abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105424059
Solagratia, oh.. moeilijk lijkt me dat voor jullie .. dat je dan iets moet geven waarvan je vermoed dat t juist t eczeem opwekt... sterkte ermee

As: ik vind t wel duidelijk te zien.. heb je al ns menthol poeder gebruikt? dat helpt hier goed tegen de jeuk van eczeem, klinkt ms vreemd, maar mn oudste heeft die ervaring...
pi_105424125
Nee Cooki nog niet geprobeerd, we hebben er net wel vaseline lanette creme opgesmeerd. Morgen maar even op jacht naar menhol poeder.

Vroeger gebruikte ik zelf altijd babypoeder tegen de jeuk, is dat eigenlijk hetzelfde? :@ misschien wel een hele stomme vraag.
pi_105424386
babypoeder, ik weet dat niet As, t zal er vast op lijken.. heb je dat in huis? dan kun je dat ook proberen..
niet als je er al lanette op hebt zitten..
hoewel.. doe ns en dan graag n foto.. grapje
pi_105424484
As, ik hoop dat ik nu niet bemoeizuchtig overkom, maar ik zou die foto toch ff verwijderen omdat hij er helemaal naakt op staat. Je hebt van die gekken die internet afstruinen naar dit soort foto's... :{

Cooki, waar is je koekiemonster? :o
pi_105424605
Wij zijn terug van de Efteling en het was heerlijk! Maar net voelde dametje toch nog wat warm en ik dacht.. even tempen... 39,5 graden koorts :o Zo hoog heeft ze nog geen koorts gehad..

Nou heeft een kindje van haar groep op de opvang óf de 5e ziekte óf de 6e.. en symptomen van de 6e zijn dat ze ineens plotselinge hoge koorts hebben (tussen de 39 en 40,5) zonder verdere aanwijzing (geen keel- of oorpijn bijv.) en na 3 tot 5 dagen zakt de koorts en krijgen ze een rode uitslag.

Stiekem hoop k dat dat het is, want dat betekent dat het de 5e ziekte niet is... (want die is gevaarlijk nu voor mij, in het eerste trimester)..

Ik vind 39,5 wat hoog voor kiezen namelijk, of niet? Verder is ze gewoon lekker bij, dat scheelt...
pi_105424622
Nee niet nu Cooki, hij slaapt, maar het zou vast een grappig gezicht zijn :P

Je hebt gelijk Fannetje, ben soms een beetje naïef op dat gebied.
pi_105424642
dames, die poeder helpt idd tegen de jeuk, maar helpt niet bij het onderliggende probleem en laat zich zeker niet combineren met vetemulsie (die lanette) die je echtechtecht moet blijven smeren bij exceem. even goed inschatten dus. echte exceem moet je niet met poedertjes behandelen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105424648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:11 schreef Solagratia het volgende:
Vandaag mocht Amy een halve boterham en nu heeft ze eczeem :{ Op haar buikje, knieholtes, gezichtje. Sinds we gestopt waren met gluten en ze koemelkvrije voeding kreeg, had ze al geen eczeem meer. Ook niets gezien bij introductie van koemelk en nu weer eczeem.
-O-
pi_105424680
Oh en Sola, wat balen dat Amy nu lijkt te reageren op die halve boterham... toch glutenallergie dan denk ik... wel bijzonder dat ze dan van zo'n kleine verandering lijkt te reageren hè? :{

Overigens hebben we hier ook te maken gehad met eczeem, alleen op het gezicht. Het was het ergst in april/mei. Ik had een zalf gekregen van de kinderarts en daarmee leek het alleen maar erger te worden. Toen ik resoluut ben gestopt met de zalf was het binnen een week weg :+ En daarna heb ik het nooit meer teruggezien... ff foto zoeken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Fannetje op 10-12-2011 19:47:53 ]
pi_105424709
Bedankt Simmu. Ik hou het even in de gaten morgen en maandag, ga kijken of ik een afspraak kan maken bij de huisarts voor dinsdagochtend. Tot die tijd vogel ik even met poeder en zalf (niet te gelijk). En laat de huisarts even bepalen, zeker omdat ik zelf ook altijd plekjes en bultjes heb gehad.

Arme muppet, dat is wel hoog. Fijn dat ze er wel goed bij zit. En dat de Efteling leuk was.
pi_105424754
Ik vond het ook wel hoog ja... ook al hoef je voor koorts geen zetpil te geven, heb er net toch maar 1 gegeven.. nu nog even samen Bumba ;) kijken en dan straks haar bedje in..
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:43:10 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105424840
Hè bah Sola, balen zeg!

Oi Orea, arme muppet. Hopelijk is het de 6e ziekte :*
Fijn dat jullie een heerlijke dag hebben gehad!

En Yaro ook al uitslag... Jeutje arm kind. Jeuk is echt vreselijk :X

Hier ligt er eentje nu al een half uur in zijn peuterbed. Hij is nog wakker maar blijft wel keurig in het bed. Hij ligt wel verkeerd om nu. Gekke drol...
pi_105424842
@fannetje: cooki plaatje is ff weg, omdat ik hond/kat beslissing wil nemen op termijn, en ik vond ze schattig!

@orea: 39.5 vind ik persoonlijk ook hoog, maar iedere keer dat ik dat bij een dokter meldde waren ze niet onder de indruk.. ze vertelden dat t feit dát ze koorts hadden belangrijk was, de hoogte niet.. tot je boven de 40 kwam ofzo.. dus in de gaten houden (en zetpil, genoeg drinken etc), maar dat had je zelf allang bedacht.. sterkte ermee!

@simmu: ja eczeem moet idd serieus behandeld worden en lanette werkt voor vethouden enzo, ik noemde menthol omdat dat bij mn oudste helpt bij kleine jeukplekjes, vindt hij dan fijner dan steeds smeren... vethouden is idd beter ter preventie

en de combi poeder/lanette was een grapje ivm t pek-met-veren effect.. <insert sorry smiley>
pi_105424942
Jeuk is inderdaad vreselijk. Heb altijd last gehad van jeuk (klop af, ben nu al even jeuk vrij). Vroeger krabde ik net zolang tot het open lag, de pijn was beter te verdragen. Hopelijk krijgt Yaro daar geen last van.
Ik was juist zo blij dat hij er het eerste jaar helemaal geen last van heeft gehad, en nu ineens.
pi_105424970
Zo, Orea 39,5 is wel hoog ja! Ik las op internet dat 5e ziekte met lichte verhoging gepaard gaat, dus het eerder de 6e ziekte zijn toch? Ik hoop het :Y fijn dat ze wel gezellig is en dat jullie een leuke dat hebben gehad!

As, ik heb de uitslag gezien. Wat vervelend dat hij er last van heeft. Kan het misschien aan wasmiddel liggen ofzo?
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:46:07 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105424971
Ow Fee-nix, wat vindt Jesper van zijn nieuwe kamer?
pi_105425001
Klopt :Y en zetpil hoeft niet eens, tenzij ze last hebben van de koorts :) nou ja, afwachten maar.. ze zit nu prinsesheerlijk naast me in een romper, onder mijn bank-dekentje Bumba te kijken O+

Ik ben helemaal stuk van het vele lopen van vandaag :') :D
pi_105425037
Oh en jeuk, praat me er niet van :X jeuk is het ergste wat er is.. hier geen exceem ofzo, maar ik heb Puppp (zwangerschapsjeuk) gehad de laatste weken van muppets zwangerschap :X vre-se-lijk!
pi_105425042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:45 schreef As1981 het volgende:
Ik was juist zo blij dat hij er het eerste jaar helemaal geen last van heeft gehad, en nu ineens.
As, mn oudste heeft er in deze maanden ook veel meer last van... (in de zomer niet)
wat bij hem ook wel helpt: maillot aan zodat zn benen niet koud worden (hij heeft t voornamelijk op zn benen) en idd vethouden...
pi_105425082
Anne's eczeem op z'n toppunt:

Omdat we toen net begonnen waren met bijvoeding was het nogal een puzzel waar het van kwam... maar kennelijk lag het daar dus niet aan... nu eet ze alles en reageert nergens meer op.
pi_105425246
@ ow Orea, ik herinner me jouw fotos nog ja, wat erg was dat.. respect voor je doorzettingsvemogen, ook al kon je je buik er moeilijk afschillen...brrr..

oja over zetpil:ik doe dat bij koorts én als ik t idee heb dat hij pijn heeft.. ook al weet ik niet wat voor pijn.. dat is 1 x per maand 1 pil ofzo.. niet dat ik m volprop he..
mn vriend geeft t liever niet, maja.. soms mag ik mn zin, soms hij (ligt er aan wie er snachts uit moet bij krijsen etc)

@Fannetje, zo zielig is dat he... thomas had t niet in zn gezichtje.. lijkt me lastig om er van af te blijven voor Anne als t jeukt.. of viel dat mee?
pi_105425390
Ik geef best snel een zetpil.. als ik het idee heb dat Anne niet in haar hum is, vooral 's nachts, geef ik gerust een zetpil. En nu niet denken dat dat dagelijks is hoor... hooguit 2x per maand denk ik.

En wat betreft de jeuk, ze leek er gelukkig niet heel veel last van te hebben. Als ze heel moe was ging ze er wel aan krabben en dat was voor ons dan een teken om haar in bed te leggen ;)
pi_105425498
ravi heeft wel uitslag, maar geen jeuk eraan! daar ben ik erg blij mee. wel vermijd ik alles wat maar contectexceem zou kunnen veroorzaken. zeep, wasverzachters, dat soort dingetjes
pi_105425526
Wasmiddel zou kunnen Sola, dat was ook mijn eerste gedachten, maar we hebben het niet veranderd omdat hij er geen last van heeft. Ik ben zelf erg gevoelig voor wasmiddel en wasverzachter. Dat laatste hebben we er dan ook al uitgegooid. Nou ja we kijken het even aan.

Fijn dat ze nu nergens meer last van heeft fannetje.
pi_105425605
mag ik de kou (temperatuur) er nog even ingooien als mogelijke trigger?
of is dat bewezen onzin? ivm verschijnselen bij oudste, maar ms is dat gek toeval...
pi_105425649
och, alles kan een reactie veroorzaken. ik ben allergisch voor mijn eigen zweet! dus 's zomers of bij ziekte ben ik de pisang :'(
pi_105425773
meh.. simmu, das niet tof .. en voorkomen te zweten is ook bijkans onmogelijk.. wat rottig..
pi_105425795
Zou dat kunnen? Ik heb niet het vermoeden dat, dat het is. Het is begonnen in ons weekje weg. Dacht eerst dat het aan het chloor lag, misschien is het de trigger geweest. Vind het pas de laatste 3 dagen kouder worden.
pi_105425811
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:05 schreef Cooki het volgende:
meh.. simmu, das niet tof .. en voorkomen te zweten is ook bijkans onmogelijk.. wat rottig..
Ik doe er wel extra m'n best voor. Niet zweten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105425850
Zou goed kunnen hoor As... bij Anne kwam het juist opzetten toen het begin april ineens zo ontzettend warm was... dus misschien heeft het daar wel aan gelegen?
pi_105425874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:13 schreef Fee-nix het volgende:
Jesper ligt nu voor het eerst te slapen op z'n nieuwe kamertje! Hij vond het wel spannend allemaal volgens mij, want hij lag toch een herrie te maken toen hij er net in lag! Na een half uur ben ik bij hem gaan zitten en heb ik m geaaid tot ie in slaap viel (binnen 5 minuten :P). Nouja, ik had al verwacht dat het wennen zou zijn. En nu heeft ie tenminste nog zo'n twee maandjes de tijd om dit kamertje als zijn kamer te gaan zien, voordat de baby komt!
Fee-nix wat klinkt dat stoer en lief! En dat aaien, smelt! Ik ben benieuwd hoe t eerste nachtje gaat... vertel je morgen wel he?
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:08:01 #232
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105425887
Pfff balen Sola!!

Orea hoe vond Muppet de efteling?? razend benieuwd :D Heb je ook foto's??
En ohhh das idd flinke koorts... sneu! Heeft ze er last van?
5de ziekte hier al gehad... Ha vroeg of ze in aanraking was geweest met zwangeren (3 stuks in t eerste trimester week ervoor, besmettelijke periode)... maar hij wuifde daarna wel weg dat het gevaarlijk zou zijn... Heb het wel aan de desbetreffende dames doorgegeven...
Oona heeft nu 3x boven de 40 graden gehad (1x bij de meeting dus :') ) Echt sneu is dat... zo'n slap vaatdoekje...

Ohhh jeuk.. Kan ik ook over meepraten... (Al lijkt puppp me helemaal verschrikkelijk...)
Processierups kan ik heeeeeeeeeel slecht tegen.. Ooit in een flinke 'wolk' gestaan... ik werd GEK! Mijn hele benen open gekrabt :@
En na mijn keizersnee bleek ik zowel licht allergisch voor t jodium dat ze gebruikt hadden... Maar nog veel meer voor de morfinepomp.... JEUK!!

Oona heeft ook eczeem.. maar lijkt er gelukkig geen jeuk van te hebben
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105426377
Reilain, ik heb bloed laten prikken donderdag, het kan wel degelijk kwaad :) kans is klein, maar als ik het krijg, is er alsnog 9% kans (zoiets zei mijn HA) dat er iets gebeurd.. vind ik nog best groot!

Maar heb dus maar bloed laten prikken, want misschien heb ik het vroeger al gehad, dan is er niks aan de hand ;)

6e ziekte echter is onschuldig, en kan geen kwaad voor zwangeren..
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:20:15 #234
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105426433
Wat slecht eigenlijk dan dat mijn ha t zo wegwuifde terwijl Oona met 3 pril zwangeren in aanraking was geweest!
We'll have love aplenty
You and me
pi_105426499
Ik belde en de miep aan de telefoon zei dat het helemaal niet gevaarlijk was :D alleen rode hond. Terwijl de opvang mij belde met GGD protocol erbij! Ik heb e.e.a. nagezocht en een officiële klacht ingediend. Hoorde daarna van een collega dat er bij nog 2 zwangeren op het werk verkeerde info is gegeven, maar die hadden het voor waar aangenomen :X

Mijn huisarts heeft me teruggebeld en zei dat het inderdaad verkeerde info was die de telefoonmiep me gegeven had. En dat het goed was dat ik een klacht heb ingediend.. Maar slecht is het wel! Men verward vaak de 5e en de 6e ziekte..

Overigens heeft dik 60 tot 80 % al antistoffen omdat ze het vroeger al hebben gehad, misschien zijn ze daarom wat losser.. maar ik vind het kwalijk.. daarom ook bloed geprikt voor die anti stoffen. Als ik die heb, is er helemaal niks meer aan de hand :)
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:24:30 #236
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105426592
Das idd slecht!
Ik had alsnog ondanks dat de huisarts het wegwuifde het aan die 3 zwangeren vertelt... Eentje had al ooit laten prikken en het al ooit gehad.. en de anderen hielden andere kids goed in de gaten....
We'll have love aplenty
You and me
pi_105426603
Is inderdaad slecht dat die info zo wisselend wordt gegeven.
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:26:53 #238
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105426689
Jee dat gaat ineens weer snel hier :).

Solagratia wat zielig! En vervelend dat je het dan ook nog even moet blijven geven...

As ook naar. Bij mijn eczeem hielp teunisbloemolie dus erg goed.

Cooki, ja ik smelt ook altijd als hij in slaap valt door mijn ge-aai :). En al helemaal zo snel als vandaag. Bijna direct zie je dan die oogjes op half elf gaan... Ik vertel nog wel over het eerste nachtje! En als de kamer morgen helemaal af komt (met schilderijtjes en plankjes aan de muur) zal ik wat foto's in het kinderkamertopic zetten.

Asy volgens mij vindt Jesper zijn kamer wel leuk :). Hij loopt er blij te lachen als hij eventjes boven rondloopt in ieder geval!

Nou, hij ligt er nu weer in, ik hoor nog wel wat geklets. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat!
pi_105426902
Ik hoop voor een goede nacht Fee-nix
pi_105427358
Fee-nix, dat aaien vindt Anne ook heel fijn. Als ze hysterisch is omdat ik de kamer uit ga (faaaaaaase) en ik ga bij haar zitten en over haar wang aaien, slaapt ze zo! O+
pi_105427451
Toch een beetje papa/mama honger. Hier slaapt Yaro de afgelopen 3 nachten bij ons in bed. Wordt halverwege de nacht wakker, is niet meer te troosten. Tot je hem bij ons in bed leg, dan is het 1 aaitje, kijkt hij naar papa en naar mij en is hij vertrokken O+ .
Hopelijk is het een fase, en ondanks dat ik het helemaal niets vind en ik minder slaap (maar op dit moment beter slaap dan steeds er uit om hem te troosten), vind ik het zo gelukzalig dat hij zich zo vertrouwd voelt bij ons.
pi_105427842
Ja, fijn is dat hè As?
Anne heeft tot haar eerste verjaardag echt fantastisch geslapen, daarna is het helaas wel wat minder geworden... maar komt vast weer goed :Y
pi_105430114
Weet iemand hier hoe zo'n speelgoed draaischaal heet die ik laatst in een topic zag langskomen? Volgens mij heeft Pvoesss 'm... :?
pi_105430365
*poef* nu is het weg
pi_105430399
Ja, tnx! :Y
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:16:37 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105431817
Oke, en dan heb je een groot bed en wat doe je dan? Juist...
pi_105432126
oh .. te schattig! daar kun je zo n mooie serie van maken.. dat heeft Freecell toch ns gedaan met haar oudste? zo lief! O+

Fannetje: de bilibo staat hier ook op mn lijstje, tof ding!

[ Bericht 14% gewijzigd door -Caroline- op 10-12-2011 22:24:35 (bilibo info toegevoegd) ]
pi_105432163
harry O+ , blijkbaar ligt het heerlijk
pi_105432635
Een bilibo inderdaad :D O+
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:53:57 #250
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105433887
Bilibo check :D
Oona heeft een grote oranje en 6 kleintjes voor haar verjaardag gehad :D
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 10 december 2011 @ 23:04:29 #251
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105434390
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:31 schreef As1981 het volgende:
Ik hoop voor een goede nacht Fee-nix
Tot nu toe slaapt hij heerlijk :). Al vanaf een uur of 8. Dus ik heb goede hoop hoor :).

De bilibo hou ik ook in gedachten inderdaad. Vond m wel grappig en veelzijdig.
pi_105444191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:53 schreef Reilain het volgende:
Bilibo check :D
Oona heeft een grote oranje en 6 kleintjes voor haar verjaardag gehad :D
Bij de intertoys keken ze me aan: QUE? .... dus daar verkopen ze ze niet..
Reilain weet jij ms waar jouwes gekocht zijn?
anders ga ik voor online,kan natuurlijk ook! (verkoopadressen in link)

lief dagboek: 05.45 uur wakker, dreumes slaapt nog! t is een mooie dag :P

[ Bericht 5% gewijzigd door -Caroline- op 11-12-2011 06:24:50 (link toegevoegd) ]
  zondag 11 december 2011 @ 06:51:19 #253
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105444483
wij hebben hem online besteld..
een grote en de gamebox.... (6 kleintjes en de pixel..)
pixel ligt in de kast voor 'later'
We'll have love aplenty
You and me
pi_105444556
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 06:51 schreef Reilain het volgende:
wij hebben hem online besteld..
een grote en de gamebox.... (6 kleintjes en de pixel..)
pixel ligt in de kast voor 'later'
jah, ik heb nog ff gezocht en ik heb de gamebox en twee grote hier besteld O+
pi_105444782
Goedemorgen!

Gezellig nachtje, af en toe een handje in mijn haar of nek die mij aaide, dan een tevreden zucht, een wriemel en hij sliep weer (werd om 3:00 hysterisch wakker en raakte ons bed nog niet of sliep alweer, hihi)

En het was ook wel een fijne buffer tussen mij en de stervende zieke zwaan man :P
pi_105444924
Bilibo! Ik wil hem nog steeds voor de muppet, manlief vind het niet zo.Ik denk dat ik win :P

Wat een nacht :O om half 1 begon ze ontzettend te jammeren en te doen ;( ze dreef uit bed.. dus tussen ons in genomen, slaapzak maar uit (want wij hebben een wollen dekbed) en vervolgens tot 6 uur allerlei benen en voeten in mijn gezicht/nek/arm etc. gehad.. wat was ze onrustig en wat heb ik dus niet geslapen :O

Vanmorgen had ze nog steeds 38,6. Verder is ze wel oké, maar zo warm. We zouden vandaag met zijn 3-tjes een babykamer gaan ophalen, maar dat gaat M. nu alleen doen.. ondanks dat die ook best ziek is eigenlijk :') heerlijk zo'n ziekenboeg!

Nou ja, for what it's worth: goeiemorgen! 8-)
  zondag 11 december 2011 @ 08:51:52 #257
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105444937
wat een nachten zeg! Hier ook, half vijf was ze wakker en niet meer tukken. Volgens mij had enorme buikpijn. Ze liet me toch een partij scheten.
  zondag 11 december 2011 @ 09:14:01 #258
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105445026
hangt er wat in de lucht?
hier een redelijke nacht.......... tot 5 uur.... toen was ze wakker :O
We'll have love aplenty
You and me
pi_105445052
Hier in elk geval de babykamer halen maar afgezegd na een blik op M's hoofd net.. arm schaap. Die gaan we een ander keertje wel halen, ik ga hem vandaag niet in totaal 4 uur in de auto laten zitten ;) (bakwagen halen, babykamer halen, die afzetten thuis, bakwagen weer terugbrengen enzo..)

Kachel op standje hoog. Vitamientjes erbij. Ik ga mijn muppets maar eens verzorgen :') (en zelf straks even bijslapen...)
  zondag 11 december 2011 @ 09:50:35 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105445256
Aaah, ik ben niet de enige dreumesmama met een rampzalige nacht...
Eerst half uur met kind in peuterbed gelegen, teon ik wilde wegsluipen, hoorde ik: mama? Maar ik kon echt niet meer in dat bed blijven liggen wegens bekkenpijn, dus dan kind maar mee naar ons bed. Daar heeft hij nog bijna een uur liggen rotzooien en keten totdat ik het zo beu was dat ik hem terug in zijn bed gezet heb, waar hij 2 minuten keihard gegild heeft en daarna toch in slaap viel. Enige jammere was dat hij om 6 uur alweer 'wakker' was. Wel heeft hij daarna nog bijna 2 uurtjes bij ons in bed verder geslapen.
En nu zijn papa en dreumes naar de dierentuin en zit mama thuis te balen want ze had graag mee gewild...
pi_105445273
mijnes werd om 5 uur wakker, maar selene wilde nog slapen, dus die heeft hem snel de vormenstoof toegestopt :P
pi_105445293
Hup duik terug je bed in Asy ;)
pi_105446522
Ik zeg maar niks over slapen, want we hebben dr hier om 10.15 maar uit bed gehaald. Ze heeft nog even bij ons in bed gelegen.
*poef* nu is het weg
pi_105446685
oohhw, ze zet steeds meer stappen. Net liep ze een meter of 2. *O* *O* *O*
*poef* nu is het weg
  zondag 11 december 2011 @ 11:53:36 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105447181
kaatje, wat goed zeg! *O*

Orea, ik ga vanmiddag maar tegelijk met dreumes naar bed. Net even film afgekeken. Nou ja, af. Het einde bleek er niet op te staan. Heel irritant!

Op fb duiken allemaal superleuke foto's van mijn kaboutertje op O+
  zondag 11 december 2011 @ 13:17:54 #266
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105449741
Wat goed van je dochter KJ! *O*

Zo leuk he, als ze net beginnen met lopen. 't zijn net zombies dan, met die handjes, hihi. _O-

Mijn zombie:

Emma is eindelijk weer beter, ze had toch een longontsteking. Nou ja, hopelijk is dit de laatste winter dat ze er nog zo'n last van heeft en gaat het volgend jaar beter.
Ze was ook wat afgevallen maar eet nu weer voor 2 (voor 2 Emma's dan he, dus geen schribarende hoeveelheden :P ) dus dat gewicht zal ook wel weer bijtrekken.
Dank nog voor alle boterhammen eet-tips, ik was de wanhoop even nabij.
(Ze bleek gigantisch verstopt te zitten, dat is nu opgelost en ze is niet meer ziek dus inmiddels eet ze weer prima. Mits er salami op brood zit dan he. :')

En, zijn er al kerstballen of kerstbomen gesneuveld door nieuwsgierige dreumesjes? >:O

[ Bericht 5% gewijzigd door Keshet op 11-12-2011 13:28:54 ]
A grand adventure has begun.
pi_105450596
onbreekbare ballen hier. wel veel gangtijd :P voor 2 :X
  zondag 11 december 2011 @ 13:51:09 #268
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105450875
Luisteren: wat is dat? Ik heb al wel 10.000 keer gezegd dat dit niet mag......
pi_105450901
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:51 schreef becky27 het volgende:
[ afbeelding ]
:P
pi_105451408
quote:
[ afbeelding ]
Je kunt niet zeggen dat ze geen fantasie heeft :D
pi_105452222
Vanochtend de kerstboom afgemaakt (was gisteravond begonnen, maar had halverwege de lampjes echt geen puf meer), inclusief nieuwsgierige dreumes en nog nieuwsgieriger kat. Ik ben benieuwd hoe lang met name de onderste rij ballen blijft hangen.

Leuke foto becky :)

Geweldig die eerste stapjes he? Zodra ze die eerste stapjes gedaan hebben, en doorhebben hoe leuk het is om te lopen, gaat het elke dag beter. Ik merk aan Lars dat hij nu ook steeds sneller gaat lopen, en minder vaak overgaat op kruipen. (Alhoewel onder de tafel door kruipen nog steeds wel hilarisch is)
  zondag 11 december 2011 @ 14:43:17 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105452747
Oh Kaatje, wat leuk! Lopen is echt cool.
  zondag 11 december 2011 @ 14:47:13 #273
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105452906
Whehe Becky. Voor een toeschouwer is 't grappig maar ik kan me voorstellen dat jij 't wel zat bent ja.

Ach, als ze 18 past ze er niet meer in dus ergens tussen nu en dan houdt ze er vast wel mee op. Toch? :+ :*
A grand adventure has begun.
  zondag 11 december 2011 @ 14:51:52 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105453070
quote:
[ afbeelding ]
:D !
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 11 december 2011 @ 14:57:53 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105453323
KJ, wat geweldig dat ze loopt *O*

Becky, ze wil gewoon loodgieter worden later als ze groot is.... duidelijk :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 december 2011 @ 15:47:03 #276
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105455360
Hahahahahha Becky... ;) Briljante foto.... teminste ;) voor ons.. als je het al 385.291.001x gezegt hebt zal ie wat minder zijn!!

Ik ben vanmorgen mijn dreumes ook ff achterna gegaan... 5 uur op zondag?! pfff..
Sliep ze mooi van half 10 tot 12 O+ Heerlijk...en ik dus ook!

Oona in Biliboactie... Ze had ze zo om haar heen gelegd.... op het moment is het helemaal hot om ze naast elkaar op de salontafel te zetten en dan in elk bakje een diertje van de little people boerderij te leggen...

[ Bericht 21% gewijzigd door Reilain op 11-12-2011 16:06:11 ]
We'll have love aplenty
You and me
pi_105457801
Becky :D Ik vind het geweldig bedacht!!

Oona, wat kun je met die bilibo's doen? Ik ken het niet :P

Hier wel een goede nacht gehad! Kwart over 7 wakker, maar eigenlijk door broer die wakker werd en niet altijd stilletjes doet dan.
Vanmiddag zijn we naar de dierentuin geweest. Laatste keer was volgens mij in de zomer en wat merk je dan ineens weer een verschil bij Dyon die het natuurlijk weer helemaal leuk vond.
pi_105457896
Voor alle dames met moeilijke/slapeloze nachten :*

KJ ze loopt *O*

Becky leuk keukentje :) klimt ze er dan in de wasbak en kan ze er dan niet meer uit?

Onze kerstboom staat ook, maar geen glazen ballen en niet te veel ballen onderin. Gelukkig gaat ze er weinig aanzitten.
Heb vandaag eens een lijst gemaakt van woordjes die Femke al kan. Heb al meer dan 50 woorden verzameld.. :)
We hebben een slee gekocht, laat de sneeuw maar komen :')
  zondag 11 december 2011 @ 16:47:16 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105458002
Volgens mij is het succes van de bilibo vooral dat je er mee kunt doen wat je wilt, en dat het niet een bepaald doel heeft.

Net als een lege kartonnen doos, daarvan kun je ook een huis of een boot maken, of een fornuis...

Ze zijn alleen wat duurzamer dan een lege doos ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 december 2011 @ 17:04:21 #280
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105458741
Juist precies Leandra...
Oona vind nu vooral de kleintjes leuk... In de grote gooide ze altijd de ballenbak ballen... of ze hielt hem om de kop op haar koppie ;)
De kleintjes zijn nu vooral om te sorteren.. in bad giet ze ermee... stapelen... of tegen haar mond te houden en indanengeluidjes te maken, of kei hard door de gaatjes te gillen ;)
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 11 december 2011 @ 17:10:58 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105459027
Mss ga ik wel zo'n bikini vragen voor Aviva's tweede verjaardag. Klinkt als een leuk ding.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105459148
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 17:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Mss ga ik wel zo'n bikini vragen voor Aviva's tweede verjaardag. Klinkt als een leuk ding.
Ook leuk een bikini ;) :P

Ik snap de functie nu een beetje! Hier worden er vooral pannetjes en bakjes van het keukentje gebruikt, bijna dezelfde functie ;)
pi_105459594
KJ wat goed van je dametje!! *O*

Becky :D ik moest lachen :@ lekker eigenwijze drol heb je!

Ik denk dat ik morgen toch even de huisarts bel voor de uitslag die de muppet tussen haar beentjes heeft. Het zit echt op haar schaamlippen, is net een dikke plak rood met een soort blaasjes wat erop ligt :? het is niet open, ze heeft er ook geen extreme last van (eigenlijk helemaal niet?), maar het ziet er echt heel vurig en best heftig uit. Zit ook niet op /bij haar billen.

Misschien is het van de koorts die ze had, maar dan alleen daar :? lijkt me bijzonder... nou ja, maar even laten checken!
  zondag 11 december 2011 @ 18:56:42 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105462870
Ik zou het ook even na laten kijken Orea :Y
  zondag 11 december 2011 @ 18:58:09 #285
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105462940
Klinkt als een schimmeltje Orea....
We'll have love aplenty
You and me
pi_105463838
Dat zou zomaar kunnen, het wordt ook niet minder door Sudo momenteel.. Terwijl uitslag vaak na een nacht goed ingesmeerd te zijn (en niet te poepen) verminderd is..

Op dit moment gaat haar Baby Born met een noodgang door de kamer :X :D wat een klap steeds.. we laten haar voorlopig maar niet alleen met haar broertje of zusje als die geboren is straks :D
  zondag 11 december 2011 @ 19:21:56 #287
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105464052
Heeft Oona ook een keer gehad... zalfje en met 3 dagen was het weer weg!

Ohhhh smijtende dreumes... Hier vliegt ook ineens alles door de woonkamer...
We'll have love aplenty
You and me
pi_105465979
quote:
[ afbeelding ]
een troost; ik heb een soortgelijke foto, maar dan van selene die zich klem heeft gewerkt in der bed.

"even wachten schatje, mama pakt eerst beneden het fototoestel om hier een foto van te maken" :P

wb vliegend speelgoed; als het vliegt is het van mij. ik vrees dat ik behoorlijk intolerant ben voor dergelijke fratsen. mijnessen zijn allebei wel type "ik zoek grenzen :Y " dus (voor mijn gevoel en in mijn ervaring) hou ik ze vrij strak, want anders ontspoort de hele boel in zeg, 30 seconden :X
pi_105466110
Hmmm muppet gooit het niet echt door de kamer, ze sleept haar baby born van het bedje naar het potje en zet het er dan nogal hardhandig op :') vervolgens dondert pop eraf (dat is de klap, want zachtjes gaat het niet :')) en wordt dan wederom hardhandig weer op het potje gezet :P
  zondag 11 december 2011 @ 20:09:25 #290
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105466186
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:44 schreef Mereltje het volgende:
Becky leuk keukentje :) klimt ze er dan in de wasbak en kan ze er dan niet meer uit?
Nee andersom.
Stap 1: ze sloopt het wasbakje eruit
Stap 2: ze trekt het deurtje open
Stap 3: ze wurmt zich als een slangenmens door het gat
En tadaa!
pi_105466233
kan ze er ook zelf weer uitkomen?
pi_105466414
Ah, zo kan ik het beter zien, daar moet je je dan echt inwurmen :D
  zondag 11 december 2011 @ 20:18:03 #293
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105466574
Simmu, nee dan staat ze te jammeren dat ze er uit wil. Want er zelf uit klimmen is toch wel eng.

Mereltje, wat goed dat Femke zo praten, leuk is dat he. Noortje begint ook steeds meer 3/4 woordjes zinnen te zeggen als "papa puzzel maken" "mama waar ben je". Het is echt fijn dat ze steeds beter duidelijk kan maken wat ze wil.
pi_105468536
Ik vind dat praten toch wel zo geweldig! O+
Lars zegt nog niet zoveel, maar tegenwoordig is hij heel goed in "Dag dag!" zeggen. Nou ja, klinkt meer als "Dah dah", maar toch, hij bedoelt het goed. En als je hem dan in bed hebt gelegd, duimpje in de mond, lampje uit, etc.. dan hoor je net voordat je de deur dicht doet nog zo'n heel schattig "Dah dah" klinken... smeltmomentje!
Of als z'n 'zeedierenbromtol' (Ja ja, het bestaat, van V-tech, en eigenlijk is-ie best leuk) even geen aandacht krijgt, zegt dat ding ook "Dag dag!", en uiteraard antwoordt Lars dan ook netjes "Dah dah!".

Ik kan niet wachten tot zijn woordenschat wat groter wordt O+
pi_105468798
Haha.. en toen las ik het vraag en aanbod topic...
Die zeedierenbromtol is dus precies dat ding dat Cooki aanbiedt. :D Ik vind hem leuk. (Ok, die liedjes gaan je soms wel tegenstaan, maar da's met al dat soort dingen)
pi_105468958
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:18 schreef becky27 het volgende:
Simmu, nee dan staat ze te jammeren dat ze er uit wil. Want er zelf uit klimmen is toch wel eng.

Mereltje, wat goed dat Femke zo praten, leuk is dat he. Noortje begint ook steeds meer 3/4 woordjes zinnen te zeggen als "papa puzzel maken" "mama waar ben je". Het is echt fijn dat ze steeds beter duidelijk kan maken wat ze wil.
nja, wat ik dan zou doen: niet ingrijpen dmv haar dan eruit halen (redden). je klom er zelf in, klim er dan maar zelf uit. maar ja. ik zei al; ik ben in zulke dingen een beetje een harde lijn bikkel mama :@ :{
pi_105469312
Ik zou willen dat ik een beetje van jou weg had Simmu. Ik vind mezelf soms veels te soft. Ik geef veel te snel toe, kan niet tegen betraande oogjes of zachtjes gejammer... en volgens mij heeft Lars dat al feilloos door :(
Bij zijn vader is ie een stuk rustiger.
  zondag 11 december 2011 @ 21:06:58 #298
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105469361
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:00 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, wat ik dan zou doen: niet ingrijpen dmv haar dan eruit halen (redden). je klom er zelf in, klim er dan maar zelf uit. maar ja. ik zei al; ik ben in zulke dingen een beetje een harde lijn bikkel mama :@ :{
Ik kan dat niet, maar ben ook bang dat ze eruit valt. Ik vind het knap dat je het wel kan. Ik zou meer een harde lijn bikkelmama moeten zijn maar ja, dat ben ik helaas (nog) niet en papa is helemaal een zacht ei. Zodra Noortje lief doet tegen een knuffel (lees Pino) dan koopt papa die voor haar, ook al is het de dag NA sinterklaas.

Opvoeden is best nog moeilijk in dat opzicht. Wanneer mag iets wel en wanneer niet, hoe ga ik om met het op de stoelen/in een keuken/ op de tafel klimmen etc.
pi_105469770
met selene alleen kon ik het ook veel minder hoor :*
tis geboren uit noodzaak, maar in the end scheelt het wel een slok op de borrel (letterlijk :D )

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 11-12-2011 22:31:36 ]
pi_105473814
Kj wat goed van je meisje!

Noortje stiekem moest ik wel een beetje lachen!

Groeiende woordenschat? Check! Echt leuk! (morgen verder mini meldt zich weer...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')