abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105786002
Ik begrijp ook best dat mensen ziek of zwanger worden maar op het moment dat mijn kind er last van krijgt moet ik toch actie ondernemen vind ik.
Dank je livelink :*
Wat een heerlijk verhaal had je over die kerststukjes O+

Cool Sjeen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_105786301
Irritant zeg, met al die vervangers! Hier nog geen last van gehad, meikes juf is tnt altijd van de partij

Kleutermama's (en andere ervaringsdeskundigen) hoe reageren jullie kinderen als je zelf als mama komt helpen in de klas? Vandaag was het kerstbakjes maken bij meike in de klas, en ik mocht helpen, holladijee! Ging heel goed, tot het kerstbakje af was en ze buiten mochten spelen....de mama's mochten blijven. Meike hing constant aan mijn been. Dus ik stond bij de andere moeders en juffen met meike aan mijn been, me groen en geel te ergeren. Meike gewaarschuwd, dat ze nu moest gaan spelen, en anders zou ik weggaan. Ze bleef plakken, dus ik heb haar aan juf overhandigd en ben weggegaan, meike verdrietig natuurlijk....

Ik kreeg van juf naderhand complimenten voor mijn actie, ze vond het goed dat ik daadwerkelijk deed wat ik had gezegd, maar pfff leuk is anders hoor, kan maar beter thuis blijven de volgende keer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 19 december 2011 @ 20:18:03 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105786621
Ach nee, Karin. Daarvoor hoef je toch niet voortaan thuis te blijven. Het is voor Meike wat onwennig en waarschijnlijk ook verwarrend om haar moeder in zo'n dubbelrol te zien, maar ze wordt vanzelf ouder en ze leert er vast wel beter mee omgaan. En nu je het weet kun je het vooraf met haar bespreken en afspraken maken voor als het weer gebeurt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105786629
Nou ja, L. vind het geweldig als ik er ben om te helpen. Helemaal trots en dan wil ze ook het liefst alles doen wat ik doe. Ik vind dat best logisch eigenlijk?
  maandag 19 december 2011 @ 20:21:02 #155
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105786803
Leuk is het zeker niet,Karin....maar wel goed!
Volgende x gewoon weer meedoen en kijken wat Meike doet.

Ik ben wel eens juf geweest van 1 vd dames,dat was ook een bijzondere ervaring. mevrouw dacht namelijk dat ze alles mocht bepalen...pfff. Haar uitleggen dat ik even juf ben bla bla bla en dat zij ook een werkje moet kiezen. Na 2 uurtjes ging ze eeeeindelijk haar eigen gang en toen kwam natuurlijk haar egen juf terug vd tandarts....
pi_105787267
Karin, ik ben meegeweest op excursie, Chris en zij vriendje kunnen prima samen hun problemen oplossen, maar nu waren ik en de andere moeder mee. En allebei de jongens piepen bij ons als er iets was. Opeens konden ze het samen niet meer oplossen. Allebei hebben we zo weinig mogelijk ingegrepen en dat ging redelijk. Maar inderdaad anders dan gewenst..

Hier gelukkig nog geen inval gezien. Maandag en dinsdag is de stagiair(een toffe jongeman) extra. En vrijdag neemt een groep 6/7/8 juf standaard de klas over.
Als er bij de kleuters een juf uitvalt, en de montessori invallers in de regio zijn op, lossen ze dat het liefst op met een bovenbouwjuf/meester. En dan een reguliere invaller voor de hogere klas. Die redden zich toch beter zelfstandig met de methodiek..
Maar lijkt me naar als je kind door allerlei invallers, niet in hun ritme kunnen komen..

Kp, hier ook muiterij. Ik geef mijn zwangerschap maar de schuld. Naast een de drukte van de feestdagen.. Hopen dat het in januari beter gaat..
pi_105787736
Juf van meike zei ook al dat sommige kinderen echt zo anders zijn als moeder erbij is, zo jammer, ik hoor altijd zulke leuke verhalen, en dan laat ze zo'n andere meike zien. Ik hoop dat ze ervan heeft geleerd. Ik zou nog een keer een ochtendje meedraaien in de klas....ik wacht er nog maar een poosje mee geloof ik... Wel jammer hoor, het was zo leuk in het begin, en dan hou je er zo'n rotgevoel aan over. En ze is zo'n lieverd.... Gelukkig is het bijna vakantie....ze is eraan toe
  maandag 19 december 2011 @ 20:46:35 #158
37150 livelink
pi_105788429
Ik denk dat je het nu wel wat te zwaar opneemt, Karin.
En het ging toch ook hardstikke goed. Kun je de volgende keer niet gewoon binnen blijven als de kinderen buiten gaan spelen. Of meteen naar huis gaan als het knutselen is afgelopen?
pi_105788641
Ik ben het met livelink eens. Wat was het doel van het op het schoolplein blijven na het helpen?
  Licht Ontvlambaar maandag 19 december 2011 @ 20:50:02 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105788695
Och Karin, dat wordt vanzelf minder, echt ;) Isa zit nu inmiddels niet meer continu aan mijn been gelijmd. Alleen op het moment dat we nog niet begonnen zijn en als ik wegga :P Ik ga overigens bewust nietmee met schoolreisje, maar voor de rest helpt ik best vaak in de klas en met uitjes.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105789955
Karin daarom heb ik het tot nu toe niet aangedurft om me aan te melden voor iets bij mijn dochter in de klas :@ Geen tips dus van mij...

Sjeen wat leuk zeg snorkelen! Nooit aan gedacht als kinderhobby, maar erg leuk.

Pff hier iets bedenken voor het kerstdiner... Eigenlijk wil ik iets leuks maken, maar vrees dat de kinderen blijer worden van kaasblokjes en knakworstcroissantjes :') Ik denk dat we maar rolletjes met gerookte kip/komkommer/[paprika en roomkaas gaan maken. Zullen de meeste kinderen ook wel lusten toch?
pi_105790054
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 20:49 schreef snoopy het volgende:
Ik ben het met livelink eens. Wat was het doel van het op het schoolplein blijven na het helpen?
Geen idee eigenlijk. We kregen nog koffie enz. De andere moeders zijn de rest van de middag gebleven, gewoon gezellig denk ik? Dat is het ook hoor, ik zou helpen met de kerstbakjes, en dat ging heel goed, toen plakte ze helemaal niet, meike mag graag weten waar ze aan toe is, ze rekende er niet op dat ik langer zou blijven en raakt dan in de war. Denk ik.

Maar ook dat moet ze leren, er gebeuren nu eenmaal dingen waar je niet op had gerekend, het kan best eens anders lopen. Maar wel moeilijk hoor, om dat door haar ogen te zien. Ze zijn ook nog maar zo klein natuurlijk.

Thanks voor de reacties, het is al fijn om het even te kunnen spuien.
pi_105790085
We gaan hier voor mini-kipsate. 3 stukje vlees op een kleine prikker. Net zo'n hapje voor een kleuter.
pi_105790151
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:11 schreef Deepfreeze het volgende:
We gaan hier voor mini-kipsate. 3 stukje vlees op een kleine prikker. Net zo'n hapje voor een kleuter.
Ik heb eigenlijk geen idee of ze iets op kunnen warmen op school bij ons... vandaar dat we lekker makkelijk wat kouds gekozen hebben :@
  Licht Ontvlambaar maandag 19 december 2011 @ 21:14:06 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105790245
Ow ja, dat moet ook nog... Mini sandwiches hier, hagelslag, roomkaas met komkommer, boterhamworst met ketchup (favoriet van Isa), kaas met jam, paté oid.
  maandag 19 december 2011 @ 21:14:28 #166
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105790274
Ik zag laatst een leuke kerst eet iets...

Geloof dat een stukje brownie,aardbei (alias kerstmuts) en toefje slagroom erop.In de allerhande???

Ik mag wortels en een fles siroop meenemen,ook lekker!
pi_105790299
Oh en vandaag naar de oogarts geweest en haar ogen zijn zo'n 20% vooruit gegaan *O* Niet dat de sterkte anders wordt, dat gebeurt pas als ze groeien begreep ik van de arts :? Ze zag nu in ieder geval met bril de bovenste 3 regels van de oogmetingkaart! Vorige keer was de bovenste zonder bril volledig onleesbaar. En we moeten gaan plakken. 5 uur per dag maar liefst. We beginnen maar in de kerstvakantie dan kan ze er rustig aan wennen :{
  maandag 19 december 2011 @ 21:16:03 #168
37150 livelink
pi_105790378
Ik heb dat ook wel eens gemaakt, Stiemie. Er werd niet zoveel van gegeten, eerlijk gezegd.
Tja, als je moet concurreren met knakworstjes, pannekoek en fruitspiesjes.

Dit jaar heb ik het aan Katja overgelaten. De lijsten hingen op de deur en ik heb haar gezegd dat ze zelf mocht kiezen wat ze wil en dat op de lijst moet zetten, maar dat ze wel in de gaten moet houden dat andere kinderen niet hetzelfde doen.
Ik geloof dat het worst-kaasspiesjes zijn geworden.
pi_105790485
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

Geloof dat een stukje brownie,aardbei (alias kerstmuts) en toefje slagroom erop.In de allerhande???

Deze?
  maandag 19 december 2011 @ 21:19:16 #170
37150 livelink
pi_105790588
Die is wel heel leuk! Maar bij ons moet het wel hartig zijn. Die brownie zou wat dat betreft niet helemaal door de ballotage komen vrees ik.
pi_105790654
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

Deze bedoel je?

Ik ga dit maken:

pi_105790739
Stiemie *O* Voor de ogen!
pi_105790873
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:16 schreef livelink het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gemaakt, Stiemie. Er werd niet zoveel van gegeten, eerlijk gezegd.
Tja, als je moet concurreren met knakworstjes, pannekoek en fruitspiesjes.
Hmm da's niet echt een aanmoediging... Zal ik dan maar pannenkoekenspiesjes doen? Als in drie opgerolde stukjes pannenkoek met andere vulling op een sateprikker? Knakworsten durf ik niet zo goed aan gezien het aantal moslim-kindjes in de klas...
  maandag 19 december 2011 @ 21:23:54 #174
37150 livelink
pi_105790941
Stiemie, ik snap het verhaal niet helemaal van de oogmeting. Ziet ze nou met bril 20% beter dan zonder bril?
pi_105790990
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:23 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hmm da's niet echt een aanmoediging... Zal ik dan maar pannenkoekenspiesjes doen? Als in drie opgerolde stukjes pannenkoek met andere vulling op een sateprikker? Knakworsten durf ik niet zo goed aan gezien het aantal moslim-kindjes in de klas...
Ik heb kipworstjes gekocht :Y)
pi_105791112
- t ging alweer over wat anders - :D

[ Bericht 28% gewijzigd door -Caroline- op 19-12-2011 21:37:33 ]
pi_105791188
:Y Met haar bril ziet ze (ondanks dat hij niet de volledige juiste sterkte is om het oog te stimuleren) nu 20% beter. Dat wil zeggen dat haar eigen slechte oog nu aan het werk gezet wordt. Ik snap het ook niet helemaal :@ maar de arts was er erg tevreden over omdat deze aanpak werkt voor haar ogen dus ik was erg blij. Overigens dubbel blij want kleine zus blijkt de oogafwijking niet te hebben. Al is het wel moeilijk om daar enthousiast over te zijn als beide meiden erbij zijn natuurlijk ;)
  maandag 19 december 2011 @ 21:27:59 #178
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105791249
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:17 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Ja!
pi_105791254
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 21:24 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik heb kipworstjes gekocht :Y)
Ah da's ook een optie natuurljk!
  maandag 19 december 2011 @ 21:29:22 #180
37150 livelink
pi_105791368
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:23 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ach weet je, aan de andere kant moeten kinderen ook andere dingen leren eten. Ik zou gewoon wel die rolletjes maken en dan gewoon een bescheiden hoeveelheid. Scheelt ook weer werk.

Wow, Snoopy! Dat ziet er leuk uit zo. Dat het oog ook wat wil vergeet ik altijd volkomen, maar het maakt het eten al meteen een stuk leuker. Ik ga eens kijken of ik nog iets kerstigs kan fabrieken van worst-kaasspiesjes ;)
pi_105791394
Rundknakworstjes!
Die brownies!! Ziet er super uit!

Hier laten ze geloof ik patatjes aanrukken voor de kleuters. We hoeven zelf niks te maken.

Goed zeg stiemie, van de oogjes!!! Kan het ook nog overgaan?
pi_105791489
Ja nou ja, en als het halal zou moeten zijn geef ik het op. M. Heeft natuurlijk weer allergie-issues dus dan eten die paar kindjes maar een van de andere gerechten. Er is zooooooveel dus dat komt wel goed :)
pi_105791601
Echt overgaan denk ik niet hoor. Ik heb zelf nog +4 maar ben ook met meer begonnen. Maar vroeger was de aanpak anders dan nu dus ik blijf hopen. Als ze een lagere sterkte krijgt is dat natuurlijk ook heel fijn!

Lusten jullie kinderen stoofperen? Die vinden ze hier lekker en dat kan ik natuurlijk ook als supergezond toetje maken!
pi_105791727
Stoofperen? Geen idee, nog niet geprobeerd maar als je eigen kinderen het lekker vinden is het zeker een optie!
pi_105791817
Nou ja ze hebben net een gezond eten projectje achter de rug dus dan lijkt dit me wel gezond ;) Hmm valt het op dat iets kiezen niet mijn sterkste kant is :@
  maandag 19 december 2011 @ 21:56:17 #186
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105793339
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Ach weet je, aan de andere kant moeten kinderen ook andere dingen leren eten. Ik zou gewoon wel die rolletjes maken en dan gewoon een bescheiden hoeveelheid. Scheelt ook weer werk.

Sommige kinderen (tja, wel een minderheid) houden zelfs meer van hartig dan van zoet (mijn oudste bijvoorbeeld), dus dan is het wel fijn dat er ook eens wat lekkers voor hen tussen zit!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105794187
Hier ook zo'n hele waslijst aan dingen waar je uit kon kiezen...
Ik maak morgenavond alvast een lading mini quiches (muffin fomaat)... 1x het bakblik van 12 stuks vol... Lust vast toch niet de hele klas, en anders snijden ze ze maar doormidden dan is er precies genoeg voor iedereen...
Vast toch veeeeeel te veel eten.

Ouders konden maaltijd bonnen kopen voor een kerstmaaltijd in de hal... Dus t_igger en ik eten woensdag avond erwtensoep.
pi_105795255
Mini quiches! Ideaal... even gezocht en het worden dus mini quiches met paprika en mais. Lekker zoet en toch groentes erin. En vegetarisch dus geen gedoe met "wat voor vlees is dit?"

http://www.jannekes.nl/hartigetaart/miniquichesmaispaprika.htm
pi_105795730
Haha die van ons worden met doperwtjes en zalm. En met soja room en zonder kaas ivm 2 koemelk allergie kindjes in de klas.
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2011 @ 06:28:30 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105807629
o ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben :D
dat gezeur van; dit mag niet, dat mag niet en een enorme hoeveelheid eten die naderhand gewoon in een vuilniszak geveegd wordt, terwijl op loopafstand een daklozenopvang van het leger des heils is.
ik heb me daar jarenlang aan geergerd en er ook wat van gezegd, maar daar is nooit op gereageerd.
L heeft vrijdag jaarsluiting en ze gaan met de hele klas iets te eten regelen.
L wil chocoladefondue mee. dus nu staat er een chocoladsmeltpannetje, stokjes en smeltchocola klaar. een ander groepje regelt fruit en weer een ander groepje marshmellows enz.
hoe komtie er bij, chocoladefondue om half 9 's ochtends, ik moet er niet aan denken :X
pi_105807716
Hier gelukkig geen kerstfreest. Ze hebben kerst ontbijt, maar georganiseerd met het LEger des Heils.

gesprekken over oudste gehad op school, zit op goede niveau, moet wel er voor werken maar ze zien hem stralen. Nu even goed laten ontspannen in de vakanite, een zieke opa en scheiding zijn niet echt goed voor een 12 jarige
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 december 2011 @ 06:45:37 #192
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_105807727
Hier hebben ze lootjes getrokken en ieder kind neemt een klein cadeautje mee voor degene die hij getrokken heeft.

Christan heeft zijn beste vriend geloot :D Die is dol op Lego en boogschieten dus hij krijgt een Legosetje met een extra boogschieter (uit eigen collectie) :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 december 2011 @ 07:03:35 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105807815
Oudste moet juist iets meenemen hier, de andere twee hoef ik niks aan te doen. Heeel fijn!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105807858
Klinkt fijn zeg als je niks hoeft mee te nemen, al valt het (nu ik eenmaal iets gekozen heb om te maken ;) ) wel mee om te doen.

Het kerstdiner is hier 's avonds van 18 tot 19 uur. De ouders brengen de kinderen naar de klas waar ze dan eten en de kleuterouders wachten dan op school. Dus daar "moet" je ook nog hapjes voor maken. Vrijdag is dan een kerstviering van school in de kerk. Ben benieuwd wat mijn meiske daarvan vindt want ze is nog nooit in een kerk-in-bedrijf geweest.
  dinsdag 20 december 2011 @ 07:34:07 #195
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105808002
Het is gewoon zelf al zo druk. Al dat extra gedoe is deze tijd gewoon niet fijn. ;) op de basisschool etennze al jaren stamppotbuffet wat aangeleverd wordt door ouders die een restaurantketenformuleding hebben. Da's wel heel luxe hoor. Laatste schooldag pannekoeken en met kerst stamppot. En niet lullig ook :o anders deden ze dat 's avonds, nu is er een andere directeur en eten ze tussen de middag. Op woensdag gaan de kinderen hapjes maken met een ouder op school, voor 's avonds. Haske leuk!

Bij oudste werken ze voor het goede doel. Volgens mij hebben ze een soort etensquiz dit jaar. Vorig jaar hadden ze een ontbijt waar je dan voor moest betalen. De jongsten moeten vrijdag nog een halve dag en wat oudste allemaal moet weet ik niet. Kan nooit lang zijn. En dan vrijdagmiddag parkeer ik de hele boel voor een film, in pyama, met de open haard aan. En mijzelf ook. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 20 december 2011 @ 07:47:54 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105808083
Even iets heel anders: een vraag voor de juffen denk ik. Wat is de reden om dingen 'anders' te noemen dan gebruikelijk? Ik zie een spellingbriefje liggen waar op staat:vervoegen naar de tijd van toen. Waarom niet gewoon: voltooid verleden tijd? Of is dit alleen bij ons op school?

Ik verbaas me daar al langer over. Net-als-woorden, en ik weet even verder geen voorbeeld. Lijkt me zo verwarrend? Maar ik heb er duidelijk geen verstand van, dus daarom de oprechte vraag wat de reden daarvoor is ( we hebben het over groep 7)

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 20-12-2011 07:58:37 ]
pi_105808158
jip&janneke-taal ivm nieuwe generatie pabo-juffen/meesters die t zelf ook moeilijk vinden? :X
hier staat er nog heel ouderwets v.v.t. boven :Y
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 december 2011 @ 08:48:10 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105808742
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 07:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Even iets heel anders: een vraag voor de juffen denk ik. Wat is de reden om dingen 'anders' te noemen dan gebruikelijk? Ik zie een spellingbriefje liggen waar op staat:vervoegen naar de tijd van toen. Waarom niet gewoon: voltooid verleden tijd? Of is dit alleen bij ons op school?

Ik verbaas me daar al langer over. Net-als-woorden, en ik weet even verder geen voorbeeld. Lijkt me zo verwarrend? Maar ik heb er duidelijk geen verstand van, dus daarom de oprechte vraag wat de reden daarvoor is ( we hebben het over groep 7)
Ik vond het al lastig om te wennen aan 'erbij' en 'eraf', het wordt dus nog lastiger :P

Livelink, ik ga me ook arm kopen aan snorkelspul ;) Nee, zonder gekheid... we zijn verwezen naar een zaak hier net over de grens. Waar ze schijnbaar echt de moeite nemen om duikmasker, snorkel en vinnen goed te passen en op het kind uit te zoeken, zeg maar. Meisje waar Isa nu samen mee snorkelt, was ongeveer 60 euro kwijt voor een eerste set. Nu weet ik niet hoe snel dat gaat, maar ik vond het nog vrij acceptabel. Het is geen paard zo ;)
  dinsdag 20 december 2011 @ 08:59:23 #199
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105808886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 07:34 schreef debuurvrouw het volgende:
En dan vrijdagmiddag parkeer ik de hele boel voor een film, in pyama, met de open haard aan. En mijzelf ook. :P
Oh, wat heeeeeerlijk! O+
Thies is (ook?) zo dol op een pyjamadagje...

Over dat tijd-van-toen en -net-als-woorden (synoniemen?), mij niet bekend. Ik weet wel dat er methoden zijn die doe-woorden gebruiken ipv werkwoorden. Ik ben daar nooit zo voor. Noem het beestje bij de naam. Doe ik bij mijn eigen zoon ook altijd.
'Erbij' en 'eraf' heb ik indertijd erg aan moeten wennen, maar dat is inmiddels zo ingesleten dat ik + en - gek vind klinkten. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:03:42 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105808960
Ah fijn, ik ben dus niet gek! :P (of althans, niet gekker dan verwacht :+). Ik ben ook erg voor het gewoon noemen zoals het heet. Het is uit de methode 'Taaljournaal'

Ja, pyamadagen zijn echt favoriet. En ze zijn zooooo moe. Moest ze alweer uit bed trekken vanochtend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')