Ik gooi ze van de week wel achterin en rij naar de garage.quote:Op zondag 18 december 2011 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja soms zitten ze heel erg vast. Keihard rammen en schoppen helpt
Heb het eens bij een auto gezien die zat ZO erg vast, toen met een gigantische hamer en ijzeren staaf lopen slaan (de auto stond op een brug) en toen kwam er beetje bij beetje beweging in. Toch ruim 30 min. bezig geweest om 1 wiel eraf te krijgen
Bij mij zaten de voorste ook goed vast. Met wat schoppen en schelden kwamen ze losquote:Op zondag 18 december 2011 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja soms zitten ze heel erg vast. Keihard rammen en schoppen helpt
Heb het eens bij een auto gezien die zat ZO erg vast, toen met een gigantische hamer en ijzeren staaf lopen slaan (de auto stond op een brug) en toen kwam er beetje bij beetje beweging in. Toch ruim 30 min. bezig geweest om 1 wiel eraf te krijgen
Hoi,quote:Op zondag 18 december 2011 08:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gaat je service lampje niet toevallig vandaag branden omdat vandaag je koplamp kaduuk gaat?
1. Kan je zelf doen. Of je er makkelijk bij kan, weet ik niet. Ook heb je bij xenon kans op een electrische schok. Je moet ff weten hoe je dat moet voorkomen. (Ik weet het niet )
2. Staat in je boekje.
Hoezo kan Xenon niet kapot..?quote:Op zondag 18 december 2011 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
Dacht al; xenon kan niet kapot.
Zeker lease?
omdat er volgens mij geen draadje inzit maar gas ontlading is. kan wel kapot maar niet zo snel.quote:
iig. Xenonlampen gaan ook kapot, maar hebben een langere levensduur dan halogeen itself.quote:Op zondag 18 december 2011 22:52 schreef Matty___ het volgende:
[..]
omdat er volgens mij geen draadje inzit maar gas ontlading is. kan wel kapot maar niet zo snel.
Even terug op dit. Hoe kan ik mn achterruitverwarming repareren? Slechts 3 lijntjes doen het niet. De rest van de raam werkt wel.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Even ontopic:
Mijn achterruitverwarming heeft bij 3 lijntjes een verbrand puntje. Die puntjes zijn precies op dezelfde lijn. Dus 3 horizontale lijnen en 3 kleine zwarte puntjes op 1 verticale lijn.
Nou heb ik bij de brezan een potje contactlijm gekocht. Is zo n goedje waar 3 gram zilver in zit en kostte me ook 30 euro.
Hoe kan ik dat goed erom smeren? Moet ik daarvoor nog iets toen of kan ik het gewoon erop smeren? De lijm zit in een potje wat 3 keer zo kleiner is dan een tipex potje maar wel met een kwast. Ik had er heel klein beetje op gesmeerd maar het werkte niet.
Tevens is er niets met de zekering want een beslagen ruit gaat overal weg behalve op die 3 lijnen
Nieuwe achterruit, of je er geen zorgen om maken..quote:Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Even terug op dit. Hoe kan ik mn achterruitverwarming repareren? Slechts 3 lijntjes doen het niet. De rest van de raam werkt wel.
Naah ik ga m niet vervangen. Is het niet waard aangezien ik dan toch weer tegen de 100 euro geld kwijt ben met de kans dat die ook stuk is. Dit moet te fixen zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 11:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nieuwe achterruit, of je er geen zorgen om maken..
Ik weet het niet, nooit meegemaakt..
x
Ja E36 allesweter, geen E36,5..quote:Op maandag 19 december 2011 12:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij was toch de E36 allesweter? Wat een flutadvies geef je dan
Wat ben je nou voor een nep bmw lover Ik moet die shit gewoon repareren. Ik weet gewoon zeker dat ik alleen het glas tegen de 100 euro aan zit op de sloop. Dr zitten echt mofo's hier die voor dat spul zoveel vragen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja E36 allesweter, geen E36,5..
Ik ga geen streepjes repareren van een achterruit, ik vervang gelijk mijn achterruit, incl. montage heb ik het voor 50 a 60 euro laten doen.. Tja..? Dan blindeer ik het gelijk..
Ik ben geen Nep BMW Lover, ik heb alleen haat aan de Compact.. ..quote:Op maandag 19 december 2011 12:41 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Wat ben je nou voor een nep bmw lover Ik moet die shit gewoon repareren. Ik weet gewoon zeker dat ik alleen het glas tegen de 100 euro aan zit op de sloop. Dr zitten echt mofo's hier die voor dat spul zoveel vragen.
Ik heb al 30 euro uitgegeven voor een potje van 3 gram zilver en dat gaat ook hoe dan ook gesmeerd worden op mn raam
Dus geef me een oplossing met behoud van huidige raam
Kijk tape! daar heb ik iets aan. Ga ik van de week proberen.quote:Op maandag 19 december 2011 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Goed schoonmaken, twee stukken isolatietape en daartussen je zilververf smeren.
Als je geluk hebt werkt het.
Ik heb ooit wel eens zo'n ding aan de praat gekregen met dat soort lak (van Bison geloof ik toen) Maar het is ook wel eens niet gelukt.
Same.quote:
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:44 schreef micky64 het volgende:
iemand interesse in mijn E46?
Ik heb hem te koop reden, ik rij er te weinig mee en wil daarom een kleinere auto terugkopen, geintresseerd? Mail me even of reageer op mijn advertentie op autoscout
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ckebgwhzehh3
gr. Michael
ps prijs is onderhandelbaar!
Ik zit ook te kijken naar motoren. Zo n Yamaha R1 zou ik wel willen hebben . Eentje uit "99 kost zo n 2000 ongeveer dus daarvoor moet ik even sparen en dan nog een goed pak natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2011 20:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same.
Terwijl de eerste motor waar ik op reed nadat ik m'n A had gehaald een 1000cc 130pk KTM, en de tweede een 1200cc 152pk KTM was.
[ afbeelding ] was heerlijk
Het is gevaarlijker, maar je gaat automatisch (nog) voorzichtiger rijden. En nee, ik heb me niet braaf aan de snelheidslimieten gehouden, maar je moet af en toe wel kijken waar je het doet. Ja, de verleiding is erg groot en je zit zo op rijbewijs-kwijt-snelheden (100+ in z'n 1 en tegen de tijd dat je in z'n 3 zit doe je al het dubbele), je moet jezelf dus iets kunnen inhouden. Maar er is weinig dat zo'n vrij gevoel geeft als motorrijden.
[..]
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.
Daarover gesproken, het ziet er naar uit dat ik m'n E46 toch zal moeten verkopen. Indien mensen hier mensen kennen die op zoek zijn, dan heb ik de advertentie wel op verzoek.
een eerste versnelling die al tot hoger dan de maximumsnelheid gaat (bij een beetje wegracer trek je hem in de 1 door tot 140) is niet echt handig inderdaad.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er ook vanaf wat voor lichaam je hebt. Ik ben niet echt blij op de 996 van mijn zusje met mijn 1.92 m.
Maar grootste nadeel van die racedingen is dat je rijbewijs serieus gevaar loopt. Op de openbare weg zit ik mij alleen maar in te houden.
Mijn aanbod staat nog steeds om mijn klassieker te ruilen voor je E46 hoorquote:Op maandag 19 december 2011 20:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same.
Terwijl de eerste motor waar ik op reed nadat ik m'n A had gehaald een 1000cc 130pk KTM, en de tweede een 1200cc 152pk KTM was.
[ afbeelding ] was heerlijk
Het is gevaarlijker, maar je gaat automatisch (nog) voorzichtiger rijden. En nee, ik heb me niet braaf aan de snelheidslimieten gehouden, maar je moet af en toe wel kijken waar je het doet. Ja, de verleiding is erg groot en je zit zo op rijbewijs-kwijt-snelheden (100+ in z'n 1 en tegen de tijd dat je in z'n 3 zit doe je al het dubbele), je moet jezelf dus iets kunnen inhouden. Maar er is weinig dat zo'n vrij gevoel geeft als motorrijden.
[..]
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.
Daarover gesproken, het ziet er naar uit dat ik m'n E46 toch zal moeten verkopen. Indien mensen hier mensen kennen die op zoek zijn, dan heb ik de advertentie wel op verzoek.
Ik ben 1.80m, dus dat scheelt inderdaad.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er ook vanaf wat voor lichaam je hebt. Ik ben niet echt blij op de 996 van mijn zusje met mijn 1.92 m.
Maar grootste nadeel van die racedingen is dat je rijbewijs serieus gevaar loopt. Op de openbare weg zit ik mij alleen maar in te houden.
Mwah, er zijn er maar weinig die tot 140 doortrekken in de één (anders heb je best een 'trage' acceleratie ivm vertanding). De meesten gaan tot ongeveer 110/120, maargoed dan heb je het nog steeds over achterlijkheden natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
een eerste versnelling die al tot hoger dan de maximumsnelheid gaat (bij een beetje wegracer trek je hem in de 1 door tot 140) is niet echt handig inderdaad.
Waarschijnlijk een 1200rr, één van de bruutste wegracers van dit moment. Dat ding kun je stock al gewoon zo op een circuit gooien en prima meekomen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:15 schreef Gokhan03 het volgende:
*kuch* bmwtopic *kuch*
Was vanochtend bij de stoplichten. Stond een nieuwe bmw motor en ik las 1200 op zn tank. Mooi geluid maakte dat ding hoor
Hij moet echt verkocht voorlopig, helaas. Eerst even geen inruil, ook op dit moment niet logisch gezien ik 3,5 maanden naar het buitenland ga.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:32 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Mijn aanbod staat nog steeds om mijn klassieker te ruilen voor je E46 hoor
Geyle motorfiets trouwens
Ik heb een wat oudere fzr 600 uit 92.quote:Op maandag 19 december 2011 20:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same.
Terwijl de eerste motor waar ik op reed nadat ik m'n A had gehaald een 1000cc 130pk KTM, en de tweede een 1200cc 152pk KTM was.
[ afbeelding ] was heerlijk
Het is gevaarlijker, maar je gaat automatisch (nog) voorzichtiger rijden. En nee, ik heb me niet braaf aan de snelheidslimieten gehouden, maar je moet af en toe wel kijken waar je het doet. Ja, de verleiding is erg groot en je zit zo op rijbewijs-kwijt-snelheden (100+ in z'n 1 en tegen de tijd dat je in z'n 3 zit doe je al het dubbele), je moet jezelf dus iets kunnen inhouden. Maar er is weinig dat zo'n vrij gevoel geeft als motorrijden.
[..]
Met alle respect, maar je moet blij zijn als je de helft van je vraagprijs gaat krijgen. Hell, voor dat geld mag je m'n 325ci meteen overnemen.
Daarover gesproken, het ziet er naar uit dat ik m'n E46 toch zal moeten verkopen. Indien mensen hier mensen kennen die op zoek zijn, dan heb ik de advertentie wel op verzoek.
Ach, ik deed af en toe ook 200+ omdat ik daar gewoon binnen 8 seconden op zat, maar ik zwakte dan redelijk snel af. Ik vond/vind de sensatie van de acceleratie fantastisch, maar het constant hard rijden vergt gewoon meer energie en concentratievermogen (helemaal op een buikschuiver waar je bijna voorover hangt). Ik reed standaard tussen de 130 en 140, om een beetje vloeiend te blijven inhalen (ik houd niet van achter auto's hangen, helemaal niet op de motor omdat remmen in een schrikactie op de motor niet zo'n heel leuk tafereel is, dus haal ik ze in).quote:Op donderdag 22 december 2011 09:22 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik heb een wat oudere fzr 600 uit 92.
Kun je ook wel je rijbewijs op kwijtraken, makkelijk.
Ik vind het mezelf inhouden maar moeilijk. Ik neem niet veel risico's maar ik rij wel hard en trek hem wellicht te vaak (voor de bekeuringen) ver door.
Laatste toertochtje voor het slechte weer bevatte een stuk of 5 tripjes boven de 200. En zo lang hadden we niet gereden.
Volgende seizoen maar iets beter aan de snelheid houden
proberen..
Met 230 waait het altijdquote:Op donderdag 22 december 2011 12:51 schreef piekartz87 het volgende:
Oh dat valt nog mee. ik heb mijn motor nog maar een zomertje gehad en heb gelukkig nog geen bekeuringen.
230 op de snelweg als het een beetje waait is ook niet echt relaxt
In de tunnel met mn 323TI reed ik rond de 230 en flikkert mn knipperlicht opeens eraf. Was wel ff schrikken.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:18 schreef piekartz87 het volgende:
Ik verloor dus laatst de linker kap van mijn motor. dat was even schrikken.
maar dat was toen het ook hagelde laatst, dikke windstoten.
heb al nieuwe kappen gelukkig. voordeel van een wat oudere motor.\\verder nog niks kwijtgeraakt:P heb ook vaak de tas om. goed aan denken dus ^^
Mijn top is 265 met de auto, 270 op een motor, moet er niet aandenkenquote:Op donderdag 22 december 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met 230 waait het altijd
Mijn rugzak is met 270 km/u opengesprongen, dag RayBan en BMW pet.
De fout met de ritsjes maak ik nooit weer...
Ja, ik zat helemaal voorover (buikschuiver) en ik had de beide ritsjes (links en rechts) naar boven toe dichtgeritst.....dus kwam er wind ergens in een kier en ging dat ding open. Bracht me niet uit balans ofzo, merkte er juist niet van totdat een van de groep mij maande dat m'n tas open was toen we weer wat waren afgeremd.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mijn top is 265 met de auto, 270 op een motor, moet er niet aandenken
Had ik ook met m'n E30. Ik deed 240 km/u met dat ding, zie ik ineens m'n linker spiegelglas hevig heen en weer bewegen. Ik afremmen, snel raam open om dat ding te pakken.....5cm voordat ik 'm had vloog ie wegquote:Op donderdag 22 december 2011 13:28 schreef piekartz87 het volgende:
mijn top is 245 met de auto
motor gaat niet harder dan 230. acceleratie maakt veel goed
ben wel toen ik net een e30 had op de autobahn mijn logo verloren. ik dacht dat het een vogeltje was
quote:Op donderdag 22 december 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met 230 waait het altijd
Mijn rugzak is met 270 km/u opengesprongen, dag RayBan en BMW pet.
De fout met de ritsjes maak ik nooit weer...
Hoi, ik wist trouwens niet dat ze in 1998 nog E30jes maaktenquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:33 schreef NLThunder het volgende:
* NLThunder meld zich hier!
In het bezit van een E39 520i Touring uit 1998.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in het bezit van een E30 316i uit 1998.
[ afbeelding ]
En ex wagens :
- BMW E36 Compact 316i 1999
- BMW E36 Touring 320i 1996
- BMW E30 318i 1990 coach
- BMW E39 528i 1996 sedan
Hi
Nah, die E30 is m'n oude auto.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:28 schreef NLThunder het volgende:
Zo te zien een E30 ? Dan zou ik gewoon op de sloop of op marktplaats een spiegel scoren en daar het nodige van overzetten
Wel genaaid trouwens om zo thuis te komen! Tis bij mij ook al een keer voor gekomen maar mijn spiegel was wel stuk ( Van m'n vorige e39 ).. geen goedkoop grapje
http://bmwfans.info/parts(...)trim/outside_mirror/quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:38 schreef NLThunder het volgende:
Geen idee of er delen het zelfde zijn.. gezien de zelfde periode van de wagens... maar ik heb nog een bestuurders spiegel liggen van een E39... misschien part nummers vergelijken ?
Domme mensen denken dan dat ze niet roesten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:58 schreef WarPuppy het volgende:
Wat is dat toch dat veel oldtimers BMW 3series zijn geimporteerd uit Zwitserland?
http://link.marktplaats.nl/1000110343quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
http://bmwfans.info/parts(...)trim/outside_mirror/
Ik betwijfel het alleen. De spiegel van de E46 coupé kantelt schuin naar boven.
Khoef geen M3 look :pquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/1000110343
quote:Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi,
Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien.
Goed idee of niet?
Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud?
Hoe ik het zo op de foto zie, is het mij in het werkelijkheid nog nooit eerder opgevallenquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
NB. Hierboven de foto van die twee stoelen in die E39. Wat een verschil. Een vrijgezelle bestuurder van meer dan 100 KG gedurende 300K kms. of normaal slijtagepatroon?
Ik heb een 740 uit die periode 1999 (V8 E38), je moet een beetje geluk hebben met wat je overneemt, ik heb er wel wat dingen aan gehad, airbaglampje ging niet meer uit, is uiteindelijk verholpen door sensormatje onder bijrijdersstoel te vervangen, waterpomp is vervangen, dynamo heb ik ook moeten vervangen (dat was vrij kostbaar), verder zijn de gewone onderhoudsbeurten Inspection I en II niet de goedkoopste zeker I is prijzig maar ik doe altijd mijn best de bedragen zo snel mogelijk te vergeten , ik doe zelf niets aan mijn auto behalve het bijvullen van de tank maar laat alles in een garage doen. Verder rijdt het geweldig en is het ook een hele mooie auto , wat mij betreft één van de mooiste 4 deurs BMW's ooit gemaakt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
Hier nog maar even spammen dan:
[..]
Zo'n telefoon is echt baasquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:33 schreef NLThunder het volgende:
* NLThunder meld zich hier!
In het bezit van een E39 520i Touring uit 1998.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in het bezit van een E30 316i uit 1998. 1989
[ afbeelding ]
En ex wagens :
- BMW E36 Compact 316i 1999
- BMW E36 Touring 320i 1996
- BMW E30 318i 1990 coach
- BMW E39 528i 1996 sedan
Hi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |