abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 december 2011 @ 14:52:35 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105917512
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:46 schreef debuurvrouw het volgende:
hahaha ja, mij ook. Ik vond het trouwens een bevrijding zeg! :@ wat een heerlijkheid, gewoon gewoon eten. Geen gedoe met salades en speciaal brood en weet ik wat.

Het sterkte mij in m'n idee dat eten geen "gedoe" moet zijn. :Y

én ik heb het gevoel meer energie te hebben. Zal toch geen B6 tekort hebben gehad? Neem ook levertraan trouwens ( :r ) helpt héél goed tegen mijn reumaklachten. Maar zo las ik, zijn er veel mensen met een vitamine D tekort. De maatstaf van een half uurtje buiten voor blanke kindjes blijkt echt aan de krappe kant te zijn.
Ja, dat wel, maar ik zit nog steeds met een vrij stevige Kh verslaving...
Ik ben volledig losgeslagen en zal toch in het nieuwe jaar iets moeten...
***
  donderdag 22 december 2011 @ 14:53:12 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105917540
Zoals ik het leerde bij voedingsleer (ik verbaas me elke dag weer over de breedte van mijn opleiding :o) Kan je beter margarine nemen dan halvarine, omdat halvarine volle, vette, geharde boter is met water. Voor op brood is op die manier margarine aan te bevelen.

Als je uitgaat van zo min mogelijk bewerkt (ook een stroming) eet je liever roomboter. Denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 22 december 2011 @ 14:54:35 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105917592
Ik weet van 'broodboter' (zoals ik het noem) dus echt srsly niet meer wat nou beter is en wat niet.
Want wat is nou 'dieet' en wat is 'light' en wat is weetikveel... :o

En ik vind roomboter dus niet zo lekker. :@
***
  donderdag 22 december 2011 @ 14:54:57 #179
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105917606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat wel, maar ik zit nog steeds met een vrij stevige Kh verslaving...
Ik ben volledig losgeslagen en zal toch in het nieuwe jaar iets moeten...
oh ja. snap ik.

Ik moet elke maand op de weegschaal voor mijn medicijndosis af te meten. Hoera, wat een goede stok achter de deur. ;')

Ik ben geneigd om te gaan Cambridgen. :@ ik ben echt niet veel te zwaar, maar alles lichter dan dit is beter voor de gewrichtjes. Even overleggen of dat mag, gezien bloedwaardes enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2011 @ 14:56:56 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105917698
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Zoals ik het leerde bij voedingsleer (ik verbaas me elke dag weer over de breedte van mijn opleiding :o) Kan je beter margarine nemen dan halvarine, omdat halvarine volle, vette, geharde boter is met water. Voor op brood is op die manier margarine aan te bevelen.

Als je uitgaat van zo min mogelijk bewerkt (ook een stroming) eet je liever roomboter. Denk ik.
Bij de keuze tussen roomboter en margarine moet je je laten leiden door wat je lekker vindt en eventueel de toegevoegde waarde van vitamine in margarine. Halvarine is gewoon meer water erin gepropt, je kunt ook gewoon iets dunner smeren :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 15:08:08 #181
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105918088
Ik gooi er nog even een link in: http://www.westonaprice.org/.
Weston Price was een Amerikaanse tandarts die op zoek is gegaan naar voedingsgewoonten over de hele wereld, en de invloed van verandering in voedingspatroon op gezondheid en ontwikkeling van mensen. Die verandering in patroon bestond meestal uit de overgang van lokale producten naar in de voedingsindustrie gefabriceerd en bewerkt voedsel.
(Price zag bij z'n patiënten een negatieve verandering in de toestand van het gebit en de bouw van de kaak binnen opvolgende generaties. Dat was de aanleiding voor zijn zoektocht.)

Een aantal dingen die Weston Price aanraad om te gebruiken zijn roomboter, room, kaas, lever, vlees, visolie (levertraan!) en rauwe melk. Van dat voedsel waar in dieëten nogal eens huiverig over gedaan wordt. En alles puur natuur uiteraard.

Er is een uitgebreide folder met informatie, richtlijnen en recepten:
http://www.westonaprice.org/images/pdfs/healthy4life2011.pdf



[ Bericht 3% gewijzigd door Macka66 op 22-12-2011 15:15:05 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 22 december 2011 @ 15:15:27 #182
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105918341
oh wow! *nog maar een hapje levertraan neemt*

zou dat nou allemaal zijn vanwege de opbouw van bot en glazuur? Want het zijn allemaal vitamine D rijke producten als ik dat zo bekijk??

Tanderosie, ook zoiets. ook een lastige om tegen te gaan vind ik. Moet je fruit eten voor het een, mag het niet vanwege wat anders.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105918989
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:42 schreef debuurvrouw het volgende:
kenonne! Twéé weken opgeblazen gevoel, winderigheid en krampen na meer vezels eten?
brood verdraag ik prima, maar als ik muesli of cruesli oid neem heb ik gegarandeerd een strippenkaart voor de pleepot.. mijn darmen kunnen daar niet tegen :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105920362
Ik probeer bewust lekker te eten. Niet elke dag hetzelfde, niet elke dag gezond, niet miepen als we eens zin hebben in wat dan ook voor ongezond voer.

9 van de 10 keer vind ik zelfmaak lekkerder dan pot/pakje, die gebruik ik dan ook weinig. Ik doe het mezelf liever niet aan, dus Dottir ook niet. Haar eerste prefabpotje moet ze nog krijgen.

Een principe heb ik voor haar al wel overboord gezet. In mijn huis geen halvarine/margarine smeerspul is voorbij. Wij hebben voor haar ook die ranzige dieetmargarine waar niks in zit van euroshopper in huis. Hij staat er al 3 weken maar is nog niet open geweest :)
Verder roomboter, arachideolie en blueband knijpmargarine (voor eieren) voor ons en zonnebloemolie en ES knijpmargarine voor Dot.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_105922250
ter info: ik heb de OP ontdaan van spoilers en een aantal links verwijderd.
Edit : en doorstrepingen weggehaald.

[ Bericht 11% gewijzigd door -Caroline- op 22-12-2011 18:15:07 ]
  donderdag 22 december 2011 @ 19:40:47 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105929109
Buuf zo wel Dieetiste alswel kraamhulp zeiden beiden dat Ik vitamines moest blijven gebruikten vooral voor vitamine D..
Zoveel mensen die een vit D gebrek hebben..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105929310
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuf zo wel Dieetiste alswel kraamhulp zeiden beiden dat Ik vitamines moest blijven gebruikten vooral voor vitamine D..
Zoveel mensen die een vit D gebrek hebben..
:Y Ze komen er nu geloof ik steeds meer achter dat vitamine D aanvullen wel heel verstandig is.
  donderdag 22 december 2011 @ 19:48:09 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105929481
Jup vandaar ook bij babytjes de nieuwe richtlijnen.
Bij Arwen was vit D niet nodig.. En gold het vooral voor getinte kindjes.. Nu MOET het :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105929591
Vitamine D wel.

Tegenwoordig is er ook onderzoek dat uitwijst dat vitamientjes slikken misschien wel averechts werkt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_105930043
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:50 schreef Vanyel het volgende:
Vitamine D wel.

Tegenwoordig is er ook onderzoek dat uitwijst dat vitamientjes slikken misschien wel averechts werkt.
vitaminen zijn sowieso ongezond
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 22 december 2011 @ 21:27:52 #191
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105935226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:50 schreef Vanyel het volgende:
Vitamine D wel.

Tegenwoordig is er ook onderzoek dat uitwijst dat vitamientjes slikken misschien wel averechts werkt.
vandaar ook dat ik levertraan neem ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:48:17 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_105940536
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

vitaminen zijn sowieso ongezond
Ik wil jou wel eens horen als je een vitaminedeficiëntie opgelopen hebt, kijken of je nog steeds zo loopt te roepen. Want geen vitaminen is OOK ongezond :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106150618
Vitamine D: check.. toegevoegd aan ochtendfles voor dreumes... op lepeltje accepteert ie t niet..
voor a.s puber geen toegevoegde vitamines, wordt dat wél geadviseerd? wie weet meer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')