Gisteren besteld, stond vermeld dat het van stephen king was maar dat blijkt nu dus niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:01 schreef Vivi het volgende:
Kennen jullie deze al?
http://www.bol.com/nl/s/b(...)books_all/index.html
Kwam het net ergens tegen en zit er na een paar pagina's al helemaal in..typisch een King boek, wist niet dat hij nog meer onder pseudoniem had geschreven.
Nee, het is dan ook 1 lange inleiding tot het verhaal van de donkere toren. En dan ook nog eens 1 die al jaren geleden geschreven is door King en ook voor hem nog eens experimenteel door feitelijk het verhaal van achter naar voren te vertellen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:04 schreef Headlong het volgende:
Onlangs begonnen aan mijn eerste Stephen King boek; The Gunslinger. Ben nu bij de afslachting van het dorpje. Leest wel ok. Het is de herschreven versie van het boek. Ben tot nu toe nog niet heel erg onder de indruk.
Nee, de introductie is van achter naar voren geschrevenquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:30 schreef Headlong het volgende:
Wil je zeggen dat ik met dit boek feitelijk het einde aan het lezen ben?
Nee, je bent een boek aan het lezen dat is herschreven omdat het - bij nader inzien - geen zelfstandig boek meer was, maar het begin van een serie van boeken. Daar is het op aangepast, het basisverhaal van Roland en Walter is hetzelfde, maar de vertelling maakt nu een aansluiting naar de latere boeken. Walter is trouwens ook dezelfde persoon als Randall Flag uit andere boeken van King.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:30 schreef Headlong het volgende:
Wil je zeggen dat ik met dit boek feitelijk het einde aan het lezen ben?
eh wut... the gunslinger is nooit als zelfstandig boek bedoeld. Maar the gunslinger begint met het eind van the gunslinger en dan lees je dmv flashbacks naar het begin.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, je bent een boek aan het lezen dat is herschreven omdat het - bij nader inzien - geen zelfstandig boek meer was, maar het begin van een serie van boeken. Daar is het op aangepast, het basisverhaal van Roland en Walter is hetzelfde, maar de vertelling maakt nu een aansluiting naar de latere boeken.
Mocht het niet bevallen, laat je niet ontmoedigen andere King boeken te lezen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:04 schreef Headlong het volgende:
Onlangs begonnen aan mijn eerste Stephen King boek; The Gunslinger. Ben nu bij de afslachting van het dorpje. Leest wel ok. Het is de herschreven versie van het boek. Ben tot nu toe nog niet heel erg onder de indruk.
Dat heb ik dus nooit geloofd; als King vanaf het begin had geweten dat de short story The Gunslinger het begin van de serie zou worden was die herschrijving in 2003 om het beter in te passen in de serie niet nodig geweest. Ik denk dat het boek geschreven was en dat King het thema verder wilde uitwerken en vóór hij daar aan is begonnen een beter beeld had van Roland's wereld.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh wut... the gunslinger is nooit als zelfstandig boek bedoeld. Maar the gunslinger begint met het eind van the gunslinger en dan lees je dmv flashbacks naar het begin.
Tja, dat kan je geloven maar dat is niet wat er in elk interview staat. En hij is niet vies van herschrijven.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nooit geloofd; als King vanaf het begin had geweten dat de short story The Gunslinger het begin van de serie zou worden was die herschrijving in 2003 om het beter in te passen in de serie niet nodig geweest. Ik denk dat het boek geschreven was en dat King het thema verder wilde uitwerken en vóór hij daar aan is begonnen een beter beeld had van Roland's wereld.
Ja hij kan wel goed verhaaltjes vertellenquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, dat kan je geloven maar dat is niet wat er in elk interview staat. En hij is niet vies van herschrijven.
Nee dat klopt. Maar dat is toch ook helemaal niet noodzakelijk?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hij kan wel goed verhaaltjes vertellenMaar als ik het me goed herinner zit de Red King niet eens in de oorspronkelijke Gunslinger.
Nu zit ik dus zonder en val ik en een zwart gatquote:Op zondag 30 september 2012 21:58 schreef D. het volgende:
Ik kwam verdorie eergisteren pas achter het bestaan van 22-11-63
Heb 'm als luisterboek, en ben inmiddels halverwege.
Ik zie er al tegenop dat ie dadelijk 'uit' is en ik weer zonder zit
de wind door het sleutelgat al gelezen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:07 schreef D. het volgende:
[..]
Nu zit ik dus zonder en val ik en een zwart gat
En niet eens eentje waardoor ik in '58 terecht kom
Hopelijk schrijft die man een beetje door
Neequote:Op zondag 7 oktober 2012 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
de wind door het sleutelgat al gelezen?
Heb de rest dus ook niet gelezenquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:44 schreef D. het volgende:
[..]
Mocht het niet bevallen, laat je niet ontmoedigen andere King boeken te lezen.
Dit is het enige King-boek waar ik aan begonnen ben zonder het einde te halen.
dood en dood zonde. Er zijn nu 8 donkere toren boeken. Daarvan zijn er minimaal 4 echt absolute King toppers.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:00 schreef D. het volgende:
Ow wacht, da's een Donkere Toren deel.
Over deel 1:
[..]
Heb de rest dus ook niet gelezen
Ik had nog zooooveel vragen nadat ik dat boek uit had! Deel 2!quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:20 schreef DaFrenk het volgende:
En ik ben nu Cell aan het lezen. Hij weet het weer lekker mysterieus en heerlijk gruwelijk te maken!
Mis ik veel als ik gewoon met deel 2 verder ga?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dood en dood zonde. Er zijn nu 8 donkere toren boeken. Daarvan zijn er minimaal 4 echt absolute King toppers.
Heb ze nog niet als audio gevondenquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, korte verhaal UR al gelezen? Mijl 81? a Face in the crowd? Allemaal korte verhalen en als epub, al dan niet legaal, verkrijgbaar.
Ojee, ben benieuwd dan!quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had nog zooooveel vragen nadat ik dat boek uit had! Deel 2!
Ik neem het in overwegingquote:Op maandag 8 oktober 2012 06:46 schreef Spaulding het volgende:
Als je gewend bent om veel King te lezen dan moet deel 1 van de DT serie toch niet meer dan een 'bump in the road' zijn. Één van de kortere boeken die hij ooit heeft geschreven. Geef het nog een kans, de serie is het zeker waard en ik vind het misschien wel het beste deel van de serie. Maar da's persoonlijk.
Ik heb die helaas nog niet gelezen, ik weet niet hoe ik aan die verhalen moet komen!?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, korte verhaal UR al gelezen? Mijl 81? a Face in the crowd? Allemaal korte verhalen en als epub, al dan niet legaal, verkrijgbaar.
heb je een e-reader?quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik heb die helaas nog niet gelezen, ik weet niet hoe ik aan die verhalen moet komen!?
Nee helaas (nog) niet...quote:
Tja, dan geen epubs voor jouquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nee, dat vind ik onzinnige dingen.
Ik denk dat je Liseys Story bedoeld en dat is geen donkere toren verhaal.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:22 schreef Tammymara het volgende:
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die donkere toren niet gelezen heeft![]()
Ik heb alle boeken tot nu toe van King alleen die serie dus niet. Nog een vraagje, ik heb een boek gelezen, iets met twee broers (?) en eentje heeft iets gezien van z'n broer, door een ruit of zoiets in een geheime kamer. Ik kom even niet op de naam maar ben te lui om te googlen of naar boven te lopen en het boek te zoeken. Hoort dat ook bij donkere toren? Ik was het aan het vertellen tegen een vriend en die zei, dat dat een deel van DT-serie was.
Ook geen donkere toren verhaal hoewel er wel koppelingen zijn met de donkere toren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:32 schreef Tammymara het volgende:
Nee Ogen van de draak (Moest de was boven brengen en heb gekeken)
Vernieuwde druk denk ik. Er is niets te vinden over een herschrijving.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:38 schreef JaapB het volgende:
Ik kreeg een reclame waarin "het verloren rijk" als een nieuw boek werd aangekondigd. Is het mogelijk herschreven of is dit gewoon een vernieuwde druk van het originele verhaal?
Sowieso vind ik het einde van Under The Dome gewoon een deus ex machina. Maar 1 keer gelezen en ik geloof niet dat ik 'm snel over zal lezen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:50 schreef DaFrenk het volgende:
Ik vond hem ook erg goed, voor mijn gevoel kakte hij ook niet echt in. Kreeg hem maar met moeite weggelegd. Had dat wel bij Under The Dome. Die bleef me niet constant boeien.
Ja! Hier!quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb via mijn werk nog steeds een grote etalageposter van 22-11-63 over.
Ik had al een tijd eerder aangeboden of iemand die wou, maar toen kwamen daar geen reacties op.
Dus als mensen nog steeds geïnteresseerd zijn laat maar een berichtje achter in dit topic en dan verloot ik hem na een tijdje wel aan gelukkige winnaar.
Heb je een plaatje van die poster?quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik had al een tijd eerder aangeboden of iemand die wou, maar toen kwamen daar geen reacties op.
Dus als mensen nog steeds geïnteresseerd zijn laat maar een berichtje achter in dit topic en dan verloot ik hem na een tijdje wel aan gelukkige winnaar.
Ik wil hem welquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Illustratie op de poster is hetzelfde als het boekomslag. Tekst daarboven is
De nieuwste Stephen King
Als je terug kon gaan in de tijd... zou je dat dan doen?
En daaronder staat het logo van uitgeverij Luitingh.
Poster kregen we bij aankoop van 100x 22-11-1963 geloof ik.
Formaat is etalageformaat, weet niet precies hoe groot dat is.
Blij dat er dit keer wel vraag naar is.
Ik laat deze oproep een tijdje staan. Iedereen die mee wil doen moet dat maar even aangeven.
Portokosten zijn uiteraard voor de winnaar. Misschien kan ik hem wel met kerstzegels in december opsturen, scheelt weer
Nu ben ik er ook nog niet achter hoe groot etalage formaat is hoorquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga volgende week verhuizen maar zo groot wordt m'n appartement niet
Lol, ik vraag het nog wel aan mijn collega. Ga maar uit van A1 of A2 formaat.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:11 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Nu ben ik er ook nog niet achter hoe groot etalage formaat is hoor
Das mooi ,zo grootquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lol, ik vraag het nog wel aan mijn collega. Ga maar uit van A1 of A2 formaat.
Hebben!quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Genoteerd. Over een weekje ofzo ga ik hem verloten en quote ik iedereen die zich in dit topic heeft opgegeven.quote:
quote:Op donderdag 15 november 2012 22:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Genoteerd. Over een weekje ofzo ga ik hem verloten en quote ik iedereen die zich in dit topic heeft opgegeven.
Nee hoor, je staat erinquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:43 schreef saab99 het volgende:
Heb ook wel intresse, dus bij deze (als het nog niet te laat is natuurlijk)
[/quote]quote:Op donderdag 15 november 2012 21:44 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Numero 5[quote]Op maandag 19 november 2012 11:16 schreef Atmosphere82 het volgende:
6[quote]Op dinsdag 20 november 2012 15:43 schreef saab99 het volgende:
En als laatste genoteerd Saab!
[/quote]quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Als 1e
[..]
[quote]Op vrijdag 9 november 2012 23:58 schreef CherryLips het volgende:
2e[quote]Op vrijdag 9 november 2012 23:59 schreef DJKoster het volgende:
De 3e kandidaat[quote]Op zaterdag 10 november 2012 00:11 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Als 4e kanshebber
Jij bent bij deze ipv Cherrylips. Verder zijn er geen kanshebbers meer mogelijk aangezien de winnende getallen tussen de 1 t/m 7 zitten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:53 schreef AldoTheApache het volgende:
zie ik dit topic toch nog op tijd?![]()
6
Jahoor........en je bent gelijk een winnaar!!!quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
1! Of hoefde ik niet meer te posten!?
Sorry, maar ik ben blij dat ik mensen blij kan maken met zulke posters. In het vervolg zal ik op mijn werk opletten of er vaker exclusief materiaal weggegooid dreigt te worden en of ik daar niet anderen een plezier mee kan doen. Stephen King zal het alleen niet snel weer wordenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |