abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:42:59 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_105670152
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:11 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Lord of The Rings: GANDALF: End? No, the journey doesn't end here. Death is just another path, one that we all must take. The grey rain-curtain of this world rolls back, and all turns to silver glass, and then you see it.

quote:
The Pastafarian conception of Heaven includes a beer volcano and a stripper factory.
Bron: Wikipedia
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:51:00 #27
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105670538
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bron: Wikipedia
Ja er zitten goede kanten aan mijn religie :D

Hitchens had vast kunnen lachen om dit topic.
pi_105679711
ik zag het op de BBC en ik dacht echt FUCK dat meen je niet.

het is ook jammer genoeg nog eens een "lange" lijdensweg geweest (de chemo en slokdarmkanker)
ik hoop dat ze laatste uren met z'n familie en naasten waren.

nu maar hopen dat de FSM hemel bestaat Hitchens hield wel van bier :P c_/
het is patat
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:32:55 #29
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105692501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Blijf vooral in sprookjes geloven, Adam1981.
Mooi weerwoord van Hitch:

Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_105693486
Reactie van Dawkins.

Mijn God, kan dat atheïsme er ook gewoon es niet bijgesleept worden? :')
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:15:36 #31
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105693543
Dawkins over Hitch? Dan zou atheisme weggesleept moeten worden ipv bijslepen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_105694033
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:13 schreef Haushofer het volgende:
Reactie van Dawkins.

Een reactie van Dawkins opzoeken en dan verzuchten dat het onder meer over Atheisme gaat :')x1000

http://xkcd.com/774/
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:54:43 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105694607
quote:
Reactie van Dawkins.

Meen je dit nou? Ik vind het een heel toepasselijk stuk waarin de voornamelijkste overlap tussen deze 2 mensen een iets centralere rol krijgt maar zeker niet overdreven centraal.

Had niet van jou verwacht dat je van mening zou zijn dat de filosofische passie van mensen maar een soort achtergrondrolletje zou moeten spelen tijdens iemands dood. Ik hoop dat dat komt door een soort moeheid door al die troll topics en ellelange ongenuanceerde discussies op fok over dit onderwerp.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105695974
Ik vind het niet erg als iemands "filosofische passie" wordt genoemd bij zijn/haar sterven. Maar met een kop als

quote:
Richard Dawkins: Illness made Hitchens a symbol of the honesty and dignity of atheism.
lijkt het net alsof Hitchens als een soort martelaar wordt neergezet.

Wat is überhaupt "the honesty and dignity of atheïsm"? Kunnen we dat terug vinden in The God Delusion?
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:44:05 #35
pi_105696041
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:41 schreef Haushofer het volgende:

Dat hebben we geleerd van religieuze propaganda.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_105696098
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat hebben we geleerd van religieuze propaganda.
Ja, daar gaat het zo wel meer op lijken inderdaad. Ik heb met dit soort persoonlijke tragedies altijd dat dat soort uitlatingen wel even kunnen wachten, maar dat zal per persoon verschillen.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:47:27 #37
pi_105696132
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het zo wel meer op lijken inderdaad. Ik heb met dit soort persoonlijke tragedies altijd dat dat soort uitlatingen wel even kunnen wachten, maar dat zal per persoon verschillen.
Persoonlijke tragedies bevinden zich thuis en in het crematorium, niet in het publieke debat.
pi_105696313
quote:
Reactie van Dawkins.

De ene new atheist over de dood van de andere new atheist, en jij verwacht dat het woord "atheisme" dan niet valt? Tikje naief, ik zou het zelfs onredelijk noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:17:46 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105697014
quote:
Ik vind het niet erg als iemands "filosofische passie" wordt genoemd bij zijn/haar sterven. Maar met een kop als

[..]

Wat is überhaupt "the honesty and dignity of atheïsm"? Kunnen we dat terug vinden in The God Delusion?
Vind je? Martelaarschap is toch meestal wel iets dramatischer tentoongespreid dan dit (understatement). Er wordt nergens schuld aan gegeven, er wordt nergens geclaimd dat de overledene gestorven is door z'n overtuigingen. Nergens wordt de lijdensweg aangemerkt als onderdeel van de boodschap.

Ik kan er in de verste verte niet van maken wat jij er nu van maakt eigenlijk. Wellicht dat dat stomme plaatje boven het artikel (van James Benn) jou een bepaalde richting in duwt maar ik zie het verder niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105697368
quote:

[..]

De redactie bepaalt de kop, al zijn het wel Dawkins' woorden
Marterlaar wordt je als je lijdt en sterft als reactie voor datgene waarvoor je strijdt. Hitchens stierf aan kanker door zijn consumptiegedrag. Op zijn hoogst kan je zeggen dat de genoemde karaktereigenschappen zich meer dan normaal 'openbaarde' in ontzag voor de ziekte en de dood.
Ik vind het zeer te begrijpen dat Dawkins dit noemt, het is een groot punt van discussie geweest waar de atheist zijn moraal op baseert als hij zich niet kan beroepen op een hoger gezag. In de hoofdstukken die hier over gaan vindt je dat terug.
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:18:40 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105700721
  zaterdag 17 december 2011 @ 20:01:25 #42
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105702329
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wanneer iemand zijn leven zo in dienst gesteld heeft van het atheïsme en wanneer iemand zoveel mensen zo bewust heeft gemaakt van de sprookjes die religie heten en die persoon deed dat op het scherpst van de snede. Dan mag je tenminste verwachten dat er bij zijn dood iets over gezegd wordt.

Als hij Schumacher was geweest, dan hij het bij zijn dood ook over racen gegaan.

Ik vind dat je je enorm laat kennen met die uitspraak. Het siert je niet. Ik had eigenlijk meer van je verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daniel1976 op 17-12-2011 21:03:11 ]
pi_105703024
quote:

[..]

In de ogen van religieuzen en sympathisanten die het moeilijk kunnen verkroppen dat er atheïsten zijn die zich in het openbaar uitlaten over de plaag die religie is zal dat inderdaad zo lijken dat Hitchens als een martelaar wordt neergezet.
Voor de rest van ons is het vrij logisch dat Dawkins het heeft over "the honesty and dignity of atheïsm" aangezien zijn goede vriend Hitchens meerdere malen heeft aangegeven (zelfs vrij recent nog) zich niet te bekeren op zijn sterfbed en strijdbaar te blijven tot zijn dood, dus hij is ondanks zijn ziekte waar gebleven aan zijn overtuigingen en heeft dit voor zover mogelijk met waardigheid gedaan.
  zaterdag 17 december 2011 @ 20:41:15 #44
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105703812
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:20 schreef TerryStone het volgende:

[..]

In de ogen van religieuzen en sympathisanten die het moeilijk kunnen verkroppen dat er atheïsten zijn die zich in het openbaar uitlaten over de plaag die religie is zal dat inderdaad zo lijken dat Hitchens als een martelaar wordt neergezet.
Voor de rest van ons is het vrij logisch dat Dawkins het heeft over "the honesty and dignity of atheïsm" aangezien zijn goede vriend Hitchens meerdere malen heeft aangegeven (zelfs vrij recent nog) zich niet te bekeren op zijn sterfbed en strijdbaar te blijven tot zijn dood, dus hij is ondanks zijn ziekte waar gebleven aan zijn overtuigingen en heeft dit voor zover mogelijk met waardigheid gedaan.
Voor ons is dat ook niet meer dan logisch lijkt me. Ik zou er ook niet aan moeten denken, ik zou er zelfs geen argumenten voor hebben om mij te bekeren op mijn sterfbed. Ik zou gewoon niet weten waarom. Maar ja ik ken die religieuze angst ingeboezemd door het imaginaire vriendje dan ook niet.

Het zou niet eens een issue zijn, bekeren op mijn sterfbed.
Het enige wat je kunt doen is je ziekte met waardigheid dragen wanneer je zo'n nare ziekte krijgt.
pi_105704302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:41 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Voor ons is dat ook niet meer dan logisch lijkt me. Ik zou er ook niet aan moeten denken, ik zou er zelfs geen argumenten voor hebben om mij te bekeren op mijn sterfbed. Ik zou gewoon niet weten waarom. Maar ja ik ken die religieuze angst ingeboezemd door het imaginaire vriendje dan ook niet.

Het zou niet eens een issue zijn, bekeren op mijn sterfbed.
Het enige wat je kunt doen is je ziekte met waardigheid dragen wanneer je zo'n nare ziekte krijgt.
Indeed.

Ik vind in dit licht het dan ook heel teleurstellend dat uitgerekend Haushofer deze tragedie lijkt aan te grijpen om even een sneer uit te delen richting het Atheïsme en dan met name Dawkins.
  zaterdag 17 december 2011 @ 21:03:34 #46
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105704668
Ja zie 2 posts omhoog van mij. In Memoriam: Christopher Hitchens 1949-2011
Ik heb de laatste regel maar even vet gemaakt.
  zondag 18 december 2011 @ 12:14:26 #47
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105718565
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:53 schreef TerryStone het volgende:

[..]
Ik vind in dit licht het dan ook heel teleurstellend dat uitgerekend Haushofer deze tragedie lijkt aan te grijpen om even een sneer uit te delen richting het Atheïsme en dan met name Dawkins.
Ach, ik vind het wel prettig als mensen zich zo in de kaart laten kijken.

Dan weet je tenminste wat je eraan hebt.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zondag 18 december 2011 @ 12:20:06 #48
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105718705
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:41 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]
Voor ons is dat ook niet meer dan logisch lijkt me. Ik zou er ook niet aan moeten denken, ik zou er zelfs geen argumenten voor hebben om mij te bekeren op mijn sterfbed. Ik zou gewoon niet weten waarom.
De meeste verhalen over bekeringen op 't sterfbed zijn dan ook vrij doorzichtige fabricaties van bijgelovigen die het niet kunnen verkroppen dat er ook mensen zijn die het leven *wel* aankunnen zonder de schijnsteun van hun Onzichtbare Tovervriend.
  zondag 18 december 2011 @ 16:12:32 #49
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105728657
  zondag 18 december 2011 @ 16:15:58 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105728805
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:20 schreef Telecaster het volgende:

[..]

De meeste verhalen over bekeringen op 't sterfbed zijn dan ook vrij doorzichtige fabricaties van bijgelovigen die het niet kunnen verkroppen dat er ook mensen zijn die het leven *wel* aankunnen zonder de schijnsteun van hun Onzichtbare Tovervriend.
Klopt, de grootste en bekendste hoax daarvan is wel die van Charles Darwin die zich op zijn sterfbed bekeerd zou hebben en zijn eigen evolutie verworpen zou hebben. Een verzinsel van
Lady Hope aka Elizabeth Reid Cotton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')