abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105702581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:59 schreef Disana het volgende:
Het heeft er weer alle schijn aan dat Dekker veel langer slaapt dan de hazeslaapjes van 20 minuten die meer veiligheid garanderen.

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
wat svetan al zegt: Laura vaart nu nog op een rustig bevaren deel van de oceaan. De radar ziet schepen op een uur afstand al aankomen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_105702914
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:54 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Maar wel weer een nieuw blog, Laura heeft het rustig, want ze slaapt goed. Wat lijkt me dat toch heerlijk, op een bootje, midden op de oceaan, genietend van de sterrenhemel.
Ver weg van het hectische leven in de stad.. Heerlijk lijkt me dat inderdaad.:)
pi_105704895
Ik kan er mij wel wat bij voorstellen..... vandaag was ik ook even in de stad voor een paar kerstinkopen maar nu ben ik blij dat ik toch weer rustig op mijn bergje naar de sneeuwvlokken zit te kijken :).

Bij deze weersomstandigheden en buiten de scheepvaartroutes kan Laura rustig een paar uurtjes achtereen doorslapen. Indien er iets of iemand in de buurt komt word ze wel door het radar alarm of haar VHF gewekt. Bovendien is ze zoo gewend aan de boot dat ze van elke onregelmatigheid wakker zal worden. Op het ogenblik lijkt er me werkelijk geen noodzaak te bestaan voor 20min hazeslaapjes zoals Disana wil voorschrijven.
pi_105705540
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:09 schreef svetan het volgende:
Ik kan er mij wel wat bij voorstellen..... vandaag was ik ook even in de stad voor een paar kerstinkopen maar nu ben ik blij dat ik toch weer rustig op mijn bergje naar de sneeuwvlokken zit te kijken :).

Bij deze weersomstandigheden en buiten de scheepvaartroutes kan Laura rustig een paar uurtjes achtereen doorslapen. Indien er iets of iemand in de buurt komt word ze wel door het radar alarm of haar VHF gewekt. Bovendien is ze zoo gewend aan de boot dat ze van elke onregelmatigheid wakker zal worden. Op het ogenblik lijkt er me werkelijk geen noodzaak te bestaan voor 20min hazeslaapjes zoals Disana wil voorschrijven.
En die radar werkt op zonnecellen of diesel? :P
pi_105711888
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:08 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

wat svetan al zegt: Laura vaart nu nog op een rustig bevaren deel van de oceaan. De radar ziet schepen op een uur afstand al aankomen.
Zeker, zelfs wel al op veel langere afstand van te voren. Het soort Raymarine radar dat ze aan boord heeft, heeft een maximum bereik van + 48nm. Trek daar voor ongunstige (weers-)omstandigheden grosso modo 10 nm van af, dan heeft ze alsnog een aardig groot bereik waarbinnen ze gewaarschuwd kan worden, of zelf andere scheepvaart kan zien.

Wat het energieverbruik betreft denk ik dat ze onder goede weersomstandigheden overdag, gewoon wakker en aan dek ook wel op het zicht vaart, en dan om stroom te besparen de radar op standby kan zetten of evt. zelfs perioden uit. Kan ze weer wat stroom besparen om de radar weer vol actief te hebben als ze slaapt. :Z
  zondag 18 december 2011 @ 01:17:40 #56
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105712983
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 00:29 schreef Motorboot het volgende:

[..]

Zeker, zelfs wel al op veel langere afstand van te voren. Het soort Raymarine radar dat ze aan boord heeft, heeft een maximum bereik van + 48nm. Trek daar voor ongunstige (weers-)omstandigheden grosso modo 10 nm van af, dan heeft ze alsnog een aardig groot bereik waarbinnen ze gewaarschuwd kan worden, of zelf andere scheepvaart kan zien.

Wat het energieverbruik betreft denk ik dat ze onder goede weersomstandigheden overdag, gewoon wakker en aan dek ook wel op het zicht vaart, en dan om stroom te besparen de radar op standby kan zetten of evt. zelfs perioden uit. Kan ze weer wat stroom besparen om de radar weer vol actief te hebben als ze slaapt. :Z
Idd ^O^ Nu heeft ze het even rustig :)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zondag 18 december 2011 @ 01:38:45 #57
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105713491
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:03 schreef livelink het volgende:
OP

Kijk dat is een OP maken! ^O^
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_105713881
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 01:17 schreef Tide het volgende:

[..]

Idd ^O^ Nu heeft ze het even rustig :)
;)

Goed interwieuw in Zeilen (haha, de FOK spelling!). Dat artikel, of i.i.g. delen daarvan zouden ook eens in de overige media hier in Nederland moeten worden gepubliceerd. Gewoon als nuance. Dat sensatiegeschrijf is inmiddels ook wel een beetje achterhaald voor wat Laura betreft. Opinies Ok, maar zinloos neersabelen is een voorbeeld van eigen zwakte.

Ik ben wel nieuwsgierig naar het vervolg van de reis. In bedekte termen ga ik er van uit dat de finish in ieder geval de Cariben zullen worden, maar Laura schrijft dat ze haar bestemming verwacht te bereiken tegen de zomer!?. In dat laatste geval ga ik er van uit dat ze daarmee haar doel, Nieuw Zeeland zal bedoelen. :s)
pi_105715607
@Motorboot

Ik ben het helemaal eens met wat je schrijft over het media bashing van Laura. Ik heb tot op heden nog geen enkel positief of zelfs maar halverwege neutraal artikel in de landelijke media van Nederland gezien. Zelfs in wat gewoon nieuws had moeten zijn zat er altijd wel, in een kleine bijzin, een negatieve draai aan.

Het goede artikel in “Zeilen”, een publicatie die echter maar een heel gering aantal lezers heeft, is hier nu een uitzondering op en een laat inzicht dat men een toekomstige zeil-“ster” het land heeft uitgepest. De landelijke pers (met uitzondering van Laura’s eigen column in AD) heeft ondertussen al maanden (!) niets meer over de vorderingen van de reis gepubliceerd. De burger is er zelfs niet van geïnformeerd dat ze Afrika al achter zich heeft gelaten.

Voordat ik de reis van Laura ging volgen had ik enkele tientallen jaren bijna geen Nederlandse media meer gezien en ben nu werkelijk geschokt door de slechte kwaliteit en eenzijdigheid van de nieuwsvoorziening (niet alleen over Laura) en commentaren. In vele gevallen lijkt de nieuwsvoorziening “gestuurd” en komen er akelige herinneringen op aan de vroegere Oost Europese pers waar ook (sport) carrières gemaakt en gebroken werden. De vraag dringt zich bij mij dan ook op hoeveel invloed de afwijzing van de schaamhaartellers zoals “Eyeworks” en “Mass media” door de Dekkers een rol in deze falende berichtgeving speelt. Algemeen durf ik, na ruim een jaar weer Nederlandse media gevolgd te hebben, dat de Nederlander die geen buitenlandse media volgt bijzonder slecht, of zelfs fout, geïnformeerd is wat zich in de wereld afspeelt.
Nederland heeft nog niet uit de media “mogen” vernemen dat Laura sinds Australië de NZse vlag laat wapperen, niet in Nederland zal terugkeren en zich in Kiwiland wil vestigen.

Zelfs de bevolking in Duitsland is beter geïnformeerd over Lauradoor artikelen in veelgelezen kranten zoals bij voorbeeld: http://www.bild.de/news/a(...)n-21129998.bild.html
Dit was een voor deze krant, die normaal toch voor zijn sensatielust bekend staat, een goed en neutraal melden van een nieuwsfeit. Als gevolg hiervan is er zelfs is er een erg positieve reactie van een Duitse parlementariër in het gastenboek van Laura te lezen die haar een voorbeeld voor de jeugd noemt.
Andere buitenlandse media (AUS, NZ, SA), waarvan de journalisten ook daadwerkelijk persoonlijk interviews met Laura gevoerd hebben, zetten ondertussen duidelijk vraagtekens rond de berichtgeving over, en behandeling van, Laura in Nederland. Deze mediaberichten schetsen een beeld van Laura wat overeenkomt met de diverse weblogs van andere zeilers die Laura onderweg heeft ontmoet en waarmee ze, in de verschillende havens, ook wel langer contact mee heeft gehad. Dit is het beeld van een actieve teeny die heel goed weet waar ze mee bezig is en, niet alleen vanwege haar leeftijd, een bijzondere prestatie levert.

Het is voor een, toch wel buitenstaander zoals ik, heel vreemd dat in Nederland figuren zoals Lucas Schröder meeliften op Laura’s negatieve pers in een poging zijn eigen roem te vergroten. Korte tijd daarna krijgt Laura in Kaapstad een ankerplaats aan de VOR pier en bij de Royal Yacht Club alle vormen van hulp aangeboden. Het feit dat Laura op de Camper, met zijn zeer ervaren en hoofdzakelijk Nieuw Zeelandse crew, als bemanning mocht meevaren is in Nederland ook verzwegen…. De open geschuurde handen en het slaapgebrek van loosertje Schröder waren blijkbaar sappiger nieuws voor de media.

Wat de grootste blamage voor Nederland, het Nederlandse journaille en de jeugdzorg aldaar zou zijn, dat ze bij haar tussenstop in de Cariben ook nog eens met succes een gooi zou doen op een HAVO (of senior high) diploma. Dan zou ze ook nog eens het Nederlands record voor de dikste en grootste middelvinger kunnen vestigen voor ze in haar toekomst zeilt! In ieder geval finished ze voor het begin van het examenseizoen dus de theoretische mogelijkheid bestaat.
pi_105715636
Dat was een hele lap tekst voor ... niks nieuws.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105715687
Niks nieuws.... maar men moet er toch nog maar eens de aandacht op vestigen omdat het zo langzaam een treurig lachertje wordt. :(
pi_105715710
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 07:46 schreef svetan het volgende:
@Motorboot

Ik ben het helemaal eens met wat je schrijft over het media bashing van Laura. Ik heb tot op heden nog geen enkel positief of zelfs maar halverwege neutraal artikel in de landelijke media van Nederland gezien. Zelfs in wat gewoon nieuws had moeten zijn zat er altijd wel, in een kleine bijzin, een negatieve draai aan.

Het goede artikel in “Zeilen”, een publicatie die echter maar een heel gering aantal lezers heeft, is hier nu een uitzondering op en een laat inzicht dat men een toekomstige zeil-“ster” het land heeft uitgepest. De landelijke pers (met uitzondering van Laura’s eigen column in AD) heeft ondertussen al maanden (!) niets meer over de vorderingen van de reis gepubliceerd. De burger is er zelfs niet van geïnformeerd dat ze Afrika al achter zich heeft gelaten.

Voordat ik de reis van Laura ging volgen had ik enkele tientallen jaren bijna geen Nederlandse media meer gezien en ben nu werkelijk geschokt door de slechte kwaliteit en eenzijdigheid van de nieuwsvoorziening (niet alleen over Laura) en commentaren. In vele gevallen lijkt de nieuwsvoorziening “gestuurd” en komen er akelige herinneringen op aan de vroegere Oost Europese pers waar ook (sport) carrières gemaakt en gebroken werden. De vraag dringt zich bij mij dan ook op hoeveel invloed de afwijzing van de schaamhaartellers zoals “Eyeworks” en “Mass media” door de Dekkers een rol in deze falende berichtgeving speelt. Algemeen durf ik, na ruim een jaar weer Nederlandse media gevolgd te hebben, dat de Nederlander die geen buitenlandse media volgt bijzonder slecht, of zelfs fout, geïnformeerd is wat zich in de wereld afspeelt.
Nederland heeft nog niet uit de media “mogen” vernemen dat Laura sinds Australië de NZse vlag laat wapperen, niet in Nederland zal terugkeren en zich in Kiwiland wil vestigen.

Zelfs de bevolking in Duitsland is beter geïnformeerd over Lauradoor artikelen in veelgelezen kranten zoals bij voorbeeld: http://www.bild.de/news/a(...)n-21129998.bild.html
Dit was een voor deze krant, die normaal toch voor zijn sensatielust bekend staat, een goed en neutraal melden van een nieuwsfeit. Als gevolg hiervan is er zelfs is er een erg positieve reactie van een Duitse parlementariër in het gastenboek van Laura te lezen die haar een voorbeeld voor de jeugd noemt.
Andere buitenlandse media (AUS, NZ, SA), waarvan de journalisten ook daadwerkelijk persoonlijk interviews met Laura gevoerd hebben, zetten ondertussen duidelijk vraagtekens rond de berichtgeving over, en behandeling van, Laura in Nederland. Deze mediaberichten schetsen een beeld van Laura wat overeenkomt met de diverse weblogs van andere zeilers die Laura onderweg heeft ontmoet en waarmee ze, in de verschillende havens, ook wel langer contact mee heeft gehad. Dit is het beeld van een actieve teeny die heel goed weet waar ze mee bezig is en, niet alleen vanwege haar leeftijd, een bijzondere prestatie levert.

Het is voor een, toch wel buitenstaander zoals ik, heel vreemd dat in Nederland figuren zoals Lucas Schröder meeliften op Laura’s negatieve pers in een poging zijn eigen roem te vergroten. Korte tijd daarna krijgt Laura in Kaapstad een ankerplaats aan de VOR pier en bij de Royal Yacht Club alle vormen van hulp aangeboden. Het feit dat Laura op de Camper, met zijn zeer ervaren en hoofdzakelijk Nieuw Zeelandse crew, als bemanning mocht meevaren is in Nederland ook verzwegen…. De open geschuurde handen en het slaapgebrek van loosertje Schröder waren blijkbaar sappiger nieuws voor de media.

Wat de grootste blamage voor Nederland, het Nederlandse journaille en de jeugdzorg aldaar zou zijn, dat ze bij haar tussenstop in de Cariben ook nog eens met succes een gooi zou doen op een HAVO (of senior high) diploma. Dan zou ze ook nog eens het Nederlands record voor de dikste en grootste middelvinger kunnen vestigen voor ze in haar toekomst zeilt! In ieder geval finished ze voor het begin van het examenseizoen dus de theoretische mogelijkheid bestaat.
Die 'media bashing' heeft ze aan zichzelf te danken, door alle rare toestanden en het overtreden van regels en het trappen tegen instanties.
Pas tegen het einde van haar reis begint het een beetje op zeilen - al of niet op diesel - te lijken ipv op vakantievieren.
Waarom noem je Eyerworks 'schaamhaartellers'? En je insinueert dat Massmedia en Eyeworks de Nederlandse pers hebben beinvloed? Je vergelijkt de Nederlandse pers met de DDR omdat ze niet onverdeeld positief over Laura schrijven en dat terwijl er heel wat op de carriere van deze sportvrouw *kuch* aan te merken valt?
En eerst mochten we de prestatie van deze dame niet vergelijken met die van andere sporters omdat ze iets totaal anders deed? Althans zo werd de aanval van Schröder verdegigd. Maar nu is ze opeens wel een sportvrouw?
Je gaat voorbij aan het feit dat de buitenlandse media ook niet onverdeeld positief waren over Laura. Zo is ze zelfs in een Duitse krant als borderliner afgeschilderd en was er een bericht van een Aurtralisch stel over hoe onbeschoft ze is.
De kritiek van Luca bestaat er vooral uit dat Laura iedere uitdaging zo mogelijk vermijdt. Dat blijkt ook uit het feit dat ze lekker uit kan slapen tijdens haar reis. Het is niet te vergelijken met het afzien waar hij mee te maken krijgt. Ik kan me voorstellen dat hij niet met een vakantievierder die doet alsof ze wat presteert geassocieerd wil worden.
Hij hoeft beslist niet iemand anders omlaag te halen omdat hij op verschillende gebieden heel goed presteert, zowel maatschappelijk als op topsportgebied.

We staan mss. niet helemaal bovenaan als het op persvrijheid aankomt, maar ik wil graag de vergelijking met de DDR verder onderbouwd zien. Me dunkt dat het nergens op slaat nl.

Naar mijn idee heeft Laura haar slechte naam aan zichzelf te danken. Nu probeert ze haar reputatie wat op te krikken, maar tegen het einde van 'recordpoging' is het wat mij betreft te laat.
Ik ga niet draaien als een blad in de wind als ze nu ineens een paar dingen gaat doen die op een serieuze prestatie beginnen te lijken. Daar had ze anderhalf jaar eerder op moeten komen, dan had ik veel meer sympathie voor haar gehad.
Sowieso, als ze een beetje normaal had gedaan en haar reis had voorbereid, zodat aanvaringen met instanties, die nu ten onrechte als de kwaaie pier worden afgeschilderd, vermeden waren, dan had ik beslist veel sympathieker tegenover deze onderneming gestaan.

Als ze nu ineens haar middelbare school gaat afmaken terwijl ze eerst weg wilde zonder afspraken te maken met de wereldschool - en later zonder deze na te komen - dan beseft ze mss. eindelijk dat scholing toch wel handig is en dat haar opstandig gedrag volledig overbodig was.
Ze zou daarmee achteraf deze verguisde instanties gelijk geven en heeft dan niet het record voor de 'dikste en grootste middelvinger', maar voor de bekendste domme puber.

Overigens stoort het me dat je beweert nooit op de man te spelen. Nochtans noem je een mediabedrijf 'schaamhaartellers', Lucas een 'looser', en de Nederlandse pers vergelijkt met de DDR en dat terwijl je zelf zegt deze al tientallen jaren niet meer gevolgd te hebben.
Tenzij je met een behoorlijke onderbouwing voor die beweringen komt, doe je niet anders dan schimpscheuten op de man uitdelen, die verder niets met de discussie te maken hebben.
En dit is niet bepaald de eerste keer..
pi_105715794
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 07:46 schreef svetan het volgende:

Algemeen durf ik, na ruim een jaar weer Nederlandse media gevolgd te hebben, dat de Nederlander die geen buitenlandse media volgt bijzonder slecht, of zelfs fout, geïnformeerd is wat zich in de wereld afspeelt.
Grappige opmerking, alsof het wereldnieuws om Laura draait.

De prestaties van Laura zijn nou niet meteen om van om te vallen en de arrogante houding van Laura en haar familie draagt ook niet echt bij aan het enthousiast maken van de media om stukjes te publiceren, lijkt me zo.

Misschien helpt een andere houding en een beetje waardering richting de homesweethome, Hollandse media. c_/
  zondag 18 december 2011 @ 09:06:22 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105715802
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 08:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

We staan mss. niet helemaal bovenaan als het op persvrijheid aankomt, maar ik wil graag de vergelijking met de DDR verder onderbouwd zien. Me dunkt dat het nergens op slaat nl.
Nu probeert ze haar reputatie wat op te krikken, maar tegen het einde van 'recordpoging' is het wat mij betreft te laat.
.

Als ze nu ineens haar middelbare school gaat afmaken terwijl ze eerst weg wilde zonder afspraken te maken met de wereldschool - en later zonder deze na te komen - dan beseft ze mss. eindelijk dat scholing toch wel handig is en dat haar opstandig gedrag volledig overbodig was.

Mooi, het einde is in zicht :D

Ik vind je nog aardig positief, ik denk meer dat ze het doet om te lijmen wat er te lijmen valt, niet omdat ze inziet dat het wel eens handig kan zijn en dat het opstandige gedrag overbodig was.

Ja ik kwam hier weer eens even kijken :)
pi_105715814
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 09:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mooi, het einde is in zicht :D

Ik vind je nog aardig positief, ik denk meer dat ze het doet om te lijmen wat er te lijmen valt, niet omdat ze inziet dat het wel eens handig kan zijn en dat het opstandige gedrag overbodig was.

Ja ik kwam hier weer eens even kijken :)
Leuk om je hier weer eens te zien. :)
En die indruk had ik idd. ook.
pi_105715944
@Enneacanthus_Obesus

Je haalt weer een artikel in een duitse publicatie aan waarover ik al eens mijn commentaar heb gegeven. Niet zelf gerechercheerd en uit Nederlandse journalistieke bronnen.

Jij noemt het meteen een vergelijking met de DDR pers..... zover wilde ik niet gaan maar ergens heb je wel gelijk. Ik had het eigenlijk nog wat genuanceerder bedoelt. Ik heb jarenlang het genoegen gehad dagelijks, naast de West Duitse media, ook van het "Neues Deutschland" en diverse DDR vakpublikaties te kunnen genieten. Ook daar stonden geen direkte leugens in maar de vorm van het brengen van informatie, dan wel het weglaten daarvan, leek wel een beetje op wat ernu in de Nederlandse mediawereld gebeurd. Vooral de eenvormigheid en het woordelijk overnemen van artikelen in andere kranten doet wel een beetje denken aan deze "Einheitspresse".

Schaamhaartellers..... kijk naar wat deze mediaondernemingen voor producten in de aanbieding hebben en dan is het makkelijk om tot deze klassifikatie te komen. In ieder geval waren deze firma's, die ook nog eens met camera's in de privé sfeer wilden binnendringen, niet bepaald een goed gezelschap voor een puber. Deze media gaan niet voor nieuws maar alleen voor de oplage/ kijkcijfers.

Wat die Schröder heeft gebracht, en dat is niet alleen mijn mening, is niet alleen een schoffering voor de mensen die hem bij van Rietschoten hebben genomineerd maar getuigd ook niet van een echt sportieve instelling. Een sporter die zich terugtrekt omdat iemand anders wel eens beter zou kunnen zijn (of de neus niet past) handelt bepaald niet sportief!
  zondag 18 december 2011 @ 09:39:55 #67
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105715966
Laura heeft haar platform op internet en doelgroepbladen zoals Zeilen, net zoals alle andere zeilers die een 'rondje' om de wereld maken. Ontelbare (betere) blogs verhalen over hetzelfde rondje, dezelfde zware of minder zware omstandigheden.
Dat zijn geen verhalen die in de Nederlandse dagbladen thuishoren, het is geen groot nieuws dat Laura in Afrika aankomt. Je haalt het niveau van de pers wel heel erg naar beneden als je vindt dat ze dat moeten verslaan. Ik acht de pers wat hoger in.

Jij bent hardstikke geinteresseerd in Laura en dat is prima. Je wordt voldoende bediend in je informatiebehoefte. Het overgrote deel van de mensen is niet geinteresseerd in een puber die zelfstandig vakantie viert, probeer daar mee te leven. Het is toch wel een beetje triest als je daar al verbitterd door raakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 18 december 2011 @ 09:45:31 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105716010
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 09:36 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Je haalt weer een artikel in een duitse publicatie aan waarover ik al eens mijn commentaar heb gegeven. Niet zelf gerechercheerd en uit Nederlandse journalistieke bronnen.

Jij noemt het meteen een vergelijking met de DDR pers..... zover wilde ik niet gaan maar ergens heb je wel gelijk. Ik had het eigenlijk nog wat genuanceerder bedoelt. Ik heb jarenlang het genoegen gehad dagelijks, naast de West Duitse media, ook van het "Neues Deutschland" en diverse DDR vakpublikaties te kunnen genieten. Ook daar stonden geen direkte leugens in maar de vorm van het brengen van informatie, dan wel het weglaten daarvan, leek wel een beetje op wat ernu in de Nederlandse mediawereld gebeurd. Vooral de eenvormigheid en het woordelijk overnemen van artikelen in andere kranten doet wel een beetje denken aan deze "Einheitspresse".
als je daadwerkelijk vind dat die vergelijking opgaat dan heb je Neues Deutschland nog nooit gelezen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_105716101
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 09:36 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Dus dat is dan de Duitse pers.
De intervieuws heb ik nooit in de Nederlandse pers mogen lezen.

quote:
Jij begint over de oost europese pers van indertijd!

quote:
Schaamhaartellers..... kijk naar wat deze mediaondernemingen voor producten in de aanbieding hebben en dan is het makkelijk om tot deze klassifikatie te komen. In ieder geval waren deze firma's, die ook nog eens met camera's in de privé sfeer wilden binnendringen, niet bepaald een goed gezelschap voor een puber. Deze media gaan niet voor nieuws maar alleen voor de oplage/ kijkcijfers.
Goeiemorgen! Ieder medium gaat voor kijkcijfers. Het zijn commerciele instellingen.
Waarom zijn ze met dit soort bedrijven in zee gegaan? Ze wisten van tevoren wie ze waren.
Zelf gaan de Dekkertjes ook voor het geld. Dat blijkt uit de exploitatie van kindlief.
quote:
Wat die Schröder heeft gebracht, en dat is niet alleen mijn mening, is niet alleen een schoffering voor de mensen die hem bij van Rietschoten hebben genomineerd maar getuigd ook niet van een echt sportieve instelling. Een sporter die zich terugtrekt omdat iemand anders wel eens beter zou kunnen zijn (of de neus niet past) handelt bepaald niet sportief!
Hij heeft zich teruggetrokken - terecht - omdat hij niet met een vakantievierende puber vergeleken wilde worden. Dat dit soort genomineerd wordt is eerder een schoffering van het niveau van die prijs. Ze halen zichzelf daarmee omlaag.
pi_105716383
@livelink

Ik vergelijk de berichtgeving gewoon even met Laura's voorgang(st)ers..... daar kan ik wat betreft de Nederlandse pers niet over oordelen maar in de buitenlandse media werd de voortgang van hun reis, met als bron de media in hun thuisland, toch wel wekelijks op de sportpagina's als nieuws item vermeld. Niemand vraagt om geweldige artikelen maar als iemand met zoiets bezig is, vooral na het voorafgaande mediaspectakel, is regelmatige informatie het grote publiek wel het minste. Men schijnt echter alleen op vermeende schandaaltjes te reageren en niet op prestaties.

Ja... ik behoor tot die iets meer dan normaal geinteresseerden. Maar ik durf wel te beweren dat de gewone burger hier in Duitsland beter weet waar Laura op dit ogenblik zit en waar ze mee bezig is dan de Nederlandse doorsnee.
Indien men even verder doordenkt had Laura niet alleen een goede "ambassadeur" voor de Nederlandse zeilsport kunnen zijn maar ook voor Nederland om het slechte imago van de Nederlandse jeugd in het buitenland wat op te poetsen.
Bij de internationale media aandacht die Laura ongetwijfeld bij de finish gaat krijgen zal nu het tegendeel gebeuren. De internationale schandaalpers zal dankbaar het thema van de vlagwissel oppakken en een paar sappige verhalen hoe en waarom Laura uit Nederland is weggepest.

Overigens - als je nog steeds het idee hebt dat Laura vacantie viert dan lees maar eens de blogs van de andere zeilers die in haar buurt waren. Bovendien zou ik met zo weinig werkelijk vrije dagen die Laura in het afgelopen halve jaar heeft gehad meteen mijn job opzeggen! Even nadenken: zeven weken, zonder weekends of vrije dagen, 24 uur per dag met de boot bezig zijn en slapen als het net even kan. In de havens is het ook al geen vacantie want dan moet gewassen, ingekocht en de boot onderhouden worden. Eigenlijk is ze sinds ze uit St. Maarten vertrokken is voortdurend in de weer geweest.
pi_105716504
@Enneacanthus_Obesus

Het genoemde artikel heeft in ieder geval wel in de Nederlandse pers gestaan omdat het mij anders niet zou zijn opgevallen dat het overgenomen was.
  zondag 18 december 2011 @ 10:31:38 #72
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105716587
Ik heb over Laura's voorgangsters ook nooit iets gelezen in de krant. Alleen de berichten van toen het mis ging en dat is inderdaad nieuws. Voor de rest is het alleen interessant voor de beperkte doelgroep van zeilliefhebbers, aangevuld met Laura-liefhebbers zoals Babewatcher.

En ja, dit is vakantie. Ze hoeft niet te werken, ze hoeft niet naar school, ze hoeft helemaal niks. Alleen voor zichzelf heeft ze zich een doel gesteld om voor een bepaalde tijd ergens aan te komen, maar dat is het dan ook wel. Dus dat zal ik zeker vakantie blijven noemen, net zoals alle andere zeilers die hetzelfde doen het ook vakantie noemen.

Om het eens een keer een beetje in perspectief te plaatsen:
Als je zoekt naar mensen die met jonge kinderen een zeilrondje om de wereld zijn aan het maken of hebben gemaakt vind je deze indrukkwekkende lijst van alleen Nederlanders met een blog.

Als je dan bedenkt dat dit dus maar een klein deel is van de enorme groep die met hetzelfde bezig is, dan vind ik het allemaal niet zo indrukwekkend en spannend en bijzonder.
Het zijn mensen met geld en tijd kennelijk. Dat lijkt het criterium te zijn of zouden al deze mensen op boten zijn geboren, waardoor het zeilen hen in het bloed zit? Ik vermoed van niet. Redelijk kunnen zeilen lijkt goed genoeg te zijn voor zo'n onderneming.

[*]Nieuwe vertrekkers met kinderen (gaan vertrekken in 2011):
[*]
[*]Zsazsa: Groot rondje Atlantic met twee meiden van 10 en 7 jaar oud.
[*]
[*]Balansea: zes maanden zeilen met drie kinderen (5, 8 en 10jaar oud) in de Middellandse zee
[*]
[*]Boomerang: vertrekken voor drie jaar voor een rondje wereld met twee zoontjes van 3 en 5 jaar oud (bij vertrek)
[*]
[*]Friends: Rondje Atlantic met twee kinderen van 3 en 4 jaar oud
[*]
[*]Dingo: Weblog van gezin met 3 kinderen (5 jaar en tweeling van 2,5 jaar) dat jaren rond de wereld heeft gezeild en in 2011 terugkeerd. Mooie verhalen.
[*]
[*]Sites van vertrekkers met kinderen (vertrokken in 2010):
[*]
[*]Moonrise: Rondje Atlantic met 2 zonen van 10 en 9 jaar oud
[*]
[*]Seaquest: Rondje wereld in 4 jaar met dochtertjes van 5 en 2 jaar oud
[*]
[*]Seamotions: Rondje Atlantic met zoontjes van 10 en 5 jaar oud
[*]
[*]Abel T.: Rondje Atlantic met kinderen van 12 en 9 jaar oud. Mooie uitgebreide website!
[*]
[*]Emma: Middellandse zee met zoontje van 8 jaar oud
[*]
[*]Sites van vertrekkers met kinderen (vertrokken in 2009):
[*]
[*]Lamawaje: Rondje Atlantic met 3 meisjes
[*]
[*]De Brandaan: Rondjes Atlantic met 2 meiden van 8 en 10 jaar oud, o.a. met verslagen van de kinderen zelf
[*]
[*]Elena op reis: Rondje wereld met kinderen van 1,5 en bijna 3 jaar
[*]
[*]Mjolner on tour: Rondje Atlantic met meisje van 4 jaar
[*]
[*]Pjotter passages: Rondje Atlantic met 2 kinderen van 1 en 3 jaar oud
[*]
[*]Tangaroa : zeilend naar Sydney met 2 kinderen van 10 maanden en 2 jaar oud
[*]
[*]
[*]Minder recente vertrekkerssites:
[*]
[*]
[*]Seabbatical: Jaar middellandse zee met 3 kinderen (6, 8 en 10 jaar oud)
[*]
[*]Oceans 4: Rondje Atlantic met 2 jongens van 15 en 18, leuk zijn de verslagen Yorick van 15.
[*]
[*]Tyche: Voorbereidingen voor rondje Atlantic met 2 kids van 4 en 6 jaar.
[*]
[*]Sabbatical: Reis rond de wereld met tweeling van 3 jaar (vertrokken in 2006).
[*]
[*]Ciao Bella: Zeilreis naar Middelandse zee met tweeling van 5 jaar
[*]
[*]Seawalk: Wereldreis voor onbepaalde tijd met 2 kinderen van 1 en 4 jara oud. Leuk geschreven logboek.
[*]
[*]Callista: Rondje Atlantic met kinderen van 10,13 en 14 jaar.
[*]
[*]Camelot: Rondje Atlantic met 3 kinderen van 9,11 en 13 (stukje over onderwijs aan boord)
[*]
[*]Loesje: Rondje Atlantic met 2 jongens van 12 en 14.
[*]
[*]Daidalos: 2 jaar op reis (2003-2005) met 3 kinderen in de middelbare school leeftijd. Leuk aan deze site zijn ook de verslagen van de kinderen zelf.
[*]
[*]Vijla: Wereldreis met jongetje van 2 aan boord (2002-2006)
[*]
[*]Christina: Rondje atlantic (2004-2006) met 2 kinderen van 12 en 10 jaar oud (stukje over lesgeven aan boord).
[*]
[*]Nelson: Rondje Atlantic (2004-2006) met 2 kinderen van 0 en 2 jaar oud.
[*]
[*]Trinath: Rondjes Atlantic (2005-2006) met 2 jongens van 6 en 7 jaar oud.
[*]
[*]Lahaina: Rondje Atlantic met 2 kinderen van 0 en 2 jaar oud (2006-2007).

bron
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105716637
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Het genoemde artikel heeft in ieder geval wel in de Nederlandse pers gestaan omdat het mij anders niet zou zijn opgevallen dat het overgenomen was.
Welke pers was dat?

En wie heeft van wie het overgenomen en maakt dat uit?
Ofwel het artikel is klakkeloos overgenomen door dat blad, iets wat je de Nederlandse pers voortdurend verwijt. Ofwel het is overgenomen uit het Duitse artikel, die ongetwijfeld zelf gerechercheerd heeft en de intervieuws heeft afgenomen.
pi_105716806
@Enneacanthus_Obesus

Der Spiegel heeft het overgenomen..... ongeveer een week na de Nederlandse versie. Ik ga mijn tijd niet zitten verspillen met in het verleden te graven naar dit soort onzin maar als je zoekt zul je die Nederlandse versie zeker wel vinden. Overigens was dit artikel niet breed door andere publicaties gecopieerd..... en kon daarom aan der Spiegel worden verkocht.
pi_105716832
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:49 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Der Spiegel heeft het overgenomen..... ongeveer een week na de Nederlandse versie. Ik ga mijn tijd niet zitten verspillen met in het verleden te graven naar dit soort onzin maar als je zoekt zul je die Nederlandse versie zeker wel vinden. Overigens was dit artikel niet breed door andere publicaties gecopieerd..... en kon daarom aan der Spiegel worden verkocht.
Oh ja, net als die linkjes die je niet wilde posten.
Dat artikel was gewoon origineel van Der Spiegel hoor. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')