abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105483271
Wat zouden jullie doen; Wolf geeft al een poos aan na het poepen, dat hij gepoept heeft.Gisterochtend gaf hij het aan voordat hij wat gedaan had, dus had ik hem op het potje gezet. Hij bleef wel een tijdje zitten maar hij deed er verder niks op.Toen ik de luier weer aandeed poepte hij wel. Ik heb toen benoemd dat ik het zo goed vond dat hij zei dat hij moest poepen
Zou het zinvol zijn 's ochtends gewoon het potje te gaan neerzetten, of vinden jullie dat pushen? Ik wil niet pushen of iets forceren,dat ik dus niet in de hand werk dat hij straks bang wordt en helemaal niks meer zegt/durft.
Zo naar het CB, ook eens horen wat zij zeggen hierover
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 12 december 2011 @ 09:05:31 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105483665
Ik ben momenteel Harry 'actief' aan het zindelijk maken (dwz hij heeft wel nog gewoon een luier aan). Hij geeft zelf niks aan, maar ik hoor in elk geval wanneer hij zit te poepen. Dan zeg ik: zit je te poepen?
Wat betreft plassen zet ik hem een paar keer per dag op de wc en als hij plast, krijgt hij een minismartie. Als hij niks doet, dan zeg ik iets als:'niet gelukt? of is de plas op? volgende keer beter', maar ik maak er geen probleem van. Hij mag eraf als hij vindt dat hij klaar is. Soms is dat na een paar seconden en soms zit hij wel 5 minuten.
Hij doet wel zelf erg zijn best en juicht ook zelf als er wel plas komt. Toevallig heeft hij laatst gepoept op de wc (dat was nog vóór de smarties, daarom ben ik ze gaan invoeren), maar het is sindsdien niet meer gelukt om hem op de wc te laten poepen. Hij gaat wel kreunen alsof hij poept :D

Ik zou gewoon als Wolf zegt: ik moet poepen, hem op het potje of de wc zetten. Je prijst hem dan gewoon voor het feit dat hij komt zeggen dat hij moet poepen. Ongeacht of hij wel of niet poept. Als het lukt op de wc/potje, dan maak je er een feestje van. Anders zeg je nog steeds dat je het heel knap vond, dat hij het kwam zeggen
pi_105484006
Ik laat het gewoon nog even met Isabeau. Ze zijn nog zo jong die smurfjes... ik wacht gewoon tot het wat warmer is en ze lekker in d'r blote toedeledokie door 't huis kan rennen.
pi_105484094
Lars noemt het ook vaak als hij moet poepen, en wil dan ook op het potje. Hij heeft nu denk ik een keer of vijf op het potje gepoept.
Ik zet hem op het potje voor de tv, of met iets van speelgoed in de hand anders issie zo weer foetsie
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105484311
Als Isabeau het heel duidelijk aangeeft dan is het overigens iets anders hoor. Dan ga ik het niet tegenwerken natuurlijk.

Ze heeft momenteel iets heel geks trouwens. Als ze 's ochtends wakker wordt zegt ze élke dag met een heel zielig stemmetje "plassende ogen!" en dan moet ik in haar oogjes wrijven en daarna is het goed. Ik zie niets geks aan haar oogjes, ze tranen ook niet.
pi_105484619
B. heeft een tijdje (rond haar tweede verjaardag) heel veel interesse gehad in het potje, zonder dat er ooit iets uitkwam. Toen is het een tijdje weggeweest, en nu de laatste dagen komt het weer, hoewel ze vooral in al haar kleren op het potje wil zitten als we haar tanden poetsen. Maar soms ook wel weer zonder luier. Aangeven doet ze nog helemaal niet, ze zegt het alleen vrij regelmatig nádat ze gepoept heeft. En ze wil graag worden voorgelezen uit het boekje Bobbi op het potje. Het is een begin, lijkt me. En verder zien we het wel.

Sorbootje: wat raar van die oogjes. Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
pi_105484952
Ohh de foto's zijn leuk geworden Poppejans! Die laatste foto waarop Wolf naar Niels zwaait O+ En wat een leuke pyjama heeft Wolf!
Ik heb van de taart Wolf's gezicht opgegeten, bizar :P!

Niels geeft ook aan wanneer hij moet poepen en wil dan wel op het potje zitten, maar met broek aan!
Vanmorgen hadden we nog een hele tijd op het grote bed gespeeld, beetje wakker worden, en toen ik hem ging aankleden had hij nog steeds een droge luier. Ik vroeg hem of hij op de wc wilde plassen, dat wilde hij wel. Maar toen ik hem erop zette wilde hij er direct weer af (er zit ook geen wcbril verkleiner op, wellicht daarom). Toen heb ik het potje voor hem gepakt, maar daar wilde hij helemaal niet op. Dus toen heb ik hem toch maar weer een luier aangetrokken.
Hij lijkt er lichamelijk dus wel aan toe te zijn, maar geestelijk nog niet? Vorige zomer wilde hij ook echt niet zonder luier lopen, dat leek hij eng te vinden. Ik ben benieuwd hoe het deze zomer gaat.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105485002
Ik heb net trouwens de afspraak op van het consultatiebureau verzet, we kunnen de 20e niet. Nu kan hij pas 11 januari terecht.
Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is Poppejans en wat hij moest doen allemaal!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105485433
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars noemt het ook vaak als hij moet poepen, en wil dan ook op het potje. Hij heeft nu denk ik een keer of vijf op het potje gepoept.
Ik zet hem op het potje voor de tv, of met iets van speelgoed in de hand anders issie zo weer foetsie
Zoiets zei het CB ook, spelenderwijs en vooral niks opdringen. Ik laat het potje dus maar in het zicht staan zodat hij er af en toe op kan met broek aan.
Ben dus weer terug van de "2 jaar'' CB afspraak. Hij moest een torentje bouwen van blokjes, er werd geluisterd naar zn hart, gekeken naar ogen en van ''onder'' gekeken en gevoeld. Hij hoefde verder niet iets met praten ofzo, misschien omdat hij al genoeg brabbelde haha. Ze vond dat hij onduidelijk brabbelde (hele verhalen) maar hoorde ook dat hij twee en driewoordszinnen normaal uitsprak, dus dat was ok, pas weer terug komen als hij 3 is.
stats: 85 cm en 12,4 kilo
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105485504
Bedankt trouwens, voor jullie zindelijkheidstips/verhalen! ^O^
pi_105485548
Ik had het idee dat Wolf zelf heel goed weet wat hij "brabbelt" maar dat wij, domme volwassenen, het gewoon nog niet verstaan! Omdat hij echt hele verhalen houdt en je dan af en toe een bekend woordje of zinnetje voorbij hoort komen.
pi_105485648
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:33 schreef Twinkly het volgende:
Ik had het idee dat Wolf zelf heel goed weet wat hij "brabbelt" maar dat wij, domme volwassenen, het gewoon nog niet verstaan! Omdat hij echt hele verhalen houdt en je dan af en toe een bekend woordje of zinnetje voorbij hoort komen.
Ja, en die gezichtsuitdrukkingen er dan soms ook bij haha
pi_105485761
Ik vond het zo grappig hoe hij Niels ging roepen vanaf het aankleedkussen toen jij hem aan het verschonen was :D
  maandag 12 december 2011 @ 10:49:58 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105485950
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Ik vond het zo grappig hoe hij Niels ging roepen vanaf het aankleedkussen toen jij hem aan het verschonen was :D
Ooh wat leuk zeg! O+
En mooie verjaardagsspam :Y
pi_105486008
ooh, Wolf was jarig! Gefeliciteerd nog, Poppejans

wat een heerlijk ventje is het O+
pi_105486043
Och nee, dat heb ik ook helemaal gemist. Ook van mij alsnog van harte Poppejans!!
pi_105491014
Welke goede fee heeft mijn kind behekst? :o

Zo vrolijk en meegaand heb ik 'r in weken niet gezien! Ze wordt weer vrolijk wakker, kan een 'nee' opeens prima accepteren ("Mag niet, hè? Zo mag wel, hè?") en bunkert weer als een bouwvakker.

Net zei ik, al voorbereidend op gehuil:"Kom tuttie, ik ga je naar bed brengen." Vlíegt ze de trap op, stekkert terug met d'r slaapzak en zegt: "Slapen, hè?"

Ik viel bijna van mn stoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 12-12-2011 15:45:07 ]
  maandag 12 december 2011 @ 13:46:28 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_105491102
koester het moment, het is een fase :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105491128
Bedankt. Daar gaat mn euforie.
pi_105491277
:D!

Heerlijk Ssserpente O+
  maandag 12 december 2011 @ 14:38:22 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105492907
Heerlijk zulke dagen Ssserpente! En nét als je er aan gewend bent geraakt, dan veranderen ze weer in een draak >:)
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 15:36:59 #272
5428 crew  miss_sly
pi_105494955
Whaha van zulke dingen willen we niet horen dat het een fase is :D

Nee hoor Ssserpente, dis is THE real Lente, zo blijft ze!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105500949
godsamme echt, peuter kopen? iemand?
  maandag 12 december 2011 @ 17:58:15 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_105501002
Inclusief kleertjes? Dan ja :P Want meisjeskleertjes heb ik niet :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105501769
Ik kijk wel uit, heb er nét één ingeruild.

Wat heeft ze?
pi_105502951
ze heeft drakeritis niveau tien.

Elin houd je mond, HOU SELLUF JE MOND
Elin, nou ophouden , JE MOETSELLUF OPHOUDEN STINKIEEEE

etc
  maandag 12 december 2011 @ 19:04:45 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105503376
Aaah! Ze doet de portie van Lente erbij!
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 19:07:52 #278
5428 crew  miss_sly
pi_105503494
Lekker bijdehand dus :o zit je niet op te wachten, zeker niet met baby erbij. Sterkte!

Wij hebben juist een heel fine dag gehad en al een paar dagen een erg gezellige en redelijke dame. Vanmorgen was ik even boos geworden (ik zei "ik vind het niet leuk wat je nu doet, Senna, ik word boos!") en dat had zo'n indruk gemaakt dat ze het er vanmiddag nog over had :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105503569
mja dat helpt hier niet meer.. als ik zeg ; mama wordt nu boos Elin!''
- geeft niets hoor mama.
pi_105503604
En de gang oid? Laatste keer, anders...
  maandag 12 december 2011 @ 19:14:08 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_105503757
Ah, dat maakt hier wel indruk.Gelukkig :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105503791
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je tips wij trouwens. :+ :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 december 2011 @ 19:16:58 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105503900
Zonder een woord te zeggen oppakken en op de gang zetten.

Normaal gebruik ik ook de mat in de gang als strafplek, maar vanmiddag maakte hij het zo bont dat ik 'm op z'n kamer gezet heb. Meneer beet in m'n been dat de tandafdrukken erin stonden :{ duiveltje is 't soms ... 't maakte wel indruk, want hij kwam heel lief kroelen en knuffelen, en heeft heel goed zitten eten (het paard van sinterklaas opgegeten) :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105503959
Hier ook. En dan hoef ik het niet eens boos te zeggen. Het grappige is trouwens dat ze er vrij stoiceins op reageert. Ze gaat braaf in de gang staan en als de minuut erop zit en je komt r halen, stekkert ze lachend en je negerend terug de huiskamer in.

Maar daarna doet ze het toch niet meer.

Ik denk dat ze nu in totaal een stuk of acht keer op de gang heeft gestaan.
pi_105503966
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:10 schreef Ssserpente het volgende:
En de gang oid? Laatste keer, anders...
joh, ze heeft de gang wel 10x gezien vandaag.. en toen moest ik keihard naar beneden rennen omdat ze weet hoe de voordeur open moet blijkbaar :')

wel hilarisch als ik zeg, ik tel tot 10! en dat ze hysterisch wordt bij 3 en de gang op rent.. verder dan 3 ben ik nooit gekomen dus geen idee wat ze in r hoofd haalt
pi_105503992
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 19:14 schreef Troel het volgende:
Ah, dat maakt hier wel indruk.Gelukkig :)
hier niet. en met een beetje pech eindigt ravi dan doorgaans binnen zeg, een seconde of 30, naast zn zus op de gang en gaan ze spelen. of hard in koor huilen, ken ook :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105504011
Mijn laatste reactie was nav Troel dr post ipv een reactie op DJMO. Straffen zonder een woord te zeggen, is namelijk niet mijn manier. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ssserpente op 12-12-2011 19:34:03 ]
pi_105504045
ik hoef geen tips trouwens, ze is gewoon aan t etteren, morgen weer een dag :P
  maandag 12 december 2011 @ 19:21:28 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105504099
Ai Ssserpente, berg je maar vast voor morgen!
Morgen is Elin een engeltje en Lente een bengeltje :X
pi_105504151
normaal gaat t prima op maandag en is dinsdag een hel :P
pi_105504215
mijnes mag morgenmiddag naar de psz *O*
succes juf *)
pi_105504254
laten we het er op houden dat "DAT WILLLLLLLLL IK NIEHIET }:| :( :'( " nogal vaak voorbij kwam vandaag :')
pi_105504316
mn baby is trouwens altijd een engeltje dus t is niet lastiger dan voorheen..

alleen af en toe jammer dat ie in slaap valt en Elin vervolgens aan het gedicht (schreeuwend) 'Lex' begint

dat gaat als volgt

*standjeareyoufuckingnuts*
LAAAAAAAAKSSSS LAKS LAKS LAAAAAAAAAAAAKS LALS LAKS LAKJSJEEEE x 12
  maandag 12 december 2011 @ 19:29:33 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_105504434
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 19:19 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn laatste reactie was nav Troel dr post. Straffen zonder een woord te zeggen, is namelijk niet mijn manier. :)
Hier ook niet zonder iets te zeggen, zeg ik dat dan? :? (< niet bot bedoeld ofzo, maar ik doelde gewoon op dat ik ze hier ook rustig op de gang zet als ze vervelend zijn, maar ik leg wel uit waarom)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105504579
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier ook niet zonder iets te zeggen, zeg ik dat dan? :? (< niet bot bedoeld ofzo, maar ik doelde gewoon op dat ik ze hier ook rustig op de gang zet als ze vervelend zijn, maar ik leg wel uit waarom)
Jij niet, maar DJMO wel. En daar staat mijn post direct onder.
  maandag 12 december 2011 @ 19:33:01 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_105504602
AH ok, nu snap ik hem :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 december 2011 @ 19:33:51 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105504655
Mjah, ik leg het vaak achteraf uit, zodat ik zelf ook rustiger ben dan op 't moment dat ik 'm straf geef. Hij snapt meestal trouwens heel goed waarom ik 'm op de gang zet ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105504707
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 19:33 schreef Troel het volgende:
AH ok, nu snap ik hem :D
ik heb m even gecookied voor de duidelijkheid. :+
  maandag 12 december 2011 @ 19:35:46 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_105504733
:D :D :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105505949
Ow draakjes en schatjes :)

De mijne is ook weer een schatje, na weken standaard, lust ik niet mama ik ga niet eten mama ik wil niet slapen mama enz. Vandaag, wat is het lekker, bijna bordje leeg hoor, lekker mama. Mag ik nu naar bed mama? Hier Saartje mag jij wel mee hoor... Ik wist niet wat me overkwam maar het was een heerlijk ontspannen dag :D

Wolf en Poppejans nog gefeliciteerd en welkom!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')