abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:09:30 #1
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410531
Werklozen krijgen geen bijstand meer als ze weigeren voor een nieuwe baan te verhuizen. Minister van Sociale Zaken Henk Kamp (VVD) werkt aan wetgeving die dit mogelijk moet maken. Meer op: http://www.volkskrant.nl/(...)rk-te-weigeren.dhtml

Ik vind dit enorm terecht, op twee voorwaarden:

- Dat de overdrachtsbelasting wordt definitief volledig afgeschaft. Anders worden mensen gestraft omdat ze voor hun werk moeten verhuizen.
- Dat mensen die voor hun werk moeten verhuizen, voorrang krijgen bij het vinden van een huurwoning.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105410549
Als ik mij niet vergis was hier een tijdje geleden al een topic over?

*zoek*
Ja doei.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:11:30 #3
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410575
Overigens vind ik dat mensen die "duurzaam werkeloos" zijn en geen uitzicht hebben op werk, best naar krimpregio's kunnen verhuizen. Ze hebben gewoon geen recht op sociale huurwoningen in regio's waar werkende mensen niet terecht kunnen.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:12:23 #4
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik mij niet vergis was hier een tijdje geleden al een topic over?

*zoek*
Ik heb zelden moeite met het zoeken van topics. Wel met het vinden ervan :)
pi_105410599
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
Overigens vind ik dat mensen die "duurzaam werkeloos" zijn en geen uitzicht hebben op werk, best naar krimpregio's kunnen verhuizen. Ze hebben gewoon geen recht op sociale huurwoningen in regio's waar werkende mensen niet terecht kunnen.
En wat doe je met werkende partners? Kinderen die naar school gaan?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:13:04 #6
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410618
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:12 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En wat doe je met werkende partners? Kinderen die naar school gaan?
Scholen heb je in heel NL. En met een werkende partner heb je geen recht op bijstand.
pi_105410671
Oh ja want mensen in de bijstand die veelal afhankelijk zijn van sociale huur kunnen zonder problemen een betaalbare woning regelen in een andere stad. Het is immers niet alsof er woningnood is. Dus gedurende die wachtlijst van +/- 5 jaar loopt de bijstand gewoon door?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:15:49 #8
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410698
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja want mensen in de bijstand die veelal afhankelijk zijn van sociale huur kunnen zonder problemen een betaalbare woning regelen in een andere stad. Het is immers niet alsof er woningnood is. Dus gedurende die wachtlijst van +/- 5 jaar loopt de bijstand gewoon door?
Dat bedoel ik: Dat moet zeker worden aangepakt. Je kunt dat probleem niet bij burgers parkeren.
pi_105410702
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ja want mensen uit hun sociale vangnet halen, daar hebben we allemaal voordeel van 8)7
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:17:33 #10
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410747
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja want mensen uit hun sociale vangnet halen, daar hebben we allemaal voordeel van 8)7
Nou, dat wil ik niet zeggen. Maar voor mensen die duurzaam werkloos zijn valt dat sociale vangnet nogal mee. En voor verslaafden is het juist goed als ze uit hun sociale netwerk worden gehaald.
pi_105410767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:09 schreef droom_econoom8 het volgende:

Ik vind dit enorm terecht, op twee voorwaarden:

- Dat de overdrachtsbelasting wordt definitief volledig afgeschaft. Anders worden mensen gestraft omdat ze voor hun werk moeten verhuizen.
- Dat mensen die voor hun werk moeten verhuizen, voorrang krijgen bij het vinden van een huurwoning.
Overdrachtsbelasting lijkt mij in dezen niet zo'n probleem... Mensen met bijstand hebben meestal geen eigen woning. Ik zou nog willen toevoegen: als dat anders is denk ik dat eventueel een gebrek aan overwaarde (lees: verplicht verkopen met verlies) een groter probleem is.

Voorrang bij huurwoning lijkt mij onzin. Waarom niet een tijdje reizen met het OV? En als voor die kosten dan maar weer een oplossing komt, net als eventuele verhuiskosten. Wederom een groter probleem.

Verplicht naar krimpgebieden verhuizen voor mensen die echt langdurig werkloos zijn vind ik veel beter overigens, dat lost twee problemen op en is dan ook een echte straf voor die groep die vaak generaties lang inactief zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_105410778
Dan spreekt het wel voor zich dat ze een urgentieverklaring krijgen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105410786
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:15 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik: Dat moet zeker worden aangepakt. Je kunt dat probleem niet bij burgers parkeren.
Oh nou dan regelen ze dat toch eerst even, die woningnood, voordat deze wet van kracht gaat worden. Gelukkig maar, ik was al bang dat het een moeilijk probleem zou gaan worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:19:53 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105410812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:17 schreef droom_econoom8 het volgende:

Nou, dat wil ik niet zeggen. Maar voor mensen die duurzaam werkloos zijn valt dat sociale vangnet nogal mee. En voor verslaafden is het juist goed als ze uit hun sociale netwerk worden gehaald.
Ze hebben toch al amper een sociaal vangnet (waar haal je dat eigenlijk vandaan?) dus kan het wel helemaal weg?
Juist.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105410823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:18 schreef Ferdo het volgende:
Dan spreekt het wel voor zich dat ze een urgentieverklaring krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:17 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nou, dat wil ik niet zeggen. Maar voor mensen die duurzaam werkloos zijn valt dat sociale vangnet nogal mee.
Waar baseer je dat idee op?
quote:
En voor verslaafden is het juist goed als ze uit hun sociale netwerk worden gehaald.
Dat is wel een heel extreem en marginaal deel van de werkloze beroepsbevolking heur.
pi_105410836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:18 schreef Mwanatabu het volgende:

Oh nou dan regelen ze dat toch eerst even, die woningnood, voordat deze wet van kracht gaat worden.
Er zijn natuurlijk best gebieden waar je mensen wel kan plaatsen. Ik vrees ook dat jij in dezen de eis stelt om het plan meteen van de baan te krijgen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:21:08 #17
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410843
Voor het gezin uit topic " Hoogzwangere woont met acht kinderen in caravan. " is een woning uit topic " Hebbedingetje: Woning in een krimpgebied @ 30 k euro. Wat ermee doen? " een mooie oplossing. Waarom ze dan krampachtig in een sociale huurwoning in Deventer stoppen die voor veel werkende jongeren onbereikbaar is? Stuur ze gewoon naar Parkstad.
pi_105410885
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overdrachtsbelasting lijkt mij in dezen niet zo'n probleem... Mensen met bijstand hebben meestal geen eigen woning. Ik zou nog willen toevoegen: als dat anders is denk ik dat eventueel een gebrek aan overwaarde (lees: verplicht verkopen met verlies) een groter probleem is.

Voorrang bij huurwoning lijkt mij onzin. Waarom niet een tijdje reizen met het OV? En als voor die kosten dan maar weer een oplossing komt, net als eventuele verhuiskosten. Wederom een groter probleem.

Verplicht naar krimpgebieden verhuizen voor mensen die echt langdurig werkloos zijn vind ik veel beter overigens, dat lost twee problemen op en is dan ook een echte straf voor die groep die vaak generaties lang inactief zijn.
Maar op dat soort lieden zitten ze ook in de krimpgebieden vast niet te wachten. De krimpgebieden als afvoerputje.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105410924
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor het gezin uit topic " Hoogzwangere woont met acht kinderen in caravan. " is een woning uit topic " Hebbedingetje: Woning in een krimpgebied @ 30 k euro. Wat ermee doen? " een mooie oplossing. Waarom ze dan krampachtig in een sociale huurwoning in Deventer stoppen die voor veel werkende jongeren onbereikbaar is? Stuur ze gewoon naar Parkstad.
Schrijf ze dus maar meteen af. Plus dat je een gebied maakt dat echt volledig kansloos wordt en waar wel heel veel geld naar toe zal moeten.
pi_105410954
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:22 schreef Ferdo het volgende:

Maar op dat soort lieden zitten ze ook in de krimpgebieden vast niet te wachten. De krimpgebieden als afvoerputje.
Leegstand lijkt mij nog minder vrolijkstemmend. En denk je dat Polen en Roemenen die kant niet op gaan trekken?

Natuurlijk is het een potentieel afvoerputje!
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:25:51 #21
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105410964
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Mwah, er is toch geen reden om die mensen te veroordelen? Leegstand is ook niet plezierig.
pi_105410982
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leegstand lijkt mij nog minder vrolijkstemmend. En denk je dat Polen en Roemenen die kant niet op gaan trekken?

Natuurlijk is het een potentieel afvoerputje!
Uh nee, die gaan niet die kant op trekken, want daar is geen werk.

Leegstand moet je ook niet hebben. Slopen de boel en zorgen dat het meer een gebied wordt voor natuur en recreatie, zodat de mensen uit de rampstad ook nog eens wat natuur en ontspanning kunnen krijgen.
pi_105410986
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:25 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Mwah, er is toch geen reden om die mensen te veroordelen? Leegstand is ook niet plezierig.
Het veroordelen doe jij nou juist :')
pi_105410994
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:24 schreef marcb1974 het volgende:

Schrijf ze dus maar meteen af. Plus dat je een gebied maakt dat echt volledig kansloos wordt en waar wel heel veel geld naar toe zal moeten.
Kwestie van een deel van zo'n wijk met de grond gelijkmaken en goede woningen neerzetten met goede voorzieningen, zodat er een goede mix komt.

In de stukken die ik voor mij neus heb gehad blijkt dat de generaties die inactief zijn vaak in grote steden wonen. Dat lijkt mij nou eens een weinig vrolijk stemmende situatie.
pi_105411001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk best gebieden waar je mensen wel kan plaatsen.
Die gebieden zijn juist krimpregio's omdat de werkgelegenheid er laag is. Je brengt dus kansarme mensen in een nog kanslozere situatie met een maatregel die bepaalde grondrechten met voeten treedt. Gedwongen verhuizing op grond van de status op de arbeidsmarkt?

quote:
Artikel 13
Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.
quote:
Ik vrees ook dat jij in dezen de eis stelt om het plan meteen van de baan te krijgen.
Het is andersom, er worden nu eisen aan werkzoekenden gesteld die in de praktijk niet haalbaar zijn. Dat ik dat aanstip wil niet zeggen dat het probleem bij mijn aanmerkingen zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')