alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 20:29 |
Nu een normaal topic! Op verzoek van anne (meer in overleg) een compleet nieuwe. Hallo, Ik ben Alex uit Limburg, en heb sinds afgelopen Zaterdag een BMW 320i uit 1995 gekocht (M52B20). Hier voor had ik een sedan, en daavoor alleen maar honda's. Zelf heb ik geen verstand van BMW, dus mijn project wordt uitbesteed aan garages en liefhebbers die wat bij willen verdienen. Zo zag de auto er uit toen ik hem kocht: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plannen: - Alle kleine roest plekjes aanpassen - 4cm verhogen - nieuwe velgen (huidige maar dan nieuwe) - M uitvoering - Blast It Aerodynamics Psypro Front Fender (Link: http://www.marktgigant.nl(...)r-bmw-e36-coupe.jpeg) - gtr motorkap (als ik deze ooit kan vinden) - spoiler: gewoon iets kleins - M52B25 (turbo) motor swap (of M52B28 als ik een goede kan vinden) - M5 style uitlaat (custom made van voor naar achter in 3,5", in maastricht laten maken anders in almelo) van de E39 - In de uitlaat moeten een paar dempers omdat ik niet teveel lawaai wil - Sport/Race: Cat ter vervanging van origineel - Nieuw (zwart) interieur (compleet) - Onderhouden, alles wat in mijn ogen niet goed (er uit ziet) wordt vervangen - Andere koplampen - Huidige lampen (maar dan led uitvoering, als deze er is) - trekhaak er af - laten herkeuren/taxeren zodra het helemaal af is - andere kleine dingen. Ik wil zoveel mogelijk originele (of zeer goede kwaliteit) onderdelen gebruiken. Momenteel is de auto niet (heel erg) rijdtbaar omdat hij een jaar stil heeft gestaan en mijn waterpomp kapot is (sowieso E36 kwaal) Heb al nieuwe gekocht (thermostaat is al vervangen door garage) , maar ik wacht al 3 dagen op de garage maar die heeft geen tijd om de waterpomp te vervangen. Waarom een E36 Coupe? omdat ik dit samen met de E46 en de nieuwe 6-serie de mooiste bmw's vind. Owja, Z4 vind ik ook erg mooi! [ Bericht 2% gewijzigd door alexmeijer op 14-12-2011 20:48:41 ] | |
fathank | woensdag 14 december 2011 @ 20:44 |
Een tip: geen led-lampen. Ziet er niet uit op een auto van 15 jaar oud. Voor de rest succes ![]() | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 20:46 |
Hmm.. ik dacht dat ze wel mooi stonden, maar bedankt voor de tip! dan hou ik mijn huidige ![]() | |
Bananenbennie | woensdag 14 december 2011 @ 21:07 |
En dit ga je allemaal uitbesteden aan een garage..? Gaat je aardig wat duiten kosten en bedenk wel die vang je nooit meer terug bij verkoop van zo'n auto he. Verder wel een mooi ding hoor, zou hem niet verlagen als ik jou was, staat hem goed zo ![]() | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 21:10 |
Ik wil hem juist verhogen ![]() Nou het meeste wel, maar bepaalde dingen zou ik misschien wel zelf kunnen | |
Bananenbennie | woensdag 14 december 2011 @ 21:15 |
ja sorry foutje, ik bedoelde ook verhogen, zou ik persoonlijk dus niet doen, tenzij je nu echt over verkeersdrempels heen schraapt Dat lijstje van je gaat zo richting de 4000 euro.. dat besef je? | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 21:23 |
Besef ik ook ja ![]() Ik kan niet normaal over drempels , hij is 8cm verlaagd en dat is echt teveel. Met 4CM omhoog zou ik er beetje overheen kunnen, wil namelijk recht over drempels kunnen rijden en niet schuin | |
Bananenbennie | woensdag 14 december 2011 @ 21:34 |
Nou ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik ga dit zeker in de gaten houden. Alleen die M52B25 (turbo) motorswap al, je zal dan ook je bak + koppeling + aandrijfas + cardan moeten vervangen, anders trek je de boel aan gort. Wat ik ook mis in je lijstje is de remmerij, met al die extra pk's zal er een grotere rembekrachtiger + schijven op moeten anders krijg je problemen met de rdw. Lijkt me toch belangrijker dan een paar nieuwe velgen en allerlei spoilerpakketten. | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 21:37 |
De reden dat ik de remmen nog niet in het lijstje heb staan is omdat ik nog geen kit heb gevonden die ik graag wil, maar remmen worden uiteraard aangepast. Waarschijnlijk wil ik kijken voor origineel M3 remmenrij, anders een big break kit. Aangezien ik hier nog niet over uitben laat ik die optie ff open | |
Hamerke | woensdag 14 december 2011 @ 21:37 |
Gave bak! Zelf rijd ik een E46, een 2ltr. diesel. BMW rijdt echt top, maar onderdelen zijn duur, dus 4000 euro.....? | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 21:41 |
Elk klein ding wat ik doe aan de auto schrijf ik de kosten van op. Zodat ik uiteindelijk een totaal plaatje heb. E46 Coupé vind ik echt super gaaf | |
Hamerke | woensdag 14 december 2011 @ 21:44 |
Mijn E46 is een zwarte sedan. Vorige week de koppeling en het vliegwiel laten vervangen, 1400,00 euro. Mijn vorige BMW's waren van het type voor jouw model, de E..? Die waren slecht vond ik, deze E46 kost ook wel wat natuurlijk in onderhoud, maar bij die type's hiervoor kon ik er geld bij blijven slepen. | |
Hamerke | woensdag 14 december 2011 @ 21:46 |
Problemen met de RDW zul je niet krijgen, de auto hoeft immers niet ingevoerd te worden. | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 21:46 |
Ja begrijp ik ook wel, het is niet zoals bij honda helaas ![]() Waar alles goedkoop is, motor swap is ook niet belangrijk op dit moment. Liever helemaal netjes maken eerst, en vooral verhogen en de waterpomp zijn nu het belangrijkste. Ook de interieur fan werkt niet, dus die moet nu met de winter ook werken Ik moet sowieso naar de RDW ivm herkeuring, maar die zeiden mij dat dat me alleen 52 euro ging kosten, omdat hij van '95 is. | |
Hamerke | woensdag 14 december 2011 @ 21:47 |
De interieurfan moet zelfs werken voor de APK. Voor de rest is er aan een BMW best goed te sleutelen hoor, maar ik heb er geen tijd meer voor en breng hem naar de garage. | |
Hamerke | woensdag 14 december 2011 @ 21:48 |
Dan eerst naar de herkeuring, en dan pas de aanpassingen doen. | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 21:49 |
Is het niet slimmer om eerst de aanpassingen te doen en dan herkeuring? nu is hij gewoon origineel 320i Dat begrijp ik, ivm beslagen ramen. Nou bij sommige bochten werkt hij wel bij andere niet.. dus zal wel kabel/reley zijn of iets. | |
Hamerke | woensdag 14 december 2011 @ 21:51 |
Als je eerst de aanpassingen doet heb je kans dat ze gaan zeuren, is hij gekeurd en vervolgens aangepast heb je bij de volgende keuring in de garage geen problemen, behalve als je er een 6 pitter inbouwd terwijl hij als 4 pitter op kenteken staat. | |
Bananenbennie | woensdag 14 december 2011 @ 21:52 |
Ja 4000 is nog erg optimistisch. Dat bedrag was ik ongeveer kwijt voor mijn Opel Monza en die kreeg een 2.5E -> 3.0E motorswap, rvs uitlaat, nieuwe koppeling, interieur, remmerij, veren, schokbrekers, draagarmen, velgen, laswerk, deels spuitwerk. Opel onderdelen zijn ook nog eens goedkoper dan BMW en heb veel zelf gedaan. Snap niet dat TS niet meteen voor een 325i of 328i is gegaan. Die koop je wel voor rond de 2000. Zo'n 320i aanschaffen en helemaal ombouwen zou niet mijn keuze zijn. | |
Hamerke | woensdag 14 december 2011 @ 21:55 |
Bij een motor swap moet je naar Flevoland, de RDW gaat er daar mee testen op een circuit. Houd je 4 cilinders is dat niet nodig, ga je naar de 6, dan wel omdat je hem dan niet meer gekeurd kunt krijgen. | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 21:56 |
Ik heb momenteel al i6 en ik blijf bij i6 M50B20 is een 2.0 liter i6 M50B25 is een 2.5 liter i6 Deze was gratis ![]() Misschien een idee, maar als ik dat voor de zomer doe rij ik dus een half jaar met foute gegevens.. | |
Bananenbennie | woensdag 14 december 2011 @ 22:00 |
Als je een andere motor (met meer pk's) inbouwd moet je auto sowieso door de RDW geherkeurd worden, ook al blijft het aantal cylinders gelijk. Doe je dit niet en je wordt aangehouden of het wordt ontdekt bij de APK dan nemen ze je auto in beslag. | |
Bananenbennie | woensdag 14 december 2011 @ 22:31 |
Verkopen, beetje geld bijleggen en zoiets halen? http://link.marktplaats.nl/512263170 http://link.marktplaats.nl/510985205 ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Bananenbennie op 14-12-2011 22:53:53 ] | |
alexmeijer | woensdag 14 december 2011 @ 23:02 |
Probleem van deze auto's is dat ze helaas vaak zijn afgeragd | |
Bananenbennie | woensdag 14 december 2011 @ 23:27 |
Waar. Je zult zeker rekening moeten houden met extra uitgaven voor achterstallig onderhoud. Maar waar jij voor wil gaan (meer vermogen, sportievere look, M3 pakket) heb je dan wel al meteen als mooie basis. Komt bij, met zo'n tweedehands M52B25 blok die je aan wil schaffen weet je ook echt niet wat er mee gebeurd is. Dan nog iets. Je bent dus voor een 320i gegaan omdat daar minder mee geragd zou zijn om vervolgens alle mechanische onderdelen (motor, bak, koppeling, aandrijving) eruit trekken en te vervangen voor 325i spul? ![]() Ik probeer je alleen maar wat adviezen mee te geven om de kosten enigszins binnen de perken te houden aangezien je zelf geen sleutelaar bent. Alle onderdelen los kopen en in laten bouwen door een garage is pure kapitaalvernietiging. Als je daar geen problemen mee hebt hou ik verder mijn mond. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Bananenbennie op 14-12-2011 23:40:35 ] | |
Sounddragon | donderdag 15 december 2011 @ 08:07 |
Ik denk sowieso dat een 320i veel meer op zijn falie heeft gehad in zijn leven als een 328i, want stampen in een 328i is dure bizz, en in een 320 stamp je standaard, omdat hij niet vooruit te schoppen is ![]() ![]() Tevens is het een makkie om een full options 328i te vinden om diezelfde reden, terwijl je een 'volle' 320i met een vergrootglas zult moeten zoeken omdat dat meer een middle-class ding is. Ik zou inderdaad ook kijken voor een originele dikke, want ombouwen kost je gewoon het dubbele met een beetje pech, zeker als je veel zult moeten uitbesteden.. Als het verhaal meer is dat je wilt pimpen met een zelfbouwert met een flink blok erin, zou ik die 328 in een E30 hangen, dan heb je wat tofs ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 december 2011 @ 09:44 |
Ombouwen naar 2.5 is alleen motor swappen en uitlaat rest allemaal is identiek, omkeuring doe je na ombouw ala 50euro ofzo. Blok kost tussen de 500 voor 2.5 en 1000 voor 2.8 m52. | |
Anne | donderdag 15 december 2011 @ 09:50 |
Ik sta in de OP ![]() Hij staat overigens ook weer hier in: Overzicht Projecten | |
Bananenvlaflip | donderdag 15 december 2011 @ 09:59 |
Ik ben het wel eens met de posters die je aanraden om een betere basis voor je uiteindelijke wensen aan te schaffen, zeker als je zelf geen sleutelaar bent. Zeker omdat, zodra je ook maar wat geld in deze 320 hebt gestopt, de drempel om toch een andere te nemen steeds hoger wordt. De kosten die je gaat maken haal je er sowieso nooit meer uit, dus per saldo zou je dan beter wat achterstallig onderhoud op een 325/328 kunnen laten aanpakken. Aan de andere kant snap ik dat je, nu je deze hebt, niet zo graag weer op zoek zou gaan. | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 10:13 |
Dat is het probleem idd, ik vind de kleur geweldig, 228dkm is niet super veel (vind ik dan). En als ik deze heb ook al kost het wat meer, als je het allemaal aanpast weet je ook gelijk dat het goed is gedaan, (voordeel van opbouwen) bij een andere is dat altijd maar afwachten. | |
Bananenvlaflip | donderdag 15 december 2011 @ 11:30 |
Ook met de motorswap is het afwachten wat je hebt, geen garanties dus. 228d kilometer is te behappen als je de auto als gebruiksvoorwerp hebt, als klusproject vind ik het wel erg veel, zeker gezien de bedragen die ermee zijn gemoeid. Maargoed, niemand hier heeft inzicht in jouw financiën, dus als je het goed hebt overwogen en je besluit ermee door te gaan dan wens ik je er veel plezier mee. Het gebeurt nogal eens dat er zulke projecten voorbij komen die uiteindelijk nooit worden afgemaakt en met groot verlies worden doorverkocht, daarom word je door veel posters gewaarschuwd. | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 14:22 |
Ik wens je succes met je plannen,mooie kleur,btw.. Persoonlijk zou ik hem alleen achter iets omhoog zetten,15 a 20 mm,voor ligt ie mooi...wat betreft het roest gedeelte..ik zie dat je frontje ook roest heeft,ik zou direct naar een facelift grille gaan met de andere nieren, al is dat natuurlijk ook weer een persoonlijk iets..de verlichting voor zou ik mooie nieuwe koplampglazen nemen,frist het geheel mooi op,al die andere tupperwarezooi mooi achterwege laten. | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 16:11 |
kan dat dan? e46 gril? zou wel vet zijn namelijk! | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 16:43 |
Nee,facelift E36 bedoel ik..de grillelijst is iets anders en de bijbehorende niertjes zijn iets anders van vorm en steken iets meer uit..een echte E46 kan maar is behoorlijk ingrijpend qua las/spuit en ander aanpaswerk...daarbij een E46 front op een voor de rest netjes ogende E36 coupe of sedan of station staat ook weer zo nep/maf...hou em lekker stock en maak em mooi met originele delen,heb je veel meer aan. | |
Turquaz52 | donderdag 15 december 2011 @ 17:47 |
E46 nieren kun je evt. met beetje aanpassingen in een E36 facelift nierenhouder pleuren.. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 18:22 |
is dan nog geen e46 front..niertjes in de motorkap ipv frontgrille,koplampen,cligno's,onderlijsten koplampen en meer. Edit aanvulling [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2011 18:25:48 ] | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 18:26 |
Welke kleurnaam is dit eigenlijk? | |
Turquaz52 | donderdag 15 december 2011 @ 18:40 |
Waar heb jij het over? Wie had het hier uberhaubt over een e46 front.. ![]() | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 19:31 |
wat zou hij anders bedoelen met facelift? | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 19:45 |
E46 nieren kun je evt. met beetje aanpassingen in een E36 facelift nierenhouder pleuren.. en kan dat dan? e46 gril? zou wel vet zijn namelijk! Niet zeiken,niet moeilijk doen met e46 nieren in een e36 grille met een beetje aanpassingen en e46 grille is een complete front ombouw. | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 19:56 |
ik las idd dat er complete e46 ombouw kits zijn voor e36 tis wel een uitkomst want die achterlichten van e46 vind ik lelijk maar voorkant is mooier | |
Turquaz52 | donderdag 15 december 2011 @ 19:59 |
Wat bazel jij nou? E46 nieren hebben bijna dezelfde afmetingen als e36 facelift nieren. Wat voor complete front ombouw ofzo? Wtf?? gek, bmw heeft nieteens grille (in de bumper mss.) een Bmw heeft nieren. | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 20:00 |
mja,ik zou zeggen,have fun ermee en ik hoop dat het een mooie stock coupe gaat worden zonder poespas,ik bemoei me er verder niet meer mee..teveel koks in dezelfde keuken. | |
Turquaz52 | donderdag 15 december 2011 @ 20:02 |
Was btw voor charged bedoeld.. | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 20:05 |
http://e36-e46conversion.blogspot.com/ | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 20:05 |
(heel mooi antwoord voor je klaar maar uiteindelijk ben je me de moeite totaal niet waard,kusje voor je,Turq) | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 20:14 |
die mijn link wat ik bedoelde met ombouw ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 december 2011 @ 20:32 |
niertjes slappen,past bijna gewoon....sorry voor je topic vervuiling,ik zal me gedragen verder. | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 20:35 |
niertjes maakt geen hele ombouw ![]() zoals ik al zei, de achterkant (lampen) van e46 vnd ik niet zo mooi maar koplampe. en gril wel | |
Bananenbennie | donderdag 15 december 2011 @ 21:14 |
Die km stand heeft geen enkele toegevoegde waarde meer natuurlijk als je je hele blok, bak etc vervangt. Jij weet echt niet waar je het over hebt lijkt het. | |
alexmeijer | donderdag 15 december 2011 @ 21:15 |
Klopt, maar als jij een auto verkoopt bv met 400.000km das leuk en je kan wel zeggen blok enz is vervangen. de koper (leek) kijkt naar de km stand van de auto, en die denken hoe lager hoe beter | |
Bananenbennie | donderdag 15 december 2011 @ 21:21 |
Hij gaat er ook een turbo opzetten he. Zijn ouwe blok levert 150 pk. Zo'n 2.5 of 2.8 met turbo gaat zo richting de 260 pk, oftwel bijna 70% meer vermogen. Daar is die auto niet op gebouwd, zijn originele bak/koppeling/aandrijving gaan er in no time aan, dat kan iedereen met een beetje gezond verstand ook wel bedenken. [ Bericht 1% gewijzigd door Bananenbennie op 15-12-2011 21:57:08 ] | |
Bananenbennie | donderdag 15 december 2011 @ 21:30 |
Je begint nu opeens over de verkoop van je auto? Het ging erom dat je de relatief lage km stand van je auto als voordeel zag omdat ie dan goed en betrouwbaar is toch? Dat voordeel is weg als je alle mechanische onderdelen gaat vervangen. Bij losse motorblokjes van 15 a 20 jaar oud is het altijd maar weer de vraag wat je koopt en wat er allemaal mee gebeurd is, slecht argument dus. Enige goeie argument voor jou om die motorswap te doen is voor het vermogen, dat je auto er beter en betrouwbaardeer op zal worden is afwachten. | |
Bananenbennie | donderdag 15 december 2011 @ 21:36 |
jij snapt het ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 december 2011 @ 22:34 |
Ja mijn excuses, maar waar heb jij het eigenlijk over, jij begon met front swappen etc.. Hier werd alleen verteld dat de nieren weldegelijk in de facelift nierenhouder van een E36 passen met minimale aanpassingen..: Maargoed, E46 front past ook op een E36, alleen ben je best veel aan kwijt wat eigenlijk niet waard is. Je kunt WEL voor 0,- euro klaar zijn een een E46 LOOK op je e36 pleuren als je las en spuitskills hebt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Just my 2ct.. Ik geef toe, ik wou ook een e46 look motorkap op de mijne beunen, maar nou achteraf gezien ga ik toch voor een lekker strak origineel frans e36 look.. Ieder zo zijn keuze, en als je hem niet te 'boos' maakt maar lekker subtiel zou het ook niet verkeerd staan denk ik..? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 december 2011 @ 22:37 |
Dat de auto 220k heeft gelopen wilt niet zeggen dat die 220k nou in eens weg is wanneer er een ander blok in ligt nerd, de rest van de auto blijft nog steeds 220k km oud.. Mijn vorige blok had 280x gelopen, mijn 'nieuwe' blok maar 190k ofzo, op teller staat bij mij 168k, de chasis staat nou op +/- 3 ton en ja, dat begin je ook langzamaan te zien aan de ophangrubbers (asrubbers achter/draagarmrubbers voor) bijvoorbeeld.. ![]()
![]() De M3 heeft het 321PK stock, ze delen zelfs de zelfde bak. Misschien met andere verhoudingen op het eind, maar de bak kan er zeker wel aan. En 260PK? Naahh.. denk dat je met een eBay turbotje blij mag zijn met 250PK.. Op 0,4Bar max. haal je toch niet veel uit tenzij je ook nog eens de compressie wilt verlagen.. Dan makkelijk 300PK+, heb het zelf onderzocht, wou mijn 318i toch ook Turboen? Ik ga toch gelijk voor een V12.. Heb je geen turbolag of extra slijtage oid.. ![]() | |
Bananenbennie | donderdag 15 december 2011 @ 23:58 |
Ach ben jij er zo eentje. Dan zijn we uitgepraat. Ophangrubbers kosten trouwens een paar euro en schuif je er zelf zo tussen achterlijke idioot. | |
Sounddragon | vrijdag 16 december 2011 @ 00:11 |
Ok, voor de laatste keer; dit is een projecttopic, voor bitchfights nemen jullie maar lekker het BMW topic. Tevens; 'nerd' en 'idioot' hoeft niet, fiks een meeting, en kijk of jullie dan nog steeds zo'n grote waffel hebben tegen elkaar, kun je het meteen effe oplossen.. normale toonzettingen hier aub, stelletje helden ![]() En Turq; we zitten niet te wachten op 10 plaatjes van verkrachte Beemerneuzen; is je ook al eens eerder duidelijk gemaakt geloof ik.. Game on, en hou het ontopic en EEN BEETJE BESCHAAFD ![]() | |
Bananenbennie | vrijdag 16 december 2011 @ 00:34 |
Nee compleet andere bak. http://bmwfans.info/parts(...)94/september/browse/ 325i http://bmwfans.info/parts(...)94/september/browse/ M3 | |
alexmeijer | vrijdag 16 december 2011 @ 11:31 |
Volgens mij was de bak van de 328 en m3 wel gelijk of bijna gelijk. Sowieso heb jij daar een M50 bak, dat is de oude ik heb een M52 blok. Volgens mij was de cadan as van de 328 en M3 wel (bijna) gelijk. Ontopic: er zijn genoeg complete BMW M3 achterassen te koop ALS ik besluit dat nodig te hebben. Mensen, niet zoveel inhakken op de swap, ik weet geen eens zeker welk blok ik wil. Liefste wil ik een LS1 swap maar dat is echt te duur. Mustang V8 swap lijkt me ook erg vet, alleen verlies ik mijn cruise control en die dingen... | |
Turquaz52 | vrijdag 16 december 2011 @ 12:46 |
hehehe LS1/LS6 swap had ik ook onderzocht, maar vergeet het maar, minimaal 10 a 20k euro wil je het realiseren.. Cc kun je altijd laten functioneren, dat is apart verhaal.. | |
alexmeijer | vrijdag 16 december 2011 @ 13:12 |
Ja zoiets.. daarom is dat niet echt een optie ![]() Maar ach, die 320 is nu wel snel genoeg hoor | |
alexmeijer | vrijdag 16 december 2011 @ 18:40 |
mijn auto is klaar! waterpomp is vervangen, alleen heb ik nu geen tijd om de auto op te halen ivm winkel opening tijden. dus maandag maar ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 16 december 2011 @ 19:47 |
![]() ![]() Zijn ze morgen niet open dan of wat..? ![]() | |
alexmeijer | vrijdag 16 december 2011 @ 20:07 |
Jawel, maar ik heb mijn winkel open van 11.00 - 17.00 zaterdag en zondag.. maandag vanaf 13.00 dus maandag ochtend ophalen | |
Sounddragon | vrijdag 16 december 2011 @ 20:26 |
Een beetje toffe tent komt hem in dat geval even brengen ![]() | |
Bananenbennie | vrijdag 16 december 2011 @ 20:36 |
M3 bak: ![]() 328 bak ![]() jouw bak ![]() M50 of M52 maakt qua bak niks uit | |
Turquaz52 | zaterdag 17 december 2011 @ 13:00 |
Hey wijsneus, als je het doet, doe het dan gelijk goed. Wat jij laat zien is een SMG bak.. Waarom show je niet gelijk met een automaatbak? Wist je trouwens dat de 5HP18 zowel in de 323i t/m de M3 is geleverd..? ![]() Zelfs onder de 5 serie en de 7. Je moet niet denken dat er opeens een miljoen PK er bij komt, maar hooguit 100 ofzo, dat kan de stock bak zeker weten aan. Tot 450PK zo ff uit het hoofd.. | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 11:23 |
Ik begin nu al een hekel te krijgen aan BMW.. garage heeft mijn waterpomp vervangen en nu tikt mijn motor opeens... "we hebben er gister mee gereden en geen geluid" zeker een jong gastje laten rijden [ Bericht 69% gewijzigd door alexmeijer op 18-12-2011 11:33:14 ] | |
Bananenbennie | zondag 18 december 2011 @ 14:06 |
Whatever. Ik probeer topicstarter alleen maar te behoeden voor een hoop ellende. Als hij die 100 pk extra op zijn oude 320 bak wil loslaten prima hoor. | |
Bananenbennie | zondag 18 december 2011 @ 14:12 |
Klinkt niet best. Eigenlijk ook zonde van die waterpomp rekening. Zou geen stuiver meer in dit blok investeren aangezien ie er toch uit gaat. Je beseft je dat je nu al allemaal dubbele kosten aan het maken bent? | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 14:43 |
snap ik maar ik heb wel een auto nodig.. als de auto warm is dan houdt het op.. | |
Bananenbennie | zondag 18 december 2011 @ 14:59 |
misschien zit er heel veel lucht in je systeem? koelvloeistofdop eraf, motor warm laten worden + kachel vol open gooien | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 15:16 |
mja als de binnen fan werkte was het makkelijk ja... | |
Bananenbennie | zondag 18 december 2011 @ 15:24 |
die is ook kaduuk? lekker dan in de winter.. ![]() als je blok eruit ligt kun je daar wel makkelijk bij, gewoon allemaal in 1 keer doen dan | |
jitzzzze | zondag 18 december 2011 @ 15:34 |
Wat werkt er wel aan je auto? Ik lees alleen maar dat er van alles stuk is/vervangen moet worden ![]() | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 15:41 |
oohh maar hij wordt wel warm hoor tijdens het rijden ![]() alleen met stil staan niet zo | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 15:42 |
eum geen idee nog haha, hij heeft een jaar stil gestaan dus moet naar gekeken worden enz ![]() | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 15:43 |
![]() wel beetje vies ![]() | |
jitzzzze | zondag 18 december 2011 @ 15:49 |
Een jaar stilgestaan? En waarom heb je hem dan gekocht? Terwijl er zoveel auto's te vinden zijn die er beter aan toe zijn dan jouw exemplaar. | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 15:58 |
misschien wel maar niet voor dezelfde prijs (gratis) | |
Bananenbennie | zondag 18 december 2011 @ 16:22 |
je had hem geruild toch, neem aan dat je wel geld hebt betaald voor je vorige wagen | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 16:26 |
ja maar ook bijna niks:) | |
jitzzzze | zondag 18 december 2011 @ 16:32 |
Iets met goedkoop = duurkoop. En dat blijkt nu ook weer eens. | |
Bananenbennie | zondag 18 december 2011 @ 16:33 |
als je motor warm wordt, wordt je kachel ook warm bedoel je dus, ja dat is normaal he als je hem een tijdje stationair laat draaien wordt je motor ook warm, met de dop van t koelvloeistofreservoir af en de kachel op hoogste+warmste stand kun je dan je systeem ontluchten | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 16:36 |
zal het morgen eens proberen | |
Turquaz52 | zondag 18 december 2011 @ 17:21 |
Niet dus. BMW heeft daarvoor een ontluchtingsnippel. Draai die gewoon langzaam beetje open met draaiende motor en pers al het lucht uit de slangen door er langzaam op te knijpen. Maargoed, dat geluid komt dus niet van dat 'lucht' in je leidingen, maar klinkt eerder als een gare kettingspanner.. Op afstand kan ik wel 24.000 dingen roepen, maar je moet het zelf zien, ruiken horen en voelen om ergens zeker van te zijn.. | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 18:16 |
ik kreeg net een check lampje en op de board computer stond toen: waschwasserstand ofzo??? wat is dat? | |
jitzzzze | zondag 18 december 2011 @ 18:21 |
Nou, pak een woordenboek of Google en je weet het direct ![]() | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 18:22 |
ik loop in de appie en wil ni dat mn auto ontploft ofzo | |
Turquaz52 | zondag 18 december 2011 @ 18:23 |
![]() Ruitenwisservloeistof.. | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 18:24 |
oh oke trouwens t geluid is zo goed als weg | |
jitzzzze | zondag 18 december 2011 @ 18:55 |
Dan moet je maar niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En je zou je internetminuten ook in google translate kunnen steken ![]() | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 19:30 |
anyway fotos![]() | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 20:10 |
anyway als ik de bmw weg zou doen koop ik geen nieuwe meer. dan koop ik een Honda Civic ED6 (model 88-91) | |
Turquaz52 | zondag 18 december 2011 @ 22:36 |
Ik begrijp jou echt niet, wtf is nou je 'project' en wat is je 'planning'? Echtwaar, het lijkt wel alsof we tegen een muur zitten te praten ofzo, LSx swap, 2.5/2.8 swap, interieur swap, dit swap dat swap, swap eerst maar eens koelvoeistof in je reservoir en bied dat ding aan op Marktplaats aan iemand die echt waarde schenkt aan een BMW as is. En niet kopen omdat het toch een koopje was om vervolgens bij een Honda (FWD:')) met de gedachte te haken.. Er is een Turks spreekwoord: Atdan inip esege binmek, oftwel: Van een paard afstappen en op een ezel stappen. | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 22:54 |
Oh nee ik vind bmw heel erg leuk hoor, het werkt alleen niet altijd even goed mee tegenover honda. | |
alexmeijer | zondag 18 december 2011 @ 22:55 |
anyway ik heb net even een paar foto's geschoten.![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 december 2011 @ 23:47 |
Mooie bak, maar je wielkasten vragen om een fixbeurt ![]() Maak die voordat het erger wordt..!! | |
alexmeijer | maandag 19 december 2011 @ 00:07 |
hee kan je helpen ik heb probleem. sta bij de mac en wil starten.. geen resultaat! start motor draait niet rond of slaat niet aan.. klinkt als een security issue ofZo... is hier een fix voor? want we willen naar huis | |
Bananenbennie | maandag 19 december 2011 @ 00:10 |
anwb bellen? ![]() tja als je al begint te piepen als je je ruitenwisservloeistof moet bijvullen dan lijk je me niet de juiste persoon voor al die mooie plannen van je volgens mij vond je het gewoon stoer om een project topic te openen maar gaat er verder geen flikker gebeuren | |
alexmeijer | maandag 19 december 2011 @ 00:16 |
ff serieus.. alles werkt alleen hij slaat ni aan | |
Bananenbennie | maandag 19 december 2011 @ 00:17 |
ik ben serieus | |
Bananenbennie | maandag 19 december 2011 @ 00:19 |
ik denk dat het de anti ontplof beveiliging van BMW is, je kunt beter niet meer proberen je auto te starten | |
alexmeijer | maandag 19 december 2011 @ 00:38 |
we rijden alweer ;p morgen ff nieuwe accu halen | |
Sounddragon | maandag 19 december 2011 @ 00:43 |
Check eerst effe je laadstroom; als je eerst naar de M rijdt en hij start daar niet meer, is er niet- of niet goed bijgeladen. Niet meteen de boodschapper vermoorden, anders heb je straks een nieuwe accu en dan blijkt daarna dat je dynamo deaud is.. beetje zondegeld.. eerst meten ![]() Of heb je daar een half uur staan lamballen met de deuren open, radio en verlichting aan, en startte hij daarna niet meer? ![]() | |
alexmeijer | maandag 19 december 2011 @ 00:49 |
hmm nee hebbe weniet gedaan | |
ayumu | maandag 19 december 2011 @ 00:52 |
Edit, ding rijd alweer ![]() | |
blablaa | maandag 19 december 2011 @ 19:48 |
haha tjonge.....zucht.. ![]() | |
Sounddragon | maandag 19 december 2011 @ 19:53 |
Blijkbaar niet veel, en dan post je gewoon lekker niet ![]() | |
alexmeijer | maandag 19 december 2011 @ 21:22 |
nieuwe accu gekocht, auto start nu gewoon ![]() ![]() kan ik weer verder er mee ![]() | |
Bananenbennie | dinsdag 20 december 2011 @ 02:03 |
Heb zojuist wat ouwe project topics van onze Alex doorgelezen. Komt er telkens op neer dat meneer met grootse plannen komt aanzetten, maar eigenlijk geen idee over hoe en wat. Vervolgens een hoop gejammer en wat plaatjes van aangeschafte autostyle rommel en dat is het dan weer. Zal nu ook weer zo gaan ![]() | |
alexmeijer | dinsdag 20 december 2011 @ 08:46 |
in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst | |
Bananenvlaflip | dinsdag 20 december 2011 @ 09:53 |
Maarja, eerst wilde je een S4 kopen en nu heb je geen geld voor ene fatsoenlijke e36 coupe. De crisis is goed voelbaar... | |
fathank | dinsdag 20 december 2011 @ 11:05 |
Dat was ergens in Scandinavië toch? | |
blablaa | dinsdag 20 december 2011 @ 17:12 |
nee in zweden.. want daar zou meneer toch wonen/verblijven volgens diverse fora's ? | |
ayumu | dinsdag 20 december 2011 @ 17:14 |
Righto! ![]() | |
Anne | dinsdag 20 december 2011 @ 17:15 |
Pssst, doe dat dan ook gewoon niet ->Ik volg bepaalde topics ook niet om dit soort redenen. Maar ik ga ze dus ook niet verkloten. Hint | |
Bananenbennie | dinsdag 20 december 2011 @ 17:25 |
aan jou om het tegendeel te bewijzen wat is je concrete planning? wanneer ga je beginnen? | |
Bananenvlaflip | dinsdag 20 december 2011 @ 18:19 |
- hierboven stond een hint - [ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 20-12-2011 19:21:46 ] | |
ayumu | woensdag 21 december 2011 @ 14:06 |
En wie gaat dit project overnemen? [TK] BMW E36 320i Coupé (compleet of onderdelen) | |
jitzzzze | woensdag 21 december 2011 @ 14:45 |
![]() | |
ayumu | woensdag 21 december 2011 @ 15:12 |
Maar we mogen dit oh zo serieuze topic niet verkloten hoor ![]() | |
jitzzzze | woensdag 21 december 2011 @ 15:26 |
Maar watskeburt met de M3 bodykit? ![]() | |
ayumu | woensdag 21 december 2011 @ 15:45 |
Moet je niet aan mij vragen ![]() | |
fathank | woensdag 21 december 2011 @ 16:39 |
Heb ik wat gemist? Heeft Zweden zich afgesplitst en verplaatst naar de Middellandse Zee..? | |
invine | woensdag 21 december 2011 @ 17:34 |
Hebben hebben....!!! ohnee.... toch niet | |
Anne | woensdag 21 december 2011 @ 17:51 |
Slotje dan maar. |