Je hoort regelmatig mensen klagen over de onrealistische voorstelling van Sint Nicolaas. Mijter verkeerd om op, lief zijn voor kinderen in plaats van ze te misbruiken... het commentaar is altijd aanwezig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:52 schreef Cracka-ass het volgende:
Waarom hoor ik je niet over bisschop karikaturen dan?
haha, jij laat werkelijk in elk subforum -zelfs verkapt- blijken dat je het niet zo op buitenlanders hebtquote:Op dinsdag 6 december 2011 10:12 schreef Lavenderr het volgende:
'lomp, offensief en kwetsend' , hoor wie het zegt![]()
Laat ze nu maar gewoon lekkere nummers maken, daar hebben we meer aan dan dit gezanik.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je hoort regelmatig mensen klagen over de onrealistische voorstelling van Sint Nicolaas. Mijter verkeerd om op, lief zijn voor kinderen in plaats van ze te misbruiken... het commentaar is altijd aanwezig.
hello cc. je bedoelt "connotatie", niet waar? geen 'dure' woorden gebruiken die je niet kent.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:58 schreef Copycat het volgende:
Ik vind de Malle Pieten suggestie helemaal geen verkeerde.
Of het nu wel of niet uit racistische historie stamt, de connontatie is er, dus waarom niet van zwart naar mal. In alle kleuren van de regenboog.
Anouk is gewoon een Hollanderquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:57 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
haha, jij laat werkelijk in elk subforum -zelfs verkapt- blijken dat je het niet zo op buitenlanders hebt
welnee, er zijn wat consessies gedaan, maar nog niet genoeg.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een traditie die nota bene nog is gewijzigd ten gunste van het 'slachtoffer' en hiermee definitief de link heeft verbroken met slavernij of zielige negers.
ik had het over 'het zwarte piet standpunt' en lavendert die daar ook haar wilders-genen op loslaat.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Anouk is gewoon een Hollander
Voorburg geloof ik
ik deel dat standpunt ... heb ik het nu niet zo op mijn omaquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:07 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
ik had het over 'het zwarte piet standpunt' en lavendert die daar ook haar wilders-genen op loslaat.
scheer je weg, negerd
laten we lekker op de buitenlander spelenquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:09 schreef Ferdo het volgende:
Ja, laten we lekker op de man, of in dit geval vrouw spelen! Goed bezig hoor.
neger is ook een denegerend woord. daarom dus neger- uiterlijk, niet het realistiche uiterlijk van een persoon met donkere huidskleur.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als iemand praat over ´neger´ uiterlijk dan kijk ik naar negers op straat, die zien er niet uit als de pieten bij de Sint. Waarom je nou komt met blackface performers komt ontgaat me, we hebben het over negers vs pieten anno 2011.
wat klets je nouquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:13 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
laten we lekker op de buitenlander spelen
als ze blank is misschien..quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik deel dat standpunt ... heb ik het nu niet zo op mijn oma
Doe je dat ook bij andere users? Dan ben je er namelijk aardig druk mee.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
als ze blank is misschien..
haha, het valt mij gewoon op dat als ik ergens lees op fok (waar dan ook) dat lavendert een sterke voorkeur heeft om tegen buitenlanders te ageren. that's it.
die heb ik ook nog steedsquote:
nou en?quote:haha, het valt mij gewoon op dat als ik ergens lees op fok (waar dan ook) dat lavendert een sterke voorkeur heeft om tegen buitenlanders te ageren. that's it.
als je grapjes niet leuk of slecht zijn dan moet je ze idd uitleggen jaquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
moet ik m'n grapjes uit gaan leggen? stel je niet aan man
terug on-topic dan maarquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Doe je dat ook bij andere users? Dan ben je er namelijk aardig druk mee.
Wat is hier eigenlijk mis mee? Waarom eigenlijk per se zwart? Je kan niet met het schoorsteenverhaaltje aankomen, want als je door de schoorsteen heen komt, is niet alleen je gezicht, maar ook je kleren zwart.quote:We kunnen ze laten schminken in alle kleuren van de regenboog...geel, groen, oranje, rood en paars. Hoe leuk! Een kleine moeite toch?"
quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, een persoonlijke vendetta, zeg dat dan gewoon!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |