Onzin... ik vond de markt in 2000 al krankzinnig, ik had niet verwacht dat de banken zo ver zouden gaan met het opblazen van de zeepbel. Iedereen die een beetje opgelet heeft wist echter al dat er een enorme stijging was geweest, ver boven de correctie na de vorige huizenmarkt crash. Wie geloofde dat de waardestijging maar door zou kunnen gaan heeft geen enkel cijfermatig inzicht.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
Helaas weet je pas achteraf dat de top geweest is.
Nogmaals, bron?quote:Op woensdag 14 december 2011 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de PZ afdeling van een groot bedrijf, daar weten ze precies wie en wat er op zwart zaad zit
Neehoor, dat weten ze niet.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de PZ afdeling van een groot bedrijf, daar weten ze precies wie en wat er op zwart zaad zit
Geen enkel gezin natuurlijk. Is gewoon dom geblaat.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:52 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Welk gezin kan elke maand 750 euro afbetalen?
Als de HRA wordt afgeschaft betaal je netto meer voor een lager geprijsde woning dan nu met de HRA. Dus, veel schiet dat niet op.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even vertalen:
Starters krijgen minder krediet, huizenprijzen dalen net zo ver tot starters ze weer kunnen kopen. Ideaal voor starters dus! Dat deze bouwclub zich zorgen maakt is puur eigenbelang.
Dat weten ze denk ik ten dele wel.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:18 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Neehoor, dat weten ze niet.
Borrelpraat, meer niet.
[..]
Geen enkel gezin natuurlijk. Is gewoon dom geblaat.
Die HRA wordt in het segment van starters toch niet afgeschaft.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de HRA wordt afgeschaft betaal je netto meer voor een lager geprijsde woning dan nu met de HRA. Dus, veel schiet dat niet op.
As a last resort... cognitieve dissonantie is alomquote:
Zo snel staan die schuldeisers niet bij je werkgever op de stoep.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:23 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat weten ze denk ik ten dele wel.
Zodra jij bepaalde verplichtingen niet meer nakomt zullen de schuldeisers informeren bij je werk over een terugvordering. Hetzelfde voor werknemers die lenen voor bijvoorbeeld een auto en vlak daarvoor een werknemersverklaring opvragen. 1+1=2
+ werknemers die komen vragen waar hun salaris blijft, vragen om een voorschot etc... het gebeurt allemaal en steeds vaker.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:23 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat weten ze denk ik ten dele wel.
Zodra jij beaalde verplichtingen niet meer nakomt zullen de schuldeisers informeren bij je werk over een terugvordering. Hetzelfde voor werknemers die lenen voor bijvoorbeeld een auto en vlak daarvoor een werknemersverklaring opvragen. 1+1=2
Inderdaad, voorschot op vakantiegeld zie je steeds vaker gebeuren.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
+ werknemers die komen vragen waar hun salaris blijft, vragen om een voorschot etc... het gebeurt allemaal en steeds vaker.
De deurwaarder weet je wel te vinden hoor, ook je werkgever.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:26 schreef PeeJay1980 het volgende:
Zo snel staan die schuldeisers niet bij je werkgever op de stoep.
Hoe komen de schuldeisers aan die informatie trouwens?
Nee... klopt maar zodra er een vordering komt op je salaris of je komt bedelen om een voorschot spreekt boekdelen.quote:En of ik wel of niet leen en om een werkgeversverklaring vraag, geeft totaal geen indicatie over hoe het met mijn financiële situatie gesteld is.
Hè ja, gezellig.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:24 schreef S1nn3rz het volgende:
En prima dat ze de HRA stopzetten, maar dan ook graag de kinderbijslag. Een kind is immers net zoals een huis iets wat je weloverwogen doet.
Pot en ketel. Ik heb in ieder geval nog de kracht om te nuanceren. Dat zie ik bij jou niet.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
As a last resort... cognitieve dissonantie is alom
Na 4 a 5 maanden staan ze bij je werkgever voor de deur om het geld te komen halen.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:26 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zo snel staan die schuldeisers niet bij je werkgever op de stoep.
Hoe komen de schuldeisers aan die informatie trouwens?
En of ik wel of niet leen en om een werkgeversverklaring vraag, geeft totaal geen indicatie over hoe het met mijn financiële situatie gesteld is.
Bron? Borrelpraat begint gauw te vervelen als het niet ondersteund wordt met bronnen.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
+ werknemers die komen vragen waar hun salaris blijft, vragen om een voorschot etc... het gebeurt allemaal en steeds vaker.
Tuurlijk niet. Bomen groeien toch ook niet door tot in de hemel? Economie toch ook niet, die zijn toch gewoon onderhevig aan golfbewegingen? Dus het was te verwachten dat er een tijd zou komen dat de huizenprijzen zouden gaan dalen. Dat is vrij normaal gedrag in een normale economie. Het was alleen wachten op het tijdstip wanneer het zou gebeuren. Nu probeert iedereen nog met man en macht de daling tegen te gaan, maar er is een moment dat we toch echt verliezen moeten gaan nemenquote:
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Bron? Borrelpraat begint gauw te vervelen als het niet ondersteund wordt met bronnen.
Complex trollt, QED dus.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Bron? Borrelpraat begint gauw te vervelen als het niet ondersteund wordt met bronnen.
Tsjah, ik geniet ook lekker van de HRA (dik 1000 euro per maand terug) wil best dat voordeel inleveren maar dan mogen de lijnen wel rechtgetrokken worden.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hè ja, gezellig.
We gaan elk voordeeltje dat een hardwerkend gezin heeft, lekker afpakken!
3500 euro HRA per jaar.
1600 euro kinderbijslag per jaar.
Leveren mensen met 60.000 euro bruto (35.000 euro netto) gewoon even dik 10% koopkracht in.
[..]
Pot en ketel. Ik heb in ieder geval nog de kracht om te nuanceren. Dat zie ik bij jou niet.
Wie is er dan de cognitieve dissonant?
Dat beweer ik ook niet.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Bomen groeien toch ook niet door tot in de hemel? Economie toch ook niet, die zijn toch gewoon onderhevig aan golfbewegingen? Dus het was te verwachten dat er een tijd zou komen dat de huizenprijzen zouden gaan dalen. Dat is vrij normaal gedrag in een normale economie. Het was alleen wachten op het tijdstip wanneer het zou gebeuren. Nu probeert iedereen nog met man en macht de daling tegen te gaan, maar er is een moment dat we toch echt verliezen moeten gaan nemen
Ik krijg mijn salaris op de 15de van de maand. Als mijn werkgever een week te laat is ga ik me ook zorgen maken (maar meer om de financiële gesteldheid van mijn werkgever) en ga ik ook bellen.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Minder schulden is altijd winst, je schiet er netto dus een hele hoop mee op.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de HRA wordt afgeschaft betaal je netto meer voor een lager geprijsde woning dan nu met de HRA. Dus, veel schiet dat niet op.
Ik haal mijn eigen ervaringen aan als bron, niets mis mee toch? Tenzij je wilt beweren dat ik leugens verkondig, in dat geval verzoek ik je om dat aan te tonenquote:Op woensdag 14 december 2011 11:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Eigen ervaringen als de Ware Waarheid poneren, dát is geloofwaardigquote:Op woensdag 14 december 2011 11:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik haal mijn eigen ervaringen aan als bron, niets mis mee toch? Tenzij je wilt beweren dat ik leugens verkondig, in dat geval verzoek ik je om dat aan te tonen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |