Dat moet iedereen voor zichzelf weten, ik kan mijn geld wel beter gebruiken.quote:Op maandag 19 december 2011 13:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
Splutje gooit maar al te graag geld weg.
Dat is een ding wat zeker is. Ik vind het zonde van het geld. Ik kan veel betere bestemmingen bedenken.quote:Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat moet iedereen voor zichzelf weten, ik kan mijn geld wel beter gebruiken.
En jij gooit liever je geld in een bodemloze put.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Splutje het volgende:
Jullie verzinnen gewoon allemaal smoesjes om niks te hoeven geven, paupers
Politiek correcte lulletjes zijn het.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Splutje het volgende:
Waarom zou ik daar een smoes voor nodig hebben?quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Splutje het volgende:
Ook dat is marktwerking. Toch wel vreemd dat het daar ineens authentiek moet zijn. Er wordt je op dagelijkse basis illusies verkocht, van geregisseerde realityseries tot boerenlandvla dat gewoon uit de bioindustrie komt, en daar doen we helemaal niet moeilijk over want we consumeren het tot we erbij neervallen. Ergens weten we ook wel dat het een illusie is, maar toch, het vleit je geest niettemin. Maar als het op goede doelen aankomt zijn we ineens verontwaardigd als we geconfronteerd worden met de commerciele illusie die het natuurlijk gewoon is en waarvan we ook wéten dat het zo is, zoals zoveel zaken dat zijn en zoals we dat van zoveel dingen weten. Apart toch wel.quote:Op maandag 19 december 2011 13:52 schreef Ouqz het volgende:
Terechte klacht. Grote hypocriete bende daar. Lekker geld verdienen over zieluge moeders in conflict gebieden. This one's for the bankrekening.
Precies, en vele Nederlanders trappen er weer in.quote:Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Politiek correcte lulletjes zijn het.
Je bent gewoon politiek correct en dictatoriaal. Mogen mensen bepalen of en aan welk goed doel ze willen schenken?quote:Op maandag 19 december 2011 10:02 schreef Splutje het volgende:
[..]
Je bent gewoon gierig en egoïstisch. Ik hoop dat je kan slapen tijdens kerst, ik zou het niet kunnen
Als ik boodschappen doe let ik er niet op of de vla een illusie is. En waar het gemaakt wordt is niet van belang.quote:Op maandag 19 december 2011 14:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ook dat is marktwerking. Toch wel vreemd dat het daar ineens authentiek moet zijn. Er wordt je op dagelijkse basis illusies verkocht, van geregisseerde realityseries tot boerenlandvla dat gewoon uit de bioindustrie komt, en daar doen we helemaal niet moeilijk over want we consumeren het tot we erbij neervallen. Ergens weten we ook wel dat het een illusie is, maar toch, het vleit je geest niettemin. Maar als het op goede doelen aankomt zijn we ineens verontwaardigd als we geconfronteerd worden met de commerciele illusie die het natuurlijk gewoon is en waarvan we ook wéten dat het zo is, zoals zoveel zaken dat zijn en zoals we dat van zoveel dingen weten. Apart toch wel.
Kortom, het is de zoveelste politiek correcte kutsmoes van lafaards die er niet voor willen uitkomen dat ze Scrooges zijn.
Gaat dit over alle argumenten? Dus feitelijk: Stel dat geld doneren wel zou helpen.quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Stel nou. Stel nou dat het allemaal wel mee valt met die bankrekeningen en andere argumenten die hier neer gegooid worden. Wat dan?
Ik kom nou niet met loze antwoorden als: "Dat is toch niet zo_!!!"
Nooit geweten hoe de petroleumindustrie werkt?quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Stel nou. Stel nou dat het allemaal wel mee valt met die bankrekeningen en andere argumenten die hier neer gegooid worden. Wat dan?
Vertel?quote:Op maandag 19 december 2011 14:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nooit geweten hoe de petroleumindustrie werkt?
Ja dat mogen ze maar verzin dan geen kut smoesjes. Het geld gaat naar het Rode Kruis man het wordt echt niet overgemaakt op de bankrekening van de Mugabes. Ik zeg niet dat er niks mis is met de ontwikkelingshulp maar niets doen is altijd slechterquote:Op maandag 19 december 2011 14:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bent gewoon politiek correct en dictatoriaal. Mogen mensen bepalen of en aan welk goed doel ze willen schenken?
Vertrouwen is goed, controle is beter.quote:Op maandag 19 december 2011 14:29 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ja dat mogen ze maar verzin dan geen kut smoesjes. Het geld gaat naar het Rode Kruis man het wordt echt niet overgemaakt op de bankrekening van de Mugabes. Ik zeg niet dat er niks mis is met de ontwikkelingshulp maar niets doen is altijd slechter
Dan kunnen ze niet meer meehuilen met de wolven in het bos en moeten ze met de billen bloot. Eckte lafaards zullen uit politieke correctheid misschien zelfs een kleine donatie doen om maar niet te hoeven zeggen wat ze zijn: Scrooges. Niks mis met Scrooges, niet iedereen hoeft een hysterische meelijder te zijn, maar wees een vent dan wel vrouw en kom daar dan ook voor uit.quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef DeLuna het volgende:
Waar bezeer je deze mening op?quote:Op maandag 19 december 2011 14:29 schreef Splutje het volgende:
[..]
Ja dat mogen ze maar verzin dan geen kut smoesjes. Het geld gaat naar het Rode Kruis man het wordt echt niet overgemaakt op de bankrekening van de Mugabes. Ik zeg niet dat er niks mis is met de ontwikkelingshulp maar niets doen is altijd slechter
Splutje heeft een beetje moeite met rationeel denken, denken en handelen naar onderbuikgevoelens komt beter in de buurt.quote:
Wat een drogreden. Hoe zou iemand kunnen zien dat een bevolking er beter van werd? Er zelf naartoe gaan en huizen bouwen is inderdaad het beste, maar aangezien ik en vele anderen daar geen trek in hebben is vertrouwen de enige optiequote:Op maandag 19 december 2011 14:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Heb jij ooit gezien dat de bevolking er daadwerkelijk beter van werd
Dit. TS moet niet zo cynisch doen.quote:Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef Splutje het volgende:
Serious RequestDaarmee begint de kerstsfeer echt voor mij
En dat vertrouwen wordt nogal eens beschadigt.quote:Op maandag 19 december 2011 14:36 schreef Splutje het volgende:
[..]
Wat een drogreden. Hoe zou iemand kunnen zien dat een bevolking er beter van werd? Er zelf naartoe gaan en huizen bouwen is inderdaad het beste, maar aangezien ik en vele anderen daar geen trek in hebben is vertrouwen de enige optie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |