Harry Potter ook.quote:
Waarom?quote:
Natuurlijk kan dat, maar dat vinden een hoop mensen eng. Als je doodgaat zou dat kunnen betekenen dat je dan gewoon weg bent. Niet meer bestaat. Dat er na de dood dus 'niets' is. En laat 'niets' nu het enige begrip zijn dat het menselijk brein simpelweg niet in staat is te begrijpen. Wij kennen helemaal geen niets. Er is altijd iets. Lucht is iets, het heelal bestaat geheel uit iets. Wat is dan niets? Onbegrijpelijk, en dus voor veel mensen angstaanjagend waardoor ze maar sprookjes gaan verzinnen om hun gedachten rustig te houden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom moet het leven trouwens altijd 'nut' hebben en heeft iedereen het altijd over een 'nuttig leven' of 'een hoger doel'?
Kunnen we niet gewoon toevallig hier zijn, zonder nut, zonder reden, zonder doel. Gewoon zijn.
Je hoeft mij niet te geloven? Ik kan daarom op antwoorden, maar dan zul je geen antwoord op je vraag hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom moet het leven trouwens altijd 'nut' hebben en heeft iedereen het altijd over een 'nuttig leven' of 'een hoger doel'?
Kunnen we niet gewoon toevallig hier zijn, zonder nut, zonder reden, zonder doel. Gewoon zijn.
Dat klinkt eigenlijk best mooi. 'Gewoon zijn'.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom?
Wat is er moeilijk aan om dat te begrijpen ? Dat begrijp ik dan weer niet. Op het moment dat het licht uitgaat, stopt jouw bewuste ervaring van de realiteit. Dat kun je uit gaan leggen als niets, maar het is simpel een eind aan een proces van bewustzijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:57 schreef UltraR het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar dat vinden een hoop mensen eng. Als je doodgaat zou dat kunnen betekenen dat je dan gewoon weg bent. Niet meer bestaat. Dat er na de dood dus 'niets' is. En laat 'niets' nu het enige begrip zijn dat het menselijk brein simpelweg niet in staat is te begrijpen. Wij kennen helemaal geen niets. Er is altijd iets. Lucht is iets, het heelal bestaat geheel uit iets. Wat is dan niets? Onbegrijpelijk, en dus voor veel mensen angstaanjagend waardoor ze maar sprookjes gaan verzinnen om hun gedachten rustig te houden.
Hoe bedoel je dat precies? Je hebt het over het stoffelijk overschot?quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef Maitje het volgende:
Geloof me, iemand die rustig sterft of iemand die plotseling sterft straal van een dood persoon af.
Stel dat je vanaf de maan naar de aarde kijkt, je ziet daar de roerloze en emotieloze oceaan liggen want immers, vanaf die afstand zie je geen beweging.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:13 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
'Tis een enorme kronkel, ik weet het. Cavalinho hier boven me heeft het al over de zgn. 'tweelingziel' en andere vormen - dit zou een uiting daarvan kunnen zijn. Een soort van ziel-mitose, zeg maar.
Dit zou kunnen inhouden (en ja, dit is speculatie, dat weet ik), dat een ziel zich kan vermenigvuldigen. Bijvoorbeeld in de creatie van een gehele nieuwe entiteit, onafhankelijk van de voorgangers; of een directe kopie van het bewustzijn (ziel) die vervolgens in alle opzichten hetzelfde bewustzijn is als zijn voorganger, maar dan vanuit een ander perspectief/ tijdslijn. Dat het hetzelfde 'persoon' (for lack of a better term) is, maakt niet zo heel veel uit. Het blijft een subjectieve beleving vanuit je aardse lichaam waarin je pas nadat je de pijp aan maarten hebt gegeven, beseft dat jij bestaat in meerdere vormen en expressies tegelijk.
Dat jij dat zo ziet wil niet zeggen dat iedereen dat zo ziet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:57 schreef UltraR het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar dat vinden een hoop mensen eng. Als je doodgaat zou dat kunnen betekenen dat je dan gewoon weg bent. Niet meer bestaat. Dat er na de dood dus 'niets' is. En laat 'niets' nu het enige begrip zijn dat het menselijk brein simpelweg niet in staat is te begrijpen. Wij kennen helemaal geen niets. Er is altijd iets. Lucht is iets, het heelal bestaat geheel uit iets. Wat is dan niets? Onbegrijpelijk, en dus voor veel mensen angstaanjagend waardoor ze maar sprookjes gaan verzinnen om hun gedachten rustig te houden.
Mooie uitspraak! Waar komt die '' Ego loze ziel '' vandaan ?quote:Iedere mens heeft zijn blauwdruk uit die ego-loze ziel ook al zijn we er niet bewust van.
Of je moet gewoon wachten totdat alle moleculen weer dezelfde configuratie staan. Dan ben je er gewoon weer.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat jij dat zo ziet wil niet zeggen dat iedereen dat zo ziet.
Hij bedoeld dus dat wij niet gewend zijn aan het "niets" Wij kennen het begrip van "niets" inderdaad niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat jij dat zo ziet wil niet zeggen dat iedereen dat zo ziet.
http://www.btsg.nl/infobulletin/Kubler-Ross.htmlquote:Elisabeth Kübler-Ross (1926 - 2004) was van oorsprong een Zwitsers psychiater die later in Amerika is gaan wonen. Zij heeft zich jaren lang bezig gehouden met de begeleiding van mensen die gingen sterven. Zij zag bij verschillende mensen in de tijd voor hun sterven gevoelens en reacties die met elkaar overeenkwamen. Zij schreef de boeken ‘Lessen voor Levenden’ en ‘Wat kunnen wij nog doen?
Nou, in feite wekte Jesus Lazerus uit de dood op. Dat deed hij niet uit zichzelf.quote:
Het is niet plaats- en tijdgebonden, tegelijk een deeltje en een golf, de bouwstenen van deze wereld.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Mooie uitspraak! Waar komt die '' Ego loze ziel '' vandaan ?
Nederlandsquote:Dit boek is geschreven voor en door de mens, die zichzelf vele levensvragen stelt. Confrontaties met geboorte, de dood van anderen, crises, belangrijke ervaringen in verschillende fasen van ons leven, nopen ons om ons te bezinnen op het bestaan. Wie ben ik? Hoe probeer ik te overleven? Waarom leef ik? Is er dood na dit leven? Geloof ik eigenlijk wel? Dit boek dwingt u om verder te gaan dan de antwoorden die u tot nu toe gevonden heeft.
ja, ongeveer net zoals on je naar staat.quote:Op zaterdag 10 december 2011 03:57 schreef Zeepvloertje het volgende:
Ik ben zelf erg benieuwd. Ik geniet lekker van mn leven, maar als het mn tijd wordt zal ik een bak popcorn erbij pakken zeg maar.
Hoho,je hebt weleens mensen die een bijna dood ervaring meemaakten en dan vertelden wat ze habben meegemaakt toen ze uit hun lichaam traden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 03:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
heb je ooit een dood iemand horen praten? Dus wat er is na de dood en hoe het gaat kan niemand je vertellen.
Maar wel steeds in dezelfde hoedanigheid ? Althans met dezelfde intentie en doel ?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:33 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Het is niet plaats- en tijdgebonden, tegelijk een deeltje en een golf, de bouwstenen van deze wereld.
Dan zijn ze nog niet echt dood geweest, dus eigenlijk weet je dan nog niks.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hoho,je hebt weleens mensen die een bijna dood ervaring meemaakten en dan vertelden wat ze habben meegemaakt toen ze uit hun lichaam traden.
Je hebt er iets aan dat je hebt mogen leven, het gaat niet om er iets mee verdienen, het is het leven op zich wat het het waard maakt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 03:37 schreef Mishu het volgende:
Dat vraag ik me wel eens af. Wat kan je verwachten als je doodgaat? En is er dan niks meer als je dood bent? Wat heeft het dan voor nut gehad om zoveel te denken en te doen. Uiteindelijk heb je er toch niks aan want je gaat dood.
Het zal niet veel schelen, vandaar ook "bijna dood"quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:30 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog niet echt dood geweest, dus eigenlijk weet je dan nog niks.
http://www.kennislink.nl/(...)ns-van-leven-en-dood
ik ben inderdaad een paar keer dood gegaan , maar niet in real life natuurlijkquote:
[TRU] Centraal dromentopic: Deel 6quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:57 schreef YebCar het volgende:
[..]
ik ben inderdaad een paar keer dood gegaan , maar niet in real life natuurlijk
Twee keer heb ik erover gedroomd en dat gevoel als je dood gaat is inderdaad " vredig "
Het is moeilijk uit te leggen want beide keren droomde ik dat ik omkwam bij een auto ongeluk en 1 keer zat mijn vriendin naast me en 1 keer was ik alleen.
Ik kwam terecht in een botsing en alles kwam in een soort roes terecht. Een soort slow motion. Voelde geen pijn (athans...in mijn droom dan) eerste wat in me opkomt is dat ik mij schuldig voelde omdat mijn vriendin ook betrokken was bij het ongeluk.
daarna kwam het gevoel dat alles wel oke is en dat je weet dat dit je eindbestemming is. Vredig is inderdaad een goede benaming en je voelt je lichaam gewichtloos worden en je ziel verlaat het lichaam
Nu weet ik dat dit slechts een droom is , maar het leek voor mij zo echt en het voelde zo echt aan dat het misschien akelig dicht bij de realiteit zit (hoewel ik dat nooit kan weten natuurlijk)
hahaha grappig ..heb je droom gelezen. Misschien is dat voor iedereen zo?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
[TRU] Centraal dromentopic: Deel 6
Voor mij ook nav een droom
Ik hoop het, dan is het heel geleidelijk en zacht.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:07 schreef YebCar het volgende:
[..]
hahaha grappig ..heb je droom gelezen. Misschien is dat voor iedereen zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |