quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:13 schreef ZaZoe het volgende:
Ah nee hè, geen sneeuwbuien zaterdag, komt er niemand op mijn verjaardagsfeest, zit ik met al die taart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer komt die sneeuw
Paardelul !!!
huh,waar,wanneer?quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:08 schreef Narasan het volgende:
Deze foto is door mij genomen. Een hagelbui die over het zuiden van Limburg trok
[ afbeelding ]
PS: Dit zijn meerdere kleine stenen, niet 1 groot ding.
PS: Sorry voor de mindere kwaliteit!
Inderdaad, ken ook een aantal mensen die daar aardig aan mee doen en waar geen hond op de site komt... Maar goed, voor sneeuw moeten we denk echt naar de alpen. Daar wordt even een slordige 170mm neerslag verwacht tot volgende week. Val Thorens bijna 2 meter sneeuw.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:50 schreef WeerServies het volgende:
@ Sea, voorlopig alleen je jezelf geloven. Merk op dat het steeds een verwachting blijft die wij neerzetten en je dus best gewoon ook de berichten gaat volgen. Menig weeramateurs worden soms teveel afgeslacht door de media terwijl ze wel genoeg onderstrepen dat het kansen zijn.
Dat vind ik soms jammer.
Nou, maar even in de gaten houden dus. Heb nog een fikse tocht van 300 kilometer te gaan op vrijdagavond. En met een zware storm is da nie fijn niequote:Op woensdag 14 december 2011 08:52 schreef Zweeffie het volgende:
nou als het door gaat wat ze voorspellen ,voor vrijdag kun je je lol op orkaan buien en zware storm
Teken voor!quote:Op woensdag 14 december 2011 07:54 schreef aloa het volgende:
GFS komt weer met een windkracht 10 voor vrijdag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oi toch weer feest.... hangt de slingers weer op.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:54 schreef aloa het volgende:
GFS komt weer met een windkracht 10 voor vrijdag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forse windstoten berekend daar, tot 110 km/u in Limburgquote:Op woensdag 14 december 2011 09:42 schreef Drugshond het volgende:
Z-Ned krijgt wel wat mee zie ik....(ik zit niet te wachten op stormschade).
Qua kerndruk valt het allemaal wel wee mee.....zag er een paar dagen geleden veel beter uit.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oi toch weer feest.... hangt de slingers weer op.
I see..... maar het (GFS) model is niet zo stabiel als afgelopen dinsdag.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:46 schreef Weatherman het volgende:
Forse windstoten berekend daar, tot 110 km/u in Limburg
Nou persoonlijk vind ik van wel, EC is in mijn ogen meer aan het zwabberenquote:Op woensdag 14 december 2011 09:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
I see..... maar het (GFS) model is niet zo stabiel als afgelopen dinsdag.
maar waar?!quote:Op woensdag 14 december 2011 10:23 schreef aloa het volgende:
ECMWF kimt met een sneeuwsignaal. De oper gaat zelfs voor bijna 20cm op vrijdag.![]()
[ afbeelding ]
Lijkt erop dat het blijft liggen na verloop van tijd en dan kan het best een "grote" hoeveelheid worden ( aantal cmquote:Op woensdag 14 december 2011 10:41 schreef Paul het volgende:
Gaat het vrijdag sneeuwen? Natte zeker?
wtfquote:Op woensdag 14 december 2011 11:31 schreef MaLo het volgende:
weer.nl geeft 35mm sneeuw aan voor vrijdagmiddag in Enschede.
Lijkt me een beetje veel
Ik hoop dat de echte weerkenners uit dit topic het vooruitzicht van weer.nl even komen ontkrachtenquote:
Zuidoosten zeker weerquote:Op woensdag 14 december 2011 12:19 schreef De_Nuance het volgende:
Zal wel weer regenhozen in het westen en sneeuw in het oosten worden
Dolletjes! En dat in de laatste dagen voor mijn vakantie.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:21 schreef Drassss het volgende:
Vooral in het zuiden kunnen de temperaturen onder 0 komen te liggen de komende dagen.. Dus wat winterse neerslag is niet uitgesloten
De A58 zonder sneeuw is ook al niet te doenquote:Op woensdag 14 december 2011 12:21 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dolletjes! En dat in de laatste dagen voor mijn vakantie.
Kan ik alsnog de trein pakken, want de A58 bij sneeuw gaat hem écht niet worden.
Daarom juist!quote:Op woensdag 14 december 2011 12:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
De A58 zonder sneeuw is ook al niet te doen
Dan is het weekend en maak ik me niet drukquote:Op woensdag 14 december 2011 12:24 schreef Weatherman het volgende:
Zal allemaal wel mee vallen, misschien wat natte sneeuw, waardes zijn totaal niet goed. Ik zou me meer drukker gaan maken over zondag
Zijn jullie allemaal echt zo onoplettend? 35mm is enorm weinig, 3,5cm maar. Het ensemble laat hoeveelheden zien van 20cm, dat is dus 200mm.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:31 schreef MaLo het volgende:
weer.nl geeft 35mm sneeuw aan voor vrijdagmiddag in Enschede.
Lijkt me een beetje veel
ditquote:Op woensdag 14 december 2011 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Zijn jullie allemaal echt zo onoplettend? 35mm is enorm weinig, 3,5cm maar. Het ensemble laat hoeveelheden zien van 20cm, dat is dus 200mm.
quote:Op woensdag 14 december 2011 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Zijn jullie allemaal echt zo onoplettend? 35mm is enorm weinig, 3,5cm maar. Het ensemble laat hoeveelheden zien van 20cm, dat is dus 200mm.
Vuistregel is 1mm neerslag is 1 cm sneeuw! Nederland 1.2mm is 1cm sneeuw......quote:Op woensdag 14 december 2011 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Gelukkig, daar is een weerkennerquote:Op woensdag 14 december 2011 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wie moet ik nu gelovenquote:Op woensdag 14 december 2011 12:49 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Vuistregel is 1mm neerslag is 1 cm sneeuw! Nederland 1.2mm is 1cm sneeuw......
Jammer alleen dat de temp maandag weer omhoog schiet, dat is nu net niet de bedoeling.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:23 schreef aloa het volgende:
ECMWF kimt met een sneeuwsignaal. De oper gaat zelfs voor bijna 20cm op vrijdag.![]()
[ afbeelding ]
en zeker naar EHV nietquote:Op woensdag 14 december 2011 12:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, maar is ingewikkeld, heeft ook allemaal te maken met dichtheid van de sneeuw enz enz. Normaal gesproken wordt in Nederland 1.2mm neerslag gelijk gesteld aan 1 cm sneeuwquote:Op woensdag 14 december 2011 12:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wie moet ik nu geloven
Edit: volgens wikipedia heb jij gelijk...
Dus die halve meter in maart 2005 was dus 500mm?quote:Op woensdag 14 december 2011 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee, dat was dan 50mm neerslag * 10 = 500mm sneeuwquote:Op woensdag 14 december 2011 13:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dus die halve meter in maart 2005 was dus 500mm?right
als onze gerrit H het weer presenteert heeft hij het over CM of MM, hij zegt nooit: nou mensen, morgen 3mm sneeuw, maar ik bedoel dan eigenlijk wel 3 centimeter he ! HIHAHOquote:Op woensdag 14 december 2011 14:03 schreef Weatherman het volgende:
Is al opgelost en al paar keer neergezet hier.....
Tis net als met strooizout...tegen de tijd dat je uiteindelijk besluit dat het verstandiger was geweest om strooizout thuis te hebben is het uitverkocht...quote:Op woensdag 14 december 2011 14:46 schreef Bastard het volgende:
Ik twijfel nog steeds om snowboots te halen.. wat denken jullie?
En inmiddels heb ik 25kg thuis liggen.... maarja nu is er geen sneeuw of ijzel!quote:Op woensdag 14 december 2011 14:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis net als met strooizout...tegen de tijd dat je uiteindelijk besluit dat het verstandiger was geweest om strooizout thuis te hebben is het uitverkocht...
Het geeft de kerstboom wel een sneeuwtint als je daar wat overheen strooit, maar ja, dan heb je nog 24,5kgquote:Op woensdag 14 december 2011 14:52 schreef djayzz het volgende:
[..]
En inmiddels heb ik 25kg thuis liggen.... maarja nu is er geen sneeuw of ijzel!
Keer sleetje rijden met jou en dan zonder sneeuw lijkt me ook best leukquote:Op woensdag 14 december 2011 14:54 schreef Toradora het volgende:
Sneeuw mag nu wel een keer komen, ik sta al weken met mn slee klaar
Dat samen met je UI is best grappigquote:Op woensdag 14 december 2011 14:54 schreef Toradora het volgende:
Sneeuw mag nu wel een keer komen, ik sta al weken met mn slee klaar
Dan ook zonder slee... Anders vind ik het geen ruk aanquote:Op woensdag 14 december 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Keer sleetje rijden met jou en dan zonder sneeuw lijkt me ook best leuk
Gewoon doen, heb je er dit jaar niks aan, dan andere jaren wel (tenminste, ik neem aan dat je voeten niet meer groeienquote:Op woensdag 14 december 2011 14:46 schreef Bastard het volgende:
Ik twijfel nog steeds om snowboots te halen.. wat denken jullie?
Jij hebt tenminste koffiequote:
quote:Op woensdag 14 december 2011 15:02 schreef Toradora het volgende:
[..]
Dan ook zonder slee... Anders vind ik het geen ruk aan
Vrijdag veel wind, heel veel regen...zondag kans op sneeuwquote:
Ook weer waar, maar ik bedoelde ook meer voor mn dochtersquote:Op woensdag 14 december 2011 15:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gewoon doen, heb je er dit jaar niks aan, dan andere jaren wel (tenminste, ik neem aan dat je voeten niet meer groeien).
Oh ja, mijn dochter had vorig jaar sneeuwlaarzen, die gingen kapot, wij nog nét ergens een paar op de kop kunnen tikken, stervensduur, en daarna heeft het nog maar twee dagen gesneeuwd, en dit jaar zijn ze te kleinquote:Op woensdag 14 december 2011 15:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ook weer waar, maar ik bedoelde ook meer voor mn dochters
Volgens Piet Drassssma:quote:
Nou dat dus! Ik zag een aanbieding voor 15 euro per paar, laat ik ze maar halen voor de zekerheid want het loopt wel lekker warm voor het geval dat. Vorig jaar stonden ze tot hun knieen in de sneeuw en waren ze uitverkochtquote:Op woensdag 14 december 2011 15:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh ja, mijn dochter had vorig jaar sneeuwlaarzen, die gingen kapot, wij nog nét ergens een paar op de kop kunnen tikken, stervensduur, en daarna heeft het nog maar twee dagen gesneeuwd, en dit jaar zijn ze te klein. Maar wij hebben al wel nieuwe voor haar gekocht, ze zijn ook lekker om mee buiten te spelen als het koud is, of er nu sneeuw ligt of niet.
Faalbeerquote:Op woensdag 14 december 2011 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
2 meter sneeuw?quote:Op woensdag 14 december 2011 15:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Faalbeer
Dan zou er tussen nu en komende zaterdag dus 2000(!) millimeter aan neerslag vallen om een die voorspelde 150-200cm sneeuw te komen.
Tuurlijk...
Oeps, ik doelde natuurlijk op de voorspelde sneeuw in de Alpen.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
2 meter sneeuw?"In Nederland kwam de sneeuw in januari 1987 op Terschelling tot circa 80 cm" http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuw
Buitenom dat staat 1 meter sneeuw niet gelijk gelijk aan 1000 mm neerslag in de vorm van regen. 1 meter sneeuw staat eerder gelijk aan 120 mm water.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Oeps, ik doelde natuurlijk op de voorspelde sneeuw in de Alpen.
Ja, dat was nu juist het punt wat ik bedoelde te maken...quote:Op woensdag 14 december 2011 16:50 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Buitenom dat staat 1 meter sneeuw niet gelijk gelijk aan 1000 mm neerslag in de vorm van regen. 1 meter sneeuw staat eerder gelijk aan 120 mm water.
http://www.omroepbrabant.(...)acht+in+Brabant.aspxquote:EINDHOVEN - De komende uren wordt het opnieuw onstuimig weer in Brabant. Er vallen fikse regenbuien, mogelijk met onweer en hagel. Daarbij zijn windstoten tot 75 kilometer per uur mogelijk.
Op de website van Buienradar is te zien dat onze provincie de komende drie uur wordt getroffen door grote hoeveelheden regen. De kans op drukte tijdens de spits is dan ook aanzienlijk.
Het zal misschien aan mij liggen, maar dat iemand voor zo'n stukje diarree gewoon nog salaris krijgt is voor mij echt een raadselquote:Op woensdag 14 december 2011 17:15 schreef Fredo55 het volgende:
Dat er nog mensen in de 3uurs radar geloven._
Hoe kun je buien die nog kunnen ontstaan of activeren voorspellen.
Inderdaad, zulke dingen zijn niet te bevatten.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het zal misschien aan mij liggen, maar dat iemand voor zo'n stukje diarree gewoon nog salaris krijgt is voor mij echt een raadsel
quote:Op woensdag 14 december 2011 12:22 schreef Drassss het volgende:
Ja, plots is het zo dat 100 millimeter neerslag niet meer goed is voor grofweg 1 meter sneeuw, maar slechts voor 10cm sneeuw.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:05 schreef horned_reaper het volgende:
Huh? Is er vandaag iets gebeurd buiten? ...... Hier is het de hele dag droog en bijna windstil geweest. (Voor zover ik iets van buiten heb meegekregen)
Gohquote:EINDHOVEN - Het gevreesde slechte weer in Brabant is uitgebleven. Zware regenbuien trokken net langs onze provincie. In de loop van de avond trekt er wel nog een flinke bui over Brabant.
In eerste instantie was op de website van Buienradar te zien dat onze provincie aan het begin van de avond flink zou worden getroffen door regenbuien. Maar die buien bereikten Brabant dus vrijwel niet.
Later droog
Later op de avond wordt het droog en klaart de lucht op sommige plaatsen op. Wel blijft het winderig.
laat de storm maar iets zuidelijker trekkenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:27 schreef Crazy-M het volgende:
Erwin kroll, op NED1 die weet het ook nog niet wat het vrijdag wordt.
Ligt er aan hoe de storm over het land heen trekt, trekt hij er vol overheen, is het veel wind en regen.
Trekt hij iets zuidelijker dan wordt het minder wind en sneeuw
ik heb een flauw vermoeden dat als er sneeuw komt, dat het verkeer + gemeentes niet voorbereid zijn, zeker omdat pas morgen duidelijker is hoe de depressi zich gaat gedragenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
laat de storm maar iets zuidelijker trekken
deze situatie hadden we in nov 2005 ook toen was het hier in het noorden de hele dag droog en zonnig terwijl het midden bakken met sneeuw kreeg
RTL4 Peter T. durfde nog helemaal niks te zeggen. "Dat zien we morgen wel! "quote:Op woensdag 14 december 2011 20:27 schreef Crazy-M het volgende:
Erwin kroll, op NED1 die weet het ook nog niet wat het vrijdag wordt.
Ligt er aan hoe de storm over het land heen trekt, trekt hij er vol overheen, is het veel wind en regen.
Trekt hij iets zuidelijker dan wordt het minder wind en sneeuw
Regen hieroquote:Op woensdag 14 december 2011 20:43 schreef Fredo55 het volgende:
Zojuist binnen een minuut 3 vallende sterren gezien.
Kraakhelder richting het noordoosten.quote:
Als je omroep Brabant moet geloven zijn het pittige buienquote:Op woensdag 14 december 2011 20:48 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Kraakhelder richting het noordoosten.
Wel regen op komst, als ik zo naar Vlaanderen kijk.
Wow haha, ik lees dit, kijk echt net 10 seconden ff buiten, meteen vallende ster.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:43 schreef Fredo55 het volgende:
Zojuist binnen een minuut 3 vallende sterren gezien.
Die Peter ja..... Was hier op Fok niet een topic van Peter Timorave? Die gast spoort niet helemaal.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:36 schreef INViCTuS het volgende:
Peter friemelteef
Het zal wel geen sneeuw worden. Neerslag zal er zeker wel gan vallen en ook niet heel weinig, dat staat al dagen vast. Het meeste valt in de nacht en vroege ochtend. het venijn zit 'm in de wind...
Ja, 3uur vooruit kijken op buienradar.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Als je omroep Brabant moet geloven zijn het pittige buien
Peter T: en dan nu het weer, vandaag geen weer,... morgen zijn we er weer.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
RTL4 Peter T. durfde nog helemaal niks te zeggen. "Dat zien we morgen wel! "
Als het lagedrukgebied verder wil uitdiepen en net ten noorden van de waddeneilanden langs wil trekken ipv over het land, dan is het hier feest.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus vanaf morgenavond omstreeks 20u gaat het stormen/regenen en dat gebied houdt aan tot vrijdag laat in de middag? Hopelijk zit daar een sneeuwdump in
No shitquote:Op woensdag 14 december 2011 12:49 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Vuistregel is 1mm neerslag is 1 cm sneeuw! Nederland 1.2mm is 1cm sneeuw......
Nogmaals..... de SNEEUWpluim geeft op zijn Y-as het aantal CENTIMETERS sneeuw aan.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Faalbeer
Dan zou er tussen nu en komende zaterdag dus 2000(!) millimeter aan neerslag vallen om een die voorspelde 150-200cm sneeuw te komen.
Tuurlijk...
Mooi, dan maar sneeuw, en ja hoor, oosten van het land, Knutsel zal wel prijs hebben zoals deze run nu isquote:Op woensdag 14 december 2011 22:58 schreef Drassss het volgende:
Nieuwste GFS kaarten geven aan dat het L-gebied precies over Nederland trekt. Dus geen extreme wind is de verwachting.
Klopt die is verwijderd.. Misschien komt er nog een alternatieve kaart, maar de oude kaart was niet extreem handigquote:Op woensdag 14 december 2011 23:32 schreef seasushi het volgende:
Mis ik nu de user kaart in de OP?
kan niet meer vinden en het oosten van het land is zo'n ruim begrip
o
Waarom verwijderd?quote:Op woensdag 14 december 2011 23:33 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt die is verwijderd.. Misschien komt er nog een alternatieve kaart, maar de oude kaart was niet extreem handig
dat was zo'n rare dag. in het noorden had men iets van: waar hebben jullie het over? het is windstil en zonnig? terwijl ik hier in Amsterdam met hagequote:Op woensdag 14 december 2011 20:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
laat de storm maar iets zuidelijker trekken
deze situatie hadden we in nov 2005 ook toen was het hier in het noorden de hele dag droog en zonnig terwijl het midden bakken met sneeuw kreeg
leggerkisten werken ook best goed weet ik uit ervaring. Wel goed blijven invetten natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2011 23:57 schreef andreas612 het volgende:
Mensen die bang zijn voor sneeuw, koop gevoerde bouwlaarzen, heb er vorig jaar 2 uur mee door de duinen gebanjerd (ca. 30/40cm) en had na afloop nog steeds droge maar ook vooral warme voeten
idd.onderhouden dan. Heb hier een paar versleten kisten staan en die zijn niet meer waterdicht.quote:Op donderdag 15 december 2011 00:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
leggerkisten werken ook best goed weet ik uit ervaring. Wel goed blijven invetten natuurlijk.
ok, maar ik zit niet in het legerquote:Op donderdag 15 december 2011 00:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
leggerkisten werken ook best goed weet ik uit ervaring. Wel goed blijven invetten natuurlijk.
Lees jij eerst je eigen post even door.quote:Op woensdag 14 december 2011 22:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nogmaals..... de SNEEUWpluim geeft op zijn Y-as het aantal CENTIMETERS sneeuw aan.
Een aantal leden van het model van deze ochtend gaven dat aantal centimeters dus ook aan.....
Kijk eerst even naar jezelf voordat je anderen een "Faalbeer" noemt.
Jij beweert hier gewoon dat voor 15cm sneeuw 150mm neerslag nodig is. Dat is niet waar.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Kan je dan niet strikken?quote:Op donderdag 15 december 2011 00:03 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ok, maar ik zit niet in het legeren ze hebben veters
![]()
De voorspellingswaarde is ook onzeker..... al de hele week.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een onduidelijkheid zeg, de een zegt dat het wel gaat stormen, de ander weer niet. Ook de voorspelde sneeuw is nog altijd onzeker.
We zullen het morgen zien, ben heel benieuwd.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat op elk moment van de dag anders kan verlopen. Je weet maar nooit hoe die depressie zich gaat reageren.
Voor het zelfde geld schiet die naar het noorden en krijgen we storm, of pleurt een eind onder Nederland en we hebben aanzienlijke sneeuwkansen!
hoest met porsje!?quote:Op donderdag 15 december 2011 11:47 schreef Paul het volgende:
Ik verwacht morgen 20 cm sneeuw jongens
wel wollen inlegzooltjes kopen dan. Je voeten blijven wel droog, maar steenkoud.quote:Op donderdag 15 december 2011 00:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hij trekt over Belgie/Nederland/Midden Duitsland/Polen en vervolgens richting Scandinavië. De ergste wind zit midden-Frankrijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:24 schreef Crazy-M het volgende:
al meer bekend van de richting waar de depressi heen gaat ?
of is dat nog niet duidelijk op de kaarten ?
De code rood is wel vrij ver bij Nederland uit de buurt, wij in Twente tikken nog nét de code geel aanquote:Op donderdag 15 december 2011 15:30 schreef Drassss het volgende:
Zozo code rood nu zelfs.
Krulletje van het lage drukgebied net NW van Texel
Ja dat zeker. Maar puur ter info dat men daar toch een pittig windje verwacht en wat sneeuwquote:Op donderdag 15 december 2011 15:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
De code rood is wel vrij ver bij Nederland uit de buurt, wij in Twente tikken nog nét de code geel aan
Ja inderdaadquote:Op donderdag 15 december 2011 15:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja dat zeker. Maar puur ter info dat men daar toch een pittig windje verwacht en wat sneeuw
Het kaartje is trouwens via Frutsel hier gekomenquote:Op donderdag 15 december 2011 15:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Overigens geeft Unwetterzentrale.de nog wel een groter "oranje" gebied, dat tot noordelijker komt dan op het kaartje dat jij gepost hebt. Dus wie weet pakken we morgen toch nog wat van de storm mee
http://www.omroepbrabant.(...)Brabantse+wegen.aspxquote:KNMI waarschuwt voor gladde ochtendspits op Brabantse wegen
Laatst gewijzigd: donderdag 15 december 2011 - 16:55 | Auteur: Asja Vossen
DE BILT - Het KNMI waarschuwt donderdagnacht vanaf drie uur voor gladde wegen door aanvriezende natte sneeuw of bevroren natte weggedeelten.
Donderdagavond gaat het nog regenen, maar gedurende de nacht gaat de regen over op sneeuw. Bij een minimumtemperatuur van 3 graden kan de sneeuw aanvriezen waardoor het plaatselijk glad kan zijn.
Vrijdag overdag valt er eerst nog regen of natte sneeuw. In de middag klaart het op, maar er komen mogelijk winterse buien voor bij een temperatuur van 3 graden. Ook dan is er kans op gladheid door aangevroren of bevroren natte sneeuw.
[strohalm modes]Nou destijds zou het noorden toch de volle lading krijgen op voorhand ?quote:Op donderdag 15 december 2011 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier rustig dus...wel veel regen maar goed het is niet anders....
En sneeuw? Hier in het noorden weer geen sprake dus 2005 is bijna een feit
Zouwet?quote:Op donderdag 15 december 2011 17:30 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Kans op gladheid door sneeuwval
Ik woon vlakbij de Tankenberg, het hoogste punt van Overijsselquote:We moeten in Gelderland en Twente dan voornamelijk denken aan de hogere delen, zoals de Veluwe, Montferland en andere plekken die net een fractie hoger liggen dan de rest.
Bofkont!quote:Op donderdag 15 december 2011 19:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij de Tankenberg, het hoogste punt van Overijssel![]()
Ach ja we zien het morgen wel, zelfs nu is er dus nog veel onzeker over morgen. Moet morgenochtend nog wel een eindje rijden, hoop dat er dan nog niks gebeurtquote:Op donderdag 15 december 2011 19:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Bofkont!
Nou hier in NO-Brabant zal het morgenvroeg dus misschien ook anders wakker worden
Ik ook niet, ik vind sneeuw enzo alleen maar leuk als ik thuis benquote:
als je op meteox kijkt , lijkt het er op dat het 'meer richting het noorden trektquote:Op donderdag 15 december 2011 19:29 schreef Drassss het volgende:
24u radar van buienradar geeft een pittig gebied aan wat rond 03.00 tot 12.00 over het land gaat trekken morgen.. Eens zien hoeveel daar van klopt.
Same here, maar als het moet..........quote:
Amerika mag z'n ventiel wel weer dichtdraaien...quote:Op donderdag 15 december 2011 19:43 schreef Sj0rSz het volgende:
http://wolken.buienradar.nl/
Geinig om te zien trouwens. Het is net of iemand aan de linkerkant van de satteliet enorm veel bewolking richting Europa spuit
ok hou maar rekening dat het noordwesten en noorden hiermee te maken krijgtquote:DE BILT - Het KNMI waarschuwt dat het vrijdagochtend in de spits glad kan worden op de weg als gevolg van sneeuwval. De waarschuwing geldt voor het midden en zuiden van het land.
De 5 min radar op buienradar klopte vandaag niet eensquote:Op donderdag 15 december 2011 19:29 schreef Drassss het volgende:
24u radar van buienradar geeft een pittig gebied aan wat rond 03.00 tot 12.00 over het land gaat trekken morgen.. Eens zien hoeveel daar van klopt.
Even een afbeelding van onweer-onlinequote:Op donderdag 15 december 2011 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Spannend zeg.. morgen wordt iig een helse spits lijkt me!
voor mij wel, aangezien we wel eens last van een lekkage hebben, bij heel harde en lange regen...(voorzorgsmaatregelen nemen)..quote:Op donderdag 15 december 2011 23:15 schreef INViCTuS het volgende:
Rood en paars zijn wel heftig maar het heeft weinig zin om te gaan kijken naar wat er morgenochtend 07:00uur gaat vallen....
Oh, jottem...quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:22 schreef ACT-F het volgende:
Veel neerslag verwacht in het midden en oosten van het land. Gaat over een paar uur beginnen
Dordt? Moet morgen werken, op de fietsquote:Op vrijdag 16 december 2011 00:22 schreef ACT-F het volgende:
Veel neerslag verwacht in het midden en oosten van het land. Gaat over een paar uur beginnen
Postbode?quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dordt? Moet morgen werken, op de fiets
Dat wordt een regenpak uit de kast trekken vrees ikquote:Op vrijdag 16 december 2011 00:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dordt? Moet morgen werken, op de fiets
quote:NEERSLAG:
Er valt veel regen, maximaal 20-35 mm ongeveer op de baan van de kern, elders 5-20 mm. Sneeuw wordt puur veroorzaakt door afkoeling als gevolg van smelten, progtemps in Hirlam laten dit proces duidelijk zien. Het signaal van de sneeuwval in de Hir Uitvoer kan als leidraad worden gevolgd, de hoeveelheden moeten we niet zo letterlijk nemen. Bij de kern overheerst de warmte-advectie op geringe hoogte en valt geen sneeuw. De temperaturen liggen te hoog om het meer dan kortdurend wit te laten worden. Voorlopig gaan we uit van een mengvorm, waarbij korte tijd de sneeuw kan overheersen. In de avond trekt een band met neerslag over het zuiden. Hierin zou in het zuiden van Limburg ook nog natte sneeuw kunnen zitten. De buien die aan het einde van de middag het land gaan bereiken kunnen vergezeld gaan van korrelhagel en onweer. Buiten korrelhagel is de kans op winterse neerslag na vandaag verder klein.
Checkquote:Op vrijdag 16 december 2011 06:33 schreef N.icka het volgende:
Tot nu toe gewoon wat regen ,niks geen horrorstorm of winterse neerslag
Zomerbanden voeren water beter af. Winterbanden zijn voor in de sneeuwquote:Op vrijdag 16 december 2011 06:50 schreef Ryker het volgende:
Vanmorgen toch wel profijt gehad van mijn winterbanden![]()
Door aquaplanning stonden in eindhoven om 05:15 al aardig wat straaten blank.
En het blijft regenen, niet te zuinig
Nee.quote:Op vrijdag 16 december 2011 07:32 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Zomerbanden voeren water beter af. Winterbanden zijn voor in de sneeuw
http://www.nu.nl/buitenland/2694981/storm-teistert-frankrijk.htmlquote:Storm teistert Frankrijk
Laatste update: 16 december 2011 07:42 info.
PARIJS - Frankrijk is in de nacht van donderdag op vrijdag getroffen door een zware stormdepressie. Aan de kust is volgens meteorologen op sommige momenten windkracht 12 gemeten.
Foto: ANP
In het westen van Frankrijk zitten ongeveer 200.000 huishoudens zonder stroom. Bij windsnelheden tot 133 kilometer per uur zijn tal van bomen gesneuveld. De brandweer moest honderden keren uitrukken. Het treinverkeer is ontregeld.
Voor de zuidkust van Bretagne liep een Maltees vrachtschip aan de grond. Het schip lekt olie. De 19 bemanningsleden zijn per helikopter in veiligheid gebracht. In de buurt van de havenstad Lorient is een olievlek gesignaleerd.
nope,quote:Op vrijdag 16 december 2011 07:32 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Zomerbanden voeren water beter af. Winterbanden zijn voor in de sneeuw
Nope. Die kleine openingen ( lamellen) zorgen voor meer grip op sneeuw en ijs. De grote groeven voeren het water af, daar heeft een zomerband een geschikter profiel voor.quote:Op vrijdag 16 december 2011 08:07 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
nope,
winterbanden hebben bredere openingen waardoor het water beter wegstroomt dan bij zomerbanden. Bij zomerbanden zitten ze dichter opelkaar waardoor het water onder de band kan komen
quote:Op vrijdag 16 december 2011 08:10 schreef kruidkoekje het volgende:
Nou dat wasis gewoon alleen maar regen.
heb het ff in pm gestuurdquote:Op vrijdag 16 december 2011 08:19 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Nope. Die kleine openingen ( lamellen) zorgen voor meer grip op sneeuw en ijs. De grote groeven voeren het water af, daar heeft een zomerband een geschikter profiel voor.
Zoek maar eens een bandentest op en vergelijk de remweg van zoba/wiba en de max snelheid tot aquaplaning. Zomerband scoort beter op nat wegdek, niet dramatisch beter overigens.
Op sneeuw en ijs is de wiba koning, daarom heb ik ze zelf ook onder m'n auto
Maar goed, wellicht niet het juiste topic voor deze discussie.
jij wint, sneeuwtquote:Op vrijdag 16 december 2011 08:42 schreef Drassss het volgende:
Nog wel ja, maar omgeving Arnhem daalt de temperatuur toch vrij fors de laatste paar uur. 1C nu nog maar.
Kon niet lang duren met die extreem dalende temperaturenquote:
er komt zo af en toe wat wits neerquote:Op vrijdag 16 december 2011 08:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Kon niet lang duren met die extreem dalende temperaturenFlink of zijn het nog van die rare witte plukken?
http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
mja als ik naar buiten kijkquote:Op vrijdag 16 december 2011 08:59 schreef Drassss het volgende:
Straks als de wind gaat draaien is het ook in no-time dik boven nul dus "geniet" er van nu het nog kan
Eigenlijk gaat hij recht over België/Nederland, maar het probleem is dat alle wind etc zuid van de depressie ligt. Je kan het goed zien op de Europa kaart. Frankrijk heeft een windkracht 12 aan de kust gekregen en behoorlijk wat schade.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:38 schreef Maver24 het volgende:
Maar even over die depressie, ik heb het niet helemaal gevolgd maar er werd dus gesuggereerd dat deze over Nederland zou komen, waren de kaarten het ook eens met deze stelling of is er op het laatst iets veranderd in de windrichting ofzo waardoor deze nu veel zuidelijker via Frankrijk over europa gaat ?
Ja precies. ik snap het.,het is een aardige formaat depressie zeg maar. windkracht 12 is best wel heavy, staan er voor de komende periode nog meer van deze dingen op het programma of komt zo'n depressie als vandaag maar eens in de zoveel tijd voor ?quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat hij recht over België/Nederland, maar het probleem is dat alle wind etc zuid van de depressie ligt. Je kan het goed zien op de Europa kaart. Frankrijk heeft een windkracht 12 aan de kust gekregen en behoorlijk wat schade.
Het L-drukgebied is dus te ver naar het zuiden getrokken.
Ja, het is behoorlijk beestje. Je kan hem eigenlijk vergelijken met de vorige die over Schotland/Engeland/Nederland trok. Dat was ook een behoorlijke en ieder jaar heb je toch kans op zo'n kreng.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:44 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja precies. ik snap het.,het is een aardige formaat depressie zeg maar. windkracht 12 is best wel heavy, staan er voor de komende periode nog meer van deze dingen op het programma of komt zo'n depressie als vandaag maar eens in de zoveel tijd voor ?
Gedurfde uitspraak, want de winterperiode is echt pas net begonnen. Het lijkt er gewoon op dat alles een maandje? vertraagd is dus je kan zomaar een verschrikkelijke januari/februari krijgen natuurlijk!quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:50 schreef Maver24 het volgende:
Tsja, die horror winter waar al ver van te voren over gesproken wordt komt er ook niet echt van, geloof ook zelf echt niet dat we überhaupt nog sneeuw gaan zien dit jaar. Ok, we zitten pas in december en winter moet officieel nog beginnen. Ik heb liever sneeuw dan deze prut regen en een hoop wind
Tja de Noordzee "verziekt" het natuurlijk een beetje. Met een zeeklimaat is het altijd lastig om echte winters te krijgen. Plus de straalstroom die altijd in de buurt van Nederland ligt. We zitten een beetje tussen het koude/warme weer in en al die depressies komen onze kant op vanuit de Atlantische oceaan.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb af en toe het idee dat Nederland niet op de goede plek ligt voor dit soort taferelen. Al die depressies enzo, de actieve delen die gaan altijd langs ons heen, is daar een verklaring voor ??
Wijkverpleging.quote:
Lekkere vergelijking om je punt te maken...quote:Op vrijdag 16 december 2011 08:48 schreef koffiezwartsterk het volgende:
een plaatje dan nog.
[ afbeelding ]
Nogmaals, winterbanden zijn prima banden in de winter, maar alleen op sneeuw en ijs presteren ze beter dan zomerbanden.
Waar bevind deze poster zichquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:00 schreef INViCTuS het volgende:
Hier sneeuw het als een malle, het is zelfs droge sneeuw maar door de temperaturen blijft het moeilijk liggen.
Tja wat ik altijd lees is dit:quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:59 schreef djayzz het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking om je punt te maken...
Nieuwe zomerbanden versus versleten Winterbanden
quote:Robuuster profiel
Het profiel van een winterband is robuuster en grover dan van een zomerband. Hierdoor zorgt een winterband voor snellere waterafvoer. Winterbanden hebben meer grip bij het rijden op natte wegen en verminderen dus de kans op aquaplaning.
hier ookquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:00 schreef INViCTuS het volgende:
Hier sneeuw het als een malle, het is zelfs droge sneeuw maar door de temperaturen blijft het moeilijk liggen.
De kern van het L-gebied bevind zich nu oost van Zuid-Limburg. Laten we zeggen het Ruhrgebied. Daarom heen draait alles inderdaad weer terug, we krijgen dus nog een 2e "golf". Lijkt erop dat die niet heel extreem zal zijn en vooral de zuidelijke provincies lastig gaat vallenquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:06 schreef Maver24 het volgende:
Tsja, van mij mag die winter ook wel beginnen, ik vind dit zo niks he, ik zie trouwens op buienradar dat het gebied via de noordzee weer terugdraaid of zie ik dat nu verkeerd
In Twente komt het al met bakken uit de lucht...quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:09 schreef Drassss het volgende:
[..]
De kern van het L-gebied bevind zich nu oost van Zuid-Limburg. Laten we zeggen het Ruhrgebied. Daarom heen draait alles inderdaad weer terug, we krijgen dus nog een 2e "golf". Lijkt erop dat die niet heel extreem zal zijn en vooral de zuidelijke provincies lastig gaat vallenArdennen + Zuid-Limburg heeft kans op sneeuw.
Regen vanavondquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:14 schreef Maver24 het volgende:
Hier in Zuid Holland gaan we dus niks meer krijgen?
Jeeeeeeeuh, haha,quote:
http://www.enschede.nl/toerisme/De_stad/eivanko2/quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:17 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Jeeeeeeeuh, haha,
De eerste golf hebben wij hier niet eens meegemaakt,. zijn er nergens webcams ofzo daar waar ik kan kijken wat er nu echt langs me heen gaat,
Je kijkt op de Europese radar. Pas op, want die geeft het iets extremer aan qua kleuren dan het eigenlijk isquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:20 schreef Maver24 het volgende:
Leuk die webcam, ik wil ook sneeuw
die hele lijn in het zuid westen van Duitsland is echt heftig, zou daar wel beelden van willen zien van die lijn met die hele lange rode lint
haha ja daar kijk ik idd op, is er dan een andere site die het beter weergeeft?.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je kijkt op de Europese radar. Pas op, want die geeft het iets extremer aan qua kleuren dan het eigenlijk is
Het lijkt mij nu geen pretje om bovenop de Zugspitze te staan ofzoquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:35 schreef Maver24 het volgende:
zo dan, flinke windstoten zeg, wow, denk dat ik moet gaan verhuizen ofzo, haha,
nee zeker niet, haha, denk ook niet dat het verantwoord isquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het lijkt mij nu geen pretje om bovenop de Zugspitze te staan ofzo
Ik stapte om 9:07 in mijn auto met regen en om 9:08 werd het natte sneeuwquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
In Twente komt het al met bakken uit de lucht...
Wel mooi om die roterende radarbeelden te zien.
Wordt nog lachen als het nu gaat vriezen... autoruiten zijn nog altijd wit hier op de parkeerplaats.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik stapte om 9:07 in mijn auto met regen en om 9:08 werd het natte sneeuw.
Net teruggereden, het is nu inderdaad droge sneeuw die niet blijft liggen op de natte ondergrond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |