Piep maar niet te hard. Stel dat je morgen struikelt van de trap en al je voortanden flikkeren er uit. Nou dan kan ik je vertellen dat zo'n cheap pakketje niet echt de moeite is. Maargoed die kans is natuurlijk nihilquote:Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Boeieh!
Voor mij is de prijs het belangrijkste, aangezien ik zo gezond als een pier ben.
Ik denk dat het te specifieke constructies zijn. Het zijn vaak volmachten die handelen namens een grotere verzekeraar. In het geval van National Academic / Promovendum / Besured is dat Avéro Achmea. Deze wordt wel meegenomen in de vergelijking, maar labels die ik hierboven noem zijn als het ware "collectieven" voor speciale groepen in de bevolking als studenten, hoogopgeleiden of pas afgestudeerden. Independer neemt de hoofdlabels mee in de berekening, waar in principe bijna iedereen een verzekering zou kunnen afsluiten (niet gekeken naar eventuele medische selectie).quote:Op woensdag 28 december 2011 20:40 schreef just me het volgende:
Bedankt Mallet, en dan denk ik meteen, waarom hebben ze daar geen samenwerking mee ?
Hoe kom je achter welke tarieven je eigen tandarts hanteert? Want heb je het rechtquote:Op woensdag 28 december 2011 19:50 schreef Paul het volgende:
FBTO misleidt wel zeg, op de site staat 100 procent dekking tot 200 of 400 of 800 euro terwijl ze in werkelijkheid dekken tot deze tabel:
http://www.tandarts.nl/fi(...)st_Mondzorg_FBTO.pdf
Bij mijn tandarts staat het op de site, die lullo is gewoon verdubbeld met gaatjes borenquote:Op donderdag 29 december 2011 00:12 schreef Jevon het volgende:
[..]
Hoe kom je achter welke tarieven je eigen tandarts hanteert? Want heb je het recht
om dat als patiënt te weten?
Hier nog 2, ik ben degene die er wat uurtjes in heeft zittenquote:Op woensdag 28 december 2011 22:02 schreef Paul het volgende:
Overgestapt naar Ditzo.
Zijn aardig wat uren uitzoek werk in gaan zitten
Ja zoiets ook bij mij, kreeg eerst maar 125 euro vergoed, en vullingen gaan het dubbele kosten volgend jaarquote:Op donderdag 29 december 2011 00:14 schreef just me het volgende:
[..]
Hier nog 2, ik ben degene die er wat uurtjes in heeft zitten![]()
maar voor 16 euro per maand minder 250 euro meer voor tandarts ben ik wel erg blij mee
Krijg je dan nog zorgtoeslag?quote:Op maandag 12 december 2011 21:46 schreef xminator het volgende:
Zijn er al mensen op Youcare overgestapt? Wat zijn jullie ervaringen, oogt het professioneel ?
Twijfel om van zilverenkruis naar Youcare over te stappen. Geen aanvullende verzekeringen en maximale eigen risico is youcare het goedkoopst met : ¤67,42 p/maand.
Waarom niet?quote:
Ik doe een wilde gok, maar volgens mij weet je tandarts dat en mijn tandarts heeft een telefoonnummer. Ik weet niet of dat bij jouw ook zo is hoor.quote:Hoe kom je achter welke tarieven je eigen tandarts hanteert? Want heb je het recht
om dat als patiënt te weten?
Denk er wel om dat er een wachttijd van 6 maanden intreedt bij andere behandelingen dan consult en tandsteen verwijderen. Tenzij je de tandartsverzekering tegelijk met de basisverzekering afsluit en in januari naar de tandarts gaat en hem per 1 feb weer uitzet (mits geen gekke dingen). Zoals ikquote:Op donderdag 29 december 2011 12:50 schreef Mixende_match het volgende:
Ik denk dat ik ook voor FBTO ga.
Basis plus aanvullend voor de fysio.
Tandarts pas als ik controle afspraak maak in november.
Lenzen doe ik niet, je betaald meer premie dan je vergoed krijgt ( je betaald 58.- en je krijgt 50.- terug, haha dus doe ik niet)![]()
Nu ff snel alles regelen
Zou ook niet moetenquote:Op donderdag 29 december 2011 09:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zorgtoeslag is onafhankelijk van de gekozen verzekering. Ja dus.
Afgaand op de polisvoorwaarden is die zes maanden wachttijd er alleen voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen. Zo is bijvoorbeeld bevestigd via de FBTO Twitter dat voor wortelkanaalbehandelingen geen wachttijd geldt en dat is wel even wat anders als tandsteen verwijderen. In lijn dus met wat de voorwaarden zeggen.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Denk er wel om dat er een wachttijd van 6 maanden intreedt bij andere behandelingen dan consult en tandsteen verwijderen.
Inlays = vullingen toch? Dat is best wel een veelvoorkomende behandeling.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:22 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Afgaand op de polisvoorwaarden is die zes maanden wachttijd er alleen voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen. Zo is bijvoorbeeld bevestigd via de FBTO Twitter dat voor wortelkanaalbehandelingen geen wachttijd geldt en dat is wel even wat anders als tandsteen verwijderen. In lijn dus met wat de voorwaarden zeggen.
FBTO zou met haar polisvoorwaarden wat dat betreft nog best een slag in duidelijkheid kunnen maken
Gaat allemaal vanzelf.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:33 schreef aloe_vera het volgende:
Als ik vandaag overstap, is het genoeg om te vertrouwen op de overstapservice of is zelf opzeggen bij de oude verzekeringen toch altijd aan te raden?
Als ik af ga op de definitie van deze tandarts wordt een inlay altijd buiten de mond gemaakt. In de tarievenlijst wordt dan ook onderscheid gemaakt tussen vullingen en inlays. Wiki spreekt erover dat inlays vooral door tandtechnici gemaakt worden en dat tandartsen dit zelden zelf doen (vanwege dure apparatuur). Zou het daarom vreemd vinden als normale vullingen door FBTO opeens als inlays worden gezien.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Inlays = vullingen toch? Dat is best wel een veelvoorkomende behandeling.
quote:Op donderdag 29 december 2011 16:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Inlays = vullingen toch? Dat is best wel een veelvoorkomende behandeling.
Wikipediaquote:In tandheelkunde staat inlay of onlay (inlegvulling) voor een vulling bestaande uit een solide materiaal zoals goud, keramiek, galvanisch keramiek (een combinatie van goud en keramiek), titaan, of porselein dat zodanig gevormd is dat het past in een uitsparing in de tand. De inlay wordt aangebracht door middel van een composietlijm ook wel cement genoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |