abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105635179

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Fall 2011

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8-)
Bakakame
Qunix
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
pi_105635218
Jo.
pi_105635226
Ik heb vakantie *O*
pi_105635236
Jeuj!
pi_105635282
bijna kerst, dus weer bijna tijd om de kerst anime's uit de kast te trekken :+
pi_105635337
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:15 schreef mschol het volgende:
bijna kerst, dus weer bijna tijd om de kerst anime's uit de kast te trekken :+
Amagami SS+ lijkt me een heerlijke kerstanime.
pi_105635542
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:14 schreef Qunix het volgende:
Ik heb vakantie *O*
Dat wordt vet veel anime kijken zeker? :P
pi_105635754

Morgen mijn kerstpakket O+
pi_105636048
kerstpakketten zijn al een tijdje overrated :P

ik ben een 2de poging aan het wagen aan Oretachi ni Tsubasa wa Nai
maar wat een wazige bende is dat zeg pfff...
  donderdag 15 december 2011 @ 22:43:43 #10
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_105636755
t/m kerst geen tijd om te kijken denk ik (werk + verhuizen) maar tussen kerst en oud & nieuw wel.

Ben van plan om iig Eden of the East en Gantz te gaan zien, aangevuld met wat gundam :)
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 23:53:24 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_105640244
Volgt iemand mirai nikki? En wanneer komt er een nieuwe episode uit? Kan het echt nergers vinden.

Bazenshow trouwens, Yuno _O_ _O_ _O_ _O_
:')
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 23:55:05 #12
pi_105640311
quote:
17s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Amagami SS+ lijkt me een heerlijke kerstanime.
Heb ik klaar staan.. misschien morgen eens aan beginnen :P

Dat + staat voor een nieuw seizoen?
pi_105640394
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Volgt iemand mirai nikki? En wanneer komt er een nieuwe episode uit? Kan het echt nergers vinden.

eff googelen op gotwoot subs, kom je vanzelf bij de subbers uit...

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

correct :)
pi_105640456
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Inderdaad, dus eerst degene zonder de + kijken ;)
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 23:58:54 #15
pi_105640478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:56 schreef mschol het volgende:

[..]

eff googelen op gotwoot subs, kom je vanzelf bij de subbers uit...

[..]

correct :)
Ik download alleen de avi's, zodat ik het op mijn bazen HD TV (van mijn ouders :')) kan kijken :P

Serie klopt wel van geen kankten trouwens. Er zijn zoveel momenten dat ze elkaar makkelijk kunnen afmaken. Dat haalt wel een stuk van de spanning weg.
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 23:59:35 #16
pi_105640503
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:58 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Inderdaad, dus eerst degene zonder de + kijken ;)
Heb hem klaarstaan. Ik begrijp dat het net zoals yosugo no sora verschillende uitkomsten zijn van een verhaal, na elkaar. :P
pi_105640509
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Imderdaad, Yuno :9~
pi_105640583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik download alleen de avi's, zodat ik het op mijn bazen HD TV (van mijn ouders :')) kan kijken :P

Serie klopt wel van geen kankten trouwens. Er zijn zoveel momenten dat ze elkaar makkelijk kunnen afmaken. Dat haalt wel een stuk van de spanning weg.
mja, kloppen, is een groot woord, mirai nikki is gewoon wazig, en daar hoort het niet moorden bij :D

ik ben voor een aantal 12 episode lange serie's trouwens nu aan het sparen tot de laatste ep uit is (zoals b.v. Ben-to)
die wil ik in 1x af kunnen kijken en niet nog 2 weken op de conclusie moeten wachten :D
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 00:01:13 #19
pi_105640594
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Imderdaad, Yuno :9~
Hoop zo dat ze bij elkaar komen met happy end O+\
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105640595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Koop een media playertje of stel een htpc samen. :P

En wat Mirai Nikki betreft: het is vooral leuk omdat Yuno zo psycho is :+
pi_105640651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoop zo dat ze bij elkaar komen met happy end O+\
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop daar ook op.

Ik mag haar wel. Ze is cute, en bij haar hoef je niet bang te zijn dat er iemand anders tussen komt :P
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 00:03:15 #22
pi_105640702
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En wat Mirai Nikki betreft: het is vooral leuk omdat Yuno zo psycho is :+
Ja Yuno blinkt echt uit, maar ook andere 'diary-holders' zijn echt vet. Deze serie blinkt vooral uit in vette characters. Iets wat ik ook wel veel heb gemist de laatste tijd qua anime.

De plotholes neem ik maar voor lief O+
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 00:04:25 #23
pi_105640762
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ben niet zo technisch dat ik dit snap :P
pi_105641003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ben niet zo technisch dat ik dit snap :P
media speler, dat is zo'n apparaat die je met een kabeltje aansluit op je tv, je netwerk en e.v.t. je versterker en dan kan je daar je bestanden opzetten en afspelen..

ik heb er ook 1 en ben blij dat ik er 1 gekocht heb, al is het niet zo flexibel als een HTPC (= basically een zuinige pc)
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 00:10:44 #25
pi_105641053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:09 schreef mschol het volgende:

[..]

media speler, dat is zo'n apparaat die je met een kabeltje aansluit op je tv, je netwerk en e.v.t. je versterker en dan kan je daar je bestanden opzetten en afspelen..

ik heb er ook 1 en ben blij dat ik er 1 gekocht heb, al is het niet zo flexibel als een HTPC (= basically een zuinige pc)
Das alleen een kabeltje dus? Mijn eigen TV is een oude kijkbuis, zou het daar ook op kunnen?
pi_105641285
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Das alleen een kabeltje dus? Mijn eigen TV is een oude kijkbuis, zou het daar ook op kunnen?
euhmm dan krijg je een tulp aansluiting (rood/wit/geel) naar b.v. scart, volgens mij bezitten die spelers ook wel zo'n aansluiting, maar dat weet ik niet 100% zeker
ik heb de mijne via hdmi op versterker aangesloten die op zijn beurt weer in de tv hangt :+
ik hou van HDMI in dat opzich O+

ow en sommige anime...
SPOILER
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 00:20:23 #27
pi_105641432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:16 schreef mschol het volgende:

[..]

euhmm dan krijg je een tulp aansluiting (rood/wit/geel) naar b.v. scart, volgens mij bezitten die spelers ook wel zo'n aansluiting, maar dat weet ik niet 100% zeker
ik heb de mijne via hdmi op versterker aangesloten die op zijn beurt weer in de tv hangt :+
ik hou van HDMI in dat opzich O+

ow en sommige anime...
SPOILER
zo'n ding heb ik wel ja, heb mijn xbox360 er ook op aangesloten. Is zo;n kabeltje duur en hoe heet het? ?
pi_105641500
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

zo'n ding heb ik wel ja, heb mijn xbox360 er ook op aangesloten. Is zo;n kabeltje duur en hoe heet het? ?
ik noem et altijd gewoon tulp kabels..
bij mijn speler werden een aantal kabels meegeleverd, volgens mij is dat met allen zo..
je zou eens op tweakers.net moeten rondsnuffelen naar reviews ofzo vna de verschillende mediaspelers...
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 00:24:35 #29
pi_105641620
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ik noem et altijd gewoon tulp kabels..
bij mijn speler werden een aantal kabels meegeleverd, volgens mij is dat met allen zo..
je zou eens op tweakers.net moeten rondsnuffelen naar reviews ofzo vna de verschillende mediaspelers...
Tweakers :X

Maar dank voor de tip. Meeste anime is .mkv en dat speelt xbox360/tv niet af
pi_105641748
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Tweakers :X

Maar dank voor de tip. Meeste anime is .mkv en dat speelt xbox360/tv niet af
ik zeg niet dat je er moet reageren, je moet eff rondkijken, ze zijn wel wat vreemd afentoe maar wel betrouwbaar qua informatie..
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 00:28:38 #31
pi_105641782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:28 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zeg niet dat je er moet reageren, je moet eff rondkijken, ze zijn wel wat vreemd afentoe maar wel betrouwbaar qua informatie..
Ja ik heb er eerder gekeken hoor :P
pi_105641819
dit krijg je normaal bij je mediaplayer bij:

en meestal moet je dan nog zoiets bijkopen bij oude tv's:
tulp naar scart

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 00:31:04 ]
pi_105646562
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_105646707
Mijn kerstpakket:

heel veel eten, een wijntje en twee cadeaubonnen van ¤150 :D

En een boekje met Italiaanse gerechten.

