abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_105366905
Over Roaccutane:

quote:
Voor wie is deze behandeling bedoeld
Roaccutane (werkzame stof, isotretinoïne) wordt gebruikt bij ernstige vormen van acne (zoals nodulaire acne of acne conglobata of acne met het risico van blijvende littekens) die niet verholpen konden worden door andere behandelingen, waaronder die met orale antibiotica.

Roaccutane wordt al vele jaren en door miljoenen patiënten overal ter wereld gebruikt. Het wordt door artsen beschouwd als één van de meest effectieve methoden die er bestaan bij het behandelen van ernstige vormen van acne. U moet echter weten dat Roaccutane een aantal ernstige bijwerkingen kan hebben en u moet de ernst van uw acne en de mogelijke voordelen en bijwerkingen van Roaccutane samen met uw arts bespreken, voordat u besluit dit middel te gebruiken. Het is belangrijk dat u weet hoe u het moet gebruiken en wat u ervan mag verwachten.

Wat houdt de behandeling in
WERKING
De werkzame stof isotretinoïne, is afgeleid van vitamine A. Vitamine A heeft in hoge doseringen een gunstig effect op ziekten waarbij de verhoorning van de huid gestoord is, maar veroorzaakt ook ernstige bijwerkingen. Isotretinoïne heeft een andere chemische samenstelling en daardoor een betere werking dan het oorspronkelijke vitamine A. Sinds 1984 is Roaccutane in Nederland verkrijgbaar. Roaccutane heeft een uniek viervoudig werkingsmechanisme. Het remt de overvloedige vorming van talg en voorkomt het groter worden van de talgklier. Hierdoor komt er minder talg vrij, zodat de afvoerkanaaltjes van de talg niet verstopt raken. Er worden geen nieuwe puistjes of mee-eters meer gevormd. Roaccutane zorgt er verder voor dat de mee-eters loslaten van de huid en vervolgens verdwijnen. Bovendient remt roaccutane de ontstekingsreactie (die gepaard gaat met roodheid) en zorgt het ervoor dat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt langzaam maar zeker verdwijnt.

HOE MOET IK ROACCUTANE INNEMEN?
- De dosis Roaccutane die uw arts u heeft voorgeschreven (het aantal capsules dat u neemt) is speciaal -afgestemd op uw behoefte en kan tijdens de behandeling worden veranderd. Breng geen verandering aan in de dosis tenzij uw arts u dat vertelt.
- Roaccutane wordt gewoonlijk één of twee keer per dag ingenomen. Dit moet tijdens een maaltijd gebeuren. Het is echter mogelijk dat uw arts u een ander advies heeft gegeven en u dient het advies van uw arts op te volgen.
- Als u een dosis bent vergeten, neem deze dan zo snel mogelijk alsnog in. Als het alweer bijna tijd is voor uw volgende dosis, sla dan de vergeten dosis over en ga verder met uw normale doseringsschema. Neem nooit een dubbele dosis van Roaccutane om zo de vergeten dosis in te halen.
- U dient uw arts te consulteren zoals voorgeschreven om ervoor te zorgen dat de behandeling veilig verloopt. In enkele gevallen kan Roaccutane bijwerkingen hebben die alleen aan te tonen zijn in een bloedonderzoek en daarom vindt er bij enkele van deze consulten mogelijk een bloedonderzoek plaats. Vrouwelijke patiënten dienen maandelijks een bezoek aan hun arts te brengen waarbij altijd een zwangerschapsonderzoek zal plaatsvinden.

Wat zijn de resultaten van de behandeling
Het resultaat van de behandeling hangt af van een aantal factoren, zoals de aard en de ernst van de acne, de dosering, het al dan niet optreden van bijwerkingen, etc. De individuele gevoeligheid kan van patiënt tot patiënt verschillen. Meestal treedt de eerste verbetering pas in de derde of vierde week op (in de eerste 2-3 weken kan zelfs een tijdelijke verergering van de acne optreden).
Het “maximale” resultaat kan men pas na twee tot drie maanden verwachten. Bij een goede indicatiestelling en adequate begeleiding leidt gebruik van Roaccutane tot een goed tot zeer goed resultaat bij ongeveer 95% van de patiënten. Een groot aantal van deze patiënten (65%) is na 1 kuur zelfs jarenlang klachten vrij.


[ Bericht 12% gewijzigd door mestreech91 op 09-12-2011 21:13:53 ]
pi_105366928
Ik merk dat als ik alcohol drink tijdens de kuur dat ik twee, misschien drie keer zo gauw aangeschoten ben. Daarbij zijn de katers de dag erna ook echt stukken erger dan buiten de kuur. Heel soms drink ik gewoon als normaal (ben toch geen comazuiper) maar ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden.
pi_105375749
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:40 schreef mestreech91 het volgende:
Mijn persoonlijke tip: drink veel water!! :9~ Zorg dat je naast wat je normaal drinkt op een dag daar zeker 1 tot 1.5 liter water naast drinkt. Dat voorkomt, althans bij mij, ernstige bijwerkingen, moeheid en uitdroging van bijvoorbeeld de lippen. Probeer de dorst die je krijgt van roa niet te stillen, maar voor te zijn. Dorst is een eerste symptoom van uitdroging, dat moet je eigenlijk voorkomen in plaats van genezen.
Die tip voor het water ga ik in acht nemen, want ik drink niet genoeg denk ik.
Heb super droge lippen, en sinds ik aan de 30mg zit, ook steeds meer pijn in mijn gewrichten.
pi_105382579
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:28 schreef mestreech91 het volgende:
Ik merk dat als ik alcohol drink tijdens de kuur dat ik twee, misschien drie keer zo gauw aangeschoten ben. Daarbij zijn de katers de dag erna ook echt stukken erger dan buiten de kuur. Heel soms drink ik gewoon als normaal (ben toch geen comazuiper) maar ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden.
Nu je het zegt. :o Ik loop na 2/3 biertjes al te wankelen.
pi_105382620
Op staat een verkeerde LAPO in. ;)
pi_105382818
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 16:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Op staat een verkeerde LAPO in. ;)
Hmm, eerlijk gezegd weet ik geeneens wat een LAPO is dus ik heb er maar LAatste POst van gemaakt. wie zich geroepen voelt mag mij vertellen hoe dat wèl moet en dan verbeter ik het.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:48 schreef kiaora het volgende:

[..]

Die tip voor het water ga ik in acht nemen, want ik drink niet genoeg denk ik.
Heb super droge lippen, en sinds ik aan de 30mg zit, ook steeds meer pijn in mijn gewrichten.
Ik heb tijdens mijn roa kuur altijd ontzettende dorst, toen ik dat ben gaan oplossen door veel water te drinken merkte ik dat de bijwerkingen ook minder extrema vormen aannamen.
pi_105382913
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:02 schreef mestreech91 het volgende:

[..]

Hmm, eerlijk gezegd weet ik geeneens wat een LAPO is dus ik heb er maar LAatste POst van gemaakt. wie zich geroepen voelt mag mij vertellen hoe dat wèl moet en dan verbeter ik het.

LAPO is last post of laatste post van het vorige topic. Die er nu in stond was de lapo van 2 topics terug. Dus je kan die van het vorige topic er nu in zetten of gewoon de LAPO weghalen. :)
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:02:57 #8
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_105393077
Aankomende donderdag afspraak met de dermatoloog, hoop dat hij me Roa wil geven...

Heb eigenlijk alleen last van acne op mijn gezicht, maar komt iedere keer weer terug en ben er nu helemaal klaar mee. Middeltjes als Benzoylperoxide werkten ook niet al te best bij mij. Iemand nog tips hoe ik de dermatoloog kan overtuigen mij Roa voor te schrijven?

Momenteel ziet mijn gezicht er "redelijk" uit, dat wil zeggen veel rode vlekjes / littekens en misschien 2 puistjes. Misschien een idee foto mee te nemen van een ergere periode? Heb geen zin eerst een of ander antibiotica te moeten gebruiken voor ik aan de Roa kan
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_105394142
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:02 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Aankomende donderdag afspraak met de dermatoloog, hoop dat hij me Roa wil geven...

Heb eigenlijk alleen last van acne op mijn gezicht, maar komt iedere keer weer terug en ben er nu helemaal klaar mee. Middeltjes als Benzoylperoxide werkten ook niet al te best bij mij. Iemand nog tips hoe ik de dermatoloog kan overtuigen mij Roa voor te schrijven?

Momenteel ziet mijn gezicht er "redelijk" uit, dat wil zeggen veel rode vlekjes / littekens en misschien 2 puistjes. Misschien een idee foto mee te nemen van een ergere periode? Heb geen zin eerst een of ander antibiotica te moeten gebruiken voor ik aan de Roa kan
Laat ik eerst voorop stellen dat ik voor af en toe een paar puistjes zeer zeker niet aan de roa zou gaan. Onderschat de bijwerkingen niet, want het doet echt wat met je.

Als jij hetzelfde hebt als ik en dus hele goede met hele erge periodes afwisselt zou ik ROA wel aanraden. Ikzelf zat de week voordat ik naar de derma ging helemaal onder en heb daar toen een foto van gemaakt. De dag dat ik naar de derma ging zag het er allemaal best mooi uit en dus heb ik toen de foto laten zien als bewijs dat ik het echt daadwerkelijk nodig heb. Tevens had ik toen twee onderhuidse ontstekingen op mijn borst, die de doorslag gaven en ertoe leidden dat ik mijn tweede kuur mocht beginnen.

Ze geven roa alleen mee als er vrijwel 100% zeker littekens zouden ontstaan als er niet gauw iets aan gedaan wordt. Is dat bij jou het geval dan zou je de derma bijvoorbeeld op littekens kunnen wijzen die recent zijn ontstaan.
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:32:59 #10
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_105398691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:20 schreef mestreech91 het volgende:

[..]

Laat ik eerst voorop stellen dat ik voor af en toe een paar puistjes zeer zeker niet aan de roa zou gaan. Onderschat de bijwerkingen niet, want het doet echt wat met je.

Als jij hetzelfde hebt als ik en dus hele goede met hele erge periodes afwisselt zou ik ROA wel aanraden. Ikzelf zat de week voordat ik naar de derma ging helemaal onder en heb daar toen een foto van gemaakt. De dag dat ik naar de derma ging zag het er allemaal best mooi uit en dus heb ik toen de foto laten zien als bewijs dat ik het echt daadwerkelijk nodig heb. Tevens had ik toen twee onderhuidse ontstekingen op mijn borst, die de doorslag gaven en ertoe leidden dat ik mijn tweede kuur mocht beginnen.

Ze geven roa alleen mee als er vrijwel 100% zeker littekens zouden ontstaan als er niet gauw iets aan gedaan wordt. Is dat bij jou het geval dan zou je de derma bijvoorbeeld op littekens kunnen wijzen die recent zijn ontstaan.
Het wisselt behoorlijk hoeveel ik er last van heb, in erge periode's zit mijn hoofd behoorlijk vol.

In spoiler een voorbeeld foto'tje toegevoegd hoe het er op zijn ergst uit ziet bij mij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat Roa niet een mild medicijn is en heb me er al behoorlijk over ingelezen. Zit zelf al een behoorlijke tijd te denken er mee te beginnen, en nu ik het besluit heb genomen dat te willen doen wil ik ook graag dat de dermatoloog het met voorschrijft :Y
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_105448388
Ik ben nu 15 dagen onderweg en ben puist vrij. Drink veel water en heb soms
wat last van droge lippen ( maar goed tegen te smeren ), krijg een rood hoofd na het
douchen voor een paar uur en voel het een beetje branden me gezichtshuid als ik
fanatiek heb gesport... Maar verder geen idee of het puistvrije door de roa komt..
Ben nog maar net onderweg dus even afwachten:)
  zondag 11 december 2011 @ 12:48:29 #12
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105448726
Ik geloof niet echt dat veel water drinken echt veel verschil maakt. Maar het is natuurlijk nooit slecht om veel water te drinken. Trouwens, zijn er nog mensen die sinds ze ROA nemen ook last hebben dat ze altijd bloed uitniezen en de binnenkant van hun neus open ligt?
Trotse Belg.
pi_105448924
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:48 schreef Sasman het volgende:
Ik geloof niet echt dat veel water drinken echt veel verschil maakt. Maar het is natuurlijk nooit slecht om veel water te drinken. Trouwens, zijn er nog mensen die sinds ze ROA nemen ook last hebben dat ze altijd bloed uitniezen en de binnenkant van hun neus open ligt?
Jep dat heb ik ook, bloed in m'n neus, soms met slijm uit m'n keel ook..
verder heb ik ook pijn in m'n gewrichten en daar baal ik nog het meeste van, want ik hou van wandelen sporten etc.
Jullie daar ook last van?
pi_105448949
Ja mijn hele neus ligt open. Heb ook geen enkel idee hoe ik dit kan veranderen.
Tis een veldslag in me neus als ik smorgens wakker wordt..
  zondag 11 december 2011 @ 12:56:11 #15
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105449006
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:54 schreef kiaora het volgende:

[..]

Jep dat heb ik ook, bloed in m'n neus, soms met slijm uit m'n keel ook..
verder heb ik ook pijn in m'n gewrichten en daar baal ik nog het meeste van, want ik hou van wandelen sporten etc.
Jullie daar ook last van?
Neen, ik kan nog elke week gaan sporten en heb geen enkel probleem.
Trotse Belg.
pi_105466572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:32 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Het wisselt behoorlijk hoeveel ik er last van heb, in erge periode's zit mijn hoofd behoorlijk vol.

In spoiler een voorbeeld foto'tje toegevoegd hoe het er op zijn ergst uit ziet bij mij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat Roa niet een mild medicijn is en heb me er al behoorlijk over ingelezen. Zit zelf al een behoorlijke tijd te denken er mee te beginnen, en nu ik het besluit heb genomen dat te willen doen wil ik ook graag dat de dermatoloog het met voorschrijft :Y
In jouw geval raadt ik ROA zeker aan, afgaande op de foto. Ik neem aan dat je ook weet dat em-dee-em-aa uit den boze is tijdens een kuur? :P
  zondag 11 december 2011 @ 22:10:31 #17
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105473169
Trouwens? Hebben er hier mensen ervaring of kennen ze mensen met de fruitzuur behandeling? Voor de acné littekens?
Trotse Belg.
pi_105473281
quote:
5s.gif Op zondag 11 december 2011 22:10 schreef Sasman het volgende:
Trouwens? Hebben er hier mensen ervaring of kennen ze mensen met de fruitzuur behandeling? Voor de acné littekens?
Ik ga er begin januari mee beginnen, zat te twijfelen tussen microdermabrasie en fruitzuur. Maar ik hoor dat fruitzuur beter werkt, risico's zijn ook erg laag, alleen jammer dat je niet veel in de zon kan komen en bijna altijd sunblock op moet.

Ik ben ook wel benieuwd naar mensen die dat al hebben gedaan!
  zondag 11 december 2011 @ 22:16:00 #19
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105473462
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:12 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Ik ga er begin januari mee beginnen, zat te twijfelen tussen microdermabrasie en fruitzuur. Maar ik hoor dat fruitzuur beter werkt, risico's zijn ook erg laag, alleen jammer dat je niet veel in de zon kan komen en bijna altijd sunblock op moet.

Ik ben ook wel benieuwd naar mensen die dat al hebben gedaan!
Dat van de zon is toch alleen tijdens de behandeling? Toch? En als je in Januari begint heb je er niet zoveel last van hé...
Trotse Belg.
  zondag 11 december 2011 @ 22:22:00 #20
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_105473844
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:18 schreef mestreech91 het volgende:

[..]

In jouw geval raadt ik ROA zeker aan, afgaande op de foto. Ik neem aan dat je ook weet dat em-dee-em-aa uit den boze is tijdens een kuur? :P
Dat had ik begrepen inderdaad ;)

Maar daar kan ik zo een half jaartje vanaf blijven
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_105475502
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:16 schreef Sasman het volgende:

[..]

Dat van de zon is toch alleen tijdens de behandeling? Toch? En als je in Januari begint heb je er niet zoveel last van hé...
Ja klopt tijdens de fruitzuurbehandeling alleen, en misschien nog heel even na de behandeling nog. Wat ik begreep was dat je ongeacht of de zon nu schijnt of niet sunblock op moet, dat is wel kut. Maar je hebt wel gelijk dat je minder vaak in januari naar buiten komt dan bijv. in de zomer :)
  maandag 12 december 2011 @ 09:17:16 #22
353398 UltraViolence
PORFOTTO BADMANG
pi_105483878
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:22 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Dat had ik begrepen inderdaad ;)

Maar daar kan ik zo een half jaartje vanaf blijven
Het zou me sowieso niets verbazen als dat soort zooi puistjes opwekt.
Aangezien ik ook geloof dat eten uitmaakt. (Ookal is het "niet wetenschappelijk bewezen" :'))
ROTTERDAM KRUISKADE BITCH NIET TE DOORGRONDEN HARDE TUIGMANG HOU JE KALM
  maandag 12 december 2011 @ 12:11:35 #23
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_105488335
Ik heb aantal jaar geleden toen ik 17 was ook roaccutane geslikt, wat een wonder middel was dat zeg. Veel succes met de mensen die nu bezig met een kuur zijn.

Ik heb het toen een paar maanden moeten slikken, en nooit meer last van gehad. ( wel littekens en af en toe een pukkeltje )

Dingen als droge lippen en vermoeidheid en pijne rug komen me bekend voor... Succes allen! :)
And there are still no americans in Bagdad !!
  maandag 12 december 2011 @ 12:45:02 #24
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_105489230
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:17 schreef UltraViolence het volgende:

[..]

Het zou me sowieso niets verbazen als dat soort zooi puistjes opwekt.
Aangezien ik ook geloof dat eten uitmaakt. (Ookal is het "niet wetenschappelijk bewezen" :'))
Heb dat nooit echt gemerkt, merk wel dat na veel melk de puistjes erger worden
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_105556201
Ik raad jullie dit http://www.lush.nl/shop/p(...)erse-maskers-cupcake aan. Het werkt best goed en kan gebruikt worden als steuntje in de rug om acne te verminderen/kwijt te raken. Zelf gebruik ik het ook en het verkleint je poriën en droogt je puistjes uit.

Het is voor mij een stuk beter dan de meeste chemische zooi dat op de markt is. Alle chemische zooi is dan misschien wel wetenschappelijk bewezen dat het werkt e.d., maar bij mij verergert het alleen mijn acne.
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:36:37 #26
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105556533
Volgens mij is het misschien eerder voor na een roaccutane kuur?
Trotse Belg.
pi_105560944
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:45 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Heb dat nooit echt gemerkt, merk wel dat na veel melk de puistjes erger worden
Van melk is het dacht ik wel wetenschappelijk aangetoond, als enige. Al heb ik er bij mezelf nooit zo op gelet.
pi_105566760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Van melk is het dacht ik wel wetenschappelijk aangetoond, als enige. Al heb ik er bij mezelf nooit zo op gelet.
Het zomaar eens kunnen dat melk de boosdoener zou zijn bij mij. Bij mij schommelde de acne altijd gigantisch, evenals het gebruik van melk. Ik heb alleen die link nooit gelegd. Maar ik vind zuivelproducten te lekker om ze links te laten liggen.
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:19:03 #29
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_105648379
Vanochtend naar de Dermatoloog geweest, chille gast schreef zonder moeite Roa voor :) Wel even opnieuw bloed laten prikken, kan vanaf volgende woensdag beginnen en begin dan met 30mg per dag
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_105653870
Hallo iedereen,

bij mij gaat het goed met m'n huid, alleen gaan bepaalde onderhuidse talgbobbeltjes nog maar niet weg, vooral op m'n kaaklijn..

zit nu 3 maanden aan de Roac.
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:07:48 #31
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105655968
Zit nu ook 3 maanden aan de Roac. Krijg nog amper puistjes maar merk nu wel dat ik paar littekentjes heb en nog veel kleurverschil (rode vlekken)...
Trotse Belg.
pi_105656736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:07 schreef Sasman het volgende:
Zit nu ook 3 maanden aan de Roac. Krijg nog amper puistjes maar merk nu wel dat ik paar littekentjes heb en nog veel kleurverschil (rode vlekken)...
Ja, dat heb ik ook.. en verwijde poriën naast m'n neus.
pi_105656752
Welke dosering zit jij?
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:34:47 #34
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105656907
50 mg.
Trotse Belg.
pi_105664710
Ik heb zo weer is uit het niets zo'n gigantische bult op mijn wang die super gevoelig
is en er verschrikkelijk uit ziet. Vindt dat echt het ergste elke keer die grote dingen op me
wang. Heb er altijd wel meer als een week last van pfff...
pi_105664885
:W ben ik weer eens.
In september was ik klaar.
Het is helemaal weg op wat putjes en littekens na. Ook dit zal nog verder wegtrekken.

Het is echt de moeite waar om het te doorstaan! Succes en volhouden iedereen!
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_105678053
Vandaag een voorraad voor drie maanden ingeslagen die ik tot de laatste pil ga slikken, waarna ik stop met mijn tweede kuur :) Tot op heden weinig bijwerkingen, maar ook weinig effect. Gisteren mijn dagdosis opgeschroefd van 30 naar 50 mg.
pi_105685253
Krijg je voor drie maanden mee dan?

Ik kan niet wachten tot het moment dat het voorbij is en het eindresultaat te zien. ben
er ZO KLAAR MEE!
pi_105706560
Ik kan ook niet wachten tot ik klaar ben met de kuur, maar dat duurt nog wel een half jaar.
pi_105707867
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 07:31 schreef k00pman het volgende:
Krijg je voor drie maanden mee dan?

Ik kan niet wachten tot het moment dat het voorbij is en het eindresultaat te zien. ben
er ZO KLAAR MEE!
Gelukkig wel ja, hoef ik niet elke maand een nieuw recept aan te vragen en hoef ik het niet te betalen vanwege mijn verzadigde eigen risico bij mijn zorgverzekering.

Hoe lang moet jij nog? Ik kan me trouwens herinneren dat ik het in de laatste maand van mijn kuur niet meer aankom qua bijwerkingen en toen vroegtijdig ben gestopt. Dat raad ik je alvast sterk af :p
pi_105721584
Nou ik zit nog maar in mijn 4e week. Ben niet klaar met de roa
in die zin. Maar gewoon met de acne. Gewoon x naar bed en gaan en
smorgens opstaan en er niet aan hoeven te denken..
  zondag 18 december 2011 @ 13:57:07 #42
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_105722338
Ik ben 75kg en ga 30mg per dag nemen, klopt het dat ik dan in totaal 300 dagen bezig ben? (120 x 75 = 9000 / 30 = 300 dagen) :o

Dacht eigenlijk in een maand of 6 wel klaar te zijn...
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_105729296
Hoe kom je aan die 120?

en vanavond gaan mooi alle kameraden uit, goh he waarom ga je niet mee?
Ja ach niet zo zin etc.. (hele kop vol verdomme)

[ Bericht 74% gewijzigd door k00pman op 18-12-2011 18:56:29 ]
pi_105744688
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:57 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Ik ben 75kg en ga 30mg per dag nemen, klopt het dat ik dan in totaal 300 dagen bezig ben? (120 x 75 = 9000 / 30 = 300 dagen) :o

Dacht eigenlijk in een maand of 6 wel klaar te zijn...
Ik heb hetzelfde gewicht en je berekening klopt helemaal. Als ik jou was zou ik lobbyen voor een hogere dosis, mits de bijwerkingen die je hebt mild zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:25 schreef k00pman het volgende:
Hoe kom je aan die 120?

en vanavond gaan mooi alle kameraden uit, goh he waarom ga je niet mee?
Ja ach niet zo zin etc.. (hele kop vol verdomme)
De aanbevolen cumulatieve dosering, de dosering met het bewezen meeste effect, is vanaf 120 mg roaccutane per kilogram lichaamsgewicht. Vandaar die 120

Ik drink trouwens nog gewoon hoor, alleen dan nèt een paar glaasjes minder. Nu ga ik niet verder dan zo'n 6 glaasjes op een avond, waar ik die grens normaal finaal passeer :p Wel drink ik aanzienlijk minder frequent en beperk ik het tot hooguit 4 keer per maand, hoewel de komende twee weken een aanslag op mijn lever zullen worden met die feestdagen, haha.
pi_105766066
Ik wilde onze ervaringen delen. Mijn dochter kreeg op haar 11e al last van acne, en met haar 12e ben ik naar de huisarts gegaan. Eerst was het middeltje hier, middeltje daar, "wiens probleem is het nu eigenlijk"en "we hebben allemaal wel eens een puistje gehad". Toen ze net 13 was waren we bij de dermatoloog. Die heeft eerst een huidtherapeut geadviseerd, maar dat werd duur en hielp weinig. Toen is ze roaccutane gaan slikken. Geweldig! Binnen 3 maanden er helemaal vanaf. Dat betekent dat ze later ook geen littekens eraan zal overhouden. Ze heeft wel een wat droge en rode huid, maar dat heeft ze er graag voor over!
Ik zeg dit verhaal omdat in onze familie er veel mensen onder geleden hebben, vaak tot op late leeftijd. En dat is echt niet meer nodig in deze tijd!!!
  maandag 19 december 2011 @ 12:44:23 #46
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105767092
13 jaar is wel al heel jong. De kans dat ze het dan terug krijgt is dan toch ook hoog?
Trotse Belg.
pi_105770010
Ik weet niet of ze het snel terugkrijgt bij gebruik op jongere leeftijd. Ik zal het de dermatoloog vragen bij het volgende bezoek.
  maandag 19 december 2011 @ 21:39:48 #48
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_105792103
Ik ga vandaag beginnen met Roaccutane. Elke dag moet ik een capsule innemen van 20mg. Hopen dat het werkt. :)
  maandag 19 december 2011 @ 21:50:41 #49
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105792823
Trouwens DeLosAngeles. Is je dochter er nu ook vanaf? Of heeft ze daarna er nog last van gehad?
Trotse Belg.
pi_105812380
Vraagje voor paar mensen.

Ik moet donderdag weer naar het ziekenhuis. Het is dan maand geleden (4 weken) dat ik ben begonnen. Nu las ik hier en daar wat van maandelijkse controle enzo. Nu keek ik even op mijn kaart en zag ik staan dat ik niet een afspraak met de dermatoloog. Tenminste er staat een andere naam. Moet ik dan alleen bloedprikken ofzo en zie ik de dermatoloog helemaal niet? of moet ik daar voor een ander moment voor terug komen? Ik heb ook nog maar roaccutane in huis tot deze zaterdag en heb dus ook nog geen herhalingsrecept, ik dacht dat ik deze op het ziekenhuis kreeg. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Bvd!
pi_105816271
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:21 schreef k00pman het volgende:
Vraagje voor paar mensen.

Ik moet donderdag weer naar het ziekenhuis. Het is dan maand geleden (4 weken) dat ik ben begonnen. Nu las ik hier en daar wat van maandelijkse controle enzo. Nu keek ik even op mijn kaart en zag ik staan dat ik niet een afspraak met de dermatoloog. Tenminste er staat een andere naam. Moet ik dan alleen bloedprikken ofzo en zie ik de dermatoloog helemaal niet? of moet ik daar voor een ander moment voor terug komen? Ik heb ook nog maar roaccutane in huis tot deze zaterdag en heb dus ook nog geen herhalingsrecept, ik dacht dat ik deze op het ziekenhuis kreeg. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Bvd!
Is het niet gewoon een andere dermatoloog?

Als ik ga, moet ik eerst naar de derma, krijg ik van haar een nieuw receptje en formulieren voor het bloedprikken.
pi_105818384
Mmm heb even gebeld. Eerst bloedprikken, deze persoon (geen idee of het ook een dermatoloog is) kijkt dan ook nog even naar de huid en geef me een herhalingsrecept. Fine by me ..
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:04:06 #53
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_105830930
Ik lees dat veel mensen last krijgen van een droge huid en droge lippen. Ik heb al eczeem, dus nu wordt het nog erger door roaccutane als me huid nog droger wordt :(.
pi_105833469
-edit: eerst toestemming vragen via forum@fok.nl

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 21-12-2011 07:37:58 ]
pi_105843574
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:04 schreef Nystiq het volgende:
Ik lees dat veel mensen last krijgen van een droge huid en droge lippen. Ik heb al eczeem, dus nu wordt het nog erger door roaccutane als me huid nog droger wordt :(.
Ja, je huid word echt droger, dus is het van belang dat je goed blijft smeren, denk ook aan je hoofdhuid. (spreek uit vervaring, lichte eczeem en voornamelijke contact eczeem van zeep).

**************

Personen die rosa slikken of een goedkoper merk mogen juist geen acnee behandelingen van een huidspecialist hebben. Dus hier dat oproepje plaats heeft geen zin.
We mogen niet schrubben en eigenlijke ook niet uitdrukken. En wondjes (bijv. lek prikken) genezen eigenlijke niet.

Maar heb nu net weer voor de 4e keer een receptje gekregen (zucht waarom mag ik geen herhaal recepten.. oja ben vrouw), dus kan ik morgen halen, vrijdag had de apotheek het niet meer op voorraad... (ik gelukkig nog wel 6 dagen)
Maar de bijwekringen vallen echt mee, slik 40 mg per dag.. enkel mijn lippen zijn kapot en de hoeken regelmatig ech stuk of licht ontstoken.
EN nu ben ik in de spierpijn periode.. vooral in mijn onderrug (zwak punt).
En de laaste tijd erg moe.... heb extra gevraagd of die zeker mijn hB wilde prikken omdat ik zo moe was... Maar niks gehoord en is nu een week geleden, dus die zal wel weer goed geweest zijn..

Maar las dat er sommige derma's moeilijke doen, die van mij niet.. Maar ik kwam er ook nadat ik 1 maand antibiotica en lokaale antibotica zalf binnen kwam MET een super onsteking en rode huid en veel kleine puistjes.... waar dus echt uit bleek dat gewoon niet werkte... verergeder zelfs extreem...
Mijn huid blijft redelijke onrustig, hij is wel groot en deel opgeknapt maar heb nog met zeer regelmaat een goede dikke puist/ontsteking.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mylene op 21-12-2011 07:38:24 ]
pi_105860181
Moet morgen weer naar de dermatoloog na een maand ( 28e dag). Even bloedprikken
en herhalingsrecept ophalen. Heb best wel last van wondjes. Stootte bijvoorbeeld me hoofd
op het werk had er een wondje van wat wel 3 weken bleef zitten.. en nu nog eigenlijk niet
helemaal weg is. Is het mogelijk hier is voor te vragen?

Het ooit keer fucidin creme meekregen en dit werkte fantastisch, ik ga er morgen is naar
vragen en hoop dat ik hier ook een verwijzing voor mee krijg:)
pi_105906606
Nou heb fucidin creme mee gekregen. Ben er blij mee. Heb voornamelijk wondjes in het gezicht en de vorige keerverdween dit als sneeuw voor de zon met dit spul.
pi_105940214
Ik barst overdag van de energie, zoals altijd eigenlijk en daar merk ik geen verandering in ondanks de kuur. Wel merk ik een behoorlijk verschil wat betreft slaap. Normaal kan ik zonder enig teken van vermoeidheid tot 2-3 uur doorgaan, nu worden mijn ogen rond half 10 al zwaar en voel ik me ook echt moe.

Heeft iemand van jullie trouwens ook last van gestolde bloedpropjes in je neus elke ochtend?
pi_105993894
Wat bedoel je met gestolde bloedpropjes?
pi_106047443
Dat mijn neus 's ochtends enigszins verstopt zit en als ik dan snuit er dik half opgedroogd bloed bij zit. Dat heb ik de laatste dagen gelukkig alweer stukken minder.
pi_106048604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef mestreech91 het volgende:

Heeft iemand van jullie trouwens ook last van gestolde bloedpropjes in je neus elke ochtend?
Moi. Ik snuit mijn neus nu ook veel vaker om die korstjes er uit te krijgen.
  maandag 26 december 2011 @ 17:32:06 #62
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106061679
Eerste week Roaccutane zit er op, afgelopen weekend erg last gehad van nieuwe uitbraken... behoorlijk kut. Verder merk ik nog weinig behalve erg droge schilverige huid :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_106062071
Na niet zo'n goede week, ben ik sinds kerstavond (zaterdag dus) puist vrij. ( 5e week net ingegaan ). De fucidin die ik heb meekregen werkt ook weer echt fantastisch.
pi_106068665
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 17:49 schreef k00pman het volgende:
Na niet zo'n goede week, ben ik sinds kerstavond (zaterdag dus) puist vrij. ( 5e week net ingegaan ). De fucidin die ik heb meekregen werkt ook weer echt fantastisch.
Mag ik vragen hoe en waar jij de Fucidin aanbrengt en hoeveel? Want ik heb het ook meegekregen, maar voor mij helpt het nog niet erg goed. Ik smeer er ook niet teveel op (niet meer dan een erwt voor het hele gezicht) en alleen op de rode plekken/wondjes, maar op dit moment lijkt het alleen maar erger te worden.
pi_106094381
Ik had ongeveer 5 / 6 wondjes in het gezicht. Smeer het er sochtends op. Dan eind van de middag nog een keer, en dan voordat ik naar bed ga ook nog een keer. Tussenstijds gewoon niet aan je gezicht komen. Na 2/3 dagen is het dan al grotendeels weg bij mij. Dit is de 2e keer dat ik het gebruikt heb en beide keren had ik hetzelfde resultaat. Gebruik een kleine hoeveelheid ook met smeren. want blijft goed zitten.
pi_106118735
Kerstavond de laatste pil genomen, kuur van zes maanden zit erop. In januari heb ik nog een afspraak met de dermatoloog. Hopelijk is een nieuwe kuur niet meer nodig. Het heeft super geholpen, dus ik hoop dat de puistjes de komende weken/maanden wegblijven.
pi_106140969
Rode huid. Wat doen jullie daar tegen? Heb er vooral last van na het sporten/werken/douchen.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:33:35 #68
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_106141082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:31 schreef k00pman het volgende:
Rode huid. Wat doen jullie daar tegen? Heb er vooral last van na het sporten/werken/douchen.
Valt niet veel tegen te beginnen...
Trotse Belg.
pi_106142680
Mmm oke. Misschien dat iemand een gouden tip had haha.
pi_106144929
Ik ben 22, heb een vrij slechte huid. En daarmee bedoel ik,
de 'opbrengst' van jaren puistjes. En natuurlijk blijven de puistjes komen.

Nou gebruik ik wel Benzoylperoxide, en Scrub mijn gezicht 1-2 keer per dag.
Maar ik zou ZO graag een 'zuivere' huid hebben.

Ik kan er prima mee leven zo, ben een lacherig en vrolijk persoon,
maar mijn enige onzekerheid blijft mijn huid.

Soms heb ik niet eens zin om de deur uit te gaan, als er weer een knoepert opduikt..
En ik heb er genoeg van dat mijn huid mijn gemoedstoestand bepaalt...want zo is het eigenlijk.

Dus als ik naar een zuivere huid wil werken, is roaccutane misschien een optie? Of is dit alleen voor de 'extreme' gevallen (zoals ik een paar jaar geleden was..).

Andere tips & tricks zijn ook welkom hoor

Groeten!
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
  donderdag 29 december 2011 @ 00:18:20 #71
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_106150210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:49 schreef Mistle het volgende:
Ik ben 22, heb een vrij slechte huid. En daarmee bedoel ik,
de 'opbrengst' van jaren puistjes. En natuurlijk blijven de puistjes komen.

Nou gebruik ik wel Benzoylperoxide, en Scrub mijn gezicht 1-2 keer per dag.
Maar ik zou ZO graag een 'zuivere' huid hebben.

Ik kan er prima mee leven zo, ben een lacherig en vrolijk persoon,
maar mijn enige onzekerheid blijft mijn huid.

Soms heb ik niet eens zin om de deur uit te gaan, als er weer een knoepert opduikt..
En ik heb er genoeg van dat mijn huid mijn gemoedstoestand bepaalt...want zo is het eigenlijk.

Dus als ik naar een zuivere huid wil werken, is roaccutane misschien een optie? Of is dit alleen voor de 'extreme' gevallen (zoals ik een paar jaar geleden was..).

Andere tips & tricks zijn ook welkom hoor

Groeten!
Juist niet 2 keer per dag scrubben! Liefst 2 keer in de week.
En een bezoek aan de schoonheidsspecialist kan zeker helpen.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_106152971
Oke, ik dacht al dat ik teveel scrubte. Gewoon met Hema - 'your face will be clean'.
Doe het 's ochtends en voordat ik ga slapen nog een keer.
Maar dat is dus te veel van het goede...?

En de schoonheidsspecialist klinkt goed. Alleen, die vragen flinke uurtarieven..?
(heb het er overigens wel voor over hoor..)
Kan ik misschien net zo goed naar een dermatoloog gaan? Dat wordt nog vergoed..

Afijn..heb het echt wel gehad! Ik wil nu alles inzetten voor een zuivere huid. Wat ik er tot nu toe aan doe is,

Gestopt met blowen. (dat draagt niet echt bij aan een gezonde levensstijl-->zuivere huid)
Benzoylperoxide 1 a 2 keer per dag (niet te zuinig met dat spul)
Af en toe een zonnebank (1x per maand ofzo)
En dus voortaan: 2 keer per week scrubben

Alle tips zijn welkom dus...
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
pi_106155959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 01:39 schreef Mistle het volgende:

Alle tips zijn welkom dus...
Eerst maar eens een afspraak maken met je huisarts. Die kan je eventueel nog doorverwijzen naar een dermatoloog.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:52:28 #74
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_106157918
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 01:39 schreef Mistle het volgende:
Oke, ik dacht al dat ik teveel scrubte. Gewoon met Hema - 'your face will be clean'.
Doe het 's ochtends en voordat ik ga slapen nog een keer.
Maar dat is dus te veel van het goede...?

En de schoonheidsspecialist klinkt goed. Alleen, die vragen flinke uurtarieven..?
(heb het er overigens wel voor over hoor..)
Kan ik misschien net zo goed naar een dermatoloog gaan? Dat wordt nog vergoed..

Afijn..heb het echt wel gehad! Ik wil nu alles inzetten voor een zuivere huid. Wat ik er tot nu toe aan doe is,

Gestopt met blowen. (dat draagt niet echt bij aan een gezonde levensstijl-->zuivere huid)
Benzoylperoxide 1 a 2 keer per dag (niet te zuinig met dat spul)
Af en toe een zonnebank (1x per maand ofzo)
En dus voortaan: 2 keer per week scrubben

Alle tips zijn welkom dus...
Ikzelf heb ook nog steeds een onzuivere huid, en ben ondertussen ook 22. Wat ik nu smeer is Dr. Organic Whitening Cream.

Hier verdwijnen/worden je littekens echt minder van. En het beschermt je huid goed.
Echt een aanrader, je kan ze halen bij de tuinen. Voor rond de 8 euro geloof ik.

Als je een paar behandelingen neemt bij de schoonheidsspecialist ben je inderdaad wel wat geld kwijt, maar zeker de moeite waard volgens mij... ;)

Oh en kap aub met Benzoylperoxide, dat maakt je hele huid kapot, en krijg je juist meer puistjes van omdat je huid er heel droog van word.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mattt op 29-12-2011 11:04:00 ]
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_106159100
Ik dacht juist dat Benzoylperoxide wel prima spul was....
Maar mee kappen dus!?

Ik zal vanmiddag eens naar de tuinen gaan! Thanks !
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
  donderdag 29 december 2011 @ 13:58:44 #76
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_106164064
Benzoylperoxide werkt ook wel goed, maar als je er teveel van gebruikt verniel je gewoon je huid ermee... Het is niet goed, het word droog en ruw, en daar krijg je weer extra puistjes van later.

Succes ;)
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_106164761
Okay, got it. Thanks. De winkelmedewerkster raadde het mij min of meer af. Het zou niet bij uitstek voor littekens zijn en ik zou er 'nog' witter van worden, haha. Eigenwijs als ik ben heb ik de Whitening Cream toch gekocht. Hoevaak en wanneer gebruik jij dit spulletje? Op de verpakking staat: use as often as required. Lekker vaag..
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
  donderdag 29 december 2011 @ 17:18:17 #78
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_106172028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:17 schreef Mistle het volgende:
Okay, got it. Thanks. De winkelmedewerkster raadde het mij min of meer af. Het zou niet bij uitstek voor littekens zijn en ik zou er 'nog' witter van worden, haha. Eigenwijs als ik ben heb ik de Whitening Cream toch gekocht. Hoevaak en wanneer gebruik jij dit spulletje? Op de verpakking staat: use as often as required. Lekker vaag..
Ik gebruik 1 a 2 keer per dag, je gezicht zal er wel witter van worden, maar bij mij is mn gezicht echt opgeknapt. En het biedt gelijk goede bescherming.
Ik hoop dat het bij jou net zo gaat werken als bij mij....

Hou me updated ;)
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_106174380
Doe ik! Ik ben van nature al vrij wit. Achja, ik ga toch af en toe onder de zonnebank dusja. Streept mooi weg tegen elkaar. Ik ben erg benieuwd!

Ik kap dus met Benzoylperoxide, smeerde het ook echt overal en vrij dik. Isniegoe. Ik denk dat ik het nu alleen gebruik als ik een puistje krijg waarvan ik denk, chemische bom erop..

Scrubben deed ik elke dag 2x, onwetend als ik ben, dat wordt dus 2x per week,

Whitening zalfje erop, zonnebank erbij.

Fingers crossed!!
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
pi_106175625
Nou, net 5 minuten geleden voor het eerst opgesmeerd.
EN NOG STEEDS GEEN RESULTAAT!?!?
;)

Heb het vrij 'licht' opgesmeerd, een bolletje op allebei de wangen en dan uitsmeren.
Het spul trekt wel een beetje, voelt wel prettig eigenlijk.

Ik houd jullie op de hoogte, of dit product 'aanslaat'.
Wat me wel bevalt is dat het biologisch is, dus geen chembom..
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
  donderdag 29 december 2011 @ 19:07:46 #81
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_106176065
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:54 schreef Mistle het volgende:
Nou, net 5 minuten geleden voor het eerst opgesmeerd.
EN NOG STEEDS GEEN RESULTAAT!?!?
;)

Heb het vrij 'licht' opgesmeerd, een bolletje op allebei de wangen en dan uitsmeren.
Het spul trekt wel een beetje, voelt wel prettig eigenlijk.

Ik houd jullie op de hoogte, of dit product 'aanslaat'.
Wat me wel bevalt is dat het biologisch is, dus geen chembom..
Geduld is een schone zaak, kan een paar weekjes duren voordat je wat merkt.
Ik hoop het voor je.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_106176323
Ik heb geduld hoor! No problemo.
Bedankt voor de tip, dat sowieso.

Hoelang gebruik jij dit spulletje al?
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
  donderdag 29 december 2011 @ 19:21:47 #83
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_106176568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:15 schreef Mistle het volgende:
Ik heb geduld hoor! No problemo.
Bedankt voor de tip, dat sowieso.

Hoelang gebruik jij dit spulletje al?
Maandje of 2 - 3 ... ik merkte gewoon dat mn puistjes minder werden en mn littekens vervagen.
Lees ook je PM.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_106200512
Als ik Roaccutane nu gebruik, hoe groot is de kans dat acne terug komt na de behandeling?
Ik ben trouwens 17
pi_106212922
Welke dosis krijgen jullie (bij welk gewicht?)

Vandaag mijn dermatoloog gevraagd of de dosis verhoogd kan worden. Ik zit nu op 20 mg/dag bij 53 kg.
Ben nu +/- 1,5 maand aan de roa. Hij vindt dit nog een te korte periode om de dosis al te gaan verhogen. Daarbij zegt hij dat 20 mg/dag al een hoge dosis is......

Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie dan slikken.....
pi_106215648
Detonator, er is wel de kans dat het terugkomt ja.
Maar ik dacht dat, mits je jezelf houdt aan de richtlijnen van je kuur, de kans op verbetering 95% is.

Mocht het terugkomen kun je alsnog een kuur doen. Daar moeten wel 20 weken tussen zitten volgens mij.

http://www.apotheek.nl/pr(...)704&Title=Roaccutane

Daar vind je meer informatie
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
  zondag 1 januari 2012 @ 14:12:34 #87
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106275751
Gister uiteindelijk toch ongeveer 10 flesjes bier gehad :@

Hoe slecht is dit nou eigenlijk, merkte er gister niet echt meer van als normaal en vandaag ook helemaal nergens last van...
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 2 januari 2012 @ 01:26:46 #88
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106298872
ik slikte dit spul ook voor 3,5 maand.. heb iets van 2100 mg binnengekregen maar vond het toen wel welletjes, mijn energie was gewoon totaal weg. Toen maar (onofficieel) gestopt, energie nam meteen weer toe en was meteen weer het mannetje maar mijn huid verslechtert nu na een maand wel weer enorm ;( .. is het erg als je een maand niet geslikt heb en dan weer doorgaat met je kuur? of is dat een te lange periode zonder roa :@
pi_106316633
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:57 schreef detonator247 het volgende:
Als ik Roaccutane nu gebruik, hoe groot is de kans dat acne terug komt na de behandeling?
Ik ben trouwens 17
Bij het overgrote merendeel komt de acne niet meer terug of slechts in mindere mate. Wèl is het zo dat de soort acné die je hebt na de kuur verandert. Zo kun je het eerst vooral op je kin en borst hebben en na de kuur als het tdan toch terugkomt opeens op je kaaklijn en je gezicht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:24 schreef Miep5423 het volgende:
Welke dosis krijgen jullie (bij welk gewicht?)

Vandaag mijn dermatoloog gevraagd of de dosis verhoogd kan worden. Ik zit nu op 20 mg/dag bij 53 kg.
Ben nu +/- 1,5 maand aan de roa. Hij vindt dit nog een te korte periode om de dosis al te gaan verhogen. Daarbij zegt hij dat 20 mg/dag al een hoge dosis is......

Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie dan slikken.....
Ik slik 50 mg per dag bij een gewicht vaan 75kg. Ik denk dat jij met jouw gewicht niet veel verder zal komen dan uiteindelijk 30 mg, zeker gezien het feit dat jouw derma 20 al veel vindt.

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:12 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Gister uiteindelijk toch ongeveer 10 flesjes bier gehad :@

Hoe slecht is dit nou eigenlijk, merkte er gister niet echt meer van als normaal en vandaag ook helemaal nergens last van...
Ikzelf dronk tijdens mijn eerste kuur en nu tijdens mijn 2e kuur ook af en toe teveel. Zelf merk ik alleen dat de katers heftiger zijn. Overigens benadrukt mijn dermatoloog bij elk bezoek dat ik toch echt op moet passen voor alcohol en daar geloof ik hem in. Je kunt in het slechtste geval leverschade oplopen waardoor je de rest van je leven niet meer zou mogen drinken. Mede daarom heb ik besloten om voor de nog exact 69 dagen die ik moet slikken alleen nog maar te drinken in zeer uitzonderlijke gevallen (zoals carnaval).
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 01:26 schreef TwentyFourr het volgende:
ik slikte dit spul ook voor 3,5 maand.. heb iets van 2100 mg binnengekregen maar vond het toen wel welletjes, mijn energie was gewoon totaal weg. Toen maar (onofficieel) gestopt, energie nam meteen weer toe en was meteen weer het mannetje maar mijn huid verslechtert nu na een maand wel weer enorm ;( .. is het erg als je een maand niet geslikt heb en dan weer doorgaat met je kuur? of is dat een te lange periode zonder roa :@
Allereerst zou ik niet zelfstandig zomaar stoppen, je had beter je dermatoloog kunnen informeren en eventueel een dosisverlaging toe kunnen passen. Maar goed, die info heb je nu niks meer aan. Als jouw derma nog steeds denkt dat je bezig bent met je kuur zou ik daar nu gewoon mee verdergaan.
pi_106322898
Een vraag voor de sporters: heeft dit medicijn (veel) invloed op je prestaties gehad?
  woensdag 4 januari 2012 @ 01:26:38 #91
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106383237
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:24 schreef TvhN het volgende:
Een vraag voor de sporters: heeft dit medicijn (veel) invloed op je prestaties gehad?
eerder moe, meer last van spierpijn, langer last van spierpijn. Maar valt opzich wel mee.
pi_106407058
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:26 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

eerder moe, meer last van spierpijn, langer last van spierpijn. Maar valt opzich wel mee.
Welke sport beoefen je?
pi_106407887
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:24 schreef TvhN het volgende:
Een vraag voor de sporters: heeft dit medicijn (veel) invloed op je prestaties gehad?
Bij mij wel dermate veel dat ik niet veel kon voetballen in de zomer, binnen een half uur stond m'n huid letterlijk in brand ( bij veel zon ) zelfs met factor 50 op en koelzalf later erop. Dit was wel echt op de top van m'n kuur, dus 80 mg per dag dacht ik.
pi_106408222
Ik heb gedurende de periode 2008 - 2011 benzoylperoxide gebruikt voor de bestrijding van lichte/matige acne (soms in combinatie met eryacne), wat vaak niet effectief genoeg bleek.Vanaf februari 2011 ben ik overgegaan op eryacne (2x per dag).

De eryacne bleek effectiever te zijn; gedurende een aantal maanden heb ik amper last gehad van de acne. Rond augustus kwam het echter weer wat terug. Derhalve in oktober jl. maar weer naar de huisarts geweest. Heb destijds doxycycline meegekregen. In december constateerde ik (lichte) verbetering, maar ik ben niet helemaal tevreden: ik heb nog last van matige acne rond m'n kin/mond. Af en toe gaat het een paar dagen of een week beter, maar vaak komt het redelijk snel weer terug.

Zit er nu over na te denken om roaccutane te proberen. Ik word echter niet vrolijk als ik lees over de (eventuele) bijwerkingen. Aan de andere kant blijkt het wel effectief te zijn. Ben benieuwd wat de huisarts/dermatoloog ervan vindt. Vind het zelf in ieder geval een erg lastige keuze.
pi_106495039
Mijn eerste post op FOK haha

ik slik zelf vanaf eind november 60 mg per dag.

ik word helemaal gek van mijn acne, ik word er onzeker en ongelukkig van.
ook kost het me zoveel tijd en energie, en soms lef om sochtends de deur uit te gaan.
wat ik tot nu toe merk is dat het met vlagen soms een beetje beter wordt, maar het weer snel terug komt. Vreselijk... bijwerkingen heb ik wel aardig last van, soms droge lippen en de laatste tijd wat droge ogen. Ook een opgezwollen keel, maar dat heb ik eigenlijk al heel lang.
Wat depressie betreft. de reden dat ik op dit forum kom is omdat ik in een vreselijk ongelukkige bui zit en ik het liefst met een van mijn vrienden erover wil praten, maar ik heb echt geen zin om hun te vertellen dat ik aan accutane doe etc. http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/6.gif

ik heb 2 vraagjes:

wat doen jullie met alcohol?
wanneer was bij jullie voor het eerst een duidelijk verschil te zien?
MUSIC
pi_106497950
quote:
13s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:28 schreef TvhN het volgende:
Ik heb gedurende de periode 2008 - 2011 benzoylperoxide gebruikt voor de bestrijding van lichte/matige acne (soms in combinatie met eryacne), wat vaak niet effectief genoeg bleek.Vanaf februari 2011 ben ik overgegaan op eryacne (2x per dag).

De eryacne bleek effectiever te zijn; gedurende een aantal maanden heb ik amper last gehad van de acne. Rond augustus kwam het echter weer wat terug. Derhalve in oktober jl. maar weer naar de huisarts geweest. Heb destijds doxycycline meegekregen. In december constateerde ik (lichte) verbetering, maar ik ben niet helemaal tevreden: ik heb nog last van matige acne rond m'n kin/mond. Af en toe gaat het een paar dagen of een week beter, maar vaak komt het redelijk snel weer terug.

Zit er nu over na te denken om roaccutane te proberen. Ik word echter niet vrolijk als ik lees over de (eventuele) bijwerkingen. Aan de andere kant blijkt het wel effectief te zijn. Ben benieuwd wat de huisarts/dermatoloog ervan vindt. Vind het zelf in ieder geval een erg lastige keuze.
Kan je laten weten hoe dit afloopt (of je roa kan krijgen)? Zit ongeveer in dezelfde situatie. Vaak rode, pijnlijke en harde ontstekingen onder de huid waar na een aantal dagen een wit 'kopje/puntje' op verschijnt. Gebruik zelf ook al 3 jaar Benzoylperoxide...
pi_106503181
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:22 schreef Kokosnootkop het volgende:
Mijn eerste post op FOK haha

ik slik zelf vanaf eind november 60 mg per dag.

ik word helemaal gek van mijn acne, ik word er onzeker en ongelukkig van.
ook kost het me zoveel tijd en energie, en soms lef om sochtends de deur uit te gaan.
wat ik tot nu toe merk is dat het met vlagen soms een beetje beter wordt, maar het weer snel terug komt. Vreselijk... bijwerkingen heb ik wel aardig last van, soms droge lippen en de laatste tijd wat droge ogen. Ook een opgezwollen keel, maar dat heb ik eigenlijk al heel lang.
Wat depressie betreft. de reden dat ik op dit forum kom is omdat ik in een vreselijk ongelukkige bui zit en ik het liefst met een van mijn vrienden erover wil praten, maar ik heb echt geen zin om hun te vertellen dat ik aan accutane doe etc. http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/6.gif

ik heb 2 vraagjes:

wat doen jullie met alcohol?
wanneer was bij jullie voor het eerst een duidelijk verschil te zien?
Ik drink niet zo veel. Ik probeer altijd zo gezond mogelijk te eten. Met de nadruk op probeer. Maar vind het wel gezellig met de kameraden een biertje drinken. Dus midweeks drink ik niks, en in hetweekend af en toe een flesje bier en speciale gelegenheden gewoon normaal eigenlijk. Dus meerdere biertjes. Nog geen problemen mee gehad. Week 6 nu.

Voor je andere vraag. Ik heb het gevoel dat het bij mij wel iets beter wordt. De zwarte mee eters op mijn wangen( meer het gebied naast mijn neus , rond het jukbeen) worden minder. Dat geeft een prettig gevoel. En had wel last van een vette huid en heb het idee dat dit ook minder wordt. Dus na 4 weken ongeveer merkte ik lichte verbetering. Maar geen idee hoe het verder gaat want kan ook zo weer erger worden of juist veel beter. Geen idee hoe dit middel kan werken en volgens mij is er geen peil op te trekken aangezien het bij iedereen echt bij iedereen anders is.
pi_106503400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:49 schreef k00pman het volgende:

[..]

Ik drink niet zo veel. Ik probeer altijd zo gezond mogelijk te eten. Met de nadruk op probeer. Maar vind het wel gezellig met de kameraden een biertje drinken. Dus midweeks drink ik niks, en in hetweekend af en toe een flesje bier en speciale gelegenheden gewoon normaal eigenlijk. Dus meerdere biertjes. Nog geen problemen mee gehad. Week 6 nu.

Voor je andere vraag. Ik heb het gevoel dat het bij mij wel iets beter wordt. De zwarte mee eters op mijn wangen( meer het gebied naast mijn neus , rond het jukbeen) worden minder. Dat geeft een prettig gevoel. En had wel last van een vette huid en heb het idee dat dit ook minder wordt. Dus na 4 weken ongeveer merkte ik lichte verbetering. Maar geen idee hoe het verder gaat want kan ook zo weer erger worden of juist veel beter. Geen idee hoe dit middel kan werken en volgens mij is er geen peil op te trekken aangezien het bij iedereen echt bij iedereen anders is.
Dankje voor je antwoord.
Meerdere biertjes? 3, 6, 10?
MUSIC
pi_106504127
Ik post hier nog maar eens na een hele lange tijd. Ben al meer dan twee jaar van mijn Roa kuur af en heb sindsdien geen puistje meer in mijn gezicht gehad. Gewild dat ik dit jaren eerder had gedaan, want ik heb er een behoorlijke egoboost door gekregen. Heerlijk. Iedereen die bezig is met een kuur, of twijfelt: doe het en houd vol tot het einde. It's all worth it.
pi_106504268
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:05 schreef Blaxje het volgende:
Ik post hier nog maar eens na een hele lange tijd. Ben al meer dan twee jaar van mijn Roa kuur af en heb sindsdien geen puistje meer in mijn gezicht gehad. Gewild dat ik dit jaren eerder had gedaan, want ik heb er een behoorlijke egoboost door gekregen. Heerlijk. Iedereen die bezig is met een kuur, of twijfelt: doe het en houd vol tot het einde. It's all worth it.
dankje voor je post!

kun jij antwoord op mijn 2 vragen geven?

- wanneer zag jij al eerste resultaten
- hoe deed je het met alchohol
MUSIC
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:59:40 #101
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106507072
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:05 schreef Blaxje het volgende:
Ik post hier nog maar eens na een hele lange tijd. Ben al meer dan twee jaar van mijn Roa kuur af en heb sindsdien geen puistje meer in mijn gezicht gehad. Gewild dat ik dit jaren eerder had gedaan, want ik heb er een behoorlijke egoboost door gekregen. Heerlijk. Iedereen die bezig is met een kuur, of twijfelt: doe het en houd vol tot het einde. It's all worth it.
Thanks voor je motiverende berichtje, hoop dat mijn kuur net zo succesvol zal eindigen :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_106511712
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:24 schreef TvhN het volgende:
Een vraag voor de sporters: heeft dit medicijn (veel) invloed op je prestaties gehad?
Nauwelijks, beoefende bodybuilding. Wel last van onderrug, ging vrijwel gelijk over na het stoppen van de kuur.

Ben zelf nu ook ruim 'n jaar klaar met m'n roaccutane kuur, nog steeds puistvrij, sporadisch 'n klein puistje dat wel.

Heb zelf grootste gedeelte van de kuur op 80 mg gezeten, laatste maand op 100 mg.

Bijwerkingen: extreem droge lippen, droge huid, bloedneuzen, last van onderrug.

Bijwerkingen die ik nog steeds heb: droge lippen na het opstaan en sinds enkele maanden droge ogen (slechte samenstelling van de traanfilm), dit zou misschien door roa alsnog kunnen komen, maar niet perse.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 01:38:08 #103
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106513941
nou ik ben weer begonnen hoor, met moeite de 20 mg pillen er de laatste 3 dagen ingegooid :')

even een vraag:

op welke leeftijd gaat zeg maar 'puberacne' meestal over? ik heb wat acne tussen mijn neus en lippen en wat op mijn kin sinds ik 15 ben, na een kuur minocycline is de plek op mijn kin eigenlijk weggegaan, maar ik kreeg het ook wat op rug/schouders/borst. ik heb trouwens pukkeltjes (met soms een klein wit kopje), en omdat de roa eigenlijk vanaf de tweede maand alles al schoon had en ik sindsdien dus alleen maar nadelen zag (rode plekken tot aan tokio en soms het gevoel dat ik half aangeschoten was) was ik er zeg maar mee 'gepauzeerd'.

Ik snap natuurlijk dat het pas overgaat als je hormonen weer normaal zijn, maar rond welke leeftijd is dit meestal?

edit: en ohja, ik moest ook nog 7 maanden slikken terwijl het eigenlijk al weg was, maar uit voorzorg omdat je 120 mg moet innemen zeg maar :')
pi_106517216
Is niet te zeggen, kan jaren verschillen per individu.
pi_106518229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 04:16 schreef Diabox het volgende:
Is niet te zeggen, kan jaren verschillen per individu.
Dit inderdaad, al zal het bij de meeste mensen rond de 18 jaar wel weg zijn. Tenzij het een genetische huidaandoening is, dan kan je het in het slechtste geval je hele leven houden.
pi_106518246
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:05 schreef Blaxje het volgende:
Ik post hier nog maar eens na een hele lange tijd. Ben al meer dan twee jaar van mijn Roa kuur af en heb sindsdien geen puistje meer in mijn gezicht gehad. Gewild dat ik dit jaren eerder had gedaan, want ik heb er een behoorlijke egoboost door gekregen. Heerlijk. Iedereen die bezig is met een kuur, of twijfelt: doe het en houd vol tot het einde. It's all worth it.
Ik ben nog bezig met mijn kuur, wel bijna klaar, maar ik kan dit tot nu toe alleen maar beamen. Ondanks dat ik hier nu weer zit met een fikse bloedneus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:07 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

dankje voor je post!

kun jij antwoord op mijn 2 vragen geven?

- wanneer zag jij al eerste resultaten
- hoe deed je het met alchohol
- Na 2/3 maand trok het pas echt weg. Daarvoor wisselend met verergeringen en verminderingen.
- Ik dronk gewoon alcohol, maar niet vaak en niet tot dronken zijn aan toe.
pi_106521243
Wat doen jullie aan de rode vlekken op je huid?
pi_106521470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:50 schreef Miep5423 het volgende:
Wat doen jullie aan de rode vlekken op je huid?
waar heb je die rode vlekken precies?
MUSIC
pi_106523977
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:59 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

waar heb je die rode vlekken precies?
Wangen, kaaklijn en voorhoofd. Eigenlijk de plaatsen waar de acné nu weg is, door de Roa.
pi_106530632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:29 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

Wangen, kaaklijn en voorhoofd. Eigenlijk de plaatsen waar de acné nu weg is, door de Roa.
Oh oke, ik kan je niet vertellen wat je ertegen moet doen, aangezien en stadium dat mijn acne weg gaat nog moet komen..

Kreeg net weer de vraag of ik vanavond naar de stad wil, ik heb er echt wel zin in, maar het feit dat ik niet veel mag drinken en eruit zie als een acnemonster geeft me nogal wat negatieve energie, ik denk dus dat ik niet ga. Klote....
MUSIC
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:00:59 #111
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106542535
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Oh oke, ik kan je niet vertellen wat je ertegen moet doen, aangezien en stadium dat mijn acne weg gaat nog moet komen..

Kreeg net weer de vraag of ik vanavond naar de stad wil, ik heb er echt wel zin in, maar het feit dat ik niet veel mag drinken en eruit zie als een acnemonster geeft me nogal wat negatieve energie, ik denk dus dat ik niet ga. Klote....
echt, als ze vinden dat je lelijk bent door je acne vragen ze je echt niet mee hoor... :9
en drinken? ik hield me eerst ook aan max 5 maar daarna al snel terug op oude drinkniveau terwijl ik 30 mg slikte.. nooit last van gehad en nog nooit verkeerde/verhoogde waarden gehad. ;)
pi_106544065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:00 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

echt, als ze vinden dat je lelijk bent door je acne vragen ze je echt niet mee hoor... :9
en drinken? ik hield me eerst ook aan max 5 maar daarna al snel terug op oude drinkniveau terwijl ik 30 mg slikte.. nooit last van gehad en nog nooit verkeerde/verhoogde waarden gehad. ;)
nee, het is niet het feit dat ik bang ben dat mijn vrienden dat vinden, maar meer het feit dat het me veel moeite kost om de deur uit te gaan, en de mensen die mij niet kennen dit zien etc.
MUSIC
pi_106545447
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Oh oke, ik kan je niet vertellen wat je ertegen moet doen, aangezien en stadium dat mijn acne weg gaat nog moet komen..

Kreeg net weer de vraag of ik vanavond naar de stad wil, ik heb er echt wel zin in, maar het feit dat ik niet veel mag drinken en eruit zie als een acnemonster geeft me nogal wat negatieve energie, ik denk dus dat ik niet ga. Klote....
Snap ik wel. Heb ik ook gedaan ten tijde van mijn verergeringen.
pi_106553940
Ik slik nu mijn tweede kuur sinds half november en ik moet zeggen: Roa did it again!

Wel heb ik nu een gedrocht op mijn wang zitten al twee weken die tergend langzaam verdwijnt, maar in die twee weken is er geen enkel puistje of mee-eter meer bijgekomen. Ik heb werkelijk geen een keer ècht last gehad van droge lippen, maar dat komt omdat ik een paar keer per dag preventief mijn lippen insmeer met lippenbalsem. Daardoor krijgen mijn lippen niet de kans om uit te drogen en vervolgens te barsten. Ik raad het jullie sterk aan!

Verder hàd ik al last van mijn rug voor de kuur en is dat niet erger geworden. Ook mijn gewrichten waren niet al te sterk voor de kuur en dat is zelfs verbeterd tijdens de kuur. Dat komt wel door het feit dat ik voor het eerst in jaren weer ben begonnen met lichamelijke inspanning. Ook van verminderde energie heb ik geen last van, integendeel! Door het feit dat ik lichamelijk meer energie verbruik en daarnaast ook nog bezig ben met 'innerlijke rust' te vinden, krijg ik daar veel energie voor terug.

Ook mijn humeur heeft, net als tijdens de eerste kuur, nergens onder te lijden. Ik ben nog even optimistisch als voorheen, met een evengrote hoeveelheid aan levenslust.

Ik durf nu te zeggen dat ik op dit moment, behalve droge huid, geen enkele last meer heb van overige bijwerkingen. Met 50 mg per dag vind ik dat toch wel een vermelding waard. :p Hoe dan ook, de resterende twee maanden zie ik met vertrouwen tegemoet!
pi_106558414
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:48 schreef mestreech91 het volgende:
Ik slik nu mijn tweede kuur sinds half november en ik moet zeggen: Roa did it again!

Wel heb ik nu een gedrocht op mijn wang zitten al twee weken die tergend langzaam verdwijnt, maar in die twee weken is er geen enkel puistje of mee-eter meer bijgekomen. Ik heb werkelijk geen een keer ècht last gehad van droge lippen, maar dat komt omdat ik een paar keer per dag preventief mijn lippen insmeer met lippenbalsem. Daardoor krijgen mijn lippen niet de kans om uit te drogen en vervolgens te barsten. Ik raad het jullie sterk aan!

Verder hàd ik al last van mijn rug voor de kuur en is dat niet erger geworden. Ook mijn gewrichten waren niet al te sterk voor de kuur en dat is zelfs verbeterd tijdens de kuur. Dat komt wel door het feit dat ik voor het eerst in jaren weer ben begonnen met lichamelijke inspanning. Ook van verminderde energie heb ik geen last van, integendeel! Door het feit dat ik lichamelijk meer energie verbruik en daarnaast ook nog bezig ben met 'innerlijke rust' te vinden, krijg ik daar veel energie voor terug.

Ook mijn humeur heeft, net als tijdens de eerste kuur, nergens onder te lijden. Ik ben nog even optimistisch als voorheen, met een evengrote hoeveelheid aan levenslust.

Ik durf nu te zeggen dat ik op dit moment, behalve droge huid, geen enkele last meer heb van overige bijwerkingen. Met 50 mg per dag vind ik dat toch wel een vermelding waard. :p Hoe dan ook, de resterende twee maanden zie ik met vertrouwen tegemoet!
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:48 schreef mestreech91 het volgende:
Ik slik nu mijn tweede kuur sinds half november en ik moet zeggen: Roa did it again!

Wel heb ik nu een gedrocht op mijn wang zitten al twee weken die tergend langzaam verdwijnt, maar in die twee weken is er geen enkel puistje of mee-eter meer bijgekomen. Ik heb werkelijk geen een keer ècht last gehad van droge lippen, maar dat komt omdat ik een paar keer per dag preventief mijn lippen insmeer met lippenbalsem. Daardoor krijgen mijn lippen niet de kans om uit te drogen en vervolgens te barsten. Ik raad het jullie sterk aan!

Verder hàd ik al last van mijn rug voor de kuur en is dat niet erger geworden. Ook mijn gewrichten waren niet al te sterk voor de kuur en dat is zelfs verbeterd tijdens de kuur. Dat komt wel door het feit dat ik voor het eerst in jaren weer ben begonnen met lichamelijke inspanning. Ook van verminderde energie heb ik geen last van, integendeel! Door het feit dat ik lichamelijk meer energie verbruik en daarnaast ook nog bezig ben met 'innerlijke rust' te vinden, krijg ik daar veel energie voor terug.

Ook mijn humeur heeft, net als tijdens de eerste kuur, nergens onder te lijden. Ik ben nog even optimistisch als voorheen, met een evengrote hoeveelheid aan levenslust.

Ik durf nu te zeggen dat ik op dit moment, behalve droge huid, geen enkele last meer heb van overige bijwerkingen. Met 50 mg per dag vind ik dat toch wel een vermelding waard. :p Hoe dan ook, de resterende twee maanden zie ik met vertrouwen tegemoet!
Super, mooi om te horen! Van zulke berichtjes krijg ik toch nog wat hoop haha.

Wat voor een type acne had je precies?
MUSIC
  zondag 8 januari 2012 @ 14:18:44 #116
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_106558444
Zijn er type's van acne?
Trotse Belg.
pi_106558691
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:18 schreef Sasman het volgende:
Zijn er type's van acne?
ik bedoel gewoon, heftig, mild, en de plekken etc. grote ontstekingen, kleine ontstekingen of enkel puistjes.
MUSIC
pi_106577276
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:50 schreef Miep5423 het volgende:
Wat doen jullie aan de rode vlekken op je huid?
Zolang je ROA slikt is er niet veel aan te doen, omdat de huid gedurende een kuur niet verhoornt en daardoor nauwelijks vernieuwt. Wanneer je klaar bent met een kuur zullen de rode vlekjes in ongeveer 6 maanden-12 maanden vervagen of zelfs verdwijnen. Je kunt ook aan je dermatoloog vragen om je door te verwijzen naar een huidtherapeut. Daar worden behandelingen aangeboden zoals chemische peelings die de huid kunnen verbeteren, meestal gedekt door je zorgverzekering.

Als je niet naar een huidtherapeut wil kan je ook EMU-olie smeren of Bio-oil. Bio-oil wordt verkocht bij bijna elke drogist en emu-olie is te vinden via google bij een webshops.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:55:37 #119
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106583721
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:11 schreef davihaa het volgende:

[..]

Zolang je ROA slikt is er niet veel aan te doen, omdat de huid gedurende een kuur niet verhoornt en daardoor nauwelijks vernieuwt. Wanneer je klaar bent met een kuur zullen de rode vlekjes in ongeveer 6 maanden-12 maanden vervagen of zelfs verdwijnen. Je kunt ook aan je dermatoloog vragen om je door te verwijzen naar een huidtherapeut. Daar worden behandelingen aangeboden zoals chemische peelings die de huid kunnen verbeteren, meestal gedekt door je zorgverzekering.

Als je niet naar een huidtherapeut wil kan je ook EMU-olie smeren of Bio-oil. Bio-oil wordt verkocht bij bijna elke drogist en emu-olie is te vinden via google bij een webshops.
of je gaat in de zomer na je roa kuur gewoon een paar uurtjes per dag buiten zitten en je kleurt het zo bij ;)
pi_106584315
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:18 schreef Sasman het volgende:
Zijn er type's van acne?
Ja, er zijn verschillende soorten.

Acne vulgaris komt het meeste voor, ook in verschillende varianten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is er bijvoorbeeld nog acne conglobata, wat een erge variant is waarbij littekenvorming een groot risico vormt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron en bron 2

[ Bericht 4% gewijzigd door -Strawberry- op 08-01-2012 23:15:40 ]
pi_106584651
Dit hier een topic voor is :o
Ik zit nu voor geloof ik bijna 2 maanden aan de isotretonogwattes. Eerst 6 weken 2 pillen per dag, daarna wilde mijn dermatoloog dat ik naar 1 pil ging hoewel ik de effecten bij 2 pillen al niet zo heel erg goed merkte... Puistvorming is absoluut minder, maar de roodheid (ontstekingkjes) is amper verminderd. Sommige dagen is het erg vurig en soms zie je dagenlang amper roodheid meer. Daarom gebruik ik als het weer vurig is wat sudocreme om de roodheid te verminderen.

Toch hoop ik dat die rode littekentjes weggaan want dat is eigenlijk het enige wat ik op mijn huid heb.. :{

Ohja tot nu toe amper iets gemerkt van bijwerkingen ofzo, behalve dat ik soms overdag zo'n hete-douche kop krijg (dat je kop rood is, net alsof je onder de warme douche vandaan komt..). (ik kom er net op): heb wel een voor mijn doen fikse droge lippen aanval gehad. Dat is nu bijna over

[ Bericht 7% gewijzigd door Niles-Crane op 08-01-2012 23:20:28 ]
pi_106584790
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, er zijn verschillende soorten.

Acne vulgaris komt het meeste voor, ook in verschillende varianten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is er bijvoorbeeld nog acne conglobata, wat een erge variant is waarbij littekenvorming een groot risico vormt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron en bron 2
Bohh.. een klasgenoot van mij heeft hele erge acne, ook met grote bulten.. Volgens mij word hij daar niet voor behandelt. Hij is ongeveer de enige die ik ken die (vele male) ergere acne heeft dan ik
pi_106584910
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:11 schreef davihaa het volgende:

[..]

Zolang je ROA slikt is er niet veel aan te doen, omdat de huid gedurende een kuur niet verhoornt en daardoor nauwelijks vernieuwt. Wanneer je klaar bent met een kuur zullen de rode vlekjes in ongeveer 6 maanden-12 maanden vervagen of zelfs verdwijnen. Je kunt ook aan je dermatoloog vragen om je door te verwijzen naar een huidtherapeut. Daar worden behandelingen aangeboden zoals chemische peelings die de huid kunnen verbeteren, meestal gedekt door je zorgverzekering.

Als je niet naar een huidtherapeut wil kan je ook EMU-olie smeren of Bio-oil. Bio-oil wordt verkocht bij bijna elke drogist en emu-olie is te vinden via google bij een webshops.
Dat doet me goed om te lezen *O* Hoop echt dat ik bij mijn gala in juni geen rode plekjes meer heb :) De puisten zijn zo goed als weg, alleen de rode plekjes nog.. En het zit bij mij in de familie want mijn vader had ook ernstige puisten en die heeft nu zo'n littekenkop... Hopen dat mij dat bespaart blijft...

Edit: sorry voor de tripo hoor :+
pi_106584984
Heb nu een rare bijwerking ongelooflijk veel aften, zeer irritant.
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_106585013
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:13 schreef Niles-Crane het volgende:
Dit hier een topic voor is :o
Ik zit nu voor geloof ik bijna 2 maanden aan de isotretonogwattes. Eerst 6 weken 2 pillen per dag, daarna wilde mijn dermatoloog dat ik naar 1 pil ging hoewel ik de effecten bij 2 pillen al niet zo heel erg goed merkte... Puistvorming is absoluut minder, maar de roodheid (ontstekingkjes) is amper verminderd. Sommige dagen is het erg vurig en soms zie je dagenlang amper roodheid meer. Daarom gebruik ik als het weer vurig is wat sudocreme om de roodheid te verminderen.

Toch hoop ik dat die rode littekentjes weggaan want dat is eigenlijk het enige wat ik op mijn huid heb.. :{
Die rode vlekjes heb ik ook nog. Nou scheelt het dat je als vrouw er make-up op kunt doen. *) Maar net heeft een andere user daar net een mooie post over gemaakt, dus die quote ik even:
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:11 schreef davihaa het volgende:

[..]

Zolang je ROA slikt is er niet veel aan te doen, omdat de huid gedurende een kuur niet verhoornt en daardoor nauwelijks vernieuwt. Wanneer je klaar bent met een kuur zullen de rode vlekjes in ongeveer 6 maanden-12 maanden vervagen of zelfs verdwijnen. Je kunt ook aan je dermatoloog vragen om je door te verwijzen naar een huidtherapeut. Daar worden behandelingen aangeboden zoals chemische peelings die de huid kunnen verbeteren, meestal gedekt door je zorgverzekering.

Als je niet naar een huidtherapeut wil kan je ook EMU-olie smeren of Bio-oil. Bio-oil wordt verkocht bij bijna elke drogist en emu-olie is te vinden via google bij een webshops.
Dus er zijn genoeg manieren om van die vlekjes af te komen. :)

quote:
Ohja tot nu toe amper iets gemerkt van bijwerkingen ofzo, behalve dat ik soms overdag zo'n hete-douche kop krijg (dat je kop rood is, net alsof je onder de warme douche vandaan komt..)
Dat heb ik ook als enige erge bijwerking zo'n beetje. _O- Mensen vragen me vaak of ik het warm heb.
pi_106585140
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:16 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Bohh.. een klasgenoot van mij heeft hele erge acne, ook met grote bulten.. Volgens mij word hij daar niet voor behandelt. Hij is ongeveer de enige die ik ken die (vele male) ergere acne heeft dan ik
Dan hoop ik dat hij snel wel de behandeling krijgt. :{ Alleen al om eventuele littekens te voorkomen.
pi_106585142
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die rode vlekjes heb ik ook nog. Nou scheelt het dat je als vrouw er make-up op kunt doen. *) Maar net heeft een andere user daar net een mooie post over gemaakt, dus die quote ik even:

[..]

Dus er zijn genoeg manieren om van die vlekjes af te komen. :)

[..]

Dat heb ik ook als enige erge bijwerking zo'n beetje. _O- Mensen vragen me vaak of ik het warm heb.
Haha idd :D Nja ik kijk binnenkort even voor die bio oil, maar ik zit nog midden in de kuur (februari weer naar de derma). Het valt me iig heel erg mee als je het vergelijkt met eerdere pillen die ik heb geslikt (ik ben de naam even ontschoten). Na 2 pillen geslikt te hebben was ik een week aan de dunne :') En die pillen hielpen voor geen donder.
pi_106585169
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
Dat heb ik ook als enige erge bijwerking zo'n beetje.
Zelfs geen droge lippen? Hm, heb je geluk dan.
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_106585214
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat hij snel wel de behandeling krijgt. :{ Alleen al om eventuele littekens te voorkomen.
Hoop 't ook voor hem ja :P Bij mij gooien ze het al onder de noemer ''ernstige acne'', hoewel ik het niet zó ernstig vind, is bij mij vooral dag op dag. Soms een dagje gewoon zichtbaar maar niet erg, soms rood vurig opvallend en kut ;(
pi_106585268
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:22 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Zelfs geen droge lippen? Hm, heb je geluk dan.
Eerder wel, maar nu niet echt meer. Ik vind die roodheid dus erger. :P
pi_106585357
Ach ja rode oortjes, tjah... je kan niet zeggen dat het buiten erg koud is :P .
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_106585409
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:22 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Haha idd :D Nja ik kijk binnenkort even voor die bio oil, maar ik zit nog midden in de kuur (februari weer naar de derma). Het valt me iig heel erg mee als je het vergelijkt met eerdere pillen die ik heb geslikt (ik ben de naam even ontschoten). Na 2 pillen geslikt te hebben was ik een week aan de dunne :') En die pillen hielpen voor geen donder.
Tetracycline?
pi_106585498
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tetracycline?
Dat zou heel goed kunnen, maar durf het niet te zeggen. Ik kreeg eerst die standaard zalftroep voorgeschreven (RIP 3 nieuwe t-shirts :')) en toen pillen. Tetracycline zou goed kunnen, maar weet 't niet zeker.

Daarna doorgestuurd naar de dermatoloog, bloedtestje gedaan en aan die kuur begonnen. Februari weer naar de derma, dan heb ik iets meer dan 3 maanden aan de roaccutane gezeten, dus ik ben benieuwd.
pi_106585703
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:27 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, maar durf het niet te zeggen. Ik kreeg eerst die standaard zalftroep voorgeschreven (RIP 3 nieuwe t-shirts :')) en toen pillen. Tetracycline zou goed kunnen, maar weet 't niet zeker.
Benzoylperoxide waarschijnlijk. :D
Daar ben ik ook wat shirts aan verloren.
pi_106585892
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Benzoylperoxide waarschijnlijk. :D
Daar ben ik ook wat shirts aan verloren.
Dat ja :') En wat dacht je van een heel beddengoed...
pi_106585984
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:34 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Dat ja :') En wat dacht je van een heel beddengoed...
Ook inderdaad. Veel kussenslopen. :P
pi_106586395
Komt mij ook bekend voor idd, haha!
MUSIC
  zondag 8 januari 2012 @ 23:56:50 #138
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106586903
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, er zijn verschillende soorten.

Acne vulgaris komt het meeste voor, ook in verschillende varianten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo zag dat van mij er nou precies uit, maar dan zonder die witte :D

hm zo erg was dat eigenlijk nou ook nog niet.. :')
pi_106588129
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:55 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

of je gaat in de zomer na je roa kuur gewoon een paar uurtjes per dag buiten zitten en je kleurt het zo bij ;)
Dat is een groot misverstand, de rode/roze vlekjes die overblijven na een ontsteking worden post-inflammatory hyperpigmentation genoemd. Deze toestand kan door uv-straling verergeren en het is dan ook raadzaam om factor 30 te smeren.(hier zijn ook goede dagcremes voor). De zon lijkt(!) het te verbeteren omdat de pigmentatie rondom de vlekken op gang komt waardoor deze gemaskeerd worden. Wanneer de winter aanbreekt verdwijnt het pigment weer en zijn de vlekken duidelijker te zien.

Ik benadruk dit juist omdat de mensen in dit topic meer last hebben van vlekken dan mensen met minder ernstige acne. Wanneer de vlekken niet meer zo duidelijk zijn zal de zon over het algemeen wel een goede invloed hebben op de huid en vervagen de vlekken wel. (dit omdat het pigment dan zo goed als is herstelt)

Zie ook deze link: http://emedicine.medscape.com/article/1069191-overview
pi_106594933
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:56 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

zo zag dat van mij er nou precies uit, maar dan zonder die witte :D

hm zo erg was dat eigenlijk nou ook nog niet.. :')
dat van mij stukken erger... maar dan ook echt sukken erger helaas
MUSIC
  maandag 9 januari 2012 @ 16:59:46 #141
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_106606132
Me lippen zijn helemaal kapot aan het gaan :S
pi_106606226
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:59 schreef Nystiq het volgende:
Me lippen zijn helemaal kapot aan het gaan :S
Lippenbalsem van Swaab werkt bij mij heel goed daartegen. Is denk ik beter dan die Labello-zooi en wat goedkoper

Losse velletjes op de lip een beetje proberen weg te halen met een tandenborstel (niet eraf kauwen!) en wat van die balsem gebruiken. Veel meer kan je er volgens mij niet echt tegen doen
  maandag 9 januari 2012 @ 17:35:56 #143
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106607495
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:02 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Lippenbalsem van Swaab werkt bij mij heel goed daartegen. Is denk ik beter dan die Labello-zooi en wat goedkoper

Losse velletjes op de lip een beetje proberen weg te halen met een tandenborstel (niet eraf kauwen!) en wat van die balsem gebruiken. Veel meer kan je er volgens mij niet echt tegen doen
bij de goden, kauw het er alsjeblieft niet af. :') dan heb je echt van die open plekken op je lip zitten wat de rest van je kuur tot je lippen zich herstellen nauwelijks dicht groeien
  maandag 9 januari 2012 @ 17:54:38 #144
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_106608178
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:35 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

bij de goden, kauw het er alsjeblieft niet af. :') dan heb je echt van die open plekken op je lip zitten wat de rest van je kuur tot je lippen zich herstellen nauwelijks dicht groeien
Ik maak ze steeds nat, omdat het erg droog wordt steeds. Maar ik ga de lippenbalsem even gebruiken.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:57:19 #145
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106608290
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:54 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Ik maak ze steeds nat, omdat het erg droog wordt steeds. Maar ik ga de lippenbalsem even gebruiken.
Door natmaken worden ze na drogen alleen nog maar droger, gewoon afblijven en lippenbalsem/vaseline dus
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 9 januari 2012 @ 17:58:34 #146
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106608350
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:54 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Ik maak ze steeds nat, omdat het erg droog wordt steeds. Maar ik ga de lippenbalsem even gebruiken.
op hoeveel mg zit je per dag? ik kon zelf met 20 mg mijn lippen normaal houden dmv vet spul dat ik van de dokter had meegekregen, en dan hoefde ik alleen maar 's avonds te smeren op lippen voordat ik ging slapen. Toen ik dosis ophoogde kon had ik purol nodig overdag maar het was een goeede combinatie, aan te raden dus :D
  maandag 9 januari 2012 @ 22:27:45 #147
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_106622333
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:58 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

op hoeveel mg zit je per dag? ik kon zelf met 20 mg mijn lippen normaal houden dmv vet spul dat ik van de dokter had meegekregen, en dan hoefde ik alleen maar 's avonds te smeren op lippen voordat ik ging slapen. Toen ik dosis ophoogde kon had ik purol nodig overdag maar het was een goeede combinatie, aan te raden dus :D
Ik zit nog op 20mg per dag.
pi_106622665
Valt me op dat veel mensen maar op 20 mg zitten. Ik ben direct begonnen met 3x 20 per dag, dus 60.

ik pak iedere ochtend bij het ontbijt eentje, iedere avond met eten en iedere dag rond een uur of 10-11
MUSIC
  maandag 9 januari 2012 @ 22:34:32 #149
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106622675
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Ik zit nog op 20mg per dag.
hoe lang al? na een tijdje raak je namelijk wel gewend aan 20mg, en dan zijn je lippen nog steeds wel droog maar gaan ze niet meer zo heel erg kapot.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:35:30 #150
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106622730
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:34 schreef Kokosnootkop het volgende:
Valt me op dat veel mensen maar op 20 mg zitten. Ik ben direct begonnen met 3x 20 per dag, dus 60.

ik pak iedere ochtend bij het ontbijt eentje, iedere avond met eten en iedere dag rond een uur of 10-11
maar jij bent dan waarschijnlijk ook zwaarder dan 60-65 kg ;)
pi_106622779
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:35 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

maar jij bent dan waarschijnlijk ook zwaarder dan 60-65 kg ;)
oh, haha dat klopt. ik weeg 75.
MUSIC
  maandag 9 januari 2012 @ 22:42:08 #152
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106623091
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:36 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

oh, haha dat klopt. ik weeg 75.
je begint meestal met je lichaamsgewicht/2 of ietsje minder, dat is voor mij 32,5 (maar ik wou graag rustiger beginnen) en voor jou zou het dus 40 moeten zijn. Maar misschien dat je hebt aangegeven bij de dermatoloog dat je het liefst zo snel mogelijk ervan af wou zijn? :D
pi_106623319
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:42 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

je begint meestal met je lichaamsgewicht/2 of ietsje minder, dat is voor mij 32,5 (maar ik wou graag rustiger beginnen) en voor jou zou het dus 40 moeten zijn. Maar misschien dat je hebt aangegeven bij de dermatoloog dat je het liefst zo snel mogelijk ervan af wou zijn? :D
Hij heeft me er eigenlijk helemaal niets over verteld. Ik ben gewoon gestart met 3x per dag, en heb nog niet echt vervelende bijwerkingen gemarkt, behalve droge lippen en depressies.
MUSIC
  maandag 9 januari 2012 @ 22:51:26 #154
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106623585
Donderdag weer afspraak bij Dermatoloog, ben dan bijna een maand verder. Tot nu toe nog amper last van bijwerkingen, enkel droge lippen en meer spierpijn na het sporten. Zit nu ook op lage dosis van 30mg, wil zelf de dosis eigenlijk wel verdubbelen naar de 50/60mg per dag. Weeg 75kg

Wil voor de zomervakantie stoppen en zorgen dat ik dan zoveel mogelijk heb binnengekregen :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 9 januari 2012 @ 22:54:14 #155
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106623718
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:46 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Hij heeft me er eigenlijk helemaal niets over verteld. Ik ben gewoon gestart met 3x per dag, en heb nog niet echt vervelende bijwerkingen gemarkt, behalve droge lippen en depressies.
depressies klinkt toch wel erg vervelend :{ maar het kan ook door het seizoen komen natuurlijk
pi_106623806
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:54 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

depressies klinkt toch wel erg vervelend :{ maar het kan ook door het seizoen komen natuurlijk
Ja de depressies zijn echt met vlagen. Dat is vervelend. Ik heb soms een avond dat ik echt super treurig ben en sommige avonden ben ik juist heel actief
MUSIC
  maandag 9 januari 2012 @ 23:01:01 #157
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106624015
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:56 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Ja de depressies zijn echt met vlagen. Dat is vervelend. Ik heb soms een avond dat ik echt super treurig ben en sommige avonden ben ik juist heel actief
dat is dus de reden dat ik ermee gestopt was in eerste instantie ;) ik dacht liever wat pukkeltjes dan dat ik me zo voel. Maar ik had het ook niet zo erg, het is een kwestie van doorzetten en als je erge acne hebt is de wil meestal ook wat groter :@
pi_106632551
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

dat is dus de reden dat ik ermee gestopt was in eerste instantie ;) ik dacht liever wat pukkeltjes dan dat ik me zo voel. Maar ik had het ook niet zo erg, het is een kwestie van doorzetten en als je erge acne hebt is de wil meestal ook wat groter :@
Precies. Geloof me, als ik een paar pukkeltjes had was ik er niet eens aan begonnen, haha.

Ik heb best ernstige acne en ik wil er gewoon VANAF zijn.. ik kan niet wachten tot dat moment er eindelijk is, dat ik weer gewoon 's ochtends opsta zonder zorgen en gewoon alles kan doen waar ik zin in heb etc.
MUSIC
pi_106634094
M2. Moet wel zeggen ik sta smorgens nu makkelijk op omdat ik weet dat het waarschijnlijk
weg is over aan aantal maand!
pi_106641371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:48 schreef k00pman het volgende:
M2. Moet wel zeggen ik sta smorgens nu makkelijk op omdat ik weet dat het waarschijnlijk
weg is over aan aantal maand!
Tuurlijk :)
MUSIC
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:42:47 #161
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_106646334
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:34 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

hoe lang al? na een tijdje raak je namelijk wel gewend aan 20mg, en dan zijn je lippen nog steeds wel droog maar gaan ze niet meer zo heel erg kapot.
Sinds 19 december. Het is wel minder erg nu, maar ze zijn droog.
pi_106649555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:42 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Sinds 19 december. Het is wel minder erg nu, maar ze zijn droog.
Gewoon goed i
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:42 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Sinds 19 december. Het is wel minder erg nu, maar ze zijn droog.
Gewoon aanwenenn sowieso iedere keer voor het slapen gaan dik in te smeren!
MUSIC
pi_106650917
Komende vrijdag 50 dagen aan de roaccutane! Damn wat gaat dat snel. Maar dan ongeveer op 1/5 deel. Ruim genomen. Weet niet hoelang ik er aan zit. Kan niet wachten ..
pi_106651526
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:51 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Donderdag weer afspraak bij Dermatoloog, ben dan bijna een maand verder. Tot nu toe nog amper last van bijwerkingen, enkel droge lippen en meer spierpijn na het sporten. Zit nu ook op lage dosis van 30mg, wil zelf de dosis eigenlijk wel verdubbelen naar de 50/60mg per dag. Weeg 75kg

Wil voor de zomervakantie stoppen en zorgen dat ik dan zoveel mogelijk heb binnengekregen :)
mdma, heb jij ooit gedacht dat de acne door drugs is ontstaan? of had je het daar vooral. Slik zelf ook vanaf december roa :). mijn acne is ontstaan in de periode dat ik begon met xtc vandaar.
pi_106652732
Wat doen jullie trouwens, wanneer je een puist/pukkel/ontsteking met een geel kopje hebt? Laten jullie het zitten? Knijpen jullie het uit? ...
MUSIC
pi_106653629
Uitknijpen, altijd. :@ Maar eigenlijk is dat slecht. Soort verslaving, eigelijk.

Gelukkig nu al in geen maanden meer een gehad. :)
pi_106653832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Uitknijpen, altijd. :@ Maar eigenlijk is dat slecht. Soort verslaving, eigelijk.

Gelukkig nu al in geen maanden meer een gehad. :)
Nouja ik kan niet zeggen dat ik er een verslaving aan heb, haha. Maar het is meer het feit dat het er gewoon vies uitziet.
MUSIC
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:36:14 #168
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_106666137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Nouja ik kan niet zeggen dat ik er een verslaving aan heb, haha. Maar het is meer het feit dat het er gewoon vies uitziet.
's avond eerst even pukkel en huid omheen warmmaken, en dan met een (het liefst) warme naald een klein gaatje aan de zijkant van de pukkel maken. Beetje alcohol erop en de volgende dag ziet hij er al een stuk minder goor uit + hij is niet rood wat je wel hebt als je hem uitknijpt (dan maak je er gewoon een wond van).

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:39 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Precies. Geloof me, als ik een paar pukkeltjes had was ik er niet eens aan begonnen, haha.

Ik heb best ernstige acne en ik wil er gewoon VANAF zijn.. ik kan niet wachten tot dat moment er eindelijk is, dat ik weer gewoon 's ochtends opsta zonder zorgen en gewoon alles kan doen waar ik zin in heb etc.
True. Maar ik had dat destijds ook. ik weet alleen niet meer hoeveel pukkels ik had omdat ik weinig foto's heb van een pukkelhoofd rond die tijd. Maar ik had zeg maar een plek van 4 cm breed waarin telkens nieuwe ontstekingen kwamen :') zag er echt raar uit.
  woensdag 11 januari 2012 @ 00:30:21 #169
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106668285
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:02 schreef yingyangert het volgende:

[..]

mdma, heb jij ooit gedacht dat de acne door drugs is ontstaan? of had je het daar vooral. Slik zelf ook vanaf december roa :). mijn acne is ontstaan in de periode dat ik begon met xtc vandaar.
Had ook al acne voordat ik aan xtc begon, gebruik ook niet erg vaak ik denk een keer of 7 per jaar maximaal. Merk zelf niet dat mijn huid verslechterde na een nachtje xtc, dus heb zelf die link nooit echt gelegd.
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_106806422
quote:
13s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:28 schreef TvhN het volgende:

Sinds bovenstaande post amper last gehad van de acne. :')
pi_106808938
Ik had echt een slechte week ,en het is ook een verdomme rot weekend hierdoor. Ik baal er
zo verschrikkelijk van , ik wel er vanaf ! Kan verdomme alles wel bont en blauw slaan op dit moment..
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:14:17 #172
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106813871
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:51 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Donderdag weer afspraak bij Dermatoloog, ben dan bijna een maand verder. Tot nu toe nog amper last van bijwerkingen, enkel droge lippen en meer spierpijn na het sporten. Zit nu ook op lage dosis van 30mg, wil zelf de dosis eigenlijk wel verdubbelen naar de 50/60mg per dag. Weeg 75kg

Wil voor de zomervakantie stoppen en zorgen dat ik dan zoveel mogelijk heb binnengekregen :)
Mijn dermatoloog vond het niet verstandig veel hoger te doseren. Mijn huid was al volledig rustig met enkel nog veel littekens, opmerkelijk snel vond hij na een maandje. Hogere doseringen vond hij maar Amerikaanse toestanden en schreef hij nooit echt voor. Mocht uiteindelijk wel naar de 40mg per dag toe...

Erg blij met het resultaat tot nu toe :)

Mijn huis is nu na een maandje eigenlijk al volledig acne vrij, ook van de bijwerkingen heb ik weinig gemerkt. Enkel een droge huid / lippen en meer spierpijn na het sporten.
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_106893272
Hallo allemaal, ik post voor het eerst hier nadat ik dit hele draadje heb gelezen.
Ik ben 18 december namelijk begonnen met Roaccutane. Ik ben verbaasd over het aantal mg wat ik hier lees. Ik heb nl. 10 mg gekregen! Na een maand ben ik vandaag overgegaan naar 20 mg. Volgende week weer naar de dermatoloog. Zo te lezen is mijn dosis wel erg laag, daar ga ik het wel even over hebben met de derm. Maar ik heb wel nu al last van droge lippen en droge schilferige huid. Dus dat wordt wat nu de dosis hoger wordt....

Weten jullie een goed middel tegen roos ontstaan door een droge hoofdhuid?

De positieve bijwerking die ik heb is dat ik niet meer elke dag mijn haar hoef te wassen door de verlaagde talgproduktie. Zaaaaaalig!
  maandag 16 januari 2012 @ 22:59:00 #174
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106893682
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:50 schreef Silly75 het volgende:
Hallo allemaal, ik post voor het eerst hier nadat ik dit hele draadje heb gelezen.
Ik ben 18 december namelijk begonnen met Roaccutane. Ik ben verbaasd over het aantal mg wat ik hier lees. Ik heb nl. 10 mg gekregen! Na een maand ben ik vandaag overgegaan naar 20 mg. Volgende week weer naar de dermatoloog. Zo te lezen is mijn dosis wel erg laag, daar ga ik het wel even over hebben met de derm. Maar ik heb wel nu al last van droge lippen en droge schilferige huid. Dus dat wordt wat nu de dosis hoger wordt....

Weten jullie een goed middel tegen roos ontstaan door een droge hoofdhuid?

De positieve bijwerking die ik heb is dat ik niet meer elke dag mijn haar hoef te wassen door de verlaagde talgproduktie. Zaaaaaalig!
Wat weeg je?
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_106904457
Heb me uitbraak nu echt. In de 7e en 8e week. Vandaag vervelende smoes gebruikt om niet
naar school te gaan. Voel me gewoon slecht persoon bleeeh.
pi_106914487
Ook ik heb te vroeg gejuicht. Deze week toch weer een uitbraak gehad. Waarschijnlijk (en hopelijk) de laatste, wetende dat ik nu ruim 9 weken onderweg ben, met nog een kleine 8 weken te gaan.
pi_106920433
Maar 17 weken in totaal?
pi_106929003
Sinds begin oktober ben ik ook bezig met een Roaccutanekuur. Ik ben 26 jaar en ik heb eerder allerlei middeltjes geprobeerd, waaronder Bezozylperoxide en andere antibiotica.
Ik had vooral last van uitslag op mijn voorhoofd en rond mijn mond.
Vorig jaar zomer had ik genoeg van deze middeltjes omdat ze bij mij maar even effect hebben. Daarnaast wil ik me niet meer druk hoeven maken over het ontstaan van nieuwe acne en zocht ik een definitieve oplossing.

Na de zomervakantie, begin oktober ben ik begon ik met het slikken van een dosis van 2 x 20mg per dag. Dit ging voor een maand goed en toen heb ik in overleg met dermatoloog om de dosis te verhogen naar 2 x 40mg per dag. Van begin november tot half december ging dit goed. Ik had last van de gebruikelijke bijwerkingen zoals droge lippen, rugpijn en vermoeidheid maar daar kon ik mee leven.
Het begon ernstig te worden op het moment dat ik niet goed meer auto kon rijden. Ik had moeite om 's avonds in de winter de afstand tot mijn voorganger in te schatten en het was soms erg wazig. Na dit drie dagen meegemaakt te hebben, ben ik half december weer teruggegaan naar 2 x 20mg.

Nu gaat erg goed en ik heb nu geen vervelende bijwerkingen meer. Mijn huiduitslag is erg verminderd omdat er minder acne ontstaat en deze is minder fel (rood). Ik heb nog wel last van een beetje acne rond de mond en mijn voorhoofd heeft nog wel lelijke rode kleine littekens.
Verder heb ik nu last van overgewicht (begon met 83kg en weeg nu 90kg). Of dit direct komt door de medicijnen weet ik niet. Ik heb begrepen dat het een bekende bijwerking is, maar het zou ook kunnen komen door verkeerde voeding. Ik zou graag willen weten of anderen ook aangekomen zijn door de Roaccutane.

Volgende week ga ik weer naar de dermatoloog voor controle. Ik denk eraan om dan te gaan van een dosis van 3 x 20mg per dag. Misschien was 4 x 20mg net iets te veel en lukt het met deze dosis wel. Ik wil graag een zo hoog mogelijke dosis omdat ik er snel mee klaar wil zijn. De verwachting is nu dat ik maart/april/mei klaar ben...
pi_106929598
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:59 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Wat weeg je?
Ik weeg 69 kg
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:48:50 #180
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106929952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:43 schreef Silly75 het volgende:

[..]

Ik weeg 69 kg
10 is dan inderdaad aan de lage kant, ben zelf begonnen met 30mg op 75kg wat ook al niet erg hoog is. Zou zelf vragen of je misschien naar de 30/40 kan...
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_106932182
Ik ben begonnen met 60 mg... ook met 75 kg
MUSIC
pi_106932293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:59 schreef k00pman het volgende:
Heb me uitbraak nu echt. In de 7e en 8e week. Vandaag vervelende smoes gebruikt om niet
naar school te gaan. Voel me gewoon slecht persoon bleeeh.
Ik herken het... Het is klote, maar even doorzetten. Ik blijf morgen ook thuis. Niet alleen om de acne, ook omdat ik gewoon even helemaal kapot ben en ikdenk dat dat door de roa komt. ik heb ook even tijd nodig om wat school dingen bij te werken. Helaas mis ik dna het nodige op school, maar ik hoop dat dat goed komt.
MUSIC
pi_106997909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:27 schreef k00pman het volgende:
Maar 17 weken in totaal?
Yes. Komt omdat mijn dermatoloog vrij voorzichtig is met het voorschrijven van roa en ik daarnaast al een hele kuur heb gedaan zo'n 2 jaar geleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:30 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Ik herken het... Het is klote, maar even doorzetten. Ik blijf morgen ook thuis. Niet alleen om de acne, ook omdat ik gewoon even helemaal kapot ben en ikdenk dat dat door de roa komt. ik heb ook even tijd nodig om wat school dingen bij te werken. Helaas mis ik dna het nodige op school, maar ik hoop dat dat goed komt.
Ik had dat bij mijn eerste kuur ook, dat ik merkbaar minder energie had. Toen ik was gestopt kreeg ik zo'n twee weken later een gigantische energieboost die oneindig doorging, wat dus eigenlijk geen energieboost was maar meer het teruggaan naar je normale energieniveau.

Dit keer is juist het omgekeerde gaande. Ik heb echt stukken meer energie dan voor de kuur, maar dat is meer te danken aan gezonder eten en voor het eerst in jaren weer regelmatig sporten. Ben dus benieuwd hoeveel energie ik dan wel niet zal hebben als ik stop met de kuur :p

Ook nu nogsteeds, op een droge huid na, eigenlijk geen last van bijwerkingen
pi_106998080
Nou het is niet zo dat ik geen energie heb. Totaal niet juist. Maar
wilde me gewoon even niet vertonen thats it..
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:05:08 #185
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_106999934
Mijn huid is ook voor grotendeels als mooi. Alleen nu nog het kleurenverschil...
Trotse Belg.
pi_107000273
Al die overgebleven rode vlekjes willen maar niet weg. Ik zie nog teveel kleurverschil. Voorderest hoef ik niet zolang meer en ben ik vooralsnog best tevreden met het resultaat, al hoop ik wel dat het nog mooi egaal word.
pi_107020351
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:15 schreef patrickpsv het volgende:
Al die overgebleven rode vlekjes willen maar niet weg. Ik zie nog teveel kleurverschil. Voorderest hoef ik niet zolang meer en ben ik vooralsnog best tevreden met het resultaat, al hoop ik wel dat het nog mooi egaal word.
Je huid herstelt zich amper tijdens de kuur, die vlekjes trekken echt pas weg na de kuur.
pi_107093269
Bij mij wederom een uitbraak.
Het is zo irritant, dat je vaker denkt dat het weer even beter is, maar daarna weer stukken erger terug komt.

Vanavond een optreden....
MUSIC
pi_107093656
Het is zeker aanwezig , maar mijn huid is weer wat rustiger na 2 weken. Donderdag voor de 2e keer
naar de dermatoloog. Dan zitten er 2 maanden op. Begin 6 februari met een stage van 5 maand dus
hoop dat het dan rustig is. Zou het anders erg vervelend vinden ..
  zondag 22 januari 2012 @ 14:56:30 #190
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107097423
okee, dit is echt raar. Ik was dus onofficieel getopt na 3 maanden (ong 2300 mg v/d 6000) en toen kwam het na een week of 3 weer terug. Nu had ik toen destijds telkens 3 dagen pilletjes geslikt, en dan een week niet totdat ik weer 2/3 puistjes had. Maar na een paar keer een paar pilletjes slikken zijn ze ineens verdwenen? het lijkt net alsof ik nog aan de kuur zit, heb alleen een paar kleintjes in mijn nek gekregen maar op het moment heb ik er helemaal geen, terwijl ik toch al bijna een maand niet meer roa slik. Iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?

oh en nogmaals de vraag die ik een tijdje geleden heb gesteld; wat is ongeveer de leeftijd waarop de hormonen weer normaal gaan doen en de meeste mensen hun jeugdpuistjes kwijtraken (natuurlijk, het verschilt per persoon, maar moet ik eerder denken aan 18 of aan 20/25?) heeft dit misschien iets te maken met de situatie die ik heb uitgelegd?

oh en trouwens; ik hoop echt zo erg dat er een wonder is gebeurd en ik er nu daadwerkelijk vanaf ben...
  zondag 22 januari 2012 @ 14:58:35 #191
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107097497
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:15 schreef patrickpsv het volgende:
Al die overgebleven rode vlekjes willen maar niet weg. Ik zie nog teveel kleurverschil. Voorderest hoef ik niet zolang meer en ben ik vooralsnog best tevreden met het resultaat, al hoop ik wel dat het nog mooi egaal word.
de rode vlekjes van pukkeltjes die roa heeft aangepakt en ik voor mijn kuur al had zijn na 2 maanden niet meer slikken bijna vervaagd. De rode vlekken van uitbraken tijdens roa kuur zijn er nog wel steeds, maar als ik zo kijk kost het voor wat eens een redelijk grote pukkel is geweest ongeveer 6 maanden om helemaal te verdwijnen.
pi_107121225
Afgelopen vrijdag voor de tweede keer naar de dermatoloog geweest.

De vorige keer was anderhalf jaar geleden, en toen werd mij al Roaccutane voorgeschreven. Toen niet gedaan, omdat ik erg schrok van de bijwerkingen. Na anderhalf jaar het op andere manieren proberen op te lossen toch weer terug naar de dermatoloog, op aanraden van de huisarts.

Opnieuw Roaccutane voorgeschreven gekregen. Ik krijg vrijdag een telefoontje of mijn bloedtest in orde was en dat ik dus het medicijn zou kunnen gaan gebruiken. En ik begin er nu steeds meer voor te voelen, omdat ik gewoon echt van de (vaak pijnlijke) acne af wil.

Maar wat zijn volgens jullie (als ervaringsdeskundigen) nou de gouden tips? Waar moet ik opletten? Kan ik ergens mee de bijwerkingen verminderen? Wat moet ik absoluut niet doen? Alles is welkom. (Net als dit topic overigens, wat een verhalen! Goed om te lezen vind ik.)

Dank alvast,
pi_107121356
Ik ben nu begonnen met fruitzuur peeling, heeft iemand hier ervaring mee?
pi_107121566
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:48 schreef Tijgr het volgende:
Afgelopen vrijdag voor de tweede keer naar de dermatoloog geweest.

De vorige keer was anderhalf jaar geleden, en toen werd mij al Roaccutane voorgeschreven. Toen niet gedaan, omdat ik erg schrok van de bijwerkingen. Na anderhalf jaar het op andere manieren proberen op te lossen toch weer terug naar de dermatoloog, op aanraden van de huisarts.

Opnieuw Roaccutane voorgeschreven gekregen. Ik krijg vrijdag een telefoontje of mijn bloedtest in orde was en dat ik dus het medicijn zou kunnen gaan gebruiken. En ik begin er nu steeds meer voor te voelen, omdat ik gewoon echt van de (vaak pijnlijke) acne af wil.

Maar wat zijn volgens jullie (als ervaringsdeskundigen) nou de gouden tips? Waar moet ik opletten? Kan ik ergens mee de bijwerkingen verminderen? Wat moet ik absoluut niet doen? Alles is welkom. (Net als dit topic overigens, wat een verhalen! Goed om te lezen vind ik.)

Dank alvast,
Wat ik erg handig vond: benpanthen voor rode jeukende handen / eczeem.
Tegen droge lippen purol als je thuis bent, maar een blistex naturel stick die je bij de etos/kruidvat kan kopen werkt ook erg goed! Vrij kleurloos en niet dik dus niemand die ziet dat je een dikke laag zalf op je lippen hebt.

Verder als je je echt heel rot begint te voelen door de bijwerkingen, verlaag de dosering een beetje. Dat is beter dan wanneer je halverwege de kuur stopt. De bijwerkingen zijn dosering gebonden.
pi_107125301
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:56 schreef TwentyFourr het volgende:
okee, dit is echt raar. Ik was dus onofficieel getopt na 3 maanden (ong 2300 mg v/d 6000) en toen kwam het na een week of 3 weer terug. Nu had ik toen destijds telkens 3 dagen pilletjes geslikt, en dan een week niet totdat ik weer 2/3 puistjes had. Maar na een paar keer een paar pilletjes slikken zijn ze ineens verdwenen? het lijkt net alsof ik nog aan de kuur zit, heb alleen een paar kleintjes in mijn nek gekregen maar op het moment heb ik er helemaal geen, terwijl ik toch al bijna een maand niet meer roa slik. Iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?

oh en nogmaals de vraag die ik een tijdje geleden heb gesteld; wat is ongeveer de leeftijd waarop de hormonen weer normaal gaan doen en de meeste mensen hun jeugdpuistjes kwijtraken (natuurlijk, het verschilt per persoon, maar moet ik eerder denken aan 18 of aan 20/25?) heeft dit misschien iets te maken met de situatie die ik heb uitgelegd?

oh en trouwens; ik hoop echt zo erg dat er een wonder is gebeurd en ik er nu daadwerkelijk vanaf ben...
Moeilijk te zeggen. Vaak als de acne zo erg is dat je roa voorgeschreven krijgt, is dat het soort acne dat de puberteit ontstijgt. Het zijn geen jeugdpuistjes meer maar een (genetische) huidaandoening.

En als je 3 maanden roa hebt gebruikt is je huid pas na een hele tijd weer hersteld, dus waarschijnlijk hebben die pilletjes daarom sneller effect dan toen je er voor het eerst mee begon.
  maandag 23 januari 2012 @ 00:26:29 #196
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107125570
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Vaak als de acne zo erg is dat je roa voorgeschreven krijgt, is dat het soort acne dat de puberteit ontstijgt. Het zijn geen jeugdpuistjes meer maar een (genetische) huidaandoening.

En als je 3 maanden roa hebt gebruikt is je huid pas na een hele tijd weer hersteld, dus waarschijnlijk hebben die pilletjes daarom sneller effect dan toen je er voor het eerst mee begon.
mwah, het is alleen een beetje op mijn borst en wat op mijn bovenrug (t/m het bovenkant van mijn schouderbladen zeg maar) en daar zijn het eigenlijk alleen maar mee-eters en heel soms een pukkeltje. Alleen in mijn nek en op mijn gezicht had ik er wat last van, maar de dermatoloog had roa voorgeschreven omdat het anders misschien littekentjes zouden worden..

je uitleg is trouwens wel plausibel :D had vandaag toevallig twee bultjes (maar komt misschien ook door mac gisteren :9 )
pi_107128888
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:10 schreef DeLosAngeles het volgende:
Ik weet niet of ze het snel terugkrijgt bij gebruik op jongere leeftijd. Ik zal het de dermatoloog vragen bij het volgende bezoek.
De dermatoloog zei dat je het niet eerder terugkrijgt als je het jong slikt. (mijn dochter is 13)
Ze is er helemaal vanaf!
Voor de droge huid werd sudocreme afgeraden maar krijgt vaseline Lanotte crème fna dat super helpt!
pi_107136784
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:53 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Wat ik erg handig vond: benpanthen voor rode jeukende handen / eczeem.
Tegen droge lippen purol als je thuis bent, maar een blistex naturel stick die je bij de etos/kruidvat kan kopen werkt ook erg goed! Vrij kleurloos en niet dik dus niemand die ziet dat je een dikke laag zalf op je lippen hebt.

Verder als je je echt heel rot begint te voelen door de bijwerkingen, verlaag de dosering een beetje. Dat is beter dan wanneer je halverwege de kuur stopt. De bijwerkingen zijn dosering gebonden.
Top, dankjewel. De dermatoloog had mij al verzekerd dat ze me goed in de gaten zouden houden, en als ik zelf een bijwerking merk, dan moet ik dat meteen doorbellen, zodat ze de dosering evt kunnen aanpassen.

Verder nog iemand tips? Do's/Don'ts?
pi_107145730
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:50 schreef Tijgr het volgende:

Verder nog iemand tips? Do's/Don'ts?
Proberen tijdens de kuur echt niet puistjes uit te gaan drukken. Je huid doet er namelijk veel langer over om te herstellen, dus dan blijft het lang een wondje. En doordat je huid dunner wordt maak je het wondje ook nog eens groter door te knijpen (of krabben).
  maandag 23 januari 2012 @ 18:25:44 #200
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_107146308
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:50 schreef Turalyon het volgende:
Ik ben nu begonnen met fruitzuur peeling, heeft iemand hier ervaring mee?
Zouw fijn zijn als je jouw ervaring hier kan posten.
Trotse Belg.
pi_107161368
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:25 schreef Sasman het volgende:

[..]

Zouw fijn zijn als je jouw ervaring hier kan posten.
Tussen welke behandelingen na de ROA twijfel jij? Of zit je nog in de roa kuur?
pi_107172775
aaah ik wordt helemaal gek. Ga vanavond gewoon een bruiloft van me baas afzeggen.. Ben al 2 maanden bezig maar nog helemaal niks geen verschil, het is eigenlijk alleen maar iets erger nog..
pi_107183731
trouwens heb zondagavond grotendeels van de avond met me vuist op me wang geleund. Nu had ik de volgende dag daar wat puistjes en nu vandaag (dinsdag dus) een complete uitbraak. Zou dit in verband met elkaar zijn?
pi_107184019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:41 schreef k00pman het volgende:
trouwens heb zondagavond grotendeels van de avond met me vuist op me wang geleund. Nu had ik de volgende dag daar wat puistjes en nu vandaag (dinsdag dus) een complete uitbraak. Zou dit in verband met elkaar zijn?
Dat kan. Maar toeval is ook mogelijk.
pi_107184033
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:24 schreef k00pman het volgende:
aaah ik wordt helemaal gek. Ga vanavond gewoon een bruiloft van me baas afzeggen.. Ben al 2 maanden bezig maar nog helemaal niks geen verschil, het is eigenlijk alleen maar iets erger nog..
Don't worry, bij mij was het de tweede maand ook het ergste. En toen ineens de 3e maand ging het allemaal weg.
pi_107188324
Ik hoop het echt. Vind het echt vreselijk hoe het mijn leven beinvloed op dit moment.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:03:22 #207
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_107188822
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:01 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Tussen welke behandelingen na de ROA twijfel jij? Of zit je nog in de roa kuur?
Zit nog in een Roa kuur.
Trotse Belg.
pi_107195318
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:03 schreef Sasman het volgende:

[..]

Zit nog in een Roa kuur.
Ok, hoe lang ben je bezig en hoe lang moet je nog? Succes
pi_107227619
Ik erger me een beetje aan mijn overgewicht. Ik ben 1.83 en ik weeg nu 86-87 en mijn ideaal ligt op 82-83 kg. De afgelopen drie weken zwem ik minimaal een uur in de week, soms zelfs twee of drie keer. Verder let ik erg op wat ik eet en drink ik 1,5-2 liter water per dag. Helaas met geen effect.

Ik weet niet of overgewicht een bekende bijwerking is omdat het wel eens gezegd wordt maar niet zo vaak. Hebben jullie deze ervaring ook?
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:13:33 #210
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107227899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:06 schreef badkuipje het volgende:
Ik erger me een beetje aan mijn overgewicht. Ik ben 1.83 en ik weeg nu 86-87 en mijn ideaal ligt op 82-83 kg. De afgelopen drie weken zwem ik minimaal een uur in de week, soms zelfs twee of drie keer. Verder let ik erg op wat ik eet en drink ik 1,5-2 liter water per dag. Helaas met geen effect.

Ik weet niet of overgewicht een bekende bijwerking is omdat het wel eens gezegd wordt maar niet zo vaak. Hebben jullie deze ervaring ook?
Volgens mij is deze bijwerking miniem.

Probeer harder te sporten (Beter baantjes sprint met 10/15 sec rust als rustig doorzwemmen) en nog beter op je eten te letten, dan moet dat wel goedkomen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:29:07 #211
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_107228508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:12 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Ok, hoe lang ben je bezig en hoe lang moet je nog? Succes
Ben nu zo'n 3 maanden bezig en denk het nog 2-3 maanden te moeten doen.
Trotse Belg.
pi_107233074
Ik vermeld het hier nogmaals, het is de moeite waard. Serieus, vanaf eind Oktober gestopt en nu nog steets niets, nog wel droge lippen... maar dat wordt ook wel minder.
Succes iedereen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 02:29:40 #213
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_107246094
Speciaal ingelogd omdat ik, vooral voor de twijfelaars, ook mijn verhaal even wilde doen.

Zo'n beetje rond mijn 15e begon de mijn acne. Niet heel erg, maar altijd aanwezig en altijd zichtbaar. De eerste paar jaar heb ik gedacht: niet zeuren, gaat wel over, hoort erbij. Tegen de tijd dat ik ben gaan studeren ben ik bij de huisarts begonnen. Eerst het hele rijtje met zalfjes en antibiotica afgegaan, en uiteindelijk doorverwezen naar de dermatoloog voor roa.

Na een hele hoop verhalen te hebben gelezen op internet, waaronder hier op fok, begon ik toch flink te twijfelen of het alle ellende wel waard was. Ook mijn vader, die er vanwege werk in de medische sector wel het nodige van weet, raadde het me af. "Aan die troep moet je echt niet beginnen", aldus paps. En inderdaad, waar hadden we het nu eenmaal over? Een paar plekken op mijn gezicht, en wat rode bultjes op mijn borst. De ene dag bijna niets, soms wat serieuzer.

Uiteindelijk was ik het zat om elke morgen weer naar de spiegel te lopen om te kijken hoe het ervoor stond, was ik het zat om het internet af te struinen naar mogelijke andere middeltjes en ben ik er eind augustus maar gewoon aan begonnen. De dermatoloog raadde me 30mg/d aan (70 kg), en zo geschiedde. Al binnen twee weken waren de bultjes op mijn borst zo goed als verdwenen. Na een maand veranderde mijn gezicht van af en toe geen puistjes naar af en toe wel een puistje, en na twee maanden was alles weg. Sindsdien heb ik als ik het me goed herinner nog één keer een puistje gehad na een weekendje veel alcohol ergens deze herfst. Sindsdien niets meer. Ik denk dat ik voor veel mensen spreek wanneer ik zeg dat als dat moment eenmaal daar is, de bijwerkingen ineens voor nog maar een tiende aan ergernissen leiden.

Bijwerkingen dus. De droge lippen begonnen al een paar dagen na het beginnen van de kuur, maar daar houdt t wat betreft uitdroging ook wel op. Handen, voeten, bloedneuzen; nergens last van. Wel van iets anders, en dat is eigenlijk dan ook het enige waardoor ik blij ben als ik klaar ben: vermoeidheid. Een gat in de dag slapen heb ik altijd al als geen ander gekund, maar sinds de kuur is dat wat extreme(re) vormen aan gaan nemen. Wanneer ik vroeg op moet en een druk schema heb is er weinig aan de hand, maar zodra ik dan een keer geen wekker hoef te zetten slaap ik rustig 12 / 13 uur achter elkaar. Blijkbaar heeft mijn lichaam dat dan toch nodig. Dit, en het gemis aan andere bijwerkingen heeft me doen besluiten dat die 30 mg/d wel prima is. De dermatoloog heeft herhaaldelijk gezegd dat de dosering best wat omhoog kan, maar ik heb simpelweg geen zin wat meer bijwerkingen uit de bijsluiter op de koffie uit te nodigen. Dan maar wat langer door. Daar komt bij dat ik begin januari een week op wintersport ben geweest met letterlijk de hele week zon, en ik (natuurlijk met een zwak januarizonnetje en vaak insmeren) niet ben verbrand en zelfs een beetje bruin ben geworden.

Ik begrijp heel goed dat iedereen anders reageert op zo'n kuur en ik misschien niet helemaal representatief ben vanwege de lage dosering en de milde acne, maar ik wilde de lofzang toch even met jullie delen. Zoals gezegd ben ik voor ik begon een hoop horrorverhalen tegengekomen, maar zo kan 't dus ook. Aan de twijfelaars: doen! Het heeft mijn leven in ieder geval, al is het maar een heel klein beetje, veranderd :)
pi_107248198
Vandaag voor de 2e keer voor controle op het ziekenhuis geweest. Was in al tie tijd vergeten bloed te prikken. Nu gedaan en krijg vanmiddag telefoontje en als het goed is wordt de dosis verhoogd
van 40mg naar 60mg per dag. Hopen dat het beter gaat werken! En btw is het zo nu mijn dosis wordt verhoogd dat ik ook eerder klaar ben?

[ Bericht 6% gewijzigd door k00pman op 26-01-2012 12:54:23 ]
pi_107248248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:06 schreef badkuipje het volgende:
Ik erger me een beetje aan mijn overgewicht. Ik ben 1.83 en ik weeg nu 86-87 en mijn ideaal ligt op 82-83 kg. De afgelopen drie weken zwem ik minimaal een uur in de week, soms zelfs twee of drie keer. Verder let ik erg op wat ik eet en drink ik 1,5-2 liter water per dag. Helaas met geen effect.

Ik weet niet of overgewicht een bekende bijwerking is omdat het wel eens gezegd wordt maar niet zo vaak. Hebben jullie deze ervaring ook?
Een uur in de week zwemmen is natuurlijk wel erg weinig. Probeer is elke dag een paar kilometer te wandelen of te gaan hardlopen..
pi_107254115
Of gewoon beter eten.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:02:09 #217
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107259118
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:23 schreef k00pman het volgende:
Vandaag voor de 2e keer voor controle op het ziekenhuis geweest. Was in al tie tijd vergeten bloed te prikken. Nu gedaan en krijg vanmiddag telefoontje en als het goed is wordt de dosis verhoogd
van 40mg naar 60mg per dag. Hopen dat het beter gaat werken! En btw is het zo nu mijn dosis wordt verhoogd dat ik ook eerder klaar ben?
Het is aantal kg x 120 mg. als je van 40 mg naar 60 mg gaat betekent het dus dat je 2 dagen doet om 1 kilo lichaamsgewicht te 'corrigeren' in plaats van 3 dagen. je kan de resterende tijd die je nog moest dus delen door 2 ipv 3. (Als je nog 60 kg moet corrigeren moet je nu dus nog 4 maanden ipv 6)
pi_107264469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Het is aantal kg x 120 mg. als je van 40 mg naar 60 mg gaat betekent het dus dat je 2 dagen doet om 1 kilo lichaamsgewicht te 'corrigeren' in plaats van 3 dagen. je kan de resterende tijd die je nog moest dus delen door 2 ipv 3. (Als je nog 60 kg moet corrigeren moet je nu dus nog 4 maanden ipv 6)
Ok, bedankt. Dat vind ik persoonlijk wel erg positief! Nu dus rond eind mei en anders rond eind juli. Beter met het oog op de zon ( als die ooit nog weer komt in Nederland ).
pi_107268950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:23 schreef k00pman het volgende:
Vandaag voor de 2e keer voor controle op het ziekenhuis geweest. Was in al tie tijd vergeten bloed te prikken. Nu gedaan en krijg vanmiddag telefoontje en als het goed is wordt de dosis verhoogd
van 40mg naar 60mg per dag. Hopen dat het beter gaat werken! En btw is het zo nu mijn dosis wordt verhoogd dat ik ook eerder klaar ben?
Ja, dan ben je eerder klaar. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door -Strawberry- op 26-01-2012 19:54:23 ]
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:50:34 #220
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107269121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dan ben je eerder klaar. :)

[..]

Verkeerd eten is geen oorzaak van (ernstige) acne. :{w
Maar wel van het niet kunnen afvallen, waar Diabox op reageerde...
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_107269306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:50 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Maar wel van het niet kunnen afvallen, waar Diabox op reageerde...
Woeps. :@
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:27:45 #222
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_107307036
wie weet of acid a vit een differin gel/creme is? Ik heb deze creme vorige week gekregen van de huisarts. Gebruik de creme nu om de dag en smeer het een half uur vantevoren voordat ik ga slapen. Merk wel dat ik allemaal rode vlekjes en er een droge schilferende huid van krijg. En op sommige plekken worden de puistjes zelfs erger. Iemand ervaring met Acid a vit? Ik gebruik deze creme van de huisarts bovenop het 3-stappenplan van clinique (anti-blemish)
En dat kan zomaar.....?
pi_107335461
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:27 schreef Lienzz het volgende:
wie weet of acid a vit een differin gel/creme is? Ik heb deze creme vorige week gekregen van de huisarts. Gebruik de creme nu om de dag en smeer het een half uur vantevoren voordat ik ga slapen. Merk wel dat ik allemaal rode vlekjes en er een droge schilferende huid van krijg. En op sommige plekken worden de puistjes zelfs erger. Iemand ervaring met Acid a vit? Ik gebruik deze creme van de huisarts bovenop het 3-stappenplan van clinique (anti-blemish)
Heb ff snel gegoogld. differin gel valt onder Adapaleen. Dit is een een retinoïde-achtige verbinding. (http://www.fk.cvz.nl/) en dat is een vitamine A zuur.

De werkzame stof in Acid A Vit is tretinoïne. Vitamine A zuur. (http://www.apotheek.nl, geen idee of dit een betrouwbare site is).

Uit bovenstaande gegevens zal ik dan concluderen dat het ongeveer hetzelfde is. Maar misschien dat anderen hier anders over denken?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:30:47 #224
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107336160
de kans dat acne ooit weer gaat terugkomen bij een volledige kuur is ongeveer 35%, maar wat is de kans dat het weer terugkomt na een halve behandeling?
pi_107345177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef TwentyFourr het volgende:
de kans dat acne ooit weer gaat terugkomen bij een volledige kuur is ongeveer 35%, maar wat is de kans dat het weer terugkomt na een halve behandeling?
Hoe kom je bij die 35%? Ik dacht dat de kans veel kleiner was, als je de kuur volledig afgemaakt hebt.
  zondag 29 januari 2012 @ 10:12:09 #226
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_107352407
Mijn derma zij ook dat bij 90% het opgelost is. Soms een puistje kan nog wel eens maar de acne is bij de meeste gevallen weg.
Trotse Belg.
  zondag 29 januari 2012 @ 12:12:16 #227
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107354700
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 10:12 schreef Sasman het volgende:
Mijn derma zij ook dat bij 90% het opgelost is. Soms een puistje kan nog wel eens maar de acne is bij de meeste gevallen weg.
in mijn bijsluiter stond dat het bij 65% van de patienten na 1 kuur de acne maanden of voor altijd weg zou blijven, 35% zou een nieuwe kuur nodig hebben. maar dat is niet echt het punt haha, ik wil weten hoe het zit bij een halve kuur O-)
pi_107442164
Ik heb vanochtend mijn eerste pil van mijn kuur genomen. Ik gebruik dan wel geen Roaccutane (gezeur met verzekering blijkbaar), maar het alternatief tretinoine actavis. Met dezelfde werkzame stoffen, maar dan wel vergoed door de verzekering.

Ik hoop dat het allemaal werkt, en dat de bijwerkingen niet al te ernstig zijn! :)
pi_107446234
Dat hoop ik ook voor je, ik zit op dag 68. Vanaf dag 1 met 40mg per dag en vanaf dag 63 met 60 mg per dag. Nog totaal geen verbetering, dus krijg zo'n gevoel dat het niet werkt en niet gaat werken. Bijwerkingen weinig last van dus volhouden is geen probleem. Hoop echt dat er snel verbetering op treedt..
pi_107446560
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:01 schreef k00pman het volgende:
Dat hoop ik ook voor je, ik zit op dag 68. Vanaf dag 1 met 40mg per dag en vanaf dag 63 met 60 mg per dag. Nog totaal geen verbetering, dus krijg zo'n gevoel dat het niet werkt en niet gaat werken. Bijwerkingen weinig last van dus volhouden is geen probleem. Hoop echt dat er snel verbetering op treedt..
Het is bij iedereen anders. Hou die termijn van 3 maanden aan en kijk hoe het dan is. Wat zegt je derma erover?
pi_107448695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:09 schreef Tijgr het volgende:
Ik heb vanochtend mijn eerste pil van mijn kuur genomen. Ik gebruik dan wel geen Roaccutane (gezeur met verzekering blijkbaar), maar het alternatief tretinoine actavis. Met dezelfde werkzame stoffen, maar dan wel vergoed door de verzekering.

Ik hoop dat het allemaal werkt, en dat de bijwerkingen niet al te ernstig zijn! :)
Roa heb ik ook nooit gehad. Ik ben direct begonnen met Mylan. Helpt goed en zelfde bijwerkingen als Roa ;-)
Vandaag weer nieuw recept opgehaald en zag dat ik nu ook Actavis heb gekregen. Zal wel de goedkoopste variant zijn. Ben er niet zo bang voor dat het niet zal werken.
pi_107453634
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is bij iedereen anders. Hou die termijn van 3 maanden aan en kijk hoe het dan is. Wat zegt je derma erover?
Hou die termijn van 3 maanden aan? Wat bedoel je precies met die. Mijn derma zag afgelopen week ook dat het wat erger was (ook niet heel vreemd in de 2e maand) en hierom verhoogd van 40mg naar 60mg.
pi_107453798
Hey! Ik ga morgen naar de doktor met als reden 'acne'. ^^
Nou ben ik 22, heb veel last van acne gehad, nu is het regelmatig puistjes, niet dominant op mijn gezicht maar toch altijd meerdere, heb het wel echt gehad nu.
Ben een zelfverzekerde jongen, maar die puistjes remmen me echt af merk ik. Ik heb op mijn 17e roaccutane gehad, waarna het terugkwam. Nu ga ik morgen de vraag bij de doktor neerleggen of ik Roaccutane mag gaan gebruiken. Iemand tips om dit te brengen? Lichte dosis? 3 maanden? En is het verstandig om met roaccutane te beginnen, met carnaval voor de deur?
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
pi_107455484
Waarom van tevoren al de dosis en tijdsduur vastleggen? Vraag om een doorverwijzing naar een dermatoloog.

En of het verstandig is ligt aan jezelf m.b.t. carnaval.
pi_107586611
Tja... verstandig is het niet. Ik drink tijdens mijn kuur ook aanzienlijk minder vaak en als ik dan toch drink, drink ik stukken minder. Ik word echt veel sneller aangeschoten en katers zijn echt 10× zo heftig. Maar ik ga daarom doen wat ik tijdens mijn eerste kuur ook heb gedaan met carnaval: Een halve week van tevoren stoppen met roa, carnaval vieren en vervolgens weer de kuur hervatten. In een paar dagen is de hoeveelheid roa in je bloed al aanzienlijk afgenomen, waardoor ik denk dat mijn lever mij aardiger zal vinden dan.
pi_107645275
Vrijdagavond een Gala-avond gehad met de Carnaval en toch wel veel bier gedronken. Eigenlijk geen verschil gemerkt met en ook geen grotere kater ofzo.. Ben niet van plan de roa stop te zetten tijdens de carnval want wil zo snel mogelijk klaar zijn. Na 3 echt slechte weken ( wat mijn gezicht betreft ) weer iets beter en daar erg blij mee want morgen 1e stage dag voor de komende 5 maand..
  zondag 5 februari 2012 @ 20:33:56 #237
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107645548
Ik heb eigenlijk hetzelfde, merk geen verschil na redelijk wat alcohol als voorheen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  zondag 5 februari 2012 @ 21:40:49 #238
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_107649905
Bij mij na ongeveer 3 maanden kuur is mijn huid vrij glad. Krijg nog wel eens een paar puistjes per week (5-7 ofzo) maar dat zijn meestal geen groten. Alleen dat kleurverschil blijft wel klote natuurlijk.
Trotse Belg.
pi_107665189
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:40 schreef Sasman het volgende:
Bij mij na ongeveer 3 maanden kuur is mijn huid vrij glad. Krijg nog wel eens een paar puistjes per week (5-7 ofzo) maar dat zijn meestal geen groten. Alleen dat kleurverschil blijft wel klote natuurlijk.
Hier hetzelfde. Ook +/- 3 mnd bezig. Huid is glad, maar kleurverschil blijft. Ik heb nu ook steeds vaker een heel rood hoofd. Helemaal als ik gesport heb, dan is het net of ik te lang in de zon heb gezeten....

Gebruiken jullie een dagcrème? Mijn huid is schilferig en droog en doet pijn (helemaal met dit koude weer). Van mijn dermatoloog mag ik officieel geen crème smeren, maar af en toe doe ik dit wel. Ik moet eind deze maand weer bellen, dus zal dan ook eens vragen of hij niet iets voor me heeft.

Wat raadt jullie dermatoloog aan?
pi_107673052
Morgen dan eindelijk naar de dermatoloog. Ik was nog niet binnen of de huisarts vertelde me al dat dit roaccutane zou worden.

Wordt mijn 1e kuur, en het vervelende is dat ik over een week (of hooguit 3 weken) voor een flink aantal maanden naar het buitenland ga. Nu lees ik veel verhalen van mensen waarbij de dosering nogal eens wordt gewijzigd. Stel ik kan voor 4 / 5 maand aan roa meekrijgen dan is het natuurlijk nog maar de vraag of de dosering daarvan effectief blijkt. Wat zijn jullie ervaringen met roa verkrijgen in het buitenland?
pi_107673984
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:38 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Ook +/- 3 mnd bezig. Huid is glad, maar kleurverschil blijft. Ik heb nu ook steeds vaker een heel rood hoofd. Helemaal als ik gesport heb, dan is het net of ik te lang in de zon heb gezeten....

Gebruiken jullie een dagcrème? Mijn huid is schilferig en droog en doet pijn (helemaal met dit koude weer). Van mijn dermatoloog mag ik officieel geen crème smeren, maar af en toe doe ik dit wel. Ik moet eind deze maand weer bellen, dus zal dan ook eens vragen of hij niet iets voor me heeft.

Wat raadt jullie dermatoloog aan?
Ik gebruik dagelijks dag +nachtcreme en voor mij lichaam lotion. Ik heb er nog geen nadelige gevolgen van ondervonden. zonder zou ik verschrikkelijk vinden!
pi_107682226
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:38 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Ook +/- 3 mnd bezig. Huid is glad, maar kleurverschil blijft. Ik heb nu ook steeds vaker een heel rood hoofd. Helemaal als ik gesport heb, dan is het net of ik te lang in de zon heb gezeten....

Gebruiken jullie een dagcrème? Mijn huid is schilferig en droog en doet pijn (helemaal met dit koude weer). Van mijn dermatoloog mag ik officieel geen crème smeren, maar af en toe doe ik dit wel. Ik moet eind deze maand weer bellen, dus zal dan ook eens vragen of hij niet iets voor me heeft.

Wat raadt jullie dermatoloog aan?
Wordt juist aangeraden in de bijsluiter om een creme te gebruiken? Ik gebruik deze:
http://www.wehkamp.nl/moo(...)/C29_9I2_9I2_551633/

Als ik soms erg droge huid heb smeer ik dit, paar dagen en dan heb ik ook paar dagen geen last meer van droge huid dat is wel lekker.

vandaag eerste stage dag gehad. Best vervelend dat ik drie beste puisten had , echt grote maar moet er maar mee leven. Als het goed is ben ik aan het einde van de stage puistvrij!!
pi_107686660
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:15 schreef k00pman het volgende:

[..]

Hou die termijn van 3 maanden aan? Wat bedoel je precies met die. Mijn derma zag afgelopen week ook dat het wat erger was (ook niet heel vreemd in de 2e maand) en hierom verhoogd van 40mg naar 60mg.
Ik bedoel dat het vaker voorkomt dat verbetering pas optreedt na die 3 maanden, zo staat het ook in de bijsluiter. Apart trouwens dat je meteen meer mg krijgt, ik kreeg dat niet en ik had maar 20mg. Denk dat ik daarin een uitzondering ben.
pi_107686876
Bij mij werd ook iedere maand verhoogd, begon met 40, maand erna 60, maand erna 80, en heb enkele weken op 100 mg ED gezeten.
pi_107704830
Vlak voor de kerst gestopt met mijn kuur. Dermataloog en ik waren afgelopen maand zeer tevreden. Kans dat puistjes terugkomen is slechts 20 procent. Heb nu sinds een paar dagen wel weer opkomende puistjes in mijn gezicht. Hoop dat het slechts naweeën zijn,. wacht het dus wel even af.
pi_107758196
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:17 schreef k00pman het volgende:

[..]

Wordt juist aangeraden in de bijsluiter om een creme te gebruiken? Ik gebruik deze:
http://www.wehkamp.nl/moo(...)/C29_9I2_9I2_551633/

Misschien dat mijn dermatoloog denkt dat de crème oorzaak is van de acné. Toen ik hem voor de eerste keer zag, was de eerste vraag: Gebruik je dag/nachtcrème? Hij gaf direct aan dat ik daar mee moest stoppen. (dat was al voor de Roa. heb van hem eerst nog Minocycline gekregen)
Nu met de Roa opnieuw gevraagd of ik crème mag gebruiken, maar hij heeft het liever niet. Ik zal de bijsluiter eens goed doorlezen en meenemen en vragen wat dan de beste keuze is.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:25:47 #247
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107765263
Volgens mij kan je beter helemaal geen cremes smeren, enkel wat vaseline voor de lippen dat zijn toch geen acne gevoelige plekken
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_107765409
Heb er persoonlijk niet echt last van. Maar je kunt toch niet de hele tijd met een super droge huid rond gaan lopen? Dat is volgens mij erg slecht.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:28:34 #249
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107765474
Dat is toch juist de bedoeling van de Roaccutane?
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_107766187
Nee natuurlijk niet.

De bedoeling van roa:

Roaccutane heeft een uniek viervoudig werkingsmechanisme. Het remt de overvloedige vorming van talg en voorkomt het groter worden van de talgklier. Hierdoor komt er minder talg vrij, zodat de afvoerkanaaltjes van de talg niet verstopt raken. Er worden geen nieuwe puistjes of mee-eters meer gevormd. Roaccutane zorgt er verder voor dat de mee-eters loslaten van de huid en vervolgens verdwijzen. Bovendien remt roaccutane de onstekingsreactie (die gepaard gaat met roodheid) en zorgt het ervoor dat de bacteria die de ontsteking veroorzaak langzaam maar zeker verdwijnt.

Dit staat zelfs ook nog in de informatie folder van roaccutane:
U kunt te maken krijgen met een droge huid, vooral de lippen en het gezicht. U kunt last krijgen van een ontstoken keel of huid, kloofjes in de huid of de lippen, uitslag, wat jeuk en uw huid ka neen beetje gaan schilferen. Deze droogheidkan worden verlicht door vanaf het begin van de behandeling regelmatig een goede vochtinbrengende crème te gebruiken.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:44:02 #251
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107766590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:38 schreef k00pman het volgende:
zodat de afvoerkanaaltjes van de talg niet verstopt raken. Er worden geen nieuwe puistjes of mee-eters meer gevormd.
Als de huid erg droog is zijn de afvoerkanaaltjes in ieder geval niet verstopt, door een vette creme op je huid te smeren zou dit wel het geval kunnen zijn...
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_107766660
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:44 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Als de huid erg droog is zijn de afvoerkanaaltjes in ieder geval niet verstopt, door een vette creme op je huid te smeren wel...
Daar zijn juist speciale creme's voor.
pi_107768871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef k00pman het volgende:

[..]

Daar zijn juist speciale creme's voor.
Niet comedogene creme's. :Y Staat er vaak ook op.
pi_107769278
Heeft iemand ervaring met isotretinoine actavis capsule 20mg??
Drama means nothing, it's part of the game.
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:27:23 #255
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107769671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:21 schreef DigitalGirl het volgende:
Heeft iemand ervaring met isotretinoine actavis capsule 20mg??
Jep slik ik ook 2 caps van 20mg per dag, gewoon precies hetzelfde als Roa
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_107769752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:27 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]
Jep slik ik ook 2 caps van 20mg per dag, gewoon precies hetzelfde als Roa
Hmmm, ben toch niet blij dat ik plotseling een ander merk heb gekregen omdat het in 2012 niet vergoedt zou worden.
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_107769933
Roaccutane capsule 10mg
Roaccutane capsule 20mg
Isotretinoine sandoz capsule 10mg
Isotretinoine sandoz capsule 20mg
ISOTRETINOINE MYLAN CAPSULE 10MG
ISOTRETINOINE MYLAN CAPSULE 20MG
Isotretinoine pch capsule 10mg
Isotretinoine pch capsule 20mg
Isotretinoine actavis capsule 10mg
Isotretinoine actavis capsule 20mg
Isotretinoine rp capsule 10mg
Isotretinoine rp capsule 20mg
Curacne capsule 5mg
Curacne capsule 10mg
Curacne capsule 20mg

Wat slikt een ieder hier nu qua merk???
Drama means nothing, it's part of the game.
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:43:15 #258
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107770563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet comedogene creme's. :Y Staat er vaak ook op.
Maybe een goede tip?
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_107770880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:43 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Maybe een goede tip?
Nee sorry ik gebruik zelf geen creme. Bij de apotheek kan je er wel naar vragen denk ik.
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:50:55 #260
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_107770946
Morgen naar de derma. Zit nu ongeveer op de helft van mijn kuur en het gaat goed!
Trotse Belg.
pi_107773376
Door het koude weer een enorm droge huid gekregen. Van de derma een neutrale zalf ''Cetomacrogolzalf'' voorgeschreven gekregen. Is echt een aanrader voor mensen die er last van hebben, weet alleen niet of je er een recept voor moet hebben!
pi_107773468
ohja en ik moet over 6 weken weer terug naar de derma en dan gaan we kijken of ik ermee kan stoppen :)
pi_107808281
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:31 schreef DigitalGirl het volgende:
Roaccutane capsule 10mg
Roaccutane capsule 20mg
Isotretinoine sandoz capsule 10mg
Isotretinoine sandoz capsule 20mg
ISOTRETINOINE MYLAN CAPSULE 10MG
ISOTRETINOINE MYLAN CAPSULE 20MG
Isotretinoine pch capsule 10mg
Isotretinoine pch capsule 20mg
Isotretinoine actavis capsule 10mg
Isotretinoine actavis capsule 20mg
Isotretinoine rp capsule 10mg
Isotretinoine rp capsule 20mg
Curacne capsule 5mg
Curacne capsule 10mg
Curacne capsule 20mg

Wat slikt een ieder hier nu qua merk???
Heb nu nog Mylan, maar heb een nieuwe voorraad gehaald bij de apotheek en zag dat ik straks Actavis moet slikken.
pi_107808392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:28 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Hmmm, ben toch niet blij dat ik plotseling een ander merk heb gekregen omdat het in 2012 niet vergoedt zou worden.
Waarom ben je er niet blij mee dan? Want het is, zoals em-dee-em-aa al zegt, gewoon hetzelfde.
pi_107816787
Ik ga vandaag gewoon me stage afzeggen (1e WEEEK) ik kan niet in woorden uitdrukken hoeveel ik baal. Maar m'n gezicht is nog nooit zo erg geweest. Het is al de de diep in de 3e maand .

Zit er aan te denken het stop te zetten ..

[ Bericht 17% gewijzigd door k00pman op 10-02-2012 08:20:53 ]
pi_107830017
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef k00pman het volgende:
Ik ga vandaag gewoon me stage afzeggen (1e WEEEK) ik kan niet in woorden uitdrukken hoeveel ik baal. Maar m'n gezicht is nog nooit zo erg geweest. Het is al de de diep in de 3e maand .

Zit er aan te denken het stop te zetten ..
Als je nu stopt is alles voor niets geweest. Met roaccutane kan het voorkomen dat het wat later aanslaat, maar weet wel dat op tijd van nog geen twee weken alle ontstekingen weg kunnen zijn en dan ook weg blijven.
pi_107830755
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef k00pman het volgende:
Ik ga vandaag gewoon me stage afzeggen (1e WEEEK) ik kan niet in woorden uitdrukken hoeveel ik baal. Maar m'n gezicht is nog nooit zo erg geweest. Het is al de de diep in de 3e maand .

Zit er aan te denken het stop te zetten ..
Overleg het met je derma/huisarts. Denkt hij/zij dat het nog gaat werken? Zo ja, doorgaan.
pi_107834083
Ik ga het de maand februari nog aanzien.

Dan zit ik ongeveer 100 dagen aan de roaccutane.
en ongeveer 70 dagen op 40mg per dag en 30 dagen 60 mg per dag.


Als er hierna geen verbetering is opgetreden dan stop ik..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:21:44 #269
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_107834948
Na het stoppen gaat het echt niet beter worden, geef het nog de kans
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:58:26 #270
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107863965
trouwens, is het zo dat als je eenmaal in de periode zit dat het verdwenen is ( na 3 maanden ofzo) je ook ervoor kan kiezen om naar 5/10 mg per dag te gaan zodat je bijwerkingen afnemen, maar je huid nog steeds 'clean' blijft. Natuurlijk gaat de behandeling dan wel 2 of 3 jaar duren maargoed zolang je bijna geen bijwerkingen hebt is dit niet eens zo'n slechte optie. Ik ga het maandag maar even aan de derma vragen, moet toch vertellen dat ik sinds het laatste bezoek geen pil meer heb aangeraakt :{
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:45:41 #271
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107865350
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:58 schreef TwentyFourr het volgende:
trouwens, is het zo dat als je eenmaal in de periode zit dat het verdwenen is ( na 3 maanden ofzo) je ook ervoor kan kiezen om naar 5/10 mg per dag te gaan zodat je bijwerkingen afnemen, maar je huid nog steeds 'clean' blijft. Noem het maar onderhouden ofzoiets. Natuurlijk gaat de behandeling dan wel 2 of 3 jaar duren maargoed zolang je bijna geen bijwerkingen hebt is dit niet eens zo'n slechte optie. Ik ga het maandag maar even aan de derma vragen, moet toch vertellen dat ik sinds het laatste bezoek geen pil meer heb aangeraakt :{
wat kunnen jullie posters mij eigenlijk vertellen over de 'sweet spot' van de roa (de ideale dosering > hoogste aantal mg/dag waarop er geen of slechts hele milde bijwerkingen zijn)
pi_107896529
Zo, al een tijdje niets gepost. Ik zit nu dik 2 maanden aan de ROA 60 mg per dag.

Ik moet zeggen dat ik niet kan voorspellen / zeggen hoe het gaat. Soms heb ik er weinig last van maar is mijn hele huid in mijn gezicht wel nog rood, en soms heb ik mega uitbraken.

Op het moment heb ik een aantal ontstekingen, maar zijn mijn wangen vrij glad, maar wel nog hartstikke rood. Kan hier iets aan gedaan worden? 't zijn gewoon littekens van eerdere ontstekingen.

Bijwerkingen gaan als volgt: Droge lippen, droge ogen, en nu 2x een bloedneus gehad. Verder ook droge huid op mijn armen.

Ik heb eigenlijk als vervelendste bijwerking dat ik best last heb van stemmingswisselingen. Ik zit over vanalles te piekeren en dat is vreselijk.
MUSIC
pi_107897004
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:52 schreef k00pman het volgende:
Ik ga het de maand februari nog aanzien.

Dan zit ik ongeveer 100 dagen aan de roaccutane.
en ongeveer 70 dagen op 40mg per dag en 30 dagen 60 mg per dag.

Als er hierna geen verbetering is opgetreden dan stop ik..
Op 24 januari zat je 2 maanden aan de roa, nu 3 weken later 100 dagen, wanneer ben je precies begonnen??

Edit:

27 november begonnen afgeleid uit
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 12:37 schreef k00pman het volgende:
Ik ben nu 15 dagen onderweg en ben puist vrij. Drink veel water en heb soms
wat last van droge lippen ( maar goed tegen te smeren ), krijg een rood hoofd na het
douchen voor een paar uur en voel het een beetje branden me gezichtshuid als ik
fanatiek heb gesport... Maar verder geen idee of het puistvrije door de roa komt..
Ben nog maar net onderweg dus even afwachten:)
Je bent dus 77 dagen bezig, dan is het zo gek nog niet, duurde bij mij ook langer dan twee maanden. Hier ben je dus lang niet alleen in. Het is echt cruciaal dat je correcte informatie levert in dit soort gevallen.


quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:45 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

wat kunnen jullie posters mij eigenlijk vertellen over de 'sweet spot' van de roa (de ideale dosering > hoogste aantal mg/dag waarop er geen of slechts hele milde bijwerkingen zijn)
Verschilt echt enorm per persoon. Mag je dus voor jezelf bepalen :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Diabox op 12-02-2012 17:03:33 ]
pi_107897428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:45 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

wat kunnen jullie posters mij eigenlijk vertellen over de 'sweet spot' van de roa (de ideale dosering > hoogste aantal mg/dag waarop er geen of slechts hele milde bijwerkingen zijn)
Dat lijkt me afhankelijk van je gewicht. En sowieso zijn de bijwerkingen niet bij iedereen even erg, dus valt er moeilijk te stellen wat dan de ideale verhouding zou zijn tussen dosering en bijwerkingen.
pi_107897827
Ik ga binnenkort ook weer beginnen vermoed ik. Heb een korte, lichte kuur gehad vorig jaar die goed hielp. Daarna gestopt en het is weer helemaal terug (hoofdhuid vooral, gezicht amper). Ben het nu weer zat, dus ik ga weer een poging doen :P
Mocht je nou eigenlijk alcohol drinken als je roa gebruikt? :@
  zondag 12 februari 2012 @ 17:36:40 #276
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107898427
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:57 schreef Diabox het volgende:

[..]

Verschilt echt enorm per persoon. Mag je dus voor jezelf bepalen :)
nouja als mijn dermatoloog me mijn eigen dosis laat bepalen hihi ;) wil eerst maar even gaan naar 10 mg per dag ofzo.. om weer in het ritme te komen
pi_107900069
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:19 schreef Piles het volgende:
Ik ga binnenkort ook weer beginnen vermoed ik. Heb een korte, lichte kuur gehad vorig jaar die goed hielp. Daarna gestopt en het is weer helemaal terug (hoofdhuid vooral, gezicht amper). Ben het nu weer zat, dus ik ga weer een poging doen :P
Mocht je nou eigenlijk alcohol drinken als je roa gebruikt? :@
Ik doe, wanneer ik bijvoorbeeld op zaterdag een feestje heb, vrijdag rond 18:00 de laatste pil pakken. Dan stop ik even t/m zondag 15:00.. Dit heeft mijn derma mij als pit gegeven.
Ook is volgende week carnaval hier in Limburg. Dat betekend 5 dagen non stop alcohol drinken en mijn derma zei dat ik dan gewoon kon stoppen.
MUSIC
pi_107900105
Overigens stop ik niet wanneer ik weet dat ik maar 1 tot 4 pilsjes ga drinken.
MUSIC
pi_107904219
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:29 schreef Kokosnootkop het volgende:
Overigens stop ik niet wanneer ik weet dat ik maar 1 tot 4 pilsjes ga drinken.
Precies, met niet al te vele alcohol moet het allemaal prima kunnen denk ik. Ik neem maar het zekere voor het onzekere wat ook weer het voordeel heeft dat ik gewoon met de auto naar feestjes kan/ga :). Als ik moet kiezen tussen 2 biertjes of een uur fietsen...
pi_107906527
Ik neem sowieso een hele lage dosis Roa waarschijnlijk, dus dan komt het wel goed. Gewoon dagje stoppen als er gedronken wordt dus ^O^
pi_107910694
Ik verbaas me echt nog steeds over het feit dat ik direct 60 mg kreeg per dag. Slik het nog steeds, ik weeg 75 KG.
MUSIC
pi_107938672
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:02 schreef Kokosnootkop het volgende:
Ik verbaas me echt nog steeds over het feit dat ik direct 60 mg kreeg per dag. Slik het nog steeds, ik weeg 75 KG.
En verder nergens last van??
Ik slik 20 mg. (bij 54 kg) Wilde bij de dermatoloog voorstellen om naar 30 mg te gaan, maar laatste tijd erg last van stemmingswisselingen e.d.
Ophogen naar 30 mg durf ik zelf niet aan ;-). Dan maar wat langer aan de Roa, maar zo met 20 mg is het nog wel redelijk vol te houden.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:11:30 #283
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107940164
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:37 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

En verder nergens last van??
Ik slik 20 mg. (bij 54 kg) Wilde bij de dermatoloog voorstellen om naar 30 mg te gaan, maar laatste tijd erg last van stemmingswisselingen e.d.
Ophogen naar 30 mg durf ik zelf niet aan ;-). Dan maar wat langer aan de Roa, maar zo met 20 mg is het nog wel redelijk vol te houden.
Dat had ik ook ( bij 57 kilo ). Ophogen naar 30 was funest, nu slik ik helemaal niet weer. Ben wel in 1.5 maand 3 kilo aangekomen (geen zichtbaar vet ofzo).. doet me denken aan de reacties over roaccutane en groeistop ;(
pi_107940700
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:37 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

En verder nergens last van??
Ik slik 20 mg. (bij 54 kg) Wilde bij de dermatoloog voorstellen om naar 30 mg te gaan, maar laatste tijd erg last van stemmingswisselingen e.d.
Ophogen naar 30 mg durf ik zelf niet aan ;-). Dan maar wat langer aan de Roa, maar zo met 20 mg is het nog wel redelijk vol te houden.
jawel, ook stemmingswisselingen etc. ook droge lippen en 2x bloedneus gehad.
MUSIC
pi_107940713
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:11 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Dat had ik ook ( bij 57 kilo ). Ophogen naar 30 was funest, nu slik ik helemaal niet weer. Ben wel in 1.5 maand 3 kilo aangekomen (geen zichtbaar vet ofzo).. doet me denken aan de reacties over roaccutane en groeistop ;(
Hangt de groei in verband met roa? :O
MUSIC
  maandag 13 februari 2012 @ 19:57:26 #286
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107942262
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:23 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

Hangt de groei in verband met roa? :O
ja, er zijn meerdere gevallen bekend van het stoppen van de groei tijdens een roa behandeling. Zelfs in zulke mate dat er botveranderingen kunnen optreden mits je het voor een lange periode inneemt. ( dit staat ook in de bijsluiter :D ) Lekker spul hea :P
pi_107942389
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:23 schreef Kokosnootkop het volgende:

[..]

jawel, ook stemmingswisselingen etc. ook droge lippen en 2x bloedneus gehad.
Aha bloedneus. Dat had ik op oudjaarsdag in één keer, normaal nooit een bloedneus, nu stroomde er zoveel uit dat had ik nog nooit meegemaakt. Ook heb ik altijd een hele droge korsterige neus, snuiten helpt vaak niet. Soms smeer ik een zalfje in de neus om de harde stukken te verzachten, dan kan ik ook snuiten..

Stemmingswisselingen heb ik ook regelmatig. Soms heb ik gewoon echt geen zin in een avondje stappen/iets doen, terwijl ik dat vroeger nooit had.
pi_107951254
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:57 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

ja, er zijn meerdere gevallen bekend van het stoppen van de groei tijdens een roa behandeling. Zelfs in zulke mate dat er botveranderingen kunnen optreden mits je het voor een lange periode inneemt. ( dit staat ook in de bijsluiter :D ) Lekker spul hea :P
Pfoe dat vind ik wel heftig. Wordt dit wel ingehaald oid?... ik ben al niet lang. Ik ben net 1.70 , en 17 jaar.
MUSIC
pi_107951297
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:59 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Aha bloedneus. Dat had ik op oudjaarsdag in één keer, normaal nooit een bloedneus, nu stroomde er zoveel uit dat had ik nog nooit meegemaakt. Ook heb ik altijd een hele droge korsterige neus, snuiten helpt vaak niet. Soms smeer ik een zalfje in de neus om de harde stukken te verzachten, dan kan ik ook snuiten..

Stemmingswisselingen heb ik ook regelmatig. Soms heb ik gewoon echt geen zin in een avondje stappen/iets doen, terwijl ik dat vroeger nooit had.
herken ik beide.
MUSIC
pi_107964341
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:57 schreef Diabox het volgende:

[..]

Op 24 januari zat je 2 maanden aan de roa, nu 3 weken later 100 dagen, wanneer ben je precies begonnen??

Edit:

27 november begonnen afgeleid uit

[..]

Je bent dus 77 dagen bezig, dan is het zo gek nog niet, duurde bij mij ook langer dan twee maanden. Hier ben je dus lang niet alleen in. Het is echt cruciaal dat je correcte informatie levert in dit soort gevallen.

[..]

Verschilt echt enorm per persoon. Mag je dus voor jezelf bepalen :)
Je hebt het niet goed gelezen volgens mij:

Ben gestart op 25 november. Heb gemeld dat rond 24 januari 2 maandan aan de roa zat. Dus rond de 60 dagen en dat ik zat te twijfelen, maar het aan wou kijken tot eind februari. Als februari voorbij is, zit ik rond de 100 dagen. 70 dagen op 40mg per dag en 30 dagen 60 mg per dag ongeveer.
pi_107976765
Ah ja, verkeerd gelezen inderdaad.
pi_107984664
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:11 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Dat had ik ook ( bij 57 kilo ). Ophogen naar 30 was funest, nu slik ik helemaal niet weer. Ben wel in 1.5 maand 3 kilo aangekomen (geen zichtbaar vet ofzo).. doet me denken aan de reacties over roaccutane en groeistop ;(
hoe lang (en hoeveel) heb je geslikt? En hoe is het nu met je acné?
  woensdag 15 februari 2012 @ 00:33:25 #293
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_107994057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:23 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

hoe lang (en hoeveel) heb je geslikt? En hoe is het nu met je acné?
in totaal 2500 mg (van 6200) in 3/4 maanden. Acne is vrijwel weg, miss 1x per 1.5 week een puistje, maar als ik vervolgens 1 roa pil slik is hij binnen 2 dagen vervaagd tot rood plekje. De acne gaat trouwens wel terugkomen wss, dus daarom begin ik weer met 10mg/dag (of niet, geen idee nog eigenlijk, wel met derma afgesproken)
pi_108036335
Ik had vanacht voor mezelf besloten te stoppen. Mijn acne is alleen maar erger geworden.
En eerst kon ik er mee leven met m'n acne nu niet meer. Ik loop sinds 2 weken elke dag stage
en heb er zo veel moeite mee om er te komen.

Maar vanmorgen toch roa genomen.

Twijfel zo erg pfff...
pi_108039723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:10 schreef k00pman het volgende:
Ik had vanacht voor mezelf besloten te stoppen. Mijn acne is alleen maar erger geworden.
En eerst kon ik er mee leven met m'n acne nu niet meer. Ik loop sinds 2 weken elke dag stage
en heb er zo veel moeite mee om er te komen.

Maar vanmorgen toch roa genomen.

Twijfel zo erg pfff...
Je bent toch aangenomen op je stage? Dus dat betekent dat je kwaliteiten goed zijn. Als ze problemen hadden gehad met je acné, dan had je die stageplaats niet gekregen. Je persoonlijke kwaliteiten zullen dus goed naar voren zijn gekomen tijdens je sollicitatie gesprek en dat is het belangrijkste voor je hele stage!!
Ik heb ook stage gelopen op het hoogtepunt van mijn acné. Ik moest dagen lang gesprekken voeren met cliënten. 1 op1. Werd ik ook niet vrolijk van, vond het ook moeilijk om 's morgens weer mijn bed uit te komen en naar de stage te gaan (maar dit schuif ik op 1 van de bijwerkingen van de roa ;-) )Cliënten zeiden nooit wat tegen me en waren altijd vriendelijk. Als mensen je niet mogen ivm je acné, dan zijn ze bij mij al afgeschreven ;-). (maar mss ben ik daar wel te makkelijk in. haha)

Het is nu even niet anders, hou nog vol tot de Roa zijn werk gaat doen. Over een tijdje zul je blij zijn dat je door bent gegaan. (ik heb ook sterk getwijfeld om te stoppen, omdat ik me erg depri voel de laatste tijd,maar de Roa slaat wel aan. Ik heb dus besloten om me +/- een jaar k*t te voelen en na dit jaar, zonder acné, me weer relaxt te voelen. Beter dan dat ik nu stop en acné weer terug krijg e me voor "altijd" depri voel.

Volhouden dus =)
pi_108045284
Heb ook totaal niet het idee me collega's zoiets denken. Maar vind het gewoon zelf heel vervelend. Sommige mensen hebben het wel is over stemmingswisselingen. Ja dat is bij mij heel makkelijk. Is me huid rustig ben ik vrolijk, is me huid een hel ben ik niet vrolijk heel gemakkelijk.

Ene moment heb ik zoiets van, deal ermee nog 3 maanden. Andere moment heb ik zoiets van gewoon stoppen.. Maar ik probeer het vol te houden tot begin maart; dan moet er toch wel een lichte verbetering te zien zijn!
pi_108050733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:52 schreef k00pman het volgende:
Heb ook totaal niet het idee me collega's zoiets denken. Maar vind het gewoon zelf heel vervelend. Sommige mensen hebben het wel is over stemmingswisselingen. Ja dat is bij mij heel makkelijk. Is me huid rustig ben ik vrolijk, is me huid een hel ben ik niet vrolijk heel gemakkelijk.

Ene moment heb ik zoiets van, deal ermee nog 3 maanden. Andere moment heb ik zoiets van gewoon stoppen.. Maar ik probeer het vol te houden tot begin maart; dan moet er toch wel een lichte verbetering te zien zijn!
Pff. Wees blij met dat soort stemmingswisselingen ;) Ik ben zelfs depri als mijn huid goed is :P
Ik merk dat ik vandaag wel redelijk positief ben, terwijl ik eergisteren in een berhoorlijke dip zat en niks positiefs meer zag. ;) Doe mij jouw stemmingswisselingen.

Wanneer ben je voor het laatst bij de derma geweest? En wat zegt deze ervan? Lijkt me verstandig om naar dat advies te luisteren.
pi_108061663
Volgende week maar weer naar m'n dermatoloog, ik heb hele lichte acné nadat ik het vroeger dus gemiddeld had. Maar elk puistje wat er komt ( zijn er zo 1 a 2 per dag en zijn vervolgens weer weg na 2/3 dagen ) laat een klein rood vlekje na wat vervolgens een maand of 2 blijft zitten. Kortom, daar wil ik vanaf. Nu zijn er natuurlijk genoeg crèmes tegen littekens, maar ik wil graag de oorzaak aanpakken en niet het gevolg. Kan namelijk wel blijven smeren, maar dat maakt je huid ook verstopt. Omdat ik al een kuur heb gehad, wat anderhalf jaar lang goed werkte wil ik het zeker nog een keer doen. Maar ik vrees dat m'n nieuwe dermatoloog vindt dat ik me aanstel.

Iemand nog iets van advies om haar toch te overtuigen?

Ben overigens 20, dus vindt het wel tijd om gewoon er eindelijk eens vanaf te zijn.
pi_108071604
quote:
12s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:54 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

Pff. Wees blij met dat soort stemmingswisselingen ;) Ik ben zelfs depri als mijn huid goed is :P
Ik merk dat ik vandaag wel redelijk positief ben, terwijl ik eergisteren in een berhoorlijke dip zat en niks positiefs meer zag. ;) Doe mij jouw stemmingswisselingen.

Wanneer ben je voor het laatst bij de derma geweest? En wat zegt deze ervan? Lijkt me verstandig om naar dat advies te luisteren.
Ja eigenlijk heb ik de dermatoloog zelf nog maar 1 keer gezien. Dit was de eerste keer (eind november) de 2e keer ( eind december) was een vrouwelijke hulp (wel iemand die er verstand van heeft neem ik aan) en dit was eind januari ook zo (ook de laatste keer) deze zag toen dat er iets verergering was opgetreden, ik vertelde dat ik weinig last had van de bijwerkingen en dus verhoogde ze de dosis van 40mg naar 60 mg. Merk wel het verschil, huid is droger en voor de lippen werden droger door deze verhoging. Maar nog wel mee te leven opzich. Nu gewoon wachten tot begin maart.
pi_108082970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:52 schreef k00pman het volgende:
Heb ook totaal niet het idee me collega's zoiets denken. Maar vind het gewoon zelf heel vervelend. Sommige mensen hebben het wel is over stemmingswisselingen. Ja dat is bij mij heel makkelijk. Is me huid rustig ben ik vrolijk, is me huid een hel ben ik niet vrolijk heel gemakkelijk.

Ene moment heb ik zoiets van, deal ermee nog 3 maanden. Andere moment heb ik zoiets van gewoon stoppen.. Maar ik probeer het vol te houden tot begin maart; dan moet er toch wel een lichte verbetering te zien zijn!
Echt vervelend dat het bij jou nog niet werkt!
pi_108083097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Echt vervelend dat het bij jou nog niet werkt!
Niet werken zou een verademing zijn :P het feit dat het (stuk) erger is geworden vind ik vervelender haha.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')