abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105524911
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:34 schreef rumiii het volgende:
Dan 'stelen' ze hem daar misschien?
waar? wat bedoel je?
pi_105524946
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:38 schreef Byte_Me het volgende:
je zult toch een risico moeten nemen, aangezien je zelf nog geen ervaring hebt met zulke zaken.

maar heb je nou alleen een nieuwe formule (rekenwijze) bedacht, of ook een nieuw verband tussen grootheden van lenzen/optica?
nee, ik denk alleen formule, maar aan de andere kant> voor die lijn waar ik over spreek, die alleen nog maar kan worden opgemeten maar nu dus ook met mijn formule. die lijn, heeft nog geen naam...:o? maar ik denk dat die dan de naam zal nemen van de 2 punten waar hij begint en eindigt:P

die heb ik ze teminste gegeven want dat klonk wel logisch.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:55:53 #103
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105525122
Dus je hebt gewoon een nieuwe formule gemaakt voor iets wat allang bekend was en waar ook allang een formule voor te vinden is?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105528096
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:55 schreef Doodloper het volgende:
Dus je hebt gewoon een nieuwe formule gemaakt voor iets wat allang bekend was en waar ook allang een formule voor te vinden is?
Nee hij heeft een formule opgesteld voor iets wat eerst alleen op te meten was volgens hem en zijn docent. Nou is alles wat op te meten is natuurlijk ook in simpele wiskunde te vangen, dat heeft hij waarschijnlijk gedaan.
pi_105528215
Nou wil ik ook wel weten wat het is.

Maar ik denk ook dat TS het gewoon ergens moet publiceren.
Een natuurkundeforum of -tijdschrift ofzo.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:31:01 #106
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_105530682
Beschrijf anders eens wat de formule berekent... Zonder hem te noemen... Ben nu toch wel benieuwd wat het is eigenlijk.
Forget the past and you're condemned to relive it
  Moderator dinsdag 13 december 2011 @ 12:35:07 #107
9859 crew  Karina
Woman
pi_105530828
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:10 schreef jeroen25 het volgende:
Nou wil ik ook wel weten wat het is.

Maar ik denk ook dat TS het gewoon ergens moet publiceren.
Een natuurkundeforum of -tijdschrift ofzo.
Ik heb er totaal geen verstand van hoe zoiets werkt: stuur je dan "gewoon" je verhaaltje naar zo een tijdschrift?

Wat ook zou kunnen, is het presenteren op een Wiskundecongres/symposium?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_105531021
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb er totaal geen verstand van hoe zoiets werkt: stuur je dan "gewoon" je verhaaltje naar zo een tijdschrift?

Kan je het beter opsturen naar de nederlandse scientific american. Die lui zoeken het uit en als het klopt, zullen ze de formule en de bedenker ongetwijfeld een stukje in dat blad gunnen.
pi_105532207
quote:

[..]

je "verhaaltje" moet natuurlijk wel goed onderbouwd worden, je moet referenties naar relevante artikelen gebruiken. Vind de editor je stuk interessant, dan wordt je artikel beoordeeld door mensen die ook in dat vakgebied publiceren. Die geven een oordeel: accepteren, kleine wijzigingen, grote wijzigingen, afwijzen. Als alles goed gaat wordt het vervolgens gepubliceerd. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet geloof dat TS dit traject succesvol gaat afleggen, maar ik wens hem alle succes.
pi_105532739
ik begrijp helemaal niets van wat hier allemaal staat, en ik studeer nog wel natuurkunde. Het gaat dus over lenzen?

Heb je geen plaatje welke lijn je precies berekend hebt? Of iets? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd. Het mag ook per pm natuurlijk, al weet ik niet of je mij wel vertrouwt. Hoeft ook niet, trouwens :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_105533306
quote:

[..]

de natuurkunde olympiade misschien? tip; onder het kopje 'organisatie' staan namen en emailadressen. zij hebben een naam hoog te houden en kunnen je waarschijnlijk de goede kant opsturen (emails bewaren!)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105537799
Als ik TS was zou ik eerst informatie inwinnen hoe nieuw de formule is. Je zou bijvoorbeeld naar een wetenschapper/professor in het veld een email kunnen sturen dat je een spreekbeurt wilt houden over je onderwerp. En dat je graag weten hoe men het berekent wat jij met je formule berekent. o.i.d.

Het lijkt me lastig om zoiets in een vaktijdschrift te gaan publiceren, daarvoor zou je aanvullend onderzoeken moeten doen, het is ook maar de vraag of ze het echt nieuw vinden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_105538379
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:53 schreef simmu het volgende:

[..]

de natuurkunde olympiade misschien? tip; onder het kopje 'organisatie' staan namen en emailadressen. zij hebben een naam hoog te houden en kunnen je waarschijnlijk de goede kant opsturen (emails bewaren!)
dankje wel, ik heb nu net een mailtje gestuurd of ze misschien geïntereseerd zijn;)
pi_105538462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:57 schreef v.sandro het volgende:

[..]

dankje wel, ik heb nu net een mailtje gestuurd of ze misschien geïntereseerd zijn;)
asje
:*

en vooral doorgaan! wetenschap is leuk ;)
pi_105538520
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:59 schreef simmu het volgende:

[..]

asje
:*

en vooral doorgaan! wetenschap is leuk ;)
dat is het inderdaad:D
pi_105540048
*ik heb nu al naar de TU-delft een mailtje gestuurd, maar die stuurde me alleen maar door naar veel gestelde vragen en ik heb nu een mailtje gestuurd naar de natuurkunde olympiade(met dank aan simmu) waar ik nog antwoordt op moet krijgen, ik zal het gelijk vertellen als ik antwoordt heb!, Allemaal alvast bedankt!*
pi_105540205
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:44 schreef v.sandro het volgende:
*ik heb nu al naar de TU-delft een mailtje gestuurd, maar die stuurde me alleen maar door naar veel gestelde vragen en ik heb nu een mailtje gestuurd naar de natuurkunde olympiade(met dank aan simmu) waar ik nog antwoordt op moet krijgen, ik zal het gelijk vertellen als ik antwoordt heb!, Allemaal alvast bedankt!*
Zoals ik al gesteld heb als je het eerst alleen met een lineaal kon optekenen en nameten is het niets anders als het concreet maken van simpele goniometrie en kun je het hier gewoon wel verklappen. :D
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:58:20 #118
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_105540555
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2011 21:33 schreef BrandX het volgende:

[..]

maar het zou wel zonde zijn als iemand hier bijdehand het verhaal ontfutselt, en wat TS heeft bedacht is wèl leuk genoeg blijkt, en die bijdehandte zijn naam er aan plakt ;).

misschien overdrijf ik wat hoor, kan best, maar stel nou he, just for the heck of it, stel.... die knul heeft echt iets slims ontdekt? *O*
Het punt is dat formules weinig waarde hebben op zich. Een formule is slechts een uiting van een model. Vandaar de scepsis, want TS laat nergens blijken dat hij daadwerkelijk een ontdekking heeft gedaan. De focus op het woord formule geeft zeer sterk de schijn dat TS simpelweg de formule heeft herschreven.

Dus hoe romantisch ik ook wil zijn, ik geloof er niet echt in ;)

Voor TS: zeg het nu gewoon, je kun sowieso geen geld verdienen oid met een formule, dus je kunt je ook geen zorgen maken. Omschrijf desnoods de 2 formules, als het echt iets 'normaals' is, kunnen we jouw ontdekking niet zomaar kopieren...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_105540687
niet zo negatief heren. laat ts eens eerst gewoon zelf zn ding doen. wees blij dat er blijkbaar nog jongeren te vinden zijn die natuurwetenschappen leuk vinden *O*

ts is 14 en zelfstandig (buiten de lessen om) ermee bezig. jeej voor ts zeg ik dan :Y
pi_105540813
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:03 schreef simmu het volgende:
niet zo negatief heren. laat ts eens eerst gewoon zelf zn ding doen. wees blij dat er blijkbaar nog jongeren te vinden zijn die natuurwetenschappen leuk vinden *O*
Ik vind het heel leuk dat jeugd natuurwetenschappen leuk vinden. maar als ik zijn beschrijving lees dat het eerst alleen met een linieal op te meten was en zijn docent hier geen formule van kent, heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in het abstractie niveau van zijn docent. :P
pi_105541285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind het heel leuk dat jeugd natuurwetenschappen leuk vinden. maar als ik zijn beschrijving lees dat het eerst alleen met een linieal op te meten was en zijn docent hier geen formule van kent, heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in het abstractie niveau van zijn docent. :P
ook dat zal hij dan vanzelf zelluf uitvogelen *O* :Y
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:49:20 #122
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_105542167
Meten != berekenen

Met Pythagoras kun je ook niet opeens zeggen: de schuine zijde hoef je niet te berekenen, want je kan je lineaal ernaast houden :')
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_105546383
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er is niks mis met mijn leraar maar het gaat om een deel wel om pytagoras want een deel van de formule kan je daarmee berekenen, maar aan de hand van dat kan ik weer iets anders berekenen.. hij zij dat dus ook al tegen mij, maar dan nog kan je er dus wat mee berekenen dat niet met een andere formule kan, het enigste waar ik mee zit is: of het wel zo nodig is om dat te kunnen berekenen... maar toch is het wel wat nieuws:/...
pi_105547210
kijk maar uit dat je docent er niet mee vandoor gaat :')
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:55:38 #125
177810 Evenveel
en niet minder
pi_105550459
TS,

Zorg dat je op een of andere manier een artikel publiceert met jouw formule (gebruik daar inderdaad de diverse links eerder gegeven in dit topic voor en neem geen FOK!kers in vertrouwen). Op de korte termijn heb je hier alleen maar werk aan en zul je zeker geen geld (en zelfs geen roem) terug gaan zien, maar op de lange termijn heb je iets heel erg cools om op je CV te zetten.

Als je bij mij zou solliciteren later en ik kom er achter dat je op je 14e hard hebt gewerkt om een (wellicht toch onbelangrijke) formule toch hoe dan ook gepubliceerd te krijgen, dan zou je bij mij een streepje voor krijgen. Iedereen die dat hier niet begrijpt is gewoon jaloers.
Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')