Hoeveel euro zet je in? Uit mijn hoofd gezegd spoor (30)5.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Deventer heeft geen 'niet-perronspoor' meer..
Dat dus. Zelfs goederentreinen passen er tussendoor. Reizigerstreinen dan helemaal. Vroeger gebeurde het ook. Maar de bijsturing van NS lijkt hier niet happig op te zijn. Vind 't een betere maatregel, als je mij vraagt. Gewoon de trein omleiden. Voornamelijk in de spits.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
het moet trouwens wel net kunnen trouwens. Net voor de IC Roosendaal wegsturen vanuit Zwolle. Daarna kan ie net na de IC uit Deventer het enkelspoor op en dan na binnenkomst van de IC uit Zwolle in Deventer naar Amersfoort vertrekken.
Hou je de IC uit het oosten een minuutje op, maar die heeft wel een buffer.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:09 schreef greavy het volgende:
Oh. Kut. Spoortje 305 is niet te bereiken vanuit Apeldoorn rechtstreeks.
Hmmquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer has no niet-perronspoorNiet op de manier hoe jij het wil toch
Zou niet hoeven. Ja, creativiteit moet je wel hebben. Tijd met kopmaken zonder nieuwe Mcn is bij 12 bakken VIRM 4 minuten benodigd.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar was het enkelspoor Deventer - Olst nergens een probleem dan?
alleen bij vertragingenquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar was het enkelspoor Deventer - Olst nergens een probleem dan?
Maar dat heb je nu ook. Nu is er ook overal ijzer verkeerd. Dat moet de reden niet zijn vind ik.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe komt je omloop uit met de fors langere rijtijd Zwolle - Deventer - Amersfoort dan? Eind van de avond staat al het ijzer op de verkeerde plek
Mits de machinist doorloopt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
kopmaken zonder nieuwe Mcn is bij 12 bakken VIRM 4 minuten benodigd.
precies. Het gaat om reizigers vervoeren, niet om ijzer laten rijden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat heb je nu ook. Nu is er ook overal ijzer verkeerd. Dat moet de reden niet zijn vind ik.
Klopt. Maar dat reizigers vervoeren vergeet NS wel eensquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het gaat om reizigers vervoeren, niet om ijzer laten rijden.
Het doorrijden zou je alleen in de brede spitsuren hoeven doen. Daarna is het niet meer nodig.
week of vier ongeveerquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:38 schreef xliefs. het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je, je geld hebt met de geld terug bij vertraging regeling?
Mwoah. De trdl zorgt voor overgenomen aansluitingen, niet de plp of de knoco.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
En met dat enkelspoor is er echt wel wat passend te maken. TRDL moet alleen zelf ook ingrijpen, en niet alles door ARI laten uitvoeren.
Ik heb er ook eens ooit 8 maanden op moeten wachten trouwens, maar ooit komt hetquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:25 schreef xliefs. het volgende:
[..]
Dankje! dan wachten we vrolijk verder op 13,30!
Wat voor prijs per kilometer is dat dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:46 schreef James1988 het volgende:
Zo, retourtje Breda - Willingen (DE, via Arnhem, Duisburg en Dortmund) is geboekt.
Lang leve de Sparpreise, voor ¤ 108 retour in de 1e klas.
Weet ik veel. In de 2e klas was het ¤ 78 retour, dus ik vond ¤ 30 voor die upgrade wel meevallenquote:Op woensdag 21 december 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor prijs per kilometer is dat dan?
Kloptquote:Op woensdag 21 december 2011 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht even. Die ene is in Kropswolde, en die andere in Maastricht. Zal wel van verschillende dagen zijn?
http://reizigersprotest.be/quote:Staking op 22 december 2011
Beste spoorwegvakbonden,
Beste NMBS,
Beste werknemers van de NMBS,
Wij doen een dringende oproep aan u!
Aanstaande donderdag 22 december 2011 plannen jullie een grootscheepse stakingsactie van 24 uur. De methodiek van het staken is jullie niet vreemd. Meer nog, wij als reizigers worden zodanig frequent geplaagd door dat soort van acties, dat we er hoe langer hoe minder begrip voor kunnen opbrengen.
Jullie plooien je graag in de rol van slachtoffer, terwijl dergelijke stakingen geheel zonder respect verlopen voor die mensen, organisaties en bedrijven die jullie er in de eerste plaats mee treffen. De gelatenheid waarmee reizigers hierop reageren wordt in de journaals getoond in de marge van het forum dat jullie voor jezelf creëren. Omdat de reizigers onvoldoende georganiseerd zijn, kunnen wij niet dezelfde vuist maken, zoals jullie ze door een goed georganiseerde vakbond kunnen tonen.
Welnu, voor ons, reizigers, is het genoeg geweest. Dit is misschien het moment om ons wèl te groeperen. Om wel een keer met onze vuist bij jullie op tafel te slaan. Om te zeggen dat het recht waarvan jullie je (meer dan vaak genoeg) bedienen stilaan ervaren wordt als een onrecht ten aanzien van ons.
Jullie snelle actie waartoe jullie je verplicht voelen noopt ook ons tot snelle actie.
Wij vinden dat jullie als overheidsbedrijf voor openbaar vervoer een sociale verplichting na te komen hebben. Omdat jullie hieraan verzaken, is de enige mogelijkheid om ons hier tegen te verzetten niet langer te betalen. Als jullie doorgaan met de geplande staking op 22 december 2011, zullen wij van 23 december 2011 tot 31 december 2011 zelf ons ticketje drukken en aanbieden aan de conducteur wanneer we gecontroleerd worden. Dit als duidelijk teken van protest.
We hopen dat dit jullie alsnog van de staking doet afzien,
Een steeds groter wordende groep van reizigers
terug in de tijd reizenquote:Op woensdag 21 december 2011 07:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt
Maastricht is van de 17e December, Kropswolde van 20 November.
quote:
Dat is een zondag. Da's misschien best tof om eens bij te wonenquote:Op woensdag 21 december 2011 08:57 schreef bork het volgende:
In Harmelen is vandaag een monument geplaatst dat herinnert aan de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis. (radioverslag)
RTV Utrecht zendt op 8 januari een historische documentaire uit over het drama bij Harmelen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat het maar eens flink uit de klauw gieren daar. Misschien dat er DAN wat verandert
Ver zul je niet geraken, er zijn al sinds gisteren overal acties.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat het maar eens flink uit de klauw gieren daar. Misschien dat er DAN wat verandert
Met deze actie brengen de reizigers ze dus even zelf op dat ideequote:Op woensdag 21 december 2011 10:16 schreef V2 het volgende:
Het zou slimmer zijn als ze ipv te staken gewoon een week geen controles zouden uitvoeren in de treinen, daar raken ze de NMBS harder mee, en doen ze de reiziger eens een plezier mee.
Ja klopt ...quote:Op woensdag 21 december 2011 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat is vandaag en morgen. En waarschijnlijk zul je er dan vrijdag ook nog wel last van hebben. Maar voorts hoop ik echt voor ze dat het eens aanslaat, zo'n reizigersactie. Want zeker in Wallonië, maar eigenlijk doorheen gans België, is staken gewoon een soort Nationaal Volksvermaak geworden. Zo wordt het nooit wat natuurlijkEn wie is er weer het bokje? De reiziger
![]()
Kan me voorstellen dat ze dat weleens goed beu zijn
Ja, vanmorgen was het random ...quote:Op woensdag 21 december 2011 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, dan ben je eigenlijk dom als je smorgens nog naar Brussel vertrekt....Als je weet dat je in de problemen gaat komen.
Of is het zo random dat er sws geen touw aan vast te knopen is?
Dat dus. En meer comfortquote:Op woensdag 21 december 2011 12:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
6 bakken plan V, ipv een enkel ICMm-III-tje (3 bakken)?
Lijkt me een prima vervanging!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |