abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 12:06:45 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861150
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:04 schreef Cooki het volgende:

[..]

yep :Y net als op de vetten en eiwitten etc
wat eng!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105861151
Nou ik kijk niet zo precies hoor. Ik maak ook niet zo druk om het zout uit de boterhammen eigenlijk.

Ik eet zelf bij wat ik vers kook vrij zoutloos en papa pleurt op zijn bord nog de zoutpot er overheen.
Ik hoop Puck gewoon te leren dat het zonder zout ook prima smaakt en dat je je dan niet zo druk hoeft te maken over zout dat in andere dingen is toegevoegd.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105861168
Groentes bij de lunch is trouwens wel een goed idee!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105861188
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:06 schreef debuurvrouw het volgende:
wat eng!
hoezo?
pi_105861196
Ik voeg ook nergens zout aan toe, eigenlijk. Dus we krijgen binnen wat er aan zout in produkten zit, maar de zoutpot gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit. Staat hier ook niet op tafel, dus dat leert ze ook niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 12:10:38 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105861262
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wat eng!
Second that...

Dat je erop let dat ze niet te weinig eten of te veel snoepen, dat begrijp ik prima. Maar echt letten op koolhydraten, eiwitten, vetten?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 21 december 2011 @ 12:11:20 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861282
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:08 schreef Cooki het volgende:

[..]

hoezo?
Omdat kinderen in de groei varierende behoeftes hebben, en zéker andere behoeftes dan volwassenen. Zo hebben ze een hogere vetinname nodig omdat hersenen daaruit opgebouwd worden. Buiten dat ze veel meer energie verbruiken en dus best wat koolhydraten kunnen gebruiken.

Ik leer mijn kinderen wat gezond is, wat een normale hoeveelheid is, en voor de rest moeten ze het zelf voelen. Nee, ze mogen niet iedere dag een ei bakken maar wel om de dag. voor de rest wil ik ze júist leren niet zo krampachtig met eten om te gaan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105861289
Dml, de zoutrichtlijn is wel onwijs strikt. Toen ik in het slanktopic postte hield ik mijn eetpatroon bij met een precieze calculator en ik ging bijna elke dag over de maximaal toegestane hoeveelheid heen. Brood is echt een zoutbom.

Daarbuiten vind ik zoveel brood eten ook gewoon typisch Hollands en ongeïnspireerd. :+ Dat moet beter kunnen! Wat geven de Italianen hun kinderen? Wat stoppen Japanners in hun bentobox?
pi_105861324
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Second that...

Dat je erop let dat ze niet te weinig eten of te veel snoepen, dat begrijp ik prima. Maar echt letten op koolhydraten, eiwitten, vetten?
dan.sla je in mijn ogen volledig door...
Ik let ook wel op zout/zoet enzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105861329
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef Sjeen het volgende:
er op letten ja... wat is daar nou eng aan... :')
pi_105861375
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Omdat kinderen in de groei varierende behoeftes hebben, en zéker andere behoeftes dan volwassenen. Zo hebben ze een hogere vetinname nodig omdat hersenen daaruit opgebouwd worden. Buiten dat ze veel meer energie verbruiken en dus best wat koolhydraten kunnen gebruiken.
ja, daar let ik dus op...
quote:
Ik leer mijn kinderen wat gezond is, wat een normale hoeveelheid is, en voor de rest moeten ze het zelf voelen. Nee, ze mogen niet iedere dag een ei bakken maar wel om de dag. voor de rest wil ik ze júist leren niet zo krampachtig met eten om te gaan.
joh..
  woensdag 21 december 2011 @ 12:14:49 #210
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861381
Mijn grote krijgt een op Bento geinspireerde lunchbox mee. wel met boterhammen (2) maar vooral met groentes, blokjes kaas, gehaktballetjes chocolaatje. Wat ik maar kan bedenken. soms ook miniquiche. nou luistert het wel nauw natuurlijk, want bij pubers ligt het nogal gevoelig.

Maar veel kleine hapjes, dat kost m geen moeite om op te eten. En komt hij toch aan voldoende inname om 26 km te fietsen en om zijn hersenen te laten werken,.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:16:15 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861422
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef Cooki het volgende:

[..]

ja, daar let ik dus op...

[..]

joh..
Kan je wel bijdehand doen, maar jij bent degene die zegt dat brood koolhydraat bommen zijn. Is wmb geen positieve kwalificatie en dus een teken dat je ze weinig koolhydraten wilt geven.
pi_105861425
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:12 schreef Vicky het volgende:
dan.sla je in mijn ogen volledig door...
dat geloof ik graag ja.
pi_105861440
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Kan je wel bijdehand doen, maar jij bent degene die zegt dat brood koolhydraat bommen zijn. Is wmb geen positieve kwalificatie en dus een teken dat je ze weinig koolhydraten wilt geven.
en dat is jouw conclusie
pi_105861448
Maar hoe houd je het veelzijdig voor een kindje van 11 maanden? Ik zit een beetje vast wat voedselinspiratie betreft.

Misschien kijken naar de calorierijke groentes?
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 12:17:39 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105861478
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:13 schreef Cooki het volgende:

[..]

er op letten ja... wat is daar nou eng aan... :')
ik zie er echt het nut niet van in, sterker nog, ik vind het ongezond. Maar hee, dat is mijn persoonlijke mening. Ik ga uit van het vermogen van een kind om zelf aan te voelen hoe en wat met eten. Ik bied gevarieerde voeding aan en hou de grenzen in de gaten. Dat is mijn manier om met eten om te gaan. Ik zie eten overigens voornamelijk als iets leuks, niet zo zeer als noodzakelijk 'kwaad'.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 21 december 2011 @ 12:17:44 #216
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef Cooki het volgende:

[..]

en dat is jouw conclusie
joh.
pi_105861513
Of rijst misschien. Ik moet ineens denken aan dat rijstrecept van SHE. Heb ik zelf ook wel weer eens zin in.

Miss, heb jij nog het recept?
pi_105861533
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
joh.
;)
  woensdag 21 december 2011 @ 12:20:02 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe houd je het veelzijdig voor een kindje van 11 maanden? Ik zit een beetje vast wat voedselinspiratie betreft.

Misschien kijken naar de calorierijke groentes?
waarom? gewoon veel aanbieden. Tenminste, zo heb ik het gedaan. mosselen, garnalen, alle soorten fruit, en groente véél proeven. En volgens mij hadden ze toen aan pap, 2 boterhammen, een warme maaltijd met yoghurt en twee tussendoortjes genoeg. En dan nog een fles denk ik.
pi_105861570
Ja heb ik nog, pm ik je later.
pi_105861638
Waarom? Omdat ik vind dat ze verhoudingsgewijs veel boterhammen eet. Ik wil haar graag iets gevarieerders aanbieden. That's it.
pi_105861639
mag ik ook een pmetje :@

Ik denk ook dat het gewoon heel lastig is Claudia met een echte jonkie.

Ik vind hartige pannenkoeken trouwens ook leuk voor tussen de middag.
Pannenkoeken met groente erop..
Eigenlijk gewoon wraps maar dan anders.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:24:34 #223
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105861678
Cooks, ik vind 'm ook nogal straf hoor... Dan leer je kinderen toch nooit op een normale manier met eten omgaan?

Ik vind ook dat een kind best eens een traktatie mag hebben die volkomen onverantwoord is. Niet dat Willem hier elke dag de snoeppot leeggraaft (sterker nog, hij krijgt geen snoep), maar als er een gebakje gegeten wordt mag ie gewoon meedoen. Eten kan ook gewoon lekker en leuk zijn... :)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105861697
Ook best een aardig idee, Pvoesss! Alleen niet altijd even haalbaar. Viskoekjes zouden ook wel een optie zijn, maar ook die maak je niet zomaar even.
pi_105861727
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Dml, de zoutrichtlijn is wel onwijs strikt. Toen ik in het slanktopic postte hield ik mijn eetpatroon bij met een precieze calculator en ik ging bijna elke dag over de maximaal toegestane hoeveelheid heen. Brood is echt een zoutbom.

Daarbuiten vind ik zoveel brood eten ook gewoon typisch Hollands en ongeïnspireerd. :+ Dat moet beter kunnen! Wat geven de Italianen hun kinderen? Wat stoppen Japanners in hun bentobox?
Ja leuk die zoutrichtlijn van het voedingscentrum maar ze adviseren vervolgens producten waarmee je er idd zo overheen zit.

Je zal het wel een stom antwoord vinden maar ik eet dus ook teveel zout schijnbaar door gewoon bammetjes te eten en ik krijg er ook niks van en half Nederland met mij dus zolang het zout alleen van de boterhammen komt maak ik me echt idd niet zo druk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105861760
Oh en wat hier een succes is dat is yoghurt (of melk) + volkoren granen + banaan in de blender.
En dan even kijken wat er nog aan fruit is dat heel erg rijp is.
Dat er lekker bij gooien en dan heb je een smoothie of lekker pap

Plus je gooit ook nog eens het fruit niet weg dat je "over" hebt :)
  woensdag 21 december 2011 @ 12:28:59 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom? Omdat ik vind dat ze verhoudingsgewijs veel boterhammen eet. Ik wil haar graag iets gevarieerders aanbieden. That's it.
ik bedoelde meer waarom calorierijke groente?

Ze hebben veel minder nodig dan wij denken. Zo ben ik eens bij een voorlichting geweest op school. Een pakje sultana's en een pakje sap of drinkyoghurt (in de ogen van vele ouders een gezond tienuurtje) gaf al voor een daginname calorieen voor een kind :o Nou, daar schrok ik wel van hoor!

400 kcal dacht ik. voor een 4 jarige dan, een bijnadreumes zal nog iets meer nodig hebben. maar niet véél
pi_105861836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:24 schreef flugeltje het volgende:
Cooks, ik vind 'm ook nogal straf hoor... Dan leer je kinderen toch nooit op een normale manier met eten omgaan?
ik let er op en hier wordt van alles geconcludeerd..
mn kinderen eten gevarieerd, gezond, gezellig, lekker en zijn slank, fit, actief...
die op een heel normale manier met eten omgaan...
echt.
quote:
Ik vind ook dat een kind best eens een traktatie mag hebben die volkomen onverantwoord is. Niet dat Willem hier elke dag de snoeppot leeggraaft (sterker nog, hij krijgt geen snoep), maar als er een gebakje gegeten wordt mag ie gewoon meedoen. Eten kan ook gewoon lekker en leuk zijn... :)
helemaal mee eens... mn dreumes eet puddingkruimelvlaai... *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 12:31:00 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105861882
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:29 schreef Cooki het volgende:

[..]

ik let er op en hier wordt van alles geconcludeerd..
mn kinderen eten gevarieerd, gezond, gezellig, lekker en zijn slank, fit, actief...
die op een heel normale manier met eten omgaan...
echt.

[..]

helemaal mee eens... mn dreumes eet puddingkruimelvlaai... *O*
ik let er niet op en die van mij eten gezond, gevarieerd gezellig en lekker en zijn slank fit en actief.
pi_105861917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik let er niet op en die van mij eten gezond, gevarieerd gezellig en lekker en zijn slank fit en actief.
wat zij zegt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105861949
Die van mij is niet slank, klein en eet gevarieerd, gezond en lekker!
pi_105861994
Oh en nog een recept!

Aubergine, met geitenkaas en stukjes tomaat (eventueel kruiden er bij)
Snijd de aubergine in de lengte in dunne plakken van ongeveer 0,5 cm. Bestrijk de plakken aan beide kanten met olijfolie en rooster aan beide zijden in een goed warme grillpan.
De geitenkaas er over uit smeren en blokjes tomaat er bij.
Tomaat kan je ook vervangen door andere dingen die je lekker lijken
pi_105862037
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Plakrijst? Sticky rice met mango :9~
Biobim?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105862043
<onnodige quotes verwijderd>
zo te lezen is iedereen dan blij met hoe ze t zelf doen, mooi toch.

[ Bericht 63% gewijzigd door -Caroline- op 21-12-2011 12:48:22 (excuus voor onzin post... ) ]
pi_105862102
Ja heel mooi cooki lekker overbodig om dat dan ook nog eens te posten imho.
Als je dan toch geen zin hebt in gezeur dan moet je imho zelf het vuurtje ook niet opstoken.

Geef dan liever wat recepten op tips..
Of geef een reactie op de recepten en tips..
  woensdag 21 december 2011 @ 12:38:11 #236
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105862129
Dat vind ik het belangrijkste. En om ze handvatten te geven om gezond met eten en verleidingen om te gaan.

Mijn oudste is hele dagen op pad, en het is onder pubers heel normaal om zakken chips weg te schransen en sausijzenbroodjes en weet ik wat. Red Bull. Nou snap ik wel dat dit voor de meesten hier nog ver van je bed is, maar voor mij realiteit van de dag.

En ja, kan ik er streng op letten dat hij precies afgemeten en in balans eet, als hij vervolgens zijn brood in de prullebak mikt en een zak chips eet... Dus laat ik dat los. hou de conversatie open, bespreek wat de gevolgen zouden kunnen zijn van elke dag een zak snoep bijvoorbeeld en laat hem verder los. geen oordeel over wat hij eet zolang hij het vertelt. En soms trakteer ik. krijgt ie extra geld mee voor wat lekkers. En dus verleidelijke dingen mee in zijn trommel.
Ja meer kan je niet doen.
pi_105862149
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ja heel mooi cooki lekker overbodig om dat dan ook nog eens te posten imho.
Als je dan toch geen zin hebt in gezeur dan moet je imho zelf het vuurtje ook niet opstoken.
conclusie 123sorry, dit is onnodig
quote:
Geef dan liever wat recepten op tips..
Of geef een reactie op de recepten en tips..
dan komt er weer kritiek op dat t naar CUL moet... :D onzin opmerking

[ Bericht 4% gewijzigd door -Caroline- op 21-12-2011 12:45:06 (doorhalingen ivm onzin post) ]
pi_105862271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:38 schreef Cooki het volgende:

[..]

conclusie 123

[..]

dan komt er weer kritiek op dat t naar CUL moet...
:D
Ik dacht dat ik lekker bezig was met claudia wat tips te geven.
Helemaal gericht op haar vraag.. Maar ik ben er wel weer klaar mee.

Ik kan uren recepten en oplossingen geven en meedenken.
Maar ik zit niet te wachten op het gequote en de mededeling dat zo te lezen iedereen blij is.
Dat had ik zelf namelijk ook al gelezen..

Voeg dan iets toe als je dit topic zo graag wil behouden :X
pi_105862368
Het recept voor de Japanse rijst staat hier: Slank de zomer in # 167: Met een buurman met ludduvudu

Copy-pasten lukt nu even niet. Je kunt de rijst trouwens in de koelkast zetten en voor het eten weer opwarmen in bijvoorbeeld de magnetron.
pi_105862377
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Pvoesss het volgende:
Ik dacht dat ik lekker bezig was met claudia wat tips te geven.
Helemaal gericht op haar vraag.. Maar ik ben er wel weer klaar mee.

Ik kan uren recepten en oplossingen geven en meedenken.
Maar ik zit niet te wachten op het gequote en de mededeling dat zo te lezen iedereen blij is.
Dat had ik zelf namelijk ook al gelezen..

Voeg dan iets toe als je dit topic zo graag wil behouden :X
sorry, Pvoess.. je hebt gelijk! O+
ik reageerde impulsief.. ik heb t doorgestreept.. ;)
psst, je pm box is vol

[ Bericht 0% gewijzigd door -Caroline- op 21-12-2011 12:54:53 (pm box is niet meer vol) ]
pi_105862449
Je recepten worden gewaardeerd, Pvoesss! Misschien ga ik zo zelf ook nog eens aubergine eten. :+
pi_105862491
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn grote krijgt een op Bento geinspireerde lunchbox mee. wel met boterhammen (2) maar vooral met groentes, blokjes kaas, gehaktballetjes chocolaatje. Wat ik maar kan bedenken. soms ook miniquiche. nou luistert het wel nauw natuurlijk, want bij pubers ligt het nogal gevoelig.

Maar veel kleine hapjes, dat kost m geen moeite om op te eten. En komt hij toch aan voldoende inname om 26 km te fietsen en om zijn hersenen te laten werken,.
Dat wil ik ook gaan doen voor mijn meidje... Zo als ze overblijft op school dat elke keer dat het trommeltje open gaat het een soort leuke verrassing is... Met kleine hapjes, brood in een rare vorm gesneden, paprika omdat ze dat zo lekker vind...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:52:26 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105862586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:48 schreef Claudia_x het volgende:
Je recepten worden gewaardeerd, Pvoesss! Misschien ga ik zo zelf ook nog eens aubergine eten. :+
ik maakte wel mousaka calimero vroeger. maar da's een heel beige, smeuïg, on-rapley prutje met smeerkaas (zout!!) maar ze smulden ervan. :9
  woensdag 21 december 2011 @ 12:55:07 #244
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105862690
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat wil ik ook gaan doen voor mijn meidje... Zo als ze overblijft op school dat elke keer dat het trommeltje open gaat het een soort leuke verrassing is... Met kleine hapjes, brood in een rare vorm gesneden, paprika omdat ze dat zo lekker vind...
ja precies! Nou moet het bij mijn puber zo gewoon mogelijk. :P maar dat idee ja.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:58:04 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105862800
Cooki waarom zo kinderachtig reageren?
Mensen reageren op wat jij zelf zegt..

Goed.. Hier let Ik wel op met name vetten/eiwitten/ijzer/calcium , maar dat is meer omdat Ze anders tekorten ipv te veel krijgt. Wel Ben Ik wat strikter qua eetmomenten.. Maar dat is tijdelijk en in overleg met specialisten om haar innerlijke honger/vol/dorst systeem te resetten.. En een grens op overfeeding opa en Oma ( Ik bedoel 8 sneetjes brood, een blikje knakworstjea, 2 bananen, doosje rozijntjes, zakje chips , bakje en dan 5 pakjes wickie orange en dat in een middag van 12 tot 17 en vervolgens dan avond eten.. Is ziekelijk veel )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105862801

Kijk zoiets als 10 uurtje...
pi_105862818
Niet ontopic, maar ik kan zo genieten van die verschillende eetfases. Ivan roept na een halve boterham dat hij klaar is met zijn ontbijt en wil spelen en Lena bunkert dan nog een paar exemplaren weg. Leen eet braaf haar groentes en Ivan pikt ze er zorgvuldig uit om ze naast zijn bord te leggen. Lena wil meteen aanvallen maar Ivan wacht altijd even omdat hij weet dat zijn eten warm is. En samen hebben ze de grootste lol met yoghurt in hun haar smeren, waarna ze samen in bad mogen.

Ik bedenk ineens dat wij altijd de boterhammen eerst smeren en daarna aan tafel gaan zitten. Wij dekken de tafel niet voor ontbijt en lunch. Misschien maar eens verandering in brengen.
  woensdag 21 december 2011 @ 13:01:53 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105862933
Maar dan kan je toch heel makkelijk juist ook een boterham minder smeren? ik snap niet zo goed hoe de eethoeveelheid bij zo'n kleintje teveel kan zijn. Dat kan eigenlijk alleen als je het haar voorzet?

als je mij 7 boterhammen voorzet zou ik ze ook op kunnen eten. Maar als ik dat doe wordt ik te dik dus wéét ik dat ik niet meer dan 1 of 2 moet eten. Dat moet een kind nog leren. En dat doe je als ouder.

Maar dit is mijn bescheiden mening uiteraard.
pi_105862940
Wij dekken altijd de tafel, ook als ik alleen lunch met Senna. Ze wil ook vaker zelf potjes openmaken en brood smeren. En vol verwachting toekijken of er een funnie uit het pak valt O+
  woensdag 21 december 2011 @ 13:02:38 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105862962
Leuk hè Tico. zo leuk. ik maak dan alleen niet meer die rijst enzo. Dat viel niet in de smaak bij de rest. dus wil ie niet meer. ;(
pi_105862989
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Wij dekken altijd de tafel, ook als ik alleen lunch met Senna. Ze wil ook vaker zelf potjes openmaken en brood smeren. En vol verwachting toekijken of er een funnie uit het pak valt O+
Doen wij ook... Even rust met zn allen aan tafel vind ik gewoon fijn.
pi_105862997
die bakjes zo vind ik ook zo leuk! Ik heb het voornemen om ook zoiets te gaan doen als ze dat straks nodig heeft :Y
  woensdag 21 december 2011 @ 13:04:45 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105863039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Dat.. En zo grappig dat Ze dan zelf minder beleg er over gooien/smeren dan je zelf zou doen :)!
pi_105863075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar dan kan je toch heel makkelijk juist ook een boterham minder smeren? ik snap niet zo goed hoe de eethoeveelheid bij zo'n kleintje teveel kan zijn. Dat kan eigenlijk alleen als je het haar voorzet?

als je mij 7 boterhammen voorzet zou ik ze ook op kunnen eten. Maar als ik dat doe wordt ik te dik dus wéét ik dat ik niet meer dan 1 of 2 moet eten. Dat moet een kind nog leren. En dat doe je als ouder.

Maar dit is mijn bescheiden mening uiteraard.
Ik vind dat Senna het zelf moet leren, wanneer ze genoeg heeft, of juist niet. En wat ze op brood kiest. En dat gaat heel goed. Ze heeft een periode gehad dat ze eigenlijk iedere lunch wel 5 boterhammen opat (wel nog steeds zonder korstjes :') ). Tegenwoordig is dat veel minder, max 3, maar meestal haalt ze dat niet.
Ook de keuze van het beleg doet ze erg goed. We hebben tegenwoordig altijd één soort strooibeleg (vlokken, hagelslag, vruchtenhagel) en in het begin koos ze heel vaak dat. Tegenwoordig is het weer veel meer uitgebalanceerd en kiest ze ook vaak kaas, gekookte worst, pindakaad, appelstroop, etc.
  woensdag 21 december 2011 @ 13:06:04 #255
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105863084
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:04 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dat.. En zo grappig dat Ze dan zelf minder beleg er over gooien/smeren dan je zelf zou doen :)!
haha, nou hier echt niet hoor. :o mán! een jumbopot chocopasta én een jumbopot speculoos in de week, eten mijn jongste twee als ik niet uitkijk. De helft likken ze van hun mes :')
pi_105863104
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:04 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

haha, ja, dat gaat met van die kleine beetjes stroop die ze dan probeert uit te smeren, geweldig!
pi_105863154
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

haha, nou hier echt niet hoor. :o mán! een jumbopot chocopasta én een jumbopot speculoos in de week, eten mijn jongste twee als ik niet uitkijk. De helft likken ze van hun mes :')
De hagelslag gaat anders gewoon op zn kop als ik haar laat... Heel veel he mama?
pi_105863158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Cooki waarom zo kinderachtig reageren?
Mensen reageren op wat jij zelf zegt..
Ja is ook zo .. excuus.. rondrennende kinderen en eigen gedoe... duss. ontopic maar weer *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk zoiets als 10 uurtje...
Lekker Tico! :Y
pi_105863187
Buurvrouw, ze krijgt wat ze nodig heeft. Ik ben geen feeder.
pi_105863313
Miss, ik merk bij Ivan ook dat zijn keuzes gebalanceerder worden. Het eerst smeren van boterhammen is hier ooit begonnen omdat hij maar door bleef eten anders. Maar dat is allang niet meer zo, dus we kunnen het wel weer veranderen. Op een bepaald moment zit je zo vast in je gewoontes, hè?

Lena is duidelijk een ander kind. Die eet van meet af aan precies wat ze nodig heeft.
  woensdag 21 december 2011 @ 13:13:49 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105863338
Lol Buuf :D
  woensdag 21 december 2011 @ 13:14:49 #262
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105863380
Waar zeg ik dat je een feeder bent? je vind het teveel, wat ze nodig heeft blijkbaar. Ik zeg dat ik denk dat hele kleine kinderen nog niet goed kunnen voelen wat ze nodig hebben. Dus beperk je dat voor ze. Of ik beperk dat.

ik vind het teveel, dus ik geef minder
ik vind dat ze moeten krijgen wat ze nodig hebben, ik val er dus niet over dat het veel is.

het voelt tegenstrijdig voor mij.
pi_105863428
Nee, ik vind het niet te veel maar ik wil het gevarieerder.
pi_105863520
Is pap bij het ontbijt idee Claudia? Ter vervanging van de boterhammen?

En kleintjes die borstvoeding krijgen, weten toch juist vaak wel waar hun verzadigingspunt ligt? Althans, als je voed op verzoek dan..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 13:19:09 #265
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105863551
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
In de bentobox voor kinderen stoppen Japanners meestal de meest vreemde combinaties en onverantwoorde dingen omdat het uiterlijk van de lunch het belangrijkste is waarmee ze het kind aan het eten hopen te krijgen. Het moet zoveel mogelijk op Super Mario, Hello Kitty, Winnie de Pooh etc lijken. Google maar eens op kyaraben bento.
Vaak starten de ouders de avond van tevoren al met de layout.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105863613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, ik vind het niet te veel maar ik wil het gevarieerder.
Gevarieerder zou dus inderdaad betekenen ander beleg zoals roomkaas met appel (goede tip van lily vond ik dat) of meer groente erbij, ander beleg. Lastig wel, hoor.

Ik vind het eigenlijk wel een goede om eens te bekijken. Ik ben zelf oerhollands, want ik hou van mijn boterhammetjes, maar een beetje variatie is wel een idee. Soep om mee te starten, zeker in deze koude maanden, is ook een optie. Eet Lena dat nog niet?
pi_105863640
Oh echt, Macka? :o

Ik vind het altijd wel inspirerend om zoiets als bonen aan een spiesje te zien. Waarom niet? Lekker en gezond. Zelf zou ik er niet gauw opkomen.
pi_105863724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
P_iglet, vanaf welke leeftijd zou jij kinderen amandelen geven?
vanaf een maand of 9 in melk/gemalen/pasta vorm net als met pindakaas als er geen allergieen spelen.

Hele amandelen vanaf een jaar of 2,5/3 als ze echt goed kunnen kauwen.
pi_105863753
Buurvrouw, ms is dit een interessante site: over pubers en voeding: http://www.mijnpuber.nl/voeding
pi_105863807
Lena is dol op soep, maar het moet wel een stevige soep zijn om haar goed te kunnen vullen. Er komt ook nog een andere afweging bij: ik vind het makkelijker als ze zelf iets kan eten.msoep eet ze nog niet zelf met een lepel.

Dat laatste geldt ook weer voor pap en yoghurt met ontbijtgranen, wat ik op zich wel prima opties vind. Misschien niet heel gevarieerd (want granen, granen en nog eens granen), maar wel weer andere smaken en texturen.
  woensdag 21 december 2011 @ 13:26:37 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105863825
Hier een een snelle favoriet doperwtjessoep.

750 ml bouillon aan de kook laten komen met een lenteuitje, als het kookt 450 gram verse doperwtjes (ik doe altijd diepvries, lekker makkelijk :P) gaar koken, lenteuit eruit, bol mozarella erin en even de blender erdoor.

Héérlijk! ook lekker mee in een thermofles, maar wel één die je goed kan schoonmaken aan de binnenkant vanwege de mozarelladraden.

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 21-12-2011 14:35:47 (die was wel héél snel) ]
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 13:27:11 #272
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105863848
Er is wel een forum waarop iets gewoner omgegaan word met bento voor kinderen hoor, http://lunchinabox.net/forum/viewforum.php?f=10
Veel Amerikaanse moeders en expats daar.
Wbt de bonen aan een spiesje, dat is meestal edamame, groene sojaboontjes. Zijn lekker mals en stevig. Te krijgen bij sommige Chinese winkels (diepvries), maar je zou ook dubbelgedopte jonge tuinboontjes kunnen proberen.

Mijn dametjes vinden diepgevroren doperwtjes een tractatie, schaaltje vol en eten maar van hun 'doperwtijsjes'.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105863983
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Lena is dol op soep, maar het moet wel een stevige soep zijn om haar goed te kunnen vullen. Er komt ook nog een andere afweging bij: ik vind het makkelijker als ze zelf iets kan eten.msoep eet ze nog niet zelf met een lepel.

Dat laatste geldt ook weer voor pap en yoghurt met ontbijtgranen, wat ik op zich wel prima opties vind. Misschien niet heel gevarieerd (want granen, granen en nog eens granen), maar wel weer andere smaken en texturen.
Ze kan ook beginnen met brood in de soep dopen!
  woensdag 21 december 2011 @ 13:30:49 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105864005
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:24 schreef Cooki het volgende:
Buurvrouw, ms is dit een interessante site: over pubers en voeding: http://www.mijnpuber.nl/voeding
ik lees daar weinig nieuws eerlijk gezegd. :@ precies wat ik eerder al zei, communicatie open houden, eerder al leren wat gezonde voeding is, leren luisteren naar hun lichaam en verder géén druk. En het beste er maar van hopen. :)
pi_105864029
Laatst ging ik pannenkoeken eten bij Vanyel en Dottir. Had ik op verzoek spek meegenomen, duur spek. Zei ze: het allergoedkoopste spek is eigenlijk wel lekkerder. Ja wat moet je dan? Kies je bewust duurder vlees, is het niet lekker.
PWBF
pi_105864103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:30 schreef debuurvrouw het volgende:
ik lees daar weinig nieuws eerlijk gezegd. :@ precies wat ik eerder al zei, communicatie open houden, eerder al leren wat gezonde voeding is, leren luisteren naar hun lichaam en verder géén druk. En het beste er maar van hopen. :)
ja ok ;)
en : zelf t goede voorbeeld geven :D

btw zou je de site aanraden aan pre-puber ouders? of heb je een eigen site :P :*
  woensdag 21 december 2011 @ 13:34:50 #277
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105864156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:31 schreef Nielsch het volgende:
Laatst ging ik pannenkoeken eten bij Vanyel en Dottir. Had ik op verzoek spek meegenomen, duur spek. Zei ze: het allergoedkoopste spek is eigenlijk wel lekkerder. Ja wat moet je dan? Kies je bewust duurder vlees, is het niet lekker.
kan dat arme varken ook niks aan doen natuurlijk. die van een stapel zijn blijkbaar lekkerder dan die van de wei.
  woensdag 21 december 2011 @ 13:35:56 #278
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105864201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:

Het is natuurlijk nog maar een paar maandjes voordat ze zelf met een lepel kan eten.
Pap en yoghurt bedoel ik dan he.

Ik leer Lientje nu al pap eten als ontbijt, boterham voor de lunch. Ik eet zelf ook graag Brinta of yoghurt met muesli en het is ook een prima ontbijt. Wij hebben beide aanleg om aan te komen en een bord pap vult gewoon goed en je kan er even op vooruit. En het is een afgebakende hoeveelheid, in tegenstelling tot boterhammen.

Voordeel is nog wel dat zij om 06.45 drinkt en om 08.45 haar ontbijt eet en ik daar dus alle tijd voor heb. Ik wil graag dat ze rustig eet, zodat ze stopt bij verzadiging.
  woensdag 21 december 2011 @ 13:41:31 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105864468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:33 schreef Cooki het volgende:

[..]

ja ok ;)
en : zelf t goede voorbeeld geven :D

btw zou je de site aanraden aan pre-puber ouders? of heb je een eigen site :P :*
nou geen idee. als je geen idee hebt als ouder misschien wel. ik zou wel adviseren je puber een beetje schraal te houden qua geld. Want daar verbaas ik me dus over, hoe komen die jongelui aan zoveel geld om élke dag chips en weet ik wat te kopen? Heeft oudste ook wel gedaan in de eerste, veel snoep kopen, maar na twee weken kwam ie er wel achter dat zijn zakgeld ook wel opging aan elke dag een euro. :P en hij krijgt van mij ook lekkers mee. ja, het hoeft niet superverantwoord allemaal, maar liever niet alleen maar vet en loze calorieen.

Nou ben ik vooralsnog wel gezegend met een braaf kind. en hij is natuurlijk nog maar net 12. scheelt ook.
pi_105864470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:31 schreef Nielsch het volgende:
:6

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:34 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

kan dat arme varken ook niks aan doen natuurlijk. die van een stapel zijn blijkbaar lekkerder dan die van de wei.
Niet per definitie lekkerder, passend bij andere dingen.
Zo vind ik goedkope speklappen lekkerder bij mijn bruine bonen met spek, maar eet ik liever biologisch varkensvlees als ik het met pompoen in kokosmelk stop. Andere smaak en andere tekstuur.

Om te bakken voor pannenkoeken/ eieren is goedkoop spek wat mij betreft onverslaanbaar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105864612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier een een snelle favoriet doperwtjessoep.

750 ml bouillon aan de kook laten komen met een lenteuitje, als het kookt 450 verse doperwtjes (ik doe altijd diepvries, lekker makkelijk :P) gaar koken, lenteuit eruit, bol mozarella erin en even de blender erdoor.

Héérlijk! ook lekker mee in een thermofles, maar wel één die je goed kan schoonmaken aan de binnenkant vanwege de mozarelladraden.
oeh dat lijkt me wel een lekkere! Ze zijn hier dol op (vooral mijn vers gemaakte kippen) soep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_105864990
450 verse doperwtjes, dat is echt fantastisch!
PWBF
pi_105865021
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:53 schreef Nielsch het volgende:
mierenneuker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_105865089
Nou ja, het is best een grappige vertikking :)
pi_105865165
en wel heel ontopic wegens bewust *O*
geen 449 of 451 nee ... 450 perzies :D
  woensdag 21 december 2011 @ 14:35:05 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105867025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:53 schreef Nielsch het volgende:
precies een zakje vol uit de vriezer :+ oh wacht. :D 450 gram dus. _O-
  woensdag 21 december 2011 @ 15:46:08 #287
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105869643
Nu na drie kinderen is mijn ervaring dat de behoeftes van kinderen per dag verschillen EN dat ze zelf haarfijn aangeven waar ze wel en geen behoefte aan hebben. :Y
Soms hebben ze een paar maanden veel behoefte aan koolhydraten, drie maanden later is dat 180 graden omgedraaid en willen ze weer vrachtladingen vol fruit om weer een paar maanden later helemaal niets meer te eten.
Overigens is dat met je eigen lichaam ook zo, maar omdat mensen al zo lang fucked up bezig zijn met eten herkennen we de behoeftes nauwelijks meer.

En met kinderen is het nu eenmaal zo dat ze periodes enorm veel eten (vaak brood.. en vaak zie je na zo'n periode dat alle broeken ineens hoog water geworden zijn.. groeispurtje dus) om dat af te wisselen met periodes dat er nauwelijks iets naar binnen te krijgen is.

Go with the flow...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_105871522
Bij Lena is het ook gewoon een groeispurtfase. Neemt niet weg dat je er geen boterhammen in hoeft te stoppen maar iets gevarieerders aan kunt bieden. Als ik dat nou graag wil, wat is daar dan het probleem aan?
  woensdag 21 december 2011 @ 16:39:25 #289
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105871753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Lena is het ook gewoon een groeispurtfase. Neemt niet weg dat je er geen boterhammen in hoeft te stoppen maar iets gevarieerders aan kunt bieden. Als ik dat nou graag wil, wat is daar dan het probleem aan?
Ik zou dat ook niet willen, vooral ook vanwege het zout. Rijstwafels, pap, ontbijtgranen, roggebrood? Ik zou ook variatie aanbieden, ik ben zelf helemaal niet gek op brood, dus zou het ook niet fijn vinden om dat zoveel te 'moeten' eten.
pi_105872073
Ze vraagt ook niet actief om brood. Het is meer dat brood beter vult. Van banaan zou ze er wel tien kunnen eten. :D Maar ik zou haar er natuurlijk niet zoveel geven.

Het is gewoon best lastig om iets te bedenken waarvan ze veel kan eten. Te veel zuivel is niet oke, veel fruitmomenten zijn niet goed voor de tanden, brood is zout. Er is altijd wel iets.

Maar goed, dat is vooral mijn probleem. Ik ben wat ongeïnspireerd. En ik doe hier goede ideeën op! De doperwtensoep klinkt lekker. Ik eet zelf ook graag soep als lunch. En het is toch bijna vakantie, dus er is meer tijd en gelegenheid daarvoor.

Poeh, wat ben ik benieuwd hoe die kleine van me gegroeid is! Ik zag de curve van jouw meisje, Juud. Wat voorbeeldig!
  woensdag 21 december 2011 @ 16:53:25 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105872367
Maiskoekjes, aardappelkoekjes. Gebakken in olijfolie. :9 Ook prima mee te geven als bento.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:02:42 #292
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105872792
Hele grote Champignons met beetje peper en olijfolie en wat lnoflook en Dan in de oven.

Wat Arwen ook lekker vind tussen de middag: Reepjes van : tomaat, komkommer, kaas, mais en wat kipfilet reepjes .
  woensdag 21 december 2011 @ 17:09:44 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105873092
In verband met de medicijnen moeten we bij mijn jongste tegenwoordig wel goed opletten met eten. Door de medicijnen wil hij het liefst de hele dag eten. Gelukkig is hij ook heel blij met komkommer, paprika en fruit. Dus dat eet hij nu vooral (en liefst de hele dag door). Gelukkig wordt het inmiddels wel wat minder met zijn enorme behoefte aan eten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105873914
OP update verzamel post - tbv nieuw topic deel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Caroline- op 21-12-2011 20:56:26 (namen van users verwijderd) ]
  woensdag 21 december 2011 @ 19:24:50 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105878351
Claudia, ik maak altijd graag van die hele dikke gepureerde groentensoepen.
Ik ben wel 'lui' en maak ze van boullionpoeder maar je kunt natuurlijk ook zelf boullion maken.
Bijvoorbeeld beetje boullion, 1 of 2 stronken broccoli, 2 winterpenen, ui, knoflook, courgette. Even laten koken totdat de groenten gaar zijn. Staafmixer erin en klaar. Wij houden ervan :Y)
  woensdag 21 december 2011 @ 19:26:51 #296
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105878415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Hele grote Champignons met beetje peper en olijfolie en wat lnoflook en Dan in de oven.

Wat Arwen ook lekker vind tussen de middag: Reepjes van : tomaat, komkommer, kaas, mais en wat kipfilet reepjes .
Kannibalisme :o
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105878861
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:26 schreef flugeltje het volgende:
Kannibalisme :o
2x zelfs :P
ik word hier zojuist bijgepraat dat mn post weer ns offffffff is -O-
outsiders fouten , i admit
en edit: ontopic:

soeptips O+ : meer meer meer, heerlijk :Y)

[ Bericht 5% gewijzigd door -Caroline- op 21-12-2011 19:46:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')