Dat is toch anders.quote:Op zondag 18 december 2011 11:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
Jij zou dus ook nooit een kindje uit een derde wereldland adopteren ?
Het gaat soms ook gewoon mis he, onverwacht zwanger, kerel die al zat te twijfelen die toch 't liefst een abortus wil, en een vrouw die dat dan gewoon niet wil.quote:Op zondag 18 december 2011 15:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Hier ben ik het trouwens 100% mee eens. Er zijn veel te veel mensen die 'zomaar' even besluiten een kind te nemen
Die vind ik toch net even iets te makkelijk. Ook als je onbedoeld fouten maakt ben je toch zelf verantwoordelijk voor die fouten.quote:Op zondag 18 december 2011 17:01 schreef Catbert het volgende:
Het gaat soms ook gewoon mis he, onverwacht zwanger, kerel die al zat te twijfelen die toch 't liefst een abortus wil, en een vrouw die dat dan gewoon niet wil.
Dooddoener van de week. Soms gaat het fout, klaar. Wiens verantwoordelijkheid het toen was is gewoon achteraf gelul. Het gaat er dan om wat je er mee doet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef Molurus het volgende:
Die vind ik toch net even iets te makkelijk. Ook als je onbedoeld fouten maakt ben je toch zelf verantwoordelijk voor die fouten.
Ach, mijn biologische vader is overleden, toen ik 3 was kreeg ik een nieuwe. Altijd zeiden mensen tegen hem, je kan wel zien dat dat er 1 van jou is zeg! Dat zonder enige bloedband dus.quote:Op zondag 18 december 2011 10:07 schreef Catbert het volgende:
Het zou voor mij geen optie zijn, en helemaal nu ik zelf m'n eerste heb weet ik dat dat de juiste keuze is. Het is gewoon fijn te weten dat het jouw kind is. Onze kleine heeft mijn oogkleur bijvoorbeeld, en niet de oogkleur van een of andere gast uit haar verleden.
En? Het gaat er om dat ik het weet. Wat buitenstaanders vinden of denken interesseert me niet.quote:Op zondag 18 december 2011 20:19 schreef erodome het volgende:
Ach, mijn biologische vader is overleden, toen ik 3 was kreeg ik een nieuwe. Altijd zeiden mensen tegen hem, je kan wel zien dat dat er 1 van jou is zeg! Dat zonder enige bloedband dus.
Je kunt je ook afvragen waarom die man geen kinderen heeft of geen kinderwens heeft.... Als hij pertinent geen kinderen wil, zit hij waarschijnlijk ook niet op een vrouw met kind te wachten..... Zie ook mijn topic over mijn huidige vriendin die geen kinderwens heeft en dat het haar nu uiteindelijk opbreekt dat ik ze wel heb.....quote:Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef LittleLady het volgende:
Mja het is ieders persoonlijke keus natuurlijk, ik ben moeder van een klein meisje, en ik persoonlijk wil geen man met kinderen en/of kinderwens.
Als ik zie hoe gescheiden vaders met hun kinderen omgaan, dan heb ik gegeten en gedronken, want ineens gaan ze in dat weekend de geweldige vader uithangen en zijn ze niet in staat tot een fatsoenlijk gesprek, want iedereen moet zich stil houden zodra zijn kinderen beginnen te kleppen.
Dan krijg je het excuus te horen, ik zie ze zo weinig, maar toen je nog samen was werden ze om 7 uur in de ochtend naar de opvang gebracht en op 7 uur in de avond weer opgehaald, en wisten diezelfde leuke vaders niet hoe snel die kinderen het bed in moesten.
Als ik hier een vriend heb, of gewoon visite dient mijn dochter zichzelf te vermaken, en ik maak ook tijd voor een eventuele partner, er is dochter tijd en er is partner tijd.
En als je dat goed gescheiden kan houden, dan denk ik dat het geen probleem is.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat een kerel die kiest voor een vrouw met kinderen, niet mannelijk genoeg is? Lekker kortzichtig al zeg ik het zelf.....quote:Op maandag 19 december 2011 18:46 schreef Nobu het volgende:
De kinderen van een ander opvoeden. Terwijl de vader ergens van het leven geniet mag jij de poepluiers van zijn kroost verwisselen. Dan kun je jezelf als man toch niet meer serieus nemen?
dat dus.quote:Op maandag 19 december 2011 18:59 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat een kerel die kiest voor een vrouw met kinderen, niet mannelijk genoeg is? Lekker kortzichtig al zeg ik het zelf.....
En daarnaast; Kan het niet zo zijn dat de ouders in kwestie gewoon echt niet meer samen konden leven door welke factor dan ook? Je schrijft dat de vader dan automatisch van het leven gaat genieten, maar ik geloof dat het hier ontbreekt aan ervaring. Ik kan namelijk uit eigen ervaring zeggen dat ik liever anders had gewild...
Je gaat je toch niet twintig jaar van je leven het vuur uit de sloffen lopen om de koters van een ander op te voeden? Ik begrijp dat echt niet.quote:Op maandag 19 december 2011 18:59 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat een kerel die kiest voor een vrouw met kinderen, niet mannelijk genoeg is? Lekker kortzichtig al zeg ik het zelf.....
Dat van het leven genieten was meer het beeld dat ik zou hebben op het moment dat ik die luier sta te vervangen. Ik kan me goed voorstellen dat je niet voor je lol bij je kinderen weggaat.quote:En daarnaast; Kan het niet zo zijn dat de ouders in kwestie gewoon echt niet meer samen konden leven door welke factor dan ook? Je schrijft dat de vader dan automatisch van het leven gaat genieten, maar ik geloof dat het hier ontbreekt aan ervaring. Ik kan namelijk uit eigen ervaring zeggen dat ik liever anders had gewild...
Tsk. In genen denken is iets voor beesten. Denk aan hoe je zijn persoonlijkheid kan vormen. DAT maakt iemand tot jouw kindquote:Op maandag 19 december 2011 19:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je gaat je toch niet twintig jaar van je leven het vuur uit de sloffen lopen om de koters van een ander op te voeden? Ik begrijp dat echt niet.
Ik ben ook een beetje een holbewoner, dus wat dat betreft. Maar dat is niet het enige.quote:Op maandag 19 december 2011 19:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsk. In genen denken is iets voor beesten. Denk aan hoe je zijn persoonlijkheid kan vormen. DAT maakt iemand tot jouw kind
Nou, noem me maar een beest... maar voor mij zit er toch wel echt een verschil tussen een kind dat biologisch van mij is, uiterlijke gelijkenissen vertoont, dezelfde karaktertrekjes heeft, etc, en een adoptiekind.quote:Op maandag 19 december 2011 19:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsk. In genen denken is iets voor beesten. Denk aan hoe je zijn persoonlijkheid kan vormen. DAT maakt iemand tot jouw kind
Je eigen trauma is geen graadmeter voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 19 december 2011 19:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik ben ook een beetje een holbewoner, dus wat dat betreft. Maar dat is niet het enige.
Zolang jij, je vrouw/vriendin, de vader en het kind weten dat jij niet de echte vader bent is het gewoon niet jouw kind. Ruzie met je vriendin? Dan zijn het opeens niet meer jouw kinderen. En de hele pubertijd mag je aanhoren dat je niet hun vader bent en dus niets over ze te vertellen hebt. Nee, dank je feestelijk.
Jij blijft dan dus forever alone?quote:Op zondag 11 december 2011 20:39 schreef welkominspace het volgende:
ik zou het denk ik niet heel erg vinden als die persoon echt leuk is maar anders zou het wel een afknapper zijn denk ik
heb zelf ook een dochter, maar ik hou gewoon niet van andermans kinderen denk ik
Waarom kan jij dan niet voor haar zorgen? Is beter dan een pleeggezin.quote:Op maandag 12 december 2011 14:54 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik ben zelf ook zonder vader opgegroeid en ik heb zelf ook een dochtertje.
moeder van m'n dochter is psychisch instabiel en dat heeft er oa voor gezorgd dat ze uit huis geplaatst is ik haar minimaal kan zien.
en je kan het grootste feestbeest zijn en nog zo stoer doen maar een vader mist zijn kinderen heus wel.
dat hij aan z'n vrijheid gehecht is wil echt niet zeggen dat ie niet van z'n kind houdt.
omdat dat heel lastig is als je kind eenmaal in de jeugdzorg-molen zit.quote:Op maandag 19 december 2011 20:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
Waarom kan jij dan niet voor haar zorgen? Is beter dan een pleeggezin.
Wat?! Niet hatelijk bedoeld maar er zijn zoveel alleenstaande moeders die in hun eentje hun baby opvoeden. Waarom zou jij dat niet kunnen? Of heb je psychische problemen waardoor je niet voor je dochtertje kan zorgen?quote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef welkominspace het volgende:
[..]
omdat dat heel lastig is als je kind eenmaal in de jeugdzorg-molen zit.
en ik heb zelf m'n zaken ook niet helemaal 100% op orde.
zou het wel heel graag willen natuurlijk maar om als vrijgezelle jonge man voor een meisje van 2 zorgen is toch heel lastig om te doen.
ook omdat ik dan moet werken+voor haar zorgen en dat is in mijn geval niet te combineren helaas
er zullen zat moeders zijn die dat doen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 02:11 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Wat?! Niet hatelijk bedoeld maar er zijn zoveel alleenstaande moeders die in hun eentje hun baby opvoeden. Waarom zou jij dat niet kunnen? Of heb je psychische problemen waardoor je niet voor je dochtertje kan zorgen?
Nouja deal with it. Het is jouw kind dus jouw verantwoordelijkheid. Dan zoek je maar een andere meer geschikte baan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 02:44 schreef welkominspace het volgende:
[..]
er zullen zat moeders zijn die dat doen.
maar als ik rond wil komen met m'n eenmanszaak dan zal ik toch echt onregelmatige tijden moeten werken zo.
Ik zou het er bij elke onvoldoende die het kind haalt wel inwrijven: "als je nou mijn kind was...". En daar dan heel zorgelijk bij kijkenquote:Op maandag 19 december 2011 19:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind het nogal een zwaktebod....quote:Op dinsdag 20 december 2011 02:44 schreef welkominspace het volgende:
[..]
er zullen zat moeders zijn die dat doen.
maar als ik rond wil komen met m'n eenmanszaak dan zal ik toch echt onregelmatige tijden moeten werken zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |