Oh! Had ik nieteens doorquote:
Ik denk dat je het een beetje te zwart/wit ziet. Dat het voor hem duidelijk is dat voor hem abortus de beste optie is, betekent niet dat hij haar niet steunt in haar beslissing. Dat hij het nu allemaal ff enorm kut vindt is ook logisch.quote:Op zondag 18 december 2011 18:30 schreef Seven. het volgende:
Ik zeg ook niet dat TS dat moet doen. Maar het is ook niet eerlijk om haar niet de ruimte te geven om zelf tot een besluit te komen door steeds al het negatieve te benadrukken. En ja, ik vind wel dat deze aanstaande moeder geconfronteerd moet worden met het feit dat ze er over een paar jaar naar alle waarschijnlijkheid alleen voorstaat.
En dan?quote:Op zondag 18 december 2011 18:37 schreef Joene het volgende:
Beter had je bedacht dat ze zwanger kan worden van neuken!
Oh, je hebt echt een moeilijk besluit genomenquote:
Thanks.. Ik hoop eigenlijk dat TS er iets aan heeft en dat ik niet te ver doorsla in mijn eigen straatje. Het zou mooi zijn als er nu een hele jonge moeder zou mee posten.quote:
Het is ook een moeilijk besluit... Zeker als je je dingen af gaat vragen als 'lijkt ze op mij of op hem?' en 'had ik haar toch niet op eigen kracht een mooi leventje kunnen geven?'. Ik ging er vanuit dat ik een meisje kreeg trouwens, maar achteraf denk ik 'nee, ik had dat nooit gered... nooit en te nimmer' want ik ben pas sinds kort in de positie waarin ik als alleenstaande moeder iets te bieden zou hebben.quote:Op zondag 18 december 2011 18:44 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Oh, je hebt echt een moeilijk besluit genomen
Brr, wat ben jij een zak zeg.quote:Op zondag 18 december 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
TS, je bent een slappe zak hooi, je wilt het kind niet maar gaat haar we'll steunen? Dat is dus helemaal verkeerd, als je wilt dat ze een abortus pleegt dan moet je haar zoveel mogelijk isoleren en duidelijk maken dat ze zonder een abortus te plegen in een uitzichtloze situatie terecht komt. Eventueel ook haar ouders erbij betrekken, dat verhoogt de druk enorm.
Jij laat je leven toch niet verkloten door een naief meisje wat graag moeder de gans wil uithangen? Nu is het de tijd om op te staan en voor jezelf op te komen, als dat kind er is hang je er financieel aan vast.
TS, je doet er goed aan om deze prutser te negeren. Je bent geen slappe zak hooi omdat je haar wil steunen! Dat is juist sterk en bewonderenswaardig, zeker voor een jonge gast die eigenlijk niets liever wil dan genieten van zijn vrijheid.quote:
I hear ya, goed zo (buiten het negatieve benadrukken.. hoe meer je dat doet, hoe meer zij zich zal verzetten en daardoor ontneem je haar elke kans om zelf tot een besluit te komen). Succes!quote:Op zondag 18 december 2011 18:50 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ga straks alles rustig teruglezen.
Ik blijf in ieder geval bij m'n standpunt. Ik vind het om misselijk van te worden. Het is en blijft een onverstandige keuze en ik blijf haar dan ook benadrukken op de negatieve kanten en positieve kanten zijn er imo niet. Ik vind het echt een naïeve keuze van haar mocht ze die beslissing doorzetten en daar heb ik dan inderdaad niets tegenin te brengen aangezien het haar lichaam is. Maar we zijn simpelweg te jong en een kind maakt het gewoon moeilijk om de dingen te kunnen doen die we willen doen en bereiken. En ja, ik begrijp wel dat het moeilijk is voor haar. Sowieso. En ja, ik wil haar blijven steunen al maakt ze die beslissing. Puur omdat ik haar niet in de steek wil laten, ik van haar houd en het net zo goed mijn zaak is.
Morgenavond heb ik het gesprek met mijn ouders en ik ben benieuwd (en tegelijkertijd bang) hoe die tegen de situatie aankijken. Ik ben bang dat ze erg teleurgesteld in me zijn maar ons wel zullen steunen. Haar ouders net zo.
Je kan haar ook de link van dit topic geven.quote:Op zondag 18 december 2011 18:50 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ga straks alles rustig teruglezen.
Ik blijf in ieder geval bij m'n standpunt. Ik vind het om misselijk van te worden. Het is en blijft een onverstandige keuze en ik blijf haar dan ook benadrukken op de negatieve kanten en positieve kanten zijn er imo niet. Ik vind het echt een naïeve keuze van haar mocht ze die beslissing doorzetten en daar heb ik dan inderdaad niets tegenin te brengen aangezien het haar lichaam is. Maar we zijn simpelweg te jong en een kind maakt het gewoon moeilijk om de dingen te kunnen doen die we willen doen en bereiken. En ja, ik begrijp wel dat het moeilijk is voor haar. Sowieso. En ja, ik wil haar blijven steunen al maakt ze die beslissing. Puur omdat ik haar niet in de steek wil laten, ik van haar houd en het net zo goed mijn zaak is.
Morgenavond heb ik het gesprek met mijn ouders en ik ben benieuwd (en tegelijkertijd bang) hoe die tegen de situatie aankijken. Ik ben bang dat ze erg teleurgesteld in me zijn maar ons wel zullen steunen. Haar ouders net zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, we hebben beide schuld. Er zijn mensen die mij (blijkbaar) alleen de schuld willen geven maar daar lees ik nu gewoon overheen. Ik zit er oprecht mee en als ik erover nadenk word ik misselijk. Ik moet er niet aan denken om daadwerkelijk een kind te hebben op dit moment omdat ik mijn leven zelf nog niet eens op een rijtje heb. Ik hoop echt dat ze realistisch en verstandig gaat nadenken en tot de conclusie komt dat het onverstandig is. En mocht ze toch die beslissing nemen om het kind te houden, ben ik d'r ook gewoon en zal ik inderdaad mijn hele levensstijl moeten veranderen en dat vind ik, heel eerlijk, simpelweg zonde van mijn hele leven.quote:Op zondag 18 december 2011 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind de selectieve verontwaardiging hier alsmede het gemakkelijke dumpen op jou vermoeiend ja. Jullie zijn beiden dom geweest door slecht op haar pilgebruik te letten, en wat mij betreft heb je alle recht je rot te voelen en voor je toekomst te vechten. Of je dat gaat winnen betwijfel ik, en dan hoop ik dat je er het beste van kunt maken.
Mee eens.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Misschien zegt ze dat ze twijfelt omdat ze wil weten wat je voor haar over hebt.
Verder vind ik jouw argumenten heel valide. Je kan ervoor kiezen een kind samen te nemen, maar iemand dwingen om vader te worden gaat te ver.
Dat had hij zich moeten realiseren voordat hij zijn lul zonder condoom erin hing.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Misschien zegt ze dat ze twijfelt omdat ze wil weten wat je voor haar over hebt.
Verder vind ik jouw argumenten heel valide. Je kan ervoor kiezen een kind samen te nemen, maar iemand dwingen om vader te worden gaat te ver.
Het lijkt me niet echt een spelletje om maar te gaan twijfelen om te kijken wat ik voor haar over heb. Ze is oprecht en dat maakt de situatie zo vervelend. Maar goed, ik heb het van me af kunnen schrijven en ik ga alle adviezen hier straks rustig teruglezen en misschien laat ik het topic ook aan haar lezen.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Bespreek het nou maar met haar.quote:Op zondag 18 december 2011 19:16 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het lijkt me niet echt een spelletje om maar te gaan twijfelen om te kijken wat ik voor haar over heb. Maar goed, ik heb het van me af kunnen schrijven en ik ga alle adviezen hier straks rustig teruglezen en misschien laat ik het topic ook aan haar lezen.
Het is gewoon dood simpele game-theory, wat elke bedrijfskundige of econoom krijgt.quote:
Troll mag ik hopen. ONZ is verderop.quote:Op zondag 18 december 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is gewoon dood simpele game-theory, wat elke bedrijfskundige of econoom krijgt.
Optie 1: verantwoording nemen = TS schiet er financieel enorm bij in, heeft een aantal jaar een ongelukkig leven (relatie gaat sowieso kapot), en mag na 18 jaar een adolescent wat uitleggen.
Optie 2: geen abortus, maar haar in de steek laten = (4 schiet er financieel enorm bij in, heeft echter we'll een gelukkig leven alleen, moet na 18 jaar uitleggen waarom hij het kind in de steek heeft gelaten.
Optie 3: abortus = TS schiet er financieel niet bij in, heeft een geluukkig leven en hoeft na 18 jaar aan niemand iets uit te leggen.
Duidelijk wat in het meeste voordeel van de TS is, rationeel is het haar niet aan het verstand te brengen, dus moet men haar op emotioneel vlak bewerken. TS doet er goed aan haar ouders in zijn kamp te trekken.
Dat hoop ik ook.quote:Op zondag 18 december 2011 18:58 schreef loveli het volgende:
Waarschijnlijk scenario: relatie met loopt over niet al te lange tijd op de klippen, of vriendin van TS het laat weghalen of niet. Hopelijk neemt ze een beslissing gebaseerd op de juiste redenen (voor zichzelf) en niet onder druk van buitenaf.
Trol harderquote:Op zondag 18 december 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
TS, je bent een slappe zak hooi, je wilt het kind niet maar gaat haar we'll steunen? Dat is dus helemaal verkeerd, als je wilt dat ze een abortus pleegt dan moet je haar zoveel mogelijk isoleren en duidelijk maken dat ze zonder een abortus te plegen in een uitzichtloze situatie terecht komt. Eventueel ook haar ouders erbij betrekken, dat verhoogt de druk enorm.
Jij laat je leven toch niet verkloten door een naief meisje wat graag moeder de gans wil uithangen? Nu is het de tijd om op te staan en voor jezelf op te komen, als dat kind er is hang je er financieel aan vast.
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Oh. Nee, fout gelezen.quote:Op zondag 18 december 2011 19:21 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Jij hoopt dat je relatie stukloopt?...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |