Overigens ben je niet verplicht om dat kind te erkennen als zijnde van jou.quote:maar het voelt voor mij alsof ze de beslissing al heeft genomen, zonder mij.
Onnozel? Dom?quote:
Dit is onzin, als voor de rechter aannemelijk is dat hij de vader is dan is hij alimentatieplichtig. Bestaat daar twijfel over dan kan een DNA test afgedwongen worden.quote:Op zondag 18 december 2011 15:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Overigens ben je niet verplicht om dat kind te erkennen als zijnde van jou.
Als je dat niet doet dan hoef je ook geen alimentatie te betalen.
Wel is je relatie dan ws naar de klote.
Vrolijk kerstfeest!
Dat is niet aannemelijk te maken lijkt me. En een DNA test kan je gewoon weigeren.quote:Op zondag 18 december 2011 15:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit is onzin, als voor de rechter aannemelijk is dat hij de vader is dan is hij alimentatieplichtig. Bestaat daar twijfel over dan kan een DNA test afgedwongen worden.
Dat begrijp ik wel maar ik kan er gewoon totaal niet bij nu, daarom lijkt het dat ik me niet kan inleven. Ik bekijk het gewoon met mijn volle verstand, zij ziet het allemaal rooskleurig nu ofzo. Als we allebei nou tien jaar ouder waren en alles voor elkaar hadden, was 't een ander verhaal.quote:Op zondag 18 december 2011 15:05 schreef Lauren. het volgende:
Ik hoop dat je begrijpt dat de beslissing voor haar veel moeilijker is omdat er een kindje in haar groeit?
Probeer er veel met haar over te praten. Niet verwijtend en ik-ik-ik. Ze heeft het waarschijnlijk al moeilijk zat..
Klopt, een DNA test kan je weigeren maar dan zegt de rechter dat je de vader bent, als er al niet een dwangsom wordt opgelegdquote:Op zondag 18 december 2011 15:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet aannemelijk te maken lijkt me. En een DNA test kan je gewoon weigeren.
Het is inderdaad haar buik maar door de mogelijke beslissing die ZIJ maakt, ben ik ook de dupe. Ik zal haar namelijk niet in de steek laten.quote:Op zondag 18 december 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:
Het is haar buik en ik vind het van kracht getuigen als ze het kind houdt.
Ja, emotionele chantage, dat is een goed ideequote:Ongeacht of je ook echt bereid bent om 'r te dumpen, kun je d'r altijd duidelijk maken dat ze jou kwijt is als ze het kind wil houden.
Als het maar werktquote:Op zondag 18 december 2011 15:19 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ja, emotionele chantage, dat is een goed idee
Mooizo, dat vind ik van kracht getuigen!quote:Op zondag 18 december 2011 15:16 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het is inderdaad haar buik maar door de mogelijke beslissing die ZIJ maakt, ben ik ook de dupe. Ik zal haar namelijk niet in de steek laten.
net of die dat meent hij neukt nu al de hele tijd buiten de deurquote:Op zondag 18 december 2011 15:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mooizo, dat vind ik van kracht getuigen!
Nee, jij hebt niks met kinderen en bent te egoïstisch om je leven op te geven en alle dingen die je nog wilt doen die er dan niet meer van zullen komen. Jij ziet volgens mij alleen maar negatieve dingen en alles wat je op moet geven. Je vriendin blijkbaar niet.quote:Op zondag 18 december 2011 15:13 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik bekijk het gewoon met mijn volle verstand, zij ziet het allemaal rooskleurig nu ofzo. Als we allebei nou tien jaar ouder waren en alles voor elkaar hadden, was 't een ander verhaal.
De omstandigheden van deze situatie zijn nochtans niet geheel duidelijk. Als je samen hebt afgesproken geen kinderen te hebben - en ook de nodige maatregelen in acht hebt genomen om dat te voorkomen - dan lijkt het me ergens wel onredelijk van één van de twee om bij een ongeplande zwangerschap opeens van standpunt te veranderen en alsnog van de ander te verwachten de perfecte ouder te worden.quote:Op zondag 18 december 2011 15:19 schreef loveli het volgende:
Oi, worden vrouwen zwanger van sex? Had je dat eerder geweten..
Misschien lopen er al een aantal kleine -Nouvelles rond zonder dat hij dat weet.quote:Op zondag 18 december 2011 15:20 schreef jcdragon het volgende:
Dus ze is model en studeert WO en zij slikt geen pil en jij geen cd... en jij bent ook al paar keer vreemd gegegaan![]()
Te egoïstisch om je leven op te geven, wtfquote:Op zondag 18 december 2011 15:23 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Nee, jij hebt niks met kinderen en bent te egoïstisch om je leven op te geven en alle dingen die je nog wilt doen die er dan niet meer van zullen komen.
5, het kan dus weggehaald worden.quote:
Ik gebruik inderdaad geen condoom bij haar omdat ik wist dat ze de pil slikte en we allebei geen rare ziektes hadden oid. Verder heb ik dat nooit bij scharrels gedaan.quote:Op zondag 18 december 2011 15:20 schreef jcdragon het volgende:
Dus ze is model en studeert WO en zij slikt geen pil en jij geen cd... en jij bent ook al paar keer vreemd gegegaan![]()
Ja en als ik een inbreker betrap zeg ik tegen iedereen dat ik hem de tering in trap. Totdat het werkelijkheid is geworden en dan verstijf ik van angst.quote:Op zondag 18 december 2011 15:24 schreef Reya het volgende:
[..]
De omstandigheden van deze situatie zijn nochtans niet geheel duidelijk. Als je samen hebt afgesproken geen kinderen te hebben - en ook de nodige maatregelen in acht hebt genomen om dat te voorkomen - dan lijkt het me ergens wel onredelijk van één van de twee om bij een ongeplande zwangerschap opeens van standpunt te veranderen en alsnog van de ander te verwachten de perfecte ouder te worden.
Da's wel een hele lange post om het volgende te zeggen: "ik ben van plan haar ermee te laten zitten". Je bent alleen bezig het voor jezelf goed te praten ("ik kan beter vrijgezel zijn" "ik twijfelde toch al"). Dan zeg je voor de vorm nog iets van "ik wil haar niet in de steek laten" en "het is ook niet goed voor haar carrière" maar "het is toch haar beslissing zonder mij".quote:Op zondag 18 december 2011 15:00 schreef -Nouvelles het volgende:
Hey, ik heb een kloon aangemaakt aangezien sommige fok!kers mij kennen en ik nog niet wil dat mensen dit weten.
Ik ben 20 jaar en heb nog maar een poosje een vriendin (zij is net 19). Ik ben blij met haar al twijfelde ik nog over van alles binnen onze relatie en ik twijfelde ook aan mezelf. Ik wil namelijk vrij zijn, met meerdere meiden bezig zijn en vooral veel uitgaan, reizen, veel met vrienden zijn en ondertussen studeren. Gewoon een leuke tijd hebben zoals ik altijd al had. Mijn vriendin is juist niet zo en staat redelijk serieus in het leven. Binnen onze relatie ben ik ook al een paar keer vreemdgegaan wat de nodige drama met zich meebracht. Kortom: ik ben niet geschikt voor een relatie, ben een klootzak en kan beter vrijgezel zijn op dit moment, dat is beter voor mij maar ook voor haar.
Nu zijn we d'r deze week achtergekomen dat zij ongepland zwanger is van mij. Ik twijfel sowieso niet. Ik wil absoluut geen kinderen, bij het idee alleen al word ik kotsmisselijk en krijg ik paniekaanvallen. Van mij mag het dus weggehaald worden. Nu dacht ik dat het voor mijn vriendin ook zo'n makkelijke beslissing was, zij zit namelijk in het tweede jaar van haar wo-studie, haar carrière in de modellen wereld gaat steeds beter (waar ze altijd al mee bezig was), altijd druk én zij geniet ook gewoon van het leven.
Helaas twijfelt zij wel. Ik kan niet begrijpen waarom ze twijfelt en ik kan alleen maar benadrukken hoe onnozel en onverstandig ik het vind. Ze weet dat ze op die manier alles kapot maakt (althans zo zie ik het) voor haar en voor mij. Haar studie gaat stuklopen, haar carrière wat juist haar grote droom was kan ze wel vergeten op dit moment en onze vrije tijd wordt veel minder. Ik probeer haar dat duidelijk te maken maar het voelt voor mij alsof ze de beslissing al heeft genomen, zonder mij.
We hebben het onze ouders nog niet verteld (terwijl ik mijn ouders altijd alles vertel), dit gaan we morgenavond doen. Ik ben bang voor de reacties van mijn ouders aangezien ik weet dat ik ze hiermee teleurstel, al weet ik ook dat ze er voor mij zullen zijn. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik word gek/raak in paniek als ik eraan denk dat mijn vriendin in staat is om het serieus te houden. Ik wil nog teveel dingen doen en ben met teveel dingen bezig in mijn leven. Ik ben niet van plan om dat door een kind waar ik niet op zit te wachten in de soep te laten lopen. Ik wil gewoon leven en genieten, maar ik wil mijn vriendin ook zeker niet in de steek laten, al maakt zij die domme beslissing.
Ook heb ik het kind niks te bieden. Ik heb niks met kinderen en al helemaal niet met baby's. Ik ben niet in staat om voor een kind te zorgen. Financieel komt het wel goed aangezien ik weet dat ik op mijn ouders kan rekenen en zij op die van haar, maar verder? Nee.
Ten eerste moest ik het verhaal gewoon kwijt, verder tips/ervaringen?
Ik vind dat altijd nogal wat. Waarom zou de vrouw in kwestie hier als enige iets over te vertellen hebben? Je hebt een relatie samen en dan beslis je samen over zoiets en dat dat kind dan in de buik van de vrouw groeit doet daar totaal niets aan af.quote:Op zondag 18 december 2011 15:18 schreef rosepetals het volgende:
Tja, kutsituatie. Maar het is haar beslissing, en je zult je erbij neer moeten leggen..
Ik heb inderdaad niks met kinderen. Ik vind het juist egoïstisch van mezelf om een kind te krijgen die ik niet wil en waar ik geen binding mee ga krijgen omdat ik er niet voor opensta. Ik heb de positieve kanten proberen op te zoeken maar die zijn er niet op dit moment, inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2011 15:23 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Nee, jij hebt niks met kinderen en bent te egoïstisch om je leven op te geven en alle dingen die je nog wilt doen die er dan niet meer van zullen komen. Jij ziet volgens mij alleen maar negatieve dingen en alles wat je op moet geven. Je vriendin blijkbaar niet.
Al beslist ze om het te houden dan ben jij niet de dupe van haar beslissing, je was er zelf bij toen jullie het deden mag ik hopen.
quote:Op zondag 18 december 2011 15:31 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ben wel degelijk de dupe van haar beslissing. mijn eigen daden.
Als het kind er eenmaal is ga je er vanzelf wel van houdenquote:Op zondag 18 december 2011 15:31 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niks met kinderen. Ik vind het juist egoïstisch van mezelf om een kind te krijgen die ik niet wil en waar ik geen binding mee ga krijgen omdat ik er niet voor opensta. Ik heb de positieve kanten proberen op te zoeken maar die zijn er niet op dit moment, inderdaad.
Ik ben wel degelijk de dupe van haar beslissing.
Dat is wel makkelijk gezegd, maar hoe zie je dat voor je? Je kunt elkaar in zo'n situatie immers niet echt tegemoet komen, of je houdt het wel, of je houdt het niet. Een middenweg is er niet echt. En uiteindelijk zal het inderdaad toch haar keus zijn ja, het weghalen is voor haar immers wel ingrijpender dan voor hem.quote:Op zondag 18 december 2011 15:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd nogal wat. Waarom zou de vrouw in kwestie hier als enige iets over te vertellen hebben? Je hebt een relatie samen en dan beslis je samen over zoiets en dat dat kind dan in de buik van de vrouw groeit doet daar totaal niets aan af.
Ik wordt kotsmisselijk van al die mensen die zeggen dat het haar keus is.
Dat is het simpelweg niet. Het is een keus die je samen maakt.
Stelletje flikkers. Kweek eens wat ruggengraat
Ik heb geen soa's, ik heb me laten testen voordat we het überhaupt zonder condoom gingen doen.quote:Op zondag 18 december 2011 15:27 schreef Maanvis het volgende:
ik vind het wel vreemd dat je je zonder condoom laat neuken als je vriend erom bekend staat dat ie her en der wel eens rondneukt, da's een broeinest voor Soa's.
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 18 december 2011 15:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het kind er eenmaal is ga je er vanzelf wel van houden.
En daarna kan je weer vreemd gaan en dan neuk je haar weer. Dus van haar vind ik het onverstandigquote:Op zondag 18 december 2011 15:33 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik heb geen soa's, ik heb me laten testen voordat we het überhaupt zonder condoom gingen doen.
We zullen zien. In de praktijk komt dat vaak voorquote:Dat denk ik niet.
Heeft TS bewijs naar je gestuurd ?quote:
Foto van de zwangerschapstestquote:Op zondag 18 december 2011 16:01 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Heeft TS bewijs naar je gestuurd ?
Is dit een soort overkoepelend advies, of bedoel je dat het krijgen van het kind wat jou betreft vasstaat en daaruit de volwassen verantwoordelijkheid voortvloeit.quote:Op zondag 18 december 2011 16:03 schreef jcdragon het volgende:
TS, het is tijd om volwassen te worden. Met grote verwachtingen komen grote verantwoordelijkheden.
Sterkte.
Ik vind eigenlijk dat als je oud genoeg bent om te neuken dat je ook oud genoeg bent om een kind op te voeden.quote:Op zondag 18 december 2011 16:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dit een soort overkoepelend advies, of bedoel je dat het krijgen van het kind wat jou betreft vasstaat en daaruit de volwassen verantwoordelijkheid voortvloeit.
dus je hebt naast de zwangerschapstest ook nog de soa-test gezienquote:Op zondag 18 december 2011 16:07 schreef Re het volgende:
De enige soa die zijn vriendin nu heeft groeit nu in haar buik
Ach kom nou. Het is 2011, die dingen staan nu wel los van elkaar.quote:Op zondag 18 december 2011 16:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat als je oud genoeg bent om te neuken dat je ook oud genoeg bent om een kind op te voeden.
Rond je 11de 12de dus?quote:Op zondag 18 december 2011 16:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat als je oud genoeg bent om te neuken dat je ook oud genoeg bent om een kind op te voeden.
Maanvis is een trolluserquote:
Je voedt daar wel even een troll hequote:
rond je 18e bedoelde ikquote:
We gaan off topic maar ik weet wel hoe ik met hem moet omgaanquote:Op zondag 18 december 2011 16:13 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je voedt daar wel even een troll he
Nee inderdaad, hij werd alleen maar aan een kruis genageld en gemarteld tot zijn dood.quote:Op zondag 18 december 2011 16:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
rond je 18e bedoelde ik
Maargoed, Maria kreeg Jezus ook al op haar 12e. Hij kwam niet slecht terecht!
Ok heb al niets gezegdquote:Op zondag 18 december 2011 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
We gaan off topic maar ik weet wel hoe ik met hem moet omgaan
Maar dat soort gezinnen vallen met grote ruzie uit elkaar, als die vent geen gezin wil moet je dat zijn vrouw en toekomstige kinderen niet aandoen.quote:Op zondag 18 december 2011 16:15 schreef betyar het volgende:
wie zich brandt moet op de blaren zitten.
TS, als jouw vriendin het kindje wilt houden (wat ik uiteraard goed kan begrijpen) moet je stoppen met zeuren en jezelf opstellen als een verantwoordelijke vent, je nam ook de verantwoordelijkheid om zonder condoom te neuken.
Als zij een kind kiest boven haar "carrière" heb je dat maar te accepteren, loze dreigementen gooien als je carrière als model verdwijnt, je school kun je niet afmaken, heb je maar voor je te houden.Het is haar keuze en jij hebt het maar te accepteren, groot gelijk heeft ze als het kindje wil laten komen en dat getuigt in mijn ogen ook een grote verantwoordelijkheid die zij wel kan en wil nemen.
Dat je eigen leven een plotselinge wenteling krijgt en je niet meer kunt doen wat je wilt heb je maar te accepteren. Het einde van je losbollige leven en tijd om voor je toekomstige gezin te kiezen. Succes en veel plezier ermee.
niet rooskleuriger, dat heet moedergevoel en is bij 99% van de vrouwen sterker dan wat dan ook.quote:Op zondag 18 december 2011 15:13 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel maar ik kan er gewoon totaal niet bij nu, daarom lijkt het dat ik me niet kan inleven. Ik bekijk het gewoon met mijn volle verstand, zij ziet het allemaal rooskleurig nu ofzo. Als we allebei nou tien jaar ouder waren en alles voor elkaar hadden, was 't een ander verhaal.
Ik ben d'r sowieso wel voor haar, welke beslissing zij ook neemt. Ik sta d'r dan alleen niet achter. Ik probeer het wel uit haar hoofd te praten trouwens en ik denk dat mijn en haar ouders dat ook wel gaan doen. Het heeft niet zozeer met egoïsme te maken van mijn kant maar het is onverstandig.quote:Op zondag 18 december 2011 15:35 schreef rosepetals het volgende:
Dan moet je zeggen, nadat ze rustig haar beslissing heeft kunnen maken, jij er niet kan zijn voor haar en de baby.
Als je trouwens niet van die baby kan gaan houden is er veel meer mis met je en mag je wel even langs de psycholoog.
Als die so called modellencarrière echt wat is, dan loopt haar studie sowieso stuk en zie je haar ook nog eens nooit meerquote:Op zondag 18 december 2011 15:00 schreef -Nouvelles het volgende:
Haar studie gaat stuklopen, haar carrière wat juist haar grote droom was kan ze wel vergeten op dit moment en onze vrije tijd wordt veel minder.
Uit het hoofd praten vind ik al niet verstandig, want tussen uit het hoofd praten of de negatieve aspecten goed uitleggen zit een verschil. Dat laatste is wel ok.quote:Op zondag 18 december 2011 16:17 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik ben d'r sowieso wel voor haar, welke beslissing zij ook neemt. Ik sta d'r dan alleen niet achter. Ik probeer het wel uit haar hoofd te praten trouwens en ik denk dat mijn en haar ouders dat ook wel gaan doen. Het heeft niet zozeer met egoïsme te maken van mijn kant maar het is onverstandig.
Ik sta niet open voor een kind en ik denk nu inderdaad dat ik d'r niet van kan houden, maar misschien heb ik het mis en is het inderdaad zo dat je sowieso wel van je eigen kind gaat houden.
Het wordt echt wat, inderdaad. Of werd, als ze deze beslissing maakt. Haar studie loopt ook goed. Je hebt wel meer beginnende of zelfs succesvolle modellen die simpelweg hbo/wo studeren. Kan allemaal en 't is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder.quote:Op zondag 18 december 2011 16:17 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Als die so called modellencarrière echt wat is, dan loopt haar studie sowieso stuk en zie je haar ook nog eens nooit meer
TS heeft een "model" als vriendinMisschien kan ze lekker positiekleding gaan modellen, is ook een markt voor
Zal wel mee vallen, tenzij TS een grotere klootzak is dan hij zich hier voordoet.quote:Op zondag 18 december 2011 16:16 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Maar dat soort gezinnen vallen met grote ruzie uit elkaar, als die vent geen gezin wil moet je dat zijn vrouw en toekomstige kinderen niet aandoen.
Inderdaad, ken ook een dame die model is (en ze moet vaak weg etc) en een WO studie erbij doet.quote:Op zondag 18 december 2011 16:21 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het wordt echt wat, inderdaad. Of werd, als ze deze beslissing maakt. Haar studie loopt ook goed. Je hebt wel meer beginnende of zelfs succesvolle modellen die simpelweg hbo/wo studeren. Kan allemaal en 't is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder.
quote:
De negatieve kanten heb ik allang en vaak uitgelegd aan haar maar die ziet en weet ze zelf ook, ze voelt gewoon dat ze het moet houden, zoiets, al weet ze dat het onverstandig is. Ze twijfelt wel en toch heb ik het gevoel dat ze de keuze allang heeft gemaakt. Ik kan d'r niet bij. Ik voel alleen maar paniek en misselijkheid als ik eraan denk dat ze het alleen al serieus overweegt om het te houden.quote:Op zondag 18 december 2011 16:21 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Uit het hoofd praten vind ik al niet verstandig, want tussen uit het hoofd praten of de negatieve aspecten goed uitleggen zit een verschil. Dat laatste is wel ok.
Je kan niet bewust hechtingsproblematiek creëren, dat kan je alleen op onbewust vlak voelen, waarschijnlijk ga je er wel van houden, en als je dat niet doet, dan heeft dat niks met het kind of de situatie te maken.
Weet je zelf wel wat je allemaal zegt? Je hebt helemaal niet tot haar door te dringen, je hebt het te accepteren.quote:Op zondag 18 december 2011 16:35 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
De negatieve kanten heb ik allang en vaak uitgelegd aan haar maar die ziet en weet ze zelf ook, ze voelt gewoon dat ze het moet houden, zoiets, al weet ze dat het onverstandig is. Ze twijfelt wel en toch heb ik het gevoel dat ze de keuze allang heeft gemaakt. Ik kan d'r niet bij. Ik voel alleen maar paniek en misselijkheid als ik eraan denk dat ze het alleen al serieus overweegt om het te houden.
Ja begrijp ik, en het klinkt alsof ze inderdaad de beslissing al heeft genomen, het moedergevoel is heel sterk en zal alleen maar sterker worden.. Het is kut voor jou, want je hebt er niks over in te brengen. Je zult het moeten accepteren..quote:Op zondag 18 december 2011 16:35 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
De negatieve kanten heb ik allang en vaak uitgelegd aan haar maar die ziet en weet ze zelf ook, ze voelt gewoon dat ze het moet houden, zoiets, al weet ze dat het onverstandig is. Ze twijfelt wel en toch heb ik het gevoel dat ze de keuze allang heeft gemaakt. Ik kan d'r niet bij. Ik voel alleen maar paniek en misselijkheid als ik eraan denk dat ze het alleen al serieus overweegt om het te houden.
Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai. Ik ga haar sowieso niet in de steek laten en als ze dan toch echt die beslissing maakt, het kind ook niet. Al vind ik het wel verschrikkelijk.quote:Op zondag 18 december 2011 16:16 schreef conleche het volgende:
Als je de afspraak hebt om geen kinderen te willen en 1 van de twee komt daar op terug, dan vind ik het niet meer dan normaal dat de ander daar niet voor hoeft op te draaien.
Bovendien vraag ik me af hoe je ondanks pil toch zwanger raakt. Weet je zeker dat ze het niet expres heeft gedaan, of er heel onzorgvuldig mee is omgesprongen?
En dan toch nog geen condoom gebruiken..... Waarom eigenlijk niet?quote:Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai. Ik ga haar sowieso niet in de steek laten en als ze dan toch echt die beslissing maakt, het kind ook niet. Al vind ik het wel verschrikkelijk.
Dat heb ik me ook afgevraagd en ik weet 100% zeker dat ze het niet expres heeft gedaan. Ik weet wel dat ze onzorgvuldig met de pil is geweest (vergeten/onregelmatig).
Ik weet heel goed wat ik zeg, ik vind wel dat ik ook wat te zeggen heb aangezien ik er ook een aandeel in heb gehad.quote:Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet je zelf wel wat je allemaal zegt? Je hebt helemaal niet tot haar door te dringen, je hebt het te accepteren.
Omdat er ten eerste altijd nog een morning after pill is en je op dat moment gewoon verder wil gaan en niet denkt aan de consequenties. Althans, ik niet. Op het moment zelf.quote:Op zondag 18 december 2011 16:43 schreef betyar het volgende:
[..]
En dan toch nog geen condoom gebruiken..... Waarom eigenlijk niet?
het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.quote:Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat ik zeg, ik vind wel dat ik ook wat te zeggen heb aangezien ik er ook een aandeel in heb gehad.
[..]
Omdat er ten eerste altijd nog een morning after pill is en je op dat moment gewoon verder wil gaan en niet denkt aan de consequenties. Althans, ik niet. Op het moment zelf.
Toch zou het niet normaal moeten zijn. Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat de vrouw moet kunnen kiezen of ze het wil houden. Als man zou je dan echter afstand moeten kunnen doen van het vaderschap en alle bijkomende verantwoordelijkheden. Echt belachelijk dat je je leven weggooit door één foutje.quote:Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai.
That's life. Deal with it.quote:Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Toch zou het niet normaal moeten zijn. Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat de vrouw moet kunnen kiezen of ze het wil houden. Als man zou je dan echter afstand moeten kunnen doen van het vaderschap en alle bijkomende verantwoordelijkheden. Echt belachelijk dat je je leven weggooit door één foutje.
Jij haalt het einde van de zwangerschap waarschijnlijk niet eens, met je paniekaanvallen, misselijkheid en vreemdgaan..quote:Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai. Ik ga haar sowieso niet in de steek laten en als ze dan toch echt die beslissing maakt, het kind ook niet. Al vind ik het wel verschrikkelijk.
Dat heb ik me ook afgevraagd en ik weet 100% zeker dat ze het niet expres heeft gedaan. Ik weet wel dat ze onzorgvuldig met de pil is geweest (vergeten/onregelmatig).
Uit het hoofd praten is juist wel verstandig. Denk ook een keer aan het kind ipv hoe moeilijk het voor haar is omdat: vrouwenhormonen blablablablaquote:Op zondag 18 december 2011 16:21 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Uit het hoofd praten vind ik al niet verstandig, want tussen uit het hoofd praten of de negatieve aspecten goed uitleggen zit een verschil. Dat laatste is wel ok.
Je kan niet bewust hechtingsproblematiek creëren, dat kan je alleen op onbewust vlak voelen, waarschijnlijk ga je er wel van houden, en als je dat niet doet, dan heeft dat niks met het kind of de situatie te maken.
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.quote:Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef Sinosappel het volgende:
Wow, wat?!
Je vriendin heeft steun nodig. Een abortus laten plegen is iets wat je voor de rest van je leven mee zult bijven dragen. Vele vrouwen ervaren dit als traumatisch en hebben er hun hele latere leven problemen mee. Het is echt niet zomaar een kwestie van "ff abortus plegen, want het is toch onnozel om nu een kind te nemen?" Wat de fuck.
Het is iets wat je als man van 20 misschien onmogelijk kunt begrijpen, dat snap ik, maar ga in godsnaam haar niet pushen of haar verwijten maken. Zij gaat nu door een ontzettend moeilijke tijd. Het was voor haar waarschijnlijk al een enorme klap dat het voor jou een no-brainer was. Zij heeft nu steun nodig ongeacht de beslissing die zij maakt, geef haar die dan ook ondanks dat geen inlevingsvermogen hebt en het moeiijk voor jou is. Geloof me, zij heeft het nog 10 keer zo zwaar.
Jullie zijn beiden even verantwoordelijk voor deze kutsituatie.
Ik vind trouwens dat je ook behoorlijk respectloos over je vriendin praat.
De hoogste tijd om volwassen te worden. Succes ermee, het is niet zo moeilijk hoor.quote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.
Ik praat niet respectloos over haar. Ik houd zeker van haar en zal haar nooit in de steek laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |