SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Veel plezier, geniet ervan!quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:19 schreef danic het volgende:
Volgens mij zei ik dat over dat pm-en, tenminste als het over As1981 gaat.
Je kan haar vast wel vinden in het dreumestopic.
Zo, en nu gaan we de spulletjes pakken. Eva gaat een weekendje logeren bij opa en oma en wij gaan uit eten, naar de bios, winkelen en uitslapen![]()
En daarna wil ik heeeeeeel snel mijn mup weer terug
+1quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:19 schreef danic het volgende:
Ik ga hier gewoon beginnen met een hele grotevoor BJ!
Jeetje nee, ik ook niet. Maar wat fijn dat het al lijkt te helpen. Dus ook eenquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:49 schreef bitterend het volgende:
Tankgirl...wist niet dat je het zo zwaar had![]()
hopelijk worden jullie goed begeleid vanaf nu!
We hadden ook dat mutsje denk ik, of eentje die heel erg erop lijkt! hooooi nts!quote:
quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
-
al fungeert Fok! aardig als surrogaatfamilie.
Claudia, interessant artikel, dank!quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
Op Facebook werd deze link laatst gedeeld: Troosten geeft rustigste baby. Interessant om te lezen voor alle (toekomstige) ouders van jonge baby's.
Ik vond dit een heel treffende uitspraak: "We leven niet meer in grote families, waar we opgroeien met baby’s en zien hoe je dat doet." Dat idee heb ik ook sterk en wordt meer bevestigd naarmate ik hier langer meelees. We meesten van ons, ikzelf ook, zijn behoorlijk clueless op het moment dat we onze baby naar huis meenemen. De kraamhulp vangt de eerste zorg op, maar daarna begint het pas. Vroeger, toen men nog in "extended families" leefde, werd er veel meer zorg en kennis gedeeld. Nu lijkt het alsof we zelf telkens het wiel opnieuw uit moeten vinden, al fungeert Fok! aardig als surrogaatfamilie.
Waar vinden jullie die interessante links via FB dan?quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:25 schreef bitterend het volgende:
Heb hem idd ook via facebook gelezen! erg fijn
Beetje lastig als je zwaar perfectionistisch bent ingesteld...quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me nog steeds wel af of ik het goed doe. De kinderen zijn nu ziek en dan is het weer wat lastiger. Lena is net uit bed, heeft goed gegeten, heeft bij me gedronken, moppert als ik haar laat spelen maar wil ook niet rustig bij me zitten. Dan leg ik haar op een bepaald moment maar weer op bed in de hoop dat ze gewoon rust nodig heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Het blijft een kwestie van trial and error, gewoon proberen en dan kijken of het werkt. Werkt het niet dan doe ik het de volgende keer anders.
We moeten ook niet te streng voor onszelf zijn, hoor.
+1quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Dan moet je flexibeler worden, en liever voor jezelf. Tell me about it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Ik word 29 alweer.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
heerlijk cadeau!! daar zouden ze mij ook erg blij mee makenalvast gefeliciteerd!! (ken mezelf; ik vergeet het anders wel weer...).
Hoe jong/ oud word je?
ik volgend jaar, ach ik zie er niet zo tegenop hoor!quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo dat doet niet zo'n zeerik wordt volgende maand 30...pfffff
Ojee ik over 2 maanden, dan ben ik een dertiger, jeetje. Soms bevat ik het niet eens dat ik 2 kinders heb.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo dat doet niet zo'n zeerik wordt volgende maand 30...pfffff
+1quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:49 schreef wickie het volgende:
[..]
Ojee ik over 2 maanden, dan ben ik een dertiger, jeetje. Soms bevat ik het niet eens dat ik 2 kinders heb.
Dan zie ik vrouwen op straat lopen en dan denk ik, dat zijn nou echte ouders van die volwassen mensen en dan bedenk ik mezelf dat ik ook al 2 koters heb
quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik: "Hoe oud ben ik ook alweer geworden afgelopen week?"
Lief: "![]()
31"
Ohja.
hahah, als ik dat had geweten was ik idd wat vaker zonder kind op stap geweestquote:Op zaterdag 17 december 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Het irritante is dat ik nu vaak denk dat ik bij Ivan minder een probleem had gemaakt van veel dingen als ik toen had geweten hoe makkelijk het leven nog is met één kind.
de KA of HA kan een verwijzing geven voor een rontgenfotoquote:Op zondag 18 december 2011 02:28 schreef Susie het volgende:
Zo! Deze mama heeft een heerlijke avond gehad en niet eens omgevallen na 1 biertje! *trots op mezelf*![]()
Uiteraard ging het wel veel over kinderen en heb ik trots wat foto's laten zien!
@FR: door wie zou je dat kunnen laten nakijken?
Uh uh, jullie zitten nog aan de goede kant van de 30! Ik word in februari 36!En dus moet ik nu gaan pitten, anders red ik het morgen niet!
Ik heb vanmmorgen dus voor het eerst m'n 'oorlogswond' gezien toen ik onder de douche ging... Maar ik kon em niet vindenquote:Op zondag 18 december 2011 12:58 schreef Jipster het volgende:
Nee, ik heb echt alleen een snee, een 'gaaf' horizontaal lijntje van 15 cm. Onderhuids, of noem je dat van binnen?, gehecht. Dus geen nietjes-effect en er hoefde ook niks uitgehaald te worden, bij jullie wel? Ik had alleen wat kleine hechtpleistertjes maar die waren er na een paar dagen ook al afgevallen.
Hier minimaal gevloeid, de eerste dagen met kraamverband gelopen omdat ik bang was om door te lekken, maar heb nooit zo'n verband vol gekregen. Vervolgens snel overgestapt naar maandverband en na 4 weken was het helemaal over. Heb wel het idee dat er een menstruatie aan zit te komen en als ik iets niet gemist heb de afgelopen 9 maanden is het dat welquote:Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef bitterend het volgende:
ok dus hoef niet te wachten op de afsprak woensdag bij de cb? dan bel ik maandag wel mijn ha wel even
dat wist ik niet dat alleen de ha en niet het cb kan verwijzen! dank!
dames die een ks hebben gehad, vloeien jullie ook eigenlijk??
ik hoop dat het bij mij binnenkort wel stopt...ben het beetje zat
oh, nee want als ik op mijn hand blaas doet het geen pijn en drukken doet veel meer pijn dan loslaten.. praktijk loopt een beetje uit dus ik wacht nog steeds....ik heb zelf het idee dat het wel eens een verstopping zou kunnen zijn, het doet echt gigantisch veel pijnquote:Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef mefke79 het volgende:
Joh, ik ben al ver over de 30 maar zit er eigenlijk ook niet mee.
KD, als je op je hand blaast, doet het dan zeer in je buik? En zo ja, waar? En als je drukt op de pijnlijke plek en dan loslaat, wat doet dan meer pijn, drukken of loslaten?
(bij pijn bij blazen en loslaten vrees ik ook voor je blindedarm)
Hier ook niet heel veel. Vrijdag middag/avond 2 verbanden vol, gisteren over de hele dag 2 en vandaag heb ik er 1tje in maar tot op heden zit daar niet meer dan een drupje in.quote:Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef bitterend het volgende:
ok dus hoef niet te wachten op de afsprak woensdag bij de cb? dan bel ik maandag wel mijn ha wel even
Maatje 50 zakt haar echt van d'r kontje af! Maatje 44 is ook nog baggy, maar niet zo extreem als maat 50.quote:Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef Poezebeest het volgende:
Nts; je hebt echt een minimeisje. Ik vond mijn mannetje al klein met zijn 47 cm. Heb geen prematuurkleren gekocht, maatje 50 pastte, ookal was het een beetje baggy. Nu past maatje 50 trouwens nog steeds, ben benieuwd wanneer het te klein wordt.
hier ook zo jaquote:Op zondag 18 december 2011 13:41 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier is het vloeien minimaal nog echt de verkleuring..
En hier een 8,5 ponder die nog steeds ruim in 50 zit.. En bij newborn pampers ook nog ruim.. Volgens mij zit zijn gewicht vooral in zijn koppie..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar dit was 'gewoon' maat 50 en dat heeft ze ook een tijdje gedragen, net als de newborn luiers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KD![]()
ik ben allang blij dat je niet weer zo'n eng kloppend bloedvat in je buik hebt als vorig jaar (ofzo?) ik was plaatsvervangend zenuwachtig man![]()
sterkte dr mee, klinkt niet tof...:)
Nee, bij mij hebben ze de huid niet gehecht maar met nietjes (de krammen) dichtgemaakt. Die hebben er 6 dagen ingezeten. Toen was de huid goed genboeg genezen en mochten ze eruit.quote:Op zondag 18 december 2011 12:24 schreef Jipster het volgende:
@SummerBreeze, jij schreef in bevallingspaspoortjes dat je 12 krammen hebt in je buik, bedoel jij dat je zichbaar hechtingen in de keizersnede wond hebt?
Vloeien heb ik minimaal gedaan. De eerste 3 dagen met kraamverband gelopen/gelegen, want in het ziekenhuis zeiden ze niets anders te hebben. Eenmaal thuis overgestapt op Kotex Zwart. Dat was ik na een dag ook al zo zat (die krengen zijn veeeeel te groot joh), dus toen heb ik mijn vent na een dag al naar de winkel gestuurd voor een pakje normaal maandverband (gewoon de goedkoopste bij de Dirk). Maar na een week ben ik overgestapt op inlegkruisjes, want ook het maandverband kreeg ik niet vol.quote:Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef bitterend het volgende:
Ja haha! ik vind het ook niet echt stinken...het ruikt wel wat anders dan de gewone menstruatie lucht vind ik maar geen lijklucht hier! gelukkig maarquote:Op zondag 18 december 2011 14:50 schreef SummerBreeze het volgende:
Overigens, de verhalen over lijkluchten die gepaard gaan met de kraamzuivering hebben mij zonder reden erg bang gemaakt van tevoren. Hier meurde het lang niet zo erg als ik verwacht had. Sterker nog, ik heb het gisteren aan mijn moeder en vriend gevraagd en zij gaven aan niet eens iets geroken te hebben.
quote:Op zondag 18 december 2011 14:31 schreef mrien het volgende:
Beterschap KD, hopelijk valt het mee
Wij hebben vanmorgen bezoekje huisartsenpost gedaan voor Jelle. Hij was zo vreselijk benauwd, had al paar dagen extra ventolin maar het hielp allemaal niet.
De huisarts in kwestie heeft hem in 1,5 minuut bekeken en z'n longen geluisterd en ons naar huis gestuurd. Z'n longen waren schoon gelukkig, maar ik heb het gevoel niet serieus genomen te zijn. Niks vragen, puur alleen dat onderzoeken. Ben ik niet gewend van de huisartsenpost.
Benauwdheid komt dus hoger dan z'n longen vandaan
Neem morgen nog wel even contact op met mijn huisarts
Getver wat balen Mrien..quote:Op zondag 18 december 2011 14:31 schreef mrien het volgende:
Beterschap KD, hopelijk valt het mee
Wij hebben vanmorgen bezoekje huisartsenpost gedaan voor Jelle. Hij was zo vreselijk benauwd, had al paar dagen extra ventolin maar het hielp allemaal niet.
De huisarts in kwestie heeft hem in 1,5 minuut bekeken en z'n longen geluisterd en ons naar huis gestuurd. Z'n longen waren schoon gelukkig, maar ik heb het gevoel niet serieus genomen te zijn. Niks vragen, puur alleen dat onderzoeken. Ben ik niet gewend van de huisartsenpost.
Benauwdheid komt dus hoger dan z'n longen vandaan
Neem morgen nog wel even contact op met mijn huisarts
quote:Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef bitterend het volgende:
Nope, eerder een boer met inhoud. Veel inhoud. Al ligt ze nu heerlijk te slapen en houdt ze haar fles van een half uur geleden nog steeds binnen. Ze is ook wat aan de warme kant (om half 10 was haar temp 37.4 en dus nog binnen de marge van normaal. Ik hou het gewoon goed in de gaten. Ik denk niet dat het reflux is, vandaag is de eerste dag dat ze spuugt. Hmmm, nu ik dat zo typ, vandaag uit nood een ander flesje gebruikt dan normaal, flesjes waren ook stuk sneller leeg dan voorheen.quote:Op maandag 19 december 2011 01:57 schreef Poezebeest het volgende:
SB; ook al een nachtbrakerVervelend zo'n ziek meisje? Is het projectielspugen à la reflux?
Hier lijkt de aventfles juist de oorzaak te zijn. Ik ga vanaf nu weer trouw de Nuby gebruiken.quote:Op maandag 19 december 2011 02:39 schreef Poezebeest het volgende:
SB; fijn dat je de oorzaak achterhaald hebt. Ik heb ook wel eens een andere fles gebruikt en toen was het ook feest. Blijf nu dus trouw aan de avent. Hoop dat je zo nog wat slaap kunt pakken!
Ik wacht tot de kleine man honger krijgt en daarna leg ik hem terug in bed. Maar zul je net zien dat hij juist vannacht langer doorslaapt
Weet je dat zeker? Cas is toch van 21 juli?quote:Op maandag 19 december 2011 10:07 schreef Cyntiaa het volgende:
Zonder nog even bijgelezen te hebben...
Cas is vandaag 26 weken oud, *slik*.. De tijd gaat snel!
Ja al 9,5 maand ondertussenquote:Op maandag 19 december 2011 10:16 schreef SummerBreeze het volgende:
MP, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat er tandjes aan lijken te komen. Na 9 maanden (toch?) mag dat ook wel.
Na mijn vorige bericht heeft Marieke niet meer gespuugd maar wel heerlijk geslapen. Om 6 uur meldde ze even dat ze honger had en na een fles en schone luier heeft ze lekker bij mij in het grote bed geslapen en nu net weer wakker voor een fles.
Mijn vriend is vandaag weer werken, dus ik ga een lekker nestdagje houden. Lekker de hele dag met een boek op bed hangen. Das alweer veel te lang geleden.
Maar eerst: KOFFIE!!!
Vannacht en vanmorgen heeft ze weer gedronken uit de Nuby-fles dus het zou idd heel goed jet type fles/speen kunnen zijn. Maar zich gewoon niet lekker voelen sluit ik ook nog niet uit. Over een paar dagen probeer ik gewoon de Aventfles nog eens en dan zullen we zien.quote:Op maandag 19 december 2011 10:28 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja al 9,5 maand ondertussenEn dan word het wel eens tijd toch, ja toch?!?!
En wat fijn dat ze niet meer heeft gespuugd! Lag het dna toch aan het flesje denk je??
En de koffie doe ik met je mee
De mannetjes zijn deze week allebei 22 wekenquote:Op maandag 19 december 2011 10:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Het Wij jonge ouders ding geeft het aanZal eens gaan tellen
Stom Wij jonge ouders widget! Ze willen mijn baby al zo snel oud maken![]()
Nee joh, dat hoeft nog niet. Geniet er maar van. Binnenkort zal je zien dat ze dit vanzelf niet meer wilt. Je kan haar nog niet verwennen en dat wennen aan het bedje komt dadelijk wel.quote:Op maandag 19 december 2011 10:54 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het trouwens overdag? leggen jullie de kleintjes in hun bed na de fles/borst? hier slaapt ze de hele dag na de borst gewoon op mij...misschien dat ik haar weg moet leggen zodat ze het leert
In Februari moet ze naar de opvang...ik denk dat ik haar toch moet laten wennen aan in een bed slapen ipv op mama dr borst...maar weet niet zo goed hoequote:Op maandag 19 december 2011 10:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee joh, dat hoeft nog niet. Geniet er maar van. Binnenkort zal je zien dat ze dit vanzelf niet meer wilt. Je kan haar nog niet verwennen en dat wennen aan het bedje komt dadelijk wel.
Inderdaad! Dat komt meer in de buurt!quote:Op maandag 19 december 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
De mannetjes zijn deze week allebei 22 weken
ik gebruik nu vaker een draagdoek omdat ik anders de hele dag op de bank zit met een meisje op mijn borstquote:Op maandag 19 december 2011 11:04 schreef SummerBreeze het volgende:
Bitterend, Marieke ligt bij mij of mijn vriend (ligt eraan wie de fles heeft gegeven) totdat ze begint te gapen. Als het voor 20 uur is gaat ze na dat gapen in de box, na 20 uur gaat ze in haar wieg boven. Zolang ze echt wakker is, en dat is steeds vaker en langer, blijft ze bij ons/mij. Tenzij ik mijn handen nodig heb, dan daat ze de box in.
Maar nu moet ik wel toegeven dat Marieke een heel erg rustig en makkelijk meisje is en het niet erg vindt om alleen te zijn. Er is genoeg te zien en horen om haar heen.
Dat komt vanzelf, echt! Bij zowel Lotte als Jelle vroeg ik me dit ook af, en een paar weken voor ze naar de creche gingen, gingen ze meer in hun eigen bed slapen en minder op mij.quote:Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef bitterend het volgende:
[..]
In Februari moet ze naar de opvang...ik denk dat ik haar toch moet laten wennen aan in een bed slapen ipv op mama dr borst...maar weet niet zo goed hoe
gewoon vaker neerleggen in haar bed dus?quote:Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef mrien het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf, echt! Bij zowel Lotte als Jelle vroeg ik me dit ook af, en een paar weken voor ze naar de creche gingen, gingen ze meer in hun eigen bed slapen en minder op mij.
Hier ook maar zoals Mrien zegt, dat gaat vanzelf beter. Je kan het oefenen natuurlijk nu al maar als het nog niet echt lukt zou ik me er niet direct al te druk over maken.quote:Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef bitterend het volgende:
[..]
In Februari moet ze naar de opvang...ik denk dat ik haar toch moet laten wennen aan in een bed slapen ipv op mama dr borst...maar weet niet zo goed hoe
Ik heb dusd die opperdepop en die menuutjes voor de mini's ga ik niet maken want Sarah houd van stukjes enzo en die eet dus ook redelijk met de pot mee, maar hier staan wel er leuk dingen in. Ik ga er zeker plezier van hebben (helemaal nu Jaël drakig is met eten maar das offtopicquote:Op maandag 19 december 2011 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Ivan kookten we nog uit Opperdepop. Lena eet al van meet af aan met de pot mee. Grappig hoe dat anders kan zijn bij een tweede.
Ik dacht dat Ivan een voorbeeldig eter was, maar Lena slaat alles. Ze weigert niets, eet goed en veel, bijt en kauwt netjes en verslikt zich nooit. Donderdag gaan we haar weer wegen en ik ben heel benieuwd naar haar gewicht. Man, wat kan dat kleine meisje bunkeren! Er zitten dagen tussen waarop ze meer eet dan ik.
mooi zoquote:Op maandag 19 december 2011 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het fijne van zo'n verticale groep is dat bijna alle kindjes 1 slaapje per dag hebben, 's middags, en de baby's daar lekker doorheen kunnen walsen. Op ons huidige kinderdagverblijf heeft Lena altijd veel bij de leidsters gezeten.
Ivan en Lena gaan straks trouwens naar hetzelfde kinderdagverblijf, alleen niet de verticale groep.
quote:Op maandag 19 december 2011 11:43 schreef bitterend het volgende:
[..]
mooi zo![]()
Jipster : Hoe kies ik een kinderdagverblijf?
+1quote:Op maandag 19 december 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
De mannetjes zijn deze week allebei 22 weken
quote:Op maandag 19 december 2011 13:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Kd hoe is het met je? Je hebt het wel flink te pakken zeg
@bitterend in het z-huis lag ean ook alleen maar tegen mij of d'r vader aan te slapen zo ontzettend fijn zo'n prulletje dicht tegen je aan
@nts wat fijn dat het zo goed gaat zeg.
@mp een doorslaper wauw en nu zo door gaan het Sarah
Beterschap voor alle zieke kindjes
[ afbeelding ]
Iemand mijn baby gezien?
Hier ookquote:Op maandag 19 december 2011 10:35 schreef bitterend het volgende:
tandjes mp!werd eens tijd ja
![]()
poezebeest hier precies hetzelfde verhaal...even aan de borst..3 minuten later slaapt ze bijna...leg ik haar naast me en bam krijsen!! dus weer oppakken weer borst en weer neerleggen maar nee alleen hard schreeuwen![]()
dus heb ik met haar op mijn borst geslapen
Je weet het zeker?quote:Op maandag 19 december 2011 10:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee joh, dat hoeft nog niet. Geniet er maar van. Binnenkort zal je zien dat ze dit vanzelf niet meer wilt. Je kan haar nog niet verwennen en dat wennen aan het bedje komt dadelijk wel.
Ik probeer hem weg te leggen zowel overdag als 'savonds maar het lukt maar een heel enkele keer.quote:Op maandag 19 december 2011 10:54 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het trouwens overdag? leggen jullie de kleintjes in hun bed na de fles/borst? hier slaapt ze de hele dag na de borst gewoon op mij...misschien dat ik haar weg moet leggen zodat ze het leert
Erg leuk ja! Ik 'ken' verder niemand met een kleine met die leeftijd. Sterker nog, ken sws weinig mensen met kleine kinderen.quote:Op maandag 19 december 2011 14:59 schreef LiedjeBackstage het volgende:
V ind het zo leuk dat "onze" mannetjes in de zelfde ontwikkelingsfase zitten.
En mooi dat de worteltjes zo'n succes waren Cyntiaa
Ik heb de hele dag een baby op mij...ik wacht altijd tot mijn man thuis is om te kunnen douchen omdat ik haar niet wil/kan weg leggen...ik kan haar niet laten huilen gewoon...quote:Op maandag 19 december 2011 16:32 schreef TimeJumper het volgende:
Ik kan moeilijk heel de dag met een slapende baby doorbrengen
Ah ik ben gelukkig niet alleen dan.quote:Op maandag 19 december 2011 18:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb de hele dag een baby op mij...ik wacht altijd tot mijn man thuis is om te kunnen douchen omdat ik haar niet wil/kan weg leggen...ik kan haar niet laten huilen gewoon...
eten koken en dingen in huis doen kan met een draagdoek gelukkig!
Eigenlijk ben ik het met je eens, al is het soms moeilijk, als hij niet in de draagdoek wil of ik het soms niet te lang kan omdat het dan teveel op mijn buik drukt door die keizersnee dan ben je toch redelijk beperkt.quote:Op maandag 19 december 2011 19:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Timejumper, ja ik weet het zeker dat je de eerste maanden niet kan verwennen.
Waarom is je ukje stil zodra je hem oppakt? Omdat hij graag bij jou wil zijn. Puck is nog steeds meestal stil als ik hem oppak. Die kleintjes vinden geborgenheid bij jou. Zeker als ze net negen maanden in je buik hebben gezeten en nu naar de boze buitenwereld zijn gelanceerd.
Dan is een ledikantje een hele grote enge wereld zonder bekende geluiden en geuren.
Jou kent hij, jij bent vertrouwd. Het feit dat hij stil is betekend dat hij zich geborgen voelt bij je.
Thanks voor jou verhaal en de link naar het artikel. Ik heb het volgende verhaal die het eerst onder jou link staat ook gelijk gelezen. Zeer interessant!quote:Op maandag 19 december 2011 21:05 schreef Takkembah het volgende:
TJ dikke kus voor jou. Zoals claudia_x in dit (of ander topic) al zei: we moeten niet te streng zijn voor onszelf....
Mensen die schreeuwen dat je hem verwent, ach LAAT ZE LEKKER LULLEN. Die eeuwenoude discussie. Kun je baby's verwennen? Wij roepen altijd nee, omdat het dan minder 'erg' lijkt. Maar is het wel verwennen? Ik zie het eerder als voldoen aan de eerste levensbehoeften (na voedsel, e.d.). Lichamelijk contact, geborgenheid, reageren op signalen, E.d.)
Alexa was er ook zo een. Die heeft tot twee maanden standaard bovenop iemand geslapen, daarna twee maanden of bovenop mij of in de co-sleper met constant contact met mij (pink in mond, hand op gezicht, e.d.). Toen vond ik dat echt wel een hel af en toe, eerlijk is eerlijk. Soms genoot ik echt, maar soms wilde ik echt even los zijn. Na vijf maanden ging ze zelf wat meer afstand nemen, en ook daar heb ik haar in gevolgd. Uiteindelijk was ík degene die afscheid moest nemen toen ze met zes maanden naar haar eigen kamer ging, dat ze van óns constant wakker werd en niet andersom. En nu, is het een slaapkont en slaapt ze overal.
Seth is wat sneller apart gaan slapen, maar ook hij heeft de eerste drie maanden grotendeels bij mij vertoefd.
Ik putte als k erdoorheen zat hier altijd wel kracht uit. Niet alles wetenschappelijk onderbouwd, maar het was ook meer voor mijn gevoelhttp://www.continuum-concept.org/cc_defined.html
Wij halen Sarah uit bed. We blijven wel in haar kamertje met het licht uit. Dan komt ze tot rust op onze schouder en legt haar hoofdje alweer neer. Ik zeg dan lieve dingetjes tegen haar dat ze een mooi lief klein meisje is en dat ze toch echt moet gaan slapen, soms zing ik zachtjes voor haar, ik voel haar dan echt ontspannen in mijn armen. Dan leg ik haar weer in haar bedje en vaak lijkt ze zich dan over te geven, dan wrijf ik nog even over haar buikje (aan haar hoofd mag ik echt niet zitten dan) en dan zeg ik slaap lekker draai me om en loop weg, ik kijk niet meer om want dan maak ik het ons allebei erg moeilijk. Op het oment dat ze mijn rug ziet begint ze al weer te piepen, maar als de deur dicht is duurt het vaak nog maar 2 minuutjes en dan is ze stil en horen we door de babyfoon de ademhaling kalmeren en slaapt ze dusquote:Op maandag 19 december 2011 16:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichtjes iedereen![]()
F_R: EAN![]()
KD: Beterschap!
MP: kan je mij dat troosten uitleggen? Halen jullie Sarah dan uit haar bedje of aaien jullie alleen maar over haar bolletje? Ik moet namelijk ongeveer hetzelfde doen als jullie, maar dan eerst 2 min. laten huilen, dan 4 en dan 6 min.
Over het bolletje aaien werkt niet bij haar, en ik moet proberen om haar in haar bedje te laten met troosten.
\quote:Op dinsdag 20 december 2011 04:15 schreef Jipster het volgende:
OH MY THE WORST POEPLUIER EVER... na 9 dg niet poepen heeft maatje net een explosie gehad, schade pjyama, romper er helemaal onder, erg doorgelekt. Dat hadden we nog niet gehad...
Nu weer slapen..
quote:Op maandag 19 december 2011 21:35 schreef Takkembah het volgende:
Herkenbaar ook, met Alexa had ik echt dagen dat ML thuiskwam en ik nog in pyjama was.
fijn van de buisjes!quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:19 schreef mrien het volgende:
Succes vandaag bij de kinderarts wickie!
Wij zijn gisteren bij de kno arts geweest, eindelijk eens goed nieuws daar, de buisjes zitten goed en de oortjes zijn schoon.
Qua verkoudheid/benauwdheid kon ze een kuurtje geven, afgesproken dat we het even nog een paar dagen aankijken en anders vrijdag even naar de huisarts gaan. Hij heeft al wel genoeg kuurtjes gehad vinden we eigenlijk
Ja is ook, maar helemaal niet bij stil gestaanquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:37 schreef Cyntiaa het volgende:
Een warm bed slaapt ook veeeeel fijnerCas krijg ook regelmatig even 2 kruikjes in bed.
Er is niets mis met zelfstandig in slaap vallen? De meeste baby's worden daar juist rustiger van. Als ze op je arm in slaap vallen en je ze vervolgens weg wil leggen dan gaat het alam af. Als je ze in bed legt (ik leg m in de co en lig er zelf naast (niet dat hij dat in de gaten heeftquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat het consultatiebureau de nadruk blijft leggen op zelfstandig slapen en in slaap vallen terwijl uit onderzoek steeds duidelijker wordt dat hechting een van de belangrijkste zaken is in de babytijd. Baby's horen zo weinig mogelijk stress te hebben en zoveel mogelijk geborgenheid. Waarom hoor je het consultatiebureau daar niet over?
Mrien, eindelijk eens goed nieuws! Fijn!
Wij ook hoor in de eerste weekquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:55 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ja is ook, maar helemaal niet bij stil gestaan![]()
Die discussie heb ik dus laatst zitten voeren. Was op het cb met een moeder aan het praten daarover en mevrouw van de weegschaal begon zich er ook tegenaan bemoeien. Dus ik vroeg, waar haal je die adviezen vandaan? 'wetenschappelijk bewezen blablabla'. Toen ik aangaf dat uit meer recent onderzoek naar voren kwam dat juist hechting belangrijk was, kreeg ik een sneerquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat het consultatiebureau de nadruk blijft leggen op zelfstandig slapen en in slaap vallen terwijl uit onderzoek steeds duidelijker wordt dat hechting een van de belangrijkste zaken is in de babytijd. Baby's horen zo weinig mogelijk stress te hebben en zoveel mogelijk geborgenheid. Waarom hoor je het consultatiebureau daar niet over?
Mrien, eindelijk eens goed nieuws! Fijn!
Wat jij schrijft, herken ik ook wel (meneer wat rust gunnen voor stuiterende zus).quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Er is niets mis met zelfstandig in slaap vallen? De meeste baby's worden daar juist rustiger van. Als ze op je arm in slaap vallen en je ze vervolgens weg wil leggen dan gaat het alam af. Als je ze in bed legt (ik leg m in de co en lig er zelf naast (niet dat hij dat in de gaten heeft) dan valt ie in slaap en wordt ie ook niet wakker, dat is toch juist heerlijk voor ze?
Ik maak er nu ook gebruik van, Elin viel altijd op mij in slaap (met borst dan he) en het is zo fijn dat ik nu die luxe heb![]()
verder ben ik zelf natuurlijk een dikke kroelkont, denk dat ie 99% van zijn leventje op mij heeft gelegen
de andere procent in bad of bij papa
hehe.
T CB begrijp ik opzich wel, ze moeten wel ivm veiligheid.. en die rust regelmaatmeuk.
De meeste mensen doen toch wel wat ze zelf willen, kijk alleen al eens naar 'ons' clubje
ik snap je overigens nu pas goed, mijne hoef ik niet te trainen, maar als ie t niet deed zou ik dat dus ook niet doen omdat t CB t zegt ofzo![]()
Euhm, GMTA ? Wat is dat?quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:28 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb hier trouwens een meisje op mijn arm liggen dat ligt te vechten tegen de slaap. Het is duidelijk te zien dat ze moe is (ogen vallen steeds dicht) maar vlak daarna lijkt ze wakker te schrikken van het gapen. Best sneu om te zien. Ach, zolang ze niet huilt/moppert zal ze er niet zo heel erg veel last van hebben denk ik.
Oh en Susie, GMTA enzo vwb de wijn van KD
Hier begon Anouk net te brullen, dikke tranen erbij, even opgepakt, op mijn borst gelegd en weer rustig. Nu weer neergelegd en ze snurkt verder. Zo lief ook, als ze op je borst ligt is het echt een bolletje, beentjes opgetrokken, armjes bij elkaarquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:01 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Wat jij schrijft, herken ik ook wel (meneer wat rust gunnen voor stuiterende zus).
Maar wat ik (en claudia???) bedoel, is meer hechting als in veel lichaamscontact, niet overstuur laten huilen, Voeden op verzoek, Etc.
Seth moet zich ook wel eens in slaap huilen, maar dat is huilen. Als hij zo zou brullen en schreeuwen als zullen, zou ik dat nooit doen.
dat had ik er al bijgezetquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:01 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Wat jij schrijft, herken ik ook wel (meneer wat rust gunnen voor stuiterende zus).
Maar wat ik (en claudia???) bedoel, is meer hechting als in veel lichaamscontact, niet overstuur laten huilen, Voeden op verzoek, Etc.
Seth moet zich ook wel eens in slaap huilen, maar dat is huilen. Als hij zo zou brullen en schreeuwen als zullen, zou ik dat nooit doen.
nouja sowieso de meeste moeders kunnen wel voor zichzelf denken hoop ik. Ook bij een eerste kindje. Ik voelde me niet prettig bij laten huilen, beter nog, ik heb r nooit laten huilenquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:56 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Die discussie heb ik dus laatst zitten voeren. Was op het cb met een moeder aan het praten daarover en mevrouw van de weegschaal begon zich er ook tegenaan bemoeien. Dus ik vroeg, waar haal je die adviezen vandaan? 'wetenschappelijk bewezen blablabla'. Toen ik aangaf dat uit meer recent onderzoek naar voren kwam dat juist hechting belangrijk was, kreeg ik een sneer. Nou ja, de mama in kwestie was meer overtuigd van mij dan van haar.
Maar wel jammer inderdaad.
Ja precies. Hij spuugt al weer steeds zo veel. Vol is vol!quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:33 schreef Susie het volgende:
Je kan het er moeilijk instampen lijkt mij
Oh, ik ben het helemaal met je eens! Ik vond het heel fijn dat Lena in tegenstelling tot Ivan wel heel goed zelfstandig kon slapen in het begin. En van een beetje trainen ben ik ook niet vies.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Er is niets mis met zelfstandig in slaap vallen? De meeste baby's worden daar juist rustiger van. Als ze op je arm in slaap vallen en je ze vervolgens weg wil leggen dan gaat het alam af. Als je ze in bed legt (ik leg m in de co en lig er zelf naast (niet dat hij dat in de gaten heeft) dan valt ie in slaap en wordt ie ook niet wakker, dat is toch juist heerlijk voor ze?
Ik maak er nu ook gebruik van, Elin viel altijd op mij in slaap (met borst dan he) en het is zo fijn dat ik nu die luxe heb![]()
verder ben ik zelf natuurlijk een dikke kroelkont, denk dat ie 99% van zijn leventje op mij heeft gelegen
de andere procent in bad of bij papa
hehe.
T CB begrijp ik opzich wel, ze moeten wel ivm veiligheid.. en die rust regelmaatmeuk.
De meeste mensen doen toch wel wat ze zelf willen, kijk alleen al eens naar 'ons' clubje
ik snap je overigens nu pas goed, mijne hoef ik niet te trainen, maar als ie t niet deed zou ik dat dus ook niet doen omdat t CB t zegt ofzo![]()
Ik vind het heel fijn om te lezen dat je zo van Lexmans kunt genieten, zelfs (of misschien: juist) in deze omstandigheden!quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:41 schreef Kleurdoos het volgende:
hier nog t zelfde..zit de hele dag op de bank want iets anders kan ik nieten Lex heeft regeldagen dus dat is handig. gisteren hebben we bloot liggen buidelen, hij hgelukkig, ik gelukkig want warm buikkruikje
en hij sliep toen zo diep!
en dan drinkt ie dus eigenlijk gewoon precies genoeg en niet te weinig, toch?quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja precies. Hij spuugt al weer steeds zo veel. Vol is vol!
Ik geloof er trouwens ook wel in dat (veel) kindjes huilen nodig hebben. Bij een pasgeborene is het nog lastig, maar op den duur ga je huiltjes herkennen. Lena heeft een soort huil die me vertelt dat ik meteen naar haar toe moet gaan om haar op te pakken en dichtbij me te houden. Maar ze kan ook wel echt mopperhuilen in aanloop naar het slapen toe.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:01 schreef Takkembah het volgende:
Nou, dat denk ik ook, hoor! Ze heeft nooit het gevoel gekregen dat ze in de steek gelaten werd en ze heeft altijd op jullie aanwezigheid kunnen vertrouwen. Meer kun je niet doen in die omstandigheden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:51 schreef mignonne het volgende:
Ik hoop dat ze daar dan toch nog een bepaalde mate van troost uitgehaald heeft. Als ik huilend over de grond rol van de pijn dan vind ik het ook naar om alleen gelaten te worden en haal je toch troost uit de aanwezigheid van een ander, ondanks dat de pijn daar niet minder van wordt.
Nee, die liet ik hier pas al zien. Het was een Engelstalige website.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:15 schreef miss_sly het volgende:
Bedoelde je deze toevallig, Claudia:
http://www.annemiekverbee(...)-nossent-PS-Kind.pdf
Dat ja! En dan binnen 1sec weer stil kunnen zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:36 schreef Kleurdoos het volgende:
hij heeft een heel schattig aanstelhuiltje met siplip, dan doet ie 'whuuu whuu whuuu'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |