abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105722689
meh, ik moet nu naar t ziekenhuis..
pi_105722741
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:03 schreef Kleurdoos het volgende:
:{ wat bagger zeg...
hopelijk loopt het met een sisser af, succes! :*
:)
pi_105723563
Kd; succes en sterkte! Hoop dat je straks laat weten dat het loos alarm was :*

Hier ook maatje 1 pampers en verwacht dat hij daar de komende weken nog wel in zal zitten aangezien de luier nu nog bijna groter is dan de baby :D Ik had nog geen luiers gekocht en in het z'huis hadden ze pampers. Vind ze fijn en ben te makkelijk om uit te gaan vinden of er nog betere zijn.
  zondag 18 december 2011 @ 14:23:58 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105723603
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:03 schreef Kleurdoos het volgende:
-O- Nohhh -O-
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105723923
Beterschap KD, hopelijk valt het mee

Wij hebben vanmorgen bezoekje huisartsenpost gedaan voor Jelle. Hij was zo vreselijk benauwd, had al paar dagen extra ventolin maar het hielp allemaal niet.
De huisarts in kwestie heeft hem in 1,5 minuut bekeken en z'n longen geluisterd en ons naar huis gestuurd. Z'n longen waren schoon gelukkig, maar ik heb het gevoel niet serieus genomen te zijn. Niks vragen, puur alleen dat onderzoeken. Ben ik niet gewend van de huisartsenpost.
Benauwdheid komt dus hoger dan z'n longen vandaan

Neem morgen nog wel even contact op met mijn huisarts
pi_105724283
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:24 schreef Jipster het volgende:
@SummerBreeze, jij schreef in bevallingspaspoortjes dat je 12 krammen hebt in je buik, bedoel jij dat je zichbaar hechtingen in de keizersnede wond hebt?
Nee, bij mij hebben ze de huid niet gehecht maar met nietjes (de krammen) dichtgemaakt. Die hebben er 6 dagen ingezeten. Toen was de huid goed genboeg genezen en mochten ze eruit.
pi_105724710
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef bitterend het volgende:
ok dus hoef niet te wachten op de afsprak woensdag bij de cb? dan bel ik maandag wel mijn ha wel even :Y

dat wist ik niet dat alleen de ha en niet het cb kan verwijzen! dank!

dames die een ks hebben gehad, vloeien jullie ook eigenlijk??
ik hoop dat het bij mij binnenkort wel stopt...ben het beetje zat
Vloeien heb ik minimaal gedaan. De eerste 3 dagen met kraamverband gelopen/gelegen, want in het ziekenhuis zeiden ze niets anders te hebben. Eenmaal thuis overgestapt op Kotex Zwart. Dat was ik na een dag ook al zo zat (die krengen zijn veeeeel te groot joh), dus toen heb ik mijn vent na een dag al naar de winkel gestuurd voor een pakje normaal maandverband (gewoon de goedkoopste bij de Dirk). Maar na een week ben ik overgestapt op inlegkruisjes, want ook het maandverband kreeg ik niet vol.

De keizersnee is nu 3,5 week geleden en ik vloei al een paar dagen niet meer. Ik denk daat ik daar behoorlijk blij mee mag zijn.

Overigens, de verhalen over lijkluchten die gepaard gaan met de kraamzuivering hebben mij zonder reden erg bang gemaakt van tevoren. Hier meurde het lang niet zo erg als ik verwacht had. Sterker nog, ik heb het gisteren aan mijn moeder en vriend gevraagd en zij gaven aan niet eens iets geroken te hebben. *)
pi_105724998
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:50 schreef SummerBreeze het volgende:

Overigens, de verhalen over lijkluchten die gepaard gaan met de kraamzuivering hebben mij zonder reden erg bang gemaakt van tevoren. Hier meurde het lang niet zo erg als ik verwacht had. Sterker nog, ik heb het gisteren aan mijn moeder en vriend gevraagd en zij gaven aan niet eens iets geroken te hebben. *)
Ja haha! ik vind het ook niet echt stinken...het ruikt wel wat anders dan de gewone menstruatie lucht vind ik maar geen lijklucht hier! gelukkig maar
ik ben een week na de bevalling overgestapt op always ultra voor de nacht...die gebruik ik nog steeds
hoop wel dat het binnenkort afgelopen is
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105725050
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:31 schreef mrien het volgende:

Wij hebben vanmorgen bezoekje huisartsenpost gedaan voor Jelle. Hij was zo vreselijk benauwd, had al paar dagen extra ventolin maar het hielp allemaal niet.
De huisarts in kwestie heeft hem in 1,5 minuut bekeken en z'n longen geluisterd en ons naar huis gestuurd. Z'n longen waren schoon gelukkig, maar ik heb het gevoel niet serieus genomen te zijn. Niks vragen, puur alleen dat onderzoeken. Ben ik niet gewend van de huisartsenpost.

:N
Duidelijk iemand die geen zin had in zijn weekend dienst!
erg irritant!
:* :* beterschap voor Jelle!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 18 december 2011 @ 14:59:25 #110
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105725126
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:31 schreef mrien het volgende:

Getver wat balen Mrien.. -O-
Bij Olivia zat de benauwdheid ook hoger, alleen klein piepje in de longen. Waarschijnlijk toch 'gewoon' een (RS)virus dat ze uit moeten zieken. Wij hebben wel ook Bisolvon voor baby'tjes gebruikt om het slijm wat losser te maken en ze ging daardoor? wel meer hoesten en knapte snel op. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar ik dacht ik meld het toch even. Hopelijk is Jelle snel beter! :*

KD, wat is dat nu? Hoop dat het onschuldig is... Sterkte meid! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105726594
Kd, wat vervelend! Hopelijk is t snel verholpen!

Wat luiers betreft, ik maak nu het laatste pak maatje 2 op En stap dan over naar 3. Maat 2 begint al best strak te zitten. Bij maatje 1 vond ik alleen de pampers fijn, die rekten goed mee, de rest vond ik vreselijk stugge zooi. Eigenlijk bij maat 2 ook. Ik vind pampers lekker zacht en soepel, dat zal voor Eva ook wel lekkerder zitten lijkt mij. Kan me gewoon niet voorstellen dat stugge meuk lekker kan zitten.

En wat betreft kraamzuivering: ik vond t niet stinken, ja lekker is anders maar lijkenlucht? Nee.
Ik vloeide nog een week of 6 na, wel minimaal maarja, wel irritant.
Nu met de mirena ben ik ook al bijna 2 weken aan het vloeien. Ook minimaal maar ik word er een beetje gek van. Hoop dat t snel over is.
Tralalalaaa
  zondag 18 december 2011 @ 15:26:39 #112
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105726618
Ahhh arme KD.. ik hoop zo voor je dat het meevalt! Jij bent dit jaar al veeeeelte veel in het ziekenhuis geweest... ga voor je duimen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105726953
tap heb ik ook...ik heb die van kruitvat geprobeerd maar vond ze niks...pampers vond ik fijn! ik vraag me af hoe lang ze in maat 2 gaat zitten mijn spekkie
ik wacht mijn menstruatie af om met de cerazette weer te kunnen beginnen!
pi_105727637
lijklucht hóefde ook niet he dames ;)
ik had het bij de eerste wel en bij de tweede niet. en op kraamvisites ruik je het bij de ene vrouw wel en bij de ander ruik je niets.
  zondag 18 december 2011 @ 16:16:05 #115
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105728812
3 weken een beetje gevloeid, zit nu in de vierde week en nu is het nog minimaal met een inlegkruisje op te lossen.
Vloei jijnogveel dan?
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:31 schreef bitterend het volgende:
ok dus hoef niet te wachten op de afsprak woensdag bij de cb? dan bel ik maandag wel mijn ha wel even :Y

dat wist ik niet dat alleen de ha en niet het cb kan verwijzen! dank!

dames die een ks hebben gehad, vloeien jullie ook eigenlijk??
ik hoop dat het bij mij binnenkort wel stopt...ben het beetje zat
Rayen 2½ jaar!
pi_105729192
Kruidvat e.d zitten pas fijner vanaf maatje 3. Tot die tijd zijn ze te stug in mijn ogen. Nu gebruiken we alles door elkaar. Jumbo eigen merk bevalt ook goed maar hier zitten we dan ook al in 4+ . Voor de nacht wel nog steeds baby dry van pampers.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105731148
mrien, herkenbaar. Helemaal schone longen en dan nog stikbenauwd zijn. Dan zijn het echt de luchtwegen. Heeft ie koorts? Sterkte!

Ik ben afgelopen vrijdag wederom voor het hoesten bij de huisarts geweest. RS leek op zijn retour, longen nu schoon, alleen zit het nu hoger en zijn hele hoofd vol snot. We zitten dus weer aan de neusspray om alles los te krijgen. We hebben nu dus een calimero met snot. Vandaag heeft ie de helm 4 uur opgehad, morgen moet het 8 uur. En ik hoop dat het toeval is, maar meneer spuugt ineens weer veel meer. Ik houd het nu maar even op hoesten enzo en dat het niet het gevolg is van druk op het hoofd.

KD, succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105731192
O en luiers: we zitten in 4 van de kruidvat want de 3 lekte telkens door. Meneer heeft de gewoonte plassen en poepen te combineren, dus er moet heel wat absorptievermogen in zitten.
pi_105731433
Mrien wat naar voor Jelle..

en mefke, net begonnen met helm, ik hoop dat het spugen inderdaad niet te maken heeft met de helm.. wat vindt hij ervan? en sterkte met de snotterigheid ed.
pi_105731961
Wat vindt ie er van..ehm, de eerste vijf minuten dat ie em op heeft is het duidelijk wennen. Daarna lijkt ie het vergeten te zijn. Het opzetten is het vervelendste nog.
pi_105732581
geen sisser, dikke baarmoederontsteking en prolly de rechtereileider ook
pi_105732680
Dislike :( das mooi kut dus! En nu?
Tralalalaaa
pi_105732683
:o sterkte kd! wat gaat er gebeuren?
pi_105732733
Au ;( :{
Arme jij!
pi_105732835
Jezus KD, en nu?
pi_105732887
Het doet echt heel veel pijn idd.. en 4x toucheren ook he. Ik dacht echt dat het mijn darm was..maar die drukt er tegenaan ofzo. Ik zit nu iig aan de medicatie, kweekjes afwachten en van de week een echo. We zaten er nu 2.5 uur met 2 kindjes dus had er genoeg van.
pi_105732921
en ik bedoel mn linkereileider :P voor hem was t rechts :P
  zondag 18 december 2011 @ 18:42:36 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105734896
Jeetje KD, wat heftig!

Hier zo'n 6 weken gevloeid, maar de laatste 2 weken niet veel, maar wel maandverbanden (wat heb ik toch een hekel aan die krengen). Toen een weekje echt minimaal en hoppa de eerste menstruatie er achteraan, joepie! :( Maar nu eindelijk sinds gisteren vrij van die bende! Halleluja! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105735638
Tering KD, dat is heftig!
pi_105736213
boooh KD :o wat ontzettend shit hey :X en wat vreselijk pijnlijk :X
pffrt heb jij weer... beterschap en sterkte, ik hoop dat je er snel vanaf bent.
pi_105736908
Ow das zwaar kl*te KD.. :( veel beterschap (wat "doen" ze er eigenlijk aan?)

Hier een mannetje wat zn dag niet heeft. Heel veel drinken (2 borsten per keer ipv 1) en daarna heel veel huilen en met beentjes schoppen en strekken.. Buikpijn denk ik :( acherum.. Dadelijk maar douchen en kijken of hij dan lekker kan slapen. Hoop dat het genoeg ontspanning geeft.

Hier een week of 4/5 gevloeid volgens mij. En bij 6/7 weken weer. Ik dacht menstruatie maar daar duurde het weer te kort voor.
pi_105737306
Ja pijn pijn pijn, maar ik wil nu geen pcm oid omdat ik in de gaten moet houden of het erger wordt.Ik moest net een kuur innemen van een paar pillen tegelijk.. (tegen eventuele infectie) maar ik wil niet teveel medicatie ivm borstvoeding.. nu lig ik op de bank, zo stil mogelijk, als ik beweeg doet t hels pijn :') maargoed, ik word zo blij van Lex dus dat is mijn homeophatisch middeltje ;)
  zondag 18 december 2011 @ 19:42:20 #133
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737339
KD, is er dan toch niet iets achtergebleven? Je had toch een poos terug ook bloedingen? Of had je dan al eerder last gekregen?

Rot hoor, waardeloos ook om als mama ziek te zijn, ik hoop dat je snel opknapt. ;)
  zondag 18 december 2011 @ 19:43:10 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737366
Je hebt een puur natuur kruikje voor op je buik. :)
pi_105737429
Beterschap KD, klinkt naar
heerlijk zo'n kruik, heb ik ook op mijn borst nu O+ O+ O+

Nirak arme manneke! dikke :* die van mij gaat ook zo in bad! doen we 2x per week
pi_105738609
Kd; wat ontzettend naar! Veel beterschap en ik hoop dat je snel opknapt en pijnvrij bent.

Voor alle zieke kindjes en hun mama's een :*
pi_105738736
KD, Beterschap, k heb precies hetzelfde gehad toen ik een spiraal had laten zetten, en als ik helemaal gekreukeld op de bank lag was het nog wel te doen!
Kan ik wel gelijk aan jou vragen of het inderdaad te vergelijken is met weeen, want dat idee dat ik namelijk :P
S. 2014
J. 2016
pi_105738821
Jep, ik zei net nog, t voelt als naweeen!
pi_105738890
Kd sterkte :* :*
The way you rock'n'roll
  zondag 18 december 2011 @ 20:18:54 #140
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105739155
Boh KD! Sterkte en beterschap! :*
A grand adventure has begun.
pi_105740677
jemig KD, hoe kom je daar nou weer aan? Of beter gezegd: hoe kom je er weer vanaf? Pas je wel goed op jezelf? Lijkt me niet niks zo.
Beterschap!
pi_105740737
Ik weet t niet en de arts ook niet, want geen gemeenschap enzo gehad sinds de bevalling (11wk geleden)
pi_105741294
KD, toch iets achtergebleven dan? Restje ofzo?
  zondag 18 december 2011 @ 21:00:48 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105741698
he bah KD wat een rotnieuws zeg... en dat klinkt echt superpijnlijk!! nu fors aan de AB zeker? :*

Mrien voor jouw en Jelle ook een dikke :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105745984
Zeau, na bijna 3 uur huilen met pauze (het in bad gaan) liggen we nu allemaal uitgeput in bed. Even een schaamteloze :* voor ons mannetje..

En ook voor KD, hoop dat het snel beter met je gaat :*
pi_105746033
KD :*

En voor Mrien en Jelle :*

Hier ook ks na de eerste ben ik gehecht met draadjes, moesten na 6 dagen verwijderd worden en na Sarah ben ik ook met krammetjes weer in elkaar gezet ;) Moesten idd ook na 6 dagen verwijderd worden.

Vloeien was hier wel minimaal, de eerste dagen nauwelijks, toen ik weer echt ging mobiliseren werd het iets heftiger voor een dag of 4 en daarna weer minimaal nog een week of 3. En minimal is dan de ene dag niets en andere dag een beetje.

Ik wil even *O* voor Sarah, ze is nu al een week lang elke avond zelf in slaap gevallen. Dus wakker in bed gelegd (voorheen ging ze altijd bij een van ons slapen en dan legden wij haar over) even laten jammeren 5 minuutjes, dan troosten 5 minuutjes, weer terug gelegd en binnen 2 minuutjes jammeren sliep ze dan. De afgelopen dagen sliep ze zelfs al binnen de eerste 5 minuutjes jammeren. En ook na de late fles laat ze zich makkelijk weer terug leggen en dan kwam ze elke keer rond half 3 en ging dan doorslapen bij ons in bed, maar afgelopen nacht kwam ze pas om half 5 dus hopelijk zet dit patroon zich voort en gaat ze steeds een beetje langer slapen in haar eigen bed. Ik ben helemaal kapot door de goede nachten :+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105746124
MamaP *O*
pi_105747824
O KD wat k*t... Boh zeg... Hopen dat die verschrikkelijke pijn en de ontsteking maar snel mogen verdwijnen.
:*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105748060
Ow wat fijn mamapurk!!
pi_105749718
En een super *O* voor MP, wat fijn!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105756381
ik ben moe. Maar helaas zit ik met een ziekig meisje op de bank. Ze heeft haar fles van een uur of 9 er compleet uitgespuugd en sindsdien gooit ze bijna alles wat ik haar te drinken geef er vrijwel direct weer uit. Zolang ze half zit lijkt z zich het prettigst te voelen, dus ik hou haar maar op de arm/op schoot/op een kussen op de bank. Haar wiegje kan ik niet scheef zetten en bij ons in bed vind ik sneu voor mijn vriend. Die heeft morgen weer zijn eerste werkdag sinds de geboorte, dus die gun ik zijn nachtrust. Ik merk vanzelf wel wanneer ik hier op de bank in slaap stort (nouja, eigenlijk niet, maar jullie snappen wel wat ik bedoel)

Morgenmiddag voor het eerst naar het cb. Hopelijk is ze dan een beetje opgeknapt. Of niet, dan kan ik meteen vragen of zij een idee hebben waar het plotselinge overgeven ineens vandaaan kan zijn gekomen.
pi_105756493
Mp; wat fijn!

Nirak; hoop op een rustige nacht voor jullie.

Hier klaarwakker met een klein jongetje op mijn borst, diep in slaap. In zijn bedje weer erg druk met kreunen en krijsen, dus bij me gepakt. Waar het vervolgens even duurde voordat hij zich ontspande en in slaap viel. Dacht net dat ik hem wel terug kon leggen, maar helaas, hij begint gelijk te kreunen, moeilijke gezichtjes te trekken en gaat weer krijsen. Vind het dan zo bijzonder te zien dat hij nu bij mij zo rustig slaapt, zonder geluiden alsof iets dwars zit. Weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, mannetje lijkt echt ergens last van te hebben maar doet dit krijsen niet standaard. Kreunen en moeilijke gezichtjes trekken wel, hij slaapt niet voor niets op zijn eigen kamer en dan word ik nog wakker van zijn gekreun. Morgen maar eens bedenken wat ik hiermee aan moet, zonder nachtrust word ik niet gezelliger nl en ik durf niet te slapen met hem op mijn borst.
pi_105756556
SB; ook al een nachtbraker :') Vervelend zo'n ziek meisje? Is het projectielspugen à la reflux?
pi_105757142
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 01:57 schreef Poezebeest het volgende:
SB; ook al een nachtbraker :') Vervelend zo'n ziek meisje? Is het projectielspugen à la reflux?
Nope, eerder een boer met inhoud. Veel inhoud. Al ligt ze nu heerlijk te slapen en houdt ze haar fles van een half uur geleden nog steeds binnen. Ze is ook wat aan de warme kant (om half 10 was haar temp 37.4 en dus nog binnen de marge van normaal. Ik hou het gewoon goed in de gaten. Ik denk niet dat het reflux is, vandaag is de eerste dag dat ze spuugt. Hmmm, nu ik dat zo typ, vandaag uit nood een ander flesje gebruikt dan normaal, flesjes waren ook stuk sneller leeg dan voorheen.

[i]*pling* kwartje valt [i]

Morgen maar weer de fles gebruiken die we al 2,5 week gebruiken. En meteen maar een tweede slowflow-speen bestellen.

En poezebeest, wat jij hebt (het niet durven slapen me de kleine op je borst) heb ik dus ook, Vandaar dat ik op de bank zit.

Wel naar dat jouw ukkie ook zo onrustig is. Ik hoop dat je morgen (na een extra dutje als dat kan) een manier kunt bedenken om verandering in de situatie te brengen.
pi_105757532
SB; fijn dat je de oorzaak achterhaald hebt. Ik heb ook wel eens een andere fles gebruikt en toen was het ook feest. Blijf nu dus trouw aan de avent. Hoop dat je zo nog wat slaap kunt pakken!

Ik wacht tot de kleine man honger krijgt en daarna leg ik hem terug in bed. Maar zul je net zien dat hij juist vannacht langer doorslaapt :')
pi_105757830
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 02:39 schreef Poezebeest het volgende:
SB; fijn dat je de oorzaak achterhaald hebt. Ik heb ook wel eens een andere fles gebruikt en toen was het ook feest. Blijf nu dus trouw aan de avent. Hoop dat je zo nog wat slaap kunt pakken!

Ik wacht tot de kleine man honger krijgt en daarna leg ik hem terug in bed. Maar zul je net zien dat hij juist vannacht langer doorslaapt :')
Hier lijkt de aventfles juist de oorzaak te zijn. Ik ga vanaf nu weer trouw de Nuby gebruiken.

Inmiddels trouwens op de slaapkamer aangekomen. Mevrouw heeft jet hele naar boven gaan en in de wieg gelegd worden doorgeslapen, dus ik hoop dat ze nu blijft slapen tot de volgende voeding. Met een beetje mazzel is dat rond zessen zodat ik het door vriendlief ian laten doen. Zijn wekker gaat toch om 6.15 uur.

Ik hoop voor jou dat je kleine vent snel honger krijgt en dat je hem daarna inderdaad met succes in zijn eigen bedje weet te manoeuvreren. Succes meid! En hopelijk slaap lekker :*
  maandag 19 december 2011 @ 07:48:04 #157
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105760399
Mogguh dames!

Het voelt nog een beetje onwennig hierzo in dit topic, ik doe echt m'n best om alles te lezen en te begrijpen, maar op één of andere manier blijft nog niet alles hangen...

Kleurdoos, wat vervelend zeg... Hopelijk kunnen ze je er snel vanaf helpen.

MamaPurk met een zelf-inslapende Sarah *O* !

En een dikke :* voor Summerbreeze en Poezebeest. Hopelijk kunnen jullie en de kleine prullekes vandaag nog ergens een beetje slaap bijtanken!

Hier gaat het nog steeds goed. Draak kwam vannacht om 23, 2 en 5. Lekker gedronken en gekroeld om vervolgens tevreden weer in d'r nestje te ploffen!
En ik heb al 3 vp's achter me staan dat ik vanmorgen naar huis mag! *O* Nu de afdelingsarts nog, maar dat gaat gewoon een piece of cake worden denk ik ;) !
pi_105762037
zo...3 slapeloze nachten verder....Evan zit aan een stuk of 5 middeltjes ondertussen en heeft het erg benauwd. Hij zit nu bij opa en oma. Ik hoop dat ie wat beter wordt.
pi_105762280
:* voor de zieke kindjes

:* voor de slapeloze nachten

Hier vermoed ik echt tanden en misschien wel meer tegelijk. Ze heeft een aantal bulten in haar onderkaakje en ze kouwt op alles. En ze doet de hele tijd heel gek haar tong over haar onderkaak naar buiten, zou het dan toch zo zijn dat mijn baby niet tandenloos blijft :D
pi_105762593
Zonder nog even bijgelezen te hebben...

Cas is vandaag 26 weken oud, *slik*.. De tijd gaat snel!

Wij jonge ouders kan niet tellen :') :') :') :')

[ Bericht 68% gewijzigd door Cyntiaa op 19-12-2011 10:32:56 ]
  maandag 19 december 2011 @ 10:15:40 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105762800
Ons ventje heeft vandaag zijn vermaanddag. Vijf maanden alweer. Ik vind het een bijzondere tijd. Hij zit 'op het randje' van heel vele nieuwe ontwikkelingen :) Ik merk dat ik de laatste dagen veel stilsta bij de zwangerschap, geboorte en het bestaan van mijn zoon. 'Mijn zoon' O+ , alleen al bij het noemen schiet ik vol. Het zwanger raken en zijn ging redelijk onbewust, ook omdat er toen een aantal (vervelende) dingen speelden. Na de bevalling ben ik snel weer gaan werken en nu isa het alsof het nooit anders is geweest. Het is allemaal zo snel gegaan, dat ik me nu pas realiseer wat het allemaal voor me betekent. Ik sta mezelf eindelijk toe om gewoon gelukkig en dankbaar te zijn.
pi_105762806
Cleany, 5 medicijnen voor Evan?! Jeetje, das niet niks. Hopelijk werpt het wel vruchten af.

MP, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat er tandjes aan lijken te komen. Na 9 maanden (toch?) mag dat ook wel.

Na mijn vorige bericht heeft Marieke niet meer gespuugd maar wel heerlijk geslapen. Om 6 uur meldde ze even dat ze honger had en na een fles en schone luier heeft ze lekker bij mij in het grote bed geslapen en nu net weer wakker voor een fles.

Mijn vriend is vandaag weer werken, dus ik ga een lekker nestdagje houden. Lekker de hele dag met een boek op bed hangen. Das alweer veel te lang geleden.

Maar eerst: KOFFIE!!!
  maandag 19 december 2011 @ 10:16:13 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105762812
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:07 schreef Cyntiaa het volgende:
Zonder nog even bijgelezen te hebben...

Cas is vandaag 26 weken oud, *slik*.. De tijd gaat snel!
Weet je dat zeker? Cas is toch van 21 juli?
pi_105763064
Het Wij jonge ouders ding geeft het aan :') Zal eens gaan tellen ;)

Stom Wij jonge ouders widget! Ze willen mijn baby al zo snel oud maken -O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Cyntiaa op 19-12-2011 10:36:52 ]
pi_105763144
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:16 schreef SummerBreeze het volgende:

MP, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat er tandjes aan lijken te komen. Na 9 maanden (toch?) mag dat ook wel.

Na mijn vorige bericht heeft Marieke niet meer gespuugd maar wel heerlijk geslapen. Om 6 uur meldde ze even dat ze honger had en na een fles en schone luier heeft ze lekker bij mij in het grote bed geslapen en nu net weer wakker voor een fles.

Mijn vriend is vandaag weer werken, dus ik ga een lekker nestdagje houden. Lekker de hele dag met een boek op bed hangen. Das alweer veel te lang geleden.

Maar eerst: KOFFIE!!!
Ja al 9,5 maand ondertussen :X En dan word het wel eens tijd toch, ja toch?!?!

En wat fijn dat ze niet meer heeft gespuugd! Lag het dna toch aan het flesje denk je??

En de koffie doe ik met je mee c_/
pi_105763307
tandjes mp! *O* werd eens tijd ja :D

poezebeest hier precies hetzelfde verhaal...even aan de borst..3 minuten later slaapt ze bijna...leg ik haar naast me en bam krijsen!! dus weer oppakken weer borst en weer neerleggen maar nee alleen hard schreeuwen :N
dus heb ik met haar op mijn borst geslapen -O-
pi_105763329
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:28 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja al 9,5 maand ondertussen :X En dan word het wel eens tijd toch, ja toch?!?!

En wat fijn dat ze niet meer heeft gespuugd! Lag het dna toch aan het flesje denk je??

En de koffie doe ik met je mee c_/
Vannacht en vanmorgen heeft ze weer gedronken uit de Nuby-fles dus het zou idd heel goed jet type fles/speen kunnen zijn. Maar zich gewoon niet lekker voelen sluit ik ook nog niet uit. Over een paar dagen probeer ik gewoon de Aventfles nog eens en dan zullen we zien.
pi_105763478
Bitterend ik heb de eerste weken ook met Puck op mijn borst geslapen. Dat wordt vanzelf beter hoor :Y

Hier was Puck vannacht om onverklaarbare reden aan het spoken en dat vind ik nog minder erg dan de reactie van Mr.DML daarop. Wat een chagrijnige brompot zeg die dat dan op mij afreageert :(
Puck op mijn borst genomen en hij sliep weer. Alleen jammer dat zijn neus dicht zat en hij recht in mijn oor snurkte :')
The way you rock'n'roll
  maandag 19 december 2011 @ 10:51:36 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105763672
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Het Wij jonge ouders ding geeft het aan :') Zal eens gaan tellen ;)

Stom Wij jonge ouders widget! Ze willen mijn baby al zo snel oud maken -O-

De mannetjes zijn deze week allebei 22 weken :)
  maandag 19 december 2011 @ 10:52:40 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105763694
Hier trouwens ook brak, onze knul vond het om 4 uur tijd voor een flesje. Dat doet-ie nooit! misschien was hij van slag. We hadden hem mee naar een veel te druk verjaarsfeestje om 30 vierkante meter. Doen we niet zo snel meer.
pi_105763749
Hoe doen jullie het trouwens overdag? leggen jullie de kleintjes in hun bed na de fles/borst? hier slaapt ze de hele dag na de borst gewoon op mij...misschien dat ik haar weg moet leggen zodat ze het leert :?
pi_105763863
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:54 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het trouwens overdag? leggen jullie de kleintjes in hun bed na de fles/borst? hier slaapt ze de hele dag na de borst gewoon op mij...misschien dat ik haar weg moet leggen zodat ze het leert :?
Nee joh, dat hoeft nog niet. Geniet er maar van. Binnenkort zal je zien dat ze dit vanzelf niet meer wilt. Je kan haar nog niet verwennen en dat wennen aan het bedje komt dadelijk wel.
The way you rock'n'roll
pi_105763984
Bitterend, Marieke ligt bij mij of mijn vriend (ligt eraan wie de fles heeft gegeven) totdat ze begint te gapen. Als het voor 20 uur is gaat ze na dat gapen in de box, na 20 uur gaat ze in haar wieg boven. Zolang ze echt wakker is, en dat is steeds vaker en langer, blijft ze bij ons/mij. Tenzij ik mijn handen nodig heb, dan daat ze de box in.

Maar nu moet ik wel toegeven dat Marieke een heel erg rustig en makkelijk meisje is en het niet erg vindt om alleen te zijn. Er is genoeg te zien en horen om haar heen.
pi_105764068
Haha, herkenbaar, DML. We accepteren maar van elkaar dat we 's nachts ontoerekeningsvatbaar zijn: +
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105764084
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee joh, dat hoeft nog niet. Geniet er maar van. Binnenkort zal je zien dat ze dit vanzelf niet meer wilt. Je kan haar nog niet verwennen en dat wennen aan het bedje komt dadelijk wel.
In Februari moet ze naar de opvang...ik denk dat ik haar toch moet laten wennen aan in een bed slapen ipv op mama dr borst...maar weet niet zo goed hoe
pi_105764140
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

De mannetjes zijn deze week allebei 22 weken :)
Inderdaad! Dat komt meer in de buurt!

Wij hebben Cas dit weekend wortel laten proeven :Y) Viel meteen in de smaak :+

En vanmorgen een zure luier! Groen en zuur :7 Tandjes?
pi_105764152
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:04 schreef SummerBreeze het volgende:
Bitterend, Marieke ligt bij mij of mijn vriend (ligt eraan wie de fles heeft gegeven) totdat ze begint te gapen. Als het voor 20 uur is gaat ze na dat gapen in de box, na 20 uur gaat ze in haar wieg boven. Zolang ze echt wakker is, en dat is steeds vaker en langer, blijft ze bij ons/mij. Tenzij ik mijn handen nodig heb, dan daat ze de box in.

Maar nu moet ik wel toegeven dat Marieke een heel erg rustig en makkelijk meisje is en het niet erg vindt om alleen te zijn. Er is genoeg te zien en horen om haar heen.
ik gebruik nu vaker een draagdoek omdat ik anders de hele dag op de bank zit met een meisje op mijn borst
als ze wakker is dan is de box wel leuk maar om te slapen ho maar!
pi_105764177
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef bitterend het volgende:

[..]

In Februari moet ze naar de opvang...ik denk dat ik haar toch moet laten wennen aan in een bed slapen ipv op mama dr borst...maar weet niet zo goed hoe
Dat komt vanzelf, echt! Bij zowel Lotte als Jelle vroeg ik me dit ook af, en een paar weken voor ze naar de creche gingen, gingen ze meer in hun eigen bed slapen en minder op mij.
pi_105764181
Tip van Flip: wortelrisotto! Heerlijk voor baby's, peuters en hun ouders.
pi_105764255
Ik heb een leuk kookboek voor de kleintjes (0-4 jaar) voor mijn verjaardag gekregen, ik heb helemala zin om mijn meiden te gaan verwennen met de lekkere dingen die daarin staan :) Denk dat ik er zelf ook heerlijk van zal smullen!
pi_105764273
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef mrien het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf, echt! Bij zowel Lotte als Jelle vroeg ik me dit ook af, en een paar weken voor ze naar de creche gingen, gingen ze meer in hun eigen bed slapen en minder op mij.
gewoon vaker neerleggen in haar bed dus?
om te proberen?
of in de box

Aventura trouwens ik merk ook dat na een dag met bezoek de kleine is uit haar doen! vaker eten en huilen en heel onrustig!
pi_105764390
Zou zo maar kunnen Cyntiaa, maar kan ook verkouden zijn. Ik heb ook al een paar x nieuwe tandjes verwachten, maar ze loopt toch echt nog steeds maar met die onderste 2. En dat al bijna 4 maanden haha.

MP wat fijn dat het slapen van Sarah zoveel beter gaat! Heerlijk!

KD beterschap meis, wat Mefke ook al zei: hoe kom je dáár nou weer aan?? Je bent gewoon thuis toch? Heb je medicijnen gekregen?

Bitterend, Eva sliep vaak in de kinderwagen. Die stond gewoon in de woonkamer naast de bank of de eettafel (net waar wij waren). Dus dan ben je toch dichtbij en je kan haar goed in de gaten houden. Misschien is dat een tussenstap die je kan maken straks, wanneer je een overgang wil maken tussen bij jou slapen en in haar eigen bedje?
Ze was een week of 12 en toen merkten we aan haar dat ze er niet meer lekker sliep. De omgeving werd te onrustig (of nou ja, zij werd meer alerter), dus toen zijn we gaan wennen aan het bedje.
Nu slaapt ze heel makkelijk alleen in: speentjes in bed, knuffeltje erbij, slaapzak aan, kusje van mama/papa en welterusten. O+
pi_105764431
Bij Ivan kookten we nog uit Opperdepop. Lena eet al van meet af aan met de pot mee. Grappig hoe dat anders kan zijn bij een tweede.

Ik dacht dat Ivan een voorbeeldig eter was, maar Lena slaat alles. Ze weigert niets, eet goed en veel, bijt en kauwt netjes en verslikt zich nooit. Donderdag gaan we haar weer wegen en ik ben heel benieuwd naar haar gewicht. Man, wat kan dat kleine meisje bunkeren! Er zitten dagen tussen waarop ze meer eet dan ik.
pi_105764439
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hier ook maar zoals Mrien zegt, dat gaat vanzelf beter. Je kan het oefenen natuurlijk nu al maar als het nog niet echt lukt zou ik me er niet direct al te druk over maken.
The way you rock'n'roll
pi_105764487
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Ivan kookten we nog uit Opperdepop. Lena eet al van meet af aan met de pot mee. Grappig hoe dat anders kan zijn bij een tweede.

Ik dacht dat Ivan een voorbeeldig eter was, maar Lena slaat alles. Ze weigert niets, eet goed en veel, bijt en kauwt netjes en verslikt zich nooit. Donderdag gaan we haar weer wegen en ik ben heel benieuwd naar haar gewicht. Man, wat kan dat kleine meisje bunkeren! Er zitten dagen tussen waarop ze meer eet dan ik.
Ik heb dusd die opperdepop en die menuutjes voor de mini's ga ik niet maken want Sarah houd van stukjes enzo en die eet dus ook redelijk met de pot mee, maar hier staan wel er leuk dingen in. Ik ga er zeker plezier van hebben (helemaal nu Jaël drakig is met eten maar das offtopic ;))
pi_105764557
Wij eten toch te vaak uit pakjes/zakjes om Puck lekker mee te laten eten en we eten te laat. Dat trekt Puck niet helaas.
The way you rock'n'roll
pi_105764582
Precies, danic, voor veel kindjes wordt de gewone omgeving ineens te druk om in te slapen. Dat merk je meteen.

Hoe oud is ze nu, bitterend? Het zou zonde zijn als je je verlof "verspilt" aan trainen en je zorgen maken om hoe dat straks moet. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je haar graag vroeg wil leren om tevreden te zijn zonder bij jou te liggen. Met Ivan ben ik er rond de 6-8 weken mee begonnen. Bij Lena ging het vanzelf.

Overige 's gig het slapen op de opgang bij Lena niet meteen goed. Ze vond het vervelend om er in haar eentje in pikdonkere kamer te liggen. Ze sliep dus vaak in de box, meestal in de speciaal voor haar opgehangen hangmat. Op het kinderdagverblijf hebben ze wel ervaring met kinderen die niet makkelijk alleen slapen en er is meer mogelijk dan je nu misschien denkt.

Ze komt ook in een verticale groep, toch? Dat is wel fijn, want dan is ze een van de weinige baby's.
pi_105764651
Moet je minder vaak uit pakjes en zakjes eten, DML. Is ook goed voor jezelf. :Y)

Even serieus: als er iets eten wat we niet geschikt vinden voor Lena dan krijgt ze iets uit de vriezer. We koken vaak meer dan we nodig hebben en vriezen de rest in.
pi_105764738
Ik vind het moeilijk...omdat ze tot nu toen 24 uur bij mij is...ben ik bang dat de overgang naar een vreemde opvang met een vreemde slaapplek moeilijk zou zijn!
Claudia: ze is bijna 4 weken :Y heel jong dus, en ik geniet er ook van dat ze zo graag bij mij is O+ ik wil alleen niet dat ze ineens schrikt van de overgang naar de kdv
Ze komt denk ik in een verticale groep terecht ja...flexibele opvang dus elke dag/maand andere samen stelling van de groep

bedankt voor jullie geruststelling trouwens :*
pi_105764891
Het slapen komt vast wel goed, bitterend! :) Geniet er inderdaad van dat ze nog zo lekker bij je wil liggen.
Cas wil het alleen bij zijn laatste fles, dan kan hij zo genietend kijken. En de geluidjes die hij dan maakt, te lief gewoon. *; *; *; *;
Ik moet trouwens zeggen dat hij vanaf dag 1 gewend is om in zijn wiegje te slapen, nu slaapt hij in een ledikant. Ik merk, nu hij een eigen kamer heeft, dat hij heerlijk kan slapen. Inbakeren hoeft niet meer!
pi_105764900
@Bitterend, ik ben ook sinds een week of wat begonnen met oefenen bij J. Hij is nu al 10 weken geweest en zal in februari ook naar de opvang gaan. Hij slaap overdag vaak in de box, in zijn bedje is het protesteren, soms gaat het goed, soms van kwaad tot erger... 's avonds slaapt hij wel prima in zijn bedje, en 's nachts ook, maar dan zijn wij er ook (wieg op onze kamer).
pi_105764909
Het fijne van zo'n verticale groep is dat bijna alle kindjes 1 slaapje per dag hebben, 's middags, en de baby's daar lekker doorheen kunnen walsen. Op ons huidige kinderdagverblijf heeft Lena altijd veel bij de leidsters gezeten.

Ivan en Lena gaan straks trouwens naar hetzelfde kinderdagverblijf, alleen niet de verticale groep.
pi_105765001
Wij gaan vrijdag bij een kdv kijken, ze hebben plek voor J. vanaf februari 2 dagen. Ik ben benieuwd, nog even wat dingen opschrijven wat ik allemaal wil vragen. Hebben jullie nog tips?

Ook zijn we nog aan het kijken naar gastouderschap, vanwege de flexibiliteit, maar dit kdv heeft ook al 5 soorten uren (qua wegbreng en ophaaltijden) die je kunt afnemen, dus dat is fijn.
pi_105765179
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het fijne van zo'n verticale groep is dat bijna alle kindjes 1 slaapje per dag hebben, 's middags, en de baby's daar lekker doorheen kunnen walsen. Op ons huidige kinderdagverblijf heeft Lena altijd veel bij de leidsters gezeten.

Ivan en Lena gaan straks trouwens naar hetzelfde kinderdagverblijf, alleen niet de verticale groep.
mooi zo :Y

Jipster : Hoe kies ik een kinderdagverblijf?
  maandag 19 december 2011 @ 11:44:18 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105765197
Ik noteer even alle tips hier omtrent koken, dan kan ik half januari goed van start met onze man. Ben toch zooo benieuwd hoe-ie reageert op vast voedsel. Wij zijn beide makkelijke eters en proberen hem daar wel in mee te nemen. Dan bedoel ik dus een open vizier wb. verschillende smaken.
pi_105765212
Wat ik al wel aan Cas heb gemerkt : Vers is jammie :Y) , potje is *trekviesgezicht*
pi_105765279
Hier na een lange nacht ook weer boven water. Na zijn voeding om 3.30 uur in bed gelegd en hij sliep redelijk.
Hier slaapt hij vanaf begin af aan in zijn wieg, komt ook omdat hij in het z'huis de eerste 10 dagen ook alleen heeft geslapen, dus in zijn bed slapen vind hij niet erg. Hij slaapt ook wel eens op ons of in de box/wandelwagen, gewoon omdat dat gezellig is, het zo uitkomt of zoals vannacht als dat het enige is dat hem rustig houdt. Op zich is het een makkelijke baby, maar het idee hebben dat hij ergens last van heeft en niet weten waarvan vind ik wel lastig.
pi_105765381
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

mooi zo :Y

Jipster : Hoe kies ik een kinderdagverblijf?
^O^
  maandag 19 december 2011 @ 11:50:38 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105765394
Over (niet meer) bij me slapen: ik weet niet zo goed meer hoe het ging. Volgens mij hebben we hem na een week of 4 in zijn ledikant gelegd. Dit omdat we de indruk hadden dat hij over zijn toeren raakte van het vele bij ons (en voor hem dus wakker) zijn. We hielden elkaar alledrie wakker. We deden het dus meer vanuit een behoefte dan om te 'trainen'. Hij viel eigenlijk meteen in slaap in zijn bedje. We zorgden er wel voor dat hij ons altijd kon horen en zien. Zo was de overgang voor hem (volgens mij) niet al te groot. Hij gaat vanaf 8 weken naar het kdv en daar valt hij ook goed in slaap. Wel slaapt-ie er minder dan thuis.
pi_105765907
Puck zit op een verticale groep en slaapt er minder dan thuis maar de afleiding van de grote kindjes trekt hem er doorheen.

Puck eet zowel vers als potjes zonder problemen. Hoewel bietjes met aardappel lekker zijn maar enkel bietjes zorgde voor een rilling door zijn hele lijfje :D
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')