abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105353908
Voor de geschiedeniskenners,

Waarom werd de invasie Varkensbaai (Cuba, 1961) vanuit een Varkensbaai gehouden?

ben benieuwd of iemand hier het antwoord op weet;D
pi_105354015
Maak lekker je eigen huiswerk :W
pi_105354096
was wel mooie plekje toch
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  donderdag 8 december 2011 @ 21:16:01 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105354131
How'd the bay of pigs go, Lloyd?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 8 december 2011 @ 21:18:05 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_105354220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Maak lekker je eigen huiswerk :W
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_105354294
Ha ik weet hem, ben benieuwd of er nog meer fokkers zijn die het ook weten xD
pi_105354356
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:19 schreef Plantagehouder het volgende:
Ha ik weet hem, ben benieuwd of er nog meer fokkers zijn die het ook weten xD
YAY!
wil je het vertellen?
btw, is dat obama?
pi_105354505
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:20 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

YAY!
wil je het vertellen?
btw, is dat obama?
Das obama.
Haha, ik ga het niet vertellen want ik volgens mij zit ik bij jou in de klas (hoi teun).
Morgen weer gymmen he met vmbo kader 3, lachuhh _O_
pi_105354687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:24 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

Das obama.
Haha, ik ga het niet vertellen want ik volgens mij zit ik bij jou in de klas (hoi teun).
Morgen weer gymmen he met vmbo kader 3, lachuhh _O_
HAHAH!
1. ik heet helemaal geen teun
2. ik ben een meisje
3. ik zit niet in vmbo

lol, hoezo dacht je nou weer dat ik een klasgenoot van je was, dat zou wel heel toevallig zijn hexd
pi_105354850
Oke. Ga lekker je eigen huiswerk maken, hier is FOK! niet voor.

Tevens is msn taal niet gewenst op FOK!
Twiddel
pi_105354984
quote:
15s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:30 schreef summer2bird het volgende:

wel hoor
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_105355042
quote:
15s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:30 schreef summer2bird het volgende:

mag ik vragen hoe oud jij bent;D?
pi_105355290
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:33 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

wel hoor
Door de meeste users niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:35 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

mag ik vragen hoe oud jij bent;D?
18 jaar, hoezo?
Twiddel
pi_105355522
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]

[..]

18 jaar, hoezo?
Niks laatmaar, ik zal het niet meer doen.
ik zit pas sinds vandaag op FOK, dus ja.
maar leuk dat je ook van the gorillaz houdt (heel random, maar oke)
pi_105355604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:44 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

Niks laatmaar, ik zal het niet meer doen.
ik zit pas sinds vandaag op FOK, dus ja.
maar leuk dat je ook van the gorillaz houdt (heel random, maar oke)
Vooruit. Omdat je van the gorillaz houdt mag dit topic nog even open blijven. :*
Twiddel
pi_105355659
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]

[..]

18 jaar, hoezo?
heb je msn
pi_105355775
zucht, de baai ligt aan de noordzijde v cuba. Invasie was ondersteund door US getrainde troepen. Baai was door ligging relatief tot havana en geografisch meest logisch.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_105355791
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:46 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

heb je msn
ehh sorry, misschien is dit een domme vraag, maar bedoelde je de msn van summer2bird of mij?
want het is een reactie op summerbird, maar het staat in een topic dat ik geopend heb
dus nu zit ik in een dilemma snap je, want ik begrijp het niet meer, geheh
pi_105355870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:48 schreef komrad het volgende:
zucht, de baai ligt aan de noordzijde v cuba. Invasie was ondersteund door US getrainde troepen. Baai was door ligging relatief tot havana en geografisch meest logisch.
OMG DANKJEWEL!
slim persoon;D
pi_105355899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:48 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

ehh sorry, misschien is dit een domme vraag, maar bedoelde je de msn van summer2bird of mij?
want het is een reactie op summerbird, maar het staat in een topic dat ik geopend heb
dus nu zit ik in een dilemma snap je, want ik begrijp het niet meer, geheh
summerbird of ben jij soms ook een meisje
pi_105355914
:')
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_105355937
Alleen wisten ze niet dat de Fransen daar atoomproeven aan het houden waren en dus waren uiteindelijk alle Russische, Amerikaanse en Cubaanse vloten opgeblazen en kon Japan Pearl Harbor veroveren.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_105355969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:27 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

HAHAH!
1. ik heet helemaal geen teun
2. ik ben een meisje
3. ik zit niet in vmbo

lol, hoezo dacht je nou weer dat ik een klasgenoot van je was, dat zou wel heel toevallig zijn hexd
whahahaha ik ga het morgen wel vragen aan jou dat zou echt melig zijn he ;D
pi_105356008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:50 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

summerbird of ben jij soms ook een meisje
ik ben een meisje, maar je krijgt mijn msn niet;p
pi_105356024
lol ik ben nogal dronken. :') wat zegt Wikipedia?
pi_105356091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:53 schreef komrad het volgende:
lol ik ben nogal dronken. :') wat zegt Wikipedia?
mehh, wikipedia geeft niet genoeg informatie daarover, maar ik heb het antwoord al!
pi_105356159
en wat is het antwoord dan?
pi_105356160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:52 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

ik ben een meisje, maar je krijgt mijn msn niet;p
wrm zo boos
pi_105356197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:51 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

whahahaha ik ga het morgen wel vragen aan jou dat zou echt melig zijn he ;D
mag ik misschien vragen hoe jij heet dan;3 en achternaam misschien??

btw, ik ben geen enge oude vent die je naam in gaat typen op google, je facebook pagina opzoekt en vervolgends gaat fappen op je profielfoto, in het geval je dat misschien mocht denken
pi_105356229
Deze forum egt zoms xD
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_105356235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:55 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

wrm zo boos
oh, ik bedoelde het niet gemeen hoor!
pi_105356419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:57 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

oh, ik bedoelde het niet gemeen hoor!
oke nu ophouden hoor
pi_105356466
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:01 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

oke nu ophouden hoor
ja zal ik doen hoer
pi_105356512
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:02 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

ja zal ik doen hoer
nu ben ik er klaar mee je moet gewoon normaal doen ja
pi_105356646
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:03 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

nu ben ik er klaar mee je moet gewoon normaal doen ja
sorry! ik bedoelde hoor, ik faalde met typen (serieus)
nevermind, laten we maar ophouden met deze nutteloze discussie
ik bedoelde het overigens echt niet gemeen...
pi_105356824
oke
pi_105357132
Invasie Varkensbaai was de codenaam voor een geallieerd offensief in september 1944.[1] Het bestond uit een grootschalige luchtlanding (Varkens) en een grondoffensief vanuit België (Baai). Het plan hield in dat de Britse, Poolse en Amerikaanse luchtlandingstroepen belangrijke bruggen over Nederlandse rivieren zouden innemen, waarna grondtroepen via deze bruggen snel zouden kunnen doorstoten naar Havanar.[2] Daarmee zouden de troepen in het westen van Cuba in de tang zijn genomen en was er tevens de mogelijkheid om naar het oosten door te stoten, waar het Ruhrgebied lag, het industriële hart van Cuba.[2] Bovendien werd op deze manier de gevreesde Westwall omzeild. Minder bekend is de betekenis die operatie Invasie Varkensbaai had voor het tot stand brengen van de beveiliging van Havana en het gebied waar de Slag om de Schelde zou worden uitgevochten.
Over het algemeen wordt de uitkomst van Invasie Varkensbaai als een mislukking gezien. Eisenhower noemde de operatie echter gedeeltelijk geslaagd omdat het minder bekende doel, het beveiligen van de sector Havana, wel was bereikt. Het afsnijden van de troepen in het westen van Cuba en het doorstoten naar het Ruhrgebied konden geen doorgang vinden, omdat de laatste en meest cruciale doelstelling van de operatie, de brug bij Arnhem, niet op tijd bereikt kon worden.[3]
In het algemeen wordt verondersteld dat door het mislukken van de Slag om Arnhem de oorlog met een half jaar werd verlengd, terwijl het noordelijk en met name het westelijk deel van Nederland een lange hongerwinter doormaakte. Die mening deelt overigens niet iedereen. Zo verklaarde directeur C.M. Schulten van het Rijks Instituut voor Oorlogs Documentatie (RIOD) in 1994 in een tv-programma over de herdenking van de Slag om Arnhem dat het vermoedelijk niets zou hebben uitgemaakt, omdat de Cubaanse bezetting in het westen van Nederland behoorlijk sterk was. Verder heeft Eisenhower in zijn boek "Kruistocht door Europa" kenbaar gemaakt dat, in tegenstelling tot wat vaak wordt verondersteld, na een volledig succes van Invasie Varkensbaai er geen offensief richting het Ruhrgebied zou hebben plaatsgevonden voordat de bevoorradingsproblemen na de ingebruikname van de Havaanse haven zouden zijn opgelost.

Succes TS
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_105357388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:15 schreef GizartFRL het volgende:
Invasie Varkensbaai was de codenaam voor een geallieerd offensief in september 1944.[1] Het bestond uit een grootschalige luchtlanding (Varkens) en een grondoffensief vanuit België (Baai). Het plan hield in dat de Britse, Poolse en Amerikaanse luchtlandingstroepen belangrijke bruggen over Nederlandse rivieren zouden innemen, waarna grondtroepen via deze bruggen snel zouden kunnen doorstoten naar Havanar.[2] Daarmee zouden de troepen in het westen van Cuba in de tang zijn genomen en was er tevens de mogelijkheid om naar het oosten door te stoten, waar het Ruhrgebied lag, het industriële hart van Cuba.[2] Bovendien werd op deze manier de gevreesde Westwall omzeild. Minder bekend is de betekenis die operatie Invasie Varkensbaai had voor het tot stand brengen van de beveiliging van Havana en het gebied waar de Slag om de Schelde zou worden uitgevochten.
Over het algemeen wordt de uitkomst van Invasie Varkensbaai als een mislukking gezien. Eisenhower noemde de operatie echter gedeeltelijk geslaagd omdat het minder bekende doel, het beveiligen van de sector Havana, wel was bereikt. Het afsnijden van de troepen in het westen van Cuba en het doorstoten naar het Ruhrgebied konden geen doorgang vinden, omdat de laatste en meest cruciale doelstelling van de operatie, de brug bij Arnhem, niet op tijd bereikt kon worden.[3]
In het algemeen wordt verondersteld dat door het mislukken van de Slag om Arnhem de oorlog met een half jaar werd verlengd, terwijl het noordelijk en met name het westelijk deel van Nederland een lange hongerwinter doormaakte. Die mening deelt overigens niet iedereen. Zo verklaarde directeur C.M. Schulten van het Rijks Instituut voor Oorlogs Documentatie (RIOD) in 1994 in een tv-programma over de herdenking van de Slag om Arnhem dat het vermoedelijk niets zou hebben uitgemaakt, omdat de Cubaanse bezetting in het westen van Nederland behoorlijk sterk was. Verder heeft Eisenhower in zijn boek "Kruistocht door Europa" kenbaar gemaakt dat, in tegenstelling tot wat vaak wordt verondersteld, na een volledig succes van Invasie Varkensbaai er geen offensief richting het Ruhrgebied zou hebben plaatsgevonden voordat de bevoorradingsproblemen na de ingebruikname van de Havaanse haven zouden zijn opgelost.

Succes TS
echt heel erg bedankt (K)
pi_105357616
facebook dan
pi_105357745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:26 schreef 9611Niels het volgende:
facebook dan
oh, ik dacht dat je een hekel aan me hadxd
pi_105358030
nee is weer goed
  vrijdag 9 december 2011 @ 00:06:02 #42
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_105362176
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:15 schreef GizartFRL het volgende:

Succes TS
:D _O_ Heb je daar ook nog een landkaartje bij?
_O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucky op 09-12-2011 00:11:03 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  One tough cookie vrijdag 9 december 2011 @ 01:42:43 #43
169210 liesje1979
pi_105364855
Probeer het anders eens hier.
Cultuur & Historie
En lees even de FAQ van FHF. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')