Summers-style. Grappig dat je er nu pas over begint...quote:
Nee wacht jij maar als je ooit in een bepaalde situatie verkeer die je niet zonder andere kan oplossen. Niet dat ik dat hoop hoor. Sommige hebben veelste veel geluk in het leven... die denken dat bij andere ook alles komt aanwaaien.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:15 schreef MikeyMo het volgende:
JA, het is jullie gelukt, de macht is verworpen. De occupy actie is geslaagd.
Oh nee wacht...
Hoe bedoel je? Hoe kan iemand nu 'veel te veel' geluk hebben in het leven? Je weet toch niet hoe hard iemand ervoor gewerkt heeft? En hoe zie je de functie van Occupy hierin?quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:37 schreef zyntex het volgende:
[..]
Nee wacht jij maar als je ooit in een bepaalde situatie verkeer die je niet zonder andere kan oplossen. Niet dat ik dat hoop hoor. Sommige hebben veelste veel geluk in het leven... die denken dat bij andere ook alles komt aanwaaien.
Ik voel me aangesproken als iemand sarcastisch doet over de Occupy beweging. Ookal ben zelf geen diehard occupyer maar ik ben wel een aantal x op het malieveld geweest. Ik vind dat deze beweging wél nu al geslaagd is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hoe kan iemand nu 'veel te veel' geluk hebben in het leven? Je weet toch niet hoe hard iemand ervoor gewerkt heeft? En hoe zie je de functie van Occupy hierin?
Ik ben ook een aantal keer bij Occupy-Amsterdam geweest en ik denk er iets anders over dan jij.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:52 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken als iemand sarcastisch doet over de Occupy beweging. Ookal ben zelf geen diehard occupyer maar ik ben wel een aantal x op het malieveld geweest. Ik vind dat deze beweging wél nu al geslaagd is.
Dat is jouw probleem. Maar zomaar aannemen dat mensen die niks zien in die occupy kermis, een stelletje verwende niksnutters zijn die alles aangeleverd krijgen is wel de zuurste vorm van zeiken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:52 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken als iemand sarcastisch doet over de Occupy beweging. Ookal ben zelf geen diehard occupyer maar ik ben wel een aantal x op het malieveld geweest. Ik vind dat deze beweging wél nu al geslaagd is.
quote:Wat hebben de premier van Italië, de president van de Europese Centrale bank en de premier van Griekenland met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal banden met Goldman Sachs, een van de machtigste banken ter wereld. In de week dat de Europese leiders uit alle macht proberen de Eurocrisis op te lossen, spreekt Sven Kockelmann met Marc Roche, financieel onderzoeksjournalist van de Franse krant Le Monde. Tevens auteur van het bekroonde boek 'La Banque, hoe Goldman Sachs de wereld leidt'. Roche doet uit de doeken hoe Goldman Sachs de Grieken hielp met het bedriegen van Europa en daaraan veel geld verdiende. Een bank die doelbewust zijn invloed achter de schermen te gelde maakt.
Interessant. Morgen ff kijkenquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:57 schreef Gray het volgende:
Brandpunt: Het geheime bankiersgenootschap
[..]
Vanavond maar even checken met uitzending gemist!quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:57 schreef Gray het volgende:
Brandpunt: Het geheime bankiersgenootschap
[..]
Al die Occupiers zijn natuurlijk allemaal mensen met pech. Niet iedereen heeft geluk hoor, er zijn ook zat mensen die gewoon hard werken en zo succesvol worden of in ieder geval prettig kunnen leven. Dat de klaplopers in hun tent die mensen voor loonslaaf uitmaken vind ik dan weer erger. Ik bedoel, ga aan het werk.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:37 schreef zyntex het volgende:
[..]
Nee wacht jij maar als je ooit in een bepaalde situatie verkeer die je niet zonder andere kan oplossen. Niet dat ik dat hoop hoor. Sommige hebben veelste veel geluk in het leven... die denken dat bij andere ook alles komt aanwaaien.
Dit dus.... Occupy heeft alleen voor vertier gezorgd voor 'de tegenpartij'. Onderling liggen matten en ruzie maken over een potje pindakaas. Geld uit de kas jattenquote:Op woensdag 14 december 2011 09:12 schreef MikeyMo het volgende:
Nou sorry hoor, maar Occupy heeft hier in Nederland nog he-le-maal niets bereikt... Hoe kan iets nou geslaagd zijn als er niets is bereikt.
Zelfs de Occupy propaganda is ingestort. Enkele weken gelden barstte het nog uit zijn voegen en moesten het Museumplein maar geoccupied worden. Nu hoor je er amper meer wat over anders dan debiele filmpjes die uitlekken omdat het gros van de occupiers toch die geflipte kraakpandbewoners zijn.
Denken dat de wereld verandert omdat 3 leipos op het dorpsplein in Schubbekutterveen in een tentje liggen te overwinteren
Dat is wel in Dordrecht hè!!!quote:Op woensdag 14 december 2011 09:19 schreef Copycat het volgende:
Twee man in een tentje. De derde is er met de kas vandoor.
http://www.dordrecht.net/(...)g-in-het-nieuws.htmlquote:13 december 2011, 14:51
DORDRECHT – De protestbeweging OCCUPY voor het Stadskantoor Dordrecht - die 5 november begon - is plotseling landelijk nieuws geworden.
Het verhaal dat de penningmeester Michael met de kas is vertrokken en onbereikbaar is, heeft na een landelijk AD verhaal veel andere nieuwszenders en kranten gehaald.
De Occupy beweging voelt zich hierdoor overvallen en vindt dat er niet echt gecontroleerd is op de feiten. Bibelot heeft ook een verklaring uitgegeven om duidelijk te maken, dat de penningmeester niet bij het popodium hoort aan de Wijnstraat: ,,We hebben echter geen Michael in ons vrijwilligersbestand dus volgens mij is er sprake van een misverstand, aldus Lara Geense vrijwilligerscoordinator Bibelot.”
Occupy reageert daarop via Idordt: ,,Dat klopt Lara er is inderdaad sprake van een misverstand. Bibelot moet Pop Centrale zijn denk ik en ik zal vragen of dit zo snel mogelijk aangepast kan worden.
Daarnaast is dit artikel puur speculatie van de dagelijkse courant. De feiten staan in de notulen. Het is een beetje jammer dat iDordt dit artikel zomaar overneemt zonder een en ander te verifiëren.”
Elseevier constateert nu:
De beweging lijkt op zijn einde te lopen, nu steeds meer steden besluiten in te grijpen. Ook in Amsterdam moesten de Occupy'ers vertrekken.
Occupy stelt 99 procent van de bevolking te vertegenwoordigen, maar de betogingen trekken vooral links-anarchistische en anti-globalistische types.
Aldus Elseevier.
Voor het Stadskantoor in Dordrecht staan naast één hoofdtent, waar ook een verwarming staat, een aantal slaaptentjes. Bezoekers worden vriendelijk ontvangen en op allerlei bord staat geschreven hoe de dienstregelingen zijn. Dat geldt ook voor samen eten.
De actievoerders vinden dat hun strijd tegen het kapitalisme nog niet voorbij is en zij voelen zich in Dordrecht nog steeds gedoogd. In de locale politiek is wel gevraagd hoe lang het tentenkamp nog blijft staan voor de deur, maar daarover zijn geen beslissingen genomen.
Occupy Dordt hoopt in elk geval dit weekeinde de penningmeester te spreken.
Neen,...... toch?quote:Op woensdag 14 december 2011 09:52 schreef yvonne het volgende:
Occupy stelt 99 procent van de bevolking te vertegenwoordigen, maar de betogingen trekken vooral links-anarchistische en anti-globalistische types.
Helemaal niet. Het systeem is er op gemaakt de 99% te besodemieteren, heeft niets met pech te maken.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Al die Occupiers zijn natuurlijk allemaal mensen met pech.
Leg eens uit....wat is 'het systeem' eigenlijk, wie/wat valt daaronder?quote:Op woensdag 14 december 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet. Het systeem is er op gemaakt de 99% te besodemieteren, heeft niets met pech te maken.
Jij ook ! Ik zie iedereen een grote mond hebben , en tercht in een vrij land maar de macht word overgedragen , ik zie iedereen bedenken waar de bezuinigen vandaan moeten komen maar dequote:Op woensdag 14 december 2011 10:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Leg eens uit....wat is 'het systeem' eigenlijk, wie/wat valt daaronder?
Ok, ik dusquote:Op woensdag 14 december 2011 11:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij ook ! Ik zie iedereen een grote mond hebben , en tercht in een vrij land maar de macht word overgedragen , ik zie iedereen bedenken waar de bezuinigen vandaan moeten komen maar de
MACHT word overgedragen , iedereen met een grote mond mag voortaan tegen een muur lullen
want de macht word overgedragen , IEDEREEN verliest zijn stem !!
IEDEREEN! Open je ogen!quote:
We gaan er allemaal aan!!quote:Op woensdag 14 december 2011 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
IEDEREEN! Open je ogen!
De macht wordt volledig overgedragen!!! Van A naar B.
Het is een belangrijk punt in het verbeteren van de wereld dat we NIET in een dictatuur levenquote:Op woensdag 14 december 2011 12:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Al is dit toch meer voor een ander topic.
Correct. Voor een inhoudelijke discussie ben je hier verkeerd.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Al is dit toch meer voor een ander topic.
Maar we leven toch niet in een dictatuur??quote:Op woensdag 14 december 2011 12:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is een belangrijk punt in het verbeteren van de wereld dat we NIET in een dictatuur leven
en de stem van het volk WEL telt .
Ik ben het met Ronnie eens.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
ik vind dat we behalve de HRA ook vooral op ontwikkelingshulp moeten bezuinigen.
Op het internet bestaan geen inhoudelijke discussies. Alleen standpunten en veel, veel volume.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Voor een inhoudelijke discussie ben je hier verkeerd.
Dat denk jij maar!quote:Op woensdag 14 december 2011 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Maar we leven toch niet in een dictatuur??
Ach wat. Binnen alle regeltjes voel ik me hartstikke vrij.quote:
quote:Op woensdag 14 december 2011 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar we leven toch niet in een dictatuur??
Kun je het samenvatten...zit op mijn werkquote:
http://www.joop.nl/opinie(...)ond_het_esm_verdrag/quote:Een schriftelijke vraag van de VVD fractie naar aanleiding van de Eurotop op 26 en 27 oktober 2011:
Antwoord Mr. Drs. J.C. de Jager, Minister van Financiën: Naar verwachting zal in november politieke overeenstemming worden bereikt over de wijzigingen in het ESM-verdrag. De Europese Commissie heeft voorgesteld om reeds in 2012 het ESM in werking te laten treden
Bezit je überhaupt zelf het vermogen inhoudelijk te zijn? Of zijn linkdumps je enige redding voor je onderbuik?quote:Op woensdag 14 december 2011 12:52 schreef Summers het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/opinie(...)ond_het_esm_verdrag/
He het is ook jouw toekomst , als je het niet wilt lezen merk je het volgend jaar vanzelf wel en dit is vaker voorbij gekomen maar je kiest er zelf voor om het niet te weten en daar is niet tegenop te lullen .quote:Op woensdag 14 december 2011 12:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bezit je überhaupt zelf het vermogen inhoudelijk te zijn? Of zijn linkdumps je enige redding voor je onderbuik?
Toekomst? in 2012 vergaat de wereld toch? Of is die mening van je eventjes ondergesneeuwd?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:00 schreef Summers het volgende:
[..]
He het is ook jouw toekomst , als je het niet wilt lezen merk je het volgend jaar vanzelf wel .
Je wilt dat subjectieve prutsfilmpje toch niet serieus presenteren als vaststaand feit?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:00 schreef Summers het volgende:
He het is ook jouw toekomst , als je het niet wilt lezen merk je het volgend jaar vanzelf wel en dit is vaker voorbij gekomen maar je kiest er zelf voor om het niet te weten en daar is niet tegenop te lullen .
http://wetten.overheid.nl/BWBV0005412/geldigheidsdatum_14-12-2011quote:Op woensdag 14 december 2011 13:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je wilt dat subjectieve prutsfilmpje toch niet serieus presenteren als vaststaand feit?
kijk jij maar bij sesamstraat dan kijk ik naar officiele overheidsdocumenten .quote:Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Copycat het volgende:
Kan ik ook!
http://www.nps.nl/nps/sesamstraat/
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2011-157.htmlquote:Op woensdag 14 december 2011 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Kun je het samenvatten...zit op mijn werk
Als je nu eens opbokt met die linkdumps en zelf eens verwoord wat je ermee wilt bereiken, hebben we tenminste nog het idee dat je enig niveau bezit.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:39 schreef Summers het volgende:
[..]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2011-157.html
Lees artikel 27 van het ESM verdrag .
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Toekomst? in 2012 vergaat de wereld toch? Of is die mening van je eventjes ondergesneeuwd?
Zorg gewoon voor een goede discussie. Dat idioot achter elkaar linkdumpen is tegen de regels... je weet wel, waar je me net nog op wees via DM.
Je durft niet eens te kijken , dit is al de zoveelste keer dat het word gepost en nog steedsquote:Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je nu eens opbokt met die linkdumps en zelf eens verwoord wat je ermee wilt bereiken, hebben we tenminste nog het idee dat je enig niveau bezit.
Ja makkelijk. De discussie vol plempen met linkdumps en dan van anderen verwachten dat ze over elke linkdump een discussie gaan beginnen.... waar jij alweer 25 linkdumps verder bent.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Je durft niet eens te kijken , dit is al de zoveelste keer dat het word gepost en nog steeds
blijf je bij je onderbuikgevoel dat het niet waar kan zijn dus kijk je maar niet .
Ga jij toch een eind fietsen met je kontkruiperij.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ja dat zal het wel wezen inderdaad.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ga jij toch een eind fietsen met je kontkruiperij.
Eng he overheidsdocumenten lezen .quote:Op woensdag 14 december 2011 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja makkelijk. De discussie vol plempen met linkdumps en dan van anderen verwachten dat ze over elke linkdump een discussie gaan beginnen.... waar jij alweer 25 linkdumps verder bent.
quote:Op woensdag 14 december 2011 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja makkelijk. De discussie vol plempen met linkdumps en dan van anderen verwachten dat ze over elke linkdump een discussie gaan beginnen.... waar jij alweer 25 linkdumps verder bent.
Vaste posters in BNW die anderen betichten van 'onderbuikgevoelens' vind ik dan wel weer grappigquote:Op woensdag 14 december 2011 13:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Je durft niet eens te kijken , dit is al de zoveelste keer dat het word gepost en nog steeds
blijf je bij je onderbuikgevoel dat het niet waar kan zijn dus kijk je maar niet .
Hey bravo! Nog genoten van je vrijheid om te shoppen?quote:Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Vaste posters in BNW die anderen betichten van 'onderbuikgevoelens' vind ik dan wel weer grappig
Bedankt voor de linkjesquote:Op woensdag 14 december 2011 13:39 schreef Summers het volgende:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2011-157.html
Lees artikel 27 van het ESM verdrag .
Zeker! Ik moest me wel inhouden om niet teveel te kopen.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hey bravo! Nog genoten van je vrijheid om te shoppen?
*zucht*quote:
quote:Op woensdag 14 december 2011 14:25 schreef Bobsjoke het volgende:
[..]
Bedankt voor de linkjes![]()
Interessante materie.
Journalisten opgepakt bij ontruiming Occupy-kampquote:Journalisten die aanwezig waren bij de ontruiming door de politie van het Zuccotti-park in New York, de plek waar het kampement van Occupy Wall Street was opgeslagen, zijn tegengewerkt in hun verslaggeving. Ook zijn sommige verslaggevers gearresteerd, geboeid en afgevoerd met politiebusjes.
Vind er maar weinig aan, zelfs met rijstcrackers. Verbazingwekkend dat de tegenstanders van occupy hier zoveel posten over iets wat volgens hen toch niks voorstelt.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef HyperViper het volgende:
Wat een heerlijk topic is dit toch. Wacht, ik pak mijn rijstcrackers met hazelnotenpasta en ga er even voor zitten.
Ik heb de hoop allang opgegeven, waarschijnlijk is de relevante stof te lastig om te doorgronden voor sommige luchthoofden hier. Het gemiddelde discussieniveau in dit topic etaleert dat ook. Trek het je niet aan, aan zulke lethargische duivels heb je toch niets.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:34 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Vind er maar weinig aan, zelfs met rijstcrackers. Verbazingwekkend dat de tegenstanders van occupy hier zoveel posten over iets wat volgens hen toch niks voorstelt.
Kennelijk maakt het meer los dan ze zelf denken.
Wel jammer dat ik geen enkele inhoudelijke discussie ziet over de smerigheden die Goldman heeft uitgehaald om Griekenland in de EU te sjoemelen en vervolgens hun topmensen op sleutelpostities in de EU weet te krijgen. Ach...ja het is en blijft FOK.
'lethargische duivels' contradictio in terminis?quote:Op woensdag 14 december 2011 17:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik heb de hoop allang opgegeven, waarschijnlijk is de relevante stof te lastig om te doorgronden voor sommige luchthoofden hier. Het gemiddelde discussieniveau in dit topic etaleert dat ook. Trek het je niet aan, aan zulke lethargische duivels heb je toch niets.
True, ik ben zelf ook niet vies van een troll hier en daar.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'lethargische duivels' contradictio in terminis?
Discussieniveau?
Elke poging tot discussie levert alleen maar nieuwe plaatjes en moralistische teksten op. En daar maakt (bijna) iedereen die hier post zich schuldig aan.
Prachtig. Het is bijna te hilarisch om waarheid te zijn. Die penningmeester hoort nu vast bij die 1%.quote:En ja, dan krijg je een melig gedoe en grappen als er een penningmeester met de kas vandoor gaat. Een penningmeester van de beweging tegen de graaiers nota bene![]()
Geef toe dat dat grappig was![]()
Wel sneu voor afdeling Dordrecht
Ik las ergens dat het een misverstand betrof? De dader zou ene 'Michael' zijn, maar deze kwam niet voor in het ledenbestand van het betreffende hoofdstuk.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ja, dan krijg je een melig gedoe en grappen als er een penningmeester met de kas vandoor gaat. Een penningmeester van de beweging tegen de graaiers nota bene![]()
Geef toe dat dat grappig was![]()
Wel sneu voor afdeling Dordrecht
Ik denk dat dit juist een afzwakking is. Op tv gaven ze namelijk ruiterlijk toe dat de beste man idd met het geld weg is. Hoewel ze niet spraken van diefstal want het kan zomaar zijn dat hij terug komt. Dus hij was er welquote:Op woensdag 14 december 2011 18:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik las ergens dat het een misverstand betrof? De dader zou ene 'Michael' zijn, maar deze kwam niet voor in het ledenbestand van het betreffende hoofdstuk.
Okee, we wachten het nog even af. Wie weet komt hij terug. Met de poenquote:Op woensdag 14 december 2011 18:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist een afzwakking is. Op tv gaven ze namelijk ruiterlijk toe dat de beste man idd met het geld weg is. Hoewel ze niet spraken van diefstal want het kan zomaar zijn dat hij terug komt. Dus hij was er wel
http://www.volkskrant.nl/(...)n-van-het-jaar.dhtmlquote:'De demonstrant' is door het Amerikaanse tijdschrift Time uitgeroepen tot Person of the Year 2011. Dat heeft het tijdschrift vandaag bekendgemaakt.
Time refereerde aan de onrust in het Midden-Oosten en de latere protesten in Europa en de Verenigde Staten. Volgens het tijdschrift geven betogers de wereldwijde politiek opnieuw vorm.
Volgens Time leken de grote demonstraties de afgelopen 20 jaar, sinds de val van het communisme in 1989, irrelevant en ineffectief, op enkele uitzonderingen als in Zuid-Afrika na.
Het hoofdartikel van Time verwoordt het zo: 'Een massaal en effectief straatprotest was wereldwijd een oxymoren, tot het - plotseling, schokkend genoeg - precies een jaar geleden de doorslaggevende kracht van onze tijd werd. En de demonstrant opnieuw de maker van geschiedenis werd.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |