Ik heb nog de karkasjes + aanhangend vlees van dit menu over, denk dat ik daar maar een bouillon van ga maken zo (tenzij Piet nog betere ideeën heeft?quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:38 schreef cinnamon_M het volgende:
Verjaardagskadootje voor mijn ouders, gekookt:
- Saffraanrisotto met gemarineerde gamba's
- Pootjes + borstjes van kwartel met saus van banyuls + kastanjechampignons, puree van gestoofde/gesmoorde ui, sperzieboontjes met kruidenmarinade en gebakken plakjes truffel-tijmpolenta
- Eton mess met gemarineerd rood fruit (frambozen + blauwe bessen, totaal uit het seizoen maar was oude belofte)
Kwartel moet ik nog mijn best op gaan doen, was de eerste keer dat ik het maakte en de garing was niet optimaal (en de filets konden ook beter maar ik had ook nog nooit eerder gefileerd, tikje ambitieus)
Dit + broodmaaltijd en kroket.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmiddag 3 liter soep gemaakt voor morgenavond.
Dit vind ik altijd zulk fijn voedselquote:
quote:Op zondag 18 december 2011 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zulk fijn voedsel
Verjaardagsetentje.quote:
Ja pff wie is er nou in hemelsnaam op maandag jarigquote:
Jumm! 2x bami? Voor jezelf?quote:Op maandag 19 december 2011 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
Chinees, ofwel Mini Loempia's, Saté, Foe Young Hai, Kip in Chinese Barbecuesaus en 2x Bami.
quote:Op maandag 19 december 2011 17:11 schreef mazaru het volgende:
Spruitjes, gekookte aardappelen en een kipfilet
Even bijkomen van gisteren, toen had ik een lopend buffet. Ik ben doodmoe van dat achter mijn eten aanrennen!
Vooral de nasi was razendsnel.
Nee, met z'n vieren. Een menu wat voor 2 personen zou zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 17:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jumm! 2x bami? Voor jezelf?
[..]
En iedereen tuint er elke keer weer in.quote:Op maandag 19 december 2011 18:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nee, met z'n vieren. Een menu wat voor 2 personen zou zijn.
Weet niet wat zij als 2 'personen' zien...
is die champignonsaus niet zonde van dat katenhaasjequote:Op dinsdag 20 december 2011 15:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Kibbeling!En nu thee met een sinaasappel. Vanavond een katenhaasje (gemarineerd varkenshaasje met katenspek ombonden) met champignonsaus.
champignonsaus is nooit zondequote:Op dinsdag 20 december 2011 15:51 schreef Riann het volgende:
[..]
is die champignonsaus niet zonde van dat katenhaasje
Weet het niet, vind het met varkenshaas altijd lekkerquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:51 schreef Riann het volgende:
[..]
is die champignonsaus niet zonde van dat katenhaasje
Laat je het weten?quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:26 schreef Stokstaart het volgende:
Patat in zo'n Actifry. Ben benieuwd
oh dat heb ik al vaak gedaan. Van aardappels en dan zelf patat maken. Was altijd erg lekker. Ook lekker om ervwat gesnipperde verse knoflook bij te gooien.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:26 schreef Stokstaart het volgende:
Patat in zo'n Actifry. Ben benieuwd
Minder lekker dan patat uit het ossewit. Maar desondanks wel lekker voor bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes etcquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Laat je het weten?
Zo nog wat zoute stokjes
Wil wel zo'n ding maar heb helemaal geen kastruimte meerquote:Op woensdag 21 december 2011 11:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Minder lekker dan patat uit het ossewit. Maar desondanks wel lekker voor bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes etcJe kunt er ook uitgebreid mee koken (schijnt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |