quote:
Op maandag 5 december 2011 20:21 schreef Leafeon672 het volgende:Hallo allemaal,
Ik ben nu alweer bijna 4 maanden bezig met een hbo-opleiding en ik moet zeggen dat het me erg tegenvalt. Mijn opleiding zit vol met mbo'ers die niet het niveau totaal niet aankunnen en havisten die enorm lui zijn; bij een tentamen werkwoord spelling (d/t) en woordenschat hebben van de 25 leerlingen in mijn klas maar 7 een voldoende gehaald. Daarnaast krijg ik ook nutteloze vakken als onderzoeksvaardigheden waarbij ik het grootste deel van de les niets hoor waar ik iets aan zou hebben. Volgend semester zouden we zelfs het vak presenteren krijgen

- simpelweg gezegd een kleine presentatie houden waar ik dan 3 studiepunten voor zou krijgen. Tijdens werk- en hoorcolleges zit het grootste deel van de klas te praten/achter hun laptop en als er iets gevraagd wordt hebben ze nooit een antwoord. Sommige mensen blijven soms dagen weg en laten tijdens een project niets van zich horen, waardoor ik alles weer voor hen moet gaan doen. Ik heb een enorme hekel aan groepsopdrachten gekregen, omdat ik gewoon niet op hun kennis van de Nederlandse en Engelse taal kan rekenen. Het toppunt was toch wel een medeleerling die ik rommelig met ้้n m zag schrijven

.
Komt dit op elke hbo-opleiding voor? Misschien kan ik me beter gaan ori๋nteren op een wo-opleiding, want op dit forum lees ik vaak genoeg dat de studenten daar wel gemotiveerd zijn.
Ik ben alleen bang dat ik niet slim genoeg ben voor een universiteit.
Ik vrees dat het op elk HBO voorkomt. Ik heb een jaar HEAO gedaan (propedeuse gehaald)
maar daar heb ik het bij gehouden. Ik vond het geen leuke studie.
Hetgeen je beschrijft kwam daar helaas ook veel voor hoor.
Ja, ik denk dat elk HBO een hoop onzinnige vakken kent.
Ik heb na de HEAO een ander HBO gedaan, dat was HBO rechten (wel afgemaakt).
Daar kwam het voor dat medestudenten van mij in de projectgroep niets uitvoerden,
niet op afspraken kwamen als we aan een project zouden werken, dat soort dingen.
Ik probeerde altijd maar een beetje mijn eigen weg te gaan en profiteurs te mijden.
Toppunt van die afgelopen vier jaar vond ik toch wel dat een kneus in het eerste jaar
mijn coachingverslag wou overnemen. Je moest in dat verslag o.a.
een lijst plaatsten met de dagelijkse activiteiten van een dag.
Dus bijhouden wat je op een dag deed aan school, hobby's etc.
Ik dacht, ok้, ik vond hem eerst wel aardig, dus vooruit: dat mag.
Vervolgens kwam ik er later via de mentrix achter dat hij letterlijk alles had overgenomen, maar dan ook echt letterlijk.
Hij nam het tijdstip over waarop ik de krant las, wanneer ik basgitaar speelde etc...

Wat een retard. De mentrix vroeg: 'Is dat nu van jou of van hem?'
Ze geloofde me gelukkig toen ik zei dat ik het originele verslag had gemaakt.
Dat was dus wel een 'leermoment' (sorry: lelijk nieuwerwets HBO-woord

)!