Het ligt eraan. Bij een vriend van mij geprobeerd -> ene keer ging hij eromheen, andere punten waar het laag genoeg was ging hij de berg beklimmenquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dit topic doorgelezen, maar ik heb geen antwoord gevonden op de volgende vragen:
- Hoe reageert de Roomba op een hoogpolig kleed in de woonkamer? Rijdt hij eromheen? Kan het een probleem vormen?
Gietvloer? Geen idee. Ik heb nog geen beschadigingen kunnen ontdekken van de wieltjes (plastic), en volgens mij zijn die vrij zacht. Je kan ook een draaiwieltje (hardste wieltje dat de Roomba heeft) vervangen door een zachter rubberwieltje.quote:- Zijn er hier mensen die hun Roomba op een gietvloer gebruiken? Laat 'ie geen krassen achter?
Ik heb staande speakers in huis, van die dingen op paaltjes, en daar rijdt hij over heen en kan hij krassen op achter laten. Das een leermomentje geweest. Verder beukt hij soms wel hard tegen iets aan, maar als je op de voorkant een schuimrubber strip monteert tussen de sensoren in is er niks aan de hand.quote:- Zijn er andere dingen in huis die een Roomba kan vernachelen? Ik begrijp dat hij vrij hard tegen bijvoorbeeld plinten aan beukt.
Mijn zoon denkt dat de stofzuiger hem zal vernielenquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, Scorpie!
Ik ga hem maar gewoon bestellen. In het ergste geval moet ik het kleed even over de bank gooien als ik de deur uitga. Ik verwacht geen krassen op de 'gietvloer' (we hebben geen echte gietvloer) maar ik houd het in de gaten. En verder zal dat ding vast niet meer kunnen vernielen dan 2 kinderen kunnen. Toch?
En, inmidels al binnen?quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:53 schreef Faithz het volgende:
Net via Groupon een Clatronic roboduster gekocht. Kon er vrij weinig over terug vinden maar voor 99,- durf ik het wel aan. Het zal geen Roomba zijn maar ik ben toch erg benieuwd
Ja en dat is ook wel weer een fijne bijkomstigheid bij de roomba's want t zorgt ervoor dat we zo goed als iedere avond het speelgoed ff op en in de kratten zetten, schoenen in de gang etc. zodat juffrouw jannie haar gang kan gaan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, Scorpie!
Ik ga hem maar gewoon bestellen. In het ergste geval moet ik het kleed even over de bank gooien als ik de deur uitga. Ik verwacht geen krassen op de 'gietvloer' (we hebben geen echte gietvloer) maar ik houd het in de gaten. En verder zal dat ding vast niet meer kunnen vernielen dan 2 kinderen kunnen. Toch?
Dat je het zelf opgeruimder houdt herken ik wel, hier lagen altijd overal kattenspeeltjes op de vloer, nu doe ik ze steeds netjes in een bak. De katten pakken ze er zelf wel weer uit maar dat is elke keer minder opruimwerk dan de eerste keer, toen heb ik echt een karrevracht speelgoed uit alle hoeken en gaten gehaald wat zich in de loop der tijd had opgebouwd. Bij zelf stofzuigen gooiden we dat speelgoed gewoon terug naar een plek die al gestofzuigd wasquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:15 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ja en dat is ook wel weer een fijne bijkomstigheid bij de roomba's want t zorgt ervoor dat we zo goed als iedere avond het speelgoed ff op en in de kratten zetten, schoenen in de gang etc. zodat juffrouw jannie haar gang kan gaan.
Voelt en zieter ook gelijk opgeruimder uit.
lOp zich geen probleem. Wij hebbem een witte en roze vloerkleed in de slaapkamer. Beide hoogpolig. Gaat ie gewoon overheen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dit topic doorgelezen, maar ik heb geen antwoord gevonden op de volgende vragen:
- Hoe reageert de Roomba op een hoogpolig kleed in de woonkamer? Rijdt hij eromheen? Kan het een probleem vormen?
Vergeet de filmpjes niet in het vorige deelquote:Zo, nu even verder teruglezen.
Waarom geen zwart vloerkleed?quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:52 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
lOp zich geen probleem. Wij hebbem een witte en roze vloerkleed in de slaapkamer. Beide hoogpolig. Gaat ie gewoon overheen.
Als het maar geen zwarte vloerkleed is.
Omdat ie dan een foutmelding geeft. Zwart weerkaatst niet. (sensor onderop). Dus dan denkt hj dat hij van de trap valt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:04 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Waarom geen zwart vloerkleed?
Dank uquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Omdat ie dan een foutmelding geeft. Zwart weerkaatst niet. (sensor onderop). Dus dan denkt hj dat hij van de trap valt.
Je ziet dat hij achteruit rijdt. Als de hele vloerkleed zwart is dan klemt hij zichzelf (achteruitrijdend) tegen de muur
Ownedquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:10 schreef Reeleezee het volgende:
Rooma vs Neato. ''kuch''
Neato:
Roomba
Nee dat is geen probleem. Je bedoelt waarschijnlijk dat hele donker bruine?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef mol_air het volgende:
En donker laminaat? Niet zwart, maar toch.
Laat ze maar een keer contact met mij opnemen,blijf er enthousiast over......;-)quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:32 schreef mol_air het volgende:
Nog (steeds) niet :-( ben de vrouw des huizes nog aan t overtuigen.
Er staat nu een roomba 521 te koop voor 125. Marktplaats. Als ze het niks vindt verkoop je hem voor meer door.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:32 schreef mol_air het volgende:
Nog (steeds) niet :-( ben de vrouw des huizes nog aan t overtuigen.
Resultaat is overtuigend, absoluut mee eens. Ik begrijp het alleen niet goed, omdat de Neato op het voorste stukje tussen de plankjes na alles mee lijkt te nemen. Ik herken ook niet uit de praktijk dat er zo veel achter zou blijven, zeker midden op de vloer niet. Wij hebben bijvoorbeeld een parkiet en om de kooi ligt met enige regelmaat een fikse hoeveelheid voer (zwemmen in een voerbak???). Misschien dat er af en toe 1 of 2 korreltjes blijven liggen, maar de rest is weg. Evenzo voor zand in de garage etc. Maar goed, na deze filmpjes overtuig ik jullie toch niet meerquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:10 schreef Reeleezee het volgende:
RoomBa vs Neato. ''kuch''
Neato:
Roomba
Allereerst: in geen geval wil ik je afvallen. Ik ben blij voor je dat je zo tevreden bent met de Neato!quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Resultaat is overtuigend, absoluut mee eens. Ik begrijp het alleen niet goed, omdat de Neato op het voorste stukje tussen de plankjes na alles mee lijkt te nemen. Ik herken ook niet uit de praktijk dat er zo veel achter zou blijven, zeker midden op de vloer niet. Wij hebben bijvoorbeeld een parkiet en om de kooi ligt met enige regelmaat een fikse hoeveelheid voer (zwemmen in een voerbak???). Misschien dat er af en toe 1 of 2 korreltjes blijven liggen, maar de rest is weg. Evenzo voor zand in de garage etc. Maar goed, na deze filmpjes overtuig ik jullie toch niet meer
Voor een volgende test zouden ze ook tijd mee moeten nemen, als je Neato 3x in dezelfde ruimte aan zet ben je evenveel tijd onderweg als Roomba en dat zal zeker het resultaat beïnvloeden.
Het is geen meel, maar testzand, wat alle stofzuigerfabrikanten gebruikt voor zulk soort testen.quote:Ik geloof best dat er bij jou normaal niet zoveel achterblijft, dat meel wat ze hier gebruiken is natuurlijk ook niet direct te vergelijken met alle verschillende soorten vuil die je in een normaal huis kunt aantreffen. En die paar korreltjes die je noemt... bij mij met mijn roomba blijft er ook wel eens een korreltje liggen
Hmm, ik vind dat ze de vinkjes wel heel makkelijk zetten. Die Roomba 780 heeft slechts één van de drie batterijen daadwerkelijk "opgezogen", maar toch krijgt hij daar een vinkje voor...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:19 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Het is geen meel, maar testzand, wat alle stofzuigerfabrikanten gebruikt voor zulk soort testen.![]()
maar om een indruk te geven:
Neato
Roomba
Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier niet om de Neato af te kraken, als Coelho blij is met het apparaat, wie ben ik dan.. Alleen vind het resultaat zo tegenvallen voor een apparaat dat zo duur is. En idd, wat Rockfire zegt. Het gebruiksgemak is weg, als je hem 3 x aan moet zetten.
Idem hier. Een veel opgeruimder gevoel, zelfs voor onze eettafel. Vroeger lagen er altijd stapeltjes papieren op, nu zetten we 's avonds voor we gaan slapen vaak de stoelen op tafel dus moet er plaats zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:15 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ja en dat is ook wel weer een fijne bijkomstigheid bij de roomba's want t zorgt ervoor dat we zo goed als iedere avond het speelgoed ff op en in de kratten zetten, schoenen in de gang etc. zodat juffrouw jannie haar gang kan gaan.
Voelt en zieter ook gelijk opgeruimder uit.
Ik heb haar op de don.ochtenden zowieso geprogrammeerd dan be nik toch aan het werk.
Heerlijk, ik kwam thuis, kinders in bed, wasje draait en stofzuigen is klaar.
Vandaar nu tijd om achter de laptop te zitten
De jongens vinden het interessant maar wel een beetje spannend
Je ziet dat ze alleen het bakje leegt, en niet het apparaat omdraait, wat betekent dat ze in de borstels/ gleuf onderkant, zijn blijven hangen.quote:Waar blijven ze bij de Neato eigenlijk? Ze zijn niet opgezogen, maar ik zie ze ook niet meer terug?
Nah de 531 paktze wel op, dus hij kan het welquote:Die Roomba 780 heeft slechts één van de drie batterijen daadwerkelijk "opgezogen", maar toch krijgt hij daar een vinkje voor...
De winkel zei ook dat iRobot het niet kan waarderen als mensen zelf aan de stofzuiger gaan sleutelen, maar dat kan ik me juist niet voorstellen, gezien hoe modulair 't ding is opgebouwd en de beschikbaarheid van losse onderdelen. Waarschijnlijk geen experts dus.. maargoed, moraal is dus: als je problemen hebt, gewoon iRobot bellen of mailenquote:Op donderdag 19 januari 2012 00:01 schreef athlonkmf het volgende:
Heb je de roomba maar een half jaar? Dan is het advies van de webwinkel pure onzin.
Je kan namelijk direct bij irobot een rma aanvragen. Simpelweg je probleem beschrijven en ze zullen UPS langssturen om roomba kosteloos op te halen. Binnen een week krijg je het gerepareerd terug of je krijgt een refurbished model (allemaal nieuwe onderdelen dus)
Kosteloos.
Overigens is de nieuwere 7xx-serie hiervoor niet zo gevoelig meer. Zelfs de los verkrijgbare zwarte strips en het matje reageert onze 780 niet meer op, hij rolt er zo overheen!quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Omdat ie dan een foutmelding geeft. Zwart weerkaatst niet. (sensor onderop). Dus dan denkt hj dat hij van de trap valt.
Je ziet dat hij achteruit rijdt. Als de hele vloerkleed zwart is dan klemt hij zichzelf (achteruitrijdend) tegen de muur
Mutsquote:Op maandag 23 januari 2012 14:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij hebben dus een nieuw zwart vloerkleed gekocht... Dom, dom, want Roomba kan er ten eerste niet op komen (te hoog) en als je hem er dan op zet, verzet ie geen wiel. Want, zwart = enge trap.![]()
Nou ja, dan maar af en toe het kleed even met de stofzuiger zuigen dan. Komt dat ding ook nog eens uit de kast
Jamaar hij was mooiquote:
Om hierop terug te komen: hoe kom ik aan zo'n rubberwieltje?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:14 schreef Scorpie het volgende:
Gietvloer? Geen idee. Ik heb nog geen beschadigingen kunnen ontdekken van de wieltjes (plastic), en volgens mij zijn die vrij zacht. Je kan ook een draaiwieltje (hardste wieltje dat de Roomba heeft) vervangen door een zachter rubberwieltje.
http://www.cyberhuis.nl/onderdelen/roomba-500.html hier zou hij bij moeten staanquote:Op maandag 23 januari 2012 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om hierop terug te komen: hoe kom ik aan zo'n rubberwieltje?
Stom. Breng het kleed terug danquote:Op maandag 23 januari 2012 14:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij hebben dus een nieuw zwart vloerkleed gekocht... Dom, dom, want Roomba kan er ten eerste niet op komen (te hoog) en als je hem er dan op zet, verzet ie geen wiel. Want, zwart = enge trap.![]()
Nou ja, dan maar af en toe het kleed even met de stofzuiger zuigen dan. Komt dat ding ook nog eens uit de kast
http://www.cyberhuis.nl/r(...)ly-209.html?___SID=Uquote:Op maandag 23 januari 2012 21:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.cyberhuis.nl/onderdelen/roomba-500.html hier zou hij bij moeten staan
Is dat dit wieltje?quote:Op maandag 23 januari 2012 21:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.cyberhuis.nl/onderdelen/roomba-500.html hier zou hij bij moeten staan
Anders lees ik even wat beter.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
http://www.cyberhuis.nl/r(...)ly-209.html?___SID=U
Ik wou het gisterenavond bestellen maar toen was het opeens niet meer op voorraad, hopen dat het nog wel komt.
Ik heb me opgegeven voor een melding als het weer op voorraad is.
Aha top, bedankt voor je melding.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Anders lees ik even wat beter.![]()
Om het goed te maken: ik heb gemaild en kreeg ontzettend snel een reactie terug. Inmiddels zijn er weer wat op voorraad!
Thanksquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:29 schreef leonieke het volgende:
Faithz, wij hebben ook ongeveer zo'n ruimte en Roomba doet het goed in 1 beurt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |