European Studiesquote:Op maandag 5 december 2011 20:27 schreef Zechs het volgende:
Wat voor opleiding doe je TS? Dat verschilt erg veel per opleiding en het is niet voor niets dat 1/3e in het eerste jaar afvalt.
Helaas, deze mentaliteit is inherent aan al het onderwijs. Jongeren zijn nu eenmaal dikke paupers die zichzelf helemaal geweldig vinden, en veel liever ergens anders mee bezig zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 20:21 schreef Leafeon672 het volgende:
Komt dit op elke hbo-opleiding voor? Misschien kan ik me beter gaan ori๋nteren op een wo-opleiding, want op dit forum lees ik vaak genoeg dat de studenten daar wel gemotiveerd zijn.
Klinkt als Ruttequote:Op maandag 5 december 2011 20:40 schreef Adames het volgende:
Ook op de uni komen dit soort mensen massaal voor, uiteindelijk doen ze dan wel 8 jaar over hun studie.
quote:Op maandag 5 december 2011 20:21 schreef Leafeon672 het volgende:
... vol met mbo'ers die niet het niveau totaal niet aankunnen
En zijn ook alleen maar aan't kletsen achter hun labtop?quote:Op maandag 5 december 2011 20:42 schreef Zolder het volgende:
Ik ben nu alweer bijna 4 maanden bezig met een wo-opleiding en ik moet zeggen dat het me erg tegenvalt. Mijn opleiding zit vol met hbo'ers die niet het niveau totaal niet aankunnen en vwo'ers die enorm lui zijn; bij een tentamen werkwoord spelling (d/t) en woordenschat hebben van de 25 leerlingen in mijn klas maar 7 een voldoende gehaald. Daarnaast krijg ik ook nutteloze vakken als onderzoeksvaardigheden. Ik denk dat ik maar aan Harvard ga studeren want IK ben natuurlijk wel heel goed.
idd raar, mensen op het hbo zijn toch hbo'ers en geen mbo'ers? dan zijn het dus hbo'ers die het werk niet aankunnen.quote:
Dit dus.quote:Op maandag 5 december 2011 20:46 schreef Spanky78 het volgende:
Zolang jij onderzoeksvaardigheden bullshit cindt heb je zelf ook nog welw at te leren.
Ik denk dat door een rommelige propedeuse en klasgenoten die niet op deze opleiding thuishoren ik nogal naast mijn schoenen ben gaan lopen. In ieder geval bedankt dat jullie me dit hebben laten inzien.quote:Op maandag 5 december 2011 20:36 schreef mergbot het volgende:
Volgens mij is dit overal zo, althans in de propedeuse. Het wordt wel iets serieuzer.
Er zijn maar enkele echt goede hbo opleidingen dus beter maak je het eerste jaar af zodat je naar WO kan en je kunt altijd 2e jaar nog aan kijken.quote:Op maandag 5 december 2011 21:44 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ik denk dat door een rommelige propedeuse en klasgenoten die niet op deze opleiding thuishoren ik nogal naast mijn schoenen ben gaan lopen. In ieder geval bedankt dat jullie me dit hebben laten inzien.
Mwah, ik zit nu in het derde jaar accountancy op het hbo. Je merkt dat de studenten nu wel redelijk serieus en gemotiveerd zijn. Het paupervolk (zo'n 50% van de eerstejaars) is er in/na de eerste twee jaren wel redelijk uitgefilterd.quote:Op maandag 5 december 2011 21:46 schreef mafkees10 het volgende:
Als je minimaal wat serieuze studenten wilt zul je toch echt een master moeten doen. Daar dacht ik nou echt van: kijk, hier kunnen ze nog eens wat.. (op hun Engels na dan..)
Ik vrees dat het op elk HBO voorkomt. Ik heb een jaar HEAO gedaan (propedeuse gehaald)quote:Op maandag 5 december 2011 20:21 schreef Leafeon672 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nu alweer bijna 4 maanden bezig met een hbo-opleiding en ik moet zeggen dat het me erg tegenvalt. Mijn opleiding zit vol met mbo'ers die niet het niveau totaal niet aankunnen en havisten die enorm lui zijn; bij een tentamen werkwoord spelling (d/t) en woordenschat hebben van de 25 leerlingen in mijn klas maar 7 een voldoende gehaald. Daarnaast krijg ik ook nutteloze vakken als onderzoeksvaardigheden waarbij ik het grootste deel van de les niets hoor waar ik iets aan zou hebben. Volgend semester zouden we zelfs het vak presenteren krijgen- simpelweg gezegd een kleine presentatie houden waar ik dan 3 studiepunten voor zou krijgen. Tijdens werk- en hoorcolleges zit het grootste deel van de klas te praten/achter hun laptop en als er iets gevraagd wordt hebben ze nooit een antwoord. Sommige mensen blijven soms dagen weg en laten tijdens een project niets van zich horen, waardoor ik alles weer voor hen moet gaan doen. Ik heb een enorme hekel aan groepsopdrachten gekregen, omdat ik gewoon niet op hun kennis van de Nederlandse en Engelse taal kan rekenen. Het toppunt was toch wel een medeleerling die ik rommelig met ้้n m zag schrijven
.
Komt dit op elke hbo-opleiding voor? Misschien kan ik me beter gaan ori๋nteren op een wo-opleiding, want op dit forum lees ik vaak genoeg dat de studenten daar wel gemotiveerd zijn.
Ik ben alleen bang dat ik niet slim genoeg ben voor een universiteit.
quote:
Ach over een paar jaar heeft het hbo in Nederland hetzelfde niveau als het mbo in het buitenlandquote:Op maandag 5 december 2011 20:44 schreef mergbot het volgende:
[..]
idd raar, mensen op het hbo zijn toch hbo'ers en geen mbo'ers? dan zijn het dus hbo'ers die het werk niet aankunnen.
Denken dat het er in andere landen anders aan toe gaatquote:Op maandag 5 december 2011 22:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach over een paar jaar heeft het hbo in Nederland hetzelfde niveau als het mbo in het buitenland
In veel landen bestaat er geen MBO. Ik vind trouwens de vergelijking tussen het HBO van nu en het MBO van begin jaren 90 veel interessanter.quote:Ach over een paar jaar heeft het hbo in Nederland hetzelfde niveau als het mbo in het buitenland
Dit geldt denk ik ook wel voor veel wo studies, zo erg is dat nog niet in een bachelorfasequote:Op maandag 5 december 2011 20:21 schreef Leafeon672 het volgende:
Tijdens werk- en hoorcolleges zit het grootste deel van de klas te praten/achter hun labtop en als er iets gevraagd wordt hebben ze nooit een antwoord.
Daar hebben ze ook allemaal een labtop? Ik had de gemiddelde wo'r hoger ingeschat.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:01 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Dit geldt denk ik ook wel voor veel wo studies, zo erg is dat nog niet in een bachelorfase
Frustie. Het is volkomen begrijpelijk dat je je irriteert aan omhooggevallen vmbo'ers die het niveau van je opleiding omlaag halen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef Nevermind.. het volgende:
Ts wat ben jij een irritant mannetje/vrouwtje zeg. Ik word echt zat van mensen die afgeven op mbo'ers, want: "zij hebben een lager niveau gedaan dan ik" hoor ik je waarschijnlijk nog zo zeggen. Sowieso havisten die zich verheven voelen tegenover mbo studenten, nou om je even uit jouw droom te helpen zijn DIE mbo'ers vaak 20 en hebben zij toch echt wat meer verstand van het leven dan jij die als een broekie van 17 nog maar net heeft leren veterstrikken.
En wat dacht je van de mbo 4 diploma die zij wel bezitten en jij niet.. Met een havo diploma kom je niet verder dan de lokale vakkenvuller hoor (with all due respect). En je zeurt wel over dat jouw klasgenootjes falen op een taaltoets, maar ik zou mij is achter de oren gaan krabben als je "laptop" spelt met een b. Ow en TS die "mbo'ers" zijn gewoon hbo'ers hoor![]()
Met vriendelijke groet,
Iemand die ook mbo heeft gedaan en nu een titel bezit, idioot.
So true. Heb de meest tergende spel- en taalfouten gezien. Zit nu in de masterfase, kwam dus vorige week nog "We have found prove (...)" tegenquote:Op dinsdag 6 december 2011 07:54 schreef Compatibel het volgende:
[..]
[...] Zelfs op het wo wordt je tegenwoordig omgeven door mensen met het taalkundig en analytisch vermogen van een aardappel.
Daarom groepswerk afschaffen, of in ieder geval niet meer keihard becijferen. Veel excellente studenten worden nu geremd door luie paupers, terwijl het juist steeds belangrijker wordt om jezelf te onderscheiden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:32 schreef destrovel het volgende:
[..]
So true. Heb de meest tergende spel- en taalfouten gezien. Zit nu in de masterfase, kwam dus vorige week nog "We have found prove (...)" tegen
Hoopte zo dat je in je master niet meer op taalkundig niveau het werk van je groepsgenoten hoefde door te lezen, maar nee dus
Ik zal mezelf niet direct excellent noemen, maar er is inderdaad veel last van free riders. Heb vaak genoeg gehad dat ik met opdrachten en papers soms nog maar een kwartier voor de deadline te horen kreeg "hoi ik heb geen tijd gehad/kom er niet uit/heb er geen zin in" gevolgd door "kun jij het even doen?"quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:43 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Daarom groepswerk afschaffen, of in ieder geval niet meer keihard becijferen. Veel excellente studenten worden nu geremd door luie paupers, terwijl het juist steeds belangrijker wordt om jezelf te onderscheiden.
eigen schuld had je maar goede afspraken moeten makenquote:Op dinsdag 6 december 2011 10:46 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik zal mezelf niet direct excellent noemen, maar er is inderdaad veel last van free riders. Heb vaak genoeg gehad dat ik met opdrachten en papers soms nog maar een kwartier voor de deadline te horen kreeg "hoi ik heb geen tijd gehad/kom er niet uit/heb er geen zin in" gevolgd door "kun jij het even doen?"
Soms, maar meestal een Mekboek.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook allemaal een labtop? Ik had de gemiddelde wo'r hoger ingeschat.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:34 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Soms, maar meestal een Mekboek.
Ja tuurlijk, dat anderen geen goede instelling hebben en hem erbij naaien is inderdaad zijn eigen schuld.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:36 schreef mergbot het volgende:
[..]
eigen schuld had je maar goede afspraken moeten maken
Inderdaad ja! Zeg!quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:54 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Zelfs op het wo wordt je tegenwoordig omgeven door mensen met het taalkundig en analytisch vermogen van een aardappel.
Nee maar wel beterquote:Op maandag 5 december 2011 22:11 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Denken dat het er in andere landen anders aan toe gaat
Maar met de analyse was niets mis!quote:
Maar met je Nederlands wel.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:03 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Maar met de analyse was niets mis!
Johquote:
Tsjaquote:
quote:Op donderdag 8 december 2011 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat het in de Anglosaksische landen inderdaad beter is, wanneer je aan een ´IVY-league-achtige` universiteit studeert.
Zo mooi... iedereen zit zelf fouten te maken tijdens het zeikenquote:Op dinsdag 6 december 2011 07:54 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Frustie. Het is volkomen begrijpelijk dat je je irriteert aan omhooggevallen vmbo'ers die het niveau van je opleiding omlaag halen.
Ik ben ook via het mbo en het hbo naar het wo gegaan, maar wat mij betreft hadden de instroomeisen een stuk zwaarder gekund. Maak het allemaal maar wat moeilijker, dan valt al dat tuig vanzelf af. Zelfs op het wo wordt je tegenwoordig omgeven door mensen met het taalkundig en analytisch vermogen van een aardappel.
+ 100 * 10^infinityquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef Nevermind.. het volgende:
Ts wat ben jij een irritant mannetje/vrouwtje zeg. Ik word echt zat van mensen die afgeven op mbo'ers, want: "zij hebben een lager niveau gedaan dan ik" hoor ik je waarschijnlijk nog zo zeggen. Sowieso havisten die zich verheven voelen tegenover mbo studenten, nou om je even uit jouw droom te helpen zijn DIE mbo'ers vaak 20 en hebben zij toch echt wat meer verstand van het leven dan jij die als een broekie van 17 nog maar net heeft leren veterstrikken.
En wat dacht je van de mbo 4 diploma die zij wel bezitten en jij niet.. Met een havo diploma kom je niet verder dan de lokale vakkenvuller hoor (with all due respect). En je zeurt wel over dat jouw klasgenootjes falen op een taaltoets, maar ik zou mij is achter de oren gaan krabben als je "laptop" spelt met een b. Ow en TS die "mbo'ers" zijn gewoon hbo'ers hoor![]()
Met vriendelijke groet,
quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef Nevermind.. het volgende:
En wat dacht je van de het mbo 4 diploma die zij wel bezitten en jij niet.. Met een havo diploma kom je niet verder dan de lokale vakkenvuller hoor (with all due respect). En je zeurt wel over dat jouw klasgenootjes falen op een taaltoets, maar ik zou mij is eens achter de oren gaan krabben als je "laptop" spelt met een b. Ow en TS die "mbo'ers" zijn gewoon hbo'ers hoor
Met vriendelijke groet,
Je begrijpt dat die eerste fout die je aankaart ontzettend veel gemaakt wordt?quote:Op donderdag 8 december 2011 20:46 schreef Sosha het volgende:
[..]
Zo mooi... iedereen zit zelf fouten te maken tijdens het zeiken
(Ik zag dat 'wordt je' al ontdekt was...)
Ik schat dat het over 4 jaar gewoon toegestaan wordt door elk boekje wat er ook maar is, maar nu mag je er nog op zeiken.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:50 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
[..]
Je begrijpt dat die eerste fout die je aankaart ontzettend veel gemaakt wordt?![]()
deze is wel erg tragisch, dit heb ik sinds groep 5 van de basisschool niet meer fout gedaan:quote:zit vol met mbo'ers die niet het niveau totaal niet aankunnen
quote:werkwoord spelling
quote:simpelweg gezegd
quote:labtop
Misschien niet per se fout, maar dat noemen we doorgaans een studie.quote:wo-opleiding
Het wordt/is gewoon spreektaal geworden. Ik betrap mijzelf er ook op (zie paar postst hierboven) terwijl ik Nederlands met een 9 heb afgesloten.quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat sommigen "is" gebruiken in plaats van "eens".
Ik begrijp best dat mensen arbitraire spellingsregeltjes niet paraat hebben (c/k, tussenletter-n) maar hoe kan je nu denken dat een ander woord wat een sterk verschillende betekenis heeft juist is??
Hoe komt het dat dit een exclusieve kwaal is bij de jongste generatie?
Verklaar je nader.quote:
Ik ken iemand die kennen/kunnen door elkaar gebruikt... De eerste keer dat ik haar hoorde zeggen ''ik kon haar niet'' zat ik toch raar te kijken! xP Maar ze bedoelde te zeggen: ik kende haar niet! A-haa!quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat sommigen "is" gebruiken in plaats van "eens".
Ik begrijp best dat mensen arbitraire spellingsregeltjes niet paraat hebben (c/k, tussenletter-n) maar hoe kan je nu denken dat een ander woord wat een sterk verschillende betekenis heeft juist is??
Hoe komt het dat dit een exclusieve kwaal is bij de jongste generatie?
Ik hoop dat de taalkundigen niet bezwijken voor de luiheid van de onderklasse om de juiste lidwoorden te gebruiken. We moeten onze lidwoorden koesteren.
Dit. Ik gebruik het ook vaak als ik praat. Op papier zal ik dit niet zo doen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:03 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Maar in spreektaal gebruik ik ook vaak is ipv eens: 'dat heb ik wel 's/is gedaan'. Ik kan echter niet begrijpen dat mensen dit ook op deze manier op papier zetten.
Het is gewoon omdat als je 'eens' snel uitspreekt, het op 'es' lijkt, wat op zijn beurt weer lijkt op 'is'. Probeer het zinnetje "Wacht eens even" maar is (quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:03 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Maar in spreektaal gebruik ik ook vaak is ipv eens: 'dat heb ik wel 's/is gedaan'. Ik kan echter niet begrijpen dat mensen dit ook op deze manier op papier zetten.
no shitquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Het is gewoon omdat als je 'eens' snel uitspreekt, het op 'es' lijkt, wat op zijn beurt weer lijkt op 'is'. Probeer het zinnetje "Wacht eens even" maar is () snel uit te spreken. Bij mij valt die n dan weg.
Het was meer dat jij het hebt over de Ivy League en dan in diezelfde zin 2 fouten maakt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Thas
[..]
Verklaar je nader.
Dat soort universiteiten kan bij de start van de studie al het kaf van het koren scheiden, iets wat onze universiteiten (nog) niet kunnen. Dat soort universiteiten is er in de USA, UK, Canada en Australi๋, dus in de Angelsaksische landen. Sommigen van die universiteiten behoren tot de Ivy-League, anderen niet maar ze hebben hetzelfde niveau dus spreek ik van een Ivy-League-achtige universiteit.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We moeten onze lidwoorden koesteren.
Dat verklaart alleen waarom mensen het z้ggen, niet waarom ze dit vervolgens ook opschrijven...quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Het is gewoon omdat als je 'eens' snel uitspreekt, het op 'es' lijkt, wat op zijn beurt weer lijkt op 'is'. Probeer het zinnetje "Wacht eens even" maar is () snel uit te spreken. Bij mij valt die n dan weg.
Sowieso vreemde vraag, gezien het overduidelijk is dat er 2 mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat verklaart alleen waarom mensen het z้ggen, niet waarom ze dit vervolgens ook opschrijven...
Waarom denken zoveel mensen bij de zware studierichtingen meteen aan lucht- en ruimtevaarttechniek? Ja, het is een zware studierichting maar het lijkt mij geen zwaardere studierichting dan bijv. elektrotechniek, wiskunde of natuurkunde.quote:Ja, natuurlijk kom je minder van dat soort mensen tegen op een Ivy League university, maar dat geldt natuurlijk ook al voor een studie als Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek hier.
Heb jij wel het citaat gelezen waarop ik reageerde?quote:Sowieso is de Ivy League maar voor zo'n minuscuul percentage van de studenten weggelegd dat ik gewoon niet echt snap wat je ooit wil zeggen met je post.
"Anglosaksisch" was inderdaad fout, wanneer je wat op opzoekt over de oorsprong van dat woord dan begrijp je waardoor ik die fout maakte.quote:Het was meer dat jij het hebt over de Ivy League en dan in diezelfde zin 2 fouten maakt.
Een nadeel zou zijn dat onze taal armer en eentoniger wordt.quote:Gewoon alles "de" of alles "het" zoals in het Engels. Nadelen? 0. Voordelen? Nooit meer verwarring en makkelijker te leren voor buitenlanders. Dat taalconservatisme, rot toch op zeg
ah flikker toch op met je elektrotechniek. lucht- er ruimtevaarttechniek is ten eerste wiskunde, natuurkunde, aerodynamica, mechanica etc. ... zeg maar alle dingen die jij noemt in een opleiding. je moet van goede huizen komen wil je daar een fstsoenlijke student zijn. bij andere studies moet je goed zijn in EEN vak, hier is belangrijk dat je ALLE vakken beheerst. je hebt als student wiskunde niks te maken met natuurkunde bijv. als je abastracte wiskundige modellen snapt, ben je er. een student LRT moet alle bovengenoemde vakken niet alleen begrijpen, maar ook kunnen toepassen. zowel op papier als in het echt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom denken zoveel mensen bij de zware studierichtingen meteen aan lucht- en ruimtevaarttechniek? Ja, het is een zware studierichting maar het lijkt mij geen zwaardere studierichting dan bijv. elektrotechniek, wiskunde of natuurkunde.
Dat zullen de mensen vast ook ooit gedacht hebben toen de naamvallen uit het nederlands verdwenen. Nou, ik mis ze niet...quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een nadeel zou zijn dat onze taal armer en eentoniger wordt.
Als ik het correct heb begrepen dan studeer jij geen van dergelijke studies op het WO maar volg jij L&R op HBO-niveau.quote:ah flikker toch op met je elektrotechniek. lucht- er ruimtevaarttechniek is ten eerste wiskunde, natuurkunde, aerodynamica, mechanica etc. ... zeg maar alle dingen die jij noemt in een opleiding. je moet van goede huizen komen wil je daar een fstsoenlijke student zijn. bij andere studies moet je goed zijn in EEN vak, hier is belangrijk dat je ALLE vakken beheerst. je hebt als student wiskunde niks te maken met natuurkunde bijv. als je abastracte wiskundige modellen snapt, ben je er. een student LRT moet alle bovengenoemde vakken niet alleen begrijpen, maar ook kunnen toepassen. zowel op papier als in het echt.
daarom is het een van de moeilijkste studies.
Ik denk niet dat wij dat kunnen beoordelen, je kan niet iets missen wat je nooit hebt gehad.quote:Dat zullen de mensen vast ook ooit gedacht hebben toen de naamvallen uit het nederlands verdwenen. Nou, ik mis ze niet...
niet naar de datum kijkenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:31 schreef getfitbysmith het volgende:
Moet je ook geen pauper opleiding zoals communicatie of media management gaan doen
Hoe gaat het nu met je Europese Studies studie?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:30 schreef Leafeon672 het volgende:
Dit is echt mijn grootste faaltopic aller tijden![]()
.
Ik woon nu in het buitenland, doosquote:Op zaterdag 3 mei 2014 07:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je Europese Studies studie?
In Brussel, mag ik hopen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 07:25 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ik woon nu in het buitenland, doos.
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:24 schreef jannewilja het volgende:
Je hebt volgensmij sowiezo een kansloze studie als je een tentamen krijgt over werkwoordspelling op HBO.
hoe gaat het nu met je? :pquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:30 schreef Leafeon672 het volgende:
Dit is echt mijn grootste faaltopic aller tijden![]()
.
Ik weet nu hoe je het woord laptop spelt, dus al een stuk beterquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |