abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105409041
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 09:53 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Dit ja. En als iemand niet weet wat hij moet doen (wat natuurlijk heel goed kan), dan heb ik liever dat ze niets doen
Als je niet weet wat je moet doen (wat heel goed mogelijk is) moet je ook vooral van die persoon afblijven. Echter, er wordt van je verwacht dat je doet wat binnen jouw vermogen ligt om te kunnen helpen. Dat kan dus ook enkel het bellen van 112 zijn. Dat is dan ook het minimale wat je moet doen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 11:18:17 #52
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_105409291
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 11:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Art. 255 wetboek van Strafrecht:
Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Art. 450 wetboek van Strafrecht:
Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

In het geval van een verkeersongeval zal het dus om artikel 450 gaan.
Ja maar je komt bij zo'n ongeluk, je moet dus helpen, het regent pijpenstelen, je laat daarom de betreffende gewonde in je auto plaatsnemen en vervolgens wordt vanwege vermoed nekletsel dus je dure auto opengeknipt.
En dan draai je zelf voor de kosten op omdat het niet vergoed wordt? Je zult maar net een nieuwe wagen hebben zeg.

Beetje raar.
Daar is toch vast wel een verzekering voor, of het waarborgfonds?
pi_105409923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 11:18 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maar je komt bij zo'n ongeluk, je moet dus helpen, het regent pijpenstelen, je laat daarom de betreffende gewonde in je auto plaatsnemen en vervolgens wordt vanwege vermoed nekletsel dus je dure auto opengeknipt.
En dan draai je zelf voor de kosten op omdat het niet vergoed wordt? Je zult maar net een nieuwe wagen hebben zeg.

Beetje raar.
Mogelijkerwijs kan je het verhalen op die andere persoon maar je eigen verzekering dekt het niet.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_105410147
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 11:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Beetje raar.
Waarborgfonds niet, verhalen op verzekering van het slachtoffer ook niet (die heeft niks kapot gemaakt) en brandweer mag schade toe brengen om hun werk te kunnen doen. Blijft er weinig over... Maar het is wel raar ja.
pi_105410365
Maar hoe komen jullie erbij dat je eigen verzekering dit niet dekt? In het geval van allrisk?
Ik ben verzekerd voor schade aan mijn voertuig. In dit geval breng ik de schade ook niet zelf toe. Ik weet vrijwel zeker dat mijn verzekering de schade vergoed.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:07:48 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105410486
Het lijkt me dat een allrisk verzekering dat idd wel zal dekken, maar niet iedereen heeft z'n auto allrisk verzekerd.

Overigens zou er wat mij betreft best een soort verzekeringsfonds mogen komen waaruit hulpvaardige derden hun schade vergoed krijgen.

Ik vind het in zulke gevallen te schandalig voor woorden dat iemand door alle betrokken verzekeringsmaatschappijen van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105411258
In het geval van een WA dekking begrijp ik dat een verzekeringsmaatschappij niet uitkeert. Ben je tenslotte niet verzekerd voor. Maar dan vind ik inderdaad nog steeds dat er een vergoeding zou moeten zijn vanuit de overheid in dit geval. Het is natuurlijk van de zotte dat ze je auto openknippen (met een goede reden, dat wel), maar vervolgens de persoon in kwestie zelf voor de schade laten opdraaien. Ik kan me eigenlijk ook bijna niet voorstellen dat die schade niet ergens te verhalen valt. Is onlogisch.
pi_105413669
Omdat kans op nekletsel.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:59:46 #59
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105413895
Na een ongeval zeg ik altijd dat mn nek pijn doet, vet stoer als ze de auto dan openknippen :Y
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:37:52 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_105414971
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:59 schreef Psy-freak het volgende:
Na een ongeval zeg ik altijd dat mn nek pijn doet, vet stoer als ze de auto dan openknippen :Y
Misschien wel stoer, maar als je de hydraulische tang in jouw auto gezet ziet worden, staat je het huilen nader dan het lachen. Zeker als je er altijd zo zuinig op bent geweest... En dat voor een of andere gewonde vent die je niet eens kent....

Kijk als het nou een oud barrel was die nooit meer door de APK gekomen zou zijn, soit...
pi_105416372
Als ik zoiets aantref, pak ik wel mijn paraplu uit de auto om boven het slachtoffer te staan , maar idd NOOIT zo iemand in je auto plaats laten nemen, jij blijft over met een cabrio en naar vergoeding kan je fluiten
pi_105418315
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:15 schreef victorinox het volgende:

[..]

Google maar op Jaws of life.

[ afbeelding ]
Niet alleen om te knippen trouwens maar ook om te spreiden wordt zo'n pneumatische schaar gebruikt.
Rammen ze tussen de deur, even spreiden en de deur is open.
En soms blijkt er achteraf niet eens iets met de nek van het slachtoffer te zijn en loopt die de volgende dag weer vrolijk rond.
Jij ook trouwens, want vrolijk rondrijden in je wagentje is er dan ook niet meer bij.
pi_105418447
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:27 schreef sijs het volgende:
Als ik zoiets aantref, pak ik wel mijn paraplu uit de auto om boven het slachtoffer te staan , maar idd NOOIT zo iemand in je auto plaats laten nemen, jij blijft over met een cabrio en naar vergoeding kan je fluiten
Je bent al de zoveelste die roept dat je geen schadevergoeding krijgt. Hoe komen jullie daarbij dan?
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:39:09 #64
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105418496
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Misschien wel stoer, maar als je de hydraulische tang in jouw auto gezet ziet worden, staat je het huilen nader dan het lachen. Zeker als je er altijd zo zuinig op bent geweest... En dat voor een of andere gewonde vent die je niet eens kent....

Kijk als het nou een oud barrel was die nooit meer door de APK gekomen zou zijn, soit...
Daarom heb ik ook geen auto
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:42:23 #65
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_105418598
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:39 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook geen auto
En omdat je er geen geld voor hebt. Net als ik.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_105418648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:37 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Je bent al de zoveelste die roept dat je geen schadevergoeding krijgt. Hoe komen jullie daarbij dan?
Iemand in je auto zetten na ongeval: NIET DOEN
Heel topic, met dezelfde discussie :)
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:49:14 #67
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105418813
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:42 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

En omdat je er geen geld voor hebt. Net als ik.
Dat ook.
pi_105420215
quote:

[..]

omdat dat al regelmatig in het nieuws is geweest, de oneerlijkheid dat als je iemand helpt je dus de sjaak bent zonder vergoeding...daarom dus
pi_105420835
quote:

[..]

Omdat de wagen verder niet betrokken is geweest bij een ongeval, het valt precies tussen de regeltjes van de verzekeringsmaatschappijen door en dus betalen ze niet.
Het valt ook niet onder de WA verzekering van het slachtoffer met de mogelijk gebroken nek, die heeft tenslotte geen schade toegebracht aan jouw auto.
Het zijn buitengewone omstandigheden en dat valt maar moeilijk te verzekeren.
Het zou in principe onder schade door derden vallen maar het is op aanwijzing van de ambulancebroeders en brandweer en die hebben daar bevoegdheden toe.
Als je er al iets aan verzekering terug krijgt is dat ook vaak een stuk minder dan de dagwaarde, je levert er dus sowieso op in.
Tenminste, dat is wat die vriend van me had meegemaakt, hij had alleen mazzel dat de auto nog niet officieel op zijn naam stond en dus was z'n werkgever de dupe.
pi_105421621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:10 schreef CarltonBanks het volgende:
en je zit bekneld tussen het stuur en de stoel.

Waarom zagen ze dan die hele auto open ipv gewoon de stoel naar achter te zetten?
is dit een raadsel ?
pi_105422782
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 00:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

1.77 (lange benen) maar in een Civic van 1997 of een Prius van 2006 staat de stoel wel op de achterste stand, en bij de Prius had hij van mij nog verder naar achteren gemogen.
Toyota erkent dit probleem overigens ook en heeft het model wat daarna kwam aangepast.
Ik rij ook in de Civic, ben 1.85 en mijn stoel staat nooit op de achterste stand.
Life is Music
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:55:01 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105422977
Als TS zich dit serieus afvraagt dan moet hij gewoon met wat vrienden gaan experimenteren.
Één persoon in de stoel, die speelt de gewonde met onbekend nek- of rugletsel, pijn in de benen, bekneld.

De rest mag hem eruit halen zonder iets weg te knippen en zonder de patient schade toe te brengen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105423176
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:54 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Omdat de wagen verder niet betrokken is geweest bij een ongeval, het valt precies tussen de regeltjes van de verzekeringsmaatschappijen door en dus betalen ze niet.
Het valt ook niet onder de WA verzekering van het slachtoffer met de mogelijk gebroken nek, die heeft tenslotte geen schade toegebracht aan jouw auto.
Het zijn buitengewone omstandigheden en dat valt maar moeilijk te verzekeren.
Het zou in principe onder schade door derden vallen maar het is op aanwijzing van de ambulancebroeders en brandweer en die hebben daar bevoegdheden toe.
Als je er al iets aan verzekering terug krijgt is dat ook vaak een stuk minder dan de dagwaarde, je levert er dus sowieso op in.
Tenminste, dat is wat die vriend van me had meegemaakt, hij had alleen mazzel dat de auto nog niet officieel op zijn naam stond en dus was z'n werkgever de dupe.
Dus is het gewoon afhankelijk van de verzekering die je hebt. Met een allrisk dekking wordt namelijk wel de schade vergoed en met de WA dekking niet.
pi_105423278
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dus is het gewoon afhankelijk van de verzekering die je hebt. Met een allrisk dekking wordt namelijk wel de schade vergoed en met de WA dekking niet.
Nee hoor, zie mijn linkje naar andere topic...
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:05:41 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105423401
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:50 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Ik rij ook in de Civic, ben 1.85 en mijn stoel staat nooit op de achterste stand.
Mijn vriend is 1.83 en die zet in mijn auto de stoel ook naar voren, en ik in zijn auto de stoel naar achteren.
Het zal de lengte van m'n benen dus wel zijn want als ik vroeger in de auto van m'n vader reed hoefde ik de stoel niet te verzetten en hij is 1.91
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105423851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nee, want er is niemand om de schade op te verhalen.
Het slachtoffer is niet jouw slachtoffer maar die van een ander dus die verzekering betaalt niets, de verzekering van de "dader" betaalt ook niets want die heeft geen schade aan jouw voertuig veroorzaakt en je eigen verzekering betaalt niets omdat je geen ongeluk hebt gehad.
En de hulpdiensten doen gewoon hun werk dus hun valt ook niet te verwijten.
pi_105423889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee hoor, zie mijn linkje naar andere topic...
Die had ik even gemist.
Maar dan ben ik toch erg benieuwd op grond waarvan dit buiten de allrisk dekking zou moeten vallen. Als ik mijn polisvoorwaarden doorneem haal ik er namelijk niet uit dat een dergelijke situatie niet verzekerd zou zijn en zou ik gewoon bij mijn eigen verzekering de schade kunnen claimen.
pi_105423941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nee, want er is niemand om de schade op te verhalen.
Het slachtoffer is niet jouw slachtoffer maar die van een ander dus die verzekering betaalt niets, de verzekering van de "dader" betaalt ook niets want die heeft geen schade aan jouw voertuig veroorzaakt en je eigen verzekering betaalt niets omdat je geen ongeluk hebt gehad.
En de hulpdiensten doen gewoon hun werk dus hun valt ook niet te verwijten.
Dat er niemand is om de schade op te verhalen maakt niks uit. Als ik tegen een paal aan rijd is de schade ook niet op iemand te verhalen, maar krijg ik wel de schade vergoed. Daarbij hoeft er geen ongeluk plaats te vinden om schadevergoeding te krijgen, want ook als mijn auto in de fik vliegt krijg ik schadevergoeding.

Overigens vind ik het ergens nog merkwaardig dat de verzekering van de dader niet aansprakelijk gesteld kan worden. In principe zou je dit als gevolgschade kunnen zien van de aanrijding.
pi_105423986
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:10 schreef CarltonBanks het volgende:
en je zit bekneld tussen het stuur en de stoel.

Waarom zagen ze dan die hele auto open ipv gewoon de stoel naar achter te zetten?
vinden die mannen mooi. en het staat zo in het protocol.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:28:21 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105424233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat er niemand is om de schade op te verhalen maakt niks uit. Als ik tegen een paal aan rijd is de schade ook niet op iemand te verhalen, maar krijg ik wel de schade vergoed.
Maar dan heb je wel een ongeluk gehad.

Als het nou nog onder vernieling zou kunnen vallen was het nog aardig geweest, maar als de brandweer het volgens protocol doet is het weer geen vandalisme.

Echt, je zult maar met een kind in de auto bij een aanrijding betrokken raken, en het vriest, mag je bij niemand in de auto op de hulpdiensten wachten omdat iedereen bang is dat je nog hoofdpijn krijgt of misselijk wordt.
Sta je daar met je kind in de sneeuw in de berm van de A12...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105424406
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vinden die mannen mooi. en het staat zo in het protocol.
Wees nou maar blij dat ze vrijwillig voor je klaar zijn als het nodig is, in plaats van ze af te zeiken.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:33:29 #82
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_105424444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef Piles het volgende:

[..]

Wees nou maar blij dat ze vrijwillig voor je klaar zijn als het nodig is, in plaats van ze af te zeiken.
Waaruit maak je op dat hij ze afzeikt?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_105424538
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel een ongeluk gehad.

Als het nou nog onder vernieling zou kunnen vallen was het nog aardig geweest, maar als de brandweer het volgens protocol doet is het weer geen vandalisme.

Echt, je zult maar met een kind in de auto bij een aanrijding betrokken raken, en het vriest, mag je bij niemand in de auto op de hulpdiensten wachten omdat iedereen bang is dat je nog hoofdpijn krijgt of misselijk wordt.
Sta je daar met je kind in de sneeuw in de berm van de A12...
Ja het is van de zotte natuurlijk.
Maar zit nu inderdaad ook even te bedenken waar het onder zou vallen, maar het valt inderdaad simpelweg nergens onder. Toch zou ik de verzekering van de "dader" (degene die de aanrijding veroorzaakt) aansprakelijk proberen te stellen. Volgens mij zou je het toch voor mekaar moeten kunnen krijgen om dit onder gevolgschade te laten vallen, desnoods via een rechter.
pi_105427783
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 00:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet het wel kunnen, er zijn genoeg auto's waarbij ik de stoel al op de achterste stand heb om er normaal in te kunnen rijden, en bij sommige auto's zou ik willen dat de stoel nog wat verder naar achteren kon.

Maar dat het ivm letsel niet verstandig is lijkt me het meest logische antwoord.
jij hebt dan ook van die ongelofelijk lange sexy benen :9~ :9~ :9~

pics please
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:57:36 #85
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_105427991
Ik denk dat we hier een hiaat in verzekeringsland hebben. Dit komt toch best wel geregeld voor blijkbaar, dus zou hier iets op gevonden moeten worden.

En de verzekeringsmaatschappijen hebben toch een aardige financiele buffer voor zulke gevallen. Moet wel. Kan niet anders, met die schandalige premies die ze hanteren.
pi_105428132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

+ shock
Shock is geen reden om een auto open te knippen :{
pi_105506170
Ik zou diegene mijn auto uittrekken, staan ze op het punt mijn dak eraf te halen. Beter dat dan voor een nieuwe auto te dokken.
  maandag 12 december 2011 @ 20:26:45 #88
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105507459
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:06 schreef geertbukken het volgende:
Ik zou diegene mijn auto uittrekken, staan ze op het punt mijn dak eraf te halen. Beter dat dan voor een nieuwe auto te dokken.
En dan een verlamming/dood op je geweten hebben?
pi_105508425
-

[ Bericht 99% gewijzigd door geertbukken op 12-12-2011 20:42:37 (_) ]
pi_105508453
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:26 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

En dan een verlamming/dood op je geweten hebben?
Tijdens het lopen naar mijn auto is er toch ook niks gebeurd, zal dan ook niets gebeuren.
pi_105510016
Dat er op dat moment niks gebeurd is kan mazzel zijn maar soms kan het ook zijn dat de kenmerken zich later pas voordoen.
Als die persoon doordat jij hem/haar uit de auto hebt gezet alsnog klachten krijgt ben jij voor de verzekeringsmaatschappijen natuurlijk wel dik de Sjaak, dan hebben ze opeens iemand om alle schade op te verhalen.
De advocaat van degene die het ongeluk veroorzaakt heeft zal natuurlijk ook meteen zeggen dat die nekklachten jouw schuld is en niet de schuld van zijn cliënt.
  maandag 12 december 2011 @ 21:52:39 #92
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_105512886
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:00 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Shock is geen reden om een auto open te knippen :{
Juist wel, en beetje bij beetje zelfs.

Als je ineen keer de stoel naar achter gooit kan iemand in shock (met tevens een stuur in z'n romp met bijkomend intern letsel) alle druk op z'n aderen verliezen en dood gaan.
  maandag 12 december 2011 @ 21:53:33 #93
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_105512948
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:06 schreef SiGNe het volgende:
Dat er op dat moment niks gebeurd is kan mazzel zijn maar soms kan het ook zijn dat de kenmerken zich later pas voordoen.
Als die persoon doordat jij hem/haar uit de auto hebt gezet alsnog klachten krijgt ben jij voor de verzekeringsmaatschappijen natuurlijk wel dik de Sjaak, dan hebben ze opeens iemand om alle schade op te verhalen.
De advocaat van degene die het ongeluk veroorzaakt heeft zal natuurlijk ook meteen zeggen dat die nekklachten jouw schuld is en niet de schuld van zijn cliënt.
Gaat hetzelfde dan niet ook op voor het 'verlenen' van toegang tot je auto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')