Dat moet iedereen voor zichzelf weten, ik kan mijn geld wel beter gebruiken.quote:Op maandag 19 december 2011 13:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
Splutje gooit maar al te graag geld weg.
Dat is een ding wat zeker is. Ik vind het zonde van het geld. Ik kan veel betere bestemmingen bedenken.quote:Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat moet iedereen voor zichzelf weten, ik kan mijn geld wel beter gebruiken.
En jij gooit liever je geld in een bodemloze put.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Splutje het volgende:
Jullie verzinnen gewoon allemaal smoesjes om niks te hoeven geven, paupers
Politiek correcte lulletjes zijn het.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Splutje het volgende:
Waarom zou ik daar een smoes voor nodig hebben?quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Splutje het volgende:
Ook dat is marktwerking. Toch wel vreemd dat het daar ineens authentiek moet zijn. Er wordt je op dagelijkse basis illusies verkocht, van geregisseerde realityseries tot boerenlandvla dat gewoon uit de bioindustrie komt, en daar doen we helemaal niet moeilijk over want we consumeren het tot we erbij neervallen. Ergens weten we ook wel dat het een illusie is, maar toch, het vleit je geest niettemin. Maar als het op goede doelen aankomt zijn we ineens verontwaardigd als we geconfronteerd worden met de commerciele illusie die het natuurlijk gewoon is en waarvan we ook wéten dat het zo is, zoals zoveel zaken dat zijn en zoals we dat van zoveel dingen weten. Apart toch wel.quote:Op maandag 19 december 2011 13:52 schreef Ouqz het volgende:
Terechte klacht. Grote hypocriete bende daar. Lekker geld verdienen over zieluge moeders in conflict gebieden. This one's for the bankrekening.
Precies, en vele Nederlanders trappen er weer in.quote:Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Politiek correcte lulletjes zijn het.
Je bent gewoon politiek correct en dictatoriaal. Mogen mensen bepalen of en aan welk goed doel ze willen schenken?quote:Op maandag 19 december 2011 10:02 schreef Splutje het volgende:
[..]
Je bent gewoon gierig en egoïstisch. Ik hoop dat je kan slapen tijdens kerst, ik zou het niet kunnen
Als ik boodschappen doe let ik er niet op of de vla een illusie is. En waar het gemaakt wordt is niet van belang.quote:Op maandag 19 december 2011 14:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ook dat is marktwerking. Toch wel vreemd dat het daar ineens authentiek moet zijn. Er wordt je op dagelijkse basis illusies verkocht, van geregisseerde realityseries tot boerenlandvla dat gewoon uit de bioindustrie komt, en daar doen we helemaal niet moeilijk over want we consumeren het tot we erbij neervallen. Ergens weten we ook wel dat het een illusie is, maar toch, het vleit je geest niettemin. Maar als het op goede doelen aankomt zijn we ineens verontwaardigd als we geconfronteerd worden met de commerciele illusie die het natuurlijk gewoon is en waarvan we ook wéten dat het zo is, zoals zoveel zaken dat zijn en zoals we dat van zoveel dingen weten. Apart toch wel.
Kortom, het is de zoveelste politiek correcte kutsmoes van lafaards die er niet voor willen uitkomen dat ze Scrooges zijn.
Gaat dit over alle argumenten? Dus feitelijk: Stel dat geld doneren wel zou helpen.quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Stel nou. Stel nou dat het allemaal wel mee valt met die bankrekeningen en andere argumenten die hier neer gegooid worden. Wat dan?
Ik kom nou niet met loze antwoorden als: "Dat is toch niet zo_!!!"
Nooit geweten hoe de petroleumindustrie werkt?quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Stel nou. Stel nou dat het allemaal wel mee valt met die bankrekeningen en andere argumenten die hier neer gegooid worden. Wat dan?
Vertel?quote:Op maandag 19 december 2011 14:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nooit geweten hoe de petroleumindustrie werkt?
Ja dat mogen ze maar verzin dan geen kut smoesjes. Het geld gaat naar het Rode Kruis man het wordt echt niet overgemaakt op de bankrekening van de Mugabes. Ik zeg niet dat er niks mis is met de ontwikkelingshulp maar niets doen is altijd slechterquote:Op maandag 19 december 2011 14:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bent gewoon politiek correct en dictatoriaal. Mogen mensen bepalen of en aan welk goed doel ze willen schenken?
Vertrouwen is goed, controle is beter.quote:Op maandag 19 december 2011 14:29 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ja dat mogen ze maar verzin dan geen kut smoesjes. Het geld gaat naar het Rode Kruis man het wordt echt niet overgemaakt op de bankrekening van de Mugabes. Ik zeg niet dat er niks mis is met de ontwikkelingshulp maar niets doen is altijd slechter
Dan kunnen ze niet meer meehuilen met de wolven in het bos en moeten ze met de billen bloot. Eckte lafaards zullen uit politieke correctheid misschien zelfs een kleine donatie doen om maar niet te hoeven zeggen wat ze zijn: Scrooges. Niks mis met Scrooges, niet iedereen hoeft een hysterische meelijder te zijn, maar wees een vent dan wel vrouw en kom daar dan ook voor uit.quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Waar bezeer je deze mening op?quote:Op maandag 19 december 2011 14:29 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ja dat mogen ze maar verzin dan geen kut smoesjes. Het geld gaat naar het Rode Kruis man het wordt echt niet overgemaakt op de bankrekening van de Mugabes. Ik zeg niet dat er niks mis is met de ontwikkelingshulp maar niets doen is altijd slechter
Splutje heeft een beetje moeite met rationeel denken, denken en handelen naar onderbuikgevoelens komt beter in de buurt.quote:
Wat een drogreden. Hoe zou iemand kunnen zien dat een bevolking er beter van werd? Er zelf naartoe gaan en huizen bouwen is inderdaad het beste, maar aangezien ik en vele anderen daar geen trek in hebben is vertrouwen de enige optiequote:Op maandag 19 december 2011 14:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Heb jij ooit gezien dat de bevolking er daadwerkelijk beter van werd
Dit. TS moet niet zo cynisch doen.quote:Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef Splutje het volgende:
Serious RequestDaarmee begint de kerstsfeer echt voor mij
En dat vertrouwen wordt nogal eens beschadigt.quote:Op maandag 19 december 2011 14:36 schreef Splutje het volgende:
[..]
Wat een drogreden. Hoe zou iemand kunnen zien dat een bevolking er beter van werd? Er zelf naartoe gaan en huizen bouwen is inderdaad het beste, maar aangezien ik en vele anderen daar geen trek in hebben is vertrouwen de enige optie
Daar wordt de laatste jaren aan gewerkt door meer transparantie te bieden. Ik betwijfel of er daardoor ook meer gedoneerd gaat worden. Oftewel, het argument wordt gebruikt als kutsmoes.quote:Op maandag 19 december 2011 14:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dat vertrouwen wordt nogal eens beschadigt.
Er is zijn geluiden genoeg dat het niet besteed wordt daar waar het zou moeten.
Klopt maar zoals boven mij gezegd wordt werken ze daar hard aan en nogmaals, het geld gaat naar het Rode Kruis die het gebruikt voor projecten aldaar, ga mij een vertellen dat die projecten nutteloos zijnquote:Op maandag 19 december 2011 14:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dat vertrouwen wordt nogal eens beschadigt.
Er is zijn geluiden genoeg dat het niet besteed wordt daar waar het zou moeten.
Als je het dan zo graag wilt horen: Ja, ik ben een Scrooge.quote:Op maandag 19 december 2011 14:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dan kunnen ze niet meer meehuilen met de wolven in het bos en moeten ze met de billen bloot. Eckte lafaards zullen uit politieke correctheid misschien zelfs een kleine donatie doen om maar niet te hoeven zeggen wat ze zijn: Scrooges. Niks mis met Scrooges, niet iedereen hoeft een hysterische meelijder te zijn, maar wees een vent dan wel vrouw en kom daar dan ook voor uit.
En dat niet alleen, waarom moeten die goede doelen altijd in het buitenland liggen?, Laat ze eens een paar jaar doelen in NL helpen.quote:Op maandag 19 december 2011 14:41 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daar wordt de laatste jaren aan gewerkt door meer transparantie te bieden. Ik betwijfel of er daardoor ook meer gedoneerd gaat worden. Oftewel, het argument wordt gebruikt als kutsmoes.
Nee, vooral doorgaan met geld storten, dat gaat wel een verschil maken blijkbaar.quote:Op maandag 19 december 2011 14:29 schreef Splutje het volgende:
[..]
En wat doet het Rode Kruis ermee? Niet veel blijkbaar als er elk jaar steeds meer mensen zijn die hulp nodig hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 14:47 schreef Splutje het volgende:
[..]
Klopt maar zoals boven mij gezegd wordt werken ze daar hard aan en nogmaals, het geld gaat naar het Rode Kruis die het gebruikt voor projecten aldaar, ga mij een vertellen dat die projecten nutteloos zijn
quote:Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef Splutje het volgende:
Het betekent alleen een week lang alle media mijden om die ellende te ontlopen. Heeft weinig met Kerst te maken, uitgezonderd het opgedrongen schuldgevoel.quote:Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef Splutje het volgende:
Die projecten zijn nutteloos, het is dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 19 december 2011 14:47 schreef Splutje het volgende:
[..]
Klopt maar zoals boven mij gezegd wordt werken ze daar hard aan en nogmaals, het geld gaat naar het Rode Kruis die het gebruikt voor projecten aldaar, ga mij een vertellen dat die projecten nutteloos zijn
Het zou ook niet best zijn als ze de problemen daar echt zouden oplossen. Dan zouden ze hun bestaansrecht wegnemen.quote:Op maandag 19 december 2011 14:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En wat doet het Rode Kruis ermee? Niet veel blijkbaar als er elk jaar steeds meer mensen zijn die hulp nodig hebben.
Dus omdat jij niets ziet veranderen gebeurt er niks? Dit is wel het toppunt van kortzichtigheidquote:Op maandag 19 december 2011 14:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die projecten zijn nutteloos, het is dweilen met de kraan open.
Neem nou Afrika als voorbeeld, miljoenen zijn er heen gegaan, en nog vloeit er geld die richting op. Is de situatie daar veranderd?, de aids, cholera en de tyfus vliegen je om de oren daar, en nog steeds neuken ze daar als konijnen, met of zonder aids. Daar gaan al die euro's echt geen verandering in brengen.
Dat vooral ja natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2011 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het zou ook niet best zijn als ze de problemen daar echt zouden oplossen. Dan zouden ze hun bestaansrecht wegnemen.
Niemand ziet er iets veranderen. Jij wel? Wat is er dan, zeg de laatste 10 jaar, veranderd wat zonder geld niet veranderd zou zijn?quote:Op maandag 19 december 2011 14:55 schreef Splutje het volgende:
[..]
Dus omdat jij niets ziet veranderen gebeurt er niks? Dit is wel het toppunt van kortzichtigheid
Dus omdat jij niets ziet veranderen gebeurt er wel wat? Gezien je reacties hier kan ik er niks anders van maken dat het cirkelredenering is, wat jij toepast.quote:Op maandag 19 december 2011 14:55 schreef Splutje het volgende:
[..]
Dus omdat jij niets ziet veranderen gebeurt er niks? Dit is wel het toppunt van kortzichtigheid
Nog zo'n simplistische denkerquote:Op maandag 19 december 2011 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand ziet er iets veranderen. Jij wel? Wat is er dan, zeg de laatste 10 jaar, veranderd wat zonder geld niet veranderd zou zijn?
50 jaar geleden was het gemiddeld inkomen in zuid oost azie lager als het gemiddeld inkomen in Afrika. Nu 50 jaar later is het inkomen in azie vele malen gestegen en zijn er veel meer mensen uit de armoede gekomen als in Afrika. In die 50 jaar is er echter vele malen meer geld naar Afrika gegaan als naar Zuid Oost Azie. Azie is dus een duidelijk geval van minder is beter. Door veel geld te geven maak je mensen alleen maar afhankelijk van die hulp en onverschillig om de eigen situatie te verbeteren.quote:Op maandag 19 december 2011 14:29 schreef Splutje het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar dat had ik dan ook niet verwacht.quote:
Dat de problemen in Afrika op te lossen zijn door er maar geld tegen aan te blijven gooien.quote:Op maandag 19 december 2011 15:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar wat is nu concreet de leugen die zich herhaalt en waar de topictitel over gaat?
Je herhaalt de vraag van hierboven. Ik weet ook dat dit soort acties de problemen in Afrika niet gaan oplossen maar tot dat er iets structureel gaat veranderen aan de verziekte situatie van Afrika moet er maar symtoombestreden wordenquote:Op maandag 19 december 2011 15:00 schreef karr-1 het volgende:
[..
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar dat had ik dan ook niet verwacht.
Geen probleem!quote:Op maandag 19 december 2011 04:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal ze zoeken. Bedankt voor de tips.
Edit: Ik heb het opgezocht en de eerste de beste filter geïnstalleerd. Nogmaals hartstikke bedankt.
Dan nog ga ik geen cent geven. Ontwikkelingshulp is niets anders dan een uitkering aan Afrika. Als ze echt wouden helpen, dan deden ze wel beter hun best. Veel armoede wordt ook direct veroorzaakt door ontwikkelingshulp. Voedsel pakketje droppen? Minder afzetmarkt voor de boeren daar. Ga zo maar door.quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Er gaat dus structureel niets veranderen, dat is in al die jaren nooit gebeurd. En ik weiger geld te geven aan een bodemloze put of aan mensen die meer kinderen hebben dan ze kunnen opvoeden.quote:Op maandag 19 december 2011 15:40 schreef Splutje het volgende:
[..]
Je herhaalt de vraag van hierboven. Ik weet ook dat dit soort acties de problemen in Afrika niet gaan oplossen maar tot dat er iets structureel gaat veranderen aan de verziekte situatie van Afrika moet er maar symtoombestreden worden
Zeker vol met corpsballen die eigenlijk in de studiebanken moeten zitten?quote:Op maandag 19 december 2011 15:55 schreef magneetstrip het volgende:
Ik ben gisteren nog even wezen kijken, heel de beestenmarkt stond volEnigste manier om iets te kunnen zien is met een helicopter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |