abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105236081
quote:
Ach over een paar jaar heeft het hbo in Nederland hetzelfde niveau als het mbo in het buitenland
In veel landen bestaat er geen MBO. Ik vind trouwens de vergelijking tussen het HBO van nu en het MBO van begin jaren 90 veel interessanter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_105236317
quote:
9s.gif Op maandag 5 december 2011 20:21 schreef Leafeon672 het volgende:
Tijdens werk- en hoorcolleges zit het grootste deel van de klas te praten/achter hun labtop en als er iets gevraagd wordt hebben ze nooit een antwoord.
Dit geldt denk ik ook wel voor veel wo studies, zo erg is dat nog niet in een bachelorfase
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:11:55 #38
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105236656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:01 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Dit geldt denk ik ook wel voor veel wo studies, zo erg is dat nog niet in een bachelorfase
Daar hebben ze ook allemaal een labtop? Ik had de gemiddelde wo'r hoger ingeschat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_105236960
Labtop :') are you kidding me?
pi_105237207
Ts wat ben jij een irritant mannetje/vrouwtje zeg. Ik word echt zat van mensen die afgeven op mbo'ers, want: "zij hebben een lager niveau gedaan dan ik" hoor ik je waarschijnlijk nog zo zeggen. Sowieso havisten die zich verheven voelen tegenover mbo studenten, nou om je even uit jouw droom te helpen zijn DIE mbo'ers vaak 20 en hebben zij toch echt wat meer verstand van het leven dan jij die als een broekie van 17 nog maar net heeft leren veterstrikken.

En wat dacht je van de mbo 4 diploma die zij wel bezitten en jij niet.. Met een havo diploma kom je niet verder dan de lokale vakkenvuller hoor (with all due respect). En je zeurt wel over dat jouw klasgenootjes falen op een taaltoets, maar ik zou mij is achter de oren gaan krabben als je "laptop" spelt met een b. Ow en TS die "mbo'ers" zijn gewoon hbo'ers hoor ;)

Met vriendelijke groet,

Iemand die ook mbo heeft gedaan en nu een titel bezit, idioot.
pi_105240877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef Nevermind.. het volgende:
Ts wat ben jij een irritant mannetje/vrouwtje zeg. Ik word echt zat van mensen die afgeven op mbo'ers, want: "zij hebben een lager niveau gedaan dan ik" hoor ik je waarschijnlijk nog zo zeggen. Sowieso havisten die zich verheven voelen tegenover mbo studenten, nou om je even uit jouw droom te helpen zijn DIE mbo'ers vaak 20 en hebben zij toch echt wat meer verstand van het leven dan jij die als een broekie van 17 nog maar net heeft leren veterstrikken.

En wat dacht je van de mbo 4 diploma die zij wel bezitten en jij niet.. Met een havo diploma kom je niet verder dan de lokale vakkenvuller hoor (with all due respect). En je zeurt wel over dat jouw klasgenootjes falen op een taaltoets, maar ik zou mij is achter de oren gaan krabben als je "laptop" spelt met een b. Ow en TS die "mbo'ers" zijn gewoon hbo'ers hoor ;)

Met vriendelijke groet,

Frustie. Het is volkomen begrijpelijk dat je je irriteert aan omhooggevallen vmbo'ers die het niveau van je opleiding omlaag halen.

Ik ben ook via het mbo en het hbo naar het wo gegaan, maar wat mij betreft hadden de instroomeisen een stuk zwaarder gekund. Maak het allemaal maar wat moeilijker, dan valt al dat tuig vanzelf af. Zelfs op het wo wordt je tegenwoordig omgeven door mensen met het taalkundig en analytisch vermogen van een aardappel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Compatibel op 06-12-2011 18:04:25 ]
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_105243623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 07:54 schreef Compatibel het volgende:

[..]

[...] Zelfs op het wo wordt je tegenwoordig omgeven door mensen met het taalkundig en analytisch vermogen van een aardappel.
So true. Heb de meest tergende spel- en taalfouten gezien. Zit nu in de masterfase, kwam dus vorige week nog "We have found prove (...)" tegen :')
Hoopte zo dat je in je master niet meer op taalkundig niveau het werk van je groepsgenoten hoefde door te lezen, maar nee dus ;(
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_105243975
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:32 schreef destrovel het volgende:

[..]

So true. Heb de meest tergende spel- en taalfouten gezien. Zit nu in de masterfase, kwam dus vorige week nog "We have found prove (...)" tegen :')
Hoopte zo dat je in je master niet meer op taalkundig niveau het werk van je groepsgenoten hoefde door te lezen, maar nee dus ;(
Daarom groepswerk afschaffen, of in ieder geval niet meer keihard becijferen. Veel excellente studenten worden nu geremd door luie paupers, terwijl het juist steeds belangrijker wordt om jezelf te onderscheiden.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_105244077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:43 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Daarom groepswerk afschaffen, of in ieder geval niet meer keihard becijferen. Veel excellente studenten worden nu geremd door luie paupers, terwijl het juist steeds belangrijker wordt om jezelf te onderscheiden.
Ik zal mezelf niet direct excellent noemen, maar er is inderdaad veel last van free riders. Heb vaak genoeg gehad dat ik met opdrachten en papers soms nog maar een kwartier voor de deadline te horen kreeg "hoi ik heb geen tijd gehad/kom er niet uit/heb er geen zin in" gevolgd door "kun jij het even doen?" :r
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_105247717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:46 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ik zal mezelf niet direct excellent noemen, maar er is inderdaad veel last van free riders. Heb vaak genoeg gehad dat ik met opdrachten en papers soms nog maar een kwartier voor de deadline te horen kreeg "hoi ik heb geen tijd gehad/kom er niet uit/heb er geen zin in" gevolgd door "kun jij het even doen?" :r
eigen schuld had je maar goede afspraken moeten maken
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_105252142
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook allemaal een labtop? Ik had de gemiddelde wo'r hoger ingeschat.
Soms, maar meestal een Mekboek.

Kleine correctie trouwens: praten niet, wel doodse stilte en weinig antwoord als een docent iets vraagt
pi_105252166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:34 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Soms, maar meestal een Mekboek.
_O-
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:38:42 #48
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_105254597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:36 schreef mergbot het volgende:

[..]

eigen schuld had je maar goede afspraken moeten maken
Ja tuurlijk, dat anderen geen goede instelling hebben en hem erbij naaien is inderdaad zijn eigen schuld. :')

Wat een mentaliteit. Jammer en ergerlijk.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_105256870
quote:

[..]

Zelfs op het wo wordt je tegenwoordig omgeven door mensen met het taalkundig en analytisch vermogen van een aardappel.
Inderdaad ja! Zeg!

Verder: op elk 'niveau' heb je strebers, falers, mensen die het niveau omlaag halen doordat ze het eigenlijk niet aan kunnen én mensen die ten onrechte zeiken op anderen terwijl ze zelf ook fouten maken maar die over het hoofd zien. Dit is ook zo in de 'echte wereld', helaas.
Ja doei.
pi_105258906
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 22:11 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Denken dat het er in andere landen anders aan toe gaat :')
Nee maar wel beter ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_105261258
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Inderdaad ja! Zeg!

Maar met de analyse was niets mis!
pi_105325004
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:03 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Maar met de analyse was niets mis!
Maar met je Nederlands wel.
pi_105329011
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2011 00:44 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Maar met je Nederlands wel.
Joh :')
Wel een harde faal.. Allemaal de schuld van de dommen die het onderwijs naar beneden halen natuurlijk.
pi_105342815
Ik denk dat het in de Anglosaksische landen inderdaad beter is, wanneer je aan een ´IVY-league-achtige` universiteit studeert.
#NoDAPL
pi_105349082
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:28 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

European Studies
Tsja :')
Over het algemeen zijn de WO-studenten waarschijnlijk wel wat gemotiveerder/serieuzer dan de HBOers, maar het verschilt erg per studie/opleiding. Wat ik wel vrij zeker weet is dat WOers gemiddeld stukken beter zijn in Nederlands en Engels, ik doe een studie die totaal niets te maken heeft met taal maar ik zie daar nooit iemand d/t fouten maken.

Maar goed, het is dus sterk afhankelijk van de studie/opleiding. Ik denk dat als je Bedrijfskunde zou studeren aan een uni, je in het eerste jaar precies hetzelfde zou ervaren als dat je nu ervaart op het HBO.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat het in de Anglosaksische landen inderdaad beter is, wanneer je aan een ´IVY-league-achtige` universiteit studeert.
|:(
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_105349698
Ik moet zeggen dat ik bij mijn medestudenten nauwelijks last heb van mafketels die niet kunnen spellen of dat hun deel van ons gezamenlijk werk van dusdanig laag niveau is dat ik het ga verbeteren. De pulp is er ook wel uitgefilterd, mag ook wel bij 6e jaars geneeskunde studenten
pi_105352578
quote:

[..]

