quote:Op woensdag 7 december 2011 00:47 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Maar wil je je wel verzoenen met God?
quote:Op woensdag 7 december 2011 00:47 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Maar wil je je wel verzoenen met God?
Ze zegt ook eerder dat ze toen ze zich wel openstelde en wel bad tot God ze zich in de steek gelaten viel door hem. Daardoor heeft ze zich er voor afgesloten.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:45 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Maar je zegt eerder dat je helemaal niks met hem te doen wilt hebben, dus je wilt hem niet kennen en ook niet gered worden. Daar ligt denk ik ook het probleem je wilt je niet bekeren.
quote:Op woensdag 7 december 2011 00:48 schreef Lynthy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
waarom zou je jezelf willen verzoenen met een massamoordenaar?
Zijn volmaakte liefde.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Niet meer. Noem eens een reden behalve angst voor vuur, want dat heb ik niet.
quote:Op woensdag 7 december 2011 00:48 schreef Lynthy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
waarom zou je jezelf willen verzoenen met een massamoordenaar?
Zijn bestaan verklaart nu eenmaal het meest en maakt geen assumpties die wij gelijk kunnen falsifieren. Het probleem met Goden uit de oudheid is dat ze niet opgewassen zijn tegen redelijke logica. Die Goden worden in een positie geplaatst waar ze 'waarschijnlijkheid van bestaan gewoon erg verliezen.'quote:Op woensdag 7 december 2011 00:44 schreef Lynthy het volgende:
[..]
op basis van? de aarde heeft inmiddels 7 miljard bewoners, waarvan nog niet eens de helft in die twee grootste monotheistische stromingen geloven....
buiten dat is het argument van de meerderheid een drogredenatie van de bovenste plank
QED: hij gelooft in een opperwezen.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:50 schreef Keyos het volgende:
Niet op in gaan joh Loka, hijs niet goed wijs.
Ik heb Jezus toegelaten in mijn leven.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En jij voelt die wel? Wat doe jij dan goed wat ik fout deed?
Ik ben nog redelijk spiritueel ingesteld, zal wel iets vrouwelijks zijnquote:Op woensdag 7 december 2011 00:50 schreef Keyos het volgende:
Niet op in gaan joh Loka, hijs niet goed wijs.
Ik heb hem de deur gewezen en ben daar blij mee, so?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:52 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Ik heb Jezus toegelaten in mijn leven.
een hoop wollig gezever, maar ik zie geen steekhoudende argumenten.. nice try, but no cigarquote:Op woensdag 7 december 2011 00:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Zijn bestaan verklaart nu eenmaal het meest en maakt geen assumpties die wij gelijk kunnen falsifieren. Het probleem met Goden uit de oudheid is dat ze niet opgewassen zijn tegen redelijke logica. Die Goden worden in een positie geplaatst waar ze 'waarschijnlijkheid van bestaan gewoon erg verliezen.'
Zeus woont niet op Mount Olympus. De Egyptische god Ra is niet degene die de zon met zich meesleept in een kano. Bij God is het duidelijk, juist. Hij is ruimteloos en tijdloos en dat is precies hoe de Bijbel hem ook omschrijft en wat een antwoord biedt als causaal effect op de creatie van het universum.
Maar de aarde is geen God, de aarde is gemaakt door God.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben nog redelijk spiritueel ingesteld, zal wel iets vrouwelijks zijn
Ik lijk gewoon een soort behoefte aan iets geloven te hebben, dus ik ben maar gewoon gaan geloven in de aarde als godheid, ik zou mezelf best animist durven noemen. De natuur heeft me veel meer geluk gebracht dan god.
Zelfde woonplaats als ook_gek zie ik. Hmm, daar moet het zijn misgegaanquote:Op woensdag 7 december 2011 00:46 schreef ElDinosaur het volgende:
Mensen, ga nog ff serieus in op die troll ook.
En ging je zus daarop in; of had ze andere dingen aan haar hoofd?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:52 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Ik heb Jezus toegelaten in mijn leven.
Iets wat ruimte- en tijdloos is hoef je helemaal geen "god" te noemen, want god impliceert dat je er contact mee kan maken (wat de bijbel dan ook zegt).quote:Op woensdag 7 december 2011 00:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Zijn bestaan verklaart nu eenmaal het meest en maakt geen assumpties die wij gelijk kunnen falsifieren. Het probleem met Goden uit de oudheid is dat ze niet opgewassen zijn tegen redelijke logica. Die Goden worden in een positie geplaatst waar ze 'waarschijnlijkheid van bestaan gewoon erg verliezen.'
Zeus woont niet op Mount Olympus. De Egyptische god Ra is niet degene die de zon met zich meesleept in een kano. Bij God is het duidelijk, juist. Hij is ruimteloos en tijdloos en dat is precies hoe de Bijbel hem ook omschrijft en wat een antwoord biedt als causaal effect op de creatie van het universum.
Paar duizend jaar geleden, en Adam en Eva zijn zeker de eerste mensen op aarde?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:53 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Maar de aarde is geen God, de aarde is gemaakt door God.
je zegt nu dat god een alien is, en dat jij gelooft in aliens?quote:Op woensdag 7 december 2011 00:53 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Maar de aarde is geen God, de aarde is gemaakt door God.
Net zo min als jij steekhoudende argumenten geeft. ''Waarom geloven ze niet in andere goden?'' en daar houdt het dan op.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:52 schreef Lynthy het volgende:
[..]
een hoop wollig gezever, maar ik zie geen steekhoudende argumenten.. nice try, but no cigar
Het wordt eens tijd dat god zich eens laat zien bij je, zit je iig niet je onzin te verkopen hier.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:54 schreef matthij5 het volgende:
Een leven zonder God en onrecht gaan hand in hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |