abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105581787
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29
Werkzoekend # 31

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
pi_105582944
heeft iemand hier ervaring met het vaardigheden-CV? Ik zou dit type CV wel s willen gebruiken ipv het chronologische CV, omdat het meer accent legt op prestaties en verbanden tussen wat je gedaan hebt. Kijken wat het oplevert.
pi_105585153
Ik ben ook werkzoekend. Ik kan wel een opleiding volgen binnenkort.
Maar ik denk dat de enige optie voor mezelf beginnen is binnenkort. En dat kan wel met die studie.
Dan kan ik voor bedrijven en particulieren de boekhouding verzorgen.
pi_105596992
Lol, kom ik een vacature tegen waar ze vragen om een handgeschreven sollicitatiebrief. Dat is zooo 1990
pi_105600632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef Woussie1987 het volgende:
Lol, kom ik een vacature tegen waar ze vragen om een handgeschreven sollicitatiebrief. Dat is zooo 1990
Haha, snap ook niet dat ze daar aan beginnen. Duurt voor hun ook 100x langer met lezen van al die brieven. Blij gedrag.
pi_105605951
Handschriftanalyse misschien?
  donderdag 15 december 2011 @ 08:03:17 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105606250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef Woussie1987 het volgende:
om wat voor functie gaat dat?
Leuk dat je op je 3e al sollicitatiebrieven schreef!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105620314
In de administratie. Maar waar vind je tegenwoordig dat je brieven met de hand moet schrijven.
pi_105627246
Zal wel een motivatie-iets zijn. Het kost je simpelweg een sutk meer moeite zo'n brief op papier te zetten dan 'm voor 80% te kopieren van andere brieven natuurlijk :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 15 december 2011 @ 21:37:32 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105633346
Morgen weer uitzendbureau bellen... zou deze week wat horen :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_105634344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:38 schreef kalinhos het volgende:
Zal wel een motivatie-iets zijn. Het kost je simpelweg een sutk meer moeite zo'n brief op papier te zetten dan 'm voor 80% te kopieren van andere brieven natuurlijk :P
Overschrijven :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105635595
Sinds me laatste werkdag begin deze week weer 5 sollicitaties de deur uitgegaan. En mogelijkheid weer voor een sol gesprek
  donderdag 15 december 2011 @ 22:33:30 #13
357984 JavaForumsNL
OndertitelException
pi_105636232
binnenkort maar eens werk vinden maar ik weet niet waar ik moet solliciteren :')
www.Diablolivestream.com | DiabloLiveStream | The Diablo live stream community
www.javaforums.nl/community/stats | JavaForums.nl voor studenten en beginnende ontwikkelaars! Heeft u Java gerelateerde vragen?
pi_105641956
vandaag een afwijzing. Beetje een flauwe ook eigenlijk. Ze waren bang dat ik teveel zou gaan nadenken. Dat is bijna exact de afwijzing van de vorige keer :( . En ik werd gebeld of ik wilde solliciteren op een administratief tijdelijk baantje, zou mooi zijn om gaten te vullen om het zo maar even te zeggen. Het is wel weer een niveau lager dan ik had en ik moet als ik de baan krijg eerder vertrekken van m'n huidige baan, dat is erg jammer.
pi_105642078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:37 schreef Renesite het volgende:
Morgen weer uitzendbureau bellen... zou deze week wat horen :{
In deze barre tijden ben jij 99,9% van de tijd degene die alle moeite moet doen. Als jij niet belt hoor je er nooit meer wat van. Ik heb ook zo'n idee dat het niet zo goed gaat met een aantal grote spelers op de uitzendmarkt.
pi_105642576
Ik vind het echt zo vreemd. Waarom zou je geen mensen willen aannemen die af en toe eens een beetje nadenken. Krijg het idee dat ze liever hersenloze zombies willen.
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 07:13:14 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105645888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

In deze barre tijden ben jij 99,9% van de tijd degene die alle moeite moet doen. Als jij niet belt hoor je er nooit meer wat van. Ik heb ook zo'n idee dat het niet zo goed gaat met een aantal grote spelers op de uitzendmarkt.
Tja, ik ga denk ik maar eens wat meer pushen.
pi_105645916
Je moet die lui echt om de dag lastig vallen. Net zolang totdat ze helemaal knettergek worden van je. Bij de eerste nieuwe vacature die ze binnen krijgen denken ze aan jou. ;)
pi_105648672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 07:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet die lui echt om de dag lastig vallen. Net zolang totdat ze helemaal knettergek worden van je. Bij de eerste nieuwe vacature die ze binnen krijgen denken ze aan jou. ;)
Kan ook weerstand opwekken.
pi_105649106
Ligt eraan, zolang je maar opgewekt en aardig blijft. :)
pi_105649300
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ligt eraan, zolang je maar opgewekt en aardig blijft. :)
Zelfs dan. Verplaats je ook eens in zo'n recruiter. Je hebt geen geschikte baan voor die sollicitant, kijkt elke dag even voor hem en hij blijft je maar lastig vallen. Je zegt elke keer dat je hem zal bellen en je hebt ook de intentie, maar je komt niet van hem af. En omdat je hem continu te woord moet staan kan je je niet eens richten op wat hij daadwerkelijk van je wil.

Natuurlijk moet je contact onderhouden, maar geduld is een schone zaak, je kunt je pijlen dan beter richten op iets anders. Zelf zoeken en reageren op vacatures, of evaluatie van je andere sollicitaties of whatever.

Ik belde over het algemeen wekelijks. Van de 4 uzb's waar ik contact mee onderhield ging het slechts bij 1 vervelen.
pi_105651803
Je moet ook niet steeds met dezelfde persoon bellen. Zorg ervoor dat ze allemaal weten wie je bent! ;)
pi_105654182
Ik heb een vraag. Ik heb nu naast mijn school en sport één dag in de week vrij, de zaterdag. Graag zou ik een bijbaantje willen waarbij ik dus zoveel mogelijk uren op de zaterdag maak. Ik heb de afgelopen tijd een aantal vacaturebanken in de gaten gehouden, echter kwam er niets bij wat voldoet aan mijn eisen:
- Op max. 10km afstand (ivm fietsen)
- In de logistiek (callcenter en supermarkt niets voor mij)
- Op zaterdag werken
Nu snap ik dat ik ook op andere manieren werk kan vinden. Daar gaat mijn vraag dan ook over, is het slimmer om langs magazijnen e.d. langs te gaan en vragen of ze werk hebben, of toch via een uitzendbureau? En als ik dan voor de uitzendbureau's kies, is het dan verstandig om mij gelijk bij meerdere in te schrijven?
pi_105656884
Gelukkig, ik heb weer een sollicitatiegesprek voor volgende week
pi_105657100
Ben op zoek naar werk voor 1-2 dagen in de week, doordeweeks of weekend maakt niet uit, zolang het maar in Amsterdam is.

Iemand die nog plaats heeft in zijn/haar bedrijf
pi_105658910
Heb net een brief ontvangen dat ik op de selectiedag mag komen van de GGZ !

Ik heb naar hun geschreven voor een bbl opleiding. Over een aantal weken is het zo ver, kan nu al niet wachten. Ik ga echt keihard hard mijn best doen !!!
pi_105661333
de ggz schrapt dacht ik juist 100den banen ?
pi_105661400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:37 schreef Aloria het volgende:
Heb net een brief ontvangen dat ik op de selectiedag mag komen van de GGZ !

Ik heb naar hun geschreven voor een bbl opleiding. Over een aantal weken is het zo ver, kan nu al niet wachten. Ik ga echt keihard hard mijn best doen !!!
Heb pas een selectiedag gehad ook voor een baan in de zorg, en ik ben aangenomen :)
Veel succes!
pi_105661428
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:25 schreef zponz het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb nu naast mijn school en sport één dag in de week vrij, de zaterdag. Graag zou ik een bijbaantje willen waarbij ik dus zoveel mogelijk uren op de zaterdag maak. Ik heb de afgelopen tijd een aantal vacaturebanken in de gaten gehouden, echter kwam er niets bij wat voldoet aan mijn eisen:
- Op max. 10km afstand (ivm fietsen)
- In de logistiek (callcenter en supermarkt niets voor mij)
- Op zaterdag werken
Nu snap ik dat ik ook op andere manieren werk kan vinden. Daar gaat mijn vraag dan ook over, is het slimmer om langs magazijnen e.d. langs te gaan en vragen of ze werk hebben, of toch via een uitzendbureau? En als ik dan voor de uitzendbureau's kies, is het dan verstandig om mij gelijk bij meerdere in te schrijven?
Sowieso bij zoveel mogelijk uitzendbureaus inschrijven. Maar bij bedrijven langsgaan schijnt wel een goede methode te zijn maar heb het zelf nog nooit geprobeerd :P
pi_105662268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Sowieso bij zoveel mogelijk uitzendbureaus inschrijven. Maar bij bedrijven langsgaan schijnt wel een goede methode te zijn maar heb het zelf nog nooit geprobeerd :P
Nou dat heb ik dus ook gedaan met de reactie : Goh mevrouw u heeft geen afspraak gemaakt. Hahah hoe denkt u dat ze nu tijd voor u heeft. Kom maar terug als u een afspraak heeft gemaakt.....

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:46 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Heb pas een selectiedag gehad ook voor een baan in de zorg, en ik ben aangenomen :)
Veel succes!
Ja hopelijk zien hun in dat ik een goede kandidaad ben met de kwaliteiten die je nodig hebt als verpleegkundige !
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 18:14:41 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105664324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 07:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nou ja, ik heb atm nog 20-30 uur te werken, dus wat dat betreft is het wel zo dat ik ng werk. Maar ik kreeg al bericht terug dat bij de organisatie ook bezuinigingen zijn en dat ze eerst moeten inventariseren...
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:57:45 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105665886
Hebben uitzendbureaus wel functies op HBO/WO niveau? Als ik er langs loop, vragen ze altijd om heftruckchauffeurs, logistiek medewerkers en dergelijken.

Ik kom over iets van vier maanden op straat te staan. Uitkering krijg ik niet omdat ik vrijwillig vertrek in ruil voor een oprotpremie. Hopelijk vind ik zsm een aansluitende baan, zodat ik nog wat over heb van die premie :)
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 19:28:48 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105667047
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Hebben uitzendbureaus wel functies op HBO/WO niveau? Als ik er langs loop, vragen ze altijd om heftruckchauffeurs, logistiek medewerkers en dergelijken.

Ik kom over iets van vier maanden op straat te staan. Uitkering krijg ik niet omdat ik vrijwillig vertrek in ruil voor een oprotpremie. Hopelijk vind ik zsm een aansluitende baan, zodat ik nog wat over heb van die premie :)
Ja, op zich hebben ze die wel... maar goed zoeken :+
pi_105669914
quote:

randstad professionals
tempo-team professionals
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:52:43 #35
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105679456
quote:

Heb je een beëindiging overeenkomst getekend? Ik vertek ook "vrijwilkig" met oprotpremie, maar ik krijg wel ww omdat het een wederzijdse opzegging is met initiatief vanuit de werkgever. En dat staat dan in de beëindiging overeenkomst :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_105680215
Hmm deze is ook leuk; er is een functie vrijgekomen intern waar ik 2 jaar geleden op heb gesolliciteerd. Dat was mijn meest negatieve ervaring met solliciteren tot nu toe. Misschien moet ik maar gewoon de stoute schoenen aantrekken, het is niet alsof ik stil heb gezeten, er staan 2 banen extra op m'n CV nu.
pi_105703828
/ meld zich voor waarschijnlijk 1 weekje :D
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:02:41 #38
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105706826
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:52 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Heb je een beëindiging overeenkomst getekend? Ik vertek ook "vrijwilkig" met oprotpremie, maar ik krijg wel ww omdat het een wederzijdse opzegging is met initiatief vanuit de werkgever. En dat staat dan in de beëindiging overeenkomst :)
Voorlopig teken ik nog niks. :P
Ik val onder het ambtenarenrecht, dus eventuele ww moet de instelling zelf dokken. Daarom krijg ik relatief veel mee (10 maanden bruto na drie jaar werken), maar dan moet ik wel afstand doen van ww-rechten.
Voorlopig teken ik nog niks. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat gunstiger voor mij is. Oprotpremie incasseren of wachten tot ze me ontslaan en dan de ww-molen in.
pi_105732720
ik mag over, als het meezit, een dik half jaar ook gaan zoeken voor werk. Studie is dan afgerond. Maar zit me nu al suf te solliciteren voor een afstudeerstage. En nu al kom ik nergens aan de bak omdat er een ander nét iets meer ervaring heeft }:| Dat schrijven van soll.brieven vind ik ook niet de leukste klus ooit. :r
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_105734531
quote:
Ligt het nou aan mij of missen zij 80% van de sectoren waarin je werkzaam kunt zijn? Sure, hartstikke interessante benamingen, dat Finance Contract HR & Management and Sales gebeuren, maar hebben zij niets voor ontwerpers, kunstenaars, architecten, etc?
pi_105735292
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:34 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ligt het nou aan mij of missen zij 80% van de sectoren waarin je werkzaam kunt zijn? Sure, hartstikke interessante benamingen, dat Finance Contract HR & Management and Sales gebeuren, maar hebben zij niets voor ontwerpers, kunstenaars, architecten, etc?
In Nederland hebben we alleen maar hippe functies waar sales, management en business voor staan.

Ik wou eens bij Randstad bij een van die functies solliciteren, werd ik geweigerd omdat ik een technische achtergrond had, en ze zochten alleen bedrijfseconomen voor al die bijbaantjes in de sales en troep, alsof dat er wat mee te maken had :') ;( :'(
pi_105762571
We zijn weer 'lekker' aan het solliciteren, hoewel het erg moeilijk zal worden om nog een baan te bemachtigen zo vlak voor de feestdagen, gok ik. Maar we houden hoop!
pi_105763223
quote:
ik kom juist alleen maar hbo/wo vacatures tegen :D

Voor mij wat minder dus!
Weinig vacatures hier op dit moment, dus ga er straks een zooi open sollicitaties uitgooien :)
pi_105767472
quote:
Ik heb ook wel eens gesolliciteerd op een functie via Tempo Team Professionals. Niet eens bewust, maar de functie sprak me aan. Werd ik daarna opgebeld door een vrouw die me letterlijk verzocht om over een jaar of drie nog maar eens terug te bellen, want zij werken alleen maar met kandidaten die al de nodige werkervaring hebben ;(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_105767978
Dat is dan erg jammer voor de startende WO-ers. Die vallen echt tussen het wal en de schip, heb ik gemerkt. Een te hoge opleiding voor de meer simpele banen en te weinig ervaring voor de banen op niveau. Ik heb het idee dat er echt heel weinig echte starterfuncties zijn voor net afgestudeerden (tenzij je een hele specifieke studierichting hebt).
  maandag 19 december 2011 @ 13:24:52 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105768473
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:12 schreef gifkwal het volgende:
Dat is dan erg jammer voor de startende WO-ers. Die vallen echt tussen het wal en de schip, heb ik gemerkt. Een te hoge opleiding voor de meer simpele banen en te weinig ervaring voor de banen op niveau. Ik heb het idee dat er echt heel weinig echte starterfuncties zijn voor net afgestudeerden (tenzij je een hele specifieke studierichting hebt).
Klopt denk ik wel. Ik heb een tijd (ruim 2,5 jaar, in de vakanties vaak 4 dagen per week) een bijbaan gehad als administratief medewerker, maar had niet genoeg ervaring voor een uitzendbaantje als administratieve kracht, kreeg ik te horen -O- Beetje tragisch wel.

Ik had ook een keer Randstad gebeld over iets wat ik op hun site had gevonden over een programma voor mensen vanuit andere beroepen die graag voor de klas wilden gaan staan, maar toen kreeg ik de vraag of ik mijn lesbevoegdheid had - nee dus. Toen ik verwees naar deze pagina, waarop staat dat ja zonder lesbevoegdheid voor de klas kon staan, 'was dat in dit geval niet zo', oids :{

Duidelijkheid voor alles! :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_105778670
Vanochtend vroeg een viertal uitzendbureaus gebeld ivm leuke vacatures, allen mijn cv en motivatie toegestuurd, maar eventjes een belletje terug is kennelijk al teveel gevraagd. Ik word hier zo moe van.
pi_105782366
Dat is net zoiets als HBO-studies; ze zullen je niet terugbellen omdat jij degene bent die meer de pineut bent als zij onduidelijk zijn of falen.

Zelf je CV opsturen, zelf achteraan bellen, zelf langsgaan om te vragen hoe het ervoor staat, evt zelf bedrijven voorstellen, daar zelf langsgaan en zelf afspraken maken om een contract met uitzendbureau te fixen :) Hoe minder je zit te wachten, des te meer kans dat je een baan krijgt. Suc6 ;)

(Bij HBO opleidingen moet je tegenwoordig ook zelf vragen om data van toetsen, er achteraangaan voor de beoordelingen, en zelf checken of deze dan ook klopt.)
pi_105786838
vrijdag een afrondend gesprek *O* baan dus denk ik wel in de pocket *O* *O*
pi_105788411
Daar ben je dan ook Chuck Norris voor! Gefeliciteerd!
  maandag 19 december 2011 @ 22:43:25 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105796617
Chuck Norris does not apply for jobs, he allows companies to hire him, occasionally :7

Gefeli!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')