Bij het lezen van de naam en het probleem, stelde ik mij ook al een bezopen kamper bij de burgelijke stand voor.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:35 schreef Mikkie het volgende:
Als je 'm dan toch verandert, maak er dan gewoon 'Kim' van. Da's wat minder kampstyle
Hahaha nou 1 ding is zeker, ik ben geen kamperquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:41 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Bij het lezen van de naam en het probleem, stelde ik mij ook al een bezopen kamper bij de burgelijke stand voor.
of maak er Wolfje94 vanquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:35 schreef Mikkie het volgende:
Als je 'm dan toch verandert, maak er dan gewoon 'Kim' van. Da's wat minder kampstyle
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.rijksoverheid.(...)ornaam-wijzigen.htmlquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:32 schreef Wolfje94 het volgende:
Hallo,
Ik zou graag mijn naam willen veranderen van Kimberley naar Kimberly, komt omdat er een fout is gemaakt tijdens het aangeve van mijn geboorte. Eigenlijk kwam ik hier pas achter toen ik 16 was, dus heb eigenlijk mijn hele leven al Kimberly geheten, maar moet nu dus eigenlijk officeel mijn naam altijd met een e ertussen schrijven. Ik vind dit echt niet leuk, omdat ik niet het gevoel heb dat ik dat echt ben.
Ik lees op verschillende websites wat je moet doen, de een zegt gewoon naar de gemeente gaan en de ander naar de rechter. Ook staan er verschillende prijzen overal, varieerend van ¤49 tot ¤740.. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaan en hoeveel je precies moet betalen?
Groetjes Kimberly
dit x infquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:44 schreef Dagonet het volgende:
Al is het natuurlijk wel vreemd dat je op je zestiende erachter komt dat er een foutje is gemaakt en nu opeens voel je je alsof je niet Kimberley bent.
Het zit kennelijk in de familiequote:Op dinsdag 6 december 2011 11:32 schreef Wolfje94 het volgende:
tijdens het aangeve van mijn geboorte
Of als tattoo?quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:47 schreef mime_negert het volgende:
Hoe heb je het aan je ketting hangen?
Ik heb het ook niet over dat ik het irritant vind van vrienden, want die schrijven het wel allemaal goed.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:50 schreef Karina het volgende:
Je kunt het toch gewoon zelf goed schrijven? Boeiend dat het in je paspoort verkeerd staat, alsof je vrienden in je paspoort gaan zitten kijken.
Als je niet op je eigen spelling let, waarom dan wel hoe je eigen naam wordt geschreven?quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:50 schreef Wolfje94 het volgende:
Als ik officele brieven krijg met Kimberley voel ik me niet echt aangesproken..
Nee, die schrijven het allemaal verkeerd, de officiele instanties, die schrijven het goed!quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:50 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over dat ik het irritant vind van vrienden, want die schrijven het wel allemaal goed.
Meer dan jou schijnbaar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:52 schreef Karina het volgende:
HOE vaak krijg je een officiële brief?
Hier staat trouwens precies hoe het moet.
Alleen dan ben je er nog niet, alles moet je zelf nog laten aanpassen, rijbewijs, diploma's, etc.
Gelukkig krijg ik zelden een officiële brief inderdaad, want dat voorspelt meestal niet veel goeds.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:54 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Meer dan jou schijnbaar.
Rijbewijs heb ik nog niet dus dat maakt niet uit.
Dus je wilt je achternaam veranderen?quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:54 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Meer dan jou schijnbaar.
Rijbewijs heb ik nog niet dus dat maakt niet uit.
Ik gaf OOK een serieus antwoord, heb je de link aangeklikt en gelezen wat er op die site staat?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:00 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik vraag om een serieus antwoord, niet om dit soort dingen.
Nee geen tijd voor onzin.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik gaf OOK een serieus antwoord, heb je de link aangeklikt en gelezen wat er op die site staat?
Een officiele brief hoeft niet altijd wat negatiefs te betekenen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Gelukkig krijg ik zelden een officiële brief inderdaad, want dat voorspelt meestal niet veel goeds.
wardjeblog nogwat vind ik nou niet echt 'Rijksoverheid'.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:04 schreef Karina het volgende:
[..]site van de Rijksoverheid noem je onzin?
quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:47 schreef mime_negert het volgende:
Hoe heb je het aan je ketting hangen?
Ze gaf je deze link, Kimberley.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
wardjeblog nogwat vind ik nou niet echt 'Rijksoverheid'.
Mijn beste vrienden willen altijd in mijn paspoort kijken. Als ik weer eens een grote bek heb tegen 1 van mijn beste vrienden bijvoorbeeld, of als ik mijn fietsverlichting ben vergeten aan te zetten.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:50 schreef Karina het volgende:
Je kunt het toch gewoon zelf goed schrijven? Boeiend dat het in je paspoort verkeerd staat, alsof je vrienden in je paspoort gaan zitten kijken.
Er is gewoon 2x een link gepost naar rijksoverheid.nlquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Wat bazel je nou mens?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik reageerde eerlijk gezged op de afbeelding die diegene stuurde. Dus kijk voortaan even beterquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Er is gewoon 2x een link gepost naar rijksoverheid.nl
Of ben je net zo blind als degene die je aangaf?
Ik bazel niks, jullie kijken gewoon niet goed.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat bazel je nou mens?
http://www.rijksoverheid.(...)ornaam-wijzigen.html
Leer juist quotenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:08 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik reageerde eerlijk gezged op de afbeelding die diegene stuurde. Dus kijk voortaan even beterVoordat je mij blind noemt, terwijl je het zelf allemaal niet zo goed ziet.
Pas je op dat je tijdens het doorgeven van je nieuwe naam wel de boel goed invult dan? Straks heet je ineens Cumberly omdat je verkeerd keek...quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:08 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik reageerde eerlijk gezged op de afbeelding die diegene stuurde. Dus kijk voortaan even beterVoordat je mij blind noemt, terwijl je het zelf allemaal niet zo goed ziet.
Ohja, de wereld is gek verhaal..quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:09 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik bazel niks, jullie kijken gewoon niet goed.
Echt orgineel deze grap.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:09 schreef beelz het volgende:
[..]
Pas je op dat je tijdens het doorgeven van je nieuwe naam wel de boel goed invult dan? Straks heet je ineens Cumberly omdat je verkeerd keek...
quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik gaf OOK een serieus antwoord, heb je de link aangeklikt en gelezen wat er op die site staat?
Nu jij weer.quote:
Een vriend van me vroeg zich heel lang af waarom hij Paul heette omdat hij zichzelf eerder een Alexander vond. Hij heeft zijn naam laten veranderen in Alexander en heet nu Alex. True story.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:44 schreef Picchia het volgende:
Ik vroeg ook heel lang af of ik mijn tweede naam Alexander of Aleksander schreef.
Gelukkig is het eerste het geval.
jamaar Kimberley is niet speciaal enzoquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:10 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig wist de ambtenaar van burgerlijke stand destijds wel hoe je de naam moest schrijven.
Het is namelijk Kimberley en niet Kimberly.
Geen grap, het is goedbedoeld advies. Omdat je een beetje dommig bent.quote:
Heb je gezien hoe ze post? Ze is zo enorm speciaal dat er geen smaak meer aan de ramen zit...quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
jamaar Kimberley is niet speciaal enzo
Leg mij maar eens uit waarom jij mij dommig vind. Je kent me niet eens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:13 schreef beelz het volgende:
[..]
Geen grap, het is goedbedoeld advies. Omdat je een beetje dommig bent.
Hoe belangrijkquote:Rijksoverheid.nl
U bevindt zich hier: Home > Alle onderwerpen > Naam kiezen en naamswijziging > Vraag en antwoord > Wanneer kan ik mijn voornaam wijzigen?
Vraag en antwoord
Wanneer kan ik mijn voornaam wijzigen?
Een voornaamswijziging is alleen mogelijk als u daar een belangrijke reden voor heeft. Bijvoorbeeld wanneer u slechte herinneringen aan die naam heeft. Het kan gaan om een nieuwe voornaam, maar ook om het toevoegen of schrappen van een of meerdere voornamen.
Redenen voornaamswijziging
U kunt uw voornaam bijvoorbeeld laten wijzigen in de volgende situaties:
bij uw geboorteaangifte is een onjuiste naam opgegeven;
uw voornaam is niet meer passend omdat u een geslachtsverandering heeft ondergaan;
u vindt uw naam lelijk.
Dankjewel dat je even benadrukt dat ik speciaal ben. Want dat ben ik ook.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:13 schreef beelz het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe ze post? Ze is zo enorm speciaal dat er geen smaak meer aan de ramen zit...
quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:10 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig wist de ambtenaar van burgerlijke stand destijds wel hoe je de naam moest schrijven.
Het is namelijk Kimberley en niet Kimberly.
Tot een paar minuten geleden dacht ik dat ook. Maar op de site van de rijksoverheid staat "u vindt uw naam lelijk" als geldige en belangrijke reden genoemd bij de voorbeelden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:14 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Even serieus: ik dacht dat je alleen je naam kon/mocht wijzigen als je zwaarwegende redenen kon aandragen en de ambtenaar/minister daar ook van kon overtuigen (mensen die poepjes heten etc.)?
Als je kijkt hoevaak de naam gegeven is maakt het niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
jamaar Kimberley is niet speciaal enzo
quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:50 schreef Wolfje94 het volgende:
Als ik officele brieven krijg met Kimberley voel ik me niet echt aangesproken..
Zo leer je nog eens wat, als je de site van de rijksoverheid wel leestquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tot een paar minuten geleden dacht ik dat ook. Maar op de site van de rijksoverheid staat "u vindt uw naam lelijk" als geldige en belangrijke reden genoemd bij de voorbeelden.
LOL.... moet je als reden aangeven dat de ambtenaar wel wist hoe je de naam spelt, maar dat je zelf liever de foute spelling hanteert omdat je ouders niet beter wisten, en het hen zelfs niet gelijk opgevallen was na de aangiftequote:
Je hebt moeite met werkwoorden vervoegen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:14 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit waarom jij mij dommig vind. Je kent me niet eens.
Ja? Dus je mag echt met een busje naar school? Ik denk niet dat je dan je naam mag veranderen omdat je niet handelingsbekwaam bent.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:14 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Dankjewel dat je even benadrukt dat ik speciaal ben. Want dat ben ik ook.
Ging dat niet om achternamen?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ah veranderen ze dat om de maand dan ofzo? Want ik ken ook mensen die iets dergelijks ook probeerden en mooi een brief terug kregen dat hun redenen niet overtuigend genoeg waren.
Ja dat klopt. Maar dat zegt niks over je intelligentie.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:19 schreef beelz het volgende:
[..]
Je hebt moeite met werkwoorden vervoegen.
Voel je je trouwens ook alleen aangesproken als mensen je met Kimberly aanspreken? Of reageer je ook nog wel als ze Kimberley roepen?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:25 schreef Wolfje94 het volgende:
Ja dat klopt. Maar dat zegt niks over je intelligentie.
ze heet niet voor niks kimberly/kimberley/kimblackberry.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:19 schreef beelz het volgende:
[..]
Je hebt moeite met werkwoorden vervoegen.
Wat bedoel je met kimblackberry?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:27 schreef wise het volgende:
[..]
ze heet niet voor niks kimberly/kimberley/kimblackberry.
maar goed, op de rijksoverheid staat hoe het moet
Mwah, als je in de bush bush zou zijn opgegroeid en nooit de kans had gehad te leren hoe je werkwoorden vervoegt dan had ik het nog met je eens kunnen zijn, maar van iemand die in NL opgroeit en er naar school gaat mag je wel verwachten dat ze de basisregels van grammatica begrijpen als ze 16 zijn, en als ze dat niet begrijpen zou het zomaar eens wel iets over hun intelligentie kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:25 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar dat zegt niks over je intelligentie.
En welke naam staat er dan op mijn diploma's vermeld volgens jou?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:29 schreef Wokkel het volgende:
Kimberly ik heb slecht nieuws voor je, al je resultaten die je behaald hebt op school zijn ongeldig aangezien niet je echte naam is vermeld op de diploma's en rapporten.
Sorry dat ik je dit moest berichten, maar de andere users in dit topic kijken er overheen.
Kimberley toch? Anders was het je wel eerder opgevallen toch?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:30 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
En welke naam staat er dan op mijn diploma's vermeld volgens jou?
Rijke fantasie.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:31 schreef S1gnum het volgende:
TS is een troll. Zowel Kimberly als Kimberley zijn officiële manieren van schrijven en het maakt geen bal uit. Wat een onzin over een fout bij de aangifte van je geboorte, hoe kom je er op?
Achternamen zijn inderdaad heel lastig te wijzigen.quote:
Bij achternamen ben je toch verplicht om er een te kiezen die nog niet bestaat? Dat heb ik ooit ergens gelezenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Achternamen zijn inderdaad heel lastig te wijzigen.
Voornamen? Boeiend, zeker als je dezelfde voorletter houdt. Officiëel spul schrijft je toch nooit met Hai Kimberley, we krijgen nog geld van je omdat je te hard reed. Groetjes CJIB.
Nee, het is meer:
Geachte mevrouw K. blatiebla
Helaas moeten we u mededelen dat u niet in aanmerking komt voor een vergoeding voor uw abortus. Uit onze gegevens blijkt dat dit de derde dit jaar is.
Hoogachtend,
Uw verzekeraar.
Ps: condooms zitten ook in het pakket.
Lastig als je Jansen van je achternaam wil gaan heten..quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:33 schreef Mozy het volgende:
[..]
Bij achternamen ben je toch verplicht om er een te kiezen die nog niet bestaat? Dat heb ik ooit ergens gelezen
Ik heb nergens gezged dat ik er niet naar heb gekeken.. Ik weet niet waar jij dat dan gelezen hebt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:33 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, aangezien TS nu al tig keer de link naar de rijksoverheid is gegeven maar niet wil kijken...
quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:34 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezged dat ik er niet naar heb gekeken.. Ik weet niet waar jij dat dan gelezen hebt.
quote:
U lijdt aan alzheimer?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:34 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezged dat ik er niet naar heb gekeken.. Ik weet niet waar jij dat dan gelezen hebt.
Dan weet je dus wat je te doen staat.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:34 schreef Wolfje94 het volgende:
[..]
Tegenwoordig volgens mij niet meer, vroeger wel; mijn moeder heeft in 1972 haar meisjesnaam laten wijzigen en die mocht niet de meisjesnaam van haar moeder kiezen, het moest een naam zijn die niet bestond.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:33 schreef Mozy het volgende:
[..]
Bij achternamen ben je toch verplicht om er een te kiezen die nog niet bestaat? Dat heb ik ooit ergens gelezen
Tegenwoordig is je BSN belangrijker dan je achternaamquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tegenwoordig volgens mij niet meer, vroeger wel; mijn moeder heeft in 1972 haar meisjesnaam laten wijzigen en die mocht niet de meisjesnaam van haar moeder kiezen, het moest een naam zijn die niet bestond.
De Nederlandse vertaling van haar moeders meisjesnaam kwam echter niet voor (en is een dusdanig gewoon woord dat het niet eens opvalt) en die heeft ze toen maar gekozen.
Vroegâh had je geen BSN en was je tenminste nog iemand en niet alleen een nummer.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Tegenwoordig is je BSN belangrijker dan je achternaam
Idd.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:40 schreef Staal het volgende:
Dat is lastig een heel nieuwe achternaam verzinnen.
Waarschijnlijk accepteren ze geen leestekens, anders had je er FOK!ker van kunnen makenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Idd.
En ik mag mezelf dus niet Fokker noemen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |