nee, ik denk alleen formule, maar aan de andere kant> voor die lijn waar ik over spreek, die alleen nog maar kan worden opgemeten maar nu dus ook met mijn formule. die lijn, heeft nog geen naam...:o? maar ik denk dat die dan de naam zal nemen van de 2 punten waar hij begint en eindigt:Pquote:Op dinsdag 13 december 2011 08:38 schreef Byte_Me het volgende:
je zult toch een risico moeten nemen, aangezien je zelf nog geen ervaring hebt met zulke zaken.
maar heb je nou alleen een nieuwe formule (rekenwijze) bedacht, of ook een nieuw verband tussen grootheden van lenzen/optica?
Nee hij heeft een formule opgesteld voor iets wat eerst alleen op te meten was volgens hem en zijn docent. Nou is alles wat op te meten is natuurlijk ook in simpele wiskunde te vangen, dat heeft hij waarschijnlijk gedaan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:55 schreef Doodloper het volgende:
Dus je hebt gewoon een nieuwe formule gemaakt voor iets wat allang bekend was en waar ook allang een formule voor te vinden is?
Ik heb er totaal geen verstand van hoe zoiets werkt: stuur je dan "gewoon" je verhaaltje naar zo een tijdschrift?quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:10 schreef jeroen25 het volgende:
Nou wil ik ook wel weten wat het is.
Maar ik denk ook dat TS het gewoon ergens moet publiceren.
Een natuurkundeforum of -tijdschrift ofzo.
Kan je het beter opsturen naar de nederlandse scientific american. Die lui zoeken het uit en als het klopt, zullen ze de formule en de bedenker ongetwijfeld een stukje in dat blad gunnen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen verstand van hoe zoiets werkt: stuur je dan "gewoon" je verhaaltje naar zo een tijdschrift?
Wat ook zou kunnen, is het presenteren op een Wiskundecongres/symposium?
je "verhaaltje" moet natuurlijk wel goed onderbouwd worden, je moet referenties naar relevante artikelen gebruiken. Vind de editor je stuk interessant, dan wordt je artikel beoordeeld door mensen die ook in dat vakgebied publiceren. Die geven een oordeel: accepteren, kleine wijzigingen, grote wijzigingen, afwijzen. Als alles goed gaat wordt het vervolgens gepubliceerd. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet geloof dat TS dit traject succesvol gaat afleggen, maar ik wens hem alle succes.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen verstand van hoe zoiets werkt: stuur je dan "gewoon" je verhaaltje naar zo een tijdschrift?
de natuurkunde olympiade misschien? tip; onder het kopje 'organisatie' staan namen en emailadressen. zij hebben een naam hoog te houden en kunnen je waarschijnlijk de goede kant opsturen (emails bewaren!)quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]
dankje wel, ik heb nu net een mailtje gestuurd of ze misschien geïntereseerd zijn;)quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:53 schreef simmu het volgende:
[..]
de natuurkunde olympiade misschien? tip; onder het kopje 'organisatie' staan namen en emailadressen. zij hebben een naam hoog te houden en kunnen je waarschijnlijk de goede kant opsturen (emails bewaren!)
asjequote:Op dinsdag 13 december 2011 15:57 schreef v.sandro het volgende:
[..]
dankje wel, ik heb nu net een mailtje gestuurd of ze misschien geïntereseerd zijn;)
dat is het inderdaad:Dquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:59 schreef simmu het volgende:
[..]
asje
en vooral doorgaan! wetenschap is leuk
Zoals ik al gesteld heb als je het eerst alleen met een lineaal kon optekenen en nameten is het niets anders als het concreet maken van simpele goniometrie en kun je het hier gewoon wel verklappen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:44 schreef v.sandro het volgende:
*ik heb nu al naar de TU-delft een mailtje gestuurd, maar die stuurde me alleen maar door naar veel gestelde vragen en ik heb nu een mailtje gestuurd naar de natuurkunde olympiade(met dank aan simmu) waar ik nog antwoordt op moet krijgen, ik zal het gelijk vertellen als ik antwoordt heb!, Allemaal alvast bedankt!*
Het punt is dat formules weinig waarde hebben op zich. Een formule is slechts een uiting van een model. Vandaar de scepsis, want TS laat nergens blijken dat hij daadwerkelijk een ontdekking heeft gedaan. De focus op het woord formule geeft zeer sterk de schijn dat TS simpelweg de formule heeft herschreven.quote:Op maandag 12 december 2011 21:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
maar het zou wel zonde zijn als iemand hier bijdehand het verhaal ontfutselt, en wat TS heeft bedacht is wèl leuk genoeg blijkt, en die bijdehandte zijn naam er aan plakt.
misschien overdrijf ik wat hoor, kan best, maar stel nou he, just for the heck of it, stel.... die knul heeft echt iets slims ontdekt?
Ik vind het heel leuk dat jeugd natuurwetenschappen leuk vinden. maar als ik zijn beschrijving lees dat het eerst alleen met een linieal op te meten was en zijn docent hier geen formule van kent, heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in het abstractie niveau van zijn docent.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:03 schreef simmu het volgende:
niet zo negatief heren. laat ts eens eerst gewoon zelf zn ding doen. wees blij dat er blijkbaar nog jongeren te vinden zijn die natuurwetenschappen leuk vinden
ook dat zal hij dan vanzelf zelluf uitvogelenquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk dat jeugd natuurwetenschappen leuk vinden. maar als ik zijn beschrijving lees dat het eerst alleen met een linieal op te meten was en zijn docent hier geen formule van kent, heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in het abstractie niveau van zijn docent.
Er is niks mis met mijn leraar maar het gaat om een deel wel om pytagoras want een deel van de formule kan je daarmee berekenen, maar aan de hand van dat kan ik weer iets anders berekenen.. hij zij dat dus ook al tegen mij, maar dan nog kan je er dus wat mee berekenen dat niet met een andere formule kan, het enigste waar ik mee zit is: of het wel zo nodig is om dat te kunnen berekenen... maar toch is het wel wat nieuws:/...quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk dat jeugd natuurwetenschappen leuk vinden. maar als ik zijn beschrijving lees dat het eerst alleen met een linieal op te meten was en zijn docent hier geen formule van kent, heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in het abstractie niveau van zijn docent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |