http://www.pzc.nl/regio/z(...)alco-is-failliet.ecequote:Aluminiumfabriek Zalco is failliet
MIDDELBURG - Aluminiumfabriek Zalco in Vlissingen-Oost is failliet.
De rechtbank in Middelburg heeft het faillissement uitgesproken. Het bedrijf heeft het al jaren buitengewoon zwaar. Bij Zalco werken 480 mensen in vaste dienst en 130 uitzendkrachten.
Het personeel is door de directie ingelicht. Koos de Meij van FNV-Bondgenoten reageert geschokt op de mededeling.
De PZC meldde in september dat Zalco dit jaar afstevent op een ernstig verlies. Directeur Wout Kusters wees toen op twee belangrijke oorzaken voor de situatie: het besluit van Duitsland om kerncentrales uit bedrijf te nemen na de kernramp in Japan, waardoor de stroomprijs is gestegen, en de crisis op de beurs waardoor de aluminiumprijs is gedaald.
Zalco streefde de laatste tijd ernaar om alle betrokkenen bij het bedrijf (eigenaar, overheden, leveranciers, onderaannemers en werknemers) een bijdrage te laten leveren aan een kostenreductie. Werknemers spraken onlangs af om voortaan in eigen tijd te douchen. Dat levert per saldo meer productietijd op. De vraag van de directie aan het personeel om salaris in te leveren stuitte op een ferm nee.
En nu hebben ze helemaal geen werk meer. Ik weet nou niet wat beter is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:39 schreef Doodloper het volgende:
Mja, je weet de context niet. Misschien kreeg de directie zelf nog wel een riant salaris, en dan zou ik ook niet snel een loonsverlaging accepteren als fabrieksedewerker met toch al niet een geweldig riant salaris.
Is wel zoquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:38 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zie nergens staan dat de vakbonden hebben geadviseerd om tegen de loonverlaging te stemmen?
Mjah, op zich een logische gedachte, maar als ik per direct 20% moet inleveren, dan moet ik m'n auto verkopen, m'n huis verlaten en zit ik aan de grond genageld omdat ik het niet meer betalen kan. En dat komt wel weer goed, maar zo op korte termijn zou ik daar een tik aan overhouden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:00 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Is wel zo
Maar, wat liever, je loon voor een vijfde ( EEN VIJFDE , 20% ) inleveren en na een halfjaar in de WW en nog 56 procent van je orriginele loon overhouden (ongeveer).
Of zeggen, je kan mijn rug op, falliet gaan we toch wel, dan maar een hogere WW?(of aanvulling, of weet ik veel hoe het werkt
) Voor mij lijkt het een logische stap.
De WW voor deze personen wordt toch wel 70% van hun laatst verdiende loon. Wat nog lulliger kan zijn is dat er een opkoper/doorstart plaats vind. Deze opkopper kan je dan een salaris van 70% bieden, mocht je dit weigeren krijg je ook geen WW meer.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Mjah, op zich een logische gedachte, maar als ik per direct 20% moet inleveren, dan moet ik m'n auto verkopen, m'n huis verlaten en zit ik aan de grond genageld omdat ik het niet meer betalen kan. En dat komt wel weer goed, maar zo op korte termijn zou ik daar een tik aan overhouden.
Bouwen ze het af, dan wil ik daar wellicht over nadenken. Al is er in die sector werk zat. Zeker als je niet bang bent voor vieze handjes.
En een bandmedewerker zal geen gouden bergen verdienen, dus 20% hakt er dan wel in.
inderdaad goede aanvulling op hetgeen wat ik bedoelde, dank u.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:35 schreef Knarf het volgende:
[..]
De WW voor deze personen wordt toch wel 70% van hun laatst verdiende loon. Wat nog lulliger kan zijn is dat er een opkoper/doorstart plaats vind. Deze opkopper kan je dan een salaris van 70% bieden, mocht je dit weigeren krijg je ook geen WW meer.
Dat dus. Vakbondenquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:21 schreef robin007bond het volgende:
Vakbonden doen inderdaad vaak meer kwaad, dan goed. Belangrijke hervormingen worden vaak tegengehouden en salarissen worden vaak boven de marktwaarde gehouden.
Aan de ene kant is het wel belangrijk dat werknemers zich kunnen verenigen en kunnen opkomen voor hun belangen. Misschien een goed idee om vakbonden minder politieke invloed te geven.
Daarnaast gun ik dat FNV-plebs natuurlijk niks. Hahahaha.
Stel dat ze akkoord waren gegaan met 20% korting op het toch al niet geweldige fabriekssalaris en daarna de tent alsnog op de fles ging waardoor ze 70% van de 80% van hun originele salaris? Ik zou er als werknemer ook geen geloof in hebben; dat bedrijf had waarschijnlijk toch al weinig overleveingskansen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Mjah, op zich een logische gedachte, maar als ik per direct 20% moet inleveren, dan moet ik m'n auto verkopen, m'n huis verlaten en zit ik aan de grond genageld omdat ik het niet meer betalen kan. En dat komt wel weer goed, maar zo op korte termijn zou ik daar een tik aan overhouden.
Bouwen ze het af, dan wil ik daar wellicht over nadenken. Al is er in die sector werk zat. Zeker als je niet bang bent voor vieze handjes.
En een bandmedewerker zal geen gouden bergen verdienen, dus 20% hakt er dan wel in.
Ja want lassen is hetzelfde als gieten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:45 schreef JellieVrolijk het volgende:
http://www.indeed.nl/Aluminium-Lasser-vacatures
Het is nu niet zo dat daar geen ander werk in te vinden is.
Je gaat wel erg kort door de bocht. De arbeiders hebben het minste inspraak maar zijn wel de schuldigen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:36 schreef Setting_Sun het volgende:
Het had zo maar één van de zeven plagen uit de bijbel kunnen zijn: de vakbonden
Want in plaats van loon in te leveren laten ze hun werkgever liever failliet gaan
[..]
http://www.pzc.nl/regio/z(...)alco-is-failliet.ece
lever jij wel zomaar je loon in, als je werkgever problemen heeft?quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:36 schreef Setting_Sun het volgende:
Want in plaats van loon in te leveren laten ze hun werkgever liever failliet gaan
quote:De vraag van de directie aan het personeel om salaris in te leveren stuitte op een ferm nee.
?quote:De vraag van het personeel aan de directie om salaris in te leveren stuitte op een bulderend hoongelach.
Kun jij niet beter bij geenstijl klagen ? zuchtquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:36 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]
http://www.pzc.nl/regio/z(...)alco-is-failliet.ece
Ik zou op tijd een andere baan zoeken als ik geen vertrouwen meer had in mijn 'leiders'quote:Op woensdag 14 december 2011 10:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
Terecht; ik zou ook pertinent weigeren salaris in te leveren ter compensatie van wanbeleid en mismanagement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |