abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2011 @ 09:58:20 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105716143
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:06 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik zou daar totaal geen probleem mee hebben. :N

Sterker nog, ik heb onlangs een hele leuke dame leren kennen op da internetz die een kind heeft uit een vorige relatie. Ik had dus het briljante idee om mijn hobbykamer om te toveren in een stoere jongenskamer, hier foto's van te maken en deze op mijn Facebook-profiel te zetten om haar vervolgens via Facebook voor het eerste mee uit te vragen voor een romantisch diner in een knus balkanrestaurantje. :)
En wat vindt mevrouw Tukker daarvan?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105716190
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2011 09:58 schreef [url=hnOttp://forum.fok.nl/user/profile/61646]Copycat[/url] het volgende:

[..]

En wat vindt mevrouw Tukker daarvan?
Zijn moeder?? :')
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  zondag 18 december 2011 @ 10:06:18 #103
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105716229
Dat schetst een verwrongen beeld ...

quote:
6s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:18 schreef 100% Tukker het volgende:

Die heeft TS ook, voor de romantische avonden met miss Tukker...
Honderd procent Tukker, honderd procent inteelt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 18 december 2011 @ 10:07:20 #104
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105716244
Het zou voor mij geen optie zijn, en helemaal nu ik zelf m'n eerste heb weet ik dat dat de juiste keuze is. Het is gewoon fijn te weten dat het jouw kind is. Onze kleine heeft mijn oogkleur bijvoorbeeld, en niet de oogkleur van een of andere gast uit haar verleden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_105717065
Vrouwen die eerst een foute man uitzoeken en vervolgens een kneus die lief genoeg is om de koters op te voeden.... :N

Het zou ieg niks voor mij zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_105717079
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:07 schreef Catbert het volgende:
Het zou voor mij geen optie zijn, en helemaal nu ik zelf m'n eerste heb weet ik dat dat de juiste keuze is. Het is gewoon fijn te weten dat het jouw kind is. Onze kleine heeft mijn oogkleur bijvoorbeeld, en niet de oogkleur van een of andere gast uit haar verleden.
Jij zou dus ook nooit een kindje uit een derde wereldland adopteren ?
pi_105717112
Als je boven de 30 komt is het meer regel dan uitzondering dat ze al kids hebben.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105717355
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2011 11:05 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat zou zeker niks voor mij zijn ieg. :)
  zondag 18 december 2011 @ 11:20:52 #109
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105717375
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 11:05 schreef Molurus het volgende:
Vrouwen die eerst een foute man uitzoeken en vervolgens een kneus die lief genoeg is om de koters op te voeden.... :N

Ja, want dat is altijd het geval. :N
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_105717428
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 11:20 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ja, want dat is altijd het geval. :N
Nou ja, niet altijd... maar te vaak om het af te schrijven als statistisch toeval.
  zondag 18 december 2011 @ 12:32:21 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105718988
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 11:05 schreef Molurus het volgende:

Het ligt aan de vrouw dus... lekker makkelijk, overigens zijn diezelfde foute mannen na het verbreken van de relatie ook alleenstaand met een kind.
Maar voor de vrouwen die reageren geldt dan waarschijnlijk dat ze hem maar moeten afwijzen omdat hij zo'n kneus is die zo nodig met een bitch een kind moest hebben en nu een lieve vrouw zoekt om dat kind op te voeden....

"De alleenstaande ouder" is niet standaard het meisje van 23 die door een lul van een vent in de steek gelaten is terwijl ze 8 maanden zwanger was, "de alleenstaande ouder" is meestal gewoon een man of vrouw wiens vaste relatie na jaren op de klippen gelopen is, en als je dan bij voorbaat al gaat roepen dat het dus wel een vrouw zal zijn geweest die op een foute man viel, dan moet je misschien je beeld van de werkelijkheid eens bijstellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105719319
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ligt aan de vrouw dus... lekker makkelijk, overigens zijn diezelfde foute mannen na het verbreken van de relatie ook alleenstaand met een kind.
Maar voor de vrouwen die reageren geldt dan waarschijnlijk dat ze hem maar moeten afwijzen omdat hij zo'n kneus is die zo nodig met een bitch een kind moest hebben en nu een lieve vrouw zoekt om dat kind op te voeden....
Sorry, maar deze kun je toch heel moeilijk omdraaien. in 99 van de 100 gevallen blijft zo'n kind achter bij de vrouw. Niet dat die "alleenstaande vaders" nu op zoveel respect van mijn kant kunnen rekenen...

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:32 schreef Leandra het volgende:
"De alleenstaande ouder" is niet standaard het meisje van 23 die door een lul van een vent in de steek gelaten is terwijl ze 8 maanden zwanger was, "de alleenstaande ouder" is meestal gewoon een man of vrouw wiens vaste relatie na jaren op de klippen gelopen is, en als je dan bij voorbaat al gaat roepen dat het dus wel een vrouw zal zijn geweest die op een foute man viel, dan moet je misschien je beeld van de werkelijkheid eens bijstellen.
Ik heb dit helaas net te vaak in de praktijk zien gebeuren om dat beeld bij te stellen. Maar voor beide geslachten geldt: denk eens een keer na voordat je kinderen op de wereld zet, het is een longterm commitment. Tegenwoordig mag je als kind in je handjes klappen als je ouders op je 7e verjaardag nog bij elkaar zijn.
  zondag 18 december 2011 @ 12:45:40 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105719426
Wat maakt het nou uit bij wie het kind woont? Als je een kind hebt dan ben je ouder, zeker tegenwoordig met het co-ouderschap in principe als standaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105719551
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:45 schreef Leandra het volgende:
Wat maakt het nou uit bij wie het kind woont? Als je een kind hebt dan ben je ouder, zeker tegenwoordig met het co-ouderschap in principe als standaard.
Mij als potentiele partner van een alleenstaande moeder maakt dat ALLES uit. Ik voel niet de behoefte om elke dag geconfronteerd te worden met de erfenis van een vorige relatie.
  zondag 18 december 2011 @ 13:01:54 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105720128
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mij als potentiele partner van een alleenstaande moeder maakt dat ALLES uit. Ik voel niet de behoefte om elke dag geconfronteerd te worden met de erfenis van een vorige relatie.
Want als potentiële partner van een alleenstaande vader is het wel een fijne gedachte dat je ieder weekend te maken hebt met de ex en het weekend vrijwel altijd de kinderen hebt.

Dat je er niet om zit te springen kan ik wel begrip voor hebben, maar de opmerkingen van vrouwen die eerst graag een kind krijgen met een foute man om vervolgens een lieverd te zoeken om ze mee op te voeden zijn zo verschrikkelijk kortzichtig.
Je kunt je mening ook prima geven zonder dat soort opmerkingen die in een hoop gevallen niet eens van toepassing zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105720329
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want als potentiële partner van een alleenstaande vader is het wel een fijne gedachte dat je ieder weekend te maken hebt met de ex en het weekend vrijwel altijd de kinderen hebt.
Daar zou ik me inderdaad ook niet prettig bij voelen. Mag dat?

Maar dat is dan nog steeds iets heel anders dan volledige verantwoordelijkheid dragen voor de opvoeding. Bovendien stel je je het gescheiden ouderschap hier wel heel rooskleurig voor. In de praktijk gaat dit heel vaak niet zo.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:01 schreef Leandra het volgende:
Dat je er niet om zit te springen kan ik wel begrip voor hebben, maar de opmerkingen van vrouwen die eerst graag een kind krijgen met een foute man om vervolgens een lieverd te zoeken om ze mee op te voeden zijn zo verschrikkelijk kortzichtig.
Je kunt je mening ook prima geven zonder dat soort opmerkingen die in een hoop gevallen niet eens van toepassing zijn.
Oh? Dit is in de psychologie wel degelijk een bekend verschijnsel. Ik zuig dit zeker niet uit mijn eigen duim, hoewel ik er in de praktijk ook veel voorbeelden van heb gezien.

Ik zal eens even wat bronnen voor je opzoeken. ;)
  zondag 18 december 2011 @ 13:11:04 #117
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105720489
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh? Dit is in de psychologie wel degelijk een bekend verschijnsel. Ik zuig dit zeker niet uit mijn eigen duim, hoewel ik er in de praktijk ook veel voorbeelden van heb gezien.

Dat komt voor ja...
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_105720505
quote:

[..]

Maar dat is dan nog steeds iets heel anders dan volledige verantwoordelijkheid dragen voor de opvoeding. Bovendien stel je je het gescheiden ouderschap hier wel heel rooskleurig voor. In de praktijk gaat dit heel vaak niet zo.

[..]

is toch ook zo´n vogel vogel die z´n eieren bij een andere vogel in het nest legt?
de koekoek ofzo
niet meer
  zondag 18 december 2011 @ 13:25:17 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105721055
quote:

Ik stel helemaal niets rooskleurig voor, ik word alleen zo moe van die mannen die altijd doen alsof het aan de vrouw ligt dat ze in principe de verkeerde partner heeft gekozen om kinderen mee te krijgen, terwijl er dan dus ook een man is die een kind heeft gekregen met de "verkeerde partner".
quote:

Dat het voorkomt zal ik niet ontkennen, dat doe ik ook niet, echter.... het gros van de alleenstaande ouders is niet het meisje dat eerst een kind met een foute vent kreeg en daarna een lieverd zoekt om de kinderen mee op te voeden.

Het gros van de alleenstaande ouders is gewoon een vader of moeder die na een langdurige relatie niet meer samen is met de partner waarmee hij/zij bewust kinderen heeft gekregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105721303
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik stel helemaal niets rooskleurig voor, ik word alleen zo moe van die mannen die altijd doen alsof het aan de vrouw ligt dat ze in principe de verkeerde partner heeft gekozen om kinderen mee te krijgen, terwijl er dan dus ook een man is die een kind heeft gekregen met de "verkeerde partner".
Nergens zeg ik dat vrouwen dat bewust doen, dat denk ik ook niet. In die zin verwijt ik vrouwen die vallen op foute mannen ook niets. Biologisch gezien kun je het zelfs uitleggen als succes: je plant je voort met "sterke genen" om vervolgens omstandigheden te creeren die zo goed mogelijk zijn voor het kind. Zowel de foute man als de foute vrouw hebben daarmee succes in biologische zin. (En die foute man kan dan nog meer succes behalen door het trucje te herhalen met een andere vrouw, voor een foute vrouw ligt dat vanzelfsprekend wat lastiger.)

Ik denk echter niet dat dit kan worden uitgelegd als succes voor de nieuwe partner die het koekoeksjong opvoedt. Ik zeg dan: dank je de koekoek, die sucker wil ik niet zijn.

quote:
Dat het voorkomt zal ik niet ontkennen, dat doe ik ook niet, echter.... het gros van de alleenstaande ouders is niet het meisje dat eerst een kind met een foute vent kreeg en daarna een lieverd zoekt om de kinderen mee op te voeden.
Laat ik het erop houden dat het veel te vaak voorkomt om het zomaar af te schrijven als statistische variatie. Nee, natuurlijk werkt het niet in alle gevallen zo. Maar ik kan me maar heel weinig scenario's voorstellen waarin ouders van kinderen jonger dan 10 jaar niet-verwijtbaar een punt zetten achter hun relatie. Je weet waar je aan begint, je weet welke verantwoordelijkheden dat met zich meebrengt, en je faalt.

In het geval van vrouwen die een foute man uitzoeken om kinderen mee te krijgen en dan na een paar jaar noodgedwongen een punt zetten achter hun relatie denk ik regelmatig: hoe kon je zo dom zijn om dit niet aan te hebben zien komen? Dat moeten behoorlijk sterke hormonen zijn geweest.

quote:
Het gros van de alleenstaande ouders is gewoon een vader of moeder die na een langdurige relatie niet meer samen is met de partner waarmee hij/zij bewust kinderen heeft gekregen.
Scheidingen na het 20e levensjaar van het kind komen ook voor inderdaad, maar dat is eigenlijk niet echt waar ik het hier over heb. Waar ik met mijn hoofd niet bij kan zijn mensen die binnen een paar jaar nadat ze kinderen kregen een punt zetten achter de relatie. Het is biologisch verklaarbaar, maar zulke mensen laten zich wat mij betreft veel te veel leiden door hun instincten. (En dat mag je gerust lezen als een verwijt.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 18-12-2011 14:27:13 ]
  zondag 18 december 2011 @ 15:29:10 #121
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_105726746
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:42 schreef Molurus het volgende:
Sorry, maar deze kun je toch heel moeilijk omdraaien. in 99 van de 100 gevallen blijft zo'n kind achter bij de vrouw. Niet dat die "alleenstaande vaders" nu op zoveel respect van mijn kant kunnen rekenen...
Dat ligt niet altijd aan de man. Veel mannen die heel graag voor hun kind zouden willen zorgen, maar van wie de ex-vrouw/ex-vriendin dat tegenhoudt.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_105726910
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2011 15:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Dat ligt niet altijd aan de man. Veel mannen die heel graag voor hun kind zouden willen zorgen, maar van wie de ex-vrouw/ex-vriendin dat tegenhoudt.
Of erger: de rechter. Als er verder niets aan de hand is mag je als vader blij zijn met een omgangsregeling.

Hoe dan ook maakt dat voor de potentiele toekomstige partner van zo'n gescheiden ouder weinig verschil: de kans dat je belast wordt met de opvoeding van een kind uit een vorige relatie is voor een man veel groter dan voor een vrouw.
  zondag 18 december 2011 @ 15:41:26 #123
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105727299
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:32 schreef Molurus het volgende:
Of erger: de rechter. Als er verder niets aan de hand is mag je als vader blij zijn met een omgangsregeling.
Inderdaad, vaak een combinatie van die vrouw, de rechter, en Jeugdzorg.
  zondag 18 december 2011 @ 15:44:40 #124
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105727465
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 15:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Inderdaad, vaak een combinatie van die vrouw, de rechter, en Jeugdzorg.
O en dat gaat zo makkelijk he. De vrouw hoeft maar één keer het woord kindermisbruik te laten vallen. Ik heb dat bij kennissen van mij gezien. Dan is het, tsja we weten natuurlijk niet of het waar is, maar in het belang van het kind kunnen we beter het zekere voor het onzekere nemen.
Dat er zo'n stichting zoals dwaze vaders bestaat is niets gek.
  zondag 18 december 2011 @ 15:54:48 #125
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105727899
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:42 schreef Molurus het volgende:
Maar voor beide geslachten geldt: denk eens een keer na voordat je kinderen op de wereld zet, het is een longterm commitment.
Hier ben ik het trouwens 100% mee eens. Er zijn veel te veel mensen die 'zomaar' even besluiten een kind te nemen (ja 'nemen' ja, een kind neem je, die krijg je niet zomaar), want "Oh, het is zo leuk en schattig en we zijn zo gelukkig samen..." Dat geldt trouwens net zo voor huisdieren. Mensen die onnadenkend dat schattige kleine jonge hondje/katje/konijntje mee naar huis nemen en waar na een jaar niet meer naar omgekeken wordt.
  zondag 18 december 2011 @ 17:01:26 #126
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105730983
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2011 11:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
Dat is toch anders.

Als het bij ons niet op de 'normale' of IVF manier zou werken dan misschien wel. Maar ik vind een kindje adopteren ook weer iets anders dan dat je vriendin zwanger is geworden van een kerel die dan misschien haar vriend niet meer is, maar wel ieder moment langs kan komen omdat hij zo nodig z'n kind weer moet zien.

Maar ik zou nooit voor adoptie gaan als het van onszelf wel gewoon werkt nee, da's toch anders.

quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 15:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Hier ben ik het trouwens 100% mee eens. Er zijn veel te veel mensen die 'zomaar' even besluiten een kind te nemen
Het gaat soms ook gewoon mis he, onverwacht zwanger, kerel die al zat te twijfelen die toch 't liefst een abortus wil, en een vrouw die dat dan gewoon niet wil.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_105731314
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:01 schreef Catbert het volgende:

Het gaat soms ook gewoon mis he, onverwacht zwanger, kerel die al zat te twijfelen die toch 't liefst een abortus wil, en een vrouw die dat dan gewoon niet wil.
Die vind ik toch net even iets te makkelijk. Ook als je onbedoeld fouten maakt ben je toch zelf verantwoordelijk voor die fouten.
  zondag 18 december 2011 @ 17:10:39 #128
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105731372
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef Molurus het volgende:
Die vind ik toch net even iets te makkelijk. Ook als je onbedoeld fouten maakt ben je toch zelf verantwoordelijk voor die fouten.
Dooddoener van de week. Soms gaat het fout, klaar. Wiens verantwoordelijkheid het toen was is gewoon achteraf gelul. Het gaat er dan om wat je er mee doet.
pi_105739166
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:07 schreef Catbert het volgende:
Ach, mijn biologische vader is overleden, toen ik 3 was kreeg ik een nieuwe. Altijd zeiden mensen tegen hem, je kan wel zien dat dat er 1 van jou is zeg! Dat zonder enige bloedband dus.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 18 december 2011 @ 20:20:31 #130
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_105739250
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:19 schreef erodome het volgende:
Ach, mijn biologische vader is overleden, toen ik 3 was kreeg ik een nieuwe. Altijd zeiden mensen tegen hem, je kan wel zien dat dat er 1 van jou is zeg! Dat zonder enige bloedband dus.
En? Het gaat er om dat ik het weet. Wat buitenstaanders vinden of denken interesseert me niet.
  zondag 18 december 2011 @ 21:21:23 #131
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105742946
Ik probeer contact met kinderen altijd te vermijden, dus voor mij is het een blocker. Tenzij het gaat om wat onserieus lat-ten misschien :+
  maandag 19 december 2011 @ 18:44:30 #132
363439 Vandaar77
1 en 2 is niet altijd 12
pi_105781432
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef LittleLady het volgende:
Mja het is ieders persoonlijke keus natuurlijk, ik ben moeder van een klein meisje, en ik persoonlijk wil geen man met kinderen en/of kinderwens.

Als ik zie hoe gescheiden vaders met hun kinderen omgaan, dan heb ik gegeten en gedronken, want ineens gaan ze in dat weekend de geweldige vader uithangen en zijn ze niet in staat tot een fatsoenlijk gesprek, want iedereen moet zich stil houden zodra zijn kinderen beginnen te kleppen.
Dan krijg je het excuus te horen, ik zie ze zo weinig, maar toen je nog samen was werden ze om 7 uur in de ochtend naar de opvang gebracht en op 7 uur in de avond weer opgehaald, en wisten diezelfde leuke vaders niet hoe snel die kinderen het bed in moesten.

Als ik hier een vriend heb, of gewoon visite dient mijn dochter zichzelf te vermaken, en ik maak ook tijd voor een eventuele partner, er is dochter tijd en er is partner tijd.
En als je dat goed gescheiden kan houden, dan denk ik dat het geen probleem is.
Je kunt je ook afvragen waarom die man geen kinderen heeft of geen kinderwens heeft.... Als hij pertinent geen kinderen wil, zit hij waarschijnlijk ook niet op een vrouw met kind te wachten..... Zie ook mijn topic over mijn huidige vriendin die geen kinderwens heeft en dat het haar nu uiteindelijk opbreekt dat ik ze wel heb.....
  maandag 19 december 2011 @ 18:46:37 #133
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105781520
De kinderen van een ander opvoeden. Terwijl de vader ergens van het leven geniet mag jij de poepluiers van zijn kroost verwisselen. Dan kun je jezelf als man toch niet meer serieus nemen?
  maandag 19 december 2011 @ 18:59:16 #134
363439 Vandaar77
1 en 2 is niet altijd 12
pi_105782110
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 18:46 schreef Nobu het volgende:
De kinderen van een ander opvoeden. Terwijl de vader ergens van het leven geniet mag jij de poepluiers van zijn kroost verwisselen. Dan kun je jezelf als man toch niet meer serieus nemen?
Dus wat je eigenlijk zegt is dat een kerel die kiest voor een vrouw met kinderen, niet mannelijk genoeg is? Lekker kortzichtig al zeg ik het zelf.....
En daarnaast; Kan het niet zo zijn dat de ouders in kwestie gewoon echt niet meer samen konden leven door welke factor dan ook? Je schrijft dat de vader dan automatisch van het leven gaat genieten, maar ik geloof dat het hier ontbreekt aan ervaring. Ik kan namelijk uit eigen ervaring zeggen dat ik liever anders had gewild...
pi_105782290
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:59 schreef Vandaar77 het volgende:

[..]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat een kerel die kiest voor een vrouw met kinderen, niet mannelijk genoeg is? Lekker kortzichtig al zeg ik het zelf.....
En daarnaast; Kan het niet zo zijn dat de ouders in kwestie gewoon echt niet meer samen konden leven door welke factor dan ook? Je schrijft dat de vader dan automatisch van het leven gaat genieten, maar ik geloof dat het hier ontbreekt aan ervaring. Ik kan namelijk uit eigen ervaring zeggen dat ik liever anders had gewild...
dat dus.
mijn ex is ook een vreselijk wijf dat probeert m'n dochter bij me weg te houden door zowel haarzelf als mij in de problemen te brengen.
ik zie m'n kind ook akelig weinig, dit is iets waar ik nou niet bepaald van kan "genieten" :{w
niet meer
  maandag 19 december 2011 @ 19:03:27 #136
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105782321
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:59 schreef Vandaar77 het volgende:

[..]

Je gaat je toch niet twintig jaar van je leven het vuur uit de sloffen lopen om de koters van een ander op te voeden? Ik begrijp dat echt niet.
quote:
Dat van het leven genieten was meer het beeld dat ik zou hebben op het moment dat ik die luier sta te vervangen. Ik kan me goed voorstellen dat je niet voor je lol bij je kinderen weggaat.
pi_105783062
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 19:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je gaat je toch niet twintig jaar van je leven het vuur uit de sloffen lopen om de koters van een ander op te voeden? Ik begrijp dat echt niet.
Tsk. In genen denken is iets voor beesten. Denk aan hoe je zijn persoonlijkheid kan vormen. DAT maakt iemand tot jouw kind ;)
  maandag 19 december 2011 @ 19:24:35 #138
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105783499
quote:
3s.gif Op maandag 19 december 2011 19:16 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsk. In genen denken is iets voor beesten. Denk aan hoe je zijn persoonlijkheid kan vormen. DAT maakt iemand tot jouw kind ;)
Ik ben ook een beetje een holbewoner, dus wat dat betreft. Maar dat is niet het enige.
Zolang jij, je vrouw/vriendin, de vader en het kind weten dat jij niet de echte vader bent is het gewoon niet jouw kind. Ruzie met je vriendin? Dan zijn het opeens niet meer jouw kinderen. En de hele pubertijd mag je aanhoren dat je niet hun vader bent en dus niets over ze te vertellen hebt. Nee, dank je feestelijk.
pi_105784112
Wat Nobu zegt! Je moet wel héél desperate zijn als je de kinderen van iemand anders gaat opvoeden. :{w
pi_105784664
quote:

[..]

Nou, noem me maar een beest... maar voor mij zit er toch wel echt een verschil tussen een kind dat biologisch van mij is, uiterlijke gelijkenissen vertoont, dezelfde karaktertrekjes heeft, etc, en een adoptiekind.
pi_105785090
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 19:24 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik ben ook een beetje een holbewoner, dus wat dat betreft. Maar dat is niet het enige.
Zolang jij, je vrouw/vriendin, de vader en het kind weten dat jij niet de echte vader bent is het gewoon niet jouw kind. Ruzie met je vriendin? Dan zijn het opeens niet meer jouw kinderen. En de hele pubertijd mag je aanhoren dat je niet hun vader bent en dus niets over ze te vertellen hebt. Nee, dank je feestelijk.
Je eigen trauma is geen graadmeter voor de rest van de wereld.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 19 december 2011 @ 20:47:24 #142
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105788492
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:39 schreef welkominspace het volgende:
ik zou het denk ik niet heel erg vinden als die persoon echt leuk is maar anders zou het wel een afknapper zijn denk ik :Y

heb zelf ook een dochter, maar ik hou gewoon niet van andermans kinderen denk ik :')
Jij blijft dan dus forever alone? :?
pi_105788540
Ik heb eens een man gedate die een geadopteerd kind heeft die toen maar 6 jaar jonger was dan ik. Hij wilde door de oppervlakkige aard van onze relatie het kind niet aan mij voorstellen, maar ik heb er toen wel over na zitten denken. Je moet onwijs rekening houden met zo'n exra persoon die al een relatie heeft met jouw lief en ik zou daar voor een vaste relatie niet zo snel voor kiezen als het te vermijden is. Gelukkig is de kans dat ik voor zo'n keuze kom te staan beduidend kleiner dan voor heteros.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  maandag 19 december 2011 @ 20:56:47 #144
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105789150
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:54 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ik ben zelf ook zonder vader opgegroeid en ik heb zelf ook een dochtertje.
moeder van m'n dochter is psychisch instabiel en dat heeft er oa voor gezorgd dat ze uit huis geplaatst is ik haar minimaal kan zien.
en je kan het grootste feestbeest zijn en nog zo stoer doen maar een vader mist zijn kinderen heus wel.
dat hij aan z'n vrijheid gehecht is wil echt niet zeggen dat ie niet van z'n kind houdt.
Waarom kan jij dan niet voor haar zorgen? Is beter dan een pleeggezin.
pi_105789388
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 20:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Waarom kan jij dan niet voor haar zorgen? Is beter dan een pleeggezin.
omdat dat heel lastig is als je kind eenmaal in de jeugdzorg-molen zit.
en ik heb zelf m'n zaken ook niet helemaal 100% op orde.
zou het wel heel graag willen natuurlijk maar om als vrijgezelle jonge man voor een meisje van 2 zorgen is toch heel lastig om te doen.
ook omdat ik dan moet werken+voor haar zorgen en dat is in mijn geval niet te combineren helaas
niet meer
pi_105805120
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef welkominspace het volgende:

[..]

omdat dat heel lastig is als je kind eenmaal in de jeugdzorg-molen zit.
en ik heb zelf m'n zaken ook niet helemaal 100% op orde.
zou het wel heel graag willen natuurlijk maar om als vrijgezelle jonge man voor een meisje van 2 zorgen is toch heel lastig om te doen.
ook omdat ik dan moet werken+voor haar zorgen en dat is in mijn geval niet te combineren helaas

Wat?! Niet hatelijk bedoeld maar er zijn zoveel alleenstaande moeders die in hun eentje hun baby opvoeden. Waarom zou jij dat niet kunnen? Of heb je psychische problemen waardoor je niet voor je dochtertje kan zorgen?
pi_105805710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:11 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Wat?! Niet hatelijk bedoeld maar er zijn zoveel alleenstaande moeders die in hun eentje hun baby opvoeden. Waarom zou jij dat niet kunnen? Of heb je psychische problemen waardoor je niet voor je dochtertje kan zorgen?
er zullen zat moeders zijn die dat doen.
maar als ik rond wil komen met m'n eenmanszaak dan zal ik toch echt onregelmatige tijden moeten werken zo.
niet meer
  dinsdag 20 december 2011 @ 08:22:51 #148
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105808379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:44 schreef welkominspace het volgende:

[..]

maar als ik rond wil komen met m'n eenmanszaak dan zal ik toch echt onregelmatige tijden moeten werken zo.
Nouja deal with it. Het is jouw kind dus jouw verantwoordelijkheid. Dan zoek je maar een andere meer geschikte baan.

Denk je nou echt dat al die moeders hun kind kunnen afstaan met de smoes dat ze eerst aan hun bedrijf willen werken? Echt, en dan heb je mannen die zeuren dat alimentatie niet eerlijk is omdat ze liever zelf voor het kind zouden willen zorgen :')
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:04:36 #149
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_105808976
quote:

[..]

Ik zou het er bij elke onvoldoende die het kind haalt wel inwrijven: "als je nou mijn kind was...". En daar dan heel zorgelijk bij kijken :D
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:39:11 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105811282
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:44 schreef welkominspace het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vind het nogal een zwaktebod....
Dat zou ik al vinden als je kind bij de andere ouder wel goed verzorgd werd, maar als je kind als alternatief in het jeugdzorgcircuit blijft hangen dan kan ik me niet voorstellen dat je als ouder je prioriteiten zo legt.
Maar goed, dat maakt je dus al net zo ongeschikt als ouder als de moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')