abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105688738
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
4 november 2011: Jelte zoon van Vlindur

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_105688774
Ik ga hier gewoon beginnen met een hele grote :* voor BJ!
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:04:14 #3
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105689819
NTS, gefeliciteerd me jullie mooie meiske!!! O+ Super leuke naam ook!

Danic, wat heerlijk voor je! :* Hier zitten we ook sinds een maandje pas op 'de wolk', haar vroeggeboorte, ziekenhuistijd, onze verhuizing, obstipatieproblemen hebben allemaal meer met ons gedaan dan dat we op dat moment doorhadden. Maar nu is het echt genieten, het is zo'n vrolijk en makkelijk meisje O+ , echt een schatje!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:15:12 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105690119
Hmmz, alsof de duvel er mee speelt, ligt ze nu, na 1,5 uur al meer dan 10 minuten te slapen.... In d'r box, maar dat boeit me lekker niet! Shhhhttttt.....

Babymassage ga ik trouwens eens opzoeken, lijkt me er lekker voor haar.

@Wickie: ik zal haar eens pm-en, als ik weet hoe ik haar kan vinden? :P En bedankt voor je aanbod voor de draagdoek. Lief.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105690271
Volgens mij zei ik dat over dat pm-en, tenminste als het over As1981 gaat.
Je kan haar vast wel vinden in het dreumestopic.

Zo, en nu gaan we de spulletjes pakken. Eva gaat een weekendje logeren bij opa en oma en wij gaan uit eten, naar de bios, winkelen en uitslapen *O*
En daarna wil ik heeeeeeel snel mijn mup weer terug O+
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:20:05 #6
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105690275
NTS: Gefeliciteerd, en wat een moppie!!!!

Danic, superfijn dat het beter met je gaat :*

Susie, ik ga even wat oude berichtjes van je doorlezen, misschien heb ik wat tips voor je :*

Zo, ik laat maar weer ff wat van mij horen hier :)

Met Larissa gaat het overdag nu heel goed, sinds dat wij een heel erg strak ritme/schema aanhouden.
Elke 2 uur gaat ze naar bed voor een slaapje, i.p.v. dat we wachten totdat ze zelf moe wordt.

Ze doet eigenlijk geen hazeslaapjes meer hierdoor, maar slaapt nu +/- 1 uur per keer! Een heel verschil met de 10/20 minuten die we eerst hadden. Daardoor is ze een heel stuk vrolijker :)

Ik heb ook op aanraden van mijn zus haar vriendin het boek regelmaat en inbakeren gekocht, het is toch fijn als je weer wat nieuwe dingen kunt uitproberen (niet het inbakeren natuurlijk).

Lang verhaal onder spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:21:04 #7
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105690311
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:19 schreef danic het volgende:
Volgens mij zei ik dat over dat pm-en, tenminste als het over As1981 gaat.
Je kan haar vast wel vinden in het dreumestopic.

Zo, en nu gaan we de spulletjes pakken. Eva gaat een weekendje logeren bij opa en oma en wij gaan uit eten, naar de bios, winkelen en uitslapen *O*
En daarna wil ik heeeeeeel snel mijn mup weer terug O+
Veel plezier, geniet ervan!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:17:21 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105692088
Oh, dat was jij Danic! Thanks! En veel plezier!

Ze was weer wakker geworden, heeft bij papa op zijn borst geslapen en ligt nu in de box te "spelen" Wel leuk voor de visite straks als ze wakker is :D Het is ook nooit goed natuurlijk :P

Ik heb vanavond een verjaardag, ga ik mijn eerste biertje weer drinken! Woeiiiii! *O*
pi_105697353
NTS *O* feli! Bekend mutsje trouwens :) CZE?

Jammer dat ze alweer wakker is Susie.. Wat gebeurd er als je haar laat huilen? Het klinkt natuurlijk heel barbaars.. Maar onze meneer wilde ook niet overdag. Eerst geprobeerd met troosten en weer terugleggen (wel alleen als hij moe is/was), dat deed niets.. Dan waren we alweer aan de volgende voeding toe en was er nog niet geslapen.. Dus oververmoeid enzo...
Op een gegeven moment heb ik hem maar gewoon even laten huilen omdat ik het niet meer trok en ben ik, omdat ik het niet aan kon horen maar even gaan stofzuigen.. Na 10 minuten was ik bijna klaar en was het krijsen afgezwakt naar zachtjes mopperen. Na 15 minuten was het stil (met ogen open) en na 20/25 minuten sliep meneer.

Nu gaat meneer ontspannen naar bed, meestal huilt hij even, maar nooit langer dan 2 minuutjes. Ik denk dat dit ook zijn manier is...
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:24:18 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105698907
Dan loopt ze helemaal rood aan en stopt ze even met ademhalen, dikke tranen ook. Ik ren ook niet bij ieder piepje naar haar toe, soms schreeuwt ze even in d'r slaap en daarna is het stil.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 december 2011 @ 18:40:39 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105699484
hmmm nog nooit eerder gebeurd :o Geert wil bijna nooit bij papa in slaap vallen, maar het was nog geen tijd voor Jan om naar bed te gaan. Dus ik zet een kerstcd aan met oa kling klokje klingeling. Binnen tien minuten lagen zowel Jan áls Geert op papa's borst te pitten :O :?

Welkom NTS!

Ik wilde bij gaan lezen, maar op 't moment dat ik typ over een slapende Geert hoor ik gepiep aan de andere kant van de kamer :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:42:01 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105699538
En papa? :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 december 2011 @ 18:44:48 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105699647
't scheelde niet veel _O- maar inmiddels ligt Jan op bed, Geert aan de borst en pa hangt op de bank met de katten te kroelen en tv te kijken :D
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 17 december 2011 @ 18:46:31 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105699709
Lekker hoor! Papa hier valt altijd met Anouk op zijn borst in slaap, heerlijk genieten.
pi_105699801
Tankgirl...wist niet dat je het zo zwaar had -O- :* hopelijk worden jullie goed begeleid vanaf nu!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105699824
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:19 schreef danic het volgende:
Ik ga hier gewoon beginnen met een hele grote :* voor BJ!
+1
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105700114
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:49 schreef bitterend het volgende:
Tankgirl...wist niet dat je het zo zwaar had -O- :* hopelijk worden jullie goed begeleid vanaf nu!
Jeetje nee, ik ook niet. Maar wat fijn dat het al lijkt te helpen. Dus ook een :* voor jou/jullie
pi_105700117
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:29 schreef Nirak het volgende:
NTS *O* feli! Bekend mutsje trouwens :) CZE?

We hadden ook dat mutsje denk ik, of eentje die heel erg erop lijkt! hooooi nts! :W

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 december 2011 @ 19:07:20 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105700387
wij hadden dat mutsje ook (2x) :Y

Tankgirl :* BJ :* en iedereen die 't nodig heeft ook nog een :*

Ik ben kerstkaarten aan 't schrijven, en ik doe er al de hele dag over. ik heb er nu vijf af :')

pi_105700546
Ik ben makkelijk DJMO...heb alles op postnl.nl gedaan, betaald en het wordt volgende week bezorgd :@
pi_105700955
ik doe het nog makkelijker: ik doe al jaren niet aan kerstkaarten. Ik heb een kleine familie en de mensen die ik een kaart zou willen sturen zie ik met de kerst.
pi_105700997
vermaanddag!
6 maanden alweer...helaas was ie vandaag snotverkouden en hoestte Evan veel. Net even met hem gestoomd. Ik hoop dat dat helpt, want hij heeft nog niet geslapen vandaag.

Wel wat courgette/banaan/pap spul gegeven voor het eerst...vond ie heel lekker.
Gisteren voor het eerst brood. Het is wat wennen, maar hij vindt het wel wat.

NTS gefeliciteerd!
Tankgirl en BJ :*
pi_105702551
NTS, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! :*

Op Facebook werd deze link laatst gedeeld: Troosten geeft rustigste baby. Interessant om te lezen voor alle (toekomstige) ouders van jonge baby's.

Ik vond dit een heel treffende uitspraak: "We leven niet meer in grote families, waar we opgroeien met baby’s en zien hoe je dat doet." Dat idee heb ik ook sterk en wordt meer bevestigd naarmate ik hier langer meelees. We meesten van ons, ikzelf ook, zijn behoorlijk clueless op het moment dat we onze baby naar huis meenemen. De kraamhulp vangt de eerste zorg op, maar daarna begint het pas. Vroeger, toen men nog in "extended families" leefde, werd er veel meer zorg en kennis gedeeld. Nu lijkt het alsof we zelf telkens het wiel opnieuw uit moeten vinden, al fungeert Fok! aardig als surrogaatfamilie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 december 2011 @ 20:10:28 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105702660
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
-
al fungeert Fok! aardig als surrogaatfamilie.
O+ :Y

pi_105702892
Nts welkom
pi_105703140
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:

Op Facebook werd deze link laatst gedeeld: Troosten geeft rustigste baby. Interessant om te lezen voor alle (toekomstige) ouders van jonge baby's.

Ik vond dit een heel treffende uitspraak: "We leven niet meer in grote families, waar we opgroeien met baby’s en zien hoe je dat doet." Dat idee heb ik ook sterk en wordt meer bevestigd naarmate ik hier langer meelees. We meesten van ons, ikzelf ook, zijn behoorlijk clueless op het moment dat we onze baby naar huis meenemen. De kraamhulp vangt de eerste zorg op, maar daarna begint het pas. Vroeger, toen men nog in "extended families" leefde, werd er veel meer zorg en kennis gedeeld. Nu lijkt het alsof we zelf telkens het wiel opnieuw uit moeten vinden, al fungeert Fok! aardig als surrogaatfamilie.
Claudia, interessant artikel, dank! :)
pi_105703221
Heb hem idd ook via facebook gelezen! erg fijn O+
pi_105703295
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:25 schreef bitterend het volgende:
Heb hem idd ook via facebook gelezen! erg fijn O+
Waar vinden jullie die interessante links via FB dan?
pi_105703331
Mensen op mijn vrienden lijst hebben het bedeelt :Y
pi_105703372
Ahh, dan heb ik niet van die interessante vrienden denk ik.. :D Weinig kinderpraat helaas -O-
pi_105703390
NTS gefeliciteerd en welkom :* O+

mn grote meisje was zo lief vandaag O+ goh daar was ik aan toe zeg, een dag zien hoe leuk ze óók is, dat het niet alleen maar zielig en zieliger is. De oorontsteking is op zn retour, vannacht hebben we min of meer okay geslapen. Zij bovenop mij, maar hey, ze werd alleen elke 2 uur wakker en wilde dan drinken en sliep dan weer verder. Heule verbetering. té sneu dat dan nu juist mn grote meis aan de beurt is met een oorontsteking, de eerste in haar korte leventje ;(
maar goed, mini was zo lief aan het spelen vandaag, ze heeft zelfs met haar zus samen onder de tafel gespeeld :D O+
:)
pi_105703507
idem hier, elin oorontsteking en nu word ik ook ziek, koorts en rare lage buikpijn -O-
pi_105703644
Vandaag een vriendin op bezoek met een huilbaby ze zijn ook bezig om te achterhalen wat het is wervel oid.
Maar wat ben ik dan intens blij met mijn geweldige muppie die het zo goed doet.

:* the_tankgirl, susie en BJ ik zag vandaag hoe moeilijk het voor een moeder is als je je kindje slecht tot niet kunt troosten.
pi_105704154
@mignonne, heerlijk zo,n geluksmomentje...je mooie kleine meissie.

@KD das kut... beterschap, ik hoop voor jedat het niet het buikgriepvirus is die je te pakken heeft.. sterkte ermee.

NTS gefeliciteerd en welkom!

@Tankgirl, gewoon een heel dikke knuffel...

@ßusie thanx voor je PM, lief van je....

Moe, gok maar op naeffect van de therapie icm regeldagen... duim op verbetering de komende dagen. Of in elk geval minder dan 6 keer voeden van8... gaaaaap.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105704208
Ik moet ook zeggen dat toen Bartje laatst echt ontroostbaar was, ik ook niet meer wist wat ik nou moest... En dan bleek het hier nog makkelijk op te lossen uiteindelijk...

Maar ik vond de eerste maanden echt pittig, en nu loopt het prima, maar vraag ik me nog soms af of ik goed doe aan sommige dingen. En dan besluit ik dat ik wel zie hoe het uitpakt, en tot nu toe gaat dat gelukkig nog goed.
pi_105704336
Ik vraag me nog steeds wel af of ik het goed doe. De kinderen zijn nu ziek en dan is het weer wat lastiger. Lena is net uit bed, heeft goed gegeten, heeft bij me gedronken, moppert als ik haar laat spelen maar wil ook niet rustig bij me zitten. Dan leg ik haar op een bepaald moment maar weer op bed in de hoop dat ze gewoon rust nodig heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Het blijft een kwestie van trial and error, gewoon proberen en dan kijken of het werkt. Werkt het niet dan doe ik het de volgende keer anders.

We moeten ook niet te streng voor onszelf zijn, hoor. :+
pi_105704504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me nog steeds wel af of ik het goed doe. De kinderen zijn nu ziek en dan is het weer wat lastiger. Lena is net uit bed, heeft goed gegeten, heeft bij me gedronken, moppert als ik haar laat spelen maar wil ook niet rustig bij me zitten. Dan leg ik haar op een bepaald moment maar weer op bed in de hoop dat ze gewoon rust nodig heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Het blijft een kwestie van trial and error, gewoon proberen en dan kijken of het werkt. Werkt het niet dan doe ik het de volgende keer anders.

We moeten ook niet te streng voor onszelf zijn, hoor. :+
Beetje lastig als je zwaar perfectionistisch bent ingesteld... :P
pi_105704597
Dan moet je flexibeler worden, en liever voor jezelf. Tell me about it. :Y)
pi_105704660
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Dan moet je flexibeler worden, en liever voor jezelf. Tell me about it. :Y)
+1 :') best lastig, moet ook veel loslaten en niet teveel nadenken over alles... :+ Inderdaad met baby trial and error, wat zou het makkelijk zijn als je alles al wist :7
pi_105704918
Het irritante is dat ik nu vaak denk dat ik bij Ivan minder een probleem had gemaakt van veel dingen als ik toen had geweten hoe makkelijk het leven nog is met één kind. :+
pi_105704933
NTS welkom met je mooie meisje O+

Dat artikel inderdaad erg interessant.

Het nog steeds onzeker zijn in het moederschap en soms maar wat doen op goed geluk *check*
Ik vierde vandaag mijn verjaardag (ben dinsdag pas jarig hoor) en Sarah heeft vanmiddag een uurtje geslapen maar alle indrukken ze was bekaf. Dus tegen 5 uur vond ik dat ze maar weer moest slapen, maar aan de andere kant dan slaapt ze misschien rond bedtijd niet meer, maar als ze nu niet slaapt is ze te moe om te eten en zo gaat het nog regelmatig, keuzes maken, dingen afwegen, wat is het beste voor Sarah enz...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105705256
Offtopic dus onder spoiler, mijn verjaardagskadoo op een canvas van 50 bij 70 cm
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105707089
Aaah MamaP, wat leuk en lief O+
pi_105707147
Geweldig, MP!
pi_105707243
Wat moooooi MP O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105707493
heerlijk cadeau!! daar zouden ze mij ook erg blij mee maken :) alvast gefeliciteerd!! (ken mezelf; ik vergeet het anders wel weer...).
Hoe jong/ oud word je?
pi_105707573
Susie heb je al eens naar de spieren en wervels van anouk laten kijken?
pi_105707698
Thnx voor de lieve reacties, ik vind hem echt geweldig, ik blijf ernaar kijken :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
heerlijk cadeau!! daar zouden ze mij ook erg blij mee maken :) alvast gefeliciteerd!! (ken mezelf; ik vergeet het anders wel weer...).
Hoe jong/ oud word je?
Ik word 29 alweer.
pi_105708175
oo dat doet niet zo'n zeer ;) ik wordt volgende maand 30...pfffff
pi_105708496
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik volgend jaar, ach ik zie er niet zo tegenop hoor!

Vorig jaar op mijn verjaardag kreeg ik te horen van de vk dat ik niet meer mocht werken omdat Saartje niet goed genoeg groeide :X Dat is gewoon al bijna een jaar geleden dat mijn vervroegde verlof inging :o
pi_105708620
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ojee ik over 2 maanden, dan ben ik een dertiger, jeetje. Soms bevat ik het niet eens dat ik 2 kinders heb.
Dan zie ik vrouwen op straat lopen en dan denk ik, dat zijn nou echte ouders van die volwassen mensen en dan bedenk ik mezelf dat ik ook al 2 koters heb :')
pi_105708670
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:49 schreef wickie het volgende:

[..]

Ojee ik over 2 maanden, dan ben ik een dertiger, jeetje. Soms bevat ik het niet eens dat ik 2 kinders heb.
Dan zie ik vrouwen op straat lopen en dan denk ik, dat zijn nou echte ouders van die volwassen mensen en dan bedenk ik mezelf dat ik ook al 2 koters heb :')
+1
zo herkenbaar :D
pi_105708704
Ik: "Hoe oud ben ik ook alweer geworden afgelopen week?"
Lief: " :? :') 31"

Ohja. :+
pi_105708752
haha ja ook zooooo herkenbaar; OMG ik heb gewoon een gezin! 2 kinderen.... hoe volwassen en burgerlijk is dat? ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 december 2011 @ 22:54:58 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105708813
geloof me. 30 worden doet geen pijn. ik vraag me regelmatig af of ik nou 32 of 33 ben zelfs :') zo hard negeer ik mijn 30+ status :X

pi_105708917
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik: "Hoe oud ben ik ook alweer geworden afgelopen week?"
Lief: " :? :') 31"

Ohja. :+
_O-
pi_105711696
Ik heb dat ook. Ben in juni jarig en normaal in mei bezig met plannen ed van verjaardag (de 2e, dus begin juni). Maar nu ben ik in mei bevallen, dus dat plannen is dit jaar niet gebeurd. Ben dus voor mijn gevoel een jaar blijven hangen, lekker nog een jaar 30 hihi. Maar ben nu steeds aan het rekenen en dan komt het: oh ja, ben al 31 pffff.
pi_105712382
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Het irritante is dat ik nu vaak denk dat ik bij Ivan minder een probleem had gemaakt van veel dingen als ik toen had geweten hoe makkelijk het leven nog is met één kind. :+
hahah, als ik dat had geweten was ik idd wat vaker zonder kind op stap geweest :D
pi_105712967
Hier ook een onzekere moeder die het graag goed wil doen en het sinds heel lastig vindt dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Ik doe soms maar wat, zoals claudia zegt trial-and-error. En als ik denk dat ik het door heb is er de volgende dag weer iets anders. Gelukkig reageert mijn kleintje vaak nog goed op de draagdoek of gewoon bij ons liggen, langer dan 10 minuten heeft hij nog niet gehuild. Kan me goed voorstellen dat de dames met kindjes die veel huilen met hun handen in het haar zitten en er zelf even doorheen. Niets zo vervelend als een ontroostbaar kind.

Mijn kleine man vindt slapen voor kleine baby's en met zijn 5 weken is hij dat natuurlijk niet meer :') Vanavond dus ook een huil"uurtje" waar hij zijn draai niet kon vinden, nu slaapt hij prinsheerlijk in zijn bed, ben benieuwd hoe laat hij vannacht komt.
Zelf vanavond met een vriendin een hapje gaan eten en naar het theater geweest. Heb ik de hele zwangerschap niet kunnen doen en ik heb ontzettend genoten!

Zei ik twee weken geleden nog heel resoluut dat ik nooit meer zwanger wilde zijn, begint het nu toch al te kriebelen :@ Mijn kleine man als grote broer, nog een keer zo'n klein frummeltje in mijn armen <3
  zondag 18 december 2011 @ 02:28:08 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105714384
Zo! Deze mama heeft een heerlijke avond gehad en niet eens omgevallen na 1 biertje! *trots op mezelf* :D ;) Uiteraard ging het wel veel over kinderen en heb ik trots wat foto's laten zien!

@FR: door wie zou je dat kunnen laten nakijken?

Uh uh, jullie zitten nog aan de goede kant van de 30! Ik word in februari 36! :D En dus moet ik nu gaan pitten, anders red ik het morgen niet!
  zondag 18 december 2011 @ 05:35:22 #61
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105715428
Goeiemorgen dames!
Allereerst heel erg bedankt voor jullie warme welkom!
Het echte bijlezen schiet me er even bij in, ik vind het kijken naar onze Draak nog even veel spannender ;) .

Maar het ging over het mutsje van Draak? Dat is hier gewoon van het zkh geloof ik... Heb er hier een stuk of 4 liggen... We zijn die dingen de hele tijd kwijt want ze houd ze gewoon niet op!

En over leeftijd? Nou, ik ben dus vrijdag 27 geworden ;) . Het was wel lachwekkend op elke afdeling waar je kwam... Kijken ze in het wiegje... 'Gefeliciteerd!', Kijken ze in je status... "Ow? Dubbel gefeliciteerd!" _O- !

Hier net wakker met kleine Draak langs me. Even een halve avond/half nachtje clustervoeden gehad (heeft er iemand nu een nieuw setje tepels voor me :X ), nu ligt ze vanaf 3.00uur al in coma. En ze ligt sinds gistermiddag al ingebakerd omdat ze nogal maait met d'r armpjes. Je merkt het meteen, ze slaapt rustiger, stiller en is, als ze dan wakker is, veel alerter.
Ik moet echt zeggen dat het moederschap me energie geeft! Ik teer al 3 nachten op ongeveer 2 uur slaap en ik voel me nog steeds niet mega vermoeid ofzo. Maarja wat niet is kan nog komen!

Waarschijnlijk mag ik zometeen/straks voor het eerst douchen :Y ! En als dat goed gaat, mag ik waarschijnlijk morgenvroeg naar huis! Ik blijk een voorbeeldig herstellende patiënte te zijn en onze Draak is een voorbeeldkindje O-) (waar ie dat van heeft :? ).
pi_105715541
Oh NTS, wat klink je heerlijk gelukkig.

Susie,fijn dat je een leuke avond hebt gehad. Ik voelde zelf mijn eerste wijntje eergisteren behoorlijk in mijn nemen, maar oh wat smaakte het goed!

En poezebeest ook al zo een fijne avond gehad *O*

Ik lig hier met een kleine meid naast me die na de voeding van bijna 2 uur geleden niet meer wil slapen en mij met haar gekreun, gepruttel en geruft wakkerhoudt. Ik vw er zo maar uit dan denk ik en duik er vanmiddag wel weer even in. :O :Z

[ Bericht 0% gewijzigd door SummerBreeze op 18-12-2011 12:02:17 ]
pi_105715588
Welkom NTS :)

Alvast van harte, MamaPurk!
pi_105715771
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 02:28 schreef Susie het volgende:
Zo! Deze mama heeft een heerlijke avond gehad en niet eens omgevallen na 1 biertje! *trots op mezelf* :D ;) Uiteraard ging het wel veel over kinderen en heb ik trots wat foto's laten zien!

@FR: door wie zou je dat kunnen laten nakijken?

Uh uh, jullie zitten nog aan de goede kant van de 30! Ik word in februari 36! :D En dus moet ik nu gaan pitten, anders red ik het morgen niet!
de KA of HA kan een verwijzing geven voor een rontgenfoto
pi_105715801
wat fijn NTS!

die mutsjes zijn idd standaard ziekenhuis mutsjes, worden in heel veel ziekenhuizen gebruikt.

Ik had stiekem ook een beetje op een verjaardagscadeautje gehoopt vorig jaar :D maar eigenlijk had ik er niet op gerekend omdat ik dan met 39 weken zou moeten bevallen en dat vond ik wel erg vroeg. Uiteindelijk ben ik met 39.3 bevallen en vieren we onze verjaardag toch samen O+ en ik word 28 in januari.
pi_105716007
MP O+

Nts klinkt goed meid!
pi_105716912
ghe ja idem hier, 19 oktober was mijn uitgerekende datum, 23-09 28 geworden en de 28-09 is Lex geboren.

kaarr op mijn verjaardag en ik op kaarr's verjaardag :)
En die buikpijn is geen buikgriep, straks komt de huiartsenpost langs.. men vreest voor mijn blindedarm want de pijn is echt niet tof en stopt ook niet na PCM ofzo.
  zondag 18 december 2011 @ 11:03:12 #68
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105717027
Oh KD! Dat zou niet fijn zijn! Dat doet zoooo veel pijn, sterkte ermee! :*
  zondag 18 december 2011 @ 11:09:51 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105717162
Wat een mooie foto, mp. Ik wil ook heel graag een echt mooie foto van mijn knul, al dan niet met mij of met mij en man. Zo leuk om te hebben en om cadeau te geven. Ga binnen kort maar eens uitzoeken hoe of wat. Zie er ook wel tegenop wat ik vind mezelf de meest onfotogenieke persoon ooit. Oja, en ik word in februari 34. Vind het zelf ook heel wat als ik dat zo intik. De jaren na je dertigste vliegen gevoelsmatig voorbij. Ik zeg ook altijd heel vaag 'dat ik de 30 inmiddels gepasseerd ben', maar dat kan ik nu eigenlijk al niet meer zo zeggen :D

Sterkte voor de moeders die het moeilijk hebben. Ik heb het door ClaudiaX aangehaalde artikel gelezen. Interessante materie, lijkt op hoe wij onze jongen benaderen. Ik denk er dan wel meteen bij dat ik makkelijk praten heb, want als ventje huilt dan weet ik meestal wat er is en is het zo verholpen met een voeding, een knuffel of een schone broek. Hij is zelden echt overstuur, als dat zo is pakken we hem op en is hij net zoalng bij ons tot hij zich weer prettig voelt. Dit komt echter sporadisch voor, ik denk eens in de twee weken en dan duurt het een kwartier ofzo. Ik kan me voorstellen dat als je baby veel, lang en hard huilt, je dan weinig kunt met richtlijnen en zeker niet met richtlijnen die elkaar tegenspreken. Je kunt als ouder gewoon vaak niet anders dan je gevoel volgen, je baby volgen en meebuigen.
  zondag 18 december 2011 @ 11:11:07 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105717189
Oja, welkom nts! Klinkt goed allemaal. Lief dat mini cooper-truitje!
Kd, sterkte. Hopelijk valt het mee.
pi_105717218
Oi KD dat klinkt niet best, sterkte en ik hoop dat het meevalt!
pi_105718368
Jeetje KD, dat klinkt echt niet fijn. Hopelijk is het niet je blinde darm. Hoewel, als het wel zo is kunnen ze er iets aan doen. Ik weet helaas zelf uit ervaring hoe het is om pijn te hebben die ze niet kunnen/willen behandelen omdat ze de oorzaak niet weten. Dat is ook echt niet fijn te noemen.
pi_105718809
@SummerBreeze, jij schreef in bevallingspaspoortjes dat je 12 krammen hebt in je buik, bedoel jij dat je zichbaar hechtingen in de keizersnede wond hebt?
  zondag 18 december 2011 @ 12:25:09 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105718820
Kd wat naar..

Nts!! Daar is Ze je draakje!! Gefeliciteerd!!
Probeer thuis niet teveel doen en echt je lijf niet te forceren!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105718834
KD beterschap

mijn meid spuugt echt met bogen uit...en ruikt zuur strekt en schud met dr hoofdje..woensdag naar de cb dan vraag ik wat ik er aan kan doen..zo zielig!
pi_105718876
Bitterend, reflux? Sterte, zo sneu :*
pi_105718935
Jipster denk het maar heb geen ervaring mee! heeft J het ? dacht ik
pi_105719117
J had last van verborgen reflux, dat is dus niet echt spugen (af en toe een mondje), maar meer dat het omhoog kwam en zuur was in zijn keeltje (vieze gezichten en steeds slikken enzo). Wij hebben toen johannesbroodpitmeel gebruikt om de voeding wat in te dikken (kan ook met bv) en zijn bedje wat schuin gezet. We zijn bij de ka geweest, maar gelukkig was het niet erg genoeg om aan de medicatie te gaan. Ik moet zeggen dat het nu een stuk beter met hem gaat, hij heeft er gelukkig minder last van (heeft volgens mij ook met het rijpen van het klepje tussen maag en slokdarm (denk ik) te maken).

Er is ook een topic hierover op fok! Wacht even zoeken

edit: gevonden! Reflux / Verborgen reflux
pi_105719267
Ow en ik wilde The Tankgirl nog een dikke :* geven!

En mamapurk wat een mooie foto, zo waardevol! O+

En 30...? Dat ben ik nog laaaaaaaaaaaaang niet ;) Ik word in april 27. Maar de jaren voor mijn 30e vliegen ook voorbij, net als de weken met mijn baby... hij is alweer 10,5 week :D ongelofelijk hoe hard dat gaat.
pi_105719698
Kd; ai, dat klinkt niet fijn, hopelijk is het geen blindedarmontsteking.

Bitterend; dat spugen klinkt wel als reflux, wellicht eerder al langs de ha gaan als je kleintje er last van heeft?

NTS; nog gefeliciteerd met je verjaardag! Je "klinkt"wel heel gelukkig!

MP; wat een mooie foto van je meisjes!

Jipster; hier ook krammen in mijn buik gehad, had jij ook een ks en geen krammen?

De gebroken nachten breken mij vandaag een beetje op, blijf dus lekker de hele dag op de bank hangen :O
pi_105719918
Joh, ik ben al ver over de 30 maar zit er eigenlijk ook niet mee.

KD, als je op je hand blaast, doet het dan zeer in je buik? En zo ja, waar? En als je drukt op de pijnlijke plek en dan loslaat, wat doet dan meer pijn, drukken of loslaten?

(bij pijn bij blazen en loslaten vrees ik ook voor je blindedarm)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105720013
Nee, ik heb echt alleen een snee, een 'gaaf' horizontaal lijntje van 15 cm. Onderhuids, of noem je dat van binnen?, gehecht. Dus geen nietjes-effect en er hoefde ook niks uitgehaald te worden, bij jullie wel? Ik had alleen wat kleine hechtpleistertjes maar die waren er na een paar dagen ook al afgevallen.
  zondag 18 december 2011 @ 13:19:52 #83
348178 NotTheSame
pi_105720822
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:58 schreef Jipster het volgende:
Nee, ik heb echt alleen een snee, een 'gaaf' horizontaal lijntje van 15 cm. Onderhuids, of noem je dat van binnen?, gehecht. Dus geen nietjes-effect en er hoefde ook niks uitgehaald te worden, bij jullie wel? Ik had alleen wat kleine hechtpleistertjes maar die waren er na een paar dagen ook al afgevallen.
Ik heb vanmmorgen dus voor het eerst m'n 'oorlogswond' gezien toen ik onder de douche ging... Maar ik kon em niet vinden :? ... Ik ben dus inderdaad ook 'naar binnen toe' gehecht, je ziet er bijna niks van. Ik had er geen hechtpleisters over, alleen een groot 'gaasje' .

Kleurdoos, wat naar zeg! Hopelijk is het toch iets onschuldigs!

Sterkte Bitterend!

Draak heeft voor het eerst 'meisjeskleding' aan O+ ! Maatje 44 en nog een beetje te groot :') !
En ze hebben haar vanmorgen langs een 8ponder gelegd :o ! Jeeeej wat een verschil!
En die 8ponder dronk ook nog eens minder vaak dan Draak :o !
pi_105721067
Jipstertje bedankt voor de link! fijn dat J er nu minder last van heeft! zo naar als je kleintje pijn heeft -O- :*

Poezebeest, de HA? ik dacht dat de KA of CB hier over gaan...maar denk je dat mijn HA ook iets kan doen?

NTS klinkt goed! straks groeit ze net zo hard als die van mij O+ O+
pi_105721228
Bitterend, wij zijn ook naar de HA geweest en kregen van hem een verwijzing naar de KA.
pi_105721300
Jipster; dat klinkt wel als een mooie wond. Bij mij moesten de krammen er na 6 dagen uitgehaald worden. Heb dus een lijntje met puntjes er omheen. Ik had dan weer geen hechtpleistertjes ;)

Nts; je hebt echt een minimeisje. Ik vond mijn mannetje al klein met zijn 47 cm. Heb geen prematuurkleren gekocht, maatje 50 pastte, ookal was het een beetje baggy. Nu past maatje 50 trouwens nog steeds, ben benieuwd wanneer het te klein wordt.

Bitterend; volgens mij kan alleen de ha je doorverwijzen naar de ka, of je moet al bekend zijn bij de ka. Het cb kan niet doorverwijzen voor zover ik weet, dus je moet dan alsnog langs de ha.
Mocht ik het mis hebben moet iemand me maar even verbeteren
pi_105721306
ok dus hoef niet te wachten op de afsprak woensdag bij de cb? dan bel ik maandag wel mijn ha wel even :Y

dat wist ik niet dat alleen de ha en niet het cb kan verwijzen! dank!

dames die een ks hebben gehad, vloeien jullie ook eigenlijk??
ik hoop dat het bij mij binnenkort wel stopt...ben het beetje zat
pi_105721464
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef bitterend het volgende:
ok dus hoef niet te wachten op de afsprak woensdag bij de cb? dan bel ik maandag wel mijn ha wel even :Y

Hier minimaal gevloeid, de eerste dagen met kraamverband gelopen omdat ik bang was om door te lekken, maar heb nooit zo'n verband vol gekregen. Vervolgens snel overgestapt naar maandverband en na 4 weken was het helemaal over. Heb wel het idee dat er een menstruatie aan zit te komen en als ik iets niet gemist heb de afgelopen 9 maanden is het dat wel :')

Ik twijfel nu trouwens of het cb echt niet kan doorverwijzen en heb ff gegoogled en kom tegen dat dit wel kan. Zou even kijken of je tot woensdag wilt wachten of maandag langs de ha gaat.
pi_105721542
Jup, vloeien hier wel bijna 7 weken geduurd.. ook 'wij' hebben wond waar de placenta heeft gezeten he. eerste week echt kraamverband nodig, daarna maandverband en laatste week inlegkruisjes.
pi_105721560
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef mefke79 het volgende:
Joh, ik ben al ver over de 30 maar zit er eigenlijk ook niet mee.

KD, als je op je hand blaast, doet het dan zeer in je buik? En zo ja, waar? En als je drukt op de pijnlijke plek en dan loslaat, wat doet dan meer pijn, drukken of loslaten?

(bij pijn bij blazen en loslaten vrees ik ook voor je blindedarm)
oh, nee want als ik op mijn hand blaas doet het geen pijn en drukken doet veel meer pijn dan loslaten.. praktijk loopt een beetje uit dus ik wacht nog steeds....ik heb zelf het idee dat het wel eens een verstopping zou kunnen zijn, het doet echt gigantisch veel pijn :o ik kan niet zitten en niet rechtop staan..
  zondag 18 december 2011 @ 13:41:49 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105721675
Hier is het vloeien minimaal nog echt de verkleuring..

En hier een 8,5 ponder die nog steeds ruim in 50 zit.. En bij newborn pampers ook nog ruim.. Volgens mij zit zijn gewicht vooral in zijn koppie.. :+
  zondag 18 december 2011 @ 13:41:50 #92
348178 NotTheSame
pi_105721676
quote:

Hier ook niet heel veel. Vrijdag middag/avond 2 verbanden vol, gisteren over de hele dag 2 en vandaag heb ik er 1tje in maar tot op heden zit daar niet meer dan een drupje in.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef Poezebeest het volgende:
Nts; je hebt echt een minimeisje. Ik vond mijn mannetje al klein met zijn 47 cm. Heb geen prematuurkleren gekocht, maatje 50 pastte, ookal was het een beetje baggy. Nu past maatje 50 trouwens nog steeds, ben benieuwd wanneer het te klein wordt.
Maatje 50 zakt haar echt van d'r kontje af! Maatje 44 is ook nog baggy, maar niet zo extreem als maat 50.
De mutsjes in maat 44 zijn overigens weer net te klein, ons dikkopje ;) !
pi_105721900
pampers maat 1 beginnen hier met 3 weken klein te worden :')
pi_105722035
Ik wil ook wat meer slagroom :D hier hebben we nog steeds maatje 1, nu met 10 weken. Maar 's nachts maatje 2, dat houdt beter. Kleertjes nu begint mt 50 eindelijk wat klein te worden :)
pi_105722176
Welke variant van pampers maat 2 gebruik je Jipster? ik zag bij de etos een verpakking met 48 luiers en een met 56...geen idee wat het verschil is! ja eentje was baby dry...maar wat dat inhoudt?
pi_105722258
Ik gebruik kruidvat newborn (mt 1), die vind ik fijner dan pampers, die voelen zo slap..
  zondag 18 december 2011 @ 13:56:37 #97
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105722314
Mt 56 hier en sommige te klein :X

KD; dat gevoel had ik ook met een blinde darmontsteking! Auw! Sterkte!
pi_105722320
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:41 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier is het vloeien minimaal nog echt de verkleuring..

En hier een 8,5 ponder die nog steeds ruim in 50 zit.. En bij newborn pampers ook nog ruim.. Volgens mij zit zijn gewicht vooral in zijn koppie.. :+
hier ook zo ja :Y
mijn bollo-dame was echt een speklap bij geboorte
SPOILER
maar dit was 'gewoon' maat 50 en dat heeft ze ook een tijdje gedragen, net als de newborn luiers.
SPOILER
KD :*
ik ben allang blij dat je niet weer zo'n eng kloppend bloedvat in je buik hebt als vorig jaar (ofzo?) ik was plaatsvervangend zenuwachtig man :')
sterkte dr mee, klinkt niet tof...
  zondag 18 december 2011 @ 14:02:21 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105722607
Veul hersenen ;)!
pi_105722644
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Veul hersenen ;)!
kind van dr moeder :7 :+
pi_105722689
meh, ik moet nu naar t ziekenhuis..
pi_105722741
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:03 schreef Kleurdoos het volgende:
:{ wat bagger zeg...
hopelijk loopt het met een sisser af, succes! :*
pi_105723563
Kd; succes en sterkte! Hoop dat je straks laat weten dat het loos alarm was :*

Hier ook maatje 1 pampers en verwacht dat hij daar de komende weken nog wel in zal zitten aangezien de luier nu nog bijna groter is dan de baby :D Ik had nog geen luiers gekocht en in het z'huis hadden ze pampers. Vind ze fijn en ben te makkelijk om uit te gaan vinden of er nog betere zijn.
  zondag 18 december 2011 @ 14:23:58 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105723603
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:03 schreef Kleurdoos het volgende:
-O- Nohhh -O-
pi_105723923
Beterschap KD, hopelijk valt het mee

Wij hebben vanmorgen bezoekje huisartsenpost gedaan voor Jelle. Hij was zo vreselijk benauwd, had al paar dagen extra ventolin maar het hielp allemaal niet.
De huisarts in kwestie heeft hem in 1,5 minuut bekeken en z'n longen geluisterd en ons naar huis gestuurd. Z'n longen waren schoon gelukkig, maar ik heb het gevoel niet serieus genomen te zijn. Niks vragen, puur alleen dat onderzoeken. Ben ik niet gewend van de huisartsenpost.
Benauwdheid komt dus hoger dan z'n longen vandaan

Neem morgen nog wel even contact op met mijn huisarts
pi_105724283
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:24 schreef Jipster het volgende:
@SummerBreeze, jij schreef in bevallingspaspoortjes dat je 12 krammen hebt in je buik, bedoel jij dat je zichbaar hechtingen in de keizersnede wond hebt?
Nee, bij mij hebben ze de huid niet gehecht maar met nietjes (de krammen) dichtgemaakt. Die hebben er 6 dagen ingezeten. Toen was de huid goed genboeg genezen en mochten ze eruit.
pi_105724710
quote:

Vloeien heb ik minimaal gedaan. De eerste 3 dagen met kraamverband gelopen/gelegen, want in het ziekenhuis zeiden ze niets anders te hebben. Eenmaal thuis overgestapt op Kotex Zwart. Dat was ik na een dag ook al zo zat (die krengen zijn veeeeel te groot joh), dus toen heb ik mijn vent na een dag al naar de winkel gestuurd voor een pakje normaal maandverband (gewoon de goedkoopste bij de Dirk). Maar na een week ben ik overgestapt op inlegkruisjes, want ook het maandverband kreeg ik niet vol.

De keizersnee is nu 3,5 week geleden en ik vloei al een paar dagen niet meer. Ik denk daat ik daar behoorlijk blij mee mag zijn.

Overigens, de verhalen over lijkluchten die gepaard gaan met de kraamzuivering hebben mij zonder reden erg bang gemaakt van tevoren. Hier meurde het lang niet zo erg als ik verwacht had. Sterker nog, ik heb het gisteren aan mijn moeder en vriend gevraagd en zij gaven aan niet eens iets geroken te hebben. *)
pi_105724998
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:50 schreef SummerBreeze het volgende:

Overigens, de verhalen over lijkluchten die gepaard gaan met de kraamzuivering hebben mij zonder reden erg bang gemaakt van tevoren. Hier meurde het lang niet zo erg als ik verwacht had. Sterker nog, ik heb het gisteren aan mijn moeder en vriend gevraagd en zij gaven aan niet eens iets geroken te hebben. *)
Ja haha! ik vind het ook niet echt stinken...het ruikt wel wat anders dan de gewone menstruatie lucht vind ik maar geen lijklucht hier! gelukkig maar
ik ben een week na de bevalling overgestapt op always ultra voor de nacht...die gebruik ik nog steeds
hoop wel dat het binnenkort afgelopen is
pi_105725050
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:31 schreef mrien het volgende:

Wij hebben vanmorgen bezoekje huisartsenpost gedaan voor Jelle. Hij was zo vreselijk benauwd, had al paar dagen extra ventolin maar het hielp allemaal niet.
De huisarts in kwestie heeft hem in 1,5 minuut bekeken en z'n longen geluisterd en ons naar huis gestuurd. Z'n longen waren schoon gelukkig, maar ik heb het gevoel niet serieus genomen te zijn. Niks vragen, puur alleen dat onderzoeken. Ben ik niet gewend van de huisartsenpost.

:N
Duidelijk iemand die geen zin had in zijn weekend dienst!
erg irritant!
:* :* beterschap voor Jelle!
  zondag 18 december 2011 @ 14:59:25 #110
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105725126
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:31 schreef mrien het volgende:

Getver wat balen Mrien.. -O-
Bij Olivia zat de benauwdheid ook hoger, alleen klein piepje in de longen. Waarschijnlijk toch 'gewoon' een (RS)virus dat ze uit moeten zieken. Wij hebben wel ook Bisolvon voor baby'tjes gebruikt om het slijm wat losser te maken en ze ging daardoor? wel meer hoesten en knapte snel op. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar ik dacht ik meld het toch even. Hopelijk is Jelle snel beter! :*

KD, wat is dat nu? Hoop dat het onschuldig is... Sterkte meid! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105726594
Kd, wat vervelend! Hopelijk is t snel verholpen!

Wat luiers betreft, ik maak nu het laatste pak maatje 2 op En stap dan over naar 3. Maat 2 begint al best strak te zitten. Bij maatje 1 vond ik alleen de pampers fijn, die rekten goed mee, de rest vond ik vreselijk stugge zooi. Eigenlijk bij maat 2 ook. Ik vind pampers lekker zacht en soepel, dat zal voor Eva ook wel lekkerder zitten lijkt mij. Kan me gewoon niet voorstellen dat stugge meuk lekker kan zitten.

En wat betreft kraamzuivering: ik vond t niet stinken, ja lekker is anders maar lijkenlucht? Nee.
Ik vloeide nog een week of 6 na, wel minimaal maarja, wel irritant.
Nu met de mirena ben ik ook al bijna 2 weken aan het vloeien. Ook minimaal maar ik word er een beetje gek van. Hoop dat t snel over is.
Tralalalaaa
  zondag 18 december 2011 @ 15:26:39 #112
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105726618
Ahhh arme KD.. ik hoop zo voor je dat het meevalt! Jij bent dit jaar al veeeeelte veel in het ziekenhuis geweest... ga voor je duimen.
pi_105726953
tap heb ik ook...ik heb die van kruitvat geprobeerd maar vond ze niks...pampers vond ik fijn! ik vraag me af hoe lang ze in maat 2 gaat zitten mijn spekkie
ik wacht mijn menstruatie af om met de cerazette weer te kunnen beginnen!
pi_105727637
lijklucht hóefde ook niet he dames ;)
ik had het bij de eerste wel en bij de tweede niet. en op kraamvisites ruik je het bij de ene vrouw wel en bij de ander ruik je niets.
  zondag 18 december 2011 @ 16:16:05 #115
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105728812
3 weken een beetje gevloeid, zit nu in de vierde week en nu is het nog minimaal met een inlegkruisje op te lossen.
Vloei jijnogveel dan?
quote:

Rayen 2½ jaar!
pi_105729192
Kruidvat e.d zitten pas fijner vanaf maatje 3. Tot die tijd zijn ze te stug in mijn ogen. Nu gebruiken we alles door elkaar. Jumbo eigen merk bevalt ook goed maar hier zitten we dan ook al in 4+ . Voor de nacht wel nog steeds baby dry van pampers.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105731148
mrien, herkenbaar. Helemaal schone longen en dan nog stikbenauwd zijn. Dan zijn het echt de luchtwegen. Heeft ie koorts? Sterkte!

Ik ben afgelopen vrijdag wederom voor het hoesten bij de huisarts geweest. RS leek op zijn retour, longen nu schoon, alleen zit het nu hoger en zijn hele hoofd vol snot. We zitten dus weer aan de neusspray om alles los te krijgen. We hebben nu dus een calimero met snot. Vandaag heeft ie de helm 4 uur opgehad, morgen moet het 8 uur. En ik hoop dat het toeval is, maar meneer spuugt ineens weer veel meer. Ik houd het nu maar even op hoesten enzo en dat het niet het gevolg is van druk op het hoofd.

KD, succes!
pi_105731192
O en luiers: we zitten in 4 van de kruidvat want de 3 lekte telkens door. Meneer heeft de gewoonte plassen en poepen te combineren, dus er moet heel wat absorptievermogen in zitten.
pi_105731433
Mrien wat naar voor Jelle..

en mefke, net begonnen met helm, ik hoop dat het spugen inderdaad niet te maken heeft met de helm.. wat vindt hij ervan? en sterkte met de snotterigheid ed.
pi_105731961
Wat vindt ie er van..ehm, de eerste vijf minuten dat ie em op heeft is het duidelijk wennen. Daarna lijkt ie het vergeten te zijn. Het opzetten is het vervelendste nog.
pi_105732581
geen sisser, dikke baarmoederontsteking en prolly de rechtereileider ook
pi_105732680
Dislike :( das mooi kut dus! En nu?
Tralalalaaa
pi_105732683
:o sterkte kd! wat gaat er gebeuren?
pi_105732733
Au ;( :{
Arme jij!
pi_105732835
Jezus KD, en nu?
pi_105732887
Het doet echt heel veel pijn idd.. en 4x toucheren ook he. Ik dacht echt dat het mijn darm was..maar die drukt er tegenaan ofzo. Ik zit nu iig aan de medicatie, kweekjes afwachten en van de week een echo. We zaten er nu 2.5 uur met 2 kindjes dus had er genoeg van.
pi_105732921
en ik bedoel mn linkereileider :P voor hem was t rechts :P
  zondag 18 december 2011 @ 18:42:36 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105734896
Jeetje KD, wat heftig!

Hier zo'n 6 weken gevloeid, maar de laatste 2 weken niet veel, maar wel maandverbanden (wat heb ik toch een hekel aan die krengen). Toen een weekje echt minimaal en hoppa de eerste menstruatie er achteraan, joepie! :( Maar nu eindelijk sinds gisteren vrij van die bende! Halleluja! *O*
pi_105735638
Tering KD, dat is heftig!
pi_105736213
boooh KD :o wat ontzettend shit hey :X en wat vreselijk pijnlijk :X
pffrt heb jij weer... beterschap en sterkte, ik hoop dat je er snel vanaf bent.
pi_105736908
Ow das zwaar kl*te KD.. :( veel beterschap (wat "doen" ze er eigenlijk aan?)

Hier een mannetje wat zn dag niet heeft. Heel veel drinken (2 borsten per keer ipv 1) en daarna heel veel huilen en met beentjes schoppen en strekken.. Buikpijn denk ik :( acherum.. Dadelijk maar douchen en kijken of hij dan lekker kan slapen. Hoop dat het genoeg ontspanning geeft.

Hier een week of 4/5 gevloeid volgens mij. En bij 6/7 weken weer. Ik dacht menstruatie maar daar duurde het weer te kort voor.
pi_105737306
Ja pijn pijn pijn, maar ik wil nu geen pcm oid omdat ik in de gaten moet houden of het erger wordt.Ik moest net een kuur innemen van een paar pillen tegelijk.. (tegen eventuele infectie) maar ik wil niet teveel medicatie ivm borstvoeding.. nu lig ik op de bank, zo stil mogelijk, als ik beweeg doet t hels pijn :') maargoed, ik word zo blij van Lex dus dat is mijn homeophatisch middeltje ;)
  zondag 18 december 2011 @ 19:42:20 #133
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737339
KD, is er dan toch niet iets achtergebleven? Je had toch een poos terug ook bloedingen? Of had je dan al eerder last gekregen?

Rot hoor, waardeloos ook om als mama ziek te zijn, ik hoop dat je snel opknapt. ;)
  zondag 18 december 2011 @ 19:43:10 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737366
Je hebt een puur natuur kruikje voor op je buik. :)
pi_105737429
Beterschap KD, klinkt naar
heerlijk zo'n kruik, heb ik ook op mijn borst nu O+ O+ O+

Nirak arme manneke! dikke :* die van mij gaat ook zo in bad! doen we 2x per week
pi_105738609
Kd; wat ontzettend naar! Veel beterschap en ik hoop dat je snel opknapt en pijnvrij bent.

Voor alle zieke kindjes en hun mama's een :*
pi_105738736
KD, Beterschap, k heb precies hetzelfde gehad toen ik een spiraal had laten zetten, en als ik helemaal gekreukeld op de bank lag was het nog wel te doen!
Kan ik wel gelijk aan jou vragen of het inderdaad te vergelijken is met weeen, want dat idee dat ik namelijk :P
S. 2014
J. 2016
pi_105738821
Jep, ik zei net nog, t voelt als naweeen!
pi_105738890
Kd sterkte :* :*
The way you rock'n'roll
  zondag 18 december 2011 @ 20:18:54 #140
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105739155
Boh KD! Sterkte en beterschap! :*
A grand adventure has begun.
pi_105740677
jemig KD, hoe kom je daar nou weer aan? Of beter gezegd: hoe kom je er weer vanaf? Pas je wel goed op jezelf? Lijkt me niet niks zo.
Beterschap!
pi_105740737
Ik weet t niet en de arts ook niet, want geen gemeenschap enzo gehad sinds de bevalling (11wk geleden)
pi_105741294
KD, toch iets achtergebleven dan? Restje ofzo?
  zondag 18 december 2011 @ 21:00:48 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105741698
he bah KD wat een rotnieuws zeg... en dat klinkt echt superpijnlijk!! nu fors aan de AB zeker? :*

Mrien voor jouw en Jelle ook een dikke :*
pi_105745984
Zeau, na bijna 3 uur huilen met pauze (het in bad gaan) liggen we nu allemaal uitgeput in bed. Even een schaamteloze :* voor ons mannetje..

En ook voor KD, hoop dat het snel beter met je gaat :*
pi_105746033
KD :*

En voor Mrien en Jelle :*

Hier ook ks na de eerste ben ik gehecht met draadjes, moesten na 6 dagen verwijderd worden en na Sarah ben ik ook met krammetjes weer in elkaar gezet ;) Moesten idd ook na 6 dagen verwijderd worden.

Vloeien was hier wel minimaal, de eerste dagen nauwelijks, toen ik weer echt ging mobiliseren werd het iets heftiger voor een dag of 4 en daarna weer minimaal nog een week of 3. En minimal is dan de ene dag niets en andere dag een beetje.

Ik wil even *O* voor Sarah, ze is nu al een week lang elke avond zelf in slaap gevallen. Dus wakker in bed gelegd (voorheen ging ze altijd bij een van ons slapen en dan legden wij haar over) even laten jammeren 5 minuutjes, dan troosten 5 minuutjes, weer terug gelegd en binnen 2 minuutjes jammeren sliep ze dan. De afgelopen dagen sliep ze zelfs al binnen de eerste 5 minuutjes jammeren. En ook na de late fles laat ze zich makkelijk weer terug leggen en dan kwam ze elke keer rond half 3 en ging dan doorslapen bij ons in bed, maar afgelopen nacht kwam ze pas om half 5 dus hopelijk zet dit patroon zich voort en gaat ze steeds een beetje langer slapen in haar eigen bed. Ik ben helemaal kapot door de goede nachten :+
pi_105746124
MamaP *O*
pi_105747824
O KD wat k*t... Boh zeg... Hopen dat die verschrikkelijke pijn en de ontsteking maar snel mogen verdwijnen.
:*
pi_105748060
Ow wat fijn mamapurk!!
pi_105749718
En een super *O* voor MP, wat fijn!
pi_105756381
ik ben moe. Maar helaas zit ik met een ziekig meisje op de bank. Ze heeft haar fles van een uur of 9 er compleet uitgespuugd en sindsdien gooit ze bijna alles wat ik haar te drinken geef er vrijwel direct weer uit. Zolang ze half zit lijkt z zich het prettigst te voelen, dus ik hou haar maar op de arm/op schoot/op een kussen op de bank. Haar wiegje kan ik niet scheef zetten en bij ons in bed vind ik sneu voor mijn vriend. Die heeft morgen weer zijn eerste werkdag sinds de geboorte, dus die gun ik zijn nachtrust. Ik merk vanzelf wel wanneer ik hier op de bank in slaap stort (nouja, eigenlijk niet, maar jullie snappen wel wat ik bedoel)

Morgenmiddag voor het eerst naar het cb. Hopelijk is ze dan een beetje opgeknapt. Of niet, dan kan ik meteen vragen of zij een idee hebben waar het plotselinge overgeven ineens vandaaan kan zijn gekomen.
pi_105756493
Mp; wat fijn!

Nirak; hoop op een rustige nacht voor jullie.

Hier klaarwakker met een klein jongetje op mijn borst, diep in slaap. In zijn bedje weer erg druk met kreunen en krijsen, dus bij me gepakt. Waar het vervolgens even duurde voordat hij zich ontspande en in slaap viel. Dacht net dat ik hem wel terug kon leggen, maar helaas, hij begint gelijk te kreunen, moeilijke gezichtjes te trekken en gaat weer krijsen. Vind het dan zo bijzonder te zien dat hij nu bij mij zo rustig slaapt, zonder geluiden alsof iets dwars zit. Weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, mannetje lijkt echt ergens last van te hebben maar doet dit krijsen niet standaard. Kreunen en moeilijke gezichtjes trekken wel, hij slaapt niet voor niets op zijn eigen kamer en dan word ik nog wakker van zijn gekreun. Morgen maar eens bedenken wat ik hiermee aan moet, zonder nachtrust word ik niet gezelliger nl en ik durf niet te slapen met hem op mijn borst.
pi_105756556
SB; ook al een nachtbraker :') Vervelend zo'n ziek meisje? Is het projectielspugen à la reflux?
pi_105757142
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 01:57 schreef Poezebeest het volgende:
SB; ook al een nachtbraker :') Vervelend zo'n ziek meisje? Is het projectielspugen à la reflux?
Nope, eerder een boer met inhoud. Veel inhoud. Al ligt ze nu heerlijk te slapen en houdt ze haar fles van een half uur geleden nog steeds binnen. Ze is ook wat aan de warme kant (om half 10 was haar temp 37.4 en dus nog binnen de marge van normaal. Ik hou het gewoon goed in de gaten. Ik denk niet dat het reflux is, vandaag is de eerste dag dat ze spuugt. Hmmm, nu ik dat zo typ, vandaag uit nood een ander flesje gebruikt dan normaal, flesjes waren ook stuk sneller leeg dan voorheen.

[i]*pling* kwartje valt [i]

Morgen maar weer de fles gebruiken die we al 2,5 week gebruiken. En meteen maar een tweede slowflow-speen bestellen.

En poezebeest, wat jij hebt (het niet durven slapen me de kleine op je borst) heb ik dus ook, Vandaar dat ik op de bank zit.

Wel naar dat jouw ukkie ook zo onrustig is. Ik hoop dat je morgen (na een extra dutje als dat kan) een manier kunt bedenken om verandering in de situatie te brengen.
pi_105757532
SB; fijn dat je de oorzaak achterhaald hebt. Ik heb ook wel eens een andere fles gebruikt en toen was het ook feest. Blijf nu dus trouw aan de avent. Hoop dat je zo nog wat slaap kunt pakken!

Ik wacht tot de kleine man honger krijgt en daarna leg ik hem terug in bed. Maar zul je net zien dat hij juist vannacht langer doorslaapt :')
pi_105757830
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 02:39 schreef Poezebeest het volgende:
SB; fijn dat je de oorzaak achterhaald hebt. Ik heb ook wel eens een andere fles gebruikt en toen was het ook feest. Blijf nu dus trouw aan de avent. Hoop dat je zo nog wat slaap kunt pakken!

Ik wacht tot de kleine man honger krijgt en daarna leg ik hem terug in bed. Maar zul je net zien dat hij juist vannacht langer doorslaapt :')
Hier lijkt de aventfles juist de oorzaak te zijn. Ik ga vanaf nu weer trouw de Nuby gebruiken.

Inmiddels trouwens op de slaapkamer aangekomen. Mevrouw heeft jet hele naar boven gaan en in de wieg gelegd worden doorgeslapen, dus ik hoop dat ze nu blijft slapen tot de volgende voeding. Met een beetje mazzel is dat rond zessen zodat ik het door vriendlief ian laten doen. Zijn wekker gaat toch om 6.15 uur.

Ik hoop voor jou dat je kleine vent snel honger krijgt en dat je hem daarna inderdaad met succes in zijn eigen bedje weet te manoeuvreren. Succes meid! En hopelijk slaap lekker :*
  maandag 19 december 2011 @ 07:48:04 #157
348178 NotTheSame
pi_105760399
Mogguh dames!

Het voelt nog een beetje onwennig hierzo in dit topic, ik doe echt m'n best om alles te lezen en te begrijpen, maar op één of andere manier blijft nog niet alles hangen...

Kleurdoos, wat vervelend zeg... Hopelijk kunnen ze je er snel vanaf helpen.

MamaPurk met een zelf-inslapende Sarah *O* !

En een dikke :* voor Summerbreeze en Poezebeest. Hopelijk kunnen jullie en de kleine prullekes vandaag nog ergens een beetje slaap bijtanken!

Hier gaat het nog steeds goed. Draak kwam vannacht om 23, 2 en 5. Lekker gedronken en gekroeld om vervolgens tevreden weer in d'r nestje te ploffen!
En ik heb al 3 vp's achter me staan dat ik vanmorgen naar huis mag! *O* Nu de afdelingsarts nog, maar dat gaat gewoon een piece of cake worden denk ik ;) !
pi_105762037
zo...3 slapeloze nachten verder....Evan zit aan een stuk of 5 middeltjes ondertussen en heeft het erg benauwd. Hij zit nu bij opa en oma. Ik hoop dat ie wat beter wordt.
pi_105762280
:* voor de zieke kindjes

:* voor de slapeloze nachten

Hier vermoed ik echt tanden en misschien wel meer tegelijk. Ze heeft een aantal bulten in haar onderkaakje en ze kouwt op alles. En ze doet de hele tijd heel gek haar tong over haar onderkaak naar buiten, zou het dan toch zo zijn dat mijn baby niet tandenloos blijft :D
pi_105762593
Zonder nog even bijgelezen te hebben...

Cas is vandaag 26 weken oud, *slik*.. De tijd gaat snel!

Wij jonge ouders kan niet tellen :') :') :') :')

[ Bericht 68% gewijzigd door Cyntiaa op 19-12-2011 10:32:56 ]
  maandag 19 december 2011 @ 10:15:40 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105762800
Ons ventje heeft vandaag zijn vermaanddag. Vijf maanden alweer. Ik vind het een bijzondere tijd. Hij zit 'op het randje' van heel vele nieuwe ontwikkelingen :) Ik merk dat ik de laatste dagen veel stilsta bij de zwangerschap, geboorte en het bestaan van mijn zoon. 'Mijn zoon' O+ , alleen al bij het noemen schiet ik vol. Het zwanger raken en zijn ging redelijk onbewust, ook omdat er toen een aantal (vervelende) dingen speelden. Na de bevalling ben ik snel weer gaan werken en nu isa het alsof het nooit anders is geweest. Het is allemaal zo snel gegaan, dat ik me nu pas realiseer wat het allemaal voor me betekent. Ik sta mezelf eindelijk toe om gewoon gelukkig en dankbaar te zijn.
pi_105762806
Cleany, 5 medicijnen voor Evan?! Jeetje, das niet niks. Hopelijk werpt het wel vruchten af.

MP, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat er tandjes aan lijken te komen. Na 9 maanden (toch?) mag dat ook wel.

Na mijn vorige bericht heeft Marieke niet meer gespuugd maar wel heerlijk geslapen. Om 6 uur meldde ze even dat ze honger had en na een fles en schone luier heeft ze lekker bij mij in het grote bed geslapen en nu net weer wakker voor een fles.

Mijn vriend is vandaag weer werken, dus ik ga een lekker nestdagje houden. Lekker de hele dag met een boek op bed hangen. Das alweer veel te lang geleden.

Maar eerst: KOFFIE!!!
  maandag 19 december 2011 @ 10:16:13 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105762812
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:07 schreef Cyntiaa het volgende:
Zonder nog even bijgelezen te hebben...

Cas is vandaag 26 weken oud, *slik*.. De tijd gaat snel!
Weet je dat zeker? Cas is toch van 21 juli?
pi_105763064
Het Wij jonge ouders ding geeft het aan :') Zal eens gaan tellen ;)

Stom Wij jonge ouders widget! Ze willen mijn baby al zo snel oud maken -O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Cyntiaa op 19-12-2011 10:36:52 ]
pi_105763144
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:16 schreef SummerBreeze het volgende:

MP, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat er tandjes aan lijken te komen. Na 9 maanden (toch?) mag dat ook wel.

Na mijn vorige bericht heeft Marieke niet meer gespuugd maar wel heerlijk geslapen. Om 6 uur meldde ze even dat ze honger had en na een fles en schone luier heeft ze lekker bij mij in het grote bed geslapen en nu net weer wakker voor een fles.

Mijn vriend is vandaag weer werken, dus ik ga een lekker nestdagje houden. Lekker de hele dag met een boek op bed hangen. Das alweer veel te lang geleden.

Maar eerst: KOFFIE!!!
Ja al 9,5 maand ondertussen :X En dan word het wel eens tijd toch, ja toch?!?!

En wat fijn dat ze niet meer heeft gespuugd! Lag het dna toch aan het flesje denk je??

En de koffie doe ik met je mee c_/
pi_105763307
tandjes mp! *O* werd eens tijd ja :D

poezebeest hier precies hetzelfde verhaal...even aan de borst..3 minuten later slaapt ze bijna...leg ik haar naast me en bam krijsen!! dus weer oppakken weer borst en weer neerleggen maar nee alleen hard schreeuwen :N
dus heb ik met haar op mijn borst geslapen -O-
pi_105763329
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:28 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja al 9,5 maand ondertussen :X En dan word het wel eens tijd toch, ja toch?!?!

En wat fijn dat ze niet meer heeft gespuugd! Lag het dna toch aan het flesje denk je??

En de koffie doe ik met je mee c_/
Vannacht en vanmorgen heeft ze weer gedronken uit de Nuby-fles dus het zou idd heel goed jet type fles/speen kunnen zijn. Maar zich gewoon niet lekker voelen sluit ik ook nog niet uit. Over een paar dagen probeer ik gewoon de Aventfles nog eens en dan zullen we zien.
pi_105763478
Bitterend ik heb de eerste weken ook met Puck op mijn borst geslapen. Dat wordt vanzelf beter hoor :Y

Hier was Puck vannacht om onverklaarbare reden aan het spoken en dat vind ik nog minder erg dan de reactie van Mr.DML daarop. Wat een chagrijnige brompot zeg die dat dan op mij afreageert :(
Puck op mijn borst genomen en hij sliep weer. Alleen jammer dat zijn neus dicht zat en hij recht in mijn oor snurkte :')
The way you rock'n'roll
  maandag 19 december 2011 @ 10:51:36 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105763672
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Het Wij jonge ouders ding geeft het aan :') Zal eens gaan tellen ;)

Stom Wij jonge ouders widget! Ze willen mijn baby al zo snel oud maken -O-

De mannetjes zijn deze week allebei 22 weken :)
  maandag 19 december 2011 @ 10:52:40 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105763694
Hier trouwens ook brak, onze knul vond het om 4 uur tijd voor een flesje. Dat doet-ie nooit! misschien was hij van slag. We hadden hem mee naar een veel te druk verjaarsfeestje om 30 vierkante meter. Doen we niet zo snel meer.
pi_105763749
Hoe doen jullie het trouwens overdag? leggen jullie de kleintjes in hun bed na de fles/borst? hier slaapt ze de hele dag na de borst gewoon op mij...misschien dat ik haar weg moet leggen zodat ze het leert :?
pi_105763863
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:54 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het trouwens overdag? leggen jullie de kleintjes in hun bed na de fles/borst? hier slaapt ze de hele dag na de borst gewoon op mij...misschien dat ik haar weg moet leggen zodat ze het leert :?
Nee joh, dat hoeft nog niet. Geniet er maar van. Binnenkort zal je zien dat ze dit vanzelf niet meer wilt. Je kan haar nog niet verwennen en dat wennen aan het bedje komt dadelijk wel.
The way you rock'n'roll
pi_105763984
Bitterend, Marieke ligt bij mij of mijn vriend (ligt eraan wie de fles heeft gegeven) totdat ze begint te gapen. Als het voor 20 uur is gaat ze na dat gapen in de box, na 20 uur gaat ze in haar wieg boven. Zolang ze echt wakker is, en dat is steeds vaker en langer, blijft ze bij ons/mij. Tenzij ik mijn handen nodig heb, dan daat ze de box in.

Maar nu moet ik wel toegeven dat Marieke een heel erg rustig en makkelijk meisje is en het niet erg vindt om alleen te zijn. Er is genoeg te zien en horen om haar heen.
pi_105764068
Haha, herkenbaar, DML. We accepteren maar van elkaar dat we 's nachts ontoerekeningsvatbaar zijn: +
pi_105764084
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee joh, dat hoeft nog niet. Geniet er maar van. Binnenkort zal je zien dat ze dit vanzelf niet meer wilt. Je kan haar nog niet verwennen en dat wennen aan het bedje komt dadelijk wel.
In Februari moet ze naar de opvang...ik denk dat ik haar toch moet laten wennen aan in een bed slapen ipv op mama dr borst...maar weet niet zo goed hoe
pi_105764140
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Inderdaad! Dat komt meer in de buurt!

Wij hebben Cas dit weekend wortel laten proeven :Y) Viel meteen in de smaak :+

En vanmorgen een zure luier! Groen en zuur :7 Tandjes?
pi_105764152
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:04 schreef SummerBreeze het volgende:
Bitterend, Marieke ligt bij mij of mijn vriend (ligt eraan wie de fles heeft gegeven) totdat ze begint te gapen. Als het voor 20 uur is gaat ze na dat gapen in de box, na 20 uur gaat ze in haar wieg boven. Zolang ze echt wakker is, en dat is steeds vaker en langer, blijft ze bij ons/mij. Tenzij ik mijn handen nodig heb, dan daat ze de box in.

Maar nu moet ik wel toegeven dat Marieke een heel erg rustig en makkelijk meisje is en het niet erg vindt om alleen te zijn. Er is genoeg te zien en horen om haar heen.
ik gebruik nu vaker een draagdoek omdat ik anders de hele dag op de bank zit met een meisje op mijn borst
als ze wakker is dan is de box wel leuk maar om te slapen ho maar!
pi_105764177
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef bitterend het volgende:

[..]

In Februari moet ze naar de opvang...ik denk dat ik haar toch moet laten wennen aan in een bed slapen ipv op mama dr borst...maar weet niet zo goed hoe
Dat komt vanzelf, echt! Bij zowel Lotte als Jelle vroeg ik me dit ook af, en een paar weken voor ze naar de creche gingen, gingen ze meer in hun eigen bed slapen en minder op mij.
pi_105764181
Tip van Flip: wortelrisotto! Heerlijk voor baby's, peuters en hun ouders.
pi_105764255
Ik heb een leuk kookboek voor de kleintjes (0-4 jaar) voor mijn verjaardag gekregen, ik heb helemala zin om mijn meiden te gaan verwennen met de lekkere dingen die daarin staan :) Denk dat ik er zelf ook heerlijk van zal smullen!
pi_105764273
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef mrien het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf, echt! Bij zowel Lotte als Jelle vroeg ik me dit ook af, en een paar weken voor ze naar de creche gingen, gingen ze meer in hun eigen bed slapen en minder op mij.
gewoon vaker neerleggen in haar bed dus?
om te proberen?
of in de box

Aventura trouwens ik merk ook dat na een dag met bezoek de kleine is uit haar doen! vaker eten en huilen en heel onrustig!
pi_105764390
Zou zo maar kunnen Cyntiaa, maar kan ook verkouden zijn. Ik heb ook al een paar x nieuwe tandjes verwachten, maar ze loopt toch echt nog steeds maar met die onderste 2. En dat al bijna 4 maanden haha.

MP wat fijn dat het slapen van Sarah zoveel beter gaat! Heerlijk!

KD beterschap meis, wat Mefke ook al zei: hoe kom je dáár nou weer aan?? Je bent gewoon thuis toch? Heb je medicijnen gekregen?

Bitterend, Eva sliep vaak in de kinderwagen. Die stond gewoon in de woonkamer naast de bank of de eettafel (net waar wij waren). Dus dan ben je toch dichtbij en je kan haar goed in de gaten houden. Misschien is dat een tussenstap die je kan maken straks, wanneer je een overgang wil maken tussen bij jou slapen en in haar eigen bedje?
Ze was een week of 12 en toen merkten we aan haar dat ze er niet meer lekker sliep. De omgeving werd te onrustig (of nou ja, zij werd meer alerter), dus toen zijn we gaan wennen aan het bedje.
Nu slaapt ze heel makkelijk alleen in: speentjes in bed, knuffeltje erbij, slaapzak aan, kusje van mama/papa en welterusten. O+
pi_105764431
Bij Ivan kookten we nog uit Opperdepop. Lena eet al van meet af aan met de pot mee. Grappig hoe dat anders kan zijn bij een tweede.

Ik dacht dat Ivan een voorbeeldig eter was, maar Lena slaat alles. Ze weigert niets, eet goed en veel, bijt en kauwt netjes en verslikt zich nooit. Donderdag gaan we haar weer wegen en ik ben heel benieuwd naar haar gewicht. Man, wat kan dat kleine meisje bunkeren! Er zitten dagen tussen waarop ze meer eet dan ik.
pi_105764439
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hier ook maar zoals Mrien zegt, dat gaat vanzelf beter. Je kan het oefenen natuurlijk nu al maar als het nog niet echt lukt zou ik me er niet direct al te druk over maken.
The way you rock'n'roll
pi_105764487
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Ivan kookten we nog uit Opperdepop. Lena eet al van meet af aan met de pot mee. Grappig hoe dat anders kan zijn bij een tweede.

Ik dacht dat Ivan een voorbeeldig eter was, maar Lena slaat alles. Ze weigert niets, eet goed en veel, bijt en kauwt netjes en verslikt zich nooit. Donderdag gaan we haar weer wegen en ik ben heel benieuwd naar haar gewicht. Man, wat kan dat kleine meisje bunkeren! Er zitten dagen tussen waarop ze meer eet dan ik.
Ik heb dusd die opperdepop en die menuutjes voor de mini's ga ik niet maken want Sarah houd van stukjes enzo en die eet dus ook redelijk met de pot mee, maar hier staan wel er leuk dingen in. Ik ga er zeker plezier van hebben (helemaal nu Jaël drakig is met eten maar das offtopic ;))
pi_105764557
Wij eten toch te vaak uit pakjes/zakjes om Puck lekker mee te laten eten en we eten te laat. Dat trekt Puck niet helaas.
The way you rock'n'roll
pi_105764582
Precies, danic, voor veel kindjes wordt de gewone omgeving ineens te druk om in te slapen. Dat merk je meteen.

Hoe oud is ze nu, bitterend? Het zou zonde zijn als je je verlof "verspilt" aan trainen en je zorgen maken om hoe dat straks moet. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je haar graag vroeg wil leren om tevreden te zijn zonder bij jou te liggen. Met Ivan ben ik er rond de 6-8 weken mee begonnen. Bij Lena ging het vanzelf.

Overige 's gig het slapen op de opgang bij Lena niet meteen goed. Ze vond het vervelend om er in haar eentje in pikdonkere kamer te liggen. Ze sliep dus vaak in de box, meestal in de speciaal voor haar opgehangen hangmat. Op het kinderdagverblijf hebben ze wel ervaring met kinderen die niet makkelijk alleen slapen en er is meer mogelijk dan je nu misschien denkt.

Ze komt ook in een verticale groep, toch? Dat is wel fijn, want dan is ze een van de weinige baby's.
pi_105764651
Moet je minder vaak uit pakjes en zakjes eten, DML. Is ook goed voor jezelf. :Y)

Even serieus: als er iets eten wat we niet geschikt vinden voor Lena dan krijgt ze iets uit de vriezer. We koken vaak meer dan we nodig hebben en vriezen de rest in.
pi_105764738
Ik vind het moeilijk...omdat ze tot nu toen 24 uur bij mij is...ben ik bang dat de overgang naar een vreemde opvang met een vreemde slaapplek moeilijk zou zijn!
Claudia: ze is bijna 4 weken :Y heel jong dus, en ik geniet er ook van dat ze zo graag bij mij is O+ ik wil alleen niet dat ze ineens schrikt van de overgang naar de kdv
Ze komt denk ik in een verticale groep terecht ja...flexibele opvang dus elke dag/maand andere samen stelling van de groep

bedankt voor jullie geruststelling trouwens :*
pi_105764891
Het slapen komt vast wel goed, bitterend! :) Geniet er inderdaad van dat ze nog zo lekker bij je wil liggen.
Cas wil het alleen bij zijn laatste fles, dan kan hij zo genietend kijken. En de geluidjes die hij dan maakt, te lief gewoon. *; *; *; *;
Ik moet trouwens zeggen dat hij vanaf dag 1 gewend is om in zijn wiegje te slapen, nu slaapt hij in een ledikant. Ik merk, nu hij een eigen kamer heeft, dat hij heerlijk kan slapen. Inbakeren hoeft niet meer!
pi_105764900
@Bitterend, ik ben ook sinds een week of wat begonnen met oefenen bij J. Hij is nu al 10 weken geweest en zal in februari ook naar de opvang gaan. Hij slaap overdag vaak in de box, in zijn bedje is het protesteren, soms gaat het goed, soms van kwaad tot erger... 's avonds slaapt hij wel prima in zijn bedje, en 's nachts ook, maar dan zijn wij er ook (wieg op onze kamer).
pi_105764909
Het fijne van zo'n verticale groep is dat bijna alle kindjes 1 slaapje per dag hebben, 's middags, en de baby's daar lekker doorheen kunnen walsen. Op ons huidige kinderdagverblijf heeft Lena altijd veel bij de leidsters gezeten.

Ivan en Lena gaan straks trouwens naar hetzelfde kinderdagverblijf, alleen niet de verticale groep.
pi_105765001
Wij gaan vrijdag bij een kdv kijken, ze hebben plek voor J. vanaf februari 2 dagen. Ik ben benieuwd, nog even wat dingen opschrijven wat ik allemaal wil vragen. Hebben jullie nog tips?

Ook zijn we nog aan het kijken naar gastouderschap, vanwege de flexibiliteit, maar dit kdv heeft ook al 5 soorten uren (qua wegbreng en ophaaltijden) die je kunt afnemen, dus dat is fijn.
pi_105765179
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het fijne van zo'n verticale groep is dat bijna alle kindjes 1 slaapje per dag hebben, 's middags, en de baby's daar lekker doorheen kunnen walsen. Op ons huidige kinderdagverblijf heeft Lena altijd veel bij de leidsters gezeten.

Ivan en Lena gaan straks trouwens naar hetzelfde kinderdagverblijf, alleen niet de verticale groep.
mooi zo :Y

Jipster : Hoe kies ik een kinderdagverblijf?
  maandag 19 december 2011 @ 11:44:18 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105765197
Ik noteer even alle tips hier omtrent koken, dan kan ik half januari goed van start met onze man. Ben toch zooo benieuwd hoe-ie reageert op vast voedsel. Wij zijn beide makkelijke eters en proberen hem daar wel in mee te nemen. Dan bedoel ik dus een open vizier wb. verschillende smaken.
pi_105765212
Wat ik al wel aan Cas heb gemerkt : Vers is jammie :Y) , potje is *trekviesgezicht*
pi_105765279
Hier na een lange nacht ook weer boven water. Na zijn voeding om 3.30 uur in bed gelegd en hij sliep redelijk.
Hier slaapt hij vanaf begin af aan in zijn wieg, komt ook omdat hij in het z'huis de eerste 10 dagen ook alleen heeft geslapen, dus in zijn bed slapen vind hij niet erg. Hij slaapt ook wel eens op ons of in de box/wandelwagen, gewoon omdat dat gezellig is, het zo uitkomt of zoals vannacht als dat het enige is dat hem rustig houdt. Op zich is het een makkelijke baby, maar het idee hebben dat hij ergens last van heeft en niet weten waarvan vind ik wel lastig.
pi_105765381
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

mooi zo :Y

Jipster : Hoe kies ik een kinderdagverblijf?
^O^
  maandag 19 december 2011 @ 11:50:38 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105765394
Over (niet meer) bij me slapen: ik weet niet zo goed meer hoe het ging. Volgens mij hebben we hem na een week of 4 in zijn ledikant gelegd. Dit omdat we de indruk hadden dat hij over zijn toeren raakte van het vele bij ons (en voor hem dus wakker) zijn. We hielden elkaar alledrie wakker. We deden het dus meer vanuit een behoefte dan om te 'trainen'. Hij viel eigenlijk meteen in slaap in zijn bedje. We zorgden er wel voor dat hij ons altijd kon horen en zien. Zo was de overgang voor hem (volgens mij) niet al te groot. Hij gaat vanaf 8 weken naar het kdv en daar valt hij ook goed in slaap. Wel slaapt-ie er minder dan thuis.
pi_105765907
Puck zit op een verticale groep en slaapt er minder dan thuis maar de afleiding van de grote kindjes trekt hem er doorheen.

Puck eet zowel vers als potjes zonder problemen. Hoewel bietjes met aardappel lekker zijn maar enkel bietjes zorgde voor een rilling door zijn hele lijfje :D
The way you rock'n'roll
pi_105768889
Kd hoe is het met je? Je hebt het wel flink te pakken zeg
@bitterend in het z-huis lag ean ook alleen maar tegen mij of d'r vader aan te slapen zo ontzettend fijn zo'n prulletje dicht tegen je aan
@nts wat fijn dat het zo goed gaat zeg.
@mp een doorslaper wauw en nu zo door gaan het Sarah

Beterschap voor alle zieke kindjes

Iemand mijn baby gezien?
pi_105770077
Wat is ze al een grote meid! *O*
pi_105771334
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

+1 :Y
pi_105771565
Ja, jouw mannetje natuurlijk ook!
pi_105771670
V ind het zo leuk dat "onze" mannetjes in de zelfde ontwikkelingsfase zitten.
En mooi dat de worteltjes zo'n succes waren Cyntiaa
pi_105771827
3 stuks inderdaad! *;

Cas vindt worteltjes erg lekker, mits vers, heb nu dus 4 bakjes in de vriezer gemaakt. Vind het jammer dat ik tot nu toe alleen tijd heb op donderdag t/m zondag. De dagen dat hij naar het kdv gaat is hij doodop bij thuiskomst. Heeft weinig zin om hem dan wortel te geven. Donderdag ga ik ook eens kijken of verse banaan in de smaak valt :Y)
pi_105772243
Ean wat ben je groot! O+ O+
pi_105774409
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Kd hoe is het met je? Je hebt het wel flink te pakken zeg
@bitterend in het z-huis lag ean ook alleen maar tegen mij of d'r vader aan te slapen zo ontzettend fijn zo'n prulletje dicht tegen je aan
@nts wat fijn dat het zo goed gaat zeg.
@mp een doorslaper wauw en nu zo door gaan het Sarah

Beterschap voor alle zieke kindjes

[ afbeelding ]
Iemand mijn baby gezien?
_O-
pi_105774933
nou ik kijk ook even niet heeft madame zich in box op d'r buik gedraaid. Ik weet dat ze het kan bij de oppas doet ze niks anders maar nu dus thuis ook en ik mis het.
  maandag 19 december 2011 @ 16:32:15 #210
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105775731
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:35 schreef bitterend het volgende:
tandjes mp! *O* werd eens tijd ja :D

poezebeest hier precies hetzelfde verhaal...even aan de borst..3 minuten later slaapt ze bijna...leg ik haar naast me en bam krijsen!! dus weer oppakken weer borst en weer neerleggen maar nee alleen hard schreeuwen :N
dus heb ik met haar op mijn borst geslapen -O-
Hier ook :{ na 4 weken word ik er een beetje wanhopig van.
Mensen om me heen "schreeuwen" dat ik hem verwen. Maar hij valt zo bij me in slaap maar zodra ik hem weg leg huilen en heel doordringend huilen en dat houdt niet zomaar op.
Ik kan toch niet weken met een kind samen in slaap vallen en dat ik het ook nog eigenlijk eng vind, met hem in slaap vallen.
CB zei dat ik het steeds moest proberen om hem in zijn bedje te leggen, maar na 20 x word ik dat ook weleens zat :P

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je weet het zeker?
Zodra ik hem oppak is hij gelijk stil.
Of als hij echt lang wakker is geweest omdat hij gewoon niet wil slapen is hij nergens rustig, niet in zijn bedje en niet op mijn arm.
Ik snap niet dat hij soms uren niet slaapt,

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:54 schreef bitterend het volgende:
Ik probeer hem weg te leggen zowel overdag als 'savonds maar het lukt maar een heel enkele keer.
Ik kan moeilijk heel de dag met een slapende baby doorbrengen :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 19 december 2011 @ 16:50:21 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105776614
'S avonds lukt het hier wel, overdag nog niet. Zelfde verhaal TJ. Ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben :*
  maandag 19 december 2011 @ 16:56:23 #212
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105776944
Bedankt voor alle lieve berichtjes iedereen :*

F_R: EAN O+
KD: Beterschap!

MP: kan je mij dat troosten uitleggen? Halen jullie Sarah dan uit haar bedje of aaien jullie alleen maar over haar bolletje? Ik moet namelijk ongeveer hetzelfde doen als jullie, maar dan eerst 2 min. laten huilen, dan 4 en dan 6 min.
Over het bolletje aaien werkt niet bij haar, en ik moet proberen om haar in haar bedje te laten met troosten.
pi_105777099
Snel vraagje: ik heb J net een 120 mg pcm zetpil gegeven omdat hij veel pijn heeft van de prikjes (hard huilen met tranen, heel zielig). hoe snel zou dat moeten werken? Hij is 3 maand, 5850 gram. Inentingen waren vanmorgen om 11 uur, sindsdien heeft hij veel geslapen en 3x goed gedronken maar nu is hij hard aan het brullen.
pi_105777177
Vaak met ongeveer 15 minuten
pi_105777305
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 17:01 schreef mrien het volgende:
Vaak met ongeveer 15 minuten
dank. hij lijkt idd te kalmeren nu. :{
  maandag 19 december 2011 @ 17:17:52 #216
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105777815
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:59 schreef LiedjeBackstage het volgende:
V ind het zo leuk dat "onze" mannetjes in de zelfde ontwikkelingsfase zitten.
En mooi dat de worteltjes zo'n succes waren Cyntiaa
Erg leuk ja! Ik 'ken' verder niemand met een kleine met die leeftijd. Sterker nog, ken sws weinig mensen met kleine kinderen.
  maandag 19 december 2011 @ 17:21:34 #217
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105777977
Van wie 'moet' je dat dan allemaal T_T? Het Cb?
pi_105779822
T_T dingen moeten alleen van jezelf. Wat het cb zegt hoef je niks op uit te doen als jij je er niet goed bij voelt. Ik heb Mikael en Leander ook nooit laten huilen en veel bij me gehad. Mikael was een goeie slaper en die lag uiteindelijk toch liever in eigen bed. Leander die wil(de) liever bij je liggen. Nu nog steeds. Matthias is verschillend. De ene dag wil ie lekker bij me liggen en de andere dag liever in bed. Nu heeft hij niet veel keus omdat er meer kinderen rond lopen en ik het voor mezelf dus zo makkelijk mogelijk moet maken. Dus dat betekend dat ie soms maar even in bed ligt te huilen. En als ik net Leander aan het verschonen ben en het duurt hem te lang zet ie het wel op het brullen. Heel zielig soms maar ja jammer dan. Ik ben denk ik wat dat betreft weer makkelijker geworden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105780121
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:32 schreef TimeJumper het volgende:

Ik kan moeilijk heel de dag met een slapende baby doorbrengen :+
Ik heb de hele dag een baby op mij...ik wacht altijd tot mijn man thuis is om te kunnen douchen omdat ik haar niet wil/kan weg leggen...ik kan haar niet laten huilen gewoon...
eten koken en dingen in huis doen kan met een draagdoek gelukkig!
  maandag 19 december 2011 @ 18:44:04 #220
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105781416
T_T heeft een paar pagina's terug onder een spoiler gezet wat er loos was/is.
  maandag 19 december 2011 @ 18:45:29 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105781480
Wat is ean al groot FR! Lekker koppie hoor!
pi_105782355
Timejumper, ja ik weet het zeker dat je de eerste maanden niet kan verwennen.
Waarom is je ukje stil zodra je hem oppakt? Omdat hij graag bij jou wil zijn. Puck is nog steeds meestal stil als ik hem oppak. Die kleintjes vinden geborgenheid bij jou. Zeker als ze net negen maanden in je buik hebben gezeten en nu naar de boze buitenwereld zijn gelanceerd.
Dan is een ledikantje een hele grote enge wereld zonder bekende geluiden en geuren.
Jou kent hij, jij bent vertrouwd. Het feit dat hij stil is betekend dat hij zich geborgen voelt bij je.
The way you rock'n'roll
pi_105782654
O+ O+
pi_105783684
Ik ga haast denken dat ik een hele rare baby heb. Ze ligt meestal net zo lief in de box/haar wieg als bij mij of mijn vriend. Door jullie opmerkingen over geborgenheid en en dergelijke krijg ik bijna het gevoel dat ik een afstandelijk kind heb.

Of het is gewoon een hele stoere meid die de hele wereld aandurft zonder dat ik haar hoef te steunen :P

Vanmiddag overigens eerste keer naar het cb geweest. Zowel de assistente als de arts waren onder de indruk. Ze heeft geen seconde gehuild, ze was de hele tijd wakker en ze keek heel wijs en helder uit haar ogen. Ook doet ons meisje het goed op de flesvoeding. Ze weegt nu 4105 gram (geboortegewicht 24 dagen geleden 3560 gram) Maakt mij weer duidelijk dat voeden op verzoek met flesvoeding prima werkt.
  maandag 19 december 2011 @ 19:39:09 #225
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105784415
Dat 2de gewoon SB!
  maandag 19 december 2011 @ 21:05:37 #226
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105789771
TJ dikke kus voor jou. Zoals claudia_x in dit (of ander topic) al zei: we moeten niet te streng zijn voor onszelf....

Mensen die schreeuwen dat je hem verwent, ach LAAT ZE LEKKER LULLEN. Die eeuwenoude discussie. Kun je baby's verwennen? Wij roepen altijd nee, omdat het dan minder 'erg' lijkt. Maar is het wel verwennen? Ik zie het eerder als voldoen aan de eerste levensbehoeften (na voedsel, e.d.). Lichamelijk contact, geborgenheid, reageren op signalen, E.d.)

Alexa was er ook zo een. Die heeft tot twee maanden standaard bovenop iemand geslapen, daarna twee maanden of bovenop mij of in de co-sleper met constant contact met mij (pink in mond, hand op gezicht, e.d.). Toen vond ik dat echt wel een hel af en toe, eerlijk is eerlijk. Soms genoot ik echt, maar soms wilde ik echt even los zijn. Na vijf maanden ging ze zelf wat meer afstand nemen, en ook daar heb ik haar in gevolgd. Uiteindelijk was ík degene die afscheid moest nemen toen ze met zes maanden naar haar eigen kamer ging, dat ze van óns constant wakker werd en niet andersom. En nu, is het een slaapkont en slaapt ze overal.
Seth is wat sneller apart gaan slapen, maar ook hij heeft de eerste drie maanden grotendeels bij mij vertoefd.

Ik putte als k erdoorheen zat hier altijd wel kracht uit. Niet alles wetenschappelijk onderbouwd, maar het was ook meer voor mijn gevoel ;) http://www.continuum-concept.org/cc_defined.html
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 19 december 2011 @ 21:06:36 #227
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105789820
SB, heeft niets met afstandelijk te maken vermoed ik hoor. Maar meer aan behoeften, sommigen baby's zijn wat sneller geaard dan anderen, simple als that.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 19 december 2011 @ 21:26:36 #228
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105791142
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik heb de hele dag een baby op mij...ik wacht altijd tot mijn man thuis is om te kunnen douchen omdat ik haar niet wil/kan weg leggen...ik kan haar niet laten huilen gewoon...
eten koken en dingen in huis doen kan met een draagdoek gelukkig!
Ah ik ben gelukkig niet alleen dan.
De draagdoek vind hij de ene keer ok maar een andere keer wil hij er niets van weten helaas.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 19 december 2011 @ 21:35:07 #229
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105791774
Herkenbaar ook, met Alexa had ik echt dagen dat ML thuiskwam en ik nog in pyjama was. :D
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 19 december 2011 @ 21:37:38 #230
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105791955
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Timejumper, ja ik weet het zeker dat je de eerste maanden niet kan verwennen.
Waarom is je ukje stil zodra je hem oppakt? Omdat hij graag bij jou wil zijn. Puck is nog steeds meestal stil als ik hem oppak. Die kleintjes vinden geborgenheid bij jou. Zeker als ze net negen maanden in je buik hebben gezeten en nu naar de boze buitenwereld zijn gelanceerd.
Dan is een ledikantje een hele grote enge wereld zonder bekende geluiden en geuren.
Jou kent hij, jij bent vertrouwd. Het feit dat hij stil is betekend dat hij zich geborgen voelt bij je.
Eigenlijk ben ik het met je eens, al is het soms moeilijk, als hij niet in de draagdoek wil of ik het soms niet te lang kan omdat het dan teveel op mijn buik drukt door die keizersnee dan ben je toch redelijk beperkt.
En ik was een beetje bang toch dat ik hem toch verwen en straks met een tweejarige zit die niet alleen in slaap kan komen :@

Maar dan blijf ik hem maar zonder zorgen oppakken, ik kan hem ook niet horen huilen vooral omdat ik weet dat zodra ik hem oppak hij meestal zeer tevreden bij mij licht

Sorry zit op zo.n tablet en ik kan niet tegelijk op meerdere posts tegelijk reageren
Rayen 2½ jaar!
  maandag 19 december 2011 @ 21:52:17 #231
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105792970
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:05 schreef Takkembah het volgende:
TJ dikke kus voor jou. Zoals claudia_x in dit (of ander topic) al zei: we moeten niet te streng zijn voor onszelf....

Mensen die schreeuwen dat je hem verwent, ach LAAT ZE LEKKER LULLEN. Die eeuwenoude discussie. Kun je baby's verwennen? Wij roepen altijd nee, omdat het dan minder 'erg' lijkt. Maar is het wel verwennen? Ik zie het eerder als voldoen aan de eerste levensbehoeften (na voedsel, e.d.). Lichamelijk contact, geborgenheid, reageren op signalen, E.d.)

Alexa was er ook zo een. Die heeft tot twee maanden standaard bovenop iemand geslapen, daarna twee maanden of bovenop mij of in de co-sleper met constant contact met mij (pink in mond, hand op gezicht, e.d.). Toen vond ik dat echt wel een hel af en toe, eerlijk is eerlijk. Soms genoot ik echt, maar soms wilde ik echt even los zijn. Na vijf maanden ging ze zelf wat meer afstand nemen, en ook daar heb ik haar in gevolgd. Uiteindelijk was ík degene die afscheid moest nemen toen ze met zes maanden naar haar eigen kamer ging, dat ze van óns constant wakker werd en niet andersom. En nu, is het een slaapkont en slaapt ze overal.
Seth is wat sneller apart gaan slapen, maar ook hij heeft de eerste drie maanden grotendeels bij mij vertoefd.

Ik putte als k erdoorheen zat hier altijd wel kracht uit. Niet alles wetenschappelijk onderbouwd, maar het was ook meer voor mijn gevoel ;) http://www.continuum-concept.org/cc_defined.html
Thanks voor jou verhaal en de link naar het artikel. Ik heb het volgende verhaal die het eerst onder jou link staat ook gelijk gelezen. Zeer interessant!
ik zal toch eens vaker de draagdoek gebruiken wanneer mogelijk
Rayen 2½ jaar!
  maandag 19 december 2011 @ 21:57:03 #232
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105793423
Enne licht is natuurlijk ligt
Rayen 2½ jaar!
pi_105793637
Heel de dag bij je of in eigen bed: doe wat je fijn vindt :) Ik vind het niet fijn om er heel de dag mee rond te lopen, dus investeerde misschien wat eerder in het zelf in bed slapen dan een ander. Maar dat uurtje voor mezelf een keer of 2/3 per dag vind ik heerlijk. Dan geniet ik meer van de momentjes die we samen hebben.

Ons mannetje had weer verhoging vanavond (37,8), morgenvroeg nog eens meten en huisarts maar bellen als het nog zo is.. Hij slaapt wat meer, drinkt wat korter maar nog wel goed en als hij wakker is en zn buik vol heeft is hij erg gezellig. Maar gewoon eerder mopperig en moe dan anders..
pi_105794836
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichtjes iedereen :*

F_R: EAN O+
KD: Beterschap!

MP: kan je mij dat troosten uitleggen? Halen jullie Sarah dan uit haar bedje of aaien jullie alleen maar over haar bolletje? Ik moet namelijk ongeveer hetzelfde doen als jullie, maar dan eerst 2 min. laten huilen, dan 4 en dan 6 min.
Over het bolletje aaien werkt niet bij haar, en ik moet proberen om haar in haar bedje te laten met troosten.
Wij halen Sarah uit bed. We blijven wel in haar kamertje met het licht uit. Dan komt ze tot rust op onze schouder en legt haar hoofdje alweer neer. Ik zeg dan lieve dingetjes tegen haar dat ze een mooi lief klein meisje is en dat ze toch echt moet gaan slapen, soms zing ik zachtjes voor haar, ik voel haar dan echt ontspannen in mijn armen. Dan leg ik haar weer in haar bedje en vaak lijkt ze zich dan over te geven, dan wrijf ik nog even over haar buikje (aan haar hoofd mag ik echt niet zitten dan) en dan zeg ik slaap lekker draai me om en loop weg, ik kijk niet meer om want dan maak ik het ons allebei erg moeilijk. Op het oment dat ze mijn rug ziet begint ze al weer te piepen, maar als de deur dicht is duurt het vaak nog maar 2 minuutjes en dan is ze stil en horen we door de babyfoon de ademhaling kalmeren en slaapt ze dus :D

En wat gezegd word niets moet! We hebben het zelf eigenlijk bedacht omdat we merkten dat ze haar slaap echt nodig had en dat ze in haar eigen bedje beter uitrust. CB zei hier dat we haar best bij ons in bed mochten laten slapen tot ze 1 jaar is als we daardoor allemaal goed sliepen ;)
pi_105806675
OH MY THE WORST POEPLUIER EVER... na 9 dg niet poepen heeft maatje net een explosie gehad, schade pjyama, romper er helemaal onder, erg doorgelekt. Dat hadden we nog niet gehad...

Nu weer slapen..
pi_105806700
Weer een nieuwe dimensie van ouderschap: s nachts kleertjes in de vanish zetten.. :') en dat zal vast vaker gaan gebeuren...
pi_105806707
Getver ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105806937
Weetje, dat fok! is echt handig Heb hier weleens gelezen dat iemand de romper naar beneden uitdeed bij zon poepexplosie, en dat is echt een goede tip! Weet niet of ik dat anders s nachts ook zelf had bedacht.... :+
  dinsdag 20 december 2011 @ 06:15:39 #239
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105807563
Jipster :')

Hier afgelopen weekend 6 setjes aan kleren erdoor gerost moet zn geschijt :')
Trotse mamma :)
pi_105808159
hahahha jipster :D fijn zo'n cadeautje 's nachts :')

en slapen meh... mijnes vindt de co-sleeper niet dichtbij genoeg :D dus slaapt ze tegen me aan tegenwoordig. Soms baal ik er een beetje van, zeker als ik de volgende dag fris en fruitig moet zijn voor iets belangrijks. Maar aan de andere kant, als ik dan zie hoe onrustig ze is en hoe ze in 1 klap rustig wordt als ze haar snoetje in mij kan begraven dan heeft het ook wel weer iets heel schattigs en vind ik het fijn dat ik haar blijkbaar kan helpen met zoiets simpels. Het komt wel, dat eigen bedje daar kijk ik wel een keertje naar als ze ouder is.
pi_105808274
Romper doen we dan ook altijd naar beneden uit idd :+ Eergister nog een biotexje mogen maken midden in de nacht :7

Aventura, misschien moet er maar eens een meet komen? :s)

Hier een prima nacht gehad, het geen flesje geven blijkt een succes. Wel even de speen geven rond 05:00 maar dat is prima.
pi_105810723
Succes vandaag bij de kinderarts wickie!

Wij zijn gisteren bij de kno arts geweest, eindelijk eens goed nieuws daar, de buisjes zitten goed en de oortjes zijn schoon.
Qua verkoudheid/benauwdheid kon ze een kuurtje geven, afgesproken dat we het even nog een paar dagen aankijken en anders vrijdag even naar de huisarts gaan. Hij heeft al wel genoeg kuurtjes gehad vinden we eigenlijk
pi_105812058
hihi Jipster, die van mij deed het gelukkig in etappes :D 4 achter elkaar :P is wel iets duurder qua luiers, en dan heel hard lachen (jawel Lex doet schaterlachen :o O+ en dan moet ik bijna huilen van roze wolk)

Gisteren heeft ie in de CO geslapen, normaal slaapt ie tegen mij aan (na de eerste nachtvoeding ook.. hij viel vrolijk lachend zelf! in slaap :o dat deed Elin echt niet hoor.
pi_105812626
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 04:15 schreef Jipster het volgende:
OH MY THE WORST POEPLUIER EVER... na 9 dg niet poepen heeft maatje net een explosie gehad, schade pjyama, romper er helemaal onder, erg doorgelekt. Dat hadden we nog niet gehad...

Nu weer slapen..
\
:')

ik zit regelmatig snachts onder de spuug....en net weer :')
pi_105812645
Hier weer een goede nacht gehad. We vermoeden dat hij het gewoon niet fijn vindt om in een koud bed gelegd te worden :') Lekker snugger van ons. Nu gaat er dus een kruik in voordat hij terug gaat en hij lijkt het zo prima te vinden.

Hier nog geen poepongelukken, maar gister wel 3 luiers vol gepoept. Onze kleine poepfabriek.

Kd; hoe is het met jou?

Nirak; hoe is het met jouw mannetje?
pi_105812934
Een warm bed slaapt ook veeeeel fijner O+ Cas krijg ook regelmatig even 2 kruikjes in bed.
pi_105813141
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:35 schreef Takkembah het volgende:
Herkenbaar ook, met Alexa had ik echt dagen dat ML thuiskwam en ik nog in pyjama was. :D
:D
vannacht heeft ze de hele nacht tussen ons gelegen! en niet op mij ^O^ hele vooruitgang!
ik heb wel lekker haar handje vast gehouden O+

ik wil haar niet in haar eigen bedje doen...veel te gezellig zo met zn drietjes en erg makkelijk met borstvoeding!
pi_105813187
Ik vind het zo vreemd dat het consultatiebureau de nadruk blijft leggen op zelfstandig slapen en in slaap vallen terwijl uit onderzoek steeds duidelijker wordt dat hechting een van de belangrijkste zaken is in de babytijd. Baby's horen zo weinig mogelijk stress te hebben en zoveel mogelijk geborgenheid. Waarom hoor je het consultatiebureau daar niet over?

Mrien, eindelijk eens goed nieuws! Fijn!
pi_105813354
Hier ook weer de nacht tussen ons in. Een gupje dat dan heel zielig op zijn knietjes aan de spijltjes van zijn ledikant zit. Dan slaat mijn moederhart over van liefde en dan wil ik hem dichtbij hebben. Dat hij heel hard begint te brullen als je hem probeert neer te leggen in eigen bed helpt ook wel hoor :+
The way you rock'n'roll
pi_105813418
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:19 schreef mrien het volgende:
Succes vandaag bij de kinderarts wickie!

Wij zijn gisteren bij de kno arts geweest, eindelijk eens goed nieuws daar, de buisjes zitten goed en de oortjes zijn schoon.
Qua verkoudheid/benauwdheid kon ze een kuurtje geven, afgesproken dat we het even nog een paar dagen aankijken en anders vrijdag even naar de huisarts gaan. Hij heeft al wel genoeg kuurtjes gehad vinden we eigenlijk
fijn van de buisjes! ^O^
hopelijk knapt ie snel op
pi_105813558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:37 schreef Cyntiaa het volgende:
Een warm bed slaapt ook veeeeel fijner O+ Cas krijg ook regelmatig even 2 kruikjes in bed.
Ja is ook, maar helemaal niet bij stil gestaan :@

Claudia; hier ook een cb wat ontzettend hamert op slapen in eigen bed, niet teveel bij je houden etc etc. Ik heb ja en amen gezegd en doe lekker wat ik wil. Hij is nog zo klein, had nog veel langer in mijn buik moeten zitten en de start was ook niet je van het. Geborgenheid vind ik dus zo belangrijk! Laten voelen dat we er voor hem zijn en Onze kleine man kan heel goed in zijn eigen bedje slapen, maar ligt ook vaak prinsheerlijk bij ons. Alleen 's nachts moet hij in zijn eigen bedje, behalve als hij huilt of onrustig is.

Mrien; goed nieuws voor jullie! ^O^
pi_105813665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat het consultatiebureau de nadruk blijft leggen op zelfstandig slapen en in slaap vallen terwijl uit onderzoek steeds duidelijker wordt dat hechting een van de belangrijkste zaken is in de babytijd. Baby's horen zo weinig mogelijk stress te hebben en zoveel mogelijk geborgenheid. Waarom hoor je het consultatiebureau daar niet over?

Er is niets mis met zelfstandig in slaap vallen? De meeste baby's worden daar juist rustiger van. Als ze op je arm in slaap vallen en je ze vervolgens weg wil leggen dan gaat het alam af. Als je ze in bed legt (ik leg m in de co en lig er zelf naast (niet dat hij dat in de gaten heeft :P ) dan valt ie in slaap en wordt ie ook niet wakker, dat is toch juist heerlijk voor ze?

Ik maak er nu ook gebruik van, Elin viel altijd op mij in slaap (met borst dan he) en het is zo fijn dat ik nu die luxe heb :D O+ verder ben ik zelf natuurlijk een dikke kroelkont, denk dat ie 99% van zijn leventje op mij heeft gelegen O+ de andere procent in bad of bij papa :P hehe.

T CB begrijp ik opzich wel, ze moeten wel ivm veiligheid.. en die rust regelmaatmeuk.
De meeste mensen doen toch wel wat ze zelf willen, kijk alleen al eens naar 'ons' clubje :D

ik snap je overigens nu pas goed, mijne hoef ik niet te trainen, maar als ie t niet deed zou ik dat dus ook niet doen omdat t CB t zegt ofzo :P
pi_105813736
En dat van niet teveel bij je houden vind ik wel heel apart, vooral als t je eerste kindje is, lekker veel bij je houden..bij een tweede doe je er wel verstandig aan om de kleinste af en toe wat rust te gunnen merk ik hier ;)
pi_105813865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:55 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ja is ook, maar helemaal niet bij stil gestaan :@

Wij ook hoor in de eerste week ;) Hij wilde maar niet slapen.. Ja zei de kraam, jij ligt toch ook graag in een warm bed? :+
pi_105814011
Maatje krijgt hier ook een kruikje in bed voor het slapen gaan, lekker warm!

's nachts slaapt hij in zijn wieg naast ons bed, dat gaat prima. Ik durf niet goed met hem in bed te slapen.. :@ Overdag slaapt ie soms in de box, maar meestal bij mij O+

Mrien ^O^
Wickie succes!
pi_105814076
Zo heel af en toe ligt Matthias ook 's nachts bij ons in bed. Maar das meer omdat ik dat dan wil dan dat hij erom "vraagt". Ik lig dan wakker te kijken en zodra hij kreunt sta ik naast zijn bed :P
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:18:01 #257
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105814344
Liene slaapt eigenlijk alleen in dr bedje... en aan de borst of in de doek, ze wil niet op schoot slapen, en ook niet in de box ofzo, en ik denk dat dat hier ook komt door wat KD zegt; als er nog eentje rondloopt is het nooit rustig in de kamer.. zijn er altijd onverwachte geluiden en is slapen niet echt goed te doen. Dus hier probeer ik Liene zeker overdag wel 2 keer naar boven te brengen...

KD hoe is het met je buik??? :*

Voor diegene die het BV-topic niet volgen; vrijdag ga ik met Liene naar een kinderarts, dingen uitsluiten hoop ik. We hebben weer een heftige week achter de rug, 3 slapeloze nachten... en veel huilen en onrustig. Kunnen veel oorzaken voor zijn, regeldagen, sprongetje, staartje van onze buikgriep, KISS, onrust etc etc... maar pfff zwaar hoor...
ben dus oo niet bijgelezen jammer genoeg... :*
pi_105814442
De mijne kan na de fles zo lekker tegen me aan in slaap vallen, met zo'n lief tevreden snoetje, zijn handjes onder zijn kin gevouwen. Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om hem in bed te leggen omdat dat moet van het cb. Ik kan dan echt uren naar hem kijken O+ Geloof dat ik hier eindelijk de roze wolk begin te vinden, ik kan echt zo genieten van dat kleine mannetje, mijn kleine mannetje.
pi_105814515
BJ; lees niet mee in het bv topic, maar klinkt wel zwaar met Liene. Hoop dat de ka wat voor jullie kan betekenen. Sterkte :*
pi_105814561
BJ :* :*

Poezebeest hier ook eindelijk de roze wolk O+ na 2 weken begon het...in het begin had ik last van kraamtranen...heel veel en elke avond! en pijn door de hechtingen, tepel kloven...en veel onzekerheid.
Na 2 weken ging mijn man terug naar zijn werk en ben ik echt begonnen met de kleine te leren kennen en ontdekken O+ ik ben nu eindelijk vertrouwd met alle handelingen en heb eindelijk mijn wolk ook!
pi_105814647
Fijn hé, die roze wolk! Hier is hij na 5 maanden nog steeds aanwezig *;

Sterkte BJ, ik lees straks even het BV topic :*
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:26:26 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105814664
ach mijn wolk komt vast nog wel een keer langsdrijven ;) ik heb ook wel goede momenten, en daar geniet ik gewoon lekker van... en gelukkig heb ik ook nog een heel vrolijke peuter die me vaak aan het lachen maakt met dr mooie acties ;)
en het genieten komt vanzelf wel een keer....
Ik geniet nu bij vlagen van de kleine momentjes.. en probeer positief te blijven tijdens de zware periodes.
pi_105814729
Ik begin mijn wolk nu pas te krijgen.
Mrien dati s goed nieuws
Bj hopelijk kan de KA je verder helpen
Wickie succes
KD hoe is het met je?
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:30:31 #264
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105814813
Kijk, bij de een werkt regelmaat en zelfstandig slapen goed, bij de ander moet het meer op gevoel gaan/wat de baby aan geeft.
Ik heb eerst optie 2 geprobeerd, maar optie 1 werkt toch beter moet ik toegeven: Larissa is in ieder geval overdags duidelijk veel gelukkiger, en daar gaat het toch om? O+ Misschien lijkt ze toch meer op mij dan dat ik denk (ben zelf ook meer van een schema, dan een go with the flow persoon).

Ze heeft trouwens aan de fysio ook heel goed laten zien hoe boos ze kan worden ;)
Goede punten: Ze zit nog steeds goed los in haar nekje en schouders (ik was bang dat het weer vast is gaan zitten)
Minder goed: Ze overstrekt nog erg veel, daar moeten we dus nog aan werken.

En... even afkloppen.. ze is maar 1 keer wakker geworden vannacht *O*
pi_105814859
BJ hopelijk krijgen jullie meer duidelijkheid bij de KA.
Wickie succes bij de KA.

Over het slapen, ons CB zegt dat we gewoon meoten doen waar we ons goed bij voelen. En wij hadden bedacht dat het met Sarah net zo zou gaan als bij Jaël dus al snel in het eigen bedje slapen en al snel doorslapen, helaas zijn het twee totaal verschillende kinderen (en eigenlijk vind ik dat prachtig O+ ) En liep het bij Sarah zoals de meeste van jullie weten helemaal anders.
Maar die geeft nu dus bij ruim negen maanden pas aan echt graag in haar eigen bedje te slapen en dat gaat nu dus ook steeds beter!

Hier heb ikoverigens een zeer goede nacht gehad, ik wist al niet meer hoe het voelde een hele nacht door te slapen zonder enige onderbreking :o Maar ik weet het niet en het voelde goed :D
(de meisjes sliepen bij opa en oma ;))
pi_105814929
Roze wolk hebben we hier geen tijd voor :P
Alleen als de andere 2 op school/psz zijn dan kunnen we even lekker uitgebreid knuffelen en tutten met elkaar.
pi_105815111
hier nog t zelfde..zit de hele dag op de bank want iets anders kan ik niet :') en Lex heeft regeldagen dus dat is handig. gisteren hebben we bloot liggen buidelen, hij hgelukkig, ik gelukkig want warm buikkruikje O+en hij sliep toen zo diep!
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:18:44 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105816423
Hier ligt ze weer op het voedingskussen op de bank.... jammer dan, als ze maar slaapt! :P

Heb je ab gekregen ofzo KD?
pi_105816577
vanaf morgen AB, ik had eerst andere medicatie die wel samengaat met BV maar dat werkt niet.. dus ik heb als een malle zitten kolven :') voor t geval ik iets krijg wat niet samengaat..en anders heb ik een mooi voorraadje zodat ik even een fles wijn weg kan klokken :P
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:23:46 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105816670
Misschien werkt die wijn wel ;)
pi_105816711
en die wijn heeft dan weer een verdovend effect. Als je er tenminste voldoende van drinkt. Dus ik zou zeggen, wat let je :P
pi_105816885
Ik heb hier trouwens een meisje op mijn arm liggen dat ligt te vechten tegen de slaap. Het is duidelijk te zien dat ze moe is (ogen vallen steeds dicht) maar vlak daarna lijkt ze wakker te schrikken van het gapen. Best sneu om te zien. Ach, zolang ze niet huilt/moppert zal ze er niet zo heel erg veel last van hebben denk ik.

Oh en Susie, GMTA enzo vwb de wijn van KD
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:56:18 #273
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105817937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

Die discussie heb ik dus laatst zitten voeren. Was op het cb met een moeder aan het praten daarover en mevrouw van de weegschaal begon zich er ook tegenaan bemoeien. Dus ik vroeg, waar haal je die adviezen vandaan? 'wetenschappelijk bewezen blablabla'. Toen ik aangaf dat uit meer recent onderzoek naar voren kwam dat juist hechting belangrijk was, kreeg ik een sneer :') . Nou ja, de mama in kwestie was meer overtuigd van mij dan van haar.
Maar wel jammer inderdaad.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:01:22 #274
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105818121
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Er is niets mis met zelfstandig in slaap vallen? De meeste baby's worden daar juist rustiger van. Als ze op je arm in slaap vallen en je ze vervolgens weg wil leggen dan gaat het alam af. Als je ze in bed legt (ik leg m in de co en lig er zelf naast (niet dat hij dat in de gaten heeft :P ) dan valt ie in slaap en wordt ie ook niet wakker, dat is toch juist heerlijk voor ze?

Ik maak er nu ook gebruik van, Elin viel altijd op mij in slaap (met borst dan he) en het is zo fijn dat ik nu die luxe heb :D O+ verder ben ik zelf natuurlijk een dikke kroelkont, denk dat ie 99% van zijn leventje op mij heeft gelegen O+ de andere procent in bad of bij papa :P hehe.

T CB begrijp ik opzich wel, ze moeten wel ivm veiligheid.. en die rust regelmaatmeuk.
De meeste mensen doen toch wel wat ze zelf willen, kijk alleen al eens naar 'ons' clubje :D

ik snap je overigens nu pas goed, mijne hoef ik niet te trainen, maar als ie t niet deed zou ik dat dus ook niet doen omdat t CB t zegt ofzo :P
Wat jij schrijft, herken ik ook wel (meneer wat rust gunnen voor stuiterende zus).

Maar wat ik (en claudia???) bedoel, is meer hechting als in veel lichaamscontact, niet overstuur laten huilen, Voeden op verzoek, Etc.
Seth moet zich ook wel eens in slaap huilen, maar dat is huilen. Als hij zo zou brullen en schreeuwen als zullen, zou ik dat nooit doen.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:01:30 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105818125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:28 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb hier trouwens een meisje op mijn arm liggen dat ligt te vechten tegen de slaap. Het is duidelijk te zien dat ze moe is (ogen vallen steeds dicht) maar vlak daarna lijkt ze wakker te schrikken van het gapen. Best sneu om te zien. Ach, zolang ze niet huilt/moppert zal ze er niet zo heel erg veel last van hebben denk ik.

Oh en Susie, GMTA enzo vwb de wijn van KD
Euhm, GMTA ? Wat is dat? :@
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:03:17 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105818186
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:01 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Wat jij schrijft, herken ik ook wel (meneer wat rust gunnen voor stuiterende zus).

Maar wat ik (en claudia???) bedoel, is meer hechting als in veel lichaamscontact, niet overstuur laten huilen, Voeden op verzoek, Etc.
Seth moet zich ook wel eens in slaap huilen, maar dat is huilen. Als hij zo zou brullen en schreeuwen als zullen, zou ik dat nooit doen.
Hier begon Anouk net te brullen, dikke tranen erbij, even opgepakt, op mijn borst gelegd en weer rustig. Nu weer neergelegd en ze snurkt verder. Zo lief ook, als ze op je borst ligt is het echt een bolletje, beentjes opgetrokken, armjes bij elkaar O+
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:03:23 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105818190
Zullen = zuslief

Schijt mf autocorrectie
Alexa en Seth zijn lief
pi_105819094
quote:

[..]

dat had ik er al bijgezet ;)
pi_105819279
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:56 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Die discussie heb ik dus laatst zitten voeren. Was op het cb met een moeder aan het praten daarover en mevrouw van de weegschaal begon zich er ook tegenaan bemoeien. Dus ik vroeg, waar haal je die adviezen vandaan? 'wetenschappelijk bewezen blablabla'. Toen ik aangaf dat uit meer recent onderzoek naar voren kwam dat juist hechting belangrijk was, kreeg ik een sneer :') . Nou ja, de mama in kwestie was meer overtuigd van mij dan van haar.
Maar wel jammer inderdaad.
nouja sowieso de meeste moeders kunnen wel voor zichzelf denken hoop ik. Ook bij een eerste kindje. Ik voelde me niet prettig bij laten huilen, beter nog, ik heb r nooit laten huilen :P lekker rustig. voeden op verzoek, altijd gedaan..tegen adviezen van t CB in. ik kreeg nu weer een opmerking van t CB, dat lex veel te vaak dronk.. heb haar ook aangegeven dat ik wel kan bepalen wat teveel is ;)
pi_105819366
Van bv kunnen ze toch ook niet teveel drinken?
Matthias drinkt juist te weinig. Die mag al 180 maar hij drinkt de 150 nog niet eens op.
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:33:29 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105819428
Je kan het er moeilijk instampen lijkt mij :P
pi_105819492
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:33 schreef Susie het volgende:
Je kan het er moeilijk instampen lijkt mij :P
Ja precies. Hij spuugt al weer steeds zo veel. Vol is vol!
pi_105822062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:01 schreef Susie het volgende:

[..]

Euhm, GMTA ? Wat is dat? :@
GMTA = Great Minds Think Alike
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:39:40 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105822110
Oh ok! Dat kon ik niet. :D
pi_105822159
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:39 schreef Susie het volgende:
Oh ok! Dat kon ik niet. :D
Ik hang ook gewoon te veel op Engelstalige nerdfora rond
pi_105822209
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Oh, ik ben het helemaal met je eens! Ik vond het heel fijn dat Lena in tegenstelling tot Ivan wel heel goed zelfstandig kon slapen in het begin. En van een beetje trainen ben ik ook niet vies. :Y) Dat hele gewenningsargument waar het consultatiebureau mee komt is ook geen onzin. Kinderen herkennen routines best gauw. Ik heb er alleen moeite mee dat de nadruk te sterk daarop ligt, vooral in combinatie met het afraden om je kindje veel bij je te houden.

Als je bij zou houden wat de grootste onzekerheid is waar de kersverse moeders hier mee kampen dan is dat wel dat advies, denk ik. Hun gevoel en intuïtie druist in tegen het rationele (en vaak afstandelijke) advies van het consultatiebureau. Daar komt nog eens bij dat onze ouders en schoonouders van een andere generatie zijn en hun misprijzen versterkt de onzekerheid. Thank God for Fok, inderdaad.

Volgens mij was het Twinkly die pas iets interessants via haar Facebook deelde waaruit duidelijk werd in wat voor soort cultuur dat consultatiebureau-advies geworteld is. Ik ga er even naar op zoek. Ik vond het best schokkend om te lezen. Moraal van het verhaal was dat baby's hun ouders vooral niet tot last mochten zijn. :{
pi_105822451
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:41 schreef Kleurdoos het volgende:
hier nog t zelfde..zit de hele dag op de bank want iets anders kan ik niet :') en Lex heeft regeldagen dus dat is handig. gisteren hebben we bloot liggen buidelen, hij hgelukkig, ik gelukkig want warm buikkruikje O+en hij sliep toen zo diep!
Ik vind het heel fijn om te lezen dat je zo van Lexmans kunt genieten, zelfs (of misschien: juist) in deze omstandigheden!

Hoe gaat het nu?
pi_105822637
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:35 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja precies. Hij spuugt al weer steeds zo veel. Vol is vol!
en dan drinkt ie dus eigenlijk gewoon precies genoeg en niet te weinig, toch?
het is toch pas te weinig als ie onder de 400 cc op een dag zit ofzo?

Ik heb ook nooit laten huilen bij oudste. Die huilde ook nooit zonder reden dus ik had er geen enkele reden voor om haar te laten huilen.
Bij jongste is het natuurlijk wel een ander verhaal omdat zij hoe dan ook huilde, wat ik ook deed, tot rustig 12 tot 14 uur per dag. Zij had gewoon pijn (achteraf praat zo makkelijk :') :D ) maar goed, ik heb haar dus ook wel altijd bij me gehouden. Ook, of eigenlijk juist, als ze huilde, dan zat ze bij me op schoot en tegen me aan. Ik hoop dat ze daar dan toch nog een bepaalde mate van troost uitgehaald heeft. Als ik huilend over de grond rol van de pijn dan vind ik het ook naar om alleen gelaten te worden en haal je toch troost uit de aanwezigheid van een ander, ondanks dat de pijn daar niet minder van wordt.

En datzelfde geldt voor slapen. Oudste legde ik wakker in haar bedje als ze slaapsignalen aangaf en die viel dan altijd heerlijk in slaap en werd weer vrolijk brabbelend wakker. Helemaal keurig volgens het boekje. Had het dik drama geweest dan had ik haar ook bij me gehouden.

Bij jongste is het wel dik drama en ik ben gewoon pertinent níet bereid om dat drama aan te gaan. Ik koop haar wel om als ze 6 is ofzo met iets totaal pedagogisch onverantwoords :P tot die tijd, ze is nog zo klein, als alleen mijn aanwezigheid hetgeen is wat ze wil en als dat alles is wat ik moet doen, ach...
pi_105822693
quote:

Ik geloof er trouwens ook wel in dat (veel) kindjes huilen nodig hebben. Bij een pasgeborene is het nog lastig, maar op den duur ga je huiltjes herkennen. Lena heeft een soort huil die me vertelt dat ik meteen naar haar toe moet gaan om haar op te pakken en dichtbij me te houden. Maar ze kan ook wel echt mopperhuilen in aanloop naar het slapen toe.

Het is ook gewoon wel logisch dat baby's zo hun gehuil nodig hebben, niet alleen om aandacht te vragen maar ook om andere redenen. Ze hebben immers weinig andere uitdrukkingsmogelijkheden. Ik merkte bij Ivan dat hij op een bepaald moment stopte met zich in slaap (mopper)huilen en ik heb het idee dat dat sterk samenhing met zijn taalontwikkeling. Hoe meer hij ging praten, hoe minder hij ging huilen, leek wel.

Nou ja, dat is mijn idee. Ik heb er geen bewijs voor. :+
pi_105822940
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:51 schreef mignonne het volgende:

Ik hoop dat ze daar dan toch nog een bepaalde mate van troost uitgehaald heeft. Als ik huilend over de grond rol van de pijn dan vind ik het ook naar om alleen gelaten te worden en haal je toch troost uit de aanwezigheid van een ander, ondanks dat de pijn daar niet minder van wordt.
Nou, dat denk ik ook, hoor! Ze heeft nooit het gevoel gekregen dat ze in de steek gelaten werd en ze heeft altijd op jullie aanwezigheid kunnen vertrouwen. Meer kun je niet doen in die omstandigheden. :*

Wij hebben Ivan één keer bij wijze van training (hij was zo afhankelijk van de speen en het semi-inbakeren dat hij 's nachts heel vaak wakker werd) een uur laten huilen terwijl we met intervallen naar hem toegingen. Daar stond ik toen achter, en daarna ook nog wel, maar nu zou ik het niet meer doen.

Ik ben in de loop der tijd, vooral sinds de komst van Lena, wat meer op mijn gevoel afgegaan en minder op mijn ratio. Het meelezen hier op het forum heeft daar zeker aan bijgedragen, vooral door te zien hoe anderen het aanpakten.
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 16:15:11 #291
5428 crew  miss_sly
pi_105823681
Bedoelde je deze toevallig, Claudia:
http://www.annemiekverbee(...)-nossent-PS-Kind.pdf

ow, nee zie ik op FB :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105823810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:15 schreef miss_sly het volgende:
Bedoelde je deze toevallig, Claudia:
http://www.annemiekverbee(...)-nossent-PS-Kind.pdf
Nee, die liet ik hier pas al zien. Het was een Engelstalige website.
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 16:20:27 #293
5428 crew  miss_sly
pi_105823871
Deze dan:
http://www.psychologytoda(...)angers-crying-it-out
die komt van Twinkly's FB.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105823982
Beide goede stukken! ^O^
pi_105824109
Ja dank, miss_sly! Die tweede link is het inderdaad. Dit is me bijgebleven:

The 20th century was the time when "men of science" were assumed to know better than mothers, grandmothers and families about how to raise a child. Too much kindness to a baby would result in a whiney, dependent, failed human being. Funny how "the experts" got away with this with no evidence to back it up! Instead there is evidence all around (then and now) showing the opposite to be true!

A government pamphlet from the time recommended that "mothering meant holding the baby quietly, in tranquility-inducing positions" and that "the mother should stop immediately if her arms feel tired" because "the baby is never to inconvenience the adult." Babies older than six months "should be taught to sit silently in the crib; otherwise, he might need to be constantly watched and entertained by the mother, a serious waste of time."
pi_105824184
Mijn moeder heeft me uren lang laten huilen vroeger...
maar hier voelden we er niets voor...als ze huilt dan is het duidelijk dat er wat aan de hand is...eigenlijk huilt ze alleen als ze borst wil :D of vast gehouden worden O+
pi_105824579
KDV heeft gebeld, Evan moest opgehaald worden, dus m'n vrouw is er heen. Schijnt de hele dag al te huilen en heeft niet geslapen. Ze beweren daar dat hij vorige week dinsdag al zo deed, terwijl hij pas moeilijk deed en ziek is geworden nadat hij vrijdag van het KDV thuis is gekomen.
Hopen dat ie snel beter wordt.
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:07:13 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105825866
Ohw, beterschap voor Evan Cleany!
pi_105829721
Ik herken bij Lex ook erg goed de signalen..ik let nu blijkbaar beter op, Dat is ook fijn hoor!! hij heeft een heel schattig aanstelhuiltje met siplip, dan doet ie 'whuuu whuu whuuu' O+
en ik was net na t badderen een liedje tegen m aan het zingen, zelfverzonnen op een ziekelijk hoog toontje en toen deed ie mee,op een hoog toontje haaaaén O+

ik heb net 5 smilies moeten deleten *pets* VERMAN JEZELF KLEURDOOFUS
pi_105830225
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:36 schreef Kleurdoos het volgende:
hij heeft een heel schattig aanstelhuiltje met siplip, dan doet ie 'whuuu whuu whuuu' O+
Dat ja! En dan binnen 1sec weer stil kunnen zijn.

Sowieso gaan lachen en huilen regelmatig gepaard hier.. Manisch zeker, just like his mom :') :D
pi_105830659
Haha KD, soms moet ik hardop lachen :)

Het is ook zo schattig wat die kleintjes doen O+

:* voor de zieke mamsen en kindertjes. Hier weer geen verhoging, en meneer vermaakt zich prima. Vandaag heel lang bij mijn pap en mam geweest, ff eruit doet goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')