abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:28:11 #176
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105824199
Ooh, muppet! O+

De mijnese was vanochtend gewoon vrolijk wakker toen mijn wekker ging! 'Uit uit uit! Buiteh peluh!'

Nah ja, ontbeten, gewassen, aangekleed, naar 't kdv gefietst, je kent 't wel.

Daar:

bij de kindjes:
Emma, waar wil je mee spelen?
AUTOW! Brummmmmm!

Oh, ok (pakt auto)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *O*

Emma, mama gaat weg. Krijgt mama nog een kusje?
NAI!
bruuuuuuuuuuuuum

Dada!!! :W

bruuuuuuuuuum

Daar sta je dan met je goede gedrag. :')

Enne, raadwoordje!
Ze is gek op tokkies! O+
A grand adventure has begun.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:28:50 #177
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105824227
O+ Boevenstreken :D Ik hou ervan...
Mijnes ging net rozijntjes gooien... en toen ze door kreeg dat ze er dan geen meer kreeg deed ze net alsof ze ging gooien, en vervolgens met een dikke grijns het rozijntje alsnog in haar mond te stoppen ;)

Heel gemeen ;)maar ik was dus lekker vrij vandaag.. Morgen ook..
Ik 'mag' woensdag weer.... (en donderdag en vrijdag }:| )
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105826062
Morgen is t woensdag he :P
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:28:42 #179
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105826886
Ow curry!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
You and me
pi_105836217
Wat moeten jullie eigenlijk in het heen-en-weer schrift schrijven? Ik heb daar eigenlijk nog nooit iets in opgeschreven :o

Tokkies? :o Geen idee eigenlijk.
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:53:47 #181
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105836500
Keshet... Tokkies.. Hmmmmm kip? :?

Ik schreef eerst ook regelmatig in het heen en weerschrift ;) maar eigelijk de laatste tijd niet meer..
We'll have love aplenty
You and me
pi_105836551
Maar schrijven jullie dan in het schriftje wat ze thuis gedaan/gegeten hebben? Of zijn het eerder berichten als "persoon x komt <insert naam kind> ophalen"?
pi_105836816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:28 schreef Keshet het volgende:
Ooh, muppet! O+

De mijnese was vanochtend gewoon vrolijk wakker toen mijn wekker ging! 'Uit uit uit! Buiteh peluh!'

Nah ja, ontbeten, gewassen, aangekleed, naar 't kdv gefietst, je kent 't wel.

Daar:

bij de kindjes:
Emma, waar wil je mee spelen?
AUTOW! Brummmmmm!

Oh, ok (pakt auto)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *O*

Emma, mama gaat weg. Krijgt mama nog een kusje?
NAI!
bruuuuuuuuuuuuum

Dada!!! :W

bruuuuuuuuuum

Daar sta je dan met je goede gedrag. :')

Enne, raadwoordje!
Ze is gek op tokkies! O+
Haha, te herkenbaar ook gewoon! _O- Behalve het eerste deel... die van mij wil alleen maar SLAPUH!!! als ze vroeg op moet staan... ook al is ze al wakker, uit bed is gillen, deken wegtrekken is gillen, naar de commode is gillen... }:| Zo gezellig als je een beetje haast hebt. Gelukkig hebben we na 1 januari een plek op een nieuwe opvang die hier in het dorp zit *O* Hoeven we niet meer een half uur te rijden (lang leve kdv aan de andere kant van knooppunt hoevelaken) maar slechts 5 minuutjes! O+ Hoewel ik daar ook veel mijn twijfels over heb, puur omdat ik me schuldig voel dat ik haar nu bij haar vriendinnetjes weg haal, maar alle realistische punten bij elkaar weet ik best dat dit beter is zo. Moet alleen nog effe een geschikte traktatie bedenken voor volgende week (verjaardag + afscheid...)
pi_105836950
Bij ons kdv hadden ze alleen het eerste jaar een boekje wat elke keer ingevuld werd, en dan voornamelijk door de juffen van het kdv. Wat Lars gegeten had, hoeveel hij geslapen had en wat ze gedaan hadden enzo. Ik schreef er eigenlijk voornamelijk iets in als er iets was wat ze moesten weten. Bijvoorbeeld als Lars de hele nacht had liggen spoken, zodat ze wisten dat ie waarschijnlijk moe was, en daar wel een extra slaapje kon gebruiken. Tegenwoordig hebben we geen schriftje meer, maar vertellen ze het gewoon als er wat bijzonders was. Slaapjes/eten/aantal luiers wordt op een poster-achtig iets voor alle kindjes bijgehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105837103
Bij ons hebben ze trouwens geen heen en weer schrift... alleen een daar-klapper, waar de juffen elke dag iets inschrijven... die mocht je het eerste jaar nog af en toe mee naar huis nemen, maar nu niet meer. Maar je kunt hem wel altijd inzien en daar komen ook de verslagen en zo in als er observatie is geweest...
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:13:11 #186
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105837600
We zijn gezwicht... Voor de duplotrein *O*
Zn Sinterklaascadeau is nooit gekomen dus krijgen we het geld retour en nu hebben we besloten als verlaat sint cadeau de trein onder de kerstboom te leggen O+ . Ik hoop dat ie het leuk vind!
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:13:39 #187
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105837639
Hier ook een klappertje.. maar die gaat wel mee heen en weer... Bij Oona schrijven ze er elke woensdag wat in (en dus gaatie ook alleen op woendag heen en weer)... gewoon beetje een verhaaltje van de dag.. (wel veel herhaling dus ;) )

Daarom schrijf ik er ook weinig meer in... we vertellen wel als er iets is..
Teminste.. M. vertelt ;) Hij brengt en haalt haar..
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:14:55 #188
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105837728
Leuk Pessie!!

Hier ook goed ingeslagen voor de kerst ;)
We deden dit jaar niet aan Sint nog... (teminste.. zouden we niet doen, maar we waren gezwicht voor de little people boerderij...)

Volgens mij wordt ze gruwelijk verwend van het weekend.. door ons eigenlijk al te veel ;) Maar mijn ouders, schoonouders en schoonzus kunnen het ook niet laten..
We'll have love aplenty
You and me
pi_105837872
Ah oké, jullie schrijven er dus in wat wij gewoon vertellen. Is natuurlijk wel makkelijker bij een onthaalmoeder waar je meestal alleen bent om je kind af te zetten of op te halen. Denk dat het idd makkelijker werkt in een crèche om iets in het schriftje te schrijven. Ik zou het iets te onpersoonlijk vinden om het neer te schrijven ipv het te vertellen.
pi_105838161
Meestal vertelde ik het ze ook wel als ik wat geschreven had hoor, alleen wisselde 'de wacht' soms regelmatig bij de groep van Lars, en vond ik het wel prettig als het toch op papier stond. En achteraf is het natuurlijk ook een leuk boekje om nog eens door te lezen.. Anekdotes uithalen als ie later gaat trouwen ofzo >:)
pi_105838813
Ik heb ze trouwens van dat eerste jaar allemaal overgenomen... zo leuk om terug te lezen!
SPOILER
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:35:14 #192
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105838841
;) Hier ook eigenlijk ook wel vertellen wat er al geschreven stond.. voor degene die later kwam ofzo...

Overigens is M. eigenlijk altijd alleen... Oona gaat vroeg, maar wordt ook vroeg opgehaald... Er zijn maar heel af en toe andere ouders tegelijk

Zucht.. Hier een meisje dat haar longen uit haar lijfje hoest... Begon vanmiddag al, maar nu hoest ze nonstop... En slapen lukt dan niet goed natuurlijk! Ze ligt nu bij M. op schoot..
Ze krijgt weer een kies = groene slakken = hoesten.. Elke tand weer..
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:42:14 #193
259886 pessie
pi_105839264
Oh ja, dat spugen van vanmorgen was nadat hij zn ontbijt eruit had gegooid en 2 uur geslapen had over. Morgen dus naar ballorig :+ tenzij hij dan weer spuugt natuurlijk...
pi_105840787
Ik bewaar die schriften wat een mooi overzicht geeft van de ontwikkeling. Leuke manier vind ik, mondeling wordt het ook wel gezegd maar nu kan hij het later nog eens terug lezen hoe ondeugend hij vroeger al was ;-)

Daan is gelukkig weer de oude en is vandaag weer lekker wezen spelen op de opvang. Hier ook een mannetje dat al een aardig woordje praat. Vanmiddag haalde ik hem op met de auto (normaal op de fiets terwijl mijn man meestal rijdt), zegt hij "mama auto rijden, papa niet auto rijden, papa thuis eten maken" :o Soms kunnen ze je zo versteld doen staan.
pi_105841214
Die schriftjes vind ik zó ontzettend leuk. En ik schrijf er ook elke dag een stukje in. In het weekend zijn het vaak 3-4 bladzijden vol. Ik ben wel een beetje van het 'schrijven' en de juffies vinden het ook ontzettend leuk om te lezen wat Lisa 's avonds thuis uitspookt. Je merkt wel dat de meeste ouders niet schrijven, want ik krijgt altijd mega-leuke reacties van Lisa's juffies.

Ik vind het nog steeds jammer dat ik de eerste 4 maanden eigenlijk niets heb opgeschreven. Die ben ik ook in mijn gedachten dus een beetje 'kwijt'. Bij een eventuele volgende zou ik dat wel anders doen.
pi_105860543
goeiemorgen :D rustig hier ...
schriftjes: bij oudste wel, bij jongste niet... ik liet/laat dat afhangen vh kdv, heb er zelf niets mee... :N
pi_105861521
Afgelopen dagen weinig hier geweest, er valt hier ook weinig nieuws te vertellen. Het loopt lekker met zijn up's en down's. Geniet volop!
  woensdag 21 december 2011 @ 13:03:03 #198
259886 pessie
pi_105862977
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:47 schreef Cooki het volgende:
goeiemorgen :D rustig hier ...
schriftjes: bij oudste wel, bij jongste niet... ik liet/laat dat afhangen vh kdv, heb er zelf niets mee... :N
Wij waren in ballorig. Was erg leuk. Nathan heeft zich uitstekend vermaakt. Het was er rustig.
pi_105864138
Leuk Pessie, is hier alweer even geleden. Fijn ook dat het rustig was. Hier slaapt Yaro al 2,5 uur. Steeds denk ik dat hij wakker word, maar dan draait hij zich gewoon nog een keer om.
pi_105864894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 22:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Die schriftjes vind ik zó ontzettend leuk. En ik schrijf er ook elke dag een stukje in. In het weekend zijn het vaak 3-4 bladzijden vol. Ik ben wel een beetje van het 'schrijven' en de juffies vinden het ook ontzettend leuk om te lezen wat Lisa 's avonds thuis uitspookt. Je merkt wel dat de meeste ouders niet schrijven, want ik krijgt altijd mega-leuke reacties van Lisa's juffies.

Ik vind het nog steeds jammer dat ik de eerste 4 maanden eigenlijk niets heb opgeschreven. Die ben ik ook in mijn gedachten dus een beetje 'kwijt'. Bij een eventuele volgende zou ik dat wel anders doen.
+ 1... ik heb wel de eerste maanden 'brieven' geschreven :) die heb ik nog ergens.. puur omdat ik echt uit mijn gevoel klapte van trots en houden van, en dat heel graag op papier wilde krijgen... leuk voor het dametje om later te lezen, denk ik :)

Heen-en-weer schrift wordt nog steeds elke dag van de opvang ingevuld :Y we hebben, omdat we het zo leuk vinden, nu ook een logeerschrift :D voor opa en oma.. .en die schrijven er ieder ook hele verhalen in :D superleuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')