abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105252093

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop zonder te vallen.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, dus oefen je skills!

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet en zeker niet in dit topic. Oefen je sociale skills.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
pi_105252114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:31 schreef Keyos het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat ik los kan worden als ik eenmaal een relatie heb, dan weet ik wat ik kan, hoe een vrouw in elkaar steekt, waar je niet bang voor hoeft te zijn. Het is altijd taboe voor mij geweest. Ben gewoon bang voor het nieuwe en voor veranderingen, daar moet ik mij aan overgeven zodat ik los kan komen.
een relatie is geen medicijn
als je je relatie op die manier benaderd zal ie nooit stand houden dat beloof ik je
vrouwen willen niet je fix zijn

plus door een vrouw zijn je problemen niet magisch opgelost
het probleem zit in jou

en wat ga je doen als het over is dan? dan ben je nog precies op dezelfde plek
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_105252124
Ik ga niet eens moeite doen om alles perfect te doen, er is toch geen beginnen aan :')
pi_105252159
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als je je relatie op die manier benaderd zal ie nooit stand houden dat beloof ik je

het probleem zit in jou

Sommige vrouwen wel.
pi_105252168
quote:

[..]

het probleem zit in jou

Een relatie zorgt er wel voor dat het 'perfecte' beeld uit zijn hoofd verdwijnt. Straks weet hij ook dat meisjes gewoon scheten laten en er niet altijd perfect uit zien. :P
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:35:20 #6
263417 Keyos
Like a Boss
pi_105252176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:32 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het is een drempel waar je overheen moet. Je loopt er nu continue tegen aan te hikken, maar als je er eenmaal over bent gestapt is het allemaal niet meer zo eng.
Dit

Ik hoop het zo erg, ik weet vrijwel zeker dat het daarna mijn denken totaal gaat veranderen, maar dan moet het wel gaan gebeuren. Ik vind het allemaal maar eng, contact zoeken, zoenen, vrouwen nakijken, seksuele opmerkingen maken, ik hoop dat ik over een korte tijd hierover heen kan zetten als het gaat lukken met die meid, waar het wel op lijkt. Als ze net zo als mij is praten we dat uit, en gaan we er beide aan werken, want ik weet dat zij ook heel onzeker is en sociaal niet sterk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_105252193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:32 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Gaat je echt niet lukken om hem daarvan te overtuigen.
Nee, dat geloof ik meteen, maar hoe ga jij met hem om dan. Accepteer jij alles wat hij zegt maar gewoon? Praat je met hem mee? Waarom kan die met jou wel afspreken? Waarom kan die wel naar een meet?

Ik snap het gewoon niet, want ik vind hem wel schattig in zijn doen en laten, maar dat enorme bord voor zijn kop is gewoon vermoeiend. :')
pi_105252195
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sommige vrouwen wel.
Ik wil best iemand helpen zijn problemen te fixen, maar niet binnen een relatie.
pi_105252215
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sommige vrouwen wel.
ja maar die zijn dan zelf ook niet helemaal oke

dat is een relatie gebaseerd op een fundering die kapot is
die gaat vanzelf instorten
of niet maar dan maakt het wel alles in het huis kapot (dus de mensen in de relatie)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_105252223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:35 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Een relatie zorgt er wel voor dat het 'perfecte' beeld uit zijn hoofd verdwijnt. Straks weet hij ook dat meisjes gewoon scheten laten en er niet altijd perfect uit zien. :P
ik denk dat ie dan nog steeds zit met zichzelf en het perfecte daarin etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_105252225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:35 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik wil best iemand helpen zijn problemen te fixen, maar niet binnen een relatie.
Als ik weet dat dat niet de basis van de relatie is, zou ik dat wel kunnen denk ik.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:37:06 #12
263417 Keyos
Like a Boss
pi_105252234
quote:

[..]

het probleem zit in jou

Klopt, maar zoals ik hiervoor heb aangegeven, mijn probleem zit met name in angst om iets te doen wat ik niet ken of niet goed in ben, als je weet wat zoenen is, als je weet wat seksen is, hoe je een vrouw moet behandelen, moet ik mij over de drempel gezet hebben. Ik ben gewoon bang voor het onbekende.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_105252235
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:35 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Helpen kan altijd, maar echt veranderen kan iemand alleen zelf doen.
pi_105252264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja maar die zijn dan zelf ook niet helemaal oke

dat is een relatie gebaseerd op een fundering die kapot is
die gaat vanzelf instorten
of niet maar dan maakt het wel alles in het huis kapot (dus de mensen in de relatie)
Ja, dat zijn dan van die vrouwen die vallen op een foute man omdat ze denken hem te kunnen veranderen.
pi_105252267
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik meteen, maar hoe ga jij met hem om dan. Accepteer jij alles wat hij zegt maar gewoon? Praat je met hem mee? Waarom kan die met jou wel afspreken? Waarom kan die wel naar een meet?

Ik snap het gewoon niet, want ik vind hem wel schattig in zijn doen en laten, maar dat enorme bord voor zijn kop is gewoon vermoeiend. :')
Ik probeer met argumenten te komen die hem wel zullen raken, omdat al die dingen over zijn gezondheid hem echt niet boeien omdat hij gedeprimeerd en wanhopig op zoek is naar aandacht van anderen. Veel van zijn redenaties zijn te begrijpen als je het ongeluk hebt je in zijn gevoel te kunnen verplaatsen door overeenkomsten in het leven enzo.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:38:30 #16
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_105252276
Sowieso hebben perfectionisten een bepaalde drang om in hun eigen methodes en oplossingen te denken, het is vaak moeilijk om van die methodes af te wijken.

Keyos moet toch echt het anders aanpakken wil hij succes krijgen met vrouwen. Meer schijt, zonder spijt.
pi_105252282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:37 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, maar zoals ik hiervoor heb aangegeven, mijn probleem zit met name in angst om iets te doen wat ik niet ken of niet goed in ben, als je weet wat zoenen is, als je weet wat seksen is, hoe je een vrouw moet behandelen, moet ik mij over de drempel gezet hebben. Ik ben gewoon bang voor het onbekende.
ik denk dat het dieper zit hoor
de schaamte en het perfectionistische
dat zit in jou niet in acties of dingen een keer doen

als het met deze niet werkt, dan is het straks met een nieuwe ook weer eng hoor
ik ben een enorme flirt en heb er weinig moeite mee maar elke keer dat je echt verliefd word is alles weer heel spannend en eng
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_105252288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:35 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

ik dacht ook altijd dat alle meiden het wel konden waarderen om wakker gebeft te worden; maar dat blijkt dus niet zo te zijn :)... ik heb er eentje met een ochtendhumeur te pakken.
pi_105252301
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als ik weet dat dat niet de basis van de relatie is, zou ik dat wel kunnen denk ik.
Dat wel, maar niet dat je relatie erop gebaseerd is dat je iemand aan het handje meehelpt alles te doen. Zoals een moeder of psycholoog zou doen. Dat is niet gezond.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:39:28 #20
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_105252311
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:37 schreef Keyos het volgende:
Tsja, laat ik jou dan meteen maar vertellen dat als je ervaring hebt met 1 vrouw, dat het niet automatisch betekent dat het met een andere vrouw dan makkelijker wordt.

Dat is immers weer iemand die heel anders tegen dingen aan kan kijken en heel andere verwachtingen heeft. Dus dan is het weer net zo eng.
There is a long line down from heaven.
pi_105252327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:38 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

ik dacht ook altijd dat alle meiden het wel konden waarderen om wakker gebeft te worden; maar dat blijkt dus niet zo te zijn :)... ik heb er eentje met een ochtendhumeur te pakken.
Dat soort dingen dus. :D Als je zo lang uitkijkt naar een vriendin ga je allerlei dingen bedenken en voor waar aannemen. Een half jaartje met een vriendin zorgt er wel voor dat een hoop van die waanbeelden verdwijnen. :Y
pi_105252333
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:38 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Het lijkt me fucking raar en ik zou me heel even een ongeluk schrikken :P
pi_105252348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:38 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik probeer met argumenten te komen die hem wel zullen raken, omdat al die dingen over zijn gezondheid hem echt niet boeien omdat hij gedeprimeerd en wanhopig op zoek is naar aandacht van anderen. Veel van zijn redenaties zijn te begrijpen als je het ongeluk hebt je in zijn gevoel te kunnen verplaatsen door overeenkomsten in het leven enzo.
Ik denk inderdaad dat het argument van 'als je een soa hebt kan je geen seks meer hebben' dan beter aankomt.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:40:42 #24
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_105252355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:39 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

En dan in zijn gezicht pissen :D
pi_105252360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:38 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik waarschijnlijk veel overeenkomsten heb, maar toch totaal anders in het leven sta. Daarom botst het zo in mijn hoofd.
pi_105252367
quote:

[..]

mij ook
en ik zou er ook chagrijnig van worden
knuffel mij maar wakker :P
en dan een ontbijtje op bed
en dan sex
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_105252370
quote:

[..]

Dat wel, maar niet dat je relatie erop gebaseerd is dat je iemand aan het handje meehelpt alles te doen. Zoals een moeder of psycholoog zou doen. Dat is niet gezond.
Gelijkwaardigheid is dan weg.
pi_105252376
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:40 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ehm nee :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:41:45 #29
263417 Keyos
Like a Boss
pi_105252400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:38 schreef Sinji het volgende:
Sowieso hebben perfectionisten een bepaalde drang om in hun eigen methodes en oplossingen te denken, het is vaak moeilijk om van die methodes af te wijken.

Keyos moet toch echt het anders aanpakken wil hij succes krijgen met vrouwen. Meer schijt, zonder spijt.
Klopt, maar je hebt mij al tijden door. Ik neem eigenlijk altijd heel weinig van anderen aan op het moment dat ik het moet uitvoeren, dan doe ik weer mijn eigen risicoloze chicken manier. Maar ik ga donderdag de date in met een gedachte dat ik weet dat ze mij heeeeeel leuk vind, ik vind haar heeeeeel leuk, ik ga gewoon een move maken, grote kans dat het goed gaat aflopen en dat de methode die dus werkte in mijn hoofd blijft zitten voor de eventuele volgende keren als werkent.
pi_105252404
quote:

[..]

:')
pi_105252410
quote:

[..]

Ik heb geleerd dat plas altijd pas na het neuken komt ;)
pi_105252430
~:)
pi_105252436
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik waarschijnlijk veel overeenkomsten heb, maar toch totaal anders in het leven sta. Daarom botst het zo in mijn hoofd.
Jij hebt doelen in je leven, hij niet. Hij staat alleen maar elke dag op om niets te doen en te wachten tot hij weer in slaap valt. Dan boeit het niet zoveel als je ziek wordt, en is elke vorm van contact kostbaar en gewenst, ook al is het levensgevaarlijk. Zoiets is het.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:43:10 #34
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_105252448
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat het argument van 'als je een soa hebt kan je geen seks meer hebben' dan beter aankomt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, maar je hebt mij al tijden door. Ik neem eigenlijk altijd heel weinig van anderen aan op het moment dat ik het moet uitvoeren, dan doe ik weer mijn eigen risicoloze chicken manier. Maar ik ga donderdag de date in met een gedachte dat ik weet dat ze mij heeeeeel leuk vind, ik vind haar heeeeeel leuk, ik ga gewoon een move maken, grote kans dat het goed gaat aflopen en dat de methode die dus werkte in mijn hoofd blijft zitten voor de eventuele volgende keren als werkent.
Je kunt het man, zorg ervoor dat je zelf een leuke tijd hebt. Dát is pas belangrijk.
pi_105252458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

niet om je onzeker te maken maar als je geen move maakt dan heb je ook wel kans dat je het verknald
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_105252459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Jij hebt doelen in je leven, hij niet. Hij staat alleen maar elke dag op om niets te doen en te wachten tot hij weer in slaap valt. Dan boeit het niet zoveel als je ziek wordt, en is elke vorm van contact kostbaar en gewenst, ook al is het levensgevaarlijk. Zoiets is het.
Zo zijn er wel meer in dit topic, waarom enkel hem daar op aanspreken. [/soit]
Ron Paul 2012
pi_105252466
perfectionisme :r
vooral nogal irritant als sommige dingen niet altijd mee willen werken.
pi_105252477
quote:

[..]

Maar hij kan datzelfde contact hebben mét condoom, dus de redenatie klopt niet. Het is niet dat je met condoom ineens geen seks meer zou kunnen hebben.
pi_105252494
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:43 schreef dawg het volgende:
perfectionisme :r
vooral nogal irritant als sommige dingen niet altijd mee willen werken.
en andere mensen :')
die zitten mij het meest dwars :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_105252513
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en andere mensen :')
die zitten mij het meest dwars :P
bij mij is het meestal mijn gezondheid. andere mensen heb ik niet zo'n last van. :7
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:45:42 #41
263417 Keyos
Like a Boss
pi_105252534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

niet om je onzeker te maken maar als je geen move maakt dan heb je ook wel kans dat je het verknald
Klopt, ik verknal het juist door geen move te maken, het was heel onwennig toen ik wegging bij haar vrijdag , omdat we het beide gewoon wilden zoenen en verliefd zijn, maar het niet gedaan hebben. Als ik mijn game niet zou veranderen de komende keren beschadigd het alleen maar , je staat gewoon voor joker de komende dates als ik niets zou doen. Want zij is net zo verlegen als ik, van haar hoef ik ook geen move te verwachten.
pi_105252535
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:43 schreef Sinji het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_105252540
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar hij kan datzelfde contact hebben mét condoom, dus de redenatie klopt niet. Het is niet dat je met condoom ineens geen seks meer zou kunnen hebben.
Hij zoekt simulatie van een relatie, het gevoel iemand te hebben waarmee hij een band heeft, en heeft het gevoel dat het niemand boeit als hij er een soa van krijgt.
pi_105252560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:45 schreef dawg het volgende:

[..]

bij mij is het meestal mijn gezondheid. andere mensen heb ik niet zo'n last van. :7
:*
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_105252564
quote:

[..]

Maar op dat punt heb ik ook gezeten. Ik heb ook genoeg ongezonde dingen gedaan puur omdat mijn gezondheid me niet kon schelen. Dus dat argument snap ik wel, en dat hele hoeren neuken maakt me ook niet zoveel uit. Maar hij houd zichzelf zo vast in zijn eigen negatieve wereldje.
pi_105252596
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar op dat punt heb ik ook gezeten. Ik heb ook genoeg ongezonde dingen gedaan puur omdat mijn gezondheid me niet kon schelen. Dus dat argument snap ik wel, en dat hele hoeren neuken maakt me ook niet zoveel uit. Maar hij houd zichzelf zo vast in zijn eigen negatieve wereldje.
Ik denk dat hij er ook wel uit zou kunnen komen, als hij hulp durfde te zoeken. Maar dat is blijkbaar een te grote stap.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:47:39 #47
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_105252597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hij zoekt simulatie van een relatie, het gevoel iemand te hebben waarmee hij een band heeft, en heeft het gevoel dat het niemand boeit als hij er een soa van krijgt.
Hij heeft het wel voor elkaar dat jullie met z'n allen over hem praten :)

Het komt op mij over alsof hij vooral naar aandacht zoekt, en negatieve aandacht is ook aandacht.
pi_105252602
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:*
O+
pi_105252614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:47 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Hij heeft het wel voor elkaar dat jullie met z'n allen over hem praten :)

Het komt op mij over alsof hij vooral naar aandacht zoekt, en negatieve aandacht is ook aandacht.
dit inderdaad
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:48:13 #50
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_105252616
Ik kan me goed inleven in mensen maar dit gaat zelfs mijn pet te boven.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')