wat eng!quote:Op woensdag 21 december 2011 12:04 schreef Cooki het volgende:
[..]
yepnet als op de vetten en eiwitten etc
Second that...quote:
Omdat kinderen in de groei varierende behoeftes hebben, en zéker andere behoeftes dan volwassenen. Zo hebben ze een hogere vetinname nodig omdat hersenen daaruit opgebouwd worden. Buiten dat ze veel meer energie verbruiken en dus best wat koolhydraten kunnen gebruiken.quote:
dan.sla je in mijn ogen volledig door...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Second that...
Dat je erop let dat ze niet te weinig eten of te veel snoepen, dat begrijp ik prima. Maar echt letten op koolhydraten, eiwitten, vetten?
er op letten ja... wat is daar nou eng aan...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef Sjeen het volgende:
Dat je erop let dat ze niet te weinig eten of te veel snoepen, dat begrijp ik prima. Maar echt letten op koolhydraten, eiwitten, vetten?
ja, daar let ik dus op...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Omdat kinderen in de groei varierende behoeftes hebben, en zéker andere behoeftes dan volwassenen. Zo hebben ze een hogere vetinname nodig omdat hersenen daaruit opgebouwd worden. Buiten dat ze veel meer energie verbruiken en dus best wat koolhydraten kunnen gebruiken.
joh..quote:Ik leer mijn kinderen wat gezond is, wat een normale hoeveelheid is, en voor de rest moeten ze het zelf voelen. Nee, ze mogen niet iedere dag een ei bakken maar wel om de dag. voor de rest wil ik ze júist leren niet zo krampachtig met eten om te gaan.
Kan je wel bijdehand doen, maar jij bent degene die zegt dat brood koolhydraat bommen zijn. Is wmb geen positieve kwalificatie en dus een teken dat je ze weinig koolhydraten wilt geven.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef Cooki het volgende:
[..]
ja, daar let ik dus op...
[..]
joh..
dat geloof ik graag ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:12 schreef Vicky het volgende:
dan.sla je in mijn ogen volledig door...
en dat is jouw conclusiequote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Kan je wel bijdehand doen, maar jij bent degene die zegt dat brood koolhydraat bommen zijn. Is wmb geen positieve kwalificatie en dus een teken dat je ze weinig koolhydraten wilt geven.
ik zie er echt het nut niet van in, sterker nog, ik vind het ongezond. Maar hee, dat is mijn persoonlijke mening. Ik ga uit van het vermogen van een kind om zelf aan te voelen hoe en wat met eten. Ik bied gevarieerde voeding aan en hou de grenzen in de gaten. Dat is mijn manier om met eten om te gaan. Ik zie eten overigens voornamelijk als iets leuks, niet zo zeer als noodzakelijk 'kwaad'.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:13 schreef Cooki het volgende:
[..]
er op letten ja... wat is daar nou eng aan...
waarom? gewoon veel aanbieden. Tenminste, zo heb ik het gedaan. mosselen, garnalen, alle soorten fruit, en groente véél proeven. En volgens mij hadden ze toen aan pap, 2 boterhammen, een warme maaltijd met yoghurt en twee tussendoortjes genoeg. En dan nog een fles denk ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe houd je het veelzijdig voor een kindje van 11 maanden? Ik zit een beetje vast wat voedselinspiratie betreft.
Misschien kijken naar de calorierijke groentes?
Ja leuk die zoutrichtlijn van het voedingscentrum maar ze adviseren vervolgens producten waarmee je er idd zo overheen zit.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Dml, de zoutrichtlijn is wel onwijs strikt. Toen ik in het slanktopic postte hield ik mijn eetpatroon bij met een precieze calculator en ik ging bijna elke dag over de maximaal toegestane hoeveelheid heen. Brood is echt een zoutbom.
Daarbuiten vind ik zoveel brood eten ook gewoon typisch Hollands en ongeïnspireerd.Dat moet beter kunnen! Wat geven de Italianen hun kinderen? Wat stoppen Japanners in hun bentobox?
ik bedoelde meer waarom calorierijke groente?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom? Omdat ik vind dat ze verhoudingsgewijs veel boterhammen eet. Ik wil haar graag iets gevarieerders aanbieden. That's it.
ik let er op en hier wordt van alles geconcludeerd..quote:Op woensdag 21 december 2011 12:24 schreef flugeltje het volgende:
Cooks, ik vind 'm ook nogal straf hoor... Dan leer je kinderen toch nooit op een normale manier met eten omgaan?
helemaal mee eens... mn dreumes eet puddingkruimelvlaai...quote:Ik vind ook dat een kind best eens een traktatie mag hebben die volkomen onverantwoord is. Niet dat Willem hier elke dag de snoeppot leeggraaft (sterker nog, hij krijgt geen snoep), maar als er een gebakje gegeten wordt mag ie gewoon meedoen. Eten kan ook gewoon lekker en leuk zijn...
ik let er niet op en die van mij eten gezond, gevarieerd gezellig en lekker en zijn slank fit en actief.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:29 schreef Cooki het volgende:
[..]
ik let er op en hier wordt van alles geconcludeerd..
mn kinderen eten gevarieerd, gezond, gezellig, lekker en zijn slank, fit, actief...
die op een heel normale manier met eten omgaan...
echt.
[..]
helemaal mee eens... mn dreumes eet puddingkruimelvlaai...
wat zij zegtquote:Op woensdag 21 december 2011 12:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik let er niet op en die van mij eten gezond, gevarieerd gezellig en lekker en zijn slank fit en actief.
Plakrijst? Sticky rice met mangoquote:Op woensdag 21 december 2011 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom? Omdat ik vind dat ze verhoudingsgewijs veel boterhammen eet. Ik wil haar graag iets gevarieerders aanbieden. That's it.
conclusie 123sorry, dit is onnodigquote:Op woensdag 21 december 2011 12:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ja heel mooi cooki lekker overbodig om dat dan ook nog eens te posten imho.
Als je dan toch geen zin hebt in gezeur dan moet je imho zelf het vuurtje ook niet opstoken.
dan komt er weer kritiek op dat t naar CUL moet...quote:Geef dan liever wat recepten op tips..
Of geef een reactie op de recepten en tips..
Ik dacht dat ik lekker bezig was met claudia wat tips te geven.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:38 schreef Cooki het volgende:
[..]
conclusie 123
[..]
dan komt er weer kritiek op dat t naar CUL moet...
sorry, Pvoess.. je hebt gelijk!quote:Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Pvoesss het volgende:
Ik dacht dat ik lekker bezig was met claudia wat tips te geven.
Helemaal gericht op haar vraag.. Maar ik ben er wel weer klaar mee.
Ik kan uren recepten en oplossingen geven en meedenken.
Maar ik zit niet te wachten op het gequote en de mededeling dat zo te lezen iedereen blij is.
Dat had ik zelf namelijk ook al gelezen..
Voeg dan iets toe als je dit topic zo graag wil behouden
Dat wil ik ook gaan doen voor mijn meidje... Zo als ze overblijft op school dat elke keer dat het trommeltje open gaat het een soort leuke verrassing is... Met kleine hapjes, brood in een rare vorm gesneden, paprika omdat ze dat zo lekker vind...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn grote krijgt een op Bento geinspireerde lunchbox mee. wel met boterhammen (2) maar vooral met groentes, blokjes kaas, gehaktballetjes chocolaatje. Wat ik maar kan bedenken. soms ook miniquiche. nou luistert het wel nauw natuurlijk, want bij pubers ligt het nogal gevoelig.
Maar veel kleine hapjes, dat kost m geen moeite om op te eten. En komt hij toch aan voldoende inname om 26 km te fietsen en om zijn hersenen te laten werken,.
ik maakte wel mousaka calimero vroeger. maar da's een heel beige, smeuïg, on-rapley prutje met smeerkaas (zout!!) maar ze smulden ervan.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:48 schreef Claudia_x het volgende:
Je recepten worden gewaardeerd, Pvoesss! Misschien ga ik zo zelf ook nog eens aubergine eten.
ja precies! Nou moet het bij mijn puber zo gewoon mogelijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat wil ik ook gaan doen voor mijn meidje... Zo als ze overblijft op school dat elke keer dat het trommeltje open gaat het een soort leuke verrassing is... Met kleine hapjes, brood in een rare vorm gesneden, paprika omdat ze dat zo lekker vind...
Doen wij ook... Even rust met zn allen aan tafel vind ik gewoon fijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Wij dekken altijd de tafel, ook als ik alleen lunch met Senna. Ze wil ook vaker zelf potjes openmaken en brood smeren. En vol verwachting toekijken of er een funnie uit het pak valt
Dat.. En zo grappig dat Ze dan zelf minder beleg er over gooien/smeren dan je zelf zou doenquote:Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Wij dekken altijd de tafel, ook als ik alleen lunch met Senna. Ze wil ook vaker zelf potjes openmaken en brood smeren. En vol verwachting toekijken of er een funnie uit het pak valt
Ik vind dat Senna het zelf moet leren, wanneer ze genoeg heeft, of juist niet. En wat ze op brood kiest. En dat gaat heel goed. Ze heeft een periode gehad dat ze eigenlijk iedere lunch wel 5 boterhammen opat (wel nog steeds zonder korstjesquote:Op woensdag 21 december 2011 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar dan kan je toch heel makkelijk juist ook een boterham minder smeren? ik snap niet zo goed hoe de eethoeveelheid bij zo'n kleintje teveel kan zijn. Dat kan eigenlijk alleen als je het haar voorzet?
als je mij 7 boterhammen voorzet zou ik ze ook op kunnen eten. Maar als ik dat doe wordt ik te dik dus wéét ik dat ik niet meer dan 1 of 2 moet eten. Dat moet een kind nog leren. En dat doe je als ouder.
Maar dit is mijn bescheiden mening uiteraard.
haha, nou hier echt niet hoor.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:04 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dat.. En zo grappig dat Ze dan zelf minder beleg er over gooien/smeren dan je zelf zou doen!
haha, ja, dat gaat met van die kleine beetjes stroop die ze dan probeert uit te smeren, geweldig!quote:Op woensdag 21 december 2011 13:04 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dat.. En zo grappig dat Ze dan zelf minder beleg er over gooien/smeren dan je zelf zou doen!
De hagelslag gaat anders gewoon op zn kop als ik haar laat... Heel veel he mama?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
haha, nou hier echt niet hoor.mán! een jumbopot chocopasta én een jumbopot speculoos in de week, eten mijn jongste twee als ik niet uitkijk. De helft likken ze van hun mes
Ja is ook zo .. excuus.. rondrennende kinderen en eigen gedoe... duss. ontopic maar weerquote:Op woensdag 21 december 2011 12:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Cooki waarom zo kinderachtig reageren?
Mensen reageren op wat jij zelf zegt..
Lekker Tico!quote:Op woensdag 21 december 2011 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk zoiets als 10 uurtje...
In de bentobox voor kinderen stoppen Japanners meestal de meest vreemde combinaties en onverantwoorde dingen omdat het uiterlijk van de lunch het belangrijkste is waarmee ze het kind aan het eten hopen te krijgen. Het moet zoveel mogelijk op Super Mario, Hello Kitty, Winnie de Pooh etc lijken. Google maar eens op kyaraben bento.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Daarbuiten vind ik zoveel brood eten ook gewoon typisch Hollands en ongeïnspireerd.Dat moet beter kunnen! Wat geven de Italianen hun kinderen? Wat stoppen Japanners in hun bentobox?
Gevarieerder zou dus inderdaad betekenen ander beleg zoals roomkaas met appel (goede tip van lily vond ik dat) of meer groente erbij, ander beleg. Lastig wel, hoor.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, ik vind het niet te veel maar ik wil het gevarieerder.
vanaf een maand of 9 in melk/gemalen/pasta vorm net als met pindakaas als er geen allergieen spelen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
P_iglet, vanaf welke leeftijd zou jij kinderen amandelen geven?
Ze kan ook beginnen met brood in de soep dopen!quote:Op woensdag 21 december 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Lena is dol op soep, maar het moet wel een stevige soep zijn om haar goed te kunnen vullen. Er komt ook nog een andere afweging bij: ik vind het makkelijker als ze zelf iets kan eten.msoep eet ze nog niet zelf met een lepel.
Dat laatste geldt ook weer voor pap en yoghurt met ontbijtgranen, wat ik op zich wel prima opties vind. Misschien niet heel gevarieerd (want granen, granen en nog eens granen), maar wel weer andere smaken en texturen.
ik lees daar weinig nieuws eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:24 schreef Cooki het volgende:
Buurvrouw, ms is dit een interessante site: over pubers en voeding: http://www.mijnpuber.nl/voeding
ja okquote:Op woensdag 21 december 2011 13:30 schreef debuurvrouw het volgende:
ik lees daar weinig nieuws eerlijk gezegd.precies wat ik eerder al zei, communicatie open houden, eerder al leren wat gezonde voeding is, leren luisteren naar hun lichaam en verder géén druk. En het beste er maar van hopen.
kan dat arme varken ook niks aan doen natuurlijk. die van een stapel zijn blijkbaar lekkerder dan die van de wei.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:31 schreef Nielsch het volgende:
Laatst ging ik pannenkoeken eten bij Vanyel en Dottir. Had ik op verzoek spek meegenomen, duur spek. Zei ze: het allergoedkoopste spek is eigenlijk wel lekkerder. Ja wat moet je dan? Kies je bewust duurder vlees, is het niet lekker.
Het is natuurlijk nog maar een paar maandjes voordat ze zelf met een lepel kan eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Lena is dol op soep, maar het moet wel een stevige soep zijn om haar goed te kunnen vullen. Er komt ook nog een andere afweging bij: ik vind het makkelijker als ze zelf iets kan eten.msoep eet ze nog niet zelf met een lepel.
Dat laatste geldt ook weer voor pap en yoghurt met ontbijtgranen, wat ik op zich wel prima opties vind. Misschien niet heel gevarieerd (want granen, granen en nog eens granen), maar wel weer andere smaken en texturen.
nou geen idee. als je geen idee hebt als ouder misschien wel. ik zou wel adviseren je puber een beetje schraal te houden qua geld. Want daar verbaas ik me dus over, hoe komen die jongelui aan zoveel geld om élke dag chips en weet ik wat te kopen? Heeft oudste ook wel gedaan in de eerste, veel snoep kopen, maar na twee weken kwam ie er wel achter dat zijn zakgeld ook wel opging aan elke dag een euro.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:33 schreef Cooki het volgende:
[..]
ja ok![]()
en : zelf t goede voorbeeld geven
btw zou je de site aanraden aan pre-puber ouders? of heb je een eigen site![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 december 2011 13:31 schreef Nielsch het volgende:
Laatst ging ik pannenkoeken eten bij Vanyel en Dottir. Had ik op verzoek spek meegenomen, duur spek. Zei ze: het allergoedkoopste spek is eigenlijk wel lekkerder. Ja wat moet je dan? Kies je bewust duurder vlees, is het niet lekker.
Niet per definitie lekkerder, passend bij andere dingen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kan dat arme varken ook niks aan doen natuurlijk. die van een stapel zijn blijkbaar lekkerder dan die van de wei.
oeh dat lijkt me wel een lekkere! Ze zijn hier dol op (vooral mijn vers gemaakte kippen) soep.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier een een snelle favoriet doperwtjessoep.
750 ml bouillon aan de kook laten komen met een lenteuitje, als het kookt 450 verse doperwtjes (ik doe altijd diepvries, lekker makkelijk) gaar koken, lenteuit eruit, bol mozarella erin en even de blender erdoor.
Héérlijk! ook lekker mee in een thermofles, maar wel één die je goed kan schoonmaken aan de binnenkant vanwege de mozarelladraden.
mierenneukerquote:Op woensdag 21 december 2011 13:53 schreef Nielsch het volgende:
450 verse doperwtjes, dat is echt fantastisch!
precies een zakje vol uit de vriezerquote:Op woensdag 21 december 2011 13:53 schreef Nielsch het volgende:
450 verse doperwtjes, dat is echt fantastisch!
Ik zou dat ook niet willen, vooral ook vanwege het zout. Rijstwafels, pap, ontbijtgranen, roggebrood? Ik zou ook variatie aanbieden, ik ben zelf helemaal niet gek op brood, dus zou het ook niet fijn vinden om dat zoveel te 'moeten' eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Lena is het ook gewoon een groeispurtfase. Neemt niet weg dat je er geen boterhammen in hoeft te stoppen maar iets gevarieerders aan kunt bieden. Als ik dat nou graag wil, wat is daar dan het probleem aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door -Caroline- op 21-12-2011 20:56:26 (namen van users verwijderd) ]
Kannibalismequote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Hele grote Champignons met beetje peper en olijfolie en wat lnoflook en Dan in de oven.
Wat Arwen ook lekker vind tussen de middag: Reepjes van : tomaat, komkommer, kaas, mais en wat kipfilet reepjes .
en edit: ontopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2x zelfsquote:
ik word hier zojuist bijgepraat dat mn post weer ns offffffff is![]()
outsiders fouten , i admit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |