quote:Op woensdag 7 december 2011 10:05 schreef Keiichi het volgende:
Opbrengsten van mijn partner? Ik verhuur mijn partner niet.
Is dit een topic voor pooiers?
lekkere vriendinnenquote:Op woensdag 7 december 2011 10:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
jij moet koeien gaan houden
Ik moet het toch even kwijt.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:46 schreef vampireDKC het volgende:
We zijn getrouwd alles wat ik bezit bezit zij en andersom.
En wat moet ik er voor opbrengsten rekenen, dat ze kookt, poets en iedere dag sex met me heeft?
De kosten zijn wat makkelijker wat eten, kleren enz.
Maar ik herinner me nog wel een mooie creditcard recaleme met een aantal bedragen.
Het laatste bedrag "Onbetaalbaar!"
Dat is wat mijn vrouw voor mij is en de momenten met haar.
Dus "Onbetaalbaar!"(Opbrengsten) - eten/kleden enz... (kosten) = nog steeds Onbetaalbaar.
Helaas voor jou dat ie getrouwd isquote:Op woensdag 7 december 2011 10:51 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Ik moet het toch even kwijt.
Wat een lieve reactie van een man zeg
quote:Op woensdag 7 december 2011 10:46 schreef vampireDKC het volgende:
En wat moet ik er voor opbrengsten rekenen, dat ze kookt, poets en iedere dag sex met me heeft?
Maar ik herinner me nog wel een mooie creditcard recaleme met een aantal bedragen.
Dus "Onbetaalbaar!"(Opbrengsten) - eten/kleden enz... (kosten) = nog steeds Onbetaalbaar.
Ik sluit me aan bij deze damequote:Op woensdag 7 december 2011 10:51 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Ik moet het toch even kwijt.
Wat een lieve reactie van een man zeg
^^ Dit dus. Maar is dit een serieus topic?! @TS: als je serieus gaat tellen of je vrouw genoeg oplevert, zit je relatie nou niet bepaald goed...quote:Op woensdag 7 december 2011 10:46 schreef vampireDKC het volgende:
Nou zeg, het ging me gewoon om het compliment meer niet hoor.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:56 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Helaas voor jou dat ie getrouwd is
Idem.quote:Op woensdag 7 december 2011 11:07 schreef silliegirl het volgende:
Wij verdienen ongeveer evenveel (ik werk echter niet fulltime, hij wel), De kosten gaan gewoon allemaal door 2, dus in die zin verdienen we er allebei op, want we zijn beiden minder kwijt dan wanneer we elk apart zouden wonen..
Na 3 maanden op Fok! zou je dat soort reacties wel moeten kennen hoorquote:Op woensdag 7 december 2011 11:07 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Nou zeg, het ging me gewoon om het compliment meer niet hoor.
(...)
*hap*quote:Op woensdag 7 december 2011 11:07 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Nou zeg, het ging me gewoon om het compliment meer niet hoor.
Mwah, valt mee ;-) Kom het tot nu toe nog niet veel tegen hoor ;-)quote:Op woensdag 7 december 2011 11:15 schreef destrovel het volgende:
[..]
Na 3 maanden op Fok! zou je dat soort reacties wel moeten kennen hoor
Maar TS, als je vriendin/vrouw niet werkt maar 't huishouden doet, vergeet je haar dan niet daarvoor te betalen?
Nee niet hap, gewoon sarcastische of iets dergelijks reactiequote:
Dat heeft niets met financien te maken; je vriendin heeft het gewoon met een lamlul eerste klas, die keihard faalt in het leven en een harde schop onder de kont nodig heeft.quote:Op woensdag 7 december 2011 11:42 schreef LoggedIn het volgende:
Vinden jullie het echt zo raar om stil te staan bij de financiele positie van je partner?
Ik ken een meisje (niet bevriend, maar gwn via via) met een vriend die echt niets doet. Hij ligt de hele dag op de bank (werkt of studeert niet). Zij betaalt de hypotheek, alle overige lasten en kosten, en ze heeft zijn studieschuld betaald. Vinden jullie dat dan "als ze maar van elkaar houden" normaal?
Zelf vind ik enige gelijkwaardigheid wel belangrijk. Ik hoef niet van haar te profiteren, maar het gevoel dat ik voor haar hele leven opdraai zou ik niks vinden. Zo lang ze studeert is het een geval apart, maar werkeloos thuis zitten op mijn kosten omdat ze dat wel fijn vindt..Als we in een later stadium kinderen krijgen verandert dat misschien nog wel, hoewel ik verwacht dat we dan als typische tweeverdieners chaotisch door het leven zullen gaan
Als je partner een werkeloze nietsnut is dan zou ik het ook niet goed vinden. Mijn wederhelft hoeft in principe niet te werken, we zouden van mijn inkomen prima rond kunnen komen. Hij heeft echter zelf de keuze gemaakt om te werken, aangezien hij zelf een hekel heeft aan niets doen. En dat beetje extra geld maakt sommige dingen net iets makkelijker.quote:Op woensdag 7 december 2011 11:42 schreef LoggedIn het volgende:
Vinden jullie het echt zo raar om stil te staan bij de financiele positie van je partner?
Klopt helemaal. Door omstandigheden heeft mijn partner geen hoge opleiding gehad. Toch werkt hij met plezier al jaren in zijn huidige baan en gaat hij elke dag met plezier werken. En dat telt ook mee denk ik dan.quote:Op woensdag 7 december 2011 11:57 schreef kruidkoekje het volgende:
ja maar dat is dan weer het uiterste. Als iemand geen flikker uitvoert is het voor mij ook ajuparaplu.
Maar soms kun je gewoon niet even veel verdienen. Als de ene hoog opgeleid is en de ander lager, maar beiden toch werken waar hun hart ligt.
Ja daarom dat is wat telt dan. Maar als je partner alleen maar lui op de bank hangt, niet werkt of iets of geen poging doet om aan werk te komen dan is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Door omstandigheden heeft mijn partner geen hoge opleiding gehad. Toch werkt hij met plezier al jaren in zijn huidige baan en gaat hij elke dag met plezier werken. En dat telt ook mee denk ik dan.
Ajuparapluquote:Op woensdag 7 december 2011 11:57 schreef kruidkoekje het volgende:
ja maar dat is dan weer het uiterste. Als iemand geen flikker uitvoert is het voor mij ook ajuparaplu.
Maar soms kun je gewoon niet even veel verdienen. Als de ene hoog opgeleid is en de ander lager, maar beiden toch werken waar hun hart ligt.
quote:Op woensdag 7 december 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ajuparaplulang geleden dat ik dat gehoord heb.
TS begint natuurlijk...quote:Op woensdag 7 december 2011 10:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Mensen in een relatie bekijken hun samenzijn meestal niet financieel, maar toch kan het geen kwaad om te bekijken wat je partner nu kost of opbrengt. Vanzelfsprekend zijn er enorme verschillen; zo zijn er mensen die maandelijks honderden euro's kwijt zijn aan hun werkloze en kettingrokende partner, terwijl anderen de financiele vruchten plukken van hun hoogopgeleide en voltijd werkende partner.
Wat zijn de kosten of opbrengsten van jóuw partner per maand? En ben je tevreden met de situatie ... ?
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 7 december 2011 12:04 schreef karr-1 het volgende:
Klopt helemaal. Door omstandigheden heeft mijn partner geen hoge opleiding gehad. Toch werkt hij met plezier al jaren in zijn huidige baan en gaat hij elke dag met plezier werken. En dat telt ook mee denk ik dan.
Je schetst wel weer het ene uiterste he?quote:Op woensdag 7 december 2011 11:42 schreef LoggedIn het volgende:
Ik ken een meisje (niet bevriend, maar gwn via via) met een vriend die echt niets doet. Hij ligt de hele dag op de bank (werkt of studeert niet). Zij betaalt de hypotheek, alle overige lasten en kosten, en ze heeft zijn studieschuld betaald. Vinden jullie dat dan "als ze maar van elkaar houden" normaal?
Zelf vind ik enige gelijkwaardigheid wel belangrijk. Ik hoef niet van haar te profiteren, maar het gevoel dat ik voor haar hele leven opdraai zou ik niks vinden. Zo lang ze studeert is het een geval apart, maar werkeloos thuis zitten op mijn kosten omdat ze dat wel fijn vindt..Als we in een later stadium kinderen krijgen verandert dat misschien nog wel, hoewel ik verwacht dat we dan als typische tweeverdieners chaotisch door het leven zullen gaan
Hoe bedoel je dit? Echt alleen werk en salaris gerelateerd of bedoel je ook andere dingen, die geld kosten als je ze laat doen?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:17 schreef SeLang het volgende:
Een partner moet minimaal kostenneutraal zijn imo.
Exactquote:Op woensdag 7 december 2011 12:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal mee eensAls iemand gewoon lol heeft in zijn baan en daar gelukkig van wordt, dan maakt het toch niet uit dat hij/zij minder verdient dan jij?
Lijkt me nogal een rare stelling. Kostenneutraal werkt voor beide partijen in dat geval, maar minimaal kostendekkend? In dat geval is het voor je partner niet meer kostendekkend..quote:Op woensdag 7 december 2011 12:17 schreef SeLang het volgende:
Een partner moet minimaal kostenneutraal zijn imo.
Nee. In veel gevallen bespaar je allebei geld, ook als inkomens ver uiteen lopen. Je kunt een huis delen, net als stookkosten. Koken voor 2 is doorgaans minder dan 2x zo duur als koken voor 1, etc. Je bent past slechter uit als je partner allerlei dure extra dingen nodig heeft of een dusdanig laag inkomen dat hij/zij niet rond komt en effectief op jouw zak gaat teren.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:52 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Lijkt me nogal een rare stelling. Kostenneutraal werkt voor beide partijen in dat geval, maar minimaal kostendekkend? In dat geval is het voor je partner niet meer kostendekkend..
Zo, da's beter.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee. In veel gevallen bespaar je allebei geld, ook als inkomens ver uiteen lopen. Je kunt een huis delen, net als stookkosten. Koken voor 2 is doorgaans minder dan 2x zo duur als koken voor 1, etc.Je bent past slechter uit als je partner allerlei dure extra dingen nodig heeft wil hebben of een dusdanig laag inkomen dat hij/zij niet rond komt en effectief op jouw zak gaat teren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |