abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105296985
ik zat zelf te denken aan een soort van kalender waarvan dan elke keer als ie geslapen heeft een blaadje gescheurd mag worden. Hij slaapt nog 1 keer per dag, heeft dan ook het idee dat wij gewoon gaan slapen dus dan is het niet handig om te werken met alleen maar de nachten aftellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105297130
ik had van ze zomer gewoon grote vakjes gemaakt op een a4 (word tabel) met de dagen erboven en dan samen met selene ingetekend (met poppetjes) "papa en mama gaan weg" en "papa en mama zijn weer terug". met de oppas mocht ze dan de tussenliggende vakjes per dag kleuren/strepen/whatever. dat ging heel leuk. dat we weg waren was niet zo'n probleem. helaas ging ze de oppas (mijn schoonmoeder) gruwelijk uittesten. nu heeft mijn schoonmoeder een radicaal andere aanpak dan wij, dus dat werkte niet zo. duurde 2 weken voordat alles hier in huis weer een beetje normaal was
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 7 december 2011 @ 16:15:20 #103
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105298659
oo Karin wat ontzettend balen dat ook de sojamelk geen oplossing was... Arme Lars. Tis toch wat met de allergieen van die kleintjes. :*

Bodpa; wat lastig dat M last heeft van de drukke sinter/verjaardagweek.. Evie is ook wel een beetje opstandig/prikkelbaar; maar of dat daar van komt... weet ik dus niet, hier ging het eigenlijk op de dagen zelf heel erg goed. We hebben wel expres beide dagen wat afgebakend, Sinterklaas hebben we gevierd van 16 tot 20:30 zo iets, en de verjaardag op de dag erna van 11 tot 15 uur, zodat de rest van de dag relatief rustig is verlopen.

ooo Sorboo ook zo herkenbaar; Evie zit ook in de NEEEE-fase... op alles wat ik voorstel zegt ze nee... dus tegenwoordig deel ik vaker wat mede ipv te vragen ;)

en ooo lekker een paar dagen weg.... zou me heeeeeeeerlijk lijken, zit nog wel echt in de overlevingsmodus hiero, en ben al heeeeel gelukkig dat ik sinds vorige week 2 middagen in de week even 'vrij' ben van mijn lieve meiden. Op een gegeven moment kon ik de mini geen moment weg leggen, en als ze soms, heeeel soms, een paar minuutjes stil in de box of wipstoel zat, dan eiste Evie mij helemaal op. (logisch natuurlijk met een baby die bijna de hele dag aandacht nodig heeft.) het gaat gelukkig wat beter, maar pffffff best moeilijk soms...

Nu dus een kindvrije middag; en MOEST nog een heleboel doen. Maar mezelf voorgenomen om as vrijdagmiddag even echt voor mezelf te nemen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105298777
Gaat je mini nu ook naar het kdv BJ?
Wel lekker even tijd voor jezelf!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 7 december 2011 @ 16:21:51 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105298916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gaat je mini nu ook naar het kdv BJ?
Wel lekker even tijd voor jezelf!
ja sinds vorige week, ze moet er wel echt aan wennen voordat ik weer aan het werk ga, en eigenllijk gaat het best goed, ze huilt wel, maar niet meer ontroostbaar en ook niet meer continu...
Dus gewoon dooroefenen, voordeel is, dat ik door mijn werkgever een maand extra thuis mag blijven, en mijn mini bij problemen dus kan ophalen, of zelf daar heen kan om dr te kalmeren of te voeden.
Maar ze is nu 2 keer geweest en beide keren is dat niet nodig geweest...
pi_105298928
Ik vind Niels zo grappig de laatste tijd :D

-Een speen uit de la pakken en net doen of hij een huilende baby is (die ligt daar nog van toen hij baby was, maar hij heeft nooit een speen gehad).
-"Nee, ga weg! Stom ding!" gillen en wegrennen wanneer ik voorlees uit "Ik zal wel een kindje lusten"
-Nepvallen en dan heel hard om zichzelf lachen.
En hij is heel druk bezig met fantasiespel met Duplo O+

Maar hij kan ook heel erg goed jengelen en nephuilen tegenwoordig :P

Vannacht was hij zo zielig ;( Hij had overdag maar 3 kwartier geslapen op mijn rug, omdat we weg moesten en 's nachts had hij daar last van (zoals altijd :{ Ik vrees de tijd waarin hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaat..) Vanaf 1 uur werd hij steeds na 3 kwartier slapen weer overstuur wakker. Om 5 uur was hij zo overstuur dat hij zich aan mij vastklampte als een klein aapje, na even bijgekomen te zijn met een filmpje van Brum ging hij wel weer lekker slapen gelukkig.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 7 december 2011 @ 16:25:28 #107
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105299046
pffff Roy word het ook allemaal even teveel, al die bezoeken onderzoeken testjes, verplichten iets moeten doen.
Hij is van slag qua slapen, vanmorgen van half 11 tot 12 geslapen, en vanmiddag hebben we over geslagen.
Nu wilde ik hem net even voor een uurtje op bed leggen maar Roy heeft daar geen zin in.
Hij vraagt enorm aandacht hij wil alleen maar gedragen worden.

Volgende week eens bekijken of we niet eens een weekje zonder afspraken kunnen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105299139
Och arme Roy, wat rot dat hij daar zo'n last van heeft :* Wat vervelend is dat als ze niet kunnen slapen wanneer ze juist wel veel slaap nodig hebben, he.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105299264
Ik moet ook steeds lachen om mijn zoon. Hoor steeds vaker mezelf terug. Net lag Matthias beetje te miepen in de wipstoel. Maar was even uien aan het snijden dus kon er niet zo snel naartoe. Hoor ik Leander: Och baby beetje zat? Mama baby beetje zat!!!
Onze kleine papa O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 7 december 2011 @ 16:37:23 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105299450
Bij Roy zit ook heel veel frustratie, hij wilt zoveel maar het lukt allemaal nog niet.
Dat zien we nu steeds duidelijker naar voren komen die frustratie, en het verklaard ook zijn gedrag.
We zijn nu met zoveel mensen aan het helpen om hem die laatste zetjes te geven, elke week komen die terug, sommige thuis maar ook veel waar we zelf naar toe moeten.
Ik ben ook erg aan het kijken om wat te minderen met werken zodat ik meer rust kan scheppen in de drukke agenda.

Wel belde het cb dat we voorlopig daar niet meer terug naar toe hoeven, er kijken nu zoveel mensen mee dat dit overbodig geworden is. Ze bellen wel regelmatig even op om te vragen hoe het gaat.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:38:43 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105299484
haha Leander ook al zo lief bezig met zijn kleine broertje.. schattig he? Evie komt als Liene huilt ook vaak aanlopen met een speen of een knuffeltje of streelt Liene over dr bolletje, en zegt dan ... Liene zeer daan? O+
pi_105299714
Bar in de tijd dat wij zoveel onderzoeken hadden met Leander deden we alles op 1 dag. Is dan wel een lange dag maar dan heb je de rest van de week niks. En ook zoveel mogelijk thuis laten komen zodat je niet steeds weg hoeft. Ik begreep dat jullie nu al een logo hadden maar die van ons kon op bepaalde dagen ook thuis komen. Want dan werden er dingen gebruikt uit zijn eigen huis. Fysio komt ook thuis (maar dat doen ze volgens mij allemaal toch?), de gebaren moesten we wel zelf naar toe maar we gingen dan vaak na de tijd een uurtje zwemmen want dat was in de buurt.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:48:36 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105299830
Het probleem is dat het gewoon niet te plannen is op 1 dagen, dan kan de ene niet en toen de ander niet, hebben we telkens geprobeerd.
En thuis komt alleen Mee, de rest moeten we echt naartoe die doen niet aan thuis.

Maar als het goed is dan houd logo er mee op vanaf januari en dan moeten wij op cursus.
En zodra de rest in gang gezet is, dan gaat Roy naar het tjasker en dan houd er een heleboel op.
Maar dat is pas ergens later in het jaar.
pi_105306036
Pfff... Handen in het haar.. madame eet al 4 weken geen avondeten ;(
Ook wat ze voorheen heerlijk vond eet ze niet meer. Het is alleen maar huilen en krijsen.

We hebben al van alles geprobeerd. Lief blijven, boos worden, 'omkopen', negeren, proberen te praten... Niks nada noppes werkt.
We willen er echt geen strijd.
Het is niks medisch, ze is vorige week helemaal nagekeken. Ook eet ze wel.brood (ook weinig, maat ze eet er wel iets van) ook gaat er lekkers ook in zoals de afgelopen dagen de rondslingerende pepernoten. Fruit eet ze op het moment alleen appels.
Eetscore vandaag ik met moeite 2,5 boterham zonder korst. Dat is ook gemiddeld wat ze eet de afgelopen weken.
We geven haar al minder te drinken.

Zaterdag gaan we naar de diëtist. Toch maar wel omdat we het echt niet.meer weten.

Heeft hier nog iemand ervaring met moeilijke eters? Wat hebben jullie gedaan.

Sorry voor mn ego gepost. Het is me momenteel allemaal wat te veel aan t worden. Alle shit die we hebben doorgemaakt en 2 dochters die moeilijk eten...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 7 december 2011 @ 19:24:46 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_105306693
wickie..misschien kun je het hele idee van avondeten voor haar even laten varen?
Eet ze wel dingen als komkommer, tomaatjes, plakje kaas, een cracker..zulk soort dingen? Dan laat je haar in de loop van de middag zulke dingen pakken en dan krijgt ze alles bij elkaar toch ook heel wat binnen. Zet het op tafel, binnen handbereik voor haar en pak er zelf soms ook iets van. Zien eten doet eten enzo. Na een tijdje krijgt ze wel weer interesse in de warme maaltijd en dan merk je dat vanzelf. Komt goed, echt.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_105307090
Ze eet geen groente of aanverwanten. Maar crackertje enzo tussendoor doen we wel. Ik zet de hele dag door, gezonde snack dingen neer.
Maar krijgt ze dan wel genoeg vitaminen binnen? Haar energielevel begint te dalen. Ze heeft vanmiddag 3 uur geslapen en ligt er sinds 7 uur alweer in. Dit komt steeds meer weer voor.

En als wij avondeten, laten we haar er dan wel bijzitten? Of gewoon laten spelen?

Ik baal er gewoon van dat ze geen reserves heeft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2011 @ 19:40:48 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105307466
Wickie: Jan heeft ook een poos gehad dat hij niet of slecht at en ook geen reserves had, hij was toen nog geen, of misschien net een jaar geweest. Ik heb toen een poosje fantomalt door 'n pap gedaan 's ochtends, zodat hij iig wel calorieen binnenkreeg en zou aankomen. Dat heeft toen wel gewerkt; hij ging toen weer vanzelf meer eten. Op dit moment eet hij redelijk. Crackers pindakaas kan ik 'm blijven voorzetten. Wij hebben hier nu een schema waarbij iedereen minimaal één keer per week mag kiezen wat we die avond eten. In de praktijk komt het er op neer dat papa twee keer kiest, ik drie keer (want Geert kan nog niet zelf kiezen :+ ) en Jan één keer. De zevende dag is standaard patatdag hier. Ook doen alsof avondeten heel spannend is met de nodige ohh en ahh's vanachter je hand werken hier aardig om Jan te laten eten. En wat ik mezelf had voorgenomen nooit te doen maar waar ik toch voor gezwicht ben: regelmatig mayo of appelmoes bij 't eten serveren :')

Ik zou haar wel gewoon mee laten zitten aan tafel, en niet laten spelen. Daarmee geef je een, in mijn ogen, verkeerd signaal af. Er is een tijd van spelen, een tijd van eten. En spelen doe je niet tijdens het eten (is mijn persoonlijke mening dan he :@ )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 7 december 2011 @ 19:48:26 #118
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105307922
Misschien eerst het energieniveau weer op peil met hoog calorierijk drinken? Pepti ofzo. En dan langzaam weer eten introduceren. Misschien tijdelijk een multivitamine bijgeven. Appel op brood? Speculoospasta? En misschien toch blijven proberen met eten neerzetten en zelf ervan 'snoepen' niet dwingen, niet eisen, maar wel verwachten dat ze aan tafel blijft zitten. Gewoon voor de gezelligheid. Dan vang je in ieder geval af dat ze geen tijd neemt om te eten.en ik gebruikte de tv ook wel eens als afleiding :@ eten ze stukken beter, omdat ze afgeleid zijn van de nukken die ze eigenlijk bedacht hadden. Sterkte ermee, ik vond het echt hel, niet eten
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105308764
Wickie Esmee is egenlijk altijd een slechte eter geweest. Ze eet of niks, of weinig. Eigenlijk eet ze alleen brood, pannenkoeken, pizza, fruit en toetjes :')

Avondeten is een ramp. Pastasaus lust ze niet, groenten eet ze niet en vlees houdt ze neit zo van. We laten het maar gewoon zo al is het vaak wel heel moeilijk. Maar zodra ik er aandacht aan besteedt wordt het alleen maar erger. Ze heeft bv een tijd lang tomatensaus bij de pasta gegeten en het lijkt nu gewoon een machtsspelletje dat ze dat nu ineens niet meer eet.

Ze moet aan tafel blijven zitten want anders wil ze niks meer proberen want spelen is leuker ;) En ze krijgt gewoon alles wat wij ook eten, dus ook standaard een toetje. Alleen passen we dat toetje aan naar een fruitsalade of een mandarijn ofzo.
  woensdag 7 december 2011 @ 20:02:45 #120
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105308775
Wickie ik heb een uit de curve geduikelde peuter hier die ook niet eet en op soms is wat Mette eet haar drie daagse maal zeg maar. De Nutrinidrink van de dietiste daar ging mevrouw van over haar nek en nu heeft ze fantomalt en bumbacake's (jaja van het ziekenhuis). Ze zijn 17 gram maar zitten boordevol mineralen, vezels en zulks en daar krijgt ze bij een inzinking weer een uurtje energie van. Geduld is het beste en met de fantomalt hebben wij de slaaptijden weer kunnen verleggen naar zeven uur en proberen we haar over haar middagdip heen te tillen. Lukt niet altijd maar er zijn dagen geweest dat ze 20 uur sliep vanaf eind september tot nu.

In de ergste dagen (ook in het ziekenhuis) werd ze rond elf uur in de morgen wakker, sliep van een tot vier en kukelde om vijf uur 's middag in haar nachtslaap.

Nu zijn we drie maanden verder en ze eet wat meer nu dus wij klagen niet maar doen overal dus Fantomalt doorheen. Ze doet het nu op ongeveer 750 calorieen die ze zelf tot zich neemt en ze moet er nu met 3 1/2 jaar zo ongeveer 1250 cal.per dag hebben. Dus we hebben nog een gat maar ze kwam van +/- 250 cal. Dus heel langzaam gaan we vooruit.

Eventueel heb ik een voedingslijst hier voor je maar die is gebaseerd voor E. op 2 1/2 jaar terwijl ze 3 1/2 jaar is. Anders was het helemaal niet te overzien voor haar qua hoeveelheden. Ze is overigens 12.8 kg en 97cm inmiddels.

Je mag me altijd pm-men. Sterkte...
pi_105310633
Dank om jullie input te lezen, heel erg fijn. Het gaat hierzo als Stiemie omschrijft. Het is ook echt van de een op andere dag omgeslagen. Zelfs appelmoes wil ze niet meer :o

Books, ik heb voorheen nog nooit echt meegelezen hier, pas sinds ze een peuter is. Ik ken jullie achtergrond niet,maar jeumig wat klinkt dat heftig zeg.
We wilde eerst niet naar de diëtiste gaan maar nu ze niks meer eet toch maar wel. We wachten zaterdag af wat ze adviseert.

Afleiding van tv of YouTube (tekenfilmpjes enzo) helpt niet meer. Voorheen gebruikte ik dat weleens als ze niks wilde, dan lukte het wel.
Ik wil nog wel wat regels volhouden, dus we houden haar aan tafel en blijven zo positief mogelijk en worden niet boos, hoe hard ze ook krijst.

Ik wilde nog meer zeggen maar ben het even kwijt.. op de telefoon typen is niet goed voor het overzicht :')
Maar al heel erg bedankt voor de input.
Ik denk inderdaad echt dat we nog meer de spanning eraf moeten halen en dat is vooral de spanning die wij voelen en onbewust aan haar overbrengen denk ik.

Fantomalt ga ik googlen en zaterdag aan de diëtist vragen.
pi_105310686
Wickie, meike eet ook superslecht, al heel lang, ze zit bij ons aan tafel met avondeten, eet vaak niks, en vraagt later nog om een stuk fruit of brood en dat geven we haar dan wel. Dit ook in overleg met de dietiste.

Ze eet brood redelijk, liefst geroosterd. Soms een tosti.
  woensdag 7 december 2011 @ 20:44:25 #123
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105310844
Dat wilde ik ook nog zeggen inderdaad. E. eet alleen geroosterd brood of een cracker. Op de eea manier hapt dat makkelijker weg.
pi_105311020
Wickie, was je nou al naar de diëtist geweest? En kan het niet zo zijn dat ze ziek wordt of is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105311239
Oh, wat ik ook nog wou zeggen:

Bar, het klinkt alsof jullie goed geholpen worden met zinvol advies. Fijn.

Mefke, wij doen niks bijzonders, want Ivan is opmerkelijk flexibel en trekt veranderingen goed. Op het kinderdagverblijf doen ze wel aan aftelkalenders. Wij gaan met de komende verhuizing ook niks bijzonders doen. We hebben het wel over het nieuwe huis, maar dat is het wel. We houden zoveel mogelijk alles normaal en zorgen dat hij weinig van de commotie meekrijgt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2011 @ 21:01:23 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105311877
Wickie: Jan moet ook aan tafel zitten, hij krijgt altijd een zakje knijpfruit na het eten (mede vanwege de vit. d tabletjes en de melatonine die wij op die manier bij hem naar binnen werken ) maar als hij gaat gillen, levert dat onherroepelijk het omkeren van z'n stoel op. Hij kan zich normaal gedragen, mee-eten of niet, maar gillen doen we niet aan tafel. Vanavond was zelfs voor Jan z'n doen een ontzettende drama avond, nou was hij al ontzettend moe, maar goed, een kleine impressie ( :') )

Jan: ikkuh mes! (note: wij hebben dat ikea-bestek, ideaal als je 't mij vraagt!)
ik geef mes, Jan : ikke niete mes! *gooit mes weg*
Jan: ikke mes!
en zo ging dat met alles, met de mayonaise, met de boontjes, met de krieltjes, met de appelmoes, met de vork, met z'n bord in z'n geheel, met z'n vlees... en niet één keer, maar tig keer. Tot ik het spuugzat was en hem omdraaide .. ineens was het stil en zag ik hem stilletjes een boontje wegsnoepen en van z'n vlees snoepen (wat op z'n stoelblad lag). Tot ik hem weer terugdraaide naar de tafel, toen was het weer hetzelfde verhaal. Toen heb ik de tafel maar afgeruimd, aangezien we toch zowat klaar waren met eten ... :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 7 december 2011 @ 21:05:54 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_105312146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Teveel vezels kunnen juist voor verstopping zorgen als hij er niet voldoende bij drinkt. :) dan
help je hem met al die volkorenproducten juist minder dan je zou denken.

Ik zou persoonlijk erg waken voor voldoende vocht intake.
En verder, in fruit zitten ook vezels, misschien kun je daar wat mee? En dan liever de hele vrucht dan het sap.
Fruit eet hij ruim voldoende (geef dat juist meer omdat hij de groente laat staan). Vochtopname is eerder aan de vele kant, dan aan de weinige kant (een van de punten waarom ook zijn urine gecontroleerd is, de buitensporige hoeveelheid die hij drinkt en plast en dergelijke).

Claudia, qua vetten kan ik het me eigenlijk ook niet voorstellen, hij eet zijn boterhammen gewoon met halvarine/margarine en eet ook vleeswaren, vlees en dergelijke wel (waar het vlees ook gewoon vetten bevat en in sommige gevallen er ook in gebakken wordt).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105313930
Claudia, we zijn nog niet eerder geweest, we hadden voor vandaag een afspraak maar die is verschoven.
Vorige week is ze door de kno arts volledig nagecheckt en was er niks aan de hand, alles was rustig.
Het zou kunnen dat er wat sluimert wat niet doorzet.

Knijpfruit wil ze niet, pap wil ze ook niet, soep wil ze ook niet meer. Alleen nog brood, af en toe pizza en gekookt ei ( :') ) en ik probeer op mn vrije dagen te varieeren met beleg op een tosti.

Ik zal over een paar weken ook weer eens haar laten wegen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2011 @ 21:39:23 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105314662
misschien is het dan een idee om voorlopig even standaard 's ochtends een ei bij het ontbijt te serveren? op een geroosterde boterham? Dan heeft ze dat iig alvast te pakken. Elke dag pizza lijkt me wat te overdreven :+ maar je zou voorlopig kunnen beslissen om een vaste pizzadag in te lassen en haar dan te laten beslissen wat voor pizza ze wil. Laten helpen bij het aardappels schillen (de geschilde aardappels in de pan doen etc). Zomaar een paar tips die me nog te binnen schieten. Misschien bij de lunch eens gezellig onderuit gezakt op de bank eten ipv aan tafel (want dat heeft een gedwongen karakter, ergens). Wellicht wat eerder of juist later eten, tussen de middag warm eten ipv 's avonds ..

pi_105315544
Vaker een ei is wel een idee. We eten vaak zelfgemaakte pizza. Wat ik ook vaak doe is de pastasaus die over is op een pizzabodem, dat eet ze aardig.
Ze 'helpt' me regelmatig met het eten, vindt ze super, maar als het opeten begint is het niet leuk meer.
Wat vaker niet aan tafel lunchen zou ik wel kunnen doen. of misschien aan haar tafeltje, dat zij de tafel mag dekken ofzo.
's Middags warm heb ik ook geprobeerd, werkte ook niet jammergenoeg. Tijden van het eten verleggen hielp ook niet.
pi_105315930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:29 schreef wickie het volgende:
Claudia, we zijn nog niet eerder geweest, we hadden voor vandaag een afspraak maar die is verschoven.
Vorige week is ze door de kno arts volledig nagecheckt en was er niks aan de hand, alles was rustig.
Het zou kunnen dat er wat sluimert wat niet doorzet.

Knijpfruit wil ze niet, pap wil ze ook niet, soep wil ze ook niet meer. Alleen nog brood, af en toe pizza en gekookt ei ( :') ) en ik probeer op mn vrije dagen te varieeren met beleg op een tosti.

Ik zal over een paar weken ook weer eens haar laten wegen.
Elin heeft nu ook zo'n fase, ze eet brood, ei en danoontjes :') (en moddersoep (snert) dan gaat er zo een hele portie in.

wat heel triest is.. ons normale eten wil ze niet, maar die gore potjes lust ze vaak wel.
ik leg me er bij neer en probeer zoveel mogelijk verschillende dingen op brood (kokosbrood! was een hit afgelopen week) en hartige taart vind ze ook lekker.. als er maar een lulverhaal omheen zit, kaarsje erop, beetje versieren ':') (gezichtjes op r bord enzo wil nog wel eens helpen)
pi_105316357
Jammer dat het bezoek aan de diëtist is verschoven. Het lijkt me fijn om begeleiding vanuit 1 punt te krijgen.
pi_105317690
We hebben hier ook een 'eetcrisis'. Hij probeert momenteel niks nieuws, alleen maar de 'vaste dingen' (gebakken krieltjes, vlees, boerenkool, aardappelen met spinazie) en potjes. Ik kook dus 1 keer in de week krieltjes, 1 keer boerenkool en 1 keer spinazie, en de andere dagen eet hij potjes.

Gaat vast vanzelf over.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_105318219
Wickie :* voor jou het wil allemaal maar niet mee zitten he!

Hier ook een eetcrisis al een tijdje, maar overdag wel fruit en goed brood enzo dus ik maak me niet druk, althans dat probeer ik.. Kan me zo goed voorstellen dat als je kindje zo weinig eet als in jullie geval Wickie en Books dat je het gewoon allemaal niet meer weet.. Lijkt me echt heel lastig en ik heb helaas geen tips.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105318555
Lars is gelukkig een redelijke eter, alleen wil hij nooit ontbijt.
Nu heb ik geen tijd voor uitgebreide toestanden smorgens, maar bij oma ontbijt hij op di en do altijd heel gezellig met het theeserviesje erbij, en zo gaat er toch nog heel wat in.
pi_105318895
Lastig Wickie. En ik kan me voorstellen dat het je bezorgd maakt.
Ko eet ook vaak geen hap van het avondeten.
Maar goed, hij eet de rest van de dag wel heel goed, brood, fruit, crackers, nootjes, yoghurt, stukjes kaas.
Dat haalt een hoop onrust bij ons weg. We willen wel graag dat hij aan tafel zit.
We scheppen ook op voor hem en sinds kort eten we niet zijn bordje ook nog leeg, maar laten het liggen. Dat vind hij wel wat vervelend soms, hij wil ook een leeg bord.
En hij mag van tafel als hij het niet meer volhoudt.

Wat Buuf zegt is wel goed denk ik, eerst proberen om haar energielevel toch wat op te peppen met evt calorierijke dingen. Maar geen dwang en geen ruzie maken lijkt me ook erg belangrijk.
He ik hoop dat ze snel weer wat meer dingen gaat lusten.
Wies is nog lang niet toe aan vast voedsel he?
Eet ze beter op de opvang? Of met andere kindjes? Soms helpt de 'groepsdruk' wel om nieuwe dingen uit te proberen.
Hm, hopelijk kan de dietiste je meer advies geven. Het lijkt me fijn wat Claudia zegt inderdaad, advies vanuit 1 kant te hebben. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_105319083
Tyler eet zo goed als geen avondeten. Eik al sinds zijn arm ging dat steeds slechter, dus meer dan een jaar geleden.
Vlees wil soms wel en mini pizza en frikandel maar dat nou altijd te geven ;)
Appel is ook niet meer goed ineens. Alleen banaan nog.
Turkse yoghurt is hij gek op, plakjes kaas en worst eet hij wel. Net zoals brood met chocopasta, wat hij niet vaak krijgt. En crackers kaal of met pindakaas, wat hij wel veel krijgt.
En natuurlijk zijn (chocolade) koekjes altijd goed!
Blijkbaar is dit voldoende om te groeien. Al vind ik het wel lastig!
pi_105329190
Leander eet alles wat je hem voorzet. Maakt hem allemaal niks uit. Spruitjes, boerenkool, zuurkool, aardappelen, groente, pasta, olijven, echt alles eet ie. Hij is alleen niet gek op vlees. Alleen speklap en kipfilet vind ie echt lekker. Ander vlees eet ie wel maar niet met smaak zeg maar.
Mikael daarin tegen :X Ik snap niet waar die groot van werd. Die at smorgens een broodje, op school een koekje en een manderijn en in de grote pauze een broodje. En als ie thuis kwam een snoepje en stuk fruit. En dat was het. We hebben sinds we hier wonen en hij graag buiten speelt een nieuwe regel. Bord niet leeg is niet naar buiten. En dat helpt nu wel. Wel meet mayo of appelmoes maar ja. als ie uitg bed is vraagt ie al meteen wat we 's avonds eten en dan gaat het de hele dag door dat ie het niet lust. Gek word ik ervan!
pi_105329338
hier wordt ook geen avondeten meer gegeten. ook de dingen waar ze 'vroeger' heus dol op was. naar ik begrepen heb van mijn medemoeders op de peuterspeelzaal is het een faaaase, gaat het weer over en duurt het ongeveer een half jaartje. maar ja; ik heb een flink uit de kluiten gewassen peuter die nog wel ontbijt, fruit eet en luncht. dus ik laat het gaan. ze moet wel verplicht ook aan tafel als we aan tafel eten (ontbijt en avondeten). de lunch (boterhammen) mogen ze hier uit het knuistje eten.

sterkte wickie :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105329639
Elin eet geen rauwkost en fruit eet ze ook met moeite..daar baal ik wel van.
ik was vroeger dol op komkommer, tomaat en wortel.. ik hoop dat t nog komt :{
  donderdag 8 december 2011 @ 11:49:56 #141
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105332154
Daar zou ik niet te hard op rekenen, Kd, ik heb 2 kinderen die dol zijn op rauwe paprika, tomaten en komkommer, maar de middelste wil daar (al 8 jaar) niets van (w)eten. Gelukkig eet ze wel meer fruit dan eerst. Als peuter at ze alleen banaan en kiwi, tegenwoordig ook appels en ananas.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 december 2011 @ 11:54:08 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105332296
Aan de andere kant: mijn jongste van 7 wilde ook niks weten van tomaat of wortel enzo. hij at wel komkommer en appel of banaan. nu eet ie ineens ook tomaat en allerlei andere fruit en groente. Dus het kan wel.

Ik las ergens dat aan een smaak wennen 20 keer proeven kost. Ik grapte al, een maand lang elke dag spruitjes :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105333471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:54 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik las ergens dat aan een smaak wennen 20 keer proeven kost. Ik grapte al, een maand lang elke dag spruitjes :+
En dat is vaak lastig want vaak hebben ze dan dat het 1 keer vies was en daarna niet weer willen proberen. Mijn middelste niet hoor. Die proeft alles zo weer, maar de oudste wilde dat nooit. Dat was vorige week vies dus nu ook nog!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:34:38 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105333647
mja, maar goed, daar heb ik dus geen discussie over. :) proeven moet, alles. en dan zijn er vast dingen die je minder lekker vind, maar je smaak moet gewoon wennen. En daar is dan best wat discussie over in het begin, maar uiteindelijk weten ze dat het na één hap niet meer hoeft als je het écht niet lekker vind.
Opvoeden ís gewoon lastig soms. Maar ik ga dit soort hobbels niet uit de weg, maar vol erin zeg maar.
pi_105334151
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Fruit eet hij ruim voldoende (geef dat juist meer omdat hij de groente laat staan). Vochtopname is eerder aan de vele kant, dan aan de weinige kant (een van de punten waarom ook zijn urine gecontroleerd is, de buitensporige hoeveelheid die hij drinkt en plast en dergelijke).

Claudia, qua vetten kan ik het me eigenlijk ook niet voorstellen, hij eet zijn boterhammen gewoon met halvarine/margarine en eet ook vleeswaren, vlees en dergelijke wel (waar het vlees ook gewoon vetten bevat en in sommige gevallen er ook in gebakken wordt).
In dat geval is een dietist best een verstandige keuze (dit jaar worden ze nog vergoed, volgend jaar niet.)

Maar ik kan je ook vertellen dat als zijn eetpatroon eruit ziet als wat je nu omschrijft en je zegt dat ook bij de dietist, dat je dan weinig nieuws gaat horen. Onze dietist verwees ons naar een allergoloog omdat zij vond dat het niet aan de voeding kon liggen als zij het zo beoordeelde. En wat jij omschrijft komt goed overeen met hoe het hier was.
Succes ermee :*
:)
pi_105334207
Wickie, wat vervelend zeg. Zeker omdat Mette geen reserves heeft. Hier verder geen tips, behalve dan alles te verpakken in pannenkoeken of misschien toch brood geven als avond maal?

Hier hebben we ook regelmatig drama aan tafel. Eerst lustte hij alles, nu bijna niks meer... Dikke tranen. Maarja, hij eet overdag vrij goed, dus hier is het idd dat we hem niks anders geven. Zijn toetje krijgt hij wel, en als hij niks eet ietsjes meer. Hij wordt 's nachts niet wakker van de honger, dus het zal wel goed zijn... Pompoen en sperziebonen zijn hier de enige groenten die hij altijd eet. Dat eten we dan ook maar 1 x per week en sperziebonen soms 2x.
Pastasaus was eerst een grote hit, toen moest hij er niks van hebben, en nu probeert hij tenminste de pasta zonder saus weer. Maar het is een beetje hoe de wind waait... peuter-fratsen
pi_105334211
Hiep hiep hoera! Tyler is 3 jaar! *O*
En krijgt een ontwikkelingsonderzoek, als het lukt dit jaar nog. Vanmorgen bij Accare geweest voor de intake.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:00:59 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105334504
gefeliciteerd met de jarige Tyler Ingrid (en ook met terugwerkende kracht nog met Kim!) *O* *O*
in de haak.
pi_105335220
Dank je! Morgen trakteren, ben benieuwd of hij het een beetje snapt.
pi_105335281
Gefeliciteerd met Tyler ingrid! *O*
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')