Haha, snap ook niet dat ze daar aan beginnen. Duurt voor hun ook 100x langer met lezen van al die brieven. Blij gedrag.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef Woussie1987 het volgende:
Lol, kom ik een vacature tegen waar ze vragen om een handgeschreven sollicitatiebrief. Dat is zooo 1990
om wat voor functie gaat dat?quote:Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef Woussie1987 het volgende:
Lol, kom ik een vacature tegen waar ze vragen om een handgeschreven sollicitatiebrief. Dat is zooo 1990
Overschrijvenquote:Op donderdag 15 december 2011 19:38 schreef kalinhos het volgende:
Zal wel een motivatie-iets zijn. Het kost je simpelweg een sutk meer moeite zo'n brief op papier te zetten dan 'm voor 80% te kopieren van andere brieven natuurlijk
In deze barre tijden ben jij 99,9% van de tijd degene die alle moeite moet doen. Als jij niet belt hoor je er nooit meer wat van. Ik heb ook zo'n idee dat het niet zo goed gaat met een aantal grote spelers op de uitzendmarkt.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:37 schreef Renesite het volgende:
Morgen weer uitzendbureau bellen... zou deze week wat horen
Tja, ik ga denk ik maar eens wat meer pushen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
In deze barre tijden ben jij 99,9% van de tijd degene die alle moeite moet doen. Als jij niet belt hoor je er nooit meer wat van. Ik heb ook zo'n idee dat het niet zo goed gaat met een aantal grote spelers op de uitzendmarkt.
Kan ook weerstand opwekken.quote:Op vrijdag 16 december 2011 07:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet die lui echt om de dag lastig vallen. Net zolang totdat ze helemaal knettergek worden van je. Bij de eerste nieuwe vacature die ze binnen krijgen denken ze aan jou.
Zelfs dan. Verplaats je ook eens in zo'n recruiter. Je hebt geen geschikte baan voor die sollicitant, kijkt elke dag even voor hem en hij blijft je maar lastig vallen. Je zegt elke keer dat je hem zal bellen en je hebt ook de intentie, maar je komt niet van hem af. En omdat je hem continu te woord moet staan kan je je niet eens richten op wat hij daadwerkelijk van je wil.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ligt eraan, zolang je maar opgewekt en aardig blijft.
Heb pas een selectiedag gehad ook voor een baan in de zorg, en ik ben aangenomenquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:37 schreef Aloria het volgende:
Heb net een brief ontvangen dat ik op de selectiedag mag komen van de GGZ !
Ik heb naar hun geschreven voor een bbl opleiding. Over een aantal weken is het zo ver, kan nu al niet wachten. Ik ga echt keihard hard mijn best doen !!!
Sowieso bij zoveel mogelijk uitzendbureaus inschrijven. Maar bij bedrijven langsgaan schijnt wel een goede methode te zijn maar heb het zelf nog nooit geprobeerdquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:25 schreef zponz het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb nu naast mijn school en sport één dag in de week vrij, de zaterdag. Graag zou ik een bijbaantje willen waarbij ik dus zoveel mogelijk uren op de zaterdag maak. Ik heb de afgelopen tijd een aantal vacaturebanken in de gaten gehouden, echter kwam er niets bij wat voldoet aan mijn eisen:
- Op max. 10km afstand (ivm fietsen)
- In de logistiek (callcenter en supermarkt niets voor mij)
- Op zaterdag werken
Nu snap ik dat ik ook op andere manieren werk kan vinden. Daar gaat mijn vraag dan ook over, is het slimmer om langs magazijnen e.d. langs te gaan en vragen of ze werk hebben, of toch via een uitzendbureau? En als ik dan voor de uitzendbureau's kies, is het dan verstandig om mij gelijk bij meerdere in te schrijven?
Nou dat heb ik dus ook gedaan met de reactie : Goh mevrouw u heeft geen afspraak gemaakt. Hahah hoe denkt u dat ze nu tijd voor u heeft. Kom maar terug als u een afspraak heeft gemaakt.....quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Sowieso bij zoveel mogelijk uitzendbureaus inschrijven. Maar bij bedrijven langsgaan schijnt wel een goede methode te zijn maar heb het zelf nog nooit geprobeerd
Ja hopelijk zien hun in dat ik een goede kandidaad ben met de kwaliteiten die je nodig hebt als verpleegkundige !quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:46 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Heb pas een selectiedag gehad ook voor een baan in de zorg, en ik ben aangenomen
Veel succes!
Nou ja, ik heb atm nog 20-30 uur te werken, dus wat dat betreft is het wel zo dat ik ng werk. Maar ik kreeg al bericht terug dat bij de organisatie ook bezuinigingen zijn en dat ze eerst moeten inventariseren...quote:Op vrijdag 16 december 2011 07:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet die lui echt om de dag lastig vallen. Net zolang totdat ze helemaal knettergek worden van je. Bij de eerste nieuwe vacature die ze binnen krijgen denken ze aan jou.
Ja, op zich hebben ze die wel... maar goed zoekenquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Hebben uitzendbureaus wel functies op HBO/WO niveau? Als ik er langs loop, vragen ze altijd om heftruckchauffeurs, logistiek medewerkers en dergelijken.
Ik kom over iets van vier maanden op straat te staan. Uitkering krijg ik niet omdat ik vrijwillig vertrek in ruil voor een oprotpremie. Hopelijk vind ik zsm een aansluitende baan, zodat ik nog wat over heb van die premie
randstad professionalsquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Hebben uitzendbureaus wel functies op HBO/WO niveau? Als ik er langs loop, vragen ze altijd om heftruckchauffeurs, logistiek medewerkers en dergelijken.
Ik kom over iets van vier maanden op straat te staan. Uitkering krijg ik niet omdat ik vrijwillig vertrek in ruil voor een oprotpremie. Hopelijk vind ik zsm een aansluitende baan, zodat ik nog wat over heb van die premie
Heb je een beëindiging overeenkomst getekend? Ik vertek ook "vrijwilkig" met oprotpremie, maar ik krijg wel ww omdat het een wederzijdse opzegging is met initiatief vanuit de werkgever. En dat staat dan in de beëindiging overeenkomstquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Voorlopig teken ik nog niks.quote:Op vrijdag 16 december 2011 23:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Heb je een beëindiging overeenkomst getekend? Ik vertek ook "vrijwilkig" met oprotpremie, maar ik krijg wel ww omdat het een wederzijdse opzegging is met initiatief vanuit de werkgever. En dat staat dan in de beëindiging overeenkomst
Ligt het nou aan mij of missen zij 80% van de sectoren waarin je werkzaam kunt zijn? Sure, hartstikke interessante benamingen, dat Finance Contract HR & Management and Sales gebeuren, maar hebben zij niets voor ontwerpers, kunstenaars, architecten, etc?quote:
In Nederland hebben we alleen maar hippe functies waar sales, management en business voor staan.quote:Op zondag 18 december 2011 18:34 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of missen zij 80% van de sectoren waarin je werkzaam kunt zijn? Sure, hartstikke interessante benamingen, dat Finance Contract HR & Management and Sales gebeuren, maar hebben zij niets voor ontwerpers, kunstenaars, architecten, etc?
ik kom juist alleen maar hbo/wo vacatures tegenquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb ook wel eens gesolliciteerd op een functie via Tempo Team Professionals. Niet eens bewust, maar de functie sprak me aan. Werd ik daarna opgebeld door een vrouw die me letterlijk verzocht om over een jaar of drie nog maar eens terug te bellen, want zij werken alleen maar met kandidaten die al de nodige werkervaring hebbenquote:Op vrijdag 16 december 2011 20:38 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
randstad professionals
tempo-team professionals
Klopt denk ik wel. Ik heb een tijd (ruim 2,5 jaar, in de vakanties vaak 4 dagen per week) een bijbaan gehad als administratief medewerker, maar had niet genoeg ervaring voor een uitzendbaantje als administratieve kracht, kreeg ik te horenquote:Op maandag 19 december 2011 13:12 schreef gifkwal het volgende:
Dat is dan erg jammer voor de startende WO-ers. Die vallen echt tussen het wal en de schip, heb ik gemerkt. Een te hoge opleiding voor de meer simpele banen en te weinig ervaring voor de banen op niveau. Ik heb het idee dat er echt heel weinig echte starterfuncties zijn voor net afgestudeerden (tenzij je een hele specifieke studierichting hebt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |