opgelost.
Hij studeert nog :'). Moet ie zijn hele leven dan maar weggooien, een of andere kutbaan zoeken alleen maar omdat die vriendin niet na kan denken en heel egoïstisch handelt?
  zondag 18 december 2011 @ 17:37:04 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105732269
quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hij is 20, dan hoor je dat nog te doen en niet opgezadeld te zitten met een kind. Al helemaal niet als je er niet zelf achter staat.
Wie ben jij om te bepalen wat hoort? Ik vind het juist normaal om voor een kind te zorgen als je zwanger bent of iemand zwanger maakt.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 17:37:45 #157
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732308
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Is negentien volwassen? Dan ben je nog wel een tiener.

[..]

Ik heb wel 'n bijbaan en zij ook. Ik hoef inderdaad zelf niet veel te financieren aangezien mijn ouders alles vaak voor mij betalen en dat zal in dit geval ook zo zijn. Ik weet dat ik daarop kan rekenen.
met de gegevens die we hebben hier is de kans is groter dat ze 20 is als de kleine wordt geboren. En dus geen tienermoeder is. Hooguit voor een paar maanden.
  zondag 18 december 2011 @ 17:38:09 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105732332
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen wat hoort? Ik vind het juist normaal om voor een kind te zorgen als je zwanger bent of iemand zwanger maakt.
Agreed, maar niet persé ook voor de moeder.
Resistance is futile.
pi_105732339
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze zitten allebei nog niet in een stabiele situatie waarin het gepast is om een kind te krijgen. Geen afgeronde opleiding, geen baan, niks.
  zondag 18 december 2011 @ 17:38:19 #160
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105732343
quote:

[..]

quote:

Jullie hebben helemaal gelijk. TS moet zijn vriendin dwingen om een abortus te plegen. Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.
Zij moet gepusht worden een abortus te plegen opdat TS weer 3x in de week uit kan gaan, met andere vrouwen bezig kan zijn en veel kan reizen.

...
  zondag 18 december 2011 @ 17:38:25 #161
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732347
quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2011 17:36 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hij studeert nog :'). Moet ie zijn hele leven dan maar weggooien, een of andere kutbaan zoeken alleen maar omdat die vriendin het kindje wilt behouden?
Yep.
  zondag 18 december 2011 @ 17:39:18 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732386
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

[..]

Jullie hebben helemaal gelijk. TS moet zijn vriendin dwingen om een abortus te plegen. Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.
Zij moet gepusht worden een abortus te plegen opdat TS weer 3x in de week uit kan gaan, met andere vrouwen bezig kan zijn en veel kan reizen.

...
TS kan natuurlijk ook de vriendin een breinaald geven als stille hint. :r
  zondag 18 december 2011 @ 17:39:57 #163
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105732407
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:39 schreef betyar het volgende:

[..]

TS kan natuurlijk ook de vriendin een breinaald geven als stille hint. :r
Of een klerenhanger haar baarmoeder in forceren
  Vis een optie? zondag 18 december 2011 @ 17:40:03 #164
70532 loveli
N
pi_105732413
Wat vele malen stommer is dan in deze relatie zwanger raken, is samen gezinnetje gaan spelen alleen omdat er een kind is.
crap in = crap out
  zondag 18 december 2011 @ 17:40:21 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105732423
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ze zitten allebei nog niet in een stabiele situatie waarin het gepast is om een kind te krijgen. Geen afgeronde opleiding, geen baan, niks.
ik kan me niet voorstellen dat TS van zijn stufi zovaak op stap kan.
Een gedicht over Maanvis
pi_105732446
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Yep.
Wie wordt daar dan beter van? Het kind komt in een kutsituatie waar niemand gelukkig in is. Daarom gewoon abortus.
  zondag 18 december 2011 @ 17:41:15 #167
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105732450
bovendien vind ik het ouderwets om carriëre voor je kind te laten gaan. tegenwoordig kun je bij heel veel bedrijven flexibel werken en ook thuis werken, dat kon vroeger niet.
Een gedicht over Maanvis
pi_105732469
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:40 schreef loveli het volgende:
Wat vele malen stommer is dan in deze relatie zwanger raken, is samen gezinnetje gaan spelen alleen omdat er een kind is.
Goed punt inderdaad.
  zondag 18 december 2011 @ 17:41:48 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732474
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:39 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Of een klerenhanger haar baarmoeder in forceren
TS zal wel met een pot laxeermiddelen aankomen. :D :D :D
  zondag 18 december 2011 @ 17:41:51 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105732478
quote:
5s.gif Op zondag 18 december 2011 17:41 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wie wordt daar dan beter van? Het kind komt in een kutsituatie waar niemand gelukkig in is. Daarom gewoon abortus.
Dat is helemaal niet waar!
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 17:42:28 #171
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105732498
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:41 schreef betyar het volgende:

[..]

TS zal wel met een pot laxeermiddelen aankomen. :D :D :D
Haha. Shit, hou op. Voordat je hem misschien echt op ideeen brengt.
pi_105732527
Wat een soap beleef je toch ook met haar hè, eerst twijfel je hier of je het rondneuken wel op moet geven voor haar aangezien ze je nog niet eens seks heeft gegeven. Blijkbaar komt het toch goed want vervolgens kom je om tips vragen hoe je met haar vader om moet gaan, want het is toch wel vervelend dat hij een hekel aan je heeft. Na wat topics en posts over verdere relatieperikelen en knallende ruzies vraag je je af of je met haar verder moet, niet zo lang geleden hak je de knoop door om het uit te maken en wil je haar niet meer zien, en is ze enkel een last met al haar telefoontjes steeds.
En nu is ze zwanger van je, en dat allemaal sinds afgelopen zomer.
Nog geen jaar geleden was je nog maagd, en nu wordt je pappa. O+
  zondag 18 december 2011 @ 17:43:11 #173
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732532
quote:
5s.gif Op zondag 18 december 2011 17:41 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Bron? Gewoon gaan werken genereert een inkomen en dus stabiliteit.
En gewoon abortus......beetje ziek word ik ervan.
pi_105732538
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar!
De TS doet alles al met tegenzin, alsof dat op de lange termijn ook maar iets wordt. TS klinkt typisch als iemand die nog niet gebonden wil zijn, dan is het ontzettend dom om hem daartoe te dwingen dmv een kind.
pi_105732556
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK. Ik was ooit ook zeker dat ik het door wilde zetten, maar uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan omdat ik alle ruimte kreeg om voor mezelf te beslissen of ik het wilde. Ik kwam op eigen kracht tot de conclusie dat ik het mezelf en mijn ouders niet aan wilde doen. Verder denk ik dat je, juist door in een relatie te blijven met haar, je eigen kaarten niet gunstig deelt... misschien heel naar om te zeggen, maar zij moet ook geconfronteerd worden met de wetenschap dat jij er hoogstwaarschijnlijk niet altijd bij zult zijn (reëel gezien is de kans dat jullie de rest van jullie leven saampjes gelukkig zijn gewoon niet zo groot, de kans is groter dat jullie de zwangerschap niet eens samen overleven....). Zolang zij er blind vertrouwen in heeft dat jullie dit samen gaan doen, is de kans dat ze doorzet aanzienlijk groter. En hoe hard het ook is, in de toekomst zal het waarschijnlijk niet zo gaan lopen, zelfs al is de wil er van beide kanten wel.

Misschien kun je haar in contact brengen met iemand die abortus heeft laten plegen en met iemand die het op jonge leeftijd heeft doorgezet? Dan kan ze tot een beter overwogen beslissing komen.
Ik ben bang dat ze dan nog meer gaat denken aan de positieve kanten als ik de negatieve kanten niet blijf benadrukken. Het is onverstandig, dat weet zij en jij wist dat toen dus ook neem ik aan (?) maar haar gevoel zegt iets anders. Ik weet niet hoe jouw gevoel toen was. Ik weet niet hoe zij reageert, ik weet wel dat ze impulsief is (aan de ene kant een goed teken, het kan dus omslaan) al ben ik bang van niet.

Ik heb wel hoop eigenlijk dat ik voor een langere tijd bij haar blijf. Puur omdat ik sowieso wel ben veranderd door haar qua omgang met vrouwen. Ik vind haar leuk en alles is eigenlijk positief aan haar. Vreemdgaan doe ik sowieso niet meer, hooguit flirten omdat ik het leuk vind. Het is wel zo dat we allebei verschillende opvattingen hebben en zij iets serieuzer in het leven staat dan dat ik sta.

Misschien wel. Probleem is dat je dan ook weer positieve verhalen hebt van bepaalde tienermoeders.
pi_105732557
quote:

[..]

[..]

...
Ik ben inderdaad van mening dat ze overgehaald moet worden tot het plegen van een abortus, en niet zodat de TS weer kan doen en laten wat hij wil....
BlaBlaBla
  zondag 18 december 2011 @ 17:44:11 #177
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732559
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:42 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Haha. Shit, hou op. Voordat je hem misschien echt op ideeen brengt.
Even een embryo uitpoepen. :+
pi_105732600
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Bron? Gewoon gaan werken genereert een inkomen en dus stabiliteit.
En gewoon abortus......beetje ziek word ik ervan.
Ik kan er echt niet bij dat jij het een kind gunt om in zo'n situatie op te moeten groeien.
  zondag 18 december 2011 @ 17:47:05 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105732660
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:45 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik kan er echt niet bij dat jij het een kind gunt om in zo'n situatie op te moeten groeien.
in de praktijk blijkt gewoon dat kinderen in zo'n situatie toch vaak wel goed terecht komen.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 17:47:10 #180
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105732665
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:45 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Welke situatie? Pa fulltime werken, ma parttime, in een huurhuisje met een achtertuin. Stationwagon voor de deur met kinderzitje en bijbehorende plakplaatjes op de zijruit? Ik zie geen problemen.
pi_105732707
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:43 schreef moneyfornothing het volgende:
Wat een soap beleef je toch ook met haar hè, eerst twijfel je hier of je het rondneuken wel op moet geven voor haar aangezien ze je nog niet eens seks heeft gegeven. Blijkbaar komt het toch goed want vervolgens kom je om tips vragen hoe je met haar vader om moet gaan, want het is toch wel vervelend dat hij een hekel aan je heeft. Na wat topics en posts over verdere relatieperikelen en knallende ruzies vraag je je af of je met haar verder moet, niet zo lang geleden hak je de knoop door om het uit te maken en wil je haar niet meer zien, en is ze enkel een last met al haar telefoontjes steeds.
En nu is ze zwanger van je, en dat allemaal sinds afgelopen zomer.
Nog geen jaar geleden was je nog maagd, en nu wordt je pappa. O+
Klopt allemaal niet.
  zondag 18 december 2011 @ 17:48:49 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105732734
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:44 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ze dan nog meer gaat denken aan de positieve kanten als ik de negatieve kanten niet blijf benadrukken. Het is onverstandig, dat weet zij en jij wist dat toen dus ook neem ik aan (?) maar haar gevoel zegt iets anders. Ik weet niet hoe jouw gevoel toen was. Ik weet niet hoe zij reageert, ik weet wel dat ze impulsief is (aan de ene kant een goed teken, het kan dus omslaan) al ben ik bang van niet.

Ik heb wel hoop eigenlijk dat ik voor een langere tijd bij haar blijf. Puur omdat ik sowieso wel ben veranderd door haar qua omgang met vrouwen. Ik vind haar leuk en alles is eigenlijk positief aan haar. Vreemdgaan doe ik sowieso niet meer, hooguit flirten omdat ik het leuk vind. Het is wel zo dat we allebei verschillende opvattingen hebben en zij iets serieuzer in het leven staat dan dat ik sta.

Misschien wel. Probleem is dat je dan ook weer positieve verhalen hebt van bepaalde tienermoeders.
OK, als je dan geen advies wil van een ervaringsdeskundige, dan word je maar papa. Gefeliciteerd. Maat, neem het nou maar van me aan: ga bij haar weg ondanks dat je gek op haar bent maar zeg erbij dat je haar financieel wil steunen en het kindje graag zo nu en dan wil zien. Op hoop alleen kan je relatie niet overleven, al helemaal geen zwangerschap, laat staan ouderschap.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 17:49:38 #183
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105732770
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

[..]

En toch is er geen morning after pill gebruikt.

Maarre dit is toch schattig. Over 8 maanden heb je er een van jezelf en je vriendin.
pi_105732781
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:48 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Klopt allemaal niet.
Jawel hoor, lees je posts onder je oude accounts maar eens terug. ;)
  zondag 18 december 2011 @ 17:49:59 #185
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105732789
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Even een embryo uitpoepen. :+
Ach. "Gewoon abortus". Hoe durft die vriendin een beslissing over haar eigen lichaam te maken. Hoe durft ze TS zn leven te veranderen dmv een kind! Hij heeft recht op uitgaan en reizen en andere vrouwen neuken. Dwing die bitch een breinaald in haar kut! Tis toch "gewoon abortus"?
pi_105732820
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Welke situatie? Pa fulltime werken, ma parttime, in een huurhuisje met een achtertuin. Stationwagon voor de deur met kinderzitje en bijbehorende plakplaatjes op de zijruit? Ik zie geen problemen.
Die situatie is er niet, alleen al omdat de TS daar nog lang niet aan toe is. Ik voorspel dat de relatie binnen twee jaar voorbij is en dat de TS dan lekker verder gaat scharrelen, tot hij over zo'n tien jaar wat volwassener is.

Zoiets forceren voor een kind is ongelooflijk stom om te doen.
pi_105732851
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:49 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Ach. "Gewoon abortus". Hoe durft die vriendin een beslissing over haar eigen lichaam te maken. Hoe durft ze TS zn leven te veranderen dmv een kind! Hij heeft recht op uitgaan en reizen en andere vrouwen neuken. Dwing die bitch een breinaald in haar kut! Tis toch "gewoon abortus"?
Flikker toch op joh, TS' stem telt in dezen even zwaar als die van zijn vriendin.
pi_105732860
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:49 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Jawel hoor, lees je posts onder je oude accounts maar eens terug. ;)
Nee, bepaalde dingen niet. Klinkt allemaal als een slechte troll trouwens.
pi_105732884
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 17:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK, als je dan geen advies wil van een ervaringsdeskundige, dan word je maar papa. Gefeliciteerd. Maat, neem het nou maar van me aan: ga bij haar weg ondanks dat je gek op haar bent maar zeg erbij dat je haar financieel wil steunen en het kindje graag zo nu en dan wil zien. Op hoop alleen kan je relatie niet overleven, al helemaal geen zwangerschap, laat staan ouderschap.
Tja, misschien heb je gelijk maar dat gaat weer tegen mijn gevoel in.
  zondag 18 december 2011 @ 17:53:15 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_105732893
quote:

[..]

Dat geldt voor jou toch ook? Bedenk dan ook dat jouw houding heel moeilijk kan zijn voor haar, net als dat andersom het geval is.

Ik denk dat het goed is om samen te praten met iemand die er neutraal in zal staan. Zeker gezien de vele reacties in dit topic: 'gewoon abortus laten plegen' tegenover 'had je hem er maar niet in moeten steken'. :{
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 18 december 2011 @ 17:53:31 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105732906
één van de moderators hier heeft ook een ongewenst kind gekregen op z'n 20ste. misschien komt die hier wel zijn verhaal doen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_105732919
Ik wil me graag aanmelden als rol van peetvader.
Ron Paul 2012
  zondag 18 december 2011 @ 17:53:47 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105732920
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Die situatie is er niet, alleen al omdat de TS daar nog lang niet aan toe is. Ik voorspel dat de relatie binnen twee jaar voorbij is en dat de TS dan lekker verder gaat scharrelen, tot hij over zo'n tien jaar wat volwassener is.

Agreed. TS moet zichzelf eerlijk aankijken, nu bij haar blijven omdat hij wel van haar houdt, is uiteindelijk HAAR met de shit opzadelen terwijl hij nog heerlijk een jaar of 10 van zijn jeugd kan genieten. Dat kan zij ook, maar dan moet hij wel de ballen hebben om voor zichzelf en voor haar de beste beslissing te nemen.
Resistance is futile.
pi_105732938
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:49 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Je overdrijft wel deels, dat is mijn houding helemaal niet naar haar toe.
  zondag 18 december 2011 @ 17:54:33 #195
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105732955
quote:

[..]

De relatie gaat de zwangerschap niet overleven. TS zal de komende 18 jaar alimentatie moeten betalen.
Moet de vriendin hierdoor gedwongen worden abortus te plegen? Een beslissing die ze de rest van haar leven mee zal dragen en die voor veel vrouwen als traumatiserend wordt ervaren? Met een enorme psychische nasleep? Nee. Het is haar beslissing.
Trouwens ik snap uberhaubt niet waarom het een discussie is over of vriendin gedwongen moet worden of niet? Dit is toch duidelijk. De discussie moet gaan over hoe TS om moet gaat met de beslissing van zijn vriendin.
  Vis een optie? zondag 18 december 2011 @ 17:56:45 #196
70532 loveli
N
pi_105733032
Geen enkele situatie is perfect om kinderen te krijgen, de van relatie van TS en zijn vriendin lijkt me zeker geen goede basis. Maar zijn vriendin is nu al zwanger en dat brengt keuzes met zich mee. Ze kan ervoor kiezen om de zwangerschap te beeindigen, alleenstaande moeder te worden of een tussenvorm waar zij en TS het over eens worden. Ze zijn niet verplicht om de rest van hun leven samen te blijven alleen omdat er mogelijk een kind komt.
crap in = crap out
pi_105733074
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Agreed. TS moet zichzelf eerlijk aankijken, nu bij haar blijven omdat hij wel van haar houdt, is uiteindelijk HAAR met de shit opzadelen terwijl hij nog heerlijk een jaar of 10 van zijn jeugd kan genieten. Dat kan zij ook, maar dan moet hij wel de ballen hebben om voor zichzelf en voor haar de beste beslissing te nemen.
Volgens jou zadel ik haar dus sowieso met alles op. Of ik nou bij haar blijf of wegga.
  zondag 18 december 2011 @ 17:57:52 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733080
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:53 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Tja, misschien heb je gelijk maar dat gaat weer tegen mijn gevoel in.
Je moet haar hoe dan ook de keuze laten. Maar het is niet eerlijk om haar te laten denken dat jullie dit kindje samen op gaan voeden, de kans dat dat wél gebeurt is zo ontzettend klein. Als jij echt denkt dat die kans erin zit, dan onderschat je ouderschap. Deze hele situatie: abortus of doorzetten, de relatie is al ten dode opgeschreven want geen van beide opties overleef je als koppel. En dan zijn er 2, mogelijk zelfs 3 toekomsten verziekt.
Resistance is futile.
pi_105733110
Wat Seven. zegt.
pi_105733135
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Waar werken dan? Mac Donalds? :')
  zondag 18 december 2011 @ 17:59:35 #201
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105733136
quote:

[..]

Dan wordt het tijd dat TS zich anders op gaat stellen, is best makkelijk.
pi_105733139
quote:

Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.
Denken vrouwen die zwanger zijn altijd rationeel dan ?

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:54 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

De relatie gaat de zwangerschap niet overleven. TS zal de komende 18 jaar alimentatie moeten betalen.
Moet de vriendin hierdoor gedwongen worden abortus te plegen? Een beslissing die ze de rest van haar leven mee zal dragen en die voor veel vrouwen als traumatiserend wordt ervaren? Met een enorme psychische nasleep? Nee. Het is haar beslissing.
Trouwens ik snap uberhaubt niet waarom het een discussie is over of vriendin gedwongen moet worden of niet? Dit is toch duidelijk. De discussie moet gaan over hoe TS om moet gaat met de beslissing van zijn vriendin.
Eens.
  zondag 18 december 2011 @ 17:59:47 #203
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105733145
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:59 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Waar werken dan? Mac Donalds? :')
Bijvoorbeeld.
  zondag 18 december 2011 @ 18:00:23 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733165
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:57 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Volgens jou zadel ik haar dus sowieso met alles op. Of ik nou bij haar blijf of wegga.
Nee, als jij bij haar weggaat, dan kan zij EERLIJK naar de toekomst die ze tegemoet gaat kijken. DAN kan ze tot een weloverwogen beslissing komen, maar niet zolang zij gelooft (en ook wil geloven) dat jullie dit samen wel eventjes doen.

Ik weet het, het hardste dat je kunt doen is nu de benen nemen. Maar het alternatief is dat zij er alleen voor komt te staan als de baby nog niet eens kan lopen..
Resistance is futile.
pi_105733203
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
Jij praat wel erg makkelijk. :')
  zondag 18 december 2011 @ 18:01:37 #206
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105733211
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, als jij bij haar weggaat, dan kan zij EERLIJK naar de toekomst die ze tegemoet gaat kijken. DAN kan ze tot een weloverwogen beslissing komen, maar niet zolang zij gelooft (en ook wil geloven) dat jullie dit samen wel eventjes doen.

Ik weet het, het hardste dat je kunt doen is nu de benen nemen. Maar het alternatief is dat zij er alleen voor komt te staan als de baby nog niet eens kan lopen..
Ik krijg hier een RUN FOREST RUN gevoel bij.
  zondag 18 december 2011 @ 18:01:39 #207
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105733215
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2011 17:59 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Denken vrouwen die zwanger zijn altijd rationeel dan ?

Lees het nog eens goed.
  † In Memoriam † zondag 18 december 2011 @ 18:01:49 #208
137949 Disana
pi_105733221
quote:

[..]

Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.
pi_105733229
Trouwens, aan alle huilies hier: roepen dat de TS zijn studie op moet geven en fulltime moet gaan werken is net zo erg als zeggen dat die vriendin abortus moet plegen.

Dus inderdaad TS, je vriendin niet de illusie geven dat jullie het kind samen op gaan voeden.
  zondag 18 december 2011 @ 18:02:19 #210
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105733243
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dat is het ook, jij praat ontzettend moeilijk en praat jezelf een falend leven aan.
  zondag 18 december 2011 @ 18:02:52 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105733264
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Trouwens, aan alle huilies hier: roepen dat de TS zijn studie op moet geven en fulltime moet gaan werken is net zo erg als zeggen dat die vriendin abortus moet plegen.

Dus inderdaad TS, je vriendin niet de illusie geven dat jullie het kind samen op gaan voeden.
hij hoeft zijn studie helemaal niet op te geven, hij kan hem ook in de avonduren af maken :).
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 18:03:17 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733283
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:56 schreef loveli het volgende:
Geen enkele situatie is perfect om kinderen te krijgen, de van relatie van TS en zijn vriendin lijkt me zeker geen goede basis. Maar zijn vriendin is nu al zwanger en dat brengt keuzes met zich mee. Ze kan ervoor kiezen om de zwangerschap te beeindigen, alleenstaande moeder te worden of een tussenvorm waar zij en TS het over eens worden. Ze zijn niet verplicht om de rest van hun leven samen te blijven alleen omdat er mogelijk een kind komt.
Klopt. Dit betreft een meisje van 19 die hem al heel veel vergeven heeft omdat ze zo graag bij hem wil zijn. Zij WIL denk ik gewoon geloven dat ze dit samen doen, dat hij wel verandert als er een baby is. Ze staat misschien niet eens stil bij het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk alleenstaande moeder zal zijn voor ze zelfs op zichzelf woont.
Resistance is futile.
pi_105733284
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Zo is mijn gevoel niet.
  zondag 18 december 2011 @ 18:03:23 #214
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105733287
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef CaptainCookie het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hij hoeft zijn studie helemaal niet op te geven, hij kan hem ook in de avonduren af maken :).
Yep.
  zondag 18 december 2011 @ 18:03:23 #215
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105733288
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Jij wilt dat je leven makkelijk is dmv een abortus. Je kan bv ook deeltijd studeren
  zondag 18 december 2011 @ 18:04:08 #216
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105733311
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.
Zij dachten het met een morning after pil op te lossen die ze uiteindelijk niet gebruiken 8)7
pi_105733317
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is het ook, jij praat ontzettend moeilijk en praat jezelf een falend leven aan.
Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.
  zondag 18 december 2011 @ 18:04:36 #218
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105733330
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:03 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Zo is mijn gevoel niet.
Nou:
http://www.mcdonalds.nl/werk#solliciteren

Succes, nu ga ik lekker in bad met mijn kinderen.
pi_105733336
quote:

[..]

Vind jij dat?
pi_105733354
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:04 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.
Helaas loopt het leven niet altijd zoals je wil of gepland had. Welkom in de wereld van volwassen mensen.
  zondag 18 december 2011 @ 18:05:27 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105733361
quote:

[..]

Ik wist niet dat dit een wedstrijdje was, wie is het slechtste?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 18:05:36 #222
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105733368
quote:

[..]

Tja, welkom in de realiteit!
  zondag 18 december 2011 @ 18:06:13 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733382
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet run, Forrest, run... absoluut niet. Maar wees eerlijk: zij baseert deze keuze waarschijnlijk op de hoop dat ze dit samen doen. Dat kan ook, TS kan haar zeker steunen, maar dat hoeft hij zeker niet te doen als partner, alleen als vader van het kind.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:06:46 #224
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105733406
quote:

[..]

a) Daar wist TS van. Ze zijn beiden even verantwoordelijk.
b) Jij vindt dat de toekomst van TS die eventueel op het spel wordt gezet door de baby een geldige reden om een vrouw te dwingen abortus te plegen? Wat dacht je van haar eigen toekomst? Zij zit ook niet op de situatie te wachten maar "gewoon abortus plegen" is iets wat je zomaar doet.
pi_105733409
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt. Dit betreft een meisje van 19 die hem al heel veel vergeven heeft omdat ze zo graag bij hem wil zijn. Zij WIL denk ik gewoon geloven dat ze dit samen doen, dat hij wel verandert als er een baby is. Ze staat misschien niet eens stil bij het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk alleenstaande moeder zal zijn voor ze zelfs op zichzelf woont.
Jouw advies is: neem de benen, steun haar financieel en doe je ding. Nou, nee, dat vind ik weer niet kunnen al is dat opzich wel wat ik zou willen.
pi_105733411
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:04 schreef betyar het volgende:

[..]

Nou:
http://www.mcdonalds.nl/werk#solliciteren

Succes, nu ga ik lekker in bad met mijn kinderen.
Vuillak. :r
pi_105733415
quote:

[..]

Nu heb je een excuus om vreemd te blijven gaan, je vriendin is zwanger. Dat doen heel veel mannen in zo'n periode. Geniet ervan zou ik zeggen.
Ron Paul 2012
  zondag 18 december 2011 @ 18:08:23 #228
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105733465
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:06 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Jouw advies is: neem de benen, steun haar financieel en doe je ding. Nou, nee, dat vind ik weer niet kunnen al is dat opzich wel wat ik zou willen.
Je wilt het wel. Maar vanwege reputatie vind je het niet kunnen ?
pi_105733481
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:06 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

b) Jij vindt dat de toekomst van TS die eventueel op het spel wordt gezet door de baby een geldige reden om een vrouw te dwingen abortus te plegen? Wat dacht je van haar eigen toekomst? Zij zit ook niet op de situatie te wachten maar "gewoon abortus plegen" is iets wat je zomaar doet.
Ik zou het wel het beste vinden voor iedereen wanneer zij gewoon een abortus pleegt. Ik weet niet hoe dat voor haar voelt en hoe ze dat gaat ervaren, maar dat is simpelweg de beste oplossing. Ik heb ook gewoon veel te veel twijfels over mezelf, mijn leven en alles. Ik ben daar echt niet aan toe.
pi_105733504
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:08 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Je wilt het wel. Maar vanwege reputatie vind je het niet kunnen ?
Ik vind niet dat ik haar in de steek kan laten omdat ik ook mede schuldig ben.
  zondag 18 december 2011 @ 18:09:51 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733523
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:06 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Zie je haar dan wel als de moeder van jouw kinderen in een verre toekomst? En dan ook echt voor de rest van je leven? Nooit meer iemand anders?
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:09:54 #232
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105733526
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:08 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik zou het wel het beste vinden voor iedereen wanneer zij gewoon een abortus pleegt. Ik weet niet hoe dat voor haar voelt en hoe ze dat gaat ervaren, maar dat is simpelweg de beste oplossing. Ik heb ook gewoon veel te veel twijfels over mezelf, mijn leven en alles. Ik ben daar echt niet aan toe.
Je hebt toch wel goed met haar gepraat hierover ?
  zondag 18 december 2011 @ 18:10:05 #233
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105733535
quote:

[..]

We weten wat jij het beste zou vinden. Maar je hebt nu eenmaal de beslissing van je vriendin nu te slikken.
  zondag 18 december 2011 @ 18:10:34 #234
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105733551
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:09 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Je hebt toch wel goed met haar gepraat hierover ?
Anders lees je ff de OP
pi_105733559
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zie je haar dan wel als de moeder van jouw kinderen in een verre toekomst? En dan ook echt voor de rest van je leven? Nooit meer iemand anders?
Nee, daar ben ik gewoon eerlijk over. Ik twijfel ook gewoon aan mezelf over echt van alles. Kan ik wel trouw blijven enzovoort maar dat is nog geen reden om haar nu in de steek te laten.
  zondag 18 december 2011 @ 18:11:14 #236
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105733579
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:09 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik denk idd niet dat je het lang vol kan houden. Je voelt je schuldig en blijft een poosje bij haar. Maar uiteindelijk wil je toch iets anders.
  zondag 18 december 2011 @ 18:11:43 #237
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105733598
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:06 schreef Sinosappel het volgende:
Hou eens op met dat verontwaardigde gezeur zeg. Hij dwingt helemaal niemand.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:11 schreef jcdragon het volgende:
Ik denk idd niet dat je het lang vol kan houden. Je voelt je schuldig en blijft een poosje bij haar. Maar uiteindelijk wil je toch iets anders.
Wat een gelul. Dat kan je vooraf niet inschatten. Als je eenmaal vader bent laat je zo'n kleine echt niet 'zomaar' even in de steek.
  zondag 18 december 2011 @ 18:13:09 #238
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105733656
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:10 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Anders lees je ff de OP
Hij zegt dat hij haar gesproken heeft maar niet geluisterd blijkbaar. Hij weet niet eens hoe zij zich voelt.
pi_105733661
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 18:07 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Nu heb je een excuus om vreemd te blijven gaan, je vriendin is zwanger. Dat doen heel veel mannen in zo'n periode. Geniet ervan zou ik zeggen.
Onzin.
pi_105733681
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:13 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij haar gesproken heeft maar niet geluisterd blijkbaar. Hij weet niet eens hoe zij zich voelt.
Ik bedoel op zo'n moment. Ik weet hoe ze zich voelt maar ik kan niet in de toekomst kijken.
  zondag 18 december 2011 @ 18:13:52 #241
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105733687
Ga een gesprek met haar aan over hoe het zal gaan mocht de relatie niet standhouden. Wees hier heel eerlijk en oprecht in, zonder druk op haar te leggen of een "Onze relatie gaat geen stand houden als jij dat kind houdt en dan is het dus jouw schuld"-houding in te nemen.
  zondag 18 december 2011 @ 18:14:16 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733707
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:09 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Lastig, want bij haar blijven betekent ook dat jij alleen maar de negatieve kanten zult blijven benaderen (oneerlijk) en zij zal haar keuze grotendeels laten afhangen van het feit of jullie dit samen doen (oneerlijk).

En jij laat jouw keuze vooral afhangen van de fatsoensnormen ondanks alles dat op het spel staat (haar toekomst, de jouwe en zelfs die van jullie kindje), terwijl het nog altijd heel fatsoenlijk is om te zeggen: 'ik wil er zijn als vader voor ons kind, maar niet als jouw steun en toeverlaat'.

Dat je de kans vergroot dat ze de zwangerschap niet doorzet, is niet eens zo heel relevant. Denk je ECHT dat jullie de zwangerschap en het ouderschap samen aankunnen? Zo ja: doorzetten en ga ervoor! Zo nee: wees een vent en laat haar de realiteit zien (single mum).
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:16:24 #243
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105733794
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:14 schreef Seven. het volgende:
Lastig, want bij haar blijven betekent ook dat jij alleen maar de negatieve kanten zult blijven benaderen (oneerlijk) en zij zal haar keuze grotendeels laten afhangen van het feit of jullie dit samen doen (oneerlijk).
Hoe weet je dat nou? Vrienden van me hebben hetzelfde gehad, 20 jaar en zij ongewenst zwanger, terwijl ze nieteens echt een relatie hadden. Die zijn nu getrouwens en hebben twee hele leuke kids en zijn hardstikke gelukkig.

Tering zeg, want een negatief gezeik hier. Het is weer Nederland ten top...
pi_105733826
quote:

[..]

Rationeel gezien is abortus een even goede optie als het houden van het kind, wellicht zelfs een betere optie. Kern van het verhaal is dat veel mensen, volgens mij van nature, abortus een slechte zaak vinden en kinderen krijgen juist niet. Dan krijg je deze selectieve verontwaardiging.

TS is nu niet bepaald de ideale vader en zijn vriendin nog wel erg jong. Als ze er geen trauma aan over houdt dan is abortus wellicht het best, zeker nu jullie nog in een vroeg stadium zitten.

Plus dat fokkers dol zijn op backfire topics.
  zondag 18 december 2011 @ 18:17:51 #245
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105733856
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou? Vrienden van me hebben hetzelfde gehad, 20 jaar en zij ongewenst zwanger, terwijl ze nieteens echt een relatie hadden. Die zijn nu getrouwens en hebben twee hele leuke kids en zijn hardstikke gelukkig.

Zij zijn jouw vrienden niet. Is de man ook vreemdgegaan ?
  zondag 18 december 2011 @ 18:17:56 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733861
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:10 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik gewoon eerlijk over. Ik twijfel ook gewoon aan mezelf over echt van alles. Kan ik wel trouw blijven enzovoort maar dat is nog geen reden om haar nu in de steek te laten.
Als jij ook over tien jaar geen kinderen met haar wil, dan ben je toch gestoord door nu te blijven?

Ik heb de indruk dat achter 'haar in de steek laten' ook een heel egoïstisch motief schuilt, namelijk dat jij straks de grote klootzak bent. Ik heb nieuws voor je: je bent nog steeds de grote klootzak als je een 20-jarige met een kind van 10 maanden laat zitten. Sterker nog: men zal je nog meer haten want dan kent iedereen jullie schattige dochtertje al en heeft iedereen zijn hart eraan verloren... Maar dan is er geen enkele weg meer terug.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:18:55 #247
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105733904
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:17 schreef jcdragon het volgende:

[..]

_O- _O-
pi_105733929
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als jij ook over tien jaar geen kinderen met haar wil, dan ben je toch gestoord door nu te blijven?

Ik heb de indruk dat achter 'haar in de steek laten' ook een heel egoïstisch motief schuilt, namelijk dat jij straks de grote klootzak bent. Ik heb nieuws voor je: je bent nog steeds de grote klootzak als je een 20-jarige met een kind van 10 maanden laat zitten. Sterker nog: men zal je nog meer haten want dan kent iedereen jullie schattige dochtertje al en heeft iedereen zijn hart eraan verloren... Maar dan is er geen enkele weg meer terug.
Lol, begin maar vast met het maken van een sociale strategie TS, want hierboven is een waarheid als een koe.
  zondag 18 december 2011 @ 18:19:55 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105733949
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik denk dat omdat het een 19 jarig meisje betreft dat hem al snel iets vergeeft, omdat ze zo graag bij hem wil zijn. En hij staat er niet achter, dat zegt hij zelf. Het feit dat ze zwanger is betekent niet dat hij haar in de steek moet laten, en ook niet dat hij bij haar moet blijven.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:21:04 #250
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105733994
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:17 schreef jcdragon het volgende:
Dat doet er niet toe. Ik vind dat negatieve gezeik hier alleen een beetje triest. Er is geen enkele reden voor hem om nu al af te taaien. Of hij kan en wil blijven merkt hij na de geboorte wel.

quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:19 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat omdat het een 19 jarig meisje betreft dat hem al snel iets vergeeft, omdat ze zo graag bij hem wil zijn.
Shit happens, ongeacht de leeftijd. Wat er gebeurd is, is nu niet zo relevant meer. De toekomst, vooral dat van het kind, is wat er nu toe doet.

quote:
En hij staat er niet achter, dat zegt hij zelf. Het feit dat ze zwanger is betekent niet dat hij haar in de steek moet laten, en ook niet dat hij bij haar moet blijven.
Nee, maar de meeste berichten hier zijn wel dermate negatief dat even voorbij gegaan wordt aan dat een kleine, afgezien van dat het een hoop werk is, ook gewoon enorm leuk is. Als hij nu besluit bij haar weg te gaan zou hij daar later wel eens enorme spijt van kunnen krijgen.
pi_105734006
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kan niet in de toekomst kijken. Misschien ben ik over tien jaar inderdaad nog bij haar, al lijkt het me ergens onwaarschijnlijk omdat ik twijfel aan mezelf.

Nee, dat maakt me niet uit. De meeste mensen uit haar omgeving zien mij sowieso al als een klootzak en dat zal ook wel zo blijven. Het gaat erom dat ik haar oprecht niet in de steek wil laten in zo'n situatie. En ik ben eerlijk, stel ik had een random scharrel zwanger had gemaakt (wat ook wel eens gebeurd bij mensen, ongeluk zit in een klein hoekje), zal ik haar inderdaad in de steek hebben gelaten en alleen het kind financieel steunen. Maar niet bij mijn vriendin.
  zondag 18 december 2011 @ 18:23:22 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105734101
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:21 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Ik vind dat negatieve gezeik hier alleen een beetje triest. Er is geen enkele reden voor hem om nu al af te taaien. Of hij kan en wil blijven merkt hij na de geboorte wel.
En dat is dus oneerlijk ten opzichte van moeder en kind, want TS weet allang dat hij niet wil blijven voor een kind. Sterker nog, hij weet zelfs al dat hij over tien jaar ook geen kinderen met haar zou willen.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:24:13 #253
30252 Soempie
Procreating
pi_105734135
Ik vind het wel heel vreemd om nu te opperen: laat haar nu direct maar in de steek (alleen financieel gezien misschien niet), zodat ze ziet wat de omstandigheden gaan zijn als ze besluit geen abortus te plegen. Ik vind die redenatie echt te krom voor woorden.

Wat catbert zegt dus.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 18 december 2011 @ 18:24:42 #254
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105734154
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:23 schreef Seven. het volgende:
En dat is dus oneerlijk ten opzichte van moeder en kind, want TS weet allang dat hij niet wil blijven voor een kind. Sterker nog, hij weet zelfs al dat hij over tien jaar ook geen kinderen met haar zou willen.
Dan nog kan hij wel tot na de geboorte bij haar blijven. Om haar te steunen. Hij merkt dan snel genoeg of hij met haar door wil of niet, die keuze hoeft hij nu niet te maken. Sterker nog; die keuze wordt bij de geboorte en de weken daarna wel duidelijk.
  zondag 18 december 2011 @ 18:24:56 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105734161
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:21 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Shit happens, ongeacht de leeftijd. Wat er gebeurd is, is nu niet zo relevant meer. De toekomst, vooral dat van het kind, is wat er nu toe doet.

[..]

Nee, maar de meeste berichten hier zijn wel dermate negatief dat even voorbij gegaan wordt aan dat een kleine, afgezien van dat het een hoop werk is, ook gewoon enorm leuk is. Als hij nu besluit bij haar weg te gaan zou hij daar later wel eens enorme spijt van kunnen krijgen.
Hij krijgt later, met de liefde van zijn leven met wie hij wel kinderen wil, zeer waarschijnlijk alsnog die kans.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:25:09 #256
30252 Soempie
Procreating
pi_105734166
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is iets wat jij nu heel stellig invult voor TS. Als hij niet wil blijven, dan moet hij dat niet doen, maar jij geeft er een heel rare reden voor.
  zondag 18 december 2011 @ 18:26:21 #257
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105734218
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:24 schreef Seven. het volgende:
Hij krijgt later, met de liefde van zijn leven met wie hij wel kinderen wil, zeer waarschijnlijk alsnog die kans.
Euh, hij kan wat er nu 'is' niet even uitwissen. Het is en blijft zijn kind. Die wil ongetwijfeld later haar vader leren kennen. Goeie kans dat hij bij de geboorte er heel anders over denkt. Dus laten we heb vooral niet nu al een keuze aanpraten.
  Vis een optie? zondag 18 december 2011 @ 18:26:51 #258
70532 loveli
N
pi_105734239
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat omdat het een 19 jarig meisje betreft dat hem al snel iets vergeeft, omdat ze zo graag bij hem wil zijn. En hij staat er niet achter, dat zegt hij zelf. Het feit dat ze zwanger is betekent niet dat hij haar in de steek moet laten, en ook niet dat hij bij haar moet blijven.
Zo waar!
crap in = crap out
  zondag 18 december 2011 @ 18:27:27 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105734261
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:26 schreef Catbert het volgende:

[..]

Euh, hij kan wat er nu 'is' niet even uitwissen. Het is en blijft zijn kind. Die wil ongetwijfeld later haar vader leren kennen. Goeie kans dat hij bij de geboorte er heel anders over denkt. Dus laten we heb vooral niet nu al een keuze aanpraten.
Eensch.
PS: Jij hebt de echo ook gehad? :)
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 18:28:06 #260
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105734286
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:27 schreef Maanvis het volgende:
Eensch.
PS: Jij hebt de echo ook gehad? :)
Hoe bedoel je?
  zondag 18 december 2011 @ 18:30:06 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105734376
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:24 schreef Soempie het volgende:
Ik vind het wel heel vreemd om nu te opperen: laat haar nu direct maar in de steek (alleen financieel gezien misschien niet), zodat ze ziet wat de omstandigheden gaan zijn als ze besluit geen abortus te plegen. Ik vind die redenatie echt te krom voor woorden.

Wat catbert zegt dus.
Ik zeg ook niet dat TS dat moet doen. Maar het is ook niet eerlijk om haar niet de ruimte te geven om zelf tot een besluit te komen door steeds al het negatieve te benadrukken. En ja, ik vind wel dat deze aanstaande moeder geconfronteerd moet worden met het feit dat ze er over een paar jaar naar alle waarschijnlijkheid alleen voorstaat.

Evengoed TS, onthou dat ik niet de waarheid in pacht heb. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik destijds heel goed wist dat ik het alleen had moeten doen en dat dat voor mij de doorslag gaf. Als je bij haar blijft, wat ik me heel goed voor kan stellen en waar ik ook heel heel erg veel bewondering voor heb, laat haar dan in ieder geval goed nadenken over de mogelijke situatie dat de kans ook zeker aanwezig is dat ze alleenstaande moeder kan worden.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:30:09 #262
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105734379
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:21 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik kan niet in de toekomst kijken. Misschien ben ik over tien jaar inderdaad nog bij haar, al lijkt het me ergens onwaarschijnlijk omdat ik twijfel aan mezelf.

Sowieso wilt TS zijn lifestyle (nog) niet opgeven voor het kind.
  zondag 18 december 2011 @ 18:30:42 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105734397
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
je zegt dat het een meisje wordt :P
Een gedicht over Maanvis
  zondag 18 december 2011 @ 18:31:51 #264
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_105734444
quote:
Het voelt alsof je ballen uit je lijf worden gerukt.

Zo ongeveer. Kramp, kramp en nog eens kramp.

Daarna krijgt ze misschien spijt en heeft ze het idee haar kindje vermoord te hebben.

Meer zal ik er niet over zeggen, behalve dan dat het haar lijf en haar beslissing is.

Dit soort situaties zijn altijd fucked.
There is a long line down from heaven.
  zondag 18 december 2011 @ 18:33:45 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105734522
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat is iets wat jij nu heel stellig invult voor TS. Als hij niet wil blijven, dan moet hij dat niet doen, maar jij geeft er een heel rare reden voor.
OK, iets te stellig misschien.
Resistance is futile.
pi_105734538
Neem je verantwoordelijkheid als vader mocht het zover komen. Oud genoeg om te neuken is oud genoeg om voor te zorgen.
  zondag 18 december 2011 @ 18:35:12 #267
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105734587
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:34 schreef Scorpie het volgende:
Neem je verantwoordelijkheid als vader mocht het zover komen. Oud genoeg om te neuken is oud genoeg om voor te zorgen.
Lees het topique, ik heb die troll al gemaakt :').
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † zondag 18 december 2011 @ 18:35:50 #268
137949 Disana
pi_105734610
quote:

[..]

Vind jij dat?
Ik vind de selectieve verontwaardiging hier alsmede het gemakkelijke dumpen op jou vermoeiend ja. Jullie zijn beiden dom geweest door slecht op haar pilgebruik te letten, en wat mij betreft heb je alle recht je rot te voelen en voor je toekomst te vechten. Of je dat gaat winnen betwijfel ik, en dan hoop ik dat je er het beste van kunt maken.
  zondag 18 december 2011 @ 18:35:56 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105734620
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Het voelt alsof je ballen uit je lijf worden gerukt.

Zo ongeveer. Kramp, kramp en nog eens kramp.

Meer zal ik er niet over zeggen. Dit soort situaties zijn altijd fucked.
Fysiek voelt het als zware ongesteldheidskrampen, best goed te doen al kom je wel geradbraakt uit de OK. En emotioneel vond ik het heel erg meevallen, hoewel ik een paar maanden geleden ineens keihard met mijn neus op de feiten gedrukt werd (10 jaar later). Het is niet iets waar je makkelijk overheen stapt, niet iets wat je ooit echt vergeet. Ik heb ermee leren leven, maar dat ligt voor iedereen anders.
Resistance is futile.
  † In Memoriam † zondag 18 december 2011 @ 18:37:29 #270
137949 Disana
pi_105734676
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:17 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Rationeel gezien is abortus een even goede optie als het houden van het kind, wellicht zelfs een betere optie. Kern van het verhaal is dat veel mensen, volgens mij van nature, abortus een slechte zaak vinden en kinderen krijgen juist niet. Dan krijg je deze selectieve verontwaardiging.

TS is nu niet bepaald de ideale vader en zijn vriendin nog wel erg jong. Als ze er geen trauma aan over houdt dan is abortus wellicht het best, zeker nu jullie nog in een vroeg stadium zitten.

Plus dat fokkers dol zijn op backfire topics.
Ik denk dat je op alle punten goed zit.
  zondag 18 december 2011 @ 18:37:41 #271
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105734687
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fysiek voelt het als zware ongesteldheidskrampen, best goed te doen al kom je wel geradbraakt uit de OK. En emotioneel vond ik het heel erg meevallen, hoewel ik een paar maanden geleden ineens keihard met mijn neus op de feiten gedrukt werd (10 jaar later). Het is niet iets waar je makkelijk overheen stapt, niet iets wat je ooit echt vergeet. Ik heb ermee leren leven, maar dat ligt voor iedereen anders.
Hoezo ? Omdat je nu nog geen kinderen hebt ?
pi_105734692
Beter had je bedacht dat ze zwanger kan worden van neuken!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 18 december 2011 @ 18:39:17 #273
30252 Soempie
Procreating
pi_105734754
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat TS dat moet doen. Maar het is ook niet eerlijk om haar niet de ruimte te geven om zelf tot een besluit te komen door steeds al het negatieve te benadrukken. En ja, ik vind wel dat deze aanstaande moeder geconfronteerd moet worden met het feit dat ze er over een paar jaar naar alle waarschijnlijkheid alleen voorstaat.

Hier ben ik het helemaal mee eens, dus misschien begreep ik je dan verkeerd. Ik vind dat ze alle kanten en mogelijkheden goed moet overwegen (en TS ook) en daarom ook mijn advies: praat met iemand die er op een neutrale manier naar kijkt.
  zondag 18 december 2011 @ 18:39:48 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105734779
Seven, wat zeg je nuttige dingen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 december 2011 @ 18:41:06 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105734833
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:37 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Hoezo ? Omdat je nu nog geen kinderen hebt ?
Nee, ik heb (onbewust) altijd het onderwerp zwangerschap vermeden, maar toen lag er ineens een boekje open van een 8 weken oud embryootje, compleet met hoofdje, armpjes, beentjes. Ik zat op 8 weken toen ik naar de kliniek ging. Dus toen ik dat zag ging er bij mij ineens een lichtje branden: 'dit heb ik opgegeven, het had ook heel mooi kunnen zijn'. En toen ging ik mezelf ook van alles kwalijk nemen, maar uiteindelijk kwam ik toch weer tot de conclusie dat dit voor alle betrokkenen het beste was. Ik ben zelfs nu nog niet klaar voor kinderen, en ik ben ook nog steeds bezig met de vraag of ik dat eigenlijk wel ooit wil.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:42:50 #276
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105734905
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:30 schreef Maanvis het volgende:
je zegt dat het een meisje wordt :P
Oh! Had ik nieteens door :) Geredeneerd vanuit m'n eigen situatie waarschijnlijk :)

quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:30 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat je het een beetje te zwart/wit ziet. Dat het voor hem duidelijk is dat voor hem abortus de beste optie is, betekent niet dat hij haar niet steunt in haar beslissing. Dat hij het nu allemaal ff enorm kut vindt is ook logisch.

[ Bericht 38% gewijzigd door Catbert op 18-12-2011 18:54:54 ]
  zondag 18 december 2011 @ 18:43:56 #277
30252 Soempie
Procreating
pi_105734947
quote:
6s.gif Op zondag 18 december 2011 18:37 schreef Joene het volgende:
Beter had je bedacht dat ze zwanger kan worden van neuken!
En dan?
  zondag 18 december 2011 @ 18:44:19 #278
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105734964
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 18:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, je hebt echt een moeilijk besluit genomen :*
  zondag 18 december 2011 @ 18:44:40 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105734979
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 18:39 schreef Moonah het volgende:
Seven, wat zeg je nuttige dingen!
Thanks.. Ik hoop eigenlijk dat TS er iets aan heeft en dat ik niet te ver doorsla in mijn eigen straatje. Het zou mooi zijn als er nu een hele jonge moeder zou mee posten.
Resistance is futile.
pi_105735047
TS, je bent een slappe zak hooi, je wilt het kind niet maar gaat haar we'll steunen? Dat is dus helemaal verkeerd, als je wilt dat ze een abortus pleegt dan moet je haar zoveel mogelijk isoleren en duidelijk maken dat ze zonder een abortus te plegen in een uitzichtloze situatie terecht komt. Eventueel ook haar ouders erbij betrekken, dat verhoogt de druk enorm.

Jij laat je leven toch niet verkloten door een naief meisje wat graag moeder de gans wil uithangen? Nu is het de tijd om op te staan en voor jezelf op te komen, als dat kind er is hang je er financieel aan vast.
  zondag 18 december 2011 @ 18:48:08 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105735104
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:44 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Oh, je hebt echt een moeilijk besluit genomen :*
Het is ook een moeilijk besluit... Zeker als je je dingen af gaat vragen als 'lijkt ze op mij of op hem?' en 'had ik haar toch niet op eigen kracht een mooi leventje kunnen geven?'. Ik ging er vanuit dat ik een meisje kreeg trouwens, maar achteraf denk ik 'nee, ik had dat nooit gered... nooit en te nimmer' want ik ben pas sinds kort in de positie waarin ik als alleenstaande moeder iets te bieden zou hebben.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 18:49:34 #282
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_105735169
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
TS, je bent een slappe zak hooi, je wilt het kind niet maar gaat haar we'll steunen? Dat is dus helemaal verkeerd, als je wilt dat ze een abortus pleegt dan moet je haar zoveel mogelijk isoleren en duidelijk maken dat ze zonder een abortus te plegen in een uitzichtloze situatie terecht komt. Eventueel ook haar ouders erbij betrekken, dat verhoogt de druk enorm.

Jij laat je leven toch niet verkloten door een naief meisje wat graag moeder de gans wil uithangen? Nu is het de tijd om op te staan en voor jezelf op te komen, als dat kind er is hang je er financieel aan vast.
Brr, wat ben jij een zak zeg.
  zondag 18 december 2011 @ 18:49:46 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105735186
quote:
TS, je doet er goed aan om deze prutser te negeren. Je bent geen slappe zak hooi omdat je haar wil steunen! Dat is juist sterk en bewonderenswaardig, zeker voor een jonge gast die eigenlijk niets liever wil dan genieten van zijn vrijheid.
Resistance is futile.
pi_105735211
Ik ga straks alles rustig teruglezen.

Ik blijf in ieder geval bij m'n standpunt. Ik vind het om misselijk van te worden. Het is en blijft een onverstandige keuze en ik blijf haar dan ook benadrukken op de negatieve kanten en positieve kanten zijn er imo niet. Ik vind het echt een naïeve keuze van haar mocht ze die beslissing doorzetten en daar heb ik dan inderdaad niets tegenin te brengen aangezien het haar lichaam is. Maar we zijn simpelweg te jong en een kind maakt het gewoon moeilijk om de dingen te kunnen doen die we willen doen en bereiken. En ja, ik begrijp wel dat het moeilijk is voor haar. Sowieso. En ja, ik wil haar blijven steunen al maakt ze die beslissing. Puur omdat ik haar niet in de steek wil laten, ik van haar houd en het net zo goed mijn zaak is.

Morgenavond heb ik het gesprek met mijn ouders en ik ben benieuwd (en tegelijkertijd bang) hoe die tegen de situatie aankijken. Ik ben bang dat ze erg teleurgesteld in me zijn maar ons wel zullen steunen. Haar ouders net zo.
  zondag 18 december 2011 @ 18:52:12 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105735298
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:50 schreef -Nouvelles het volgende:

Ik blijf in ieder geval bij m'n standpunt. Ik vind het om misselijk van te worden. Het is en blijft een onverstandige keuze en ik blijf haar dan ook benadrukken op de negatieve kanten en positieve kanten zijn er imo niet. Ik vind het echt een naïeve keuze van haar mocht ze die beslissing doorzetten en daar heb ik dan inderdaad niets tegenin te brengen aangezien het haar lichaam is. Maar we zijn simpelweg te jong en een kind maakt het gewoon moeilijk om de dingen te kunnen doen die we willen doen en bereiken. En ja, ik begrijp wel dat het moeilijk is voor haar. Sowieso. En ja, ik wil haar blijven steunen al maakt ze die beslissing. Puur omdat ik haar niet in de steek wil laten, ik van haar houd en het net zo goed mijn zaak is.

Morgenavond heb ik het gesprek met mijn ouders en ik ben benieuwd (en tegelijkertijd bang) hoe die tegen de situatie aankijken. Ik ben bang dat ze erg teleurgesteld in me zijn maar ons wel zullen steunen. Haar ouders net zo.
I hear ya, goed zo (buiten het negatieve benadrukken.. hoe meer je dat doet, hoe meer zij zich zal verzetten en daardoor ontneem je haar elke kans om zelf tot een besluit te komen). Succes!
Resistance is futile.
  Vis een optie? zondag 18 december 2011 @ 18:58:30 #286
70532 loveli
N
pi_105735580
Waarschijnlijk scenario: relatie met loopt over niet al te lange tijd op de klippen, of vriendin van TS het laat weghalen of niet. Hopelijk neemt ze een beslissing gebaseerd op de juiste redenen (voor zichzelf) en niet onder druk van buitenaf.
crap in = crap out
  zondag 18 december 2011 @ 19:07:41 #287
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_105736002
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:50 schreef -Nouvelles het volgende:

Je kan haar ook de link van dit topic geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105736048
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind de selectieve verontwaardiging hier alsmede het gemakkelijke dumpen op jou vermoeiend ja. Jullie zijn beiden dom geweest door slecht op haar pilgebruik te letten, en wat mij betreft heb je alle recht je rot te voelen en voor je toekomst te vechten. Of je dat gaat winnen betwijfel ik, en dan hoop ik dat je er het beste van kunt maken.
Klopt, we hebben beide schuld. Er zijn mensen die mij (blijkbaar) alleen de schuld willen geven maar daar lees ik nu gewoon overheen. Ik zit er oprecht mee en als ik erover nadenk word ik misselijk. Ik moet er niet aan denken om daadwerkelijk een kind te hebben op dit moment omdat ik mijn leven zelf nog niet eens op een rijtje heb. Ik hoop echt dat ze realistisch en verstandig gaat nadenken en tot de conclusie komt dat het onverstandig is. En mocht ze toch die beslissing nemen om het kind te houden, ben ik d'r ook gewoon en zal ik inderdaad mijn hele levensstijl moeten veranderen en dat vind ik, heel eerlijk, simpelweg zonde van mijn hele leven.
pi_105736071
Misschien zegt ze dat ze twijfelt omdat ze wil weten wat je voor haar over hebt.

Verder vind ik jouw argumenten heel valide. Je kan ervoor kiezen een kind samen te nemen, maar iemand dwingen om vader te worden gaat te ver.
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
  zondag 18 december 2011 @ 19:16:01 #290
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105736311
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Misschien zegt ze dat ze twijfelt omdat ze wil weten wat je voor haar over hebt.

Verder vind ik jouw argumenten heel valide. Je kan ervoor kiezen een kind samen te nemen, maar iemand dwingen om vader te worden gaat te ver.
Mee eens.

TS;
Waarom bespreek je dit met ons ipv. je vriendin?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_105736321
quote:

Dat had hij zich moeten realiseren voordat hij zijn lul zonder condoom erin hing.
pi_105736348
quote:

Het lijkt me niet echt een spelletje om maar te gaan twijfelen om te kijken wat ik voor haar over heb. Ze is oprecht en dat maakt de situatie zo vervelend. Maar goed, ik heb het van me af kunnen schrijven en ik ga alle adviezen hier straks rustig teruglezen en misschien laat ik het topic ook aan haar lezen.
  zondag 18 december 2011 @ 19:17:38 #293
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105736369
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:16 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Het lijkt me niet echt een spelletje om maar te gaan twijfelen om te kijken wat ik voor haar over heb. Maar goed, ik heb het van me af kunnen schrijven en ik ga alle adviezen hier straks rustig teruglezen en misschien laat ik het topic ook aan haar lezen.
Bespreek het nou maar met haar. :{

En als twee volwassenen, that is.
pi_105736372
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:49 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Brr, wat ben jij een zak zeg.
Het is gewoon dood simpele game-theory, wat elke bedrijfskundige of econoom krijgt.

Optie 1: verantwoording nemen = TS schiet er financieel enorm bij in, heeft een aantal jaar een ongelukkig leven (relatie gaat sowieso kapot), en mag na 18 jaar een adolescent wat uitleggen.

Optie 2: geen abortus, maar haar in de steek laten = (4 schiet er financieel enorm bij in, heeft echter we'll een gelukkig leven alleen, moet na 18 jaar uitleggen waarom hij het kind in de steek heeft gelaten.

Optie 3: abortus = TS schiet er financieel niet bij in, heeft een gelukkig leven en hoeft na 18 jaar aan niemand iets uit te leggen.

Duidelijk wat in het meeste voordeel van de TS is, rationeel is het haar niet aan het verstand te brengen, dus moet men haar op emotioneel vlak bewerken. TS doet er goed aan haar ouders in zijn kamp te trekken.
  zondag 18 december 2011 @ 19:18:33 #295
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105736400
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het is gewoon dood simpele game-theory, wat elke bedrijfskundige of econoom krijgt.

Optie 1: verantwoording nemen = TS schiet er financieel enorm bij in, heeft een aantal jaar een ongelukkig leven (relatie gaat sowieso kapot), en mag na 18 jaar een adolescent wat uitleggen.

Optie 2: geen abortus, maar haar in de steek laten = (4 schiet er financieel enorm bij in, heeft echter we'll een gelukkig leven alleen, moet na 18 jaar uitleggen waarom hij het kind in de steek heeft gelaten.

Optie 3: abortus = TS schiet er financieel niet bij in, heeft een geluukkig leven en hoeft na 18 jaar aan niemand iets uit te leggen.

Duidelijk wat in het meeste voordeel van de TS is, rationeel is het haar niet aan het verstand te brengen, dus moet men haar op emotioneel vlak bewerken. TS doet er goed aan haar ouders in zijn kamp te trekken.
Troll mag ik hopen. ONZ is verderop.
pi_105736445
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:58 schreef loveli het volgende:
Waarschijnlijk scenario: relatie met loopt over niet al te lange tijd op de klippen, of vriendin van TS het laat weghalen of niet. Hopelijk neemt ze een beslissing gebaseerd op de juiste redenen (voor zichzelf) en niet onder druk van buitenaf.
Dat hoop ik ook. :)
  zondag 18 december 2011 @ 19:20:57 #297
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105736494
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:

Trol harder
  zondag 18 december 2011 @ 19:21:35 #298
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105736517
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:19 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook. :)
Jij hoopt dat je relatie stukloopt?...
  zondag 18 december 2011 @ 19:23:26 #299
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105736588
quote:

Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
En bedoel je met iemand dwingen om vader te worden gaat te ver dat zij abortie moet plegen?
pi_105736589
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:21 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Jij hoopt dat je relatie stukloopt?...
Oh. Nee, fout gelezen. :) Ik hoop dat ze een juiste beslissing maakt (dus abortus) die uit haarzelf komt en dat we dan gewoon verder kunnen gaan samen.
  zondag 18 december 2011 @ 19:24:29 #301
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_105736632
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:23 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Oh. Nee, fout gelezen. :) Ik hoop dat ze een juiste beslissing maakt (dus abortus) die uit haarzelf komt en dat we dan gewoon verder kunnen gaan samen.
Oh oke. Ja snap ik :) Zou ik ook hopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')