Klopt, maar als jij een auto verkoopt bv met 400.000km das leuk en je kan wel zeggen blok enz is vervangen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:14 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Die km stand heeft geen enkele toegevoegde waarde meer natuurlijk als je je hele blok, bak etc vervangt. Jij weet echt niet waar je het over hebt lijkt het.
Hij gaat er ook een turbo opzetten he. Zijn ouwe blok levert 150 pk. Zo'n 2.5 of 2.8 met turbo gaat zo richting de 260 pk, oftwel bijna 70% meer vermogen. Daar is die auto niet op gebouwd, zijn originele bak/koppeling/aandrijving gaan er in no time aan, dat kan iedereen met een beetje gezond verstand ook wel bedenken.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Ombouwen naar 2.5 is alleen motor swappen en uitlaat rest allemaal is identiek, omkeuring doe je na ombouw ala 50euro ofzo. Blok kost tussen de 500 voor 2.5 en 1000 voor 2.8 m52.
Je begint nu opeens over de verkoop van je auto? Het ging erom dat je de relatief lage km stand van je auto als voordeel zag omdat ie dan goed en betrouwbaar is toch? Dat voordeel is weg als je alle mechanische onderdelen gaat vervangen. Bij losse motorblokjes van 15 a 20 jaar oud is het altijd maar weer de vraag wat je koopt en wat er allemaal mee gebeurd is, slecht argument dus. Enige goeie argument voor jou om die motorswap te doen is voor het vermogen, dat je auto er beter en betrouwbaardeer op zal worden is afwachten.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:15 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Klopt, maar als jij een auto verkoopt bv met 400.000km das leuk en je kan wel zeggen blok enz is vervangen.
de koper (leek) kijkt naar de km stand van de auto, en die denken hoe lager hoe beter
jij snapt hetquote:Op donderdag 15 december 2011 08:07 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk sowieso dat een 320i veel meer op zijn falie heeft gehad in zijn leven als een 328i, want stampen in een 328i is dure bizz, en in een 320 stamp je standaard, omdat hij niet vooruit te schoppen isSowieso is de kans dat een 328i beter onderhouden is redelijk groot, want mensen zonder doekoe kopen meestal geen 328, maar een... juist ja
![]()
Tevens is het een makkie om een full options 328i te vinden om diezelfde reden, terwijl je een 'volle' 320i met een vergrootglas zult moeten zoeken omdat dat meer een middle-class ding is.
Ik zou inderdaad ook kijken voor een originele dikke, want ombouwen kost je gewoon het dubbele met een beetje pech, zeker als je veel zult moeten uitbesteden..
Als het verhaal meer is dat je wilt pimpen met een zelfbouwert met een flink blok erin, zou ik die 328 in een E30 hangen, dan heb je wat tofs
Ja mijn excuses, maar waar heb jij het eigenlijk over, jij begon met front swappen etc..quote:Op donderdag 15 december 2011 20:05 schreef Charged het volgende:
[..]
(heel mooi antwoord voor je klaar maar uiteindelijk ben je me de moeite totaal niet waard,kusje voor je,Turq)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed, E46 front past ook op een E36, alleen ben je best veel aan kwijt wat eigenlijk niet waard is.
Je kunt WEL voor 0,- euro klaar zijn een een E46 LOOK op je e36 pleuren als je las en spuitskills hebt:
Just my 2ct..
Ik geef toe, ik wou ook een e46 look motorkap op de mijne beunen, maar nou achteraf gezien ga ik toch voor een lekker strak origineel frans e36 look..
Ieder zo zijn keuze, en als je hem niet te 'boos' maakt maar lekker subtiel zou het ook niet verkeerd staan denk ik..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Dat de auto 220k heeft gelopen wilt niet zeggen dat die 220k nou in eens weg is wanneer er een ander blok in ligt nerd, de rest van de auto blijft nog steeds 220k km oud..quote:Op donderdag 15 december 2011 21:30 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je begint nu opeens over de verkoop van je auto? Het ging erom dat je de relatief lage km stand van je auto als voordeel zag omdat ie dan goed en betrouwbaar is toch? Dat voordeel is weg als je alle mechanische onderdelen gaat vervangen. Bij losse motorblokjes van 15 a 20 jaar oud is het altijd maar weer de vraag wat je koopt en wat er allemaal mee gebeurd is, slecht argument dus. Enige goeie argument voor jou om die motorswap te doen is voor het vermogen, dat je auto er beter en betrouwbaardeer op zal worden is afwachten.
quote:Op donderdag 15 december 2011 21:21 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Hij gaat er ook een turbo opzetten he. Zijn ouwe blok levert 150 pk. Zo'n 2.5 of 2.8 met turbo gaat zo richting de 260 pk, oftwel bijna 70% meer vermogen. Daar is die auto niet op gebouwd, zijn originele bak/koppeling/aandrijving gaan er in no time aan, dat kan iedereen met een beetje gezond verstand ook wel bedenken.
Ach ben jij er zo eentje. Dan zijn we uitgepraat.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat de auto 220k heeft gelopen wilt niet zeggen dat die 220k nou in eens weg is wanneer er een ander blok in ligt nerd
Nee compleet andere bak.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:37 schreef Turquaz52 het volgende:
De M3 heeft het 321PK stock, ze delen zelfs de zelfde bak.
Volgens mij was de bak van de 328 en m3 wel gelijk of bijna gelijk.quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:34 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nee compleet andere bak.
http://bmwfans.info/parts(...)94/september/browse/ 325i
http://bmwfans.info/parts(...)94/september/browse/ M3
hehehe LS1/LS6 swap had ik ook onderzocht, maar vergeet het maar, minimaal 10 a 20k euro wil je het realiseren.. Cc kun je altijd laten functioneren, dat is apart verhaal..quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:31 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Volgens mij was de bak van de 328 en m3 wel gelijk of bijna gelijk.
Sowieso heb jij daar een M50 bak, dat is de oude ik heb een M52 blok.
Volgens mij was de cadan as van de 328 en M3 wel (bijna) gelijk.
Ontopic: er zijn genoeg complete BMW M3 achterassen te koop ALS ik besluit dat nodig te hebben.
Mensen, niet zoveel inhakken op de swap, ik weet geen eens zeker welk blok ik wil.
Liefste wil ik een LS1 swap maar dat is echt te duur.
Mustang V8 swap lijkt me ook erg vet, alleen verlies ik mijn cruise control en die dingen...
Ja zoiets.. daarom is dat niet echt een optiequote:Op vrijdag 16 december 2011 12:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hehehe LS1/LS6 swap had ik ook onderzocht, maar vergeet het maar, minimaal 10 a 20k euro wil je het realiseren.. Cc kun je altijd laten functioneren, dat is apart verhaal..
Jawel, maar ik heb mijn winkel open van 11.00 - 17.00 zaterdag en zondag.. maandag vanaf 13.00 dus maandag ochtend ophalenquote:Op vrijdag 16 december 2011 19:47 schreef Turquaz52 het volgende:
dus maandag maar...??!! Ik had echt geen weekend zonder mijn auto gekund hoor..
Zijn ze morgen niet open dan of wat..?
M3 bak:quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:31 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Volgens mij was de bak van de 328 en m3 wel gelijk of bijna gelijk.
Sowieso heb jij daar een M50 bak, dat is de oude ik heb een M52 blok.
Hey wijsneus, als je het doet, doe het dan gelijk goed. Wat jij laat zien is een SMG bak..quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:36 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
M3 bak:
[ afbeelding ]
328 bak
[ afbeelding ]
jouw bak
[ afbeelding ]
M50 of M52 maakt qua bak niks uit
Whatever. Ik probeer topicstarter alleen maar te behoeden voor een hoop ellende. Als hij die 100 pk extra op zijn oude 320 bak wil loslaten prima hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hey wijsneus, als je het doet, doe het dan gelijk goed. Wat jij laat zien is een SMG bak..
Waarom show je niet gelijk met een automaatbak? Wist je trouwens dat de 5HP18 zowel in de 323i t/m de M3 is geleverd..?
Zelfs onder de 5 serie en de 7. Je moet niet denken dat er opeens een miljoen PK er bij komt, maar hooguit 100 ofzo, dat kan de stock bak zeker weten aan. Tot 450PK zo ff uit het hoofd..
Klinkt niet best. Eigenlijk ook zonde van die waterpomp rekening. Zou geen stuiver meer in dit blok investeren aangezien ie er toch uit gaat. Je beseft je dat je nu al allemaal dubbele kosten aan het maken bent?quote:Op zondag 18 december 2011 11:23 schreef alexmeijer het volgende:
Ik begin nu al een hekel te krijgen aan BMW.. garage heeft mijn waterpomp vervangen en nu tikt mijn motor opeens...
"we hebben er gister mee gereden en geen geluid"
zeker een jong gastje laten rijden
snap ik maar ik heb wel een auto nodig..quote:Op zondag 18 december 2011 14:12 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Klinkt niet best. Eigenlijk ook zonde van die waterpomp rekening. Zou geen stuiver meer in dit blok investeren aangezien ie er toch uit gaat. Je beseft je dat je nu al allemaal dubbele kosten aan het maken bent?
mja als de binnen fan werkte was het makkelijk ja...quote:Op zondag 18 december 2011 14:59 schreef Bananenbennie het volgende:
misschien zit er heel veel lucht in je systeem?
koelvloeistofdop eraf, motor warm laten worden + kachel vol open gooien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |