SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SuperHarregarre voor plaatje
Maanvis Plaatje 2
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153208quote:
quote:Op donderdag 8 december 2011 12:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)K_ZAGREB-LYON__.html
Volhouden jongens... het was echt niet naar de 5e/6e man naast het doel die zei dat hij de bal moest loslatenquote:Een knipoog van Dinamo Zagreb-verdediger Domagoj Vida naar de Lyon-aanvaller Bafétimbi Gomis leidde op internet tot verdachtmakingen over omkoping.
quote:Onderzoek naar 'ongebruikelijk' duel Zagreb-Lyon
Olympique Lyon boekte woensdag een opzienbarend resultaat door Dinamo Zagreb in Kroatië met 7-1 te verslaan. Door die uitslag passeerde de Franse ploeg Ajax (dat met 3-0 verloor van Real Madrid) en overwintert in de Champions League. Het duel van Lyon zorgde echter ook voor veel gefronste wenkbrauwen en verdachtmakingen.
De Franse autoriteit voor wat online wedden betreft (ARJEL) kwam tot de conclusie dat het resultaat ongebruikelijk is in een sportieve wedstrijd. 'We zijn daarom een onderzoek gestart naar de juistheid van de uitslag', laat een woordvoerder van ARJEL weten. 'De resultaten moeten donderdag in de namiddag bekend zijn.'
Dinamo Zagreb nam in het duel met de Olympique Lyon een 1-0 voorsprong. Tussen de 45ste en de 75ste minuut boog de Franse ploeg de achterstand om in een 7-1 voordeel. Bij Studio Sport noemde analist Youri Mulder de wedstrijd minimaal verdacht en ook diverse Europese media maakten melding van enkele opvallende gebeurtenissen tijdens de controversiële wedstrijd.
Met name het gedrag van Zagreb-verdediger Domagoj Vida wekte verbazing. Bij de 5-1 van Olympique raapte Vida de bal uit het doel. Lyon-spits Bafetimbi Gomis probeerde hem het leder te ontfutselen en kreeg daarbij de volledige medewerking vergezeld van een knipoog en een opgestoken duim van de Dinamo-speler.
Hoogstens een mooie kerstkaart.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel zou Zagreb van Lyon krijgen denken jullie?
7-1 scores in de CL stinkt gewoon, en helemaal als dit toevallig de score moet zijn om door te gaan in een toernooi, het is gewoon afgesproken, Lyon betaald Zagreb onder de tafel door, Zagreb kon toch al niks winnen dus extra geld is voor zo`n club dan welkomquote:Op donderdag 8 december 2011 12:01 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
[..]
Volhouden jongens... het was echt niet naar de 5e/6e man naast het doel die zei dat hij de bal moest loslaten
6-1 was ook al voldoende en Valencia heeft vorige week nog met 7-0 van Genk gewonnen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
7-1 scores in de CL stinkt gewoon, en helemaal als dit toevallig de score moet zijn om door te gaan in een toernooi, het is gewoon afgesproken, Lyon betaald Zagreb onder de tafel door, Zagreb kon toch al niks winnen dus extra geld is voor zo`n club dan welkom
Maar dat waren geen scores die nodig waren om door te gaan op doelsaldo.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
6-1 was ook al voldoende en Valencia heeft vorige week nog met 7-0 van Genk gewonnen.
Ik zeg ook niet dat er niets gebeurd isquote:Op donderdag 8 december 2011 12:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
7-1 scores in de CL stinkt gewoon, en helemaal als dit toevallig de score moet zijn om door te gaan in een toernooi, het is gewoon afgesproken, Lyon betaald Zagreb onder de tafel door, Zagreb kon toch al niks winnen dus extra geld is voor zo`n club dan welkom
Dat is waar, maar het toont aan dat tegen een zwakke tegenstander er best 6 of meer in kunnen vliegen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:10 schreef Quisho het volgende:
[..]
Maar dat waren geen scores die nodig waren om door te gaan op doelsaldo.
Klopt. En PSV won in 2007 van Vitessequote:Op donderdag 8 december 2011 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het toont aan dat tegen een zwakke tegenstander er best 6 of meer in kunnen vliegen.
Manchester won volgens mij ook een aantal jaren terug met 8-2 oid van Roma?
Het gaat ook niet zozeer om het aantal doelpunten op zich. Als er 7 prachtig uitgespeelde aanvallen waren geweest, had ik nog m'n twijfels gehad.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het toont aan dat tegen een zwakke tegenstander er best 6 of meer in kunnen vliegen.
Manchester won volgens mij ook een aantal jaren terug met 8-2 oid van Roma?
Eerst te weinig geld hebben om de coach te ontslaan en nu kan het in eens wel.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo is het vreemd dat de coach ontslagen is?
Nou in hun verdediging ze hebben de corruptie van Marseille in de jaren '90 wel goed behandeld en hoge straffen uitgedeeld.quote:
Wat heeft het ontslag dan gekost?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:13 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Eerst te weinig geld hebben om de coach te ontslaan en nu kan het in eens wel.
Dat vind ik wel vreemd.
Dus je denkt hetzelfde over Utrecht - Ajax?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het gaat ook niet zozeer om het aantal doelpunten op zich. Als er 7 prachtig uitgespeelde aanvallen waren geweest, had ik nog m'n twijfels gehad.
Maar hier stapten verdedigers gewoon opzij. En de keeper had een paar ballen makkelijk kunnen pakken, maar valt gewoon om. Dan is het voor mij zo klaar als een klontje.
Het is absoluut verdacht, maar kunnen we nu eerlijk zijn dat Ajax of niet goed genoeg was of het zelf laten liggen twee maal tegen Lyon?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:13 schreef msnk het volgende:
UEFA
De Franse toezichthouder van het gokwezen kondigde donderdagochtend een onderzoek aan naar de uitslag van de wedstrijd tussen Dinamo Zagreb en Olympique Lyon (1-7).
''Maar wij waren toen al aan het uitzoeken of we iets richting de UEFA kunnen doen'', zegt een woordvoerder van Ajax. ''We kijken niet zozeer naar de twee fouten van de arbitrage in Amsterdam maar vooral naar de gebeurtenissen in Zagreb.''
quote:'Verontwaardiging bij Ajax resulteerde in verwoesting'
Ajax moest na een dramatische dag voor de club constateren dat de tweede ronde van de Champions League buiten bereik bleef. De Amsterdammers gingen in eigen huis met 3-0 onderuit tegen Real Madrid. VI.nl verzamelde de reacties in de Spaanse media.
'Ajax-coach Frank de Boer had voldoende redenen om woedend te zijn na de wedstrijd', meende AS, dat overigens ook van mening is dat er bij het duel Dinamo Zagreb-Olympique Lyon (1-7) verdachte dingen gebeurden.
'Twee doelpunten gestolen door de grensrechter en een ploeg die in de slotfase even agressief was als een perzik op siroop', vervolgt de Real Madrid-gezinde krant. 'Vanaf het moment dat Miralem Sulejmani de lat raakte werd het donker in Amsterdam. Olympique Lyon maakte op datzelfde moment zijn vierde treffer. Ajax werd er niet bloeddorstiger van. Integendeel: de ploeg verlamde volledig.'
'Ajax had te kampen met buitengewone tegenspoed', luidt de conclusie van El Pais. 'De eerste helft eindigde met twee ten onrechte afgekeurde goals en twee makkelijk weggegeven treffers aan Real. Met een getergd gezicht kon het na rust het tij niet keren. Ajax worstelde duidelijk met een gebrek aan hiërarchie in het team.'
'Zeker in de eerste helft liet Ajax zien over uitstekende balcontrole te beschikken, beïnvloed door coach Frank de Boer, een van de vertegenwoordigers van het totaalvoetbal: een product van de Nederlandse voetbalschool', was La Vanguardia te spreken over het spel van de Amsterdammers.
'Het verschil zat hem in de bite die Real Madrid wel had en Ajax niet. Geïllustreerd door de ragfijne passes van Kaká en Karim Benzema die naar de eerste twee doelpunten van Real leidden', vervolgt de krant. 'De moed die Ajax in de beginfase toonde, vervloog doordat twee zuivere goals werden afgekeurd. De verontwaardiging daarover resulteerde uiteindelijk in verwoesting.'
Wat heeft goed genoeg hiermee te maken?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:14 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Het is absoluut verdacht, maar kunnen we nu eerlijk zijn dat Ajax of niet goed genoeg was of het zelf laten liggen twee maal tegen Lyon?
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:17 schreef Quisho het volgende:
Ik vraag me af wat Real er trouwens van vindt.
ik moest lachenquote:Op donderdag 8 december 2011 12:17 schreef Quisho het volgende:
Ik vraag me af wat Real er trouwens van vindt.
Het is een toto gekquote:Op donderdag 8 december 2011 12:17 schreef macca728 het volgende:
gelukkig gaat een franse toezichthouder onderzoeken of er onregelmatigheden zijn gebeurd bij Zagreb-Lyon
lekker objectief allemaal
Lol. Nou ja misschien wel toch?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Alsof zij ook maar een fuck hierom geven.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)e-in-verwoesting.htmquote:Op donderdag 8 december 2011 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Alsof zij ook maar een fuck hierom geven.
Maar als we eerlijk zijn had Ajax ook twee doelpunten gisteren. Lyon en alles wat met Zagreb is erg verdacht, getuigen dat zelfs de spaanse media er ook melding van maakt. Duimpjes en tussen de 45ste en 75ste minuut (30minuten) 7 doelpunten maken (gem. 4 minuten per goal) , waar geloof ik van 3 of 4 in tien minuten.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:14 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Het is absoluut verdacht, maar kunnen we nu eerlijk zijn dat Ajax of niet goed genoeg was of het zelf laten liggen twee maal tegen Lyon?
quote:'Ajax verdiende meer dan deze nederlaag, maar kreeg het niet. Twee afgekeurde goals en wij benutten iedere kans die we krijgen', vervolgde de Portugees. 'Maar ons maakte het niet uit of Ajax of Lyon door zou gaan. We speelden onze eigen wedstrijd en ik denk dat we een uitstekende eerste helft hebben gespeeld.'
quote:Op donderdag 8 december 2011 12:18 schreef TheGOAT het volgende:
Lyon scoort 2 keer in 5 wedstrijden, vervolgens 7 keer binnen 30 minuten, jezusmiena
Zolang er geen sprake is van omkoping wel.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist wel toch. Voetbal in al zijn schoonheid wat mij betreft.
nee, maar dan ben ik ook niet neutraal he slimmerik.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:24 schreef mash_ het volgende:
[..]
ALs het bij feyenoord was vond je het zeker ook voetbal in al zijn schoonheid![]()
![]()
![]()
Het kan ook zo zijn dat de spelers van zagreb gewoon wilde dat Lyon de 2e ronde zou bereiken.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:25 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Zolang er geen sprake is van omkoping wel.
Als de spelers van Zagreb een statement wilde maken is dat heel zuur van Ajax, maar dat is iets waar je nooit iets tegen kan doen.
Ik heb het niet eens zozeer om de buitenspelgoals, maar puur om het scoreverloop.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:26 schreef HeatWave het volgende:
Mooi hoor, die feyenoorders die het nu opeens de schoonheid van het voetbal noemen, toen Wamberto uit buitenspel de winnende maakte moesten ALLE scheidsen ter wereld dood.
Hypocriet much?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |