abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105560282
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan is Paul niet je man. Die wil het immers federaal strafbaar maken.
Ik b en mijn eigen man, maar wat je zegt klopt niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_105560333
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik b en mijn eigen man, maar wat je zegt klopt niet.
Ja, absoluut wel, hij heeft zelfs wetten ingediend om het federaal strafbaar te stellen.
pi_105560480
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, absoluut wel, hij heeft zelfs wetten ingediend om het federaal strafbaar te stellen.
Nou, dat wist ik niet, en ik zou het niet goed vinden, maar ik neem zoiets natuurlijk niet aan zonder bron. :)
pi_105560521
Zoek maar op Google, ik zitnu op tablet, life begins at conception, paul, law.
pi_105560770
Bedoel je de Sanctity of Life Act?

Ik ben geen jurist, misschien dat iemand kan ophelderen wat dit precies zou bewerkstelligen? Een herroeping van Roe v. Wade en daarmee een de facto verbod op abortus?
  woensdag 14 december 2011 @ 00:29:57 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105561218
Ron Paul:

http://www.votesmart.org/candidate/key-votes/296/

Daar staat hoe hij de laatste tijd gestemd heeft, en daarmee krijg je een beter idee waar hij precies voor staat dan zijn campagne-materiaal op zijn website.

Onder de noemer "actions speak louder then words" dus eigenlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_105565147
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:53 schreef heiden6 het volgende:
Overigens zou ik als libertariër me toch niet door de overheid laten voorschrijven of ik wel of geen abortus 'mag' plegen. :D Hetzelfde geldt voor handelen in drugs, het dragen van een vuurwapen en belastingontduiking.
Tja dan ben je strafbaar, stoere zogenaamd libertarische boy of niet. En Ron Paul zal je dan net zo lief laten opsluiten als iedere andere president...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105566028
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 07:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dan ben je strafbaar, stoere zogenaamd libertarische boy of niet. En Ron Paul zal je dan net zo lief laten opsluiten als iedere andere president...
Nu weet ik weer waarom ik jou altijd negeer.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2011 @ 09:20:52 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_105566189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:04 schreef Monidique het volgende:
Zoek maar op Google, ik zitnu op tablet, life begins at conception, paul, law.
Het enige wat ik kan vinden is dat hij het juist niet federaal wil regelen, maar dat overlaten aan de staat.

quote:
The federal government should not play any role in the abortion issue, according to the Constitution. Apart from waiting forever for Supreme Court justices who rule in accordance with the Constitution, Americans do have some legislative recourse. Article III, Section 2 of the Constitution gives Congress the power to strip the federal courts of jurisdiction over a broad categories of cases.
Source: The Revolution: A Manifesto, by Ron Paul, p. 60 , Apr 1, 2008
Carpe Libertatem
pi_105566386
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan vinden is dat hij het juist niet federaal wil regelen, maar dat overlaten aan de staat.

[..]

zoek je wel érg selectief....

Paul's standpunt over abortus als Pro-Life champion ( :') ) staat direkt op zn site:

http://www.ronpaul2012.com/the-issues/abortion/

quote:
nd as President, Ron Paul will continue to fight for the same pro-life solutions he has upheld in Congress, including:

* Immediately saving lives by effectively repealing Roe v. Wade and preventing activist judges from interfering with state decisions on life by removing abortion from federal court jurisdiction through legislation modeled after his “We the People Act.”

* Defining life as beginning at conception by passing a “Sanctity of Life Act.”
Roe vs Wade gaat over een grondrecht op de intieme en private lichaamssfeer, een recht dat libertariers toch eigenlijk dierbaar zou moeten zijn, het recht dat een 'overheid' (en daarbij is het volledig irrelevant of dat een federale of staatsoverheid) zich niet zomaar mogen inmengen in een beslissingen die enkel een persoon zélf betreft.

De amerikaanse grondwet legt nu juist een aantal beperkingen op wat wetgeving, zowel staat of federale overheid mag 'inmengen' in bepaalde grondrechtenm, in dit geval het 14e amendement:
"right of privacy, whether it be founded in the Fourteenth Amendment's concept of personal liberty and restrictions upon state action, as we feel it is, or, as the district court determined, in the Ninth Amendment's reservation of rights to the people, is broad enough to encompass a woman's decision whether or not to terminate her pregnancy."

Paul maakt zichzelf helemaal ongeloofwardig als hij eerst stelt dat overheidsverboden en ingrepen op een puur persoonlkijk en privaat iets opeens "niet meer gecontroleerd mag worden door federale rechters."...
Dat is alsof je de Amerikaanse grondwet deels opeens 'buiten werking' stelt voor staatwetgeving... kennelijk mógen die opeens onder bepaalde termen 'alle regels van de grondwet overtreden'...

En als lachwekkende afmaker begint hij dan dat hij als hoofd van de Federale Overheid een Wet zou invoeren die opeens wél Abrotus zou regelen via een “Sanctity of Life Act.”.....
wat natuurlijk wéöl een federale wet zal zijn die dan kennelijk niet door federale rechters gecontroleerd mag worden ...?

complet belachelijk.. op dit punt spreekt Paul juist qua standpunten zichztelf grandioos tegen en creert een monster-wetgeving die compleet onhanteerbaar is en zelfs gevaarlik wat betreft het 'overrullen' van grondwettelijke burgerrechten

[ Bericht 38% gewijzigd door RM-rf op 14-12-2011 09:41:55 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2011 @ 09:52:31 #161
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_105566882
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

zoek je wel érg selectief....

Dat blijkt. :D

Maargoed, ik had het sowieso niet op Ron Paul.
Carpe Libertatem
pi_105567714
Conservatieve radio host Michael Savage biedt Gingrich een miljoen dollar aan, juist om te stoppen met de race. Hij vindt dat Gingrich geen kans maakt tegen Obama en vindt dat de nominatie naar Romney moet gaan:
http://www.huffingtonpost(...)-race_n_1144323.html
pi_105569478
who cares about abortion?
alsof dat zo belangrijk is.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:47:56 #164
63302 rockstah
New World Disorder
pi_105569997
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:14 schreef SeLang het volgende:
Obama says: no you can't _O-

[ afbeelding ]
Ik vraag me af of Michelle net als Hillary het nog wel een ver zou kunnen gaan schoppen bij de Dems. Ik weet niet hoe actief ze politiek gezien is maar ze heeft er wel het CV voor lijkt me.
pi_105572624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:47 schreef rockstah het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Michelle net als Hillary het nog wel een ver zou kunnen gaan schoppen bij de Dems. Ik weet niet hoe actief ze politiek gezien is maar ze heeft er wel het CV voor lijkt me.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Ik mag dat mens niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_105572665
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:26 schreef zuiderbuur het volgende:
Conservatieve radio host Michael Savage biedt Gingrich een miljoen dollar aan, juist om te stoppen met de race. Hij vindt dat Gingrich geen kans maakt tegen Obama en vindt dat de nominatie naar Romney moet gaan:
http://www.huffingtonpost(...)-race_n_1144323.html
Pfff, en dat mag allemaal gewoon blijkbaar :') Ik moet zeggen dat ik wel echt uitkijk naar de debatten tussen Obama en Gingrich/Romney.
pi_105574918
Is deze al bekend? Ze zullen wel aardig in hun handjes zitten te wrijven bij de Democraten nu :D

quote:
O’Donnell Endorses Romney
By MCHAEL D. SHEAR

Christine O’Donnell may not be a witch, but she is a Mitt Romney supporter.

Ms. O’Donnell, the one-time Senate candidate in Delaware who lost after declaring “I’m not a witch” in a campaign commercial, officially endorsed Mr. Romney for president Tuesday night.

The endorsement didn’t come at a high-profile event with confetti and music. But it was promoted by Mr. Romney’s campaign in a news release that described her as “a leader in the conservative movement for many years.”

“Christine recognizes that excessive government threatens us now and threatens future generations, and I am pleased to have her on my team,” Mr. Romney said in the release.

Ms. O’Donnell, who won the Republican Party nomination for Senate in 2010 by tapping into the Tea Party movement, was often mocked by members of the Republican establishment during and after her losing bid in the general election.

But Mr. Romney’s embrace of her now demonstrates his need to reinforce his conservative credentials, especially by receiving an endorsement from someone who is not liked by the pundits and Republican leaders in Washington.

Still, don’t expect Mr. Romney and Ms. O’Donnell to be campaigning at rallies together anytime soon. And Mr. Romney probably won’t be taking advice from Ms. O’Donnell on ads.
http://thecaucus.blogs.ny(...)nnell%20romey&st=cse

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2011 14:21:10 ]
  woensdag 14 december 2011 @ 15:43:05 #168
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105578384
Arme, arme GOP....

George Bush jr. mocht zich dan wel graag kenmerken als "Compassionate conservative", maar dit is toch wel een beetje overdreven inzetten op de medelijden-vote...

'meelijwekkend conservatisme' ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_105579200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij wil het niet verbieden op federaal niveau maar wel op staats en lokaal niveau. Het verleggen van het bijten van de hond naar de kat dus.
Het aparte is natuurlijk dat een leger juist wel federaal geregeld is, volgens mij ook in
Ron Paul z'n wereld. Dus moet President Paul daar wel iets over zeggen. En wat doet hij dan? Juist, Don't ask don't tell in stand houden.
  woensdag 14 december 2011 @ 16:12:47 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105579244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:30 schreef Homey het volgende:
Het is vooral voor Republikeinse kandidaten, (die het bijna allemaal willen verbieden) toch geen onbelangrijk punt. Bij de Democraten is het het inderdaad meer een "who cares" verhaal, want die hebben namelijk de wet aan hun zijde: het is nu legaal. De enige reden waarom het in debatten naar voren komt is omdat er een bepaalde groep - de Republikeinen, althans een meerderheid daarvan - het wil verbieden.

Voor mij persoonlijk zijn de maatschappelijke rechten toch redelijk belangrijk, net als de wetenschappelijke rechten trouwens. Ik ben voorstander van gelijke rechten voor homo's met betrekking tot o.a. huwelijk, adoptie, en dienen in het leger. Tevens ben ik voorstander van stamcellen onderzoek, en ben ik van mening dat de evolutietheorie aan elk kind als feit moet worden lesgegeven, en niet als een soort van "het zou wel eens kunnen dat", en dan dat naast het verhaal van Adam en Eva gaan gooien.

Verder ben ik trouwens ook een voorstander van mogelijkheden voor euthanasie, maar dat is niet echt een politieke "hot spot" momenteel. (In Oregon is het overigens legaal).
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_105579962
quote:
Het doet er niet zo toe of het belangrijk is. Het gaat om de waarden die je aan het politieke proces toekent. Voor het overgrote deel van de kiezers, democraten en republikeinen, gaat dat over zaken als onderwijs, sociale rechten, herverdeling, een goed functionerende overheid en in zekere mate buitenlands beleid. Voor een ander deel, en dat is nog steeds een substantiële groep, wordt de kwaliteit van het politieke proces bepaald door morele thema's als abortus, de invloed van religie en euthanasie. En politici zijn dan al snel een soort marktkoopmannen die het aanbod naar de vraag brengen. Het is dan ook bizar en haast aandoenlijk om te zien hoe die caucuses van de Republikeinen verlopen in sommige districten. Dan zitten alle republikeinse kandidaten aan tafel voor een rechts-conservatief publiek en er wordt geen onderwerp besproken dat ook maar enige actuele politieke relevantie kent. Het enige wat ze doen is hun family values benadrukken en hoe streng ze zijn ten opzichte van bovengenoemde thema's. Dat is voor die groep namelijk wat een goede politicus bepaalt. Het opportunisme druipt er vanaf en in feite zijn het niets anders dan politieke hoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2011 16:31:35 ]
  woensdag 14 december 2011 @ 18:09:33 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105583827
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:52 schreef RM-rf het volgende:
Arme, arme GOP....
Het lijkt een beetje op 2004 inderdaad, toen de Democraten toch ook eigenlijk niet met de juiste kandidaat konden komen, en nog niet bekend was wat voor smeerlap Edwards was.

Het lijkt me voor de GOP ook eigenlijk gewoon beter om in 2016 terug te komen met sterke kandidaten. De geschiedenis leert ons dat dat ook meestal wel de juiste balans is, en de pendule zwaait dan vanzelf de andere kant op.

Mocht de GOP toch winnen, dan voorzie ik met Gingrich en Rommney ook niet echt meer dan 1 termijn eigenlijk.
-
pi_105583894
quote:
Het is wel een belangrijke indicator hoe er naar persoonlijke vrijheden en de rechten van vrouwen (en in het geval van homorechten) minderheden gekeken wordt.
In een land waar Ron Paul en zijn conservatieve vriendjes bijvoorbeeld aparte verplichte plaatsen voor negers in de bus nog actief hebben meegemaakt toch wel een onderwerp van belang.
Maar goed daarnaast is het verhaaltje natuurlijk ook theoretisch vederlicht en praktisch onuitvoerbaar :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 14 december 2011 @ 18:14:47 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105583964
quote:
Dat vind je alleen maar omdat je ideologische vrienden (in de US) tegen abortus zijn. Pas wanneer je ideologische tegenstanders tegen abortus zijn, of zich zo massaal profileren, dan wordt abortus vanzelf weer belangrijk voor je.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:18 schreef Thomas B. het volgende:
Is deze al bekend? Ze zullen wel aardig in hun handjes zitten te wrijven bij de Democraten nu :D

[..]

Mhaw, voor Democraten zou het ideaal zijn als Romney niet wordt gekozen door de Republikeinen omdat hij met zijn geld, organisatie, bekendheid en relatieve intelligentie voor de meeste tegenstand kan zorgen. O'Donnell kan als Tea Party lieveling toch zorgen voor een beetje boost voor Romney, waar Gingrich normaal gesproken populairder is onder Tea Party-aanhang. In dat opzicht is het niet positief voor de Democraten, en in de general election is dergelijke steun toch niet te misbruiken voor de Democraten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_105584068
Dat is ook waarom Democraten Romney nu al zwaar aanvallen.
Who dat!
  woensdag 14 december 2011 @ 18:18:38 #177
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_105584082
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 14 december 2011 @ 18:43:18 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105584926
http://www.ontheissues.org/

Ook een leuke site om te kijken waar kandidaten nu eigenlijk voor staan..... omdat we het over Ron Paul hebben, zat ik even te kijken wat hij nu allemaal gezegd heeft in het verleden. En ja, ik weet het "in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst", maar toch..... :P

Een paar items mbt. de huidige discussie:

Voted YES on banning federal health coverage that includes abortion. (May 2011)
Voted YES on banning partial-birth abortion except to save mother’s life. (Oct 2003)
Voted NO on expanding research to more embryonic stem cell lines. (Jan 2007)
Voted NO on allowing human embryonic stem cell research. (May 2005)

Abortion laws should be a state-level choice. (Apr 2011)
Abortion causes inconsistent moral basis for value of life. (Apr 2011)
Day-after pill allows individual moral choice. (Apr 2011)
Abortion is murder. (Apr 2008)
Roe v. Wade decision was harmful to the Constitution. (Apr 2008)
Define life at conception in law, as scientific statement. (Feb 2008)
Protecting the life of the unborn is protecting liberty. (Feb 2008)
-
  woensdag 14 december 2011 @ 18:48:48 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105585129
Dit is trouwens wat interessant leesmateriaal....

http://www.thedailybeast.(...)abortion-battle.html
-
  woensdag 14 december 2011 @ 18:49:13 #180
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105585146
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 14 december 2011 @ 18:56:29 #181
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_105585412
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_105585457
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Het lijkt een beetje op 2004 inderdaad, toen de Democraten toch ook eigenlijk niet met de juiste kandidaat konden komen, en nog niet bekend was wat voor smeerlap Edwards was.
Ze mogen hopen dat het een beetje 2004 is, met een kandidaat die niet heel erg slecht was, Kerry, en een veld waar ook wel wat kwaliteit zat.
pi_105585665
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze mogen hopen dat het een beetje 2004 is, met een kandidaat die niet heel erg slecht was, Kerry, en een veld waar ook wel wat kwaliteit zat.
De gedoodverfde favorieten in 2004 (Dean & Gephardt) bliezen zichzelf ook al op voordat de voorverkiezingen echt begonnen door zich voornamelijk negatief op de ander te richten, Kerry en Edwards hebben daar toen handig gebruik van gemaakt.
Who dat!
pi_105585688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:02 schreef RoderikMB het volgende:

[..]

De gedoodverfde favorieten in 2004 (Dean & Gephardt)
Sinds wanneer waren dat de gedoodverfde kandidaten in (voor, neem ik aan?) 2004?
  woensdag 14 december 2011 @ 19:05:17 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105585764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:02 schreef RoderikMB het volgende:
De gedoodverfde favorieten in 2004 (Dean & Gephardt) bliezen zichzelf ook al op voordat de voorverkiezingen echt begonnen door zich voornamelijk negatief op de ander te richten, Kerry en Edwards hebben daar toen handig gebruik van gemaakt.
Ik heb toen nog voor zowel de Dean als de Kerry campagne gewerkt. En dat was voornamelijk trouwens omdat zowel mijn vrouw en ik ons allebei dood schaamden dat we in 2000 voor Bush hadden gestemd. (Althans, mijn vrouw, ik had toen nog geen stemrecht, en we woonden nog in NL... maar we waren vlak voor de verkiezingen in Oktober 2000 in de VS)
-
pi_105585792
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sinds wanneer waren dat de gedoodverfde kandidaten in (voor, neem ik aan?) 2004?
Dat is misschien wat overdreven maar die 2 stonden bovenaan in de polls tot een paar dagen voor de caucus in Iowa.
Who dat!
  woensdag 14 december 2011 @ 19:06:39 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105585820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:03 schreef Monidique het volgende:
Dean was voor lange tijd de frontrunner, met name eind 2003..... ik vond trouwens in 2010 toen ik verhuisde nog een doos met Dean campagne materiaal. :D
-
pi_105585863
Onder andere, ja, (ik was dat vergeten), maar samen met anderen en heel lang lijkt het niet geweest te zijn.
  woensdag 14 december 2011 @ 19:10:14 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105585984
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:07 schreef Monidique het volgende:
Onder andere, ja, (ik was dat vergeten), maar samen met anderen en heel lang lijkt het niet geweest te zijn.
Nee, na de schreeuwpartij van Dean was het snel over, en inderdaad zoals Roderik al opmerkt, daar maakten Kerry en Edwards handig gebruik van.
-
pi_105586119
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, na de schreeuwpartij van Dean was het snel over, en inderdaad zoals Roderik al opmerkt, daar maakten Kerry en Edwards handig gebruik van.
Het is toch ook maar een knettergek land, wat dat betreft. Dean "schreeuwde", het viel allemaal wel mee, was een keertje opgenomen en hij wordt belachelijk gemaakt door de media, terwijl er geen enkele Republikein, behalve Ron Paul misschien, een beetje verstand heeft, de meest debiele uitspraken kan doen en toch behandeld wordt als serieuze kandidaat. Je zag het ook bij Al Gore, die ook was afgemaakt door de mainstreammedia, die inherent altijd wat rechts-conservatiever leunen.
pi_105586273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is toch ook maar een knettergek land, wat dat betreft. Dean "schreeuwde", het viel allemaal wel mee, was een keertje opgenomen en hij wordt belachelijk gemaakt door de media, terwijl er geen enkele Republikein, behalve Ron Paul misschien, een beetje verstand heeft, de meest debiele uitspraken kan doen en toch behandeld wordt als serieuze kandidaat. Je zag het ook bij Al Gore, die ook was afgemaakt door de mainstreammedia, die inherent altijd wat rechts-conservatiever leunen.
Huntsman heeft wel degelijk verstand, ik ben het niet met hem eens maar dom is hij niet. Hij gaat alleen niet mee in de schreeuwwedstrijd die de primaries nu eenmaal zijn en lijkt daardoor geen enkele kans te maken.
Who dat!
pi_105586304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:17 schreef RoderikMB het volgende:

[..]

Huntsman heeft wel degelijk verstand, ik ben het niet met hem eens maar dom is hij niet. Hij gaat alleen niet mee in de schreeuwwedstrijd die de primaries nu eenmaal zijn en lijkt daardoor geen enkele kans te maken.
Goed, en Huntsman. Maar de laatste tijd is hij gewoon meegegaan met de andere patiënten van de kliniek, hoor. Obama is een socialist, klimaatverandering een complot, et cetera.
  woensdag 14 december 2011 @ 19:18:21 #193
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105586314
quote:
No sound? :?
pi_105586467
Jawel, heel zacht. Hij geeft een compliment aan de Ron Paul aanhangers.
  woensdag 14 december 2011 @ 19:22:34 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105586519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:18 schreef Quisho het volgende:
No sound? :?
Geluid staat enorm zacht op deze video, dus even volume in overdrive zetten :P
-
pi_105588362
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Geluid staat enorm zacht op deze video...
weer een bewijs voor het complot tégen Ron Paul :P
  woensdag 14 december 2011 @ 20:00:27 #197
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105588533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hahaha okee :P
  woensdag 14 december 2011 @ 20:06:52 #198
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105588918
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:57 schreef RM-rf het volgende:
:D

Even snel Googlen welk bedrijf de technologie voor het geluid levert aan Youtube, wie daar eigenaar van is, en aan welke kandidaat die eigenaar donaties heeft gemaakt..... DAN komt de waarheid boven water! ;)
-
pi_105589233
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:06 schreef maartena het volgende:

[..]

:D

Even snel Googlen welk bedrijf de technologie voor het geluid levert aan Youtube, wie daar eigenaar van is, en aan welke kandidaat die eigenaar donaties heeft gemaakt..... DAN komt de waarheid boven water! ;)
Zou Paul geen ramp vinden, dan start hij weer een "moneybomb" en haalt hij weer miljoenen binnen.
Who dat!
  woensdag 14 december 2011 @ 20:17:17 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105589608
Hier nog wat leuks...... hoeveel GELD hebben de kandidaten inmiddels verzameld?

http://elections.nytimes.com/2012/campaign-finance

Obama spant met 99 miljoen de kroon, gevolgd door Mitt met 33 miljoen..... maar de Democraten geven allemaal aan 1 kandidaat natuurlijk, terwijl het bij de Republikeinen nog allemaal zo verdeeld is tussen 8+ kandidaten.

Data is tot 30 September 2011, dus de cijfers van Oktober en November zijn nog niet bekend.

Ook interessant is waar het geld vandaan komt....

Bij Obama komt meer dan de helft van donaties onder de $200, wat in meeste gevallen "het volk" is. Bij Mitt Romney komt 61% van de mensen die het $2500 maximum geven, en dat zijn in de meeste gevallen rijke industriëlen/zakenmensen. Ron Paul is de andere kandidaat die zijn geld bij het volk vandaan haalt ipv de corporate world.
-
pi_105590563
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:17 schreef maartena het volgende:

Obama spant met 99 miljoen de kroon, gevolgd door Mitt met 33 miljoen..... maar de Democraten geven allemaal aan 1 kandidaat natuurlijk, terwijl het bij de Republikeinen nog allemaal zo verdeeld is tussen 8+ kandidaten.

Data is tot 30 September 2011, dus de cijfers van Oktober en November zijn nog niet bekend.

Bij Obama komt meer dan de helft van donaties onder de $200, wat in meeste gevallen "het volk" is. Bij Mitt Romney komt 61% van de mensen die het $2500 maximum geven, en dat zijn in de meeste gevallen rijke industriëlen/zakenmensen. Ron Paul is de andere kandidaat die zijn geld bij het volk vandaan haalt ipv de corporate world.

Het is voor Romney nog altijd 30 miljoen minder dan in dezelde periode in 2007.
Who dat!
  woensdag 14 december 2011 @ 20:39:44 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105591046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:31 schreef RoderikMB het volgende:
Het is voor Romney nog altijd 30 miljoen minder dan in dezelde periode in 2007.
Uiteraard zit de economie ook tegen dit jaar. Maar ik denk dat het inderdaad ook deels te maken heeft met het feit dat de "echte" Republikein eigenlijk niets ziet in deze kandidaten..... als de nominatie echter rond is, verwacht ik dat hen die nu nog geen geld gegeven hebben, dat alsnog doen. Verklaard wellicht ook waarom veel rijken/bedrijven al wel doneren, en het "volk" met kleine donaties nog wat achter blijft.
-
pi_105591101
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:29 schreef maartena het volgende:
Ron Paul:

http://www.votesmart.org/candidate/key-votes/296/

Daar staat hoe hij de laatste tijd gestemd heeft, en daarmee krijg je een beter idee waar hij precies voor staat dan zijn campagne-materiaal op zijn website.

Onder de noemer "actions speak louder then words" dus eigenlijk.
Handige website! (Ik weet niet of er dergelijke sites zijn voor Europese landen?)
Mijn oom uit de VSA vertelde me dat het stemgedragd van vertegenwoordigers daar veel meer wordt opgevolgd (voor het internet groot werd verscheen dat in de krant)

Is er trouwens iemand die me kan uitleggen waarom topfiguren als Greenspan en Bernanke normaal op hun plek blijven als er nieuwe president komt? Ik vind het vreemd want dat is toch echt een topfunctie?
  woensdag 14 december 2011 @ 20:46:25 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105591409
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:40 schreef zuiderbuur het volgende:

Is er trouwens iemand die me kan uitleggen waarom topfiguren als Greenspan en Bernanke normaal op hun plek blijven als er nieuwe president komt? Ik vind het vreemd want dat is toch echt een topfunctie?
Dat is niet persé zo, maar Bernanke is een vriendje van Bush/ Obama dus blijft die gewoon zitten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_105591445
quote:

[..]

Handige website! (Ik weet niet of er dergelijke sites zijn voor Europese landen?)
Mijn oom uit de VSA vertelde me dat het stemgedragd van vertegenwoordigers daar veel meer wordt opgevolgd (voor het internet groot werd verscheen dat in de krant)

Die zijn aangesteld voor een bepaalde periode (4 jaar in dit geval) Bernanke is in 2006 aangesteld dus zijn termijn liep tot 2010 waarna Obama hem opnieuw heeft genomineerd. Greenspan was de voorganger van Bernanke.
Who dat!
  woensdag 14 december 2011 @ 21:01:24 #206
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105592236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:46 schreef SeLang het volgende:
Dat is niet persé zo, maar Bernanke is een vriendje van Bush/ Obama dus blijft die gewoon zitten
Dat is de "ik geloof wat de media schrijft" uitleg. In werkelijkheid had het meer te maken met het feit dat wanneer de President een chairman of the fed aanwijst, dat zijn aanstelling moet worden goedgekeurd door Congress, en Bernanke de meeste kans maakte om te worden goedgekeurd.

Het heeft weinig te maken met "Hij is een vriendje van....". Dat zou ik meer de "PVV uitleg" willen noemen, om maar eens met Nederlandse politici en hun praatjes te gooien. :P
-
pi_105592331
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:01 schreef maartena het volgende:

[..]
Het heeft weinig te maken met "Hij is een vriendje van....". Dat zou ik meer de "PVV uitleg" willen noemen, om maar eens met Nederlandse politici en hun praatjes te gooien. :P
Voor iemand die blijkbaar in Californië woont ben je goed op de hoogte van de Nederlandse politiek :D
  woensdag 14 december 2011 @ 21:05:45 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105592456
quote:
Voor Belgie weet ik het niet, maar voor Nederland kun je hier terecht: http://www.politix.nl/

De site doet momenteel een beetje raar trouwens, volgens mij is ie een beetje stuk. :P (En een beetje out-dated als ie het wel doet..... ben ook al een tijd niet meer wezen kijken op deze site, is er een beter alternatief?)
-
  woensdag 14 december 2011 @ 21:06:18 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105592486
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:03 schreef thettes het volgende:
Voor iemand die blijkbaar in Californië woont ben je goed op de hoogte van de Nederlandse politiek :D
Ik hou me redelijk op de hoogte. :P
-
pi_105592586
Over stemgedrag van Nederlandse politici in vergelijking met de VS als graadmeter bij een verkiezing.... laten we niet vergeten dat in de VS de vertegenwoordigers een veel groter individueel mandaat hebben dan in Nederland waar het kiesstelsel met kieslijsten een grote rol speelt. Daarnaast is Nederland veel meer een coalitieland, door het meerpartijenstelsel. Dit betekent dat puur op stemgedrag afgaan niet altijd eerlijk is, omdat er vaak sprake is van package deals (krijgen jullie dit, dan krijgt mijn partij daar iets anders voor terug)
  woensdag 14 december 2011 @ 21:13:55 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105592836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:08 schreef thettes het volgende:
Over stemgedrag van Nederlandse politici in vergelijking met de VS als graadmeter bij een verkiezing.... laten we niet vergeten dat in de VS de vertegenwoordigers een veel groter individueel mandaat hebben dan in Nederland waar het kiesstelsel met kieslijsten een grote rol speelt. Daarnaast is Nederland veel meer een coalitieland, door het meerpartijenstelsel. Dit betekent dat puur op stemgedrag afgaan niet altijd eerlijk is, omdat er vaak sprake is van package deals (krijgen jullie dit, dan krijgt mijn partij daar iets anders voor terug)
Inderdaad, in Nederland stem je op een Partij, niet op een Persoon/Positie.

Het is in de VS veel gemakkelijker om bijvoorbeeld als er twee plekken open zijn in de lokale "city council" (dus zeg maar de gemeenteraad), te stemmen voor 1 republikein, en 1 democraat, omdat je balans wil, en de beste twee mannen een integer karakter hebben.

In Nederland is het maar afwachten..... stel, de VVD krijgt 6 zetels in een gemeenteraad.... weet jij echt wie #5 en #6 zijn? En jij kiest ze niet, nee, een "commissie van wijze mannen" binnen de partij stelt de lijst samen van kandidaten, en als je de #3 een ongelofelijke klootzak vind, maar #1 en #2 wel aardig..... dan heb je gewoon PECH als ze 3+ zetels halen. :P

Elk systeem heeft zijn voor/nadelen wat dat betreft trouwens, want het hele kiesmannenstelsel moet echt BROODnodig op de schop.
-
pi_105593033
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is in de VS veel gemakkelijker om bijvoorbeeld als er twee plekken open zijn in de lokale "city council" (dus zeg maar de gemeenteraad), te stemmen voor 1 republikein, en 1 democraat, omdat je balans wil, en de beste twee mannen een integer karakter hebben.

In Nederland is het maar afwachten..... stel, de VVD krijgt 6 zetels in een gemeenteraad.... weet jij echt wie #5 en #6 zijn? En jij kiest ze niet, nee, een "commissie van wijze mannen" binnen de partij stelt de lijst samen van kandidaten, en als je de #3 een ongelofelijke klootzak vind, maar #1 en #2 wel aardig..... dan heb je gewoon PECH als ze 3+ zetels halen. :P

Elk systeem heeft zijn voor/nadelen wat dat betreft trouwens, want het hele kiesmannenstelsel moet echt BROODnodig op de schop.
Ik vind die lijsten die we in Nederland hebben wat dat betreft geweldig. Als ik op laag geplaatst iemand op de lijst stem kies ik wel de partij maar kan ik me niet aan de persoon op wie ik gestemd heb ergeren want daar hoor je toch nooit meer wat van.
Who dat!
  woensdag 14 december 2011 @ 21:18:43 #213
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105593057
Ook in Amerika wordt er gekozen op basis van de partij van een kandidaat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_105593292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:18 schreef Montov het volgende:
Maar je stemt op de kandidaat, niet op een serie van 20+ mensen die in de praktijk bijna net zoveel profiteren van je stem als degene op wie jij hebt gestemd.

edit:
alle voor en nadelen afwegend vind ik overigens het Nederlandse stelsel superieur hoor. Aan de andere kant heeft het formaat en de geschiedenis van een land (e pluribus unum) natuurlijk wel een grote invloed, het Nederlandse systeem zou geen blauwdruk voor sommige andere democratieën zijn.
pi_105593425
Het systeem dat ze in Amerika gebruiken werkt ook corruptie en "pork barrel spending" in de hand.
Who dat!
pi_105593428
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:13 schreef maartena het volgende:

[..]

In theorie stem je in Nederland op een persoon en niet op een partij in bijvoorbeeld de tweede kamer.
pi_105593592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

In theorie stem je in Nederland op een persoon en niet op een partij in bijvoorbeeld de tweede kamer.
Dat is niet helemaal waar, je stemt toch echt op beiden.
Wel is het bijvoorbeeld interessant dat bv. politieke partijen nergens in onze grondwet worden vermeld.
pi_105593894
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:29 schreef thettes het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, je stemt toch echt op beiden.
Wel is het bijvoorbeeld interessant dat bv. politieke partijen nergens in onze grondwet worden vermeld.
George Washington was al helemaal geen fan van politieke partijen:

quote:
However [they] may now and then answer popular ends, they are likely in the course of time and things, to become potent engines, by which cunning, ambitious, and unprincipled men will be enabled to subvert the power of the people and to usurp for themselves the reins of government, destroying afterwards the very engines which have lifted them to unjust dominion.
Who dat!
pi_105594018
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:34 schreef RoderikMB het volgende:

[..]

George Washington was al helemaal geen fan van politieke partijen:

[..]

Dat is in de Nederlandse politiek (eigenlijk tot Abraham Kuyper en socialisten als Domela Nieuwenhuis in de Nederlandse politiek ook lang de voornaamste gedachte geweest. Natuurlijk beperkte het censuskiesrecht ook wel de behoefte aan massapartijen.
  woensdag 14 december 2011 @ 22:41:05 #220
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105597466
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:26 schreef heiden6 het volgende:
Ja... in theorie stemt 90% van de VVD stemmers inderdaad op Rutte, want bovenaan de lijst. Maar Rutte neemt vervolgens wel 31 zetels mee naar de Tweede Kamer, en op wie je ook stemt, uiteindelijk komt er een door een stel "wijze mannen" hoog in de partij samengestelde lijst aan zetel-bezetters in de Tweede Kamer terecht, en lijst waar je eigenlijk alleen invloed op kan uitoefenen door lid te worden van de partij, en jezelf op te werken naar een bepaalde niveau zodat je mag mee vergaderen op de ledenvergadering. En dan nog is je invloed vrij beperkt.

Weet jij bijvoorbeeld wie de #24 van de VVD nu is, en waar die persoon precies voor staat?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:18 schreef Montov het volgende:
Nou nee..... heb je wel eens een Amerikaans stembiljet in handen gehad?

Je stemt voornamelijk op posities. Op het niveau van de "Executive Branch" is dat eigenlijk alleen de President, want het kabinet wordt door hem samengesteld. Maar in het Huis van Afgevaardigden en de Senaat - de "Legislative Branch", stem je op personen. Elke staat heeft 2 senatoren, en je hebt ook een lokale afgevaardigde voor je district voor het Huis. Het komt nooit voor dat BEIDE senatoren van je staat tegelijk verkiesbaar zijn trouwens.

Maar het is heel goed mogelijk om voor een Democratische President te stemmen, en voor zowel de Senaat als het Huis te kiezen voor een Republikein. En daar stopt het niet, een Amerikaans stembiljet houdt meestal in dat je 20 tot 30 beslissingen moet maken, soms zelfs meer. Een burgemeester, "assemblymen" voor je lokale staat, een gouverneur, "city council" leden, en voor de onafhankelijke staten (en counties) moet je vaak posities als "state controller" kiezen en zelfs rechters, sherrifs, en de leidinggevenden van de waterschappen.

Het is in het Amerikaanse systeem bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat er voor de lokale overheid twee posities (meestal zijn het er veel meer, 5, 6+) open staan, en die worden niet gevuld door "een partij" met de meeste stemmen, maar door afzonderlijke personen. En je kunt daardoor dus voor een lokale gemeenteraad stemmen voor 2 democraten, 2 republikeinen, en een independent, in geval van 5 city council posities. In Nederland kun je niet stemmen voor een VVD-er, een CDA-er, en een Groen-Linkser, want je vind alle drie de kandidaten integer, en je wilt dat alle drie plaats nemen in de lokale overheid.

Een voorbeeld van pagina 1 van een Amerikaans stembiljet:

En vaak zijn er meerdere pagina's. ;)

Tegenwoordig (althans bij ons) gaat het allemaal met een computer touch screen, maar je staat er toch wel 10 minuten om voor alles te stemmen. Iedereen krijgt zo'n "sample ballot" toegestuurd, waar je dus in alle rust en kalmte de boel kunt invullen, en vervolgens neem je die mee naar de stembus om te gaan stemmen.

Als je dus denkt dat men in de VS naar de stembus gaat, en alleen een vakje "Obama" of "McCain" moet invullen..... dan heb je het heeeeeel grof mis. :D
-
pi_105597991
Beide senatoren kunnen wel degelijk beide verkiesbaar zijn als er 1 is aangesteld door de gouverneur. Dat is in New York gebeurd in 2010. De vrouw die Clinton opvolgde moest gekozen worden om Clinton's laatste 2 jaar af te maken en Schumer's termijn was op dus die moest ook herkozen worden.
Who dat!
  woensdag 14 december 2011 @ 22:54:49 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105598275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:49 schreef RoderikMB het volgende:
Beide senatoren kunnen wel degelijk beide verkiesbaar zijn als er 1 is aangesteld door de gouverneur. Dat is in New York gebeurd in 2010. De vrouw die Clinton opvolgde moest gekozen worden om Clinton's laatste 2 jaar af te maken en Schumer's termijn was op dus die moest ook herkozen worden.
Ja inderdaad.... bij een overlijdens geval kan dat ook gebeuren inderdaad, maar de verkozen termijn is dan alleen voor de nog resterende tijd in die termijn, dus de volgende verkiezingen zijn weer apart.
-
  woensdag 14 december 2011 @ 22:58:08 #223
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_105598454
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_105598898
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:17 schreef maartena het volgende:

Interessant om te zien waar het geld vandaan komt. :D
  woensdag 14 december 2011 @ 23:13:38 #225
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105599359
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 23:05 schreef Notizie- het volgende:
Interessant om te zien waar het geld vandaan komt. :D
Ja. Maar het verbaasd me ook niets dat bij de gangbare Republikeinse kandidaten het geld komt van "superdonors". Ron Paul is de duidelijke uitzondering daarop.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')