abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:27:32 #201
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_117655348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alles kan. Maar hoeft niet zo te zijn.
Het blijft bij speculaties en verdachtmakingen.
^O^
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:34:04 #202
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_117657139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik doe niet zo snel een oordeel hierover. Van propaganda wordt altijd in de hoogste regionen gebruik gemaakt, we kunnen wel hard beweren dat koningshuizen zich niet schuldig maken aan pedofilie en dergelijke zaken, omdat het zo ongeloofwaardig is, maar het kan natuurlijk wel gebeuren en theoretisch kan iemand uit het koningshuis gewoon een pedofiel zijn, want die zijn er niet uitgezonderd van pedofilie te kunnen hebben, daarnaast zal dat natuurlijk niet uitkomen mocht dat het geval zijn, want wie haalt het nou in zijn hoofd om te melden dat de koning of prins een pedofiel is die kinderen misbruikt heeft? Het is handiger om dat te verbergen natuurlijk, en dan vraag je je af, ja maar dat komt toch gewoon een keer uit dan? Dat gebeurt misschien door mensen als Kat, maar die worden amper geloofd. De andere kant van het verhaal is echter dat Kat inderdaad ook deze zaken kan verzinnen uit smart naar bekendheid en dat dit allemaal uit de duim is gezogen. We weten het niet, maar ik geloof zeker wel dat het kan gebeuren, ik bedoel, vroeger werd er ook een hoop propaganda gemaakt om bijvoorbeeld koning Lodewijk de Veertiende zo positief mogelijk af te beelden, dat doen ze tegenwoordig ook, alleen bij types als prins Bernard doen ze dat niet.
Man man man wat ben jij naief... wat jij hierboven zet is ultraquatsch.

-edit, stoppen Lambiekje met deze laster-

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 06-10-2012 13:51:43 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:50:57 #203
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117657653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

- reactie op geedite post-.
Doe ff normaal joh.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 06-10-2012 13:52:32 ]
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:46:33 #204
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117659319
quote:

[..]

Kun je ook uitleggen waarom? Ik vind het jammer, want die topics en posts van Ticker zijn altijd wel goed en die kun je ook serieus lezen, maar jouw posts in BNW werken soms op mijn lachspieren. In deze post van je zie ik weer dat idee terug van, ik weet hoe het allemaal echt in elkaar zit en jij bent maar een domme meeloper. Waar is je bewijs?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:51:33 #205
52357 Lambiekje
pi_117659453
quote:

[..]

het is geen laster. We hebben onder ogen te zien dat onze leiders walgelijke doortrapte slechterikken zijn. Dat met kinderen kan doorgaan doordat onze media misselijke censuristen zijn. Medialogic wel te verstaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:55:04 #206
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117659542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is geen laster. We hebben onder ogen te zien dat onze leiders walgelijke doortrapte slechterikken zijn. Dat met kinderen kan doorgaan doordat onze media misselijke censuristen zijn. Medialogic wel te verstaan.

Bewijzen, meneertje. BE-WIJ-ZEN. Waar zijn de bewijzen voor die weggehaalde aantijgingen (Friso, Claus)?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:58:15 #207
52357 Lambiekje
pi_117659632
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Bewijzen, meneertje. BE-WIJ-ZEN. Waar zijn de bewijzen voor die weggehaalde aantijgingen (Friso, Claus)?
lees het demmink,vaatstra dossier op klokkenluideronline of zoek naar Beyond the Dutroux affaire
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:02:18 #208
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117659742
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

In je ondertitel staat universities destroy knowledge. Wat bedoel je daar precies mee dan? Want ik steek altijd heel veel op van wat ik van universiteiten lees.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:04:40 #209
52357 Lambiekje
pi_117659811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

In je ondertitel staat universities destroy knowledge. Wat bedoel je daar precies mee dan? Want ik steek altijd heel veel op van wat ik van universiteiten lees.
precies zoals me quote zegt. Alles is omgedraaid. Everything you know is totally wrong.

Zelfs dag en nacht is treed op om een andere rede dan de gangbare kennis.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:06:32 #210
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117659870
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

precies zoals me quote zegt. Alles is omgedraaid. Everything you know is totally wrong.
En waar is dat op gebaseerd? Je stelling kan best waar zijn, maar dat zul je dan moeten bewijzen, want logica is niet ook iets wat omgedraaid is, logica blijft van toepassing als het klopt wat je zegt. Als dat niet zo is, wat heeft het dan voor zin om erin te geloven als het niet eens logisch is?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:07:12 #211
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117659895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

lees het demmink,vaatstra dossier op klokkenluideronline
Dat is je bewijs??? Die dossiers zijn voornamelijk in elkaar geknutseld door Yvonne van Hertums, "zelfstandige denkers" en andersoortige lijpe figuren die een dwangbuis niet zouden misstaan. Mensen kortom, die vroeger vooraan stonden bij de heksenjacht.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:07:41 #212
52357 Lambiekje
pi_117659909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:06 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

En waar is dat op gebaseerd? Je stelling kan best waar zijn, maar dat zul je dan moeten bewijzen, want logica is niet ook iets wat omgedraaid is, logica blijft van toepassing als het klopt wat je zegt. Als dat niet zo is, wat heeft het dan voor zin om erin te geloven als het niet eens logisch is?
universiteiten zijn niet objectief. Maar zijn slaven van de industrie. 80% van de professoren is een D. Stapel

Alles onze kennis hang in elkaar van bedrog, misleiding en besodemietering. En uiteraard aannames,aannames en aannames.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:08:39 #213
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117659951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

universiteiten zijn niet objectief. Maar zijn slaven van de industrie. 80% van de professoren is een D. Stapel

Alles onze kennis hang en elkaar van bedrog, misleiding en besodemietering.
Nogmaals, waar is dat op gebaseerd. Het kan best kloppen wat je zegt, maar toon dat dan aan.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:09:20 #214
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117659975
quote:

[..]

Alles onze kennis hang en elkaar van bedrog, misleiding en besodemietering.
Wat betreft dat de Taliban bijvoorbeeld door de VS zelf in het zadel is geholpen klopt het dat het nogal misleidend is dat niet tegen mensen te zeggen, maar dit wordt wel gewoon op scholen geleerd hoor, althans bij mij dan.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:11:01 #215
52357 Lambiekje
pi_117660027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nogmaals, waar is dat op gebaseerd. Het kan best kloppen wat je zegt, maar toon dat dan aan.
hoe .. wil je een miljoenmiljard links hebben... naar e-books, nieuwsartiekelen en videos.

ik zou zeggen kijk alles wat los en vast zit op http://www.sprword.com/mustwatch.html
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:12:11 #216
52357 Lambiekje
pi_117660059
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat betreft dat de Taliban bijvoorbeeld door de VS zelf in het zadel is geholpen klopt het dat het nogal misleidend is dat niet tegen mensen te zeggen, maar dit wordt wel gewoon op scholen geleerd hoor, althans bij mij dan.
Als het verdoezelen meer kwaad dan goed doet.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:12:41 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_117660082
quote:

[..]

Alles onze kennis hang in elkaar van bedrog, misleiding en besodemietering. En uiteraard aannames,aannames en aannames.
Aanname.
Ben het met je eens dat Diederik Stapel de wetenschap enorm beschadigd heeft, maar daarmee is nog niet aangetoond dat de meeste wetenschappers zo zijn.
Al begrijp ik dat je het gretig gebruikt om je gelijk te halen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:13:57 #218
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117660121
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als het verdoezelen meer kwaad dan goed doet.
Het probleem met jouw theorie is dat bijvoorbeeld de bekende complottheoreticus Jim Marss, de bekendste uit de VS, op de universiteit in de Verenigde Staten lesgeeft in de JFK assassination. Hoe verklaar je dat zo iemand mag doceren over de JFK assassination als ze juist willen dat dat verborgen blijft?
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:14:55 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_117660143
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het probleem met jouw theorie is dat bijvoorbeeld de bekende complottheoreticus Jim Marss, de bekendste uit de VS, op de universiteit in de Verenigde Staten lesgeeft in de JFK assassination. Hoe verklaar je dat zo iemand mag doceren over de JFK assassination als ze juist willen dat dat verborgen blijft?
Goeie vraag ^O^
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:35:26 #220
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117660670
Het is wel een interessant denkproces wat Lambiekje hier laat zien. De wereld en de dingen die erin gebeuren zijn glashelder voor hem, ik ken niemand die er zo'n strak goed-kwaad schema op nahoudt als hij. Het is wit of gitzwart. Een halve suggestie is dus al genoeg om de balans te doen tippen want grijstinten bestaan niet en once you go black... :+
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:50:30 #221
249559 crew  Lavenderr
pi_117661075
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:35 schreef Terecht het volgende:
Het is wel een interessant denkproces wat Lambiekje hier laat zien. De wereld en de dingen die erin gebeuren zijn glashelder voor hem, ik ken niemand die er zo'n strak goed-kwaad schema op nahoudt als hij. Het is wit of gitzwart. Een halve suggestie is dus al genoeg om de balans te doen tippen want grijstinten bestaan niet en once you go black... :+
Biekje moet seven shades of grey maar eens lezen. Krijgt hij rode oortjes van en het is weer eens wat anders dan de lectuur die hij normaal verslindt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:54:00 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117661159
En wat is er gebeurd met die andere 43 grijstinten?
Dat boek aanraden is trouwens wel gemeen. Een beetje softerotica voor preutse Amerikanen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:56:45 #223
249559 crew  Lavenderr
pi_117661229
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:54 schreef Copycat het volgende:
En wat is er gebeurd met die andere 43 grijstinten?
Dat boek aanraden is trouwens wel gemeen. Een beetje softerotica voor preutse Amerikanen.
Vind het ook een waardeloos boek. Bouquetreeksgehalte. Sm voor beginners.

Maar het is misschien leuk als Lambiekje eens wat anders leest dan al die vage bronnen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:59:46 #224
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117661323
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:35 schreef Terecht het volgende:
Meh, het enige wat ik met Lambiekje deels eens ben is dat er inderdaad op universiteiten ook een hoop informatie gedeeld wordt die alleen op deze tijd van toepassing, wat ik daarmee bedoel is dat het vanuit de huidige wetenschap waar is, niet dat het vaststaat dat het definitief waar is en waarvan het dus vrij naïef is om aan te nemen dat het de waarheid is. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar niet alles wat op een universiteit gezegd wordt is betrouwbaar of de waarheid.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:26:48 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117662018
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zelfs dag en nacht is treed op om een andere rede dan de gangbare kennis.
Inderdaad echt ALLES is omgedraaid .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:27:18 #226
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117662034
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Meh, het enige wat ik met Lambiekje deels eens ben is dat er inderdaad op universiteiten ook een hoop informatie gedeeld wordt die alleen op deze tijd van toepassing, wat ik daarmee bedoel is dat het vanuit de huidige wetenschap waar is, niet dat het vaststaat dat het definitief waar is en waarvan het dus vrij naïef is om aan te nemen dat het de waarheid is. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar niet alles wat op een universiteit gezegd wordt is betrouwbaar of de waarheid.
Maar dat zegt Lambiekje niet. Lambiekje gaat véél verder dan dat. Zo beweert hij dat 80% van de professoren een Diederik Stapel-achtige fraudeur is en al onze kennis aan elkaar hang van bedrog, misleiding en besodemietering. En uiteraard aannames,aannames en aannames. Alles is omgedraaid. Everything you know is totally wrong.

Lambiekje is zo ver heen dat je wmb niet meer kunt volhouden dat ergens in zijn kritiek iets van redelijkheid te herkennen is, dat dat hetgeen is wat hem werkelijk dwarszit en de rest als opgeklopte frustratie moet worden beschouwd. Nee, hij gelooft het écht. Nuance, zelfreflectie en grijstinten ontbreken niet alleen in zijn uitspraken, hij kent dat daadwerkelijk niet.

Het is alsof je Stormfront deels complimenteert met het feit dat ze maar mooi gezien hebben dat Afrikanen untermenschen zijn omdat kutMarokkaantjes je buurt terroriseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 06-10-2012 16:37:38 ]
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:55:11 #227
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117662921
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:27 schreef Terecht het volgende:

[..]

Maar dat zegt Lambiekje niet. Lambiekje gaat véél verder dan dat. Zo beweert hij dat 80% van de professoren een Diederik Stapel-achtige fraudeur is en al onze kennis aan elkaar hang van bedrog, misleiding en besodemietering. En uiteraard aannames,aannames en aannames. Alles is omgedraaid. Everything you know is totally wrong.

Lambiekje is zo ver heen dat je wmb niet meer kunt volhouden dat ergens in zijn kritiek iets van redelijkheid te herkennen is, dat dat hetgeen is wat hem werkelijk dwarszit en de rest als opgeklopte frustratie moet worden beschouwd. Nee, hij gelooft het écht. Nuance, zelfreflectie en grijstinten ontbreken niet alleen in zijn uitspraken, hij kent dat daadwerkelijk niet.

Het is alsof je Stormfront deels complimenteert met het feit dat ze maar mooi gezien hebben dat Afrikanen untermenschen zijn omdat kutMarokkaantjes je buurt terroriseren.
Die kutmarokkaantje sdie buurten terroriseren is een reëel probleem, en links doet er niks aan terwijl rechts er alleen maar over zeikt, het probleem ligt bij opvoeding en cultuur. Een van mijn ouders geeft les aan allochtonen, dus ik weet waar ik over praat, en die zegt ook dat in de opvoeding veel schort, die mensen zeggen ook dat die jongetjes gewoon 's avonds buiten mogen blijven spelen, maar wat ze nou doen daar op straat daar hebben die allochtone ouders geen idee van. Het heeft veel meer met cultuur te maken. Ik heb een Marokkaan op mijn msn zitten die op een universiteit zit, die klaagde er ook ooit tegen mij over dat ze in zijn land gewoon vaak staan vechten op straat in plaats van dingen uit te praten. Hij wil ook uit de islam stappen en geeft mij dan sites van ex-moslims enzo.

Daarnaast vind ik het een beetje een vergaande vergelijking die je maakt, omdat de betrouwbaarheid op universiteiten iets heel anders is dan Afrikanen en kutmarrokaantjes.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:07:03 #228
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117663251
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Die kutmarokkaantje sdie buurten terroriseren is een reëel probleem, en links doet er niks aan terwijl rechts er alleen maar over zeikt, het probleem ligt bij opvoeding en cultuur. Een van mijn ouders geeft les aan allochtonen, dus ik weet waar ik over praat, en die zegt ook dat in de opvoeding veel schort, die mensen zeggen ook dat die jongetjes gewoon 's avonds buiten mogen blijven spelen, maar wat ze nou doen daar op straat daar hebben die allochtone ouders geen idee van. Het heeft veel meer met cultuur te maken. Ik heb een Marokkaan op mijn msn zitten die op een universiteit zit, die klaagde er ook ooit tegen mij over dat ze in zijn land gewoon vaak staan vechten op straat in plaats van dingen uit te praten. Hij wil ook uit de islam stappen en geeft mij dan sites van ex-moslims enzo.

Daarnaast vind ik het een beetje een vergaande vergelijking die je maakt, omdat de betrouwbaarheid op universiteiten iets heel anders is dan Afrikanen en kutmarrokaantjes.
Het is een abstracte vergelijking. Algeheel kwaadaardig bedrog op universiteiten staat tot modieuze studies en het huidige paradigma van de wetenschap als Stormfront staat tot jouw mening over kutMarokkaantjes.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:09:44 #229
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117663312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:07 schreef Terecht het volgende:

[..]

Het is een abstracte vergelijking. Algeheel kwaadaardig bedrog op universiteiten staat tot modieuze studies en het huidige paradigma van de wetenschap als Stormfront staat tot jouw mening over kutMarokkaantjes.
Het is geen mening over kutmarrokaantjes, het is gewoon een feit, maar om politiek correct te zijn zegt bijna niemand er iets van.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:12:51 #230
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117663385
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het is geen mening over kutmarrokaantjes, het is gewoon een feit, maar om politiek correct te zijn zegt bijna niemand er iets van.
Je snapt het niet. Je kunt wel zeggen dat je het deels eens bent met Lambiekje of Stormfront vanwege zus en zo, maar dan verlies je imo de context waarin Lambiekje en Stormfront hun uitspraken doen uit het oog. Fundamenteel hebben ze nl heel andere gedachtes, een totaal verschillend vertek- en eindpunt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:13:31 #231
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117663415
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:12 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Je kunt wel zeggen dat je het deels eens bent met Lambiekje of Stormfront vanwege zus en zo, maar dan verlies je imo de context waarin Lambiekje en Stormfront hun uitspraken doen uit het oog. Fundamenteel hebben ze nl heel ander gedachtes.
Ja, dat klopt, het was meer om aan te geven dat bepaalde punten in een andere context wel kloppen, maar vanuit hun context gezien is het inderdaad onzin.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:37:35 #232
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117664067
quote:

[..]

:W
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:42:12 #233
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_117664184
Diederik Stapel was geen slaaf van de industrie. Die jongen kan geen twee zinnen achter elkaar zetten zonder de meest erbarmelijke onzin te beweren.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:42:41 #234
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117664194
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:26 schreef Summers het volgende:

[..]

Inderdaad echt ALLES is omgedraaid .
Ja, inderdaad. Als je bijvoorbeeld je kamerlamp aan zet doe je 'm eigelijk uit. Maar omdat dat ook omgedraaid is zet je 'm aan.
pi_117664313
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:07 schreef Terecht het volgende:

[..]

Nou ja, kijk er is een aantal wetenschappen (de natuurwetenschappen) die harde kennis oplevert, daar kan Lambiekje ook niet aan tornen, en een groot aantal wetenschappen die kennis oplevert die helemaal niet zo hard is hè. Op zich heeft hij min of meer gelijk - althans als hij het over die wetenschappen heeft - dat de kennis die dit oplevert eh... tja... altijd vrij relatief is hè, en onderhevig aan modes, en dus ook mogelijkheden tot manipulatie op verschillende manieren.
I´m back.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:49:42 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_117664372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, kijk er is een aantal wetenschappen (de natuurwetenschappen) die harde kennis oplevert, daar kan Lambiekje ook niet aan tornen, en een groot aantal wetenschappen die kennis oplevert die helemaal niet zo hard is hè. Op zich heeft hij min of meer gelijk althans als hij het over die wetenschappen heeft dat de kennis die dit oplevert eh... tja... altijd vrij relatief is hè, en onderhevig aan modes, en dus ook mogelijkheden tot manipulatie op verschillende manieren.
Lambiekje heeft wel vaker min of meer gelijk, alleen overdrijft hij het altijd tot in het absurde. Zo jammer.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:50:54 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_117664398
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:42 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Als je bijvoorbeeld je kamerlamp aan zet doe je 'm eigelijk uit. Maar omdat dat ook omgedraaid is zet je 'm aan.
damn, nu ben ik in de war
En Micha Kat is eigenlijk een hond, maar als je hem omdraait weer een kat. Zoiets?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:57:53 #238
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117664577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

damn, nu ben ik in de war
En Micha Kat is eigenlijk een hond, maar als je hem omdraait weer een kat. Zoiets?
Hij is half Joods maar dat is omgedraaid dus eigelijk is hij half niet-Joods.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:59:49 #239
235357 TitusPullo
pi_117664631
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:57 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hij is half Joods maar dat is omgedraaid dus eigelijk is hij half niet-Joods.
Maar wat is' 'ie volgens de optimist?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:03:18 #240
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117664703
rl trolling
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:04:56 #241
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117664742
quote:

[..]

Nou ja, kijk er is een aantal wetenschappen (de natuurwetenschappen) die harde kennis oplevert, daar kan Lambiekje ook niet aan tornen,
Dan ken jij Lambiekje nog niet. :D
quote:
en een groot aantal wetenschappen die kennis oplevert die helemaal niet zo hard is hè. Op zich heeft hij min of meer gelijk - althans als hij het over die wetenschappen heeft - dat de kennis die dit oplevert eh... tja... altijd vrij relatief is hè, en onderhevig aan modes, en dus ook mogelijkheden tot manipulatie op verschillende manieren.
Dat wil ik hem wel gunnen hoor.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:07:07 #242
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117664800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:59 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar wat is' 'ie volgens de optimist?
Volgens de pessimist bestaan halve joden niet, maar dat ter zijde.
pi_117664981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:04 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dan ken jij Lambiekje nog niet. :D

[..]
Daar tornt-ie wel aan dan?
quote:
Dat wil ik hem wel gunnen hoor.
Inclusief de medische wetenschap hè. Dat is minder 'hard' dan we willen weten.
Ik weet van hem bijv. dat-ie daar altijd punten op wil scoren, an sich kan dat ook wel. En dan hebben we het dus niet over gebroken benen etc.
I´m back.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:16:27 #244
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117664990
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:42 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Laat ik een voorbeeld noemen , ben je een vreedzame demonstrant en oefen je je recht uit en doe je niemand kwaad , word je geslagen en als een hond over straat gesleept . Heb je de wet overtreden en heb je net 50 mensen doodgeschoten , word je netjes op je rechten gewezen , ze zorgen ervoor dat je je hoofd niet stoot omdat je je in een ongemakkelijke positie bevind en je zou je weleens kunnen bezeren bij het instappen . Die beelden zien we elke dag en dat is de omgekeerde wereld en op een gegeven moment begint het op te vallen dat elk gebied omgedraaid is en dat wat zou moeten zijn , niet zo is , we hebben de illusie maar in werkelijkheid is het omgedraaid .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:39:12 #245
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117665515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat tornt-ie wel aan dan?
Hij doet iig verwoede pogingen. Zelfs de Newtoniaanse mechanica is niet veilig bij hem. Maar op het gebied van snaartheorie bijv valt zeker het een en ander aan te merken.
quote:
[..]

Inclusief de medische wetenschap hè. Dat is minder 'hard' dan we willen weten.
Ik weet van hem bijv. dat-ie daar altijd punten op wil scoren, an sich kan dat ook wel. En dan hebben we het dus niet over gebroken benen etc.
Oh, maar daar ben ik het in principe ook mee eens. Punt is alleen dat Lambiekje ons wil doceren dat kanker een schimmel is en AIDS niet bestaat. Dat is van een héél andere orde dan stellen dat DSM-IV een ietwat dubieus handboek is, er modeziektes in het leven worden geroepen om nutteloze medicijnen alsnog te slijten, de farmaceutische industrie en artsen veels te klef zijn met elkaar waardoor er medicijnen voorgeschreven worden die niet per se het beste zijn voor de patient maar vooral goed zijn voor de portemonnee van de arts & de pillenboer, etc.

Ik vind dat verschil zodanig groot dat je niet redelijk kunt beweren dat Lambiekje ergens wel een punt heeft. Dan strip je Lambiekjes uitspraken wel erg ver uit hun context imo.
pi_117666124
Ik weet niet of het al gezegd is, maar je kunt ONMOGELIJK half Joods zijn. Per definitie niet mogelijk in dit geloof.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:14:07 #247
235357 TitusPullo
pi_117666579
quote:

[..]

Nou ja, kijk er is een aantal wetenschappen (de natuurwetenschappen) die harde kennis oplevert, daar kan Lambiekje ook niet aan tornen, en een groot aantal wetenschappen die kennis oplevert die helemaal niet zo hard is hè. Op zich heeft hij min of meer gelijk - althans als hij het over die wetenschappen heeft - dat de kennis die dit oplevert eh... tja... altijd vrij relatief is hè, en onderhevig aan modes, en dus ook mogelijkheden tot manipulatie op verschillende manieren.
Goh, voor sjun was je een stuk minder vriendelijk.
pi_117667476
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Goh, voor sjun was je een stuk minder vriendelijk.
Jij was überhaupt heel erg vriendelijk voor sjun... :{.
En veel minder vriendelijk voor een lutsertje als Lambiek, want dat is lekker makkelijk wrs, toch?
I´m back.
pi_117669345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

Hij doet iig verwoede pogingen. Zelfs de Newtoniaanse mechanica is niet veilig bij hem. Maar op het gebied van snaartheorie bijv valt zeker het een en ander aan te merken.
Dacht dat een andere usert dat deed joh. Hoe heettte die ook weer, rudeonline?
Dacht dat Lambiekje vooral mekkerde over Big Pharma en Obama?
quote:
[..]

Oh, maar daar ben ik het in principe ook mee eens. Punt is alleen dat Lambiekje ons wil doceren dat kanker een schimmel is en AIDS niet bestaat. Dat is van een héél andere orde dan stellen dat DSM-IV een ietwat dubieus handboek is, er modeziektes in het leven worden geroepen om nutteloze medicijnen alsnog te slijten, de farmaceutische industrie en artsen veels te klef zijn met elkaar waardoor er medicijnen voorgeschreven worden die niet per se het beste zijn voor de patient maar vooral goed zijn voor de portemonnee van de arts & de pillenboer, etc.
Goed, maar dan heb je toch al een flink aantal punten opgesomd waarop mogelijkerwijs overeenstemming gevonden kan worden met Lambiekje?
quote:
Ik vind dat verschil zodanig groot dat je niet redelijk kunt beweren dat Lambiekje ergens wel een punt heeft. Dan strip je Lambiekjes uitspraken wel erg ver uit hun context imo.
Ik ken hem niet in extenso.
I´m back.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:18:33 #250
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117673621
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dacht dat een andere usert dat deed joh. Hoe heettte die ook weer, rudeonline?
Dacht dat Lambiekje vooral mekkerde over Big Pharma en Obama?
Lambiekje zegt het niet letterlijk, hij doet het impliciet. Misschien heeft-ie het zelf ook wel niet door.
quote:
[..]

Goed, maar dan heb je toch al een flink aantal punten opgesomd waarop mogelijkerwijs overeenstemming gevonden kan worden met Lambiekje?
Ja. Alleen deel ik de intentie die er bij hem achter steekt niet. Ik ben volgens hem de minst geinformeerde en meest bekrompen user op FOK! Lambiekje ziet de farmaceutische industrie als ziekmakende, geldbeluste wolven met allerlei lijntjes naar de New World Order, een soort allesoverkoepelende organisatie die de mensheid tot dociele slaven wenst te kneden. Dat staat zover af van mijn kijk op de wereld dat de punten die ik met Lambiekje deel imo volledig losstaan van zijn ideeen over de wereld. Je kunt daarom ook niet zeggen dat Lambiekje ergens min of meer wel gelijk heeft, zijn narratief is nl totaal de mijne niet en hij benadert het onderwerp dus ook vanuit een compleet andere hoek dan de mijne, een hoek die ik helemaal niet als waardevol beschouw.

Een ander (ietwat gechargeerd) voorbeeld: als een holocaustrevisionist zegt dat zyklon-b is ontwikkeld als een ontsmettingsmiddel en dat veel mensen in de kampen zijn gestorven als gevolg van ziekte dan geef ik hem technisch gezien geen ongelijk, maar roep ik dan ook dat-ie een punt heeft? Dat we in overeenstemming zijn met elkaar? Nee. In het geheel niet. Waarom? Omdat hij met een bepaalde intentie die punten aansnijdt en ik die intentie volledig afwijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')