abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2011 @ 21:15:48 #51
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105632246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:14 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Die km stand heeft geen enkele toegevoegde waarde meer natuurlijk als je je hele blok, bak etc vervangt. Jij weet echt niet waar je het over hebt lijkt het.
Klopt, maar als jij een auto verkoopt bv met 400.000km das leuk en je kan wel zeggen blok enz is vervangen.

de koper (leek) kijkt naar de km stand van de auto, en die denken hoe lager hoe beter
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105632507
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Ombouwen naar 2.5 is alleen motor swappen en uitlaat rest allemaal is identiek, omkeuring doe je na ombouw ala 50euro ofzo. Blok kost tussen de 500 voor 2.5 en 1000 voor 2.8 m52.
Hij gaat er ook een turbo opzetten he. Zijn ouwe blok levert 150 pk. Zo'n 2.5 of 2.8 met turbo gaat zo richting de 260 pk, oftwel bijna 70% meer vermogen. Daar is die auto niet op gebouwd, zijn originele bak/koppeling/aandrijving gaan er in no time aan, dat kan iedereen met een beetje gezond verstand ook wel bedenken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bananenbennie op 15-12-2011 21:57:08 ]
pi_105632945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:15 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Klopt, maar als jij een auto verkoopt bv met 400.000km das leuk en je kan wel zeggen blok enz is vervangen.

de koper (leek) kijkt naar de km stand van de auto, en die denken hoe lager hoe beter
Je begint nu opeens over de verkoop van je auto? Het ging erom dat je de relatief lage km stand van je auto als voordeel zag omdat ie dan goed en betrouwbaar is toch? Dat voordeel is weg als je alle mechanische onderdelen gaat vervangen. Bij losse motorblokjes van 15 a 20 jaar oud is het altijd maar weer de vraag wat je koopt en wat er allemaal mee gebeurd is, slecht argument dus. Enige goeie argument voor jou om die motorswap te doen is voor het vermogen, dat je auto er beter en betrouwbaardeer op zal worden is afwachten.
pi_105633280
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 08:07 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk sowieso dat een 320i veel meer op zijn falie heeft gehad in zijn leven als een 328i, want stampen in een 328i is dure bizz, en in een 320 stamp je standaard, omdat hij niet vooruit te schoppen is :+ Sowieso is de kans dat een 328i beter onderhouden is redelijk groot, want mensen zonder doekoe kopen meestal geen 328, maar een... juist ja :+
Tevens is het een makkie om een full options 328i te vinden om diezelfde reden, terwijl je een 'volle' 320i met een vergrootglas zult moeten zoeken omdat dat meer een middle-class ding is.

Ik zou inderdaad ook kijken voor een originele dikke, want ombouwen kost je gewoon het dubbele met een beetje pech, zeker als je veel zult moeten uitbesteden..

Als het verhaal meer is dat je wilt pimpen met een zelfbouwert met een flink blok erin, zou ik die 328 in een E30 hangen, dan heb je wat tofs :7
jij snapt het ;)
pi_105636257
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:05 schreef Charged het volgende:

[..]

(heel mooi antwoord voor je klaar maar uiteindelijk ben je me de moeite totaal niet waard,kusje voor je,Turq)
Ja mijn excuses, maar waar heb jij het eigenlijk over, jij begon met front swappen etc..
Hier werd alleen verteld dat de nieren weldegelijk in de facelift nierenhouder van een E36 passen met minimale aanpassingen..:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, E46 front past ook op een E36, alleen ben je best veel aan kwijt wat eigenlijk niet waard is.
Je kunt WEL voor 0,- euro klaar zijn een een E46 LOOK op je e36 pleuren als je las en spuitskills hebt:










Just my 2ct..
Ik geef toe, ik wou ook een e46 look motorkap op de mijne beunen, maar nou achteraf gezien ga ik toch voor een lekker strak origineel frans e36 look..
Ieder zo zijn keuze, en als je hem niet te 'boos' maakt maar lekker subtiel zou het ook niet verkeerd staan denk ik..? :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_105636414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:30 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Je begint nu opeens over de verkoop van je auto? Het ging erom dat je de relatief lage km stand van je auto als voordeel zag omdat ie dan goed en betrouwbaar is toch? Dat voordeel is weg als je alle mechanische onderdelen gaat vervangen. Bij losse motorblokjes van 15 a 20 jaar oud is het altijd maar weer de vraag wat je koopt en wat er allemaal mee gebeurd is, slecht argument dus. Enige goeie argument voor jou om die motorswap te doen is voor het vermogen, dat je auto er beter en betrouwbaardeer op zal worden is afwachten.
Dat de auto 220k heeft gelopen wilt niet zeggen dat die 220k nou in eens weg is wanneer er een ander blok in ligt nerd, de rest van de auto blijft nog steeds 220k km oud..

Mijn vorige blok had 280x gelopen, mijn 'nieuwe' blok maar 190k ofzo, op teller staat bij mij 168k, de chasis staat nou op +/- 3 ton en ja, dat begin je ook langzamaan te zien aan de ophangrubbers (asrubbers achter/draagarmrubbers voor) bijvoorbeeld.. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:21 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Hij gaat er ook een turbo opzetten he. Zijn ouwe blok levert 150 pk. Zo'n 2.5 of 2.8 met turbo gaat zo richting de 260 pk, oftwel bijna 70% meer vermogen. Daar is die auto niet op gebouwd, zijn originele bak/koppeling/aandrijving gaan er in no time aan, dat kan iedereen met een beetje gezond verstand ook wel bedenken.
:') Wehehehe, en hoe van wel..
De M3 heeft het 321PK stock, ze delen zelfs de zelfde bak. Misschien met andere verhoudingen op het eind, maar de bak kan er zeker wel aan.
En 260PK? Naahh.. denk dat je met een eBay turbotje blij mag zijn met 250PK.. Op 0,4Bar max. haal je toch niet veel uit tenzij je ook nog eens de compressie wilt verlagen.. Dan makkelijk 300PK+, heb het zelf onderzocht, wou mijn 318i toch ook Turboen? Ik ga toch gelijk voor een V12.. Heb je geen turbolag of extra slijtage oid.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_105640435
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:37 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat de auto 220k heeft gelopen wilt niet zeggen dat die 220k nou in eens weg is wanneer er een ander blok in ligt nerd

Ach ben jij er zo eentje. Dan zijn we uitgepraat.

Ophangrubbers kosten trouwens een paar euro en schuif je er zelf zo tussen achterlijke idioot.
  vrijdag 16 december 2011 @ 00:11:36 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105641089
Ok, voor de laatste keer; dit is een projecttopic, voor bitchfights nemen jullie maar lekker het BMW topic.

Tevens; 'nerd' en 'idioot' hoeft niet, fiks een meeting, en kijk of jullie dan nog steeds zo'n grote waffel hebben tegen elkaar, kun je het meteen effe oplossen.. normale toonzettingen hier aub, stelletje helden :{w

En Turq; we zitten niet te wachten op 10 plaatjes van verkrachte Beemerneuzen; is je ook al eens eerder duidelijk gemaakt geloof ik..

Game on, en hou het ontopic en EEN BEETJE BESCHAAFD :(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_105642022
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:37 schreef Turquaz52 het volgende:

De M3 heeft het 321PK stock, ze delen zelfs de zelfde bak.
Nee compleet andere bak.

http://bmwfans.info/parts(...)94/september/browse/ 325i

http://bmwfans.info/parts(...)94/september/browse/ M3
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:31:20 #60
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105650351
quote:
Volgens mij was de bak van de 328 en m3 wel gelijk of bijna gelijk.
Sowieso heb jij daar een M50 bak, dat is de oude ik heb een M52 blok.

Volgens mij was de cadan as van de 328 en M3 wel (bijna) gelijk.

Ontopic: er zijn genoeg complete BMW M3 achterassen te koop ALS ik besluit dat nodig te hebben.

Mensen, niet zoveel inhakken op de swap, ik weet geen eens zeker welk blok ik wil.
Liefste wil ik een LS1 swap maar dat is echt te duur.
Mustang V8 swap lijkt me ook erg vet, alleen verlies ik mijn cruise control en die dingen...
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105652660
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:31 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Volgens mij was de bak van de 328 en m3 wel gelijk of bijna gelijk.
Sowieso heb jij daar een M50 bak, dat is de oude ik heb een M52 blok.

Volgens mij was de cadan as van de 328 en M3 wel (bijna) gelijk.

Ontopic: er zijn genoeg complete BMW M3 achterassen te koop ALS ik besluit dat nodig te hebben.

Mensen, niet zoveel inhakken op de swap, ik weet geen eens zeker welk blok ik wil.
Liefste wil ik een LS1 swap maar dat is echt te duur.
Mustang V8 swap lijkt me ook erg vet, alleen verlies ik mijn cruise control en die dingen...
hehehe LS1/LS6 swap had ik ook onderzocht, maar vergeet het maar, minimaal 10 a 20k euro wil je het realiseren.. Cc kun je altijd laten functioneren, dat is apart verhaal..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:12:37 #62
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105653518
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

hehehe LS1/LS6 swap had ik ook onderzocht, maar vergeet het maar, minimaal 10 a 20k euro wil je het realiseren.. Cc kun je altijd laten functioneren, dat is apart verhaal..
Ja zoiets.. daarom is dat niet echt een optie :(
Maar ach, die 320 is nu wel snel genoeg hoor
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:40:10 #63
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105665177
mijn auto is klaar!

waterpomp is vervangen, alleen heb ik nu geen tijd om de auto op te halen ivm winkel opening tijden.


dus maandag maar :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105667786
:o dus maandag maar...??!! Ik had echt geen weekend zonder mijn auto gekund hoor.. :P

Zijn ze morgen niet open dan of wat..? :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:07:15 #65
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105668661
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:47 schreef Turquaz52 het volgende:
:o dus maandag maar...??!! Ik had echt geen weekend zonder mijn auto gekund hoor.. :P

Zijn ze morgen niet open dan of wat..? :D
Jawel, maar ik heb mijn winkel open van 11.00 - 17.00 zaterdag en zondag.. maandag vanaf 13.00 dus maandag ochtend ophalen
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:26:45 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105669480
Een beetje toffe tent komt hem in dat geval even brengen :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_105669820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:31 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Volgens mij was de bak van de 328 en m3 wel gelijk of bijna gelijk.
Sowieso heb jij daar een M50 bak, dat is de oude ik heb een M52 blok.

M3 bak:


328 bak


jouw bak


M50 of M52 maakt qua bak niks uit
pi_105689739
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:36 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

M3 bak:
[ afbeelding ]

328 bak
[ afbeelding ]

jouw bak
[ afbeelding ]

M50 of M52 maakt qua bak niks uit
Hey wijsneus, als je het doet, doe het dan gelijk goed. Wat jij laat zien is een SMG bak..
Waarom show je niet gelijk met een automaatbak? Wist je trouwens dat de 5HP18 zowel in de 323i t/m de M3 is geleverd..? ;)

Zelfs onder de 5 serie en de 7. Je moet niet denken dat er opeens een miljoen PK er bij komt, maar hooguit 100 ofzo, dat kan de stock bak zeker weten aan. Tot 450PK zo ff uit het hoofd..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 18 december 2011 @ 11:23:40 #69
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105717425
Ik begin nu al een hekel te krijgen aan BMW.. garage heeft mijn waterpomp vervangen en nu tikt mijn motor opeens...

"we hebben er gister mee gereden en geen geluid"


zeker een jong gastje laten rijden



[ Bericht 69% gewijzigd door alexmeijer op 18-12-2011 11:33:14 ]
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105722835
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hey wijsneus, als je het doet, doe het dan gelijk goed. Wat jij laat zien is een SMG bak..
Waarom show je niet gelijk met een automaatbak? Wist je trouwens dat de 5HP18 zowel in de 323i t/m de M3 is geleverd..? ;)

Zelfs onder de 5 serie en de 7. Je moet niet denken dat er opeens een miljoen PK er bij komt, maar hooguit 100 ofzo, dat kan de stock bak zeker weten aan. Tot 450PK zo ff uit het hoofd..
Whatever. Ik probeer topicstarter alleen maar te behoeden voor een hoop ellende. Als hij die 100 pk extra op zijn oude 320 bak wil loslaten prima hoor.
pi_105723096
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 11:23 schreef alexmeijer het volgende:
Ik begin nu al een hekel te krijgen aan BMW.. garage heeft mijn waterpomp vervangen en nu tikt mijn motor opeens...

"we hebben er gister mee gereden en geen geluid"

zeker een jong gastje laten rijden

Klinkt niet best. Eigenlijk ook zonde van die waterpomp rekening. Zou geen stuiver meer in dit blok investeren aangezien ie er toch uit gaat. Je beseft je dat je nu al allemaal dubbele kosten aan het maken bent?
  zondag 18 december 2011 @ 14:43:19 #72
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105724411
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:12 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Klinkt niet best. Eigenlijk ook zonde van die waterpomp rekening. Zou geen stuiver meer in dit blok investeren aangezien ie er toch uit gaat. Je beseft je dat je nu al allemaal dubbele kosten aan het maken bent?
snap ik maar ik heb wel een auto nodig..


als de auto warm is dan houdt het op..
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105725142
misschien zit er heel veel lucht in je systeem?

koelvloeistofdop eraf, motor warm laten worden + kachel vol open gooien
  zondag 18 december 2011 @ 15:16:59 #74
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_105726079
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:59 schreef Bananenbennie het volgende:
misschien zit er heel veel lucht in je systeem?

koelvloeistofdop eraf, motor warm laten worden + kachel vol open gooien
mja als de binnen fan werkte was het makkelijk ja...
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_105726515
die is ook kaduuk? lekker dan in de winter.. :')

als je blok eruit ligt kun je daar wel makkelijk bij, gewoon allemaal in 1 keer doen dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')