abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:46:28 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105546671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:51 schreef Ugjerke het volgende:
Ik denk dat ik nog liever 4 jaar Bush erbij zou hebben dan Newt Gingrich. :@
Nu heb je me inderdaad heel erg aan het twijfelen zeg, als ik zou moeten kiezen tussen Bush en Gingrich..... :D

Maar nee. Doe maar 4 more years Obama, en eens kijken of de Republikeinen in 2016 WEL met betere kandidaten komen, want over 4 jaar te moeten kijken naar een her-verkiezingscampagne van Mitt of News..... brrr, nee dat zie ik echt niet zitten.

Eerst maar eens zien hoe Iowa het gaat doen op 3 Januari.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:45:50 #127
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105549855
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:36 schreef Monidique het volgende:
Newt Gingrich is duidelijk een geval van onbewust onbekwaam, maar heeft ook een heel stel volgelingen die denken dat hij bekwaam is. Zijn ideeën zijn te gek voor woorden, zijn logica is ver te zoeken en zijn kennis van zaken vrijwel niet-bestaand, maar toch lijken veel volgelingen van de Newtias te denken dat hij intelligent is, een genie, ook de media, altijd wat simpel en dus conservatief-rechtser, doen aan deze knettergekke hype mee, al jaren. Het enige wat Newt Gingrich anders maakt dan de andere clowns in die radicaal-rechtse kliniek die men ook wel aanduidt als de Republikeinse partij, is dat hij doet alsof hij slim is, hij spreekt langzaam, met gewicht, een soort Ivo Opstelten, en de wat simpelen onder ons zijn dan meteen verkocht, maar feitelijke, als je zijn "tovertrucje" negeert, is hij allesbehalve intelligent of geniaal.

Nu, ik zou wel willen stellen dat hij wat debatten betreft een stuk sterker is dan de rest, dát kan hij wel, daar heeft hij een zekere intelligentie. Verder is het, sja... geef mij maar liever George W. Bush dan Newt Gingrich. Je moet Amerika wel ongelooflijk haten om te hopen dat deze maniakale gek president wordt.
Het is zijn zelfverzekerdheid en de tactiek om veel woorden te gebruiken om een gesprek te beeindigen. Dat lijkt sterk in een debat, maar op inhoud is het hopeloos.
Géén kloon van tvlxd!
pi_105553032
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:38 schreef waht het volgende:
Ik vind z'n naam wel lachen. Newt. :P
pi_105555330
http://www.hln.be/hln/nl/(...)YouTubefilmpje.dhtml
Het officiële (beruchte) filmpje van Rick Perry zou het derde minst geliefde Youtube filmpje geworden zijn, met op dit moment 665034 stemmen voor "niet leuk" en slechts 21165 voor "leuk".

pi_105555615
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:18 schreef zuiderbuur het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)YouTubefilmpje.dhtml
Het officiële (beruchte) filmpje van Rick Perry zou het derde minst geliefde Youtube filmpje geworden zijn, met op dit moment 665034 stemmen voor "niet leuk" en slechts 21165 voor "leuk".

doet me ook denken aan Ron Paul die don't ask don't tell een goed beleid noemt. En op het einde impliciet bevestigt dat homoseksualiteit in het leger problemen oplevert.
pi_105556711
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:22 schreef thettes het volgende:

[..]

doet me ook denken aan Ron Paul die don't ask don't tell een goed beleid noemt. En op het einde impliciet bevestigt dat homoseksualiteit in het leger problemen oplevert.
Dat impliceert hij helemaal niet.

Dat hij don't ask, don't tell omschreef als 'decent' werd ik niet vrolijk van.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_105557046
Ik vroeg me trouwens af: zijn er peilingen over de samenstelling van Huis en Senaat?
Voorlopig gok ik nog op een Democratische president, maar is het verder realistisch dat men een Democratische Senaat en een Republikeins Huis behoudt? Het zal in zeer grote mate alleszins de eerste helft van de termijn bepalen.
pi_105557115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:39 schreef heiden6 het volgende:

Dat hij don't ask, don't tell omschreef als 'decent' werd ik niet vrolijk van.
Het verbaast je toch niet gezien zijn profiel op dit vlak lijkt me?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105558480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het verbaast je toch niet gezien zijn profiel op dit vlak lijkt me?
Waarom zou dat me verbazen?

Ik weet dat ook Ron Paul geïnfecteerd is met het virus wat religie heet, dat maakt het ook extra bijzonder dat hij er geen voorstander van is om van alles en nog wat op te dringen of te verbieden op basis van persoonlijke voorkeur. Daar zou menig atheïst wat van kunnen leren.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:14:47 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105558535
Obama says: no you can't _O-

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_105558697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom zou dat me verbazen?

Ik weet dat ook Ron Paul geïnfecteerd is met het virus wat religie heet, dat maakt het ook extra bijzonder dat hij er geen voorstander van is om van alles en nog wat op te dringen of te verbieden op basis van persoonlijke voorkeur. Daar zou menig atheïst wat van kunnen leren.
Hij wil het niet verbieden op federaal niveau maar wel op staats en lokaal niveau. Het verleggen van het bijten van de hond naar de kat dus.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105558739
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:14 schreef SeLang het volgende:
Obama says: no you can't _O-

[ afbeelding ]
Is dat niet DSK? _O-
pi_105559134
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij wil het niet verbieden op federaal niveau maar wel op staats en lokaal niveau. Het verleggen van het bijten van de hond naar de kat dus.
Natuurlijk is een verbod door een staat in plaats van door de federale overheid voor de inwoners van die staat geen haar beter. Maar als dat gebeurt kun je het Ron Paul niet verwijten, en daarnaast is een verbod in 35 staten nog minder erg dan een verbod in 50 staten. RP is overigens ook geen voorstander van een lokale war on drugs, om maar wat te noemen.

Verder voel ik me niet geroepen om dingen te verdedigen waar ik niet achter sta, ik ben het ook niet eens met de opvatting van Ron Paul over abortus bijvoorbeeld. Maar als ik moet kiezen tussen deze man de de rest van de kandidaten, dan lijkt het me duidelijk voor wie ik kies. Zelfs al zou hij van plan zijn DADT te continuëren.

Zijn mentaliteit en uitgangspunten staan me aan en die snap jij toch niet.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:28:14 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105559189
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Is dat niet DSK? _O-
:Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_105559247
Ik heb liever federaal toegestane abortus dan federaal verboden abortus, zoals Paul wil.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:39:01 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105559659
(CNN) – Donald Trump pulled out of the debate he was scheduled to host on Dec. 27 with conservative media organization Newsmax, according to a statement from the real estate mogul.

Trump, who considered a Republican presidential bid earlier this year, said he will not moderate the event to avoid a conflict of interest stemming from a potential independent presidential bid.

http://politicalticker.bl(...)of-debate/?hpt=hp_t2

Kijk eens aan......Een potentiële 3de kandidaat met een grote naam?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_105559707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:29 schreef Monidique het volgende:
Ik heb liever federaal toegestane abortus dan federaal verboden abortus, zoals Paul wil.
Je bent niet goed geïnformeerd, hij wil juist niet dat de federale overheid zich ermee bemoeit.

Zijn argumentatie (http://www.ronpaul.com/on-the-issues/abortion/) is in elk geval niet zo doordrenkt van dogma als bij de meeste mensen die tegen abortus zijn. Maar ik heb zelf een ander standpunt.
pi_105559724
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:39 schreef maartena het volgende:
(CNN) – Donald Trump pulled out of the debate he was scheduled to host on Dec. 27 with conservative media organization Newsmax, according to a statement from the real estate mogul.

Trump, who considered a Republican presidential bid earlier this year, said he will not moderate the event to avoid a conflict of interest stemming from a potential independent presidential bid.

http://politicalticker.bl(...)of-debate/?hpt=hp_t2

Kijk eens aan......Een potentiële 3de kandidaat met een grote naam?

Volstrekt kansloos.
pi_105559734
En dat debat met die kneus gaat denk ik niet door.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:48:17 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105559969
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:40 schreef heiden6 het volgende:
Je bent niet goed geïnformeerd, hij wil juist niet dat de federale overheid zich ermee bemoeit.
De hamvraag is echter: Als het congress een wetsvoorstel goedkeurt dat Abortus op nationaal niveau zou verbieden, en het verschijnt op het bureau van President Paul....... zet hij er dan zijn handtekening onder, of zal hij een veto uitspreken? Dit is namelijk 1 van die dingen waar een President zelf niet zo ontzettend veel over te zeggen heeft, een dergelijke verandering in de wet zal het Huis en de Senaat moeten doorlopen.

Nu kan hij wel zeggen dat hij liever heeft dat de staten het zelf oplossen, maar als hij geconfronteerd word met het accepteren van een verbod, gok ik dat hij gewoon zijn krabbel zet, gezien zijn eigenlijke positie over wanneer het leven precies begint, en hoe hij persoonlijk toch echt denkt over abortus.

En dan wordt het toch een ander verhaal. Het uitspreken van een veto komt namelijk niet zo gek veel voor, Bush deed het 11 keer, Obama heeft het tot nu toe 2 keer gedaan. Zou Ron Paul echt zijn vetorecht gaan gebruiken als de kwestie abortus door middel van een aangenomen wet in Congress onder zijn aandacht komt?

Ik betwijfel het.
-
pi_105560064
quote:

[..]

Zijn argumentatie (http://www.ronpaul.com/on-the-issues/abortion/) is in elk geval niet zo doordrenkt van dogma als bij de meeste mensen die tegen abortus zijn. Maar ik heb zelf een ander standpunt.
Ik ben perfect geïnformeerd. Moord is federaal strafbaar.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:51:13 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105560077
quote:
Volstrekt kansloos.
Dat denk ik ook. Toch zou het voor de Democraten niet verkeerd zijn, ik denk aan het gevalletje Ross Perot bijvoorbeeld, maar ook aan het gevalletje Ralph Nader, die respectievelijk 19.5 miljoen en 2.9 miljoen stemmen wist te vergaren.
-
pi_105560108
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:48 schreef maartena het volgende:

[..]

De hamvraag is echter: Als het congress een wetsvoorstel goedkeurt dat Abortus op nationaal niveau zou verbieden, en het verschijnt op het bureau van President Paul....... zet hij er dan zijn handtekening onder, of zal hij een veto uitspreken? Dit is namelijk 1 van die dingen waar een President zelf niet zo ontzettend veel over te zeggen heeft, een dergelijke verandering in de wet zal het Huis en de Senaat moeten doorlopen.

Nu kan hij wel zeggen dat hij liever heeft dat de staten het zelf oplossen, maar als hij geconfronteerd word met het accepteren van een verbod, gok ik dat hij gewoon zijn krabbel zet, gezien zijn eigenlijke positie over wanneer het leven precies begint, en hoe hij persoonlijk toch echt denkt over abortus.

En dan wordt het toch een ander verhaal. Het uitspreken van een veto komt namelijk niet zo gek veel voor, Bush deed het 11 keer, Obama heeft het tot nu toe 2 keer gedaan. Zou Ron Paul echt zijn vetorecht gaan gebruiken als de kwestie abortus door middel van een aangenomen wet in Congress onder zijn aandacht komt?

Ik betwijfel het.
Ik weet niet wat hij dan zou doen in het geval van abortus.

In andere gevallen reken ik erop dat hij wel degelijk zijn vetorecht zou gebruiken als het om iets gaat wat tegen de grondwet in gaat.

Maar als hij écht bezuinigt, de inkomstenbelasting afschaft, de war on drugs stopt, het defensiebeleid radicaal wijzigt, de goudstandaard terugbrengt, dan neem ik een meningsverschil over abortus op de koop toe.
pi_105560138
Overigens zou ik als libertariër me toch niet door de overheid laten voorschrijven of ik wel of geen abortus 'mag' plegen. :D Hetzelfde geldt voor handelen in drugs, het dragen van een vuurwapen en belastingontduiking.
pi_105560170
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:53 schreef heiden6 het volgende:
Overigens zou ik als libertariër me toch niet door de overheid laten voorschrijven of ik wel of geen abortus 'mag' plegen. :D Hetzelfde geldt voor handelen in drugs, het dragen van een vuurwapen en belastingontduiking.
Dan is Paul niet je man. Die wil het immers federaal strafbaar maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')