Frustie. Het is volkomen begrijpelijk dat je je irriteert aan omhooggevallen vmbo'ers die het niveau van je opleiding omlaag halen.

Ik ben ook via het mbo en het hbo naar het wo gegaan, maar wat mij betreft hadden de instroomeisen een stuk zwaarder gekund. Maak het allemaal maar wat moeilijker, dan valt al dat tuig vanzelf af. Zelfs op het wo wordt je tegenwoordig omgeven door mensen met het taalkundig en analytisch vermogen van een aardappel.
Zo mooi... iedereen zit zelf fouten te maken tijdens het zeiken :')

(Ik zag dat 'wordt je' al ontdekt was... :9)
pi_105356945
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 20:43 schreef 2dope het volgende:

[..]

:') .
+1
pi_105357077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef Nevermind.. het volgende:

Met vriendelijke groet,

+ 100 * 10^infinity
pi_105358732
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef Nevermind.. het volgende:
En wat dacht je van de het mbo 4 diploma die zij wel bezitten en jij niet.. Met een havo diploma kom je niet verder dan de lokale vakkenvuller hoor (with all due respect). En je zeurt wel over dat jouw klasgenootjes falen op een taaltoets, maar ik zou mij is eens achter de oren gaan krabben als je "laptop" spelt met een b. Ow en TS die "mbo'ers" zijn gewoon hbo'ers hoor

Met vriendelijke groet,

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:46 schreef Sosha het volgende:

[..]

Zo mooi... iedereen zit zelf fouten te maken tijdens het zeiken :')

(Ik zag dat 'wordt je' al ontdekt was... :9)
Je begrijpt dat die eerste fout die je aankaart ontzettend veel gemaakt wordt? :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Sandertje23 op 08-12-2011 22:56:58 ]
pi_105360218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:50 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

[..]

Je begrijpt dat die eerste fout die je aankaart ontzettend veel gemaakt wordt? :')
Ik schat dat het over 4 jaar gewoon toegestaan wordt door elk boekje wat er ook maar is, maar nu mag je er nog op zeiken.

Punt is natuurlijk dat de TS nog veel dommere fouten maakt.

TS in enkel de OP:
quote:
zit vol met mbo'ers die niet het niveau totaal niet aankunnen
deze is wel erg tragisch, dit heb ik sinds groep 5 van de basisschool niet meer fout gedaan:
quote:
werkwoord spelling
quote:
simpelweg gezegd
quote:
labtop
quote:
wo-opleiding
Misschien niet per se fout, maar dat noemen we doorgaans een studie.

En natuurlijk nog tal van fouten in de zinsbouw, maar ik geef toe dat ik vaak niet kan verzinnen hoe zo'n zin dan beter zou moeten.
pi_105366293
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat sommigen "is" gebruiken in plaats van "eens".
Ik begrijp best dat mensen arbitraire spellingsregeltjes niet paraat hebben (c/k, tussenletter-n) maar hoe kan je nu denken dat een ander woord wat een sterk verschillende betekenis heeft juist is??
Hoe komt het dat dit een exclusieve kwaal is bij de jongste generatie?
Ik hoop dat de taalkundigen niet bezwijken voor de luiheid van de onderklasse om de juiste lidwoorden te gebruiken. We moeten onze lidwoorden koesteren.
#NoDAPL
pi_105366305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 06:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat sommigen "is" gebruiken in plaats van "eens".
Ik begrijp best dat mensen arbitraire spellingsregeltjes niet paraat hebben (c/k, tussenletter-n) maar hoe kan je nu denken dat een ander woord wat een sterk verschillende betekenis heeft juist is??
Het wordt/is gewoon spreektaal geworden. Ik betrap mijzelf er ook op (zie paar postst hierboven) terwijl ik Nederlands met een 9 heb afgesloten.

Ook in programma's als Pauw en Witteman en DWDD zie ik gasten met "is" ipv "eens" praten en dan hebben we het soms over fractieleiders die over het algemeen wetenschappelijk opgeleid zijn.
pi_105366309
@Thas
quote:
|:(
Verklaar je nader.
Dat soort universiteiten kan bij de start van de studie al het kaf van het koren scheiden, iets wat onze universiteiten (nog) niet kunnen. Dat soort universiteiten is er in de USA, UK, Canada en Australië, dus in de Angelsaksische landen. Sommigen van die universiteiten behoren tot de Ivy-League, anderen niet maar ze hebben hetzelfde niveau dus spreek ik van een Ivy-League-achtige universiteit.
#NoDAPL
pi_105376099
En hoe zit het met Duitsland? Daar kennen ze ook het eliteuniversitäten systeem. Voor de goede uni's of uni's in populaire steden heb je behoorlijk strenge NC's. Hier als voorbeeld HU Berlin, het aantal aanmeldingen, toelatingen en de hoogte van de NC, en deze is zo goed als op alle vakken van toepassing. En hetzelfde geldt voor uni's als Freiburg, Heidelberg en FU Berlin.

Ik denk trouwens dat als Europa één voertaal had gehad zoals in de VS, we hier ook wel zo'n IVY-achtig systeem hadden gekend, omdat mensen dan eerder bereid waren geweest om naar het buitenland te vertrekken om aan een goede uni te studeren. Had Europa één voertaal gehad, dan hadden uni's ook op zo'n manier kunnen selecteren dat alleen de allerbeste mensen zouden worden aangenomen. Daarnaast zouden ze dan het collegegeld kunnen verhogen, omdat je dan veel meer mensen (vanuit heel Europa) zou hebben die bereid zouden zijn dit te betalen, ook al zou het relatief gezien alsnog een minderheid zijn. Ik bedoel, Nederland kent ook een relatief groot aantal goede universiteiten, maar buitenlanders zullen alsnog niet gauw overwegen hier een bachelor te doen vanwege de taalbarrière. Nederlandse uni's hebben dus minder gauw te maken met meer aanmeldingen dan plaatsen, waardoor middelmatige scholieren ook wel overal worden aangenomen.

[ Bericht 21% gewijzigd door margaretha_01 op 09-12-2011 16:03:30 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_105376275
quote:
Ik hoop dat de taalkundigen niet bezwijken voor de luiheid van de onderklasse om de juiste lidwoorden te gebruiken. We moeten onze lidwoorden koesteren.
Ik ken iemand die kennen/kunnen door elkaar gebruikt... De eerste keer dat ik haar hoorde zeggen ''ik kon haar niet'' zat ik toch raar te kijken! xP Maar ze bedoelde te zeggen: ik kende haar niet! A-haa!

Maar in spreektaal gebruik ik ook vaak is ipv eens: 'dat heb ik wel 's/is gedaan'. Ik kan echter niet begrijpen dat mensen dit ook op deze manier op papier zetten.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_105378700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:03 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Maar in spreektaal gebruik ik ook vaak is ipv eens: 'dat heb ik wel 's/is gedaan'. Ik kan echter niet begrijpen dat mensen dit ook op deze manier op papier zetten.
Dit. Ik gebruik het ook vaak als ik praat. Op papier zal ik dit niet zo doen.

Ook zijn er mensen die bijvoorbeeld 'ik wordt' schrijven :')
pi_105379374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:03 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Het is gewoon omdat als je 'eens' snel uitspreekt, het op 'es' lijkt, wat op zijn beurt weer lijkt op 'is'. Probeer het zinnetje "Wacht eens even" maar is ( :+ ) snel uit te spreken. Bij mij valt die n dan weg.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_105382795
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:21 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Het is gewoon omdat als je 'eens' snel uitspreekt, het op 'es' lijkt, wat op zijn beurt weer lijkt op 'is'. Probeer het zinnetje "Wacht eens even" maar is ( :+ ) snel uit te spreken. Bij mij valt die n dan weg.
no shit
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_105382963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 06:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Thas

[..]

Verklaar je nader.
Dat soort universiteiten kan bij de start van de studie al het kaf van het koren scheiden, iets wat onze universiteiten (nog) niet kunnen. Dat soort universiteiten is er in de USA, UK, Canada en Australië, dus in de Angelsaksische landen. Sommigen van die universiteiten behoren tot de Ivy-League, anderen niet maar ze hebben hetzelfde niveau dus spreek ik van een Ivy-League-achtige universiteit.
Het was meer dat jij het hebt over de Ivy League en dan in diezelfde zin 2 fouten maakt.
En voor de rest snap ik het idee achter je post totaal niet. Ja, natuurlijk kom je minder van dat soort mensen tegen op een Ivy League university, maar dat geldt natuurlijk ook al voor een studie als Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek hier. Sowieso is de Ivy League maar voor zo'n minuscuul percentage van de studenten weggelegd dat ik gewoon niet echt snap wat je ooit wil zeggen met je post.

quote:
We moeten onze lidwoorden koesteren.
:')
Gewoon alles "de" of alles "het" zoals in het Engels. Nadelen? 0. Voordelen? Nooit meer verwarring en makkelijker te leren voor buitenlanders. Dat taalconservatisme, rot toch op zeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')