Als stagiair _O-

Oh en een Oakland koffer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 08:56:11 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:13:30 #35
27648 Weakling
available in strong mint
pi_105646981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:29 schreef redboyke het volgende:
dit krijg je normaal bij je mediaplayer bij:
[ afbeelding ]
en meestal moet je dan nog zoiets bijkopen bij oude tv's:
tulp naar scart
[ afbeelding ]
Of alleen een HMDI kabel ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 08:55 schreef robin007bond het volgende:
Mijn kerstpakket:

Als stagiair _O-

Damn! Zal hier een pakketje zijn met kaasknabbels, pate en toastjes of iets dergelijks :')
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_105647122
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 08:55 schreef robin007bond het volgende:
Mijn kerstpakket:

Als stagiair _O-

jou stagebedrijf heeft geen last van de recessie? :')
pi_105648190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:21 schreef mschol het volgende:

[..]

jou stagebedrijf heeft geen last van de recessie? :')
Nee.

Hier een van de cadeaubonnen als bewijs :P

pi_105650249
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee.

Hier een van de cadeaubonnen als bewijs :P

[ afbeelding ]
ow, gelukkig, dan ben je nog steeds een godsfortuin kwijt aan een bungalow _O-

Oretachi ni Tsubasa wa Nai is ook weer klaar, maar vind em maar vreemd, ik (lijk) em wel te snappen, en toch weer niet helemaal ofzo :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:43:14 #39
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_105650719
Mijn vriendin had de eerste aflevering van HotD gekeken en vond het wel tof :P alleen nu weet ik niet of ik de rest ook ga laten zien omdat ik al weet wat er gebeurd met die ecchi shit :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:49:13 #40
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_105652764
SleepSub gaat door als Legaal Bedrijf & Anime Distributeur! *O*
Meer te lezen op onze site!
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:51:48 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_105652843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:49 schreef SleepSub het volgende:
1ste actie van Sleepsubs: Het aanpakken van het illegaal downloaden van anime door FOK!ers!
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:04:29 #42
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105653247
quote:
wow gefeliciteerd! ik hoop voor je dat het een succes wordt :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_105653256
SPOILER: iets met borsten
wtf? :')
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_105653719
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:04 schreef Xaryna het volgende:
Waar haal je dit vandaan :')
pi_105653810
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:17 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan :')
www.fukung.net :P
Chocoladetaartjes.
pi_105654103
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:04 schreef Xaryna het volgende:
:') _O-
pi_105654193
quote:
Gefeliciteerd man! Ik was al zo nieuwsgierig!

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:27 schreef mschol het volgende:

[..]

ow, gelukkig, dan ben je nog steeds een godsfortuin kwijt aan een bungalow _O-
Ik ga de cadeaubonnen denk ik verkopen, want ik heb er niks aan. Een uitje met het gezin zit ik ook niet echt op te wachten :')
pi_105654274
quote:
Gefeli! *O*

Chocoladetaartjes.
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:44:07 #49
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_105657206
111216_188609_onepiece21.jpg

111216_188609_onepiece.jpg

_O_
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_105657346
quote:
Die speciale Final Fantasy PS3 vind ik ook mooi.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 14:49:04 ]
pi_105658104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:19 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dat wordt vet veel anime kijken zeker? :P
Meh. Ik ga wat anders doen :Y
quote:
Gefeliciteerd! En de gelicenceerde anime is voor het nieuwe seizoen? Of een oude?
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:27:17 #52
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_105660699
Zeg ik ben jarig vandaag
pi_105661048
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:27 schreef wdn het volgende:
Zeg ik ben jarig vandaag
Gefeliciteerd man!

Hoe heb je het gevierd? Nog verwend door familie of vriendinlief? :P
pi_105661193
quote:
Zeg ik ben jarig vandaag
gefeleciteerd :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:45:21 #55
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_105661354
quote:
Zeg ik ben jarig vandaag
Gefeliciteerd! Nog vele jaartjes! *O*
pi_105661468
quote:
Zeg ik ben jarig vandaag
gratz!
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:52:53 #57
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_105661582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man!

Hoe heb je het gevierd? Nog verwend door familie of vriendinlief? :P
Niet. Nee en nee.
Moeders was maandag jarig dus zondag al eea. gekregen (krijg altijd geld ;))

Vanavond ga ik films kijken in mijn eentje en gamen met veel chips en cola.
pi_105662056
quote:
Zeg ik ben jarig vandaag
Gefeliciteerd ! :D
pi_105662214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:52 schreef wdn het volgende:

[..]Vanavond ga ik films kijken in mijn eentje en gamen met veel chips en cola.
chips en cola zijn zo cliche, kon je niet wat originelers bedenken?
pi_105663674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Niet. Nee en nee.
Moeders was maandag jarig dus zondag al eea. gekregen (krijg altijd geld ;))

Vanavond ga ik films kijken in mijn eentje en gamen met veel chips en cola.
^O^
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:57:38 #61
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105663789
quote:
Zeg ik ben jarig vandaag
gefeliciteerd topic oudste! :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:16:24 #62
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_105664384
Nice, gefeliciteerd SleepSub en wdn!

w/
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_105669401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:57 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

en ik dacht dat ik oud was :+
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:51:48 #64
27648 Weakling
available in strong mint
pi_105670585
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:57 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Topic oudste??? En gefeliciteerd wdn!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:26:57 #65
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_105672486
Ik wil naar een asianparty.
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:40:14 #66
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105673180
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:26 schreef SunTzu het volgende:
Okay.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_105673258
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:26 schreef SunTzu het volgende:
Ga ook naar Tsunacon.

En Chavez, je hebt gelijk hoor. Er lopen echt lelijke mensen rond, maar je moet het treffen, want soms zitten er wel leuke tussen. Misschien dat het verschilt per leeftijdscategorie?
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:42:20 #68
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_105673283
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:13 schreef mschol het volgende:

[..]

chips en cola zijn zo cliche, kon je niet wat originelers bedenken?
Nee. Drink geen alcohol dus ... ;)

Heb Cowboys&Aliens klaar staan :+
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:42:42 #69
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105673299
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En Chavez, je hebt gelijk hoor. Er lopen echt lelijke mensen rond, maar je moet het treffen, want soms zitten er wel leuke tussen. Misschien dat het verschilt per leeftijdscategorie?
Wacht, wat? Waar? Ik volg het even niet.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_105673435
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:42 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Wacht, wat? Waar? Ik volg het even niet.
Toen je nog maar net in dit topic was, zei je dat op cons over het algemeen niet veel mooi schoon valt aan te treffen. En niet echt een plek is om nieuwe mensen te ontmoeten.
pi_105673508
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee. Drink geen alcohol dus ... ;)
water en chips hiero, bij gebrek aan frisdrank (ook geen alcohol drinker)
quote:
Heb Cowboys&Aliens klaar staan :+
leuk tussendoor filmpje...
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:47:15 #72
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105673530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toen je nog maar net in dit topic was, zei je dat op cons over het algemeen niet veel mooi schoon valt aan te treffen. En niet echt een plek is om nieuwe mensen te ontmoeten.
Oh dat. Ik wil niet al te snel ingaan op iemand's voorkomen daar ik zelf ook niet al te aantrekkelijk ben. Waar ik eerder op doelde was het niveau weeaboo waar die cons uit bestaan.
- Paul von Oberstein
pi_105673960
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:47 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Oh dat. Ik wil niet al te snel ingaan op iemand's voorkomen daar ik zelf ook niet al te aantrekkelijk ben. Waar ik eerder op doelde was het niveau weeaboo waar die cons uit bestaan.
Oh god, breek me de bek daar niet over open.

Vooral die Naruto-cosplayers. ;(

brr..
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:02:15 #74
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105674470
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh god, breek me de bek daar niet over open.

Vooral die Naruto-cosplayers. ;(

brr..
Dat bedoel ik dus, daar wil je nog niet dood gevonden worden. Sommige mensen cosplayen goed en spelen het karakter vrij kundig, maar vaak heeft dat niks met anime te maken (Joker, The Mask, etcetera).

Daarom zie je me daar nooit. Sowieso zou ik nooit trachten een partner te ontmoeten op een con, want daarvoor is het te specifiek (met alleen anime red ik het echt niet). Mijn karakter en interesses sluiten wat dat betreft amper aan op het andere geslacht, om maar niet over uiterlijk te beginnen :{

En dan na 3,5 jaar gedumpt worden zo vlak voor de kerst. Nee, het gaat echt niet lekker met me. ;(

Dus, waar hadden we het over.
- Paul von Oberstein
pi_105674654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:02 schreef Chavez_ het volgende:

[..]
iets met naruto cosplayers toch?
pi_105674681
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:02 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, daar wil je nog niet dood gevonden worden. Sommige mensen cosplayen goed en spelen het karakter vrij kundig, maar vaak heeft dat niks met anime te maken (Joker, The Mask, etcetera).

Daarom zie je me daar nooit. Sowieso zou ik nooit trachten een partner te ontmoeten op een con, want daarvoor is het te specifiek (met alleen anime red ik het echt niet). Mijn karakter en interesses sluiten wat dat betreft amper aan op het andere geslacht, om maar niet over uiterlijk te beginnen :{

En dan na 3,5 jaar gedumpt worden zo vlak voor de kerst. Nee, het gaat echt niet lekker met me. ;(

Ahww man, op bijna ieder potje past wel een dekseltje.

Niet zo negatief he.
pi_105674840
kerstperiode is kut. overal gay kerstbomen enzo

ik haat kerst!
pi_105674857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:10 schreef redboyke het volgende:

ik haat kerst!
_O_ kerst _O_
pi_105674868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:10 schreef redboyke het volgende:

ik haat kerst!
Ik hou wel van kerst.

Lekker mensen zien spenderen, waar ze heel het jaar zo zuur voor hebben gewerkt >:)
pi_105674965
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik hou wel van kerst.

Lekker mensen zien spenderen, waar ze heel het jaar zo zuur voor hebben gewerkt >:)
je hoeft niets (of niet veel) uit te geven hoor :+
maar men wil het graag gezellig hebben en dat mag wat kosten.. :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:14:26 #81
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105675028
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:05 schreef mschol het volgende:

[..]

iets met naruto cosplayers toch?
Ja, faalhazen dus. Het is overigens niet een leeftijd gebonden fenomeen. Ik ga niet eens plaatjes posten, Google kan je (ruimschoots) voorzien als je echt referentiemateriaal zoekt. Weeaboo zijn van alle leeftijden, en allemaal vinden ze zichzelf echte otaku. Ik krijg daar zo'n gore smaak van in m'n mond.

quote:
9s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ahww man, op bijna ieder potje past wel een dekseltje.

Niet zo negatief he.
Bijna dus. Daar komt bij dat de wereld groot is en ik beperkte voorzieningen en middelen heb. De kans dat dit gebeurt is echt zeer klein, heb dit meermaal bevestigt.

Een beetje Yowane Haku kan geen kwaad trouwens, omdat decembermaand:
- Paul von Oberstein
pi_105675241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:14 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Ja, faalhazen dus. Het is overigens niet een leeftijd gebonden fenomeen. Ik ga niet eens plaatjes posten, Google kan je (ruimschoots) voorzien als je echt referentiemateriaal zoekt. Weeaboo zijn van alle leeftijden, en allemaal vinden ze zichzelf echte otaku. Ik krijg daar zo'n gore smaak van in m'n mond.

[..]

Bijna dus. Daar komt bij dat de wereld groot is en ik beperkte voorzieningen en middelen heb. De kans dat dit gebeurt is echt zeer klein, heb dit meermaal bevestigt.

Een beetje Yowane Haku kan geen kwaad trouwens, omdat decembermaand:
[ afbeelding ]
Kerst alleen vieren is op zich ook wel leuk met familie e.d.

Ontmoet je nooit meiden bij het uitgaan? Ik ga zelf overigens niet uit, want dat vind ik altijd te druk.

en ik kan niet dansen ;(
pi_105675522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kerst alleen vieren is op zich ook wel leuk met familie e.d.

Ontmoet je nooit meiden bij het uitgaan? Ik ga zelf overigens niet uit, want dat vind ik altijd te druk.

en ik kan niet dansen ;(
ik voel me verplicht kerst door te brengen met m'n moeder maar het liefst zou ik het alleen doorbrengen met wat drank. ik ga gewoon voor het eten want 1keer per jaar kan ze wel goed koken :P

ik ga ook nooit weg en kan ook niet dansen.hou ook niet van die soort muziek
pi_105675582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:24 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik voel me verplicht kerst door te brengen met m'n moeder maar het liefst zou ik het alleen doorbrengen met wat drank. ik ga gewoon voor het eten want 1keer per jaar kan ze wel goed koken :P

ik ga ook nooit weg en kan ook niet dansen.hou ook niet van die soort muziek
genoeg uitgaansgelegenheden met een diversiteit aan muziekstijlen, dat zou geen probleem mogen zijn zou je zo zeggen :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:26:38 #85
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105675645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:25 schreef mschol het volgende:

[..]

genoeg uitgaansgelegenheden met een diversiteit aan muziekstijlen, dat zou geen probleem mogen zijn zou je zo zeggen :P
Dvorak, Bach, Gustav en Mahler? Anders dan bij de Berliner Philharmoniker kan ik geen plekken bedenken.
- Paul von Oberstein
pi_105675682
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:26 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dvorak, Bach, Gustav en Mahler? Anders dan bij de Berliner Philharmoniker ken ik geen plekken bedenken.
Door Eternal Sonata ben ik Chopin heel erg gaan waarderen. :)

Die alto-café's zijn ook vreselijk. De rest hier in Zeeland bestaat uit house-muziek of jazz-muziek. Dat laatste vind ik zeker te doen, maar daar komen alleen hele oude mensen.

Geen jongens/meisjes van mijn leeftijd. Soms hoor je vrienden dan over hoe ze meisjes scoren en dan vind ik het toch wel jammer dat uitgaan niet mijn ding is ;(

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 22:29:04 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:30:50 #87
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105675835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Door Eternal Sonata ben ik Chopin heel erg gaan waarderen. :)

Die alto-café's zijn ook vreselijk. De rest hier in Zeeland bestaat uit house-muziek of jazz-muziek. Dat laatste vind ik zeker te doen, maar daar komen alleen hele oude mensen.

Geen jongens/meisjes van mijn leeftijd. Soms hoor je vrienden dan over hoe ze meisjes scoren en dan vind ik het toch wel jammer dat uitgaan niet mijn ding is ;(
Hier, neem wat Bruckner:

- Paul von Oberstein
pi_105676027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:26 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dvorak, Bach, Gustav en Mahler? Anders dan bij de Berliner Philharmoniker kan ik geen plekken bedenken.
klassieke muziek dus?
heb je echt geen andere muziek die je intresseert?
er zijn zoveel genres dat ik mij dat nauwelijks kan voorstellen...
pi_105676192
ik durf eigenlijk weinig buiten te komen. ik hou ook niet van drukte.
daarom speel ik games of kijk ik veel series om weg te dromen en ergens anders te zijn.
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:39:24 #90
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105676193
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:34 schreef mschol het volgende:

[..]

klassieke muziek dus?
heb je echt geen andere muziek die je intresseert?
er zijn zoveel genres dat ik mij dat nauwelijks kan voorstellen...
Two Steps from Hell, Bill Brown music, etc. Klassiek is de enige 'stijl' waar ik me aan kan relateren, en dat is ook maar beperkt. Ik ben niet genre gebonden, ik luister wat ik leuk vind, en dat is niet echt een vaste richting.

Het beste wat ik kan doen is je deze incomplete verzameling namen geven.
- Paul von Oberstein
pi_105676279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:39 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Two Steps from Hell, Bill Brown music, etc. Klassiek is de enige 'stijl' waar ik me aan kan relateren, en dat is ook maar beperkt. Ik ben niet genre gebonden, ik luister wat ik leuk vind, en dat is niet echt een vaste richting.

ik luister ook wat ik leuk vind hoor, dat gaat ook niet een vaste richting op, maar zal wel gemiddeld meer onder de noemer "populaire" muziek vallen (al ben ik meer gecharmeerd van jaren 70/80)
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:44:17 #92
27648 Weakling
available in strong mint
pi_105676416
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:41 schreef mschol het volgende:
ik luister ook wat ik leuk vind hoor...
Zouden er mensen zijn die voor hun plezier naar muziek luisteren die ze niet leuk vinden?
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:47:26 #93
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105676543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:44 schreef Weakling het volgende:

[..]

Zouden er mensen zijn die voor hun plezier naar muziek luisteren die ze niet leuk vinden?
En niks was met dit argument bewezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:41 schreef mschol het volgende:

[..]

ik luister ook wat ik leuk vind hoor, dat gaat ook niet een vaste richting op, maar zal wel gemiddeld meer onder de noemer "populaire" muziek vallen (al ben ik meer gecharmeerd van jaren 70/80)
Wat ik echter wil aantonen is dat je iemand niet in een bepaalde richting kan sturen als in alle richtingen geen land aan de horizon is, beter dan "kies er maar een" word het niet.

Maar uitgaan in het algemeen is niet mijn ding. Ik rook niet, drink geen alcohol, en ik ben niet geinteresseerd in dansen. Ik vind het wel fijn om een leuk gesprek met iemand te voeren, maarja, dan moet je dus geen kroeg hebben want oppervlakkiger dan dat ga je 't niet krijgen (ervaring).
- Paul von Oberstein
pi_105677203
om het maar weer wat ontopic te gooien:
Bokura ga Ita doet mij om de een of andere reden erg denken aan Lovely Complex, terwijl (zo te zien) ze in geen enkele manier met elkaar te linken zijn...
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:03:07 #95
27648 Weakling
available in strong mint
pi_105677212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:47 schreef Chavez_ het volgende:
En niks was met dit argument bewezen.
Maar geef toe, het is wel enigszins een gekke uitspraak.
quote:
Wat ik echter wil aantonen is dat je iemand niet in een bepaalde richting kan sturen als in alle richtingen geen land aan de horizon is, beter dan "kies er maar een" word het niet.
Dan reikt je horizon niet ver genoeg of ben je tevreden met de horizon die je hebt.
quote:
Maar uitgaan in het algemeen is niet mijn ding. Ik rook niet, drink geen alcohol, en ik ben niet geinteresseerd in dansen. Ik vind het wel fijn om een leuk gesprek met iemand te voeren, maarja, dan moet je dus geen kroeg hebben want oppervlakkiger dan dat ga je 't niet krijgen (ervaring).
Niks mis met die houding. Uitgaan is geen verplichting.
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:11:04 #96
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105677533
Dit is geen straf, in ieder geval niet voor mij:

- Paul von Oberstein
pi_105678300
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:39 schreef redboyke het volgende:
ik durf eigenlijk weinig buiten te komen. ik hou ook niet van drukte.
daarom speel ik games of kijk ik veel series om weg te dromen en ergens anders te zijn.
Ahww..

;(
pi_105678522
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ahww..

;(
so if you're feeling down, think about me and start laughing :P and be glad you're not me!

heb juist naruto 240 gezien en ik ga nu mirai nikki 10 zien

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 23:32:40 ]
pi_105678641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:39 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Andrea Bocelli _O_

Con Te Partiro _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 23:34:46 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:43:31 #100
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105679042
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Andrea Bocelli _O_

Con Te Partiro _O_
Ik vond dat bij Misere zijn stem pas echt naar voren kwam, al komt dat vast omdat het met Zucchero gezongen werd, dus de lat werd continu verlegd gedurende het stuk.

Om niet te derailen, als Yowane niet aanslaat dan probeer ik Kirino wel:

[ Bericht 7% gewijzigd door Chavez_ op 17-12-2011 00:07:18 ]
- Paul von Oberstